PDA

Bekijk Volledige Versie : VS wil ook opvolger van Bin Laden Ayman al-Zawahiri vermoorden



j00zeven
17-06-11, 13:16
http://www.iol.co.za/polopoly_fs/iol-pic-jun9-osama-bin-laden-deputy-1.1080686%21/image/4154306447.jpg_gen/derivatives/box_320/4154306447.jpg

Da Amerikaanse strijdkrachten zullen al-Qaedaleider Ayman al-Zawahiri opsporen en doden, net als zij deden met Osama bin Laden.

Dat zei een van de hoogste officieren in het Amerikaanse leger, admiraal Mike Mullen gisteren in het Pentagon.

'We hebben Bin Laden succesvol opgejaagd en gedood en we zullen zeker hetzelfde doen met zijn opvolger', aldus Mullen. [ad]

De admiraal is niet verbaasd dat al-Zawahiri de plek van Bin Laden heeft ingenomen. Toch denkt hij dat de Egyptenaar niet Bin Ladens rol kan vervangen. Volgens Mullen mist al-Zawahiri duidelijk het charisma van Osama bin Laden.

Ook vertrekkend Defensieminister Robert Gates zei op zijn laatste persconferentie dat al-Zawahiri volgens hem niet de kwaliteiten heeft om de terreurorganisatie goed te kunnen leiden.

Al-Qaeda benoemde Al-Zawahiri gisteren officieel tot zijn nieuwe leider. Al-Zawahiri was de rechterhand van Osama bin Laden, die in mei gedood werd door het Amerikaanse leger. Hij werd gezien als het werkelijke brein achter acties van de op islamitische leest geschoeide terreurgroep.

De Verenigde Staten hebben 25 miljoen dollar uitgeloofd voor de tip die leidt tot de schuilplaats van al-Zawahiri.

Bron: VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2446337/2011/06/17/VS-Wij-zullen-al-Zawahiri-vangen-en-doden.dhtml)

Eric de Blois
17-06-11, 14:08
VS wil ook opvolger van Bin Laden Ayman al-Zawahiri vermoorden


Dat is een logische vervolg stap. De oorlog tegen de terroristen is pas over wanneer de laatste terrorist is overleden.

jenny enschede
17-06-11, 15:23
Dat is een logische vervolg stap. De oorlog tegen de terroristen is pas over wanneer de laatste terrorist is overleden.

Zou niet graag in hun schoenen staan.

Bofko
17-06-11, 15:26
Dat is een logische vervolg stap. De oorlog tegen de terroristen is pas over wanneer de laatste terrorist is overleden.

Hele naieve opmerking. Komend uit een naief wereldbeeld ?

1. Degene die de 'oorlog tegen terrorisme' verklaart is ook degene die die term definieert.
2. De 'laatste terrorist' is geen 'laatste Mohikaan, die zich niet meer kan voortplanten'.

Slinger
17-06-11, 15:28
http://www.iol.co.za/polopoly_fs/iol-pic-jun9-osama-bin-laden-deputy-1.1080686%21/image/4154306447.jpg_gen/derivatives/box_320/4154306447.jpg

Da Amerikaanse strijdkrachten zullen al-Qaedaleider Ayman al-Zawahiri opsporen en doden, net als zij deden met Osama bin Laden.

Dat zei een van de hoogste officieren in het Amerikaanse leger, admiraal Mike Mullen gisteren in het Pentagon.

'We hebben Bin Laden succesvol opgejaagd en gedood en we zullen zeker hetzelfde doen met zijn opvolger', aldus Mullen. <br /> <iframe id="newsbanner" frameborder="0" scroll="no" style="position: relative; z-index: 2; left: 0px; top: 11px; width: 468px; height: 60px; background-color: transparent; border: none; visibility: visible;" src="http://www.maroc.nl/adg468x60.htm" scrolling="no"></iframe> <br />

De admiraal is niet verbaasd dat al-Zawahiri de plek van Bin Laden heeft ingenomen. Toch denkt hij dat de Egyptenaar niet Bin Ladens rol kan vervangen. Volgens Mullen mist al-Zawahiri duidelijk het charisma van Osama bin Laden.

Ook vertrekkend Defensieminister Robert Gates zei op zijn laatste persconferentie dat al-Zawahiri volgens hem niet de kwaliteiten heeft om de terreurorganisatie goed te kunnen leiden.

Al-Qaeda benoemde Al-Zawahiri gisteren officieel tot zijn nieuwe leider. Al-Zawahiri was de rechterhand van Osama bin Laden, die in mei gedood werd door het Amerikaanse leger. Hij werd gezien als het werkelijke brein achter acties van de op islamitische leest geschoeide terreurgroep.

De Verenigde Staten hebben 25 miljoen dollar uitgeloofd voor de tip die leidt tot de schuilplaats van al-Zawahiri.

Bron: VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2446337/2011/06/17/VS-Wij-zullen-al-Zawahiri-vangen-en-doden.dhtml)

Zolang de oorlog zich voortsleept lijkt me dat wel verstandig.

Eric de Blois
17-06-11, 15:35
Dat is een logische vervolg stap. De oorlog tegen de terroristen is pas over wanneer de laatste terrorist is overleden.


Hele naieve opmerking. Komend uit een naief wereldbeeld ?

1. Degene die de 'oorlog tegen terrorisme' verklaart is ook degene die die term definieert.
2. De 'laatste terrorist' is geen 'laatste Mohikaan, die zich niet meer kan voortplanten'.

That's me. Heel naïef.

Het zal wel naïef zijn, maar volgens mijn idee heeft terrorisme iets te maken met mensen die zich begeven tussen het (ongewapend) publiek in burgerkleding en dan iets hard laten knallen op het moment dat niemand daar rekening mee houdt teneinde zoveel mogelijk schade aan te richten. Dat is een vrij naïeve visie van mij. Al de mensen die deze manier van oorlogvoeren steunen mogen van mij preventief onschadelijk worden gemaakt.

super ick
17-06-11, 18:14
http://www.iol.co.za/polopoly_fs/iol-pic-jun9-osama-bin-laden-deputy-1.1080686%21/image/4154306447.jpg_gen/derivatives/box_320/4154306447.jpg

Da Amerikaanse strijdkrachten zullen al-Qaedaleider Ayman al-Zawahiri opsporen en doden, net als zij deden met Osama bin Laden.

Dat zei een van de hoogste officieren in het Amerikaanse leger, admiraal Mike Mullen gisteren in het Pentagon.

'We hebben Bin Laden succesvol opgejaagd en gedood en we zullen zeker hetzelfde doen met zijn opvolger', aldus Mullen. <br /> <iframe id="newsbanner" frameborder="0" scroll="no" style="position: relative; z-index: 2; left: 0px; top: 11px; width: 468px; height: 60px; background-color: transparent; border: none; visibility: visible;" src="http://www.maroc.nl/adg468x60.htm" scrolling="no"></iframe> <br />

De admiraal is niet verbaasd dat al-Zawahiri de plek van Bin Laden heeft ingenomen. Toch denkt hij dat de Egyptenaar niet Bin Ladens rol kan vervangen. Volgens Mullen mist al-Zawahiri duidelijk het charisma van Osama bin Laden.

Ook vertrekkend Defensieminister Robert Gates zei op zijn laatste persconferentie dat al-Zawahiri volgens hem niet de kwaliteiten heeft om de terreurorganisatie goed te kunnen leiden.

Al-Qaeda benoemde Al-Zawahiri gisteren officieel tot zijn nieuwe leider. Al-Zawahiri was de rechterhand van Osama bin Laden, die in mei gedood werd door het Amerikaanse leger. Hij werd gezien als het werkelijke brein achter acties van de op islamitische leest geschoeide terreurgroep.

De Verenigde Staten hebben 25 miljoen dollar uitgeloofd voor de tip die leidt tot de schuilplaats van al-Zawahiri.

Bron: VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2446337/2011/06/17/VS-Wij-zullen-al-Zawahiri-vangen-en-doden.dhtml)

Ja het is me wat. Als organisator en inspirator van aanslagen ben je je leven niet meer zeker.
Het is niet eerlijk!

Slinger
17-06-11, 18:17
Ja het is me wat. Als organisator en inspirator van aanslagen ben je je leven niet meer zeker.
Het is niet eerlijk!

En je krijgt niet eens een eerlijk proces voor al die versplinterde lichamen, maar eindigt als vissenvoer.

Eric de Blois
17-06-11, 18:55
Ja het is me wat. Als organisator en inspirator van aanslagen ben je je leven niet meer zeker.
Het is niet eerlijk!


En je krijgt niet eens een eerlijk proces voor al die versplinterde lichamen, maar eindigt als vissenvoer.

Haha, allebij leuk gevonden. Een +1 voor jullie.

:wink:

knuppeltje
18-06-11, 09:39
Haha, allebij leuk gevonden. Een +1 voor jullie.

:wink:

Vind je?

knuppeltje
18-06-11, 09:43
Ja het is me wat. Als organisator en inspirator van aanslagen ben je je leven niet meer zeker.
Het is niet eerlijk!

Dat laatste vind ik ook. Bush en zijn maatjes hoeven helemaal niet bang te zijn. Zelfs niet dat ze berecht worden. Toch begonnen ze een van de ergste oorlogsmisdaden uit de laatste decennia.

super ick
18-06-11, 10:43
Dat laatste vind ik ook. Bush en zijn maatjes hoeven helemaal niet bang te zijn. Zelfs niet dat ze berecht worden. Toch begonnen ze een van de ergste oorlogsmisdaden uit de laatste decennia.

Ik heb er geen enkel bezwaar tegen als Bush voor het internationaal strafhof zou moeten verschijnen.
Dat doet echter niets af van het feit dat ik er geen nacht minder om slaap als terroristen een kopje kleiner gemaakt worden.

Net zo goed als niet alles de schuld is van de linkse kerk is ook niet alles de schuld van Bush.

knuppeltje
18-06-11, 11:10
Net zo goed als niet alles de schuld is van de linkse kerk......

Afvallige. :schok:

super ick
18-06-11, 11:52
Afvallige. :schok:

In jou ogen, ja. Maar jij bent bevooroordeelt.

knuppeltje
18-06-11, 13:15
In jou ogen, ja. Maar jij bent bevooroordeelt.

Nee, want in geval van, zou ik dat met een 'd' zijn. :stout:

super ick
18-06-11, 18:11
Nee, want in geval van, zou ik dat met een 'd' zijn. :stout:

Aldus de man die 'ik wordt' met 'dt' schrijfd. :hihi:

sjo
18-06-11, 19:33
Wat mij opvalt aan die Zawahiri is die deuk in z'n voorhoofd. Heeft hij al eens een ernstige verwonding gehad ?

gr.
sjo

justus
19-06-11, 07:53
Wat mij opvalt aan die Zawahiri is die deuk in z'n voorhoofd. Heeft hij al eens een ernstige verwonding gehad ?

gr.
sjo


hoe weet jij dat? verberg jij hem stiekem thuis?:knipoog:

Fulanadetal
19-06-11, 11:26
Dat is geen deuk, dat is een "slijtplek" een soort eelt dat daar ontstaat door heel veel bidden.
Ik heb wel eens de gedachte dat er mensen zijn die zo'n plek zelf veroorzaken met wat schuurpapier, om er extra vroom uit te zien. Maar goed dat zal mijn slechte inborst zijn, dat ik op zo'n gedachte kom.

Al Qaeda weet dat de nieuwe nummer 1 snel gepakt gaat worden. Het lijkt me dus een bewuste stap om deze niet zo aansprekende figuur op die plek te zetten.

justus
19-06-11, 11:49
Dat is geen deuk, dat is een "slijtplek" een soort eelt dat daar ontstaat door heel veel bidden.
Ik heb wel eens de gedachte dat er mensen zijn die zo'n plek zelf veroorzaken met wat schuurpapier, om er extra vroom uit te zien. Maar goed dat zal mijn slechte inborst zijn, dat ik op zo'n gedachte kom.

Al Qaeda weet dat de nieuwe nummer 1 snel gepakt gaat worden. Het lijkt me dus een bewuste stap om deze niet zo aansprekende figuur op die plek te zetten.


dat hoort nie:melig:

rezax123
20-06-11, 05:54
How Many more money they(USA) will lost for Them? they are already in a great danger in their Economic !!

sjo
16-07-11, 18:05
Dat is geen deuk, dat is een "slijtplek" een soort eelt dat daar ontstaat door heel veel bidden.
Ik heb wel eens de gedachte dat er mensen zijn die zo'n plek zelf veroorzaken met wat schuurpapier, om er extra vroom uit te zien. Maar goed dat zal mijn slechte inborst zijn, dat ik op zo'n gedachte kom.



Aaaah.....het is dus een bewijs van vroomheid. Zo iets van "kijk mij eens".

Je zou toch verwachten dat zo'n houding je verachting oplevert in de Islam.
Zoals in het Christendom , waar dit als schijnvroomheid sterk veroordeelt wordt.

Gr.
sjo

Kortman
16-07-11, 21:32
Aaaah.....het is dus een bewijs van vroomheid. Zo iets van "kijk mij eens".

Je zou toch verwachten dat zo'n houding je verachting oplevert in de Islam.
Zoals in het Christendom , waar dit als schijnvroomheid sterk veroordeelt wordt.

Gr.
sjo

Kan ook komen als hij zich elke keer op z,n voorhoofd als hij iets verkeerd doet , zo van ..stom he !