PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel scholen bezuinigen op leraren.



knuppeltje
14-06-11, 08:59
Veel lagere en middelbare scholen bezuinigen op het aantal leraren. Fat blijkt uit een onderzoek naar het financiële beleid onder de 1400 managers, directeuren en teamleiders van scholen.

Het onderzoek werd gedaan door de adviesorganisatie voor het onderwijs CPS. Die wilde weten wat de effecten van de bezuinigingen door het Rijk zijn.

In het basisonderwijs zegt 86 procent van de scholen te bezuinigen op het aantal leraren. In het voortgezet onderwijs is dat ruim driekwart.

Behalve op het aantal leraren wordt ook bezuinigd op apparatuur, onderhoud van gebouwen en ondersteunend personeel.

Zorgelijk
"Wat ik zie is dat scholen en schoolbesturen toch aan het bezuinigen zijn. Dat staat nu zwart op wit", zegt Suzan Koning, algemeen directeur van CPS. "Ze doen dat niet omdat ze dat leuk vinden. gegeven de politieke belofte dat onderwijs ontzien wordt in de bezuinigingen, is dit een zorgelijke ontwikkeling."

De ondervraagden geven aan dat zij verwachten dat zowel in 2012 als in 2013 de financiële positie van scholen zal verslechteren.(NOS)

Heel goed van die bezuiningen, kan niet ver genoeg gaan. De jeugd van tegenwoordig wil toch niet echt studeren en alleen maar comazuipen, dus waarom nog leraren voor de klas. :student:

Ach ja, na ons de zondvloed. Of zoiets dan toch. :schreeuw:

Umarvlie
14-06-11, 09:16
Zorgelijk
"Wat ik zie is dat scholen en schoolbesturen toch aan het bezuinigen zijn. Dat staat nu zwart op wit", zegt Suzan Koning, algemeen directeur van CPS. "Ze doen dat niet omdat ze dat leuk vinden. gegeven de politieke belofte dat onderwijs ontzien wordt in de bezuinigingen, is dit een zorgelijke ontwikkeling."


Ach, +10,000 -> 3,000 -> 0 -> ?? .... iets met agenten

Dus er zal door Mark wel weer een flinke draai aan worden gegeven in de trant can " De regering bezuinigt niet, wij houden de nul lijn en geven de scholen zelf de authoriteit om een financiele invulling te ... bla bla bla" Duidelijk de schuld van de alom aanwezige "Linkse Kerk".

(Ik zie trouwens niet dat er op bestuur zelf wordt bezuinigd ... gek he?)

knuppeltje
14-06-11, 09:31
Ach, +10,000 -> 3,000 -> 0 -> ?? .... iets met agenten

Dus er zal door Mark wel weer een flinke draai aan worden gegeven in de trant can " De regering bezuinigt niet, wij houden de nul lijn en geven de scholen zelf de authoriteit om een financiele invulling te ... bla bla bla" Duidelijk de schuld van de alom aanwezige "Linkse Kerk".

(Ik zie trouwens niet dat er op bestuur zelf wordt bezuinigd ... gek he?)

Die agenten gaan natuurlijk die bezuiningen controleren, want anders zorgt die verdomde linkse kerk er weer voor dat die niet doorgaan, en al het geld over de balk blijf gegooid worden.

Nee, nee, op een bestuur moet je nooit bezuinigen, anders is er binnen de kortste keren geen krachtig bestuur meer, en voor je het weet breken er weer een zelfde anarchistische toestanden uit op scholen als aan het eind van de zestiger jaren, toen studenten niets anders deden dan de barricades op-stormen en er overal een grote puinhoop van maken en er van studeren niets terecht kwam.
Doe maar een krachtig bestuur en die 3000 agenten als hulp, en alles komt goed.

Stopnaald
14-06-11, 10:01
Veel lagere en middelbare scholen bezuinigen op het aantal leraren. Fat blijkt uit een onderzoek naar het financiële beleid onder de 1400 managers, directeuren en teamleiders van scholen.

Natuurlijk wordt er niet 1 manager, directeur of teamleider wegbezuinigd. Stel je toch voor.....dat zou het einde van het onderwijs zijn. Méér managers, directeuren en teamleiders zeg ik! Leraren zijn immers alleen maar voor de vorm nodig.

Wat ben ik blij dat mijn kind bijna van school is. Het onderwijs is nu al stukken minder dan een generatie geleden, maar volgens mij wordt het alleen maar slechter....