PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse rechtbank veroordeelt hond ter dood



IbnRushd
18-06-11, 00:59
Joodse rechtbank veroordeelt hond ter dood

JERUZALEM - Een rabbinale rechtbank in een ultraorthodoxe wijk van Jeruzalem heeft een hond ter dood veroordeeld. De rabbijnen verdenken het dier ervan de reïncarnatie te zijn van een seculiere advocaat die de rabbinale rechtbank twintig jaar geleden heeft beledigd.

De hond was de rabbinale rechtbank binnengedrongen, bedreigde rechters en procespartijen en weigerde te vertrekken. Een van de rabbinale rechters concludeerde daarop dat de hond de reïncarnatie moest zijn van de advocaat die twintig jaar geleden door dezelfde rechtbank was vervloekt. Wedergeboorte als een hond is een zware straf in het traditionele judaïsme omdat de diersoort als onrein wordt beschouwd.

Kinderen hadden de doodstraf moeten uitvoeren door de hond te stenigen. Het dier wist echter voor de executie te ontsnappen, aldus de Israëlische nieuwssite Ynet vrijdag.

Bron: telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/buitenland/10048006/__Hond_ter_dood_veroordeeld__.html?p=4,2)

Eric de Blois
18-06-11, 02:45
Joodse rechtbank veroordeelt hond ter dood

De rabbijnen verdenken het dier ervan de reïncarnatie te zijn van een seculiere advocaat die de rabbinale rechtbank twintig jaar geleden heeft beledigd.

De hond was de rabbinale rechtbank binnengedrongen, bedreigde rechters en procespartijen en weigerde te vertrekken. Een van de rabbinale rechters concludeerde daarop dat de hond de reïncarnatie moest zijn van de advocaat die twintig jaar geleden door dezelfde rechtbank was vervloekt. Wedergeboorte als een hond is een zware straf in het traditionele judaïsme omdat de diersoort als onrein wordt beschouwd.



Ik vraag mij af wat de waarde is van iedere willekeurige rechtzaak met zo'n stel debielen en een bevooroordeelde rechter. Wat een pest religie. Dat zijn nu pas debielen. Dat zou ik ook graag horen uit de mond van onze gewaardeerde leden.

Dit is weer een bewijs van hoe de fundamentalisch religieuze mens het contact met de werkelijkheid totaal kwijt is. Tussen fundamentalisten ben je als niet gelovige niet zeker van je leven en een prettig leven tussen deze mensen is al helemaal uitgesloten. Deze langetenenmenschen maken een levend wezen dood waarvan ze denken dat die hen twintig jaar daarvoor in een ander lichaam beledigd had. Dan ben je toch ontzettend debiel! Wat die advocaat ook ooit gezegd zou hebben tegen die kutrabbijnen van de rechtbank, ik ben het er op voorhand helemaal mee eens.

http://w.pastorbutti.nl/PREEK54_bestanden/image017.jpg

.

justus
18-06-11, 06:25
En dan gisteren in het ad roepen (nav slachtverbod): doet denken aan de duitse bezetter en is in strijd met vrijheid van geloof + wij zijn geen barbaren....

knuppeltje
18-06-11, 09:41
Zou een verhaal van Salman Rushdie kunnen zijn.

justus
18-06-11, 13:05
vraag me af waar de reacties blijven van 'mijn vrienden'....

super ick
18-06-11, 13:11
Het lijkt mij omgedraaid veel erger. Een hond die als advocaat reincarneert.

Ik vind wel dat als het werkelijk een reincarnatie is van een advocaat die ze eerder hebben vervloekt dat de hond dan gestenigd dient te worden.
Steniging door kinderen vind ik ook een goede zaak. Oefenen op een hond zorgt er voor dat je later klaar bent voor het echte werk.

jenny enschede
18-06-11, 13:16
Geloven Joden in reincarnatie?

justus
18-06-11, 13:17
Het lijkt mij omgedraaid veel erger. Een hond die als advocaat reincarneert.



huhh? da's toch altijd zo?:stout:

justus
18-06-11, 13:18
Geloven Joden in reincarnatie?

yep. de meesten reincarneren als een hoop poep, daar kun je zo lekker in stappen....:engel:

rbn
18-06-11, 13:27
typisch weer de telegraaf om de nuancering uit het bericht weg te halen.. van een rechtszitting en doodstraf lijkt geen enkele sprake te zijn:

"It was ordered by the rabbis because of the grief he had caused the court," he said. "They didn't issue an official ruling, but ordered the children outside to throw stones at him in order to drive him away. They didn't think of it as cruelty to animals, but as an appropriate way to 'get back at' the spirit which entered the poor dog."

ynet (http://www.ynet.co.il/english/articles/0,7340,L-4082843,00.html)

justus
18-06-11, 13:30
typisch weer de telegraaf om de nuancering uit het bericht weg te halen.. van een rechtszitting en doodstraf lijkt geen enkele sprake te zijn:

"It was ordered by the rabbis because of the grief he had caused the court," he said. "They didn't issue an official ruling, but ordered the children outside to throw stones at him in order to drive him away. They didn't think of it as cruelty to animals, but as an appropriate way to 'get back at' the spirit which entered the poor dog."

ynet (http://www.ynet.co.il/english/articles/0,7340,L-4082843,00.html)

het stond op de zelfde wijze in het ad. interesseert me overigens geen zier of het nu een joodse sharia rechtbank was of de mening van een paar van die zeikerds. feit blijft dat het idee alleen al krankzinnig is. ik vind dat die keppelsjouwers maar eens met keien moeten worden bekogeld....mogen de kinderen (hoe kom je erop om kinderen stenen naar een dier te laten gooien...)
ook wat keien naar die eikels smijten.

knuppeltje
18-06-11, 14:09
Het lijkt mij omgedraaid veel erger. Een hond die als advocaat reincarneert.

Nu je het zegt. Ik vind die Mos wel een echte keffer. :student:

rbn
18-06-11, 15:51
het stond op de zelfde wijze in het ad. interesseert me overigens geen zier of het nu een joodse sharia rechtbank was of de mening van een paar van die zeikerds.

dan zal het wel een anp bericht zijn.. komkommertijd is aangebroken..
het is echter nogal een essentieel verschil als rabbijnen aan een paar buurtkinderen vragen om een hond weg te jagen door stenen te gooien of dat rabbijnen middels een rechtszitting een hond ter dood veroordelen middels een strafmethode die joden al zo'n 2000 jaar niet meer toepassen en in israël verboden is..


ik vind dat die keppelsjouwers maar eens met keien moeten worden bekogeld....mogen de kinderen (hoe kom je erop om kinderen stenen naar een dier te laten gooien...)
ook wat keien naar die eikels smijten.

zal mischien ook wel gebeuren bij die "keppelsjouwers".. orthodoxe joden worden nogal eens minachtend bekeken in israël.. zou me niet verbazen als ze nu en dan een steen naar hun hoofd krijgen gegooid..

Joesoef
18-06-11, 16:27
typisch weer de telegraaf om de nuancering uit het bericht weg te halen.. van een rechtszitting en doodstraf lijkt geen enkele sprake te zijn:

"It was ordered by the rabbis because of the grief he had caused the court," he said. "They didn't issue an official ruling, but ordered the children outside to throw stones at him in order to drive him away. They didn't think of it as cruelty to animals, but as an appropriate way to 'get back at' the spirit which entered the poor dog."

ynet (http://www.ynet.co.il/english/articles/0,7340,L-4082843,00.html)


Op twitter circuleerde het bericht dat de hond gestenigd moest worden. Stemmingmakerij.

Kortman
18-06-11, 21:27
typisch weer de telegraaf om de nuancering uit het bericht weg te halen.. van een rechtszitting en doodstraf lijkt geen enkele sprake te zijn:

"It was ordered by the rabbis because of the grief he had caused the court," he said. "They didn't issue an official ruling, but ordered the children outside to throw stones at him in order to drive him away. They didn't think of it as cruelty to animals, but as an appropriate way to 'get back at' the spirit which entered the poor dog."

ynet (http://www.ynet.co.il/english/articles/0,7340,L-4082843,00.html)

De Telegraaf wordt hier te hooi en te gras gebruikt.
Als het maar in het anti -Joods straatje past is het altijd goed.

justus
18-06-11, 21:33
De Telegraaf wordt hier te hooi en te gras gebruikt.
Als het maar in het anti -Joods straatje past is het altijd goed.

Stond ook zo in het AD dus.

Kortman
18-06-11, 21:56
vraag me af waar de reacties blijven van 'mijn vrienden'....

Misschien heb je hier wat aan:
De Telegraaf (7) (http://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegraaf/_main_/2011/06/18/007/)

Het stukje van dr B.Smalhout.
Als Jood zijn de veroordeeld deze man het onnodig ritueel slachten.

Kortman
18-06-11, 22:02
Stond ook zo in het AD dus.

Ja maar die wordt alleen gebruikt als het in het andere straatje past :stout:

elbi_girl
19-06-11, 01:29
:giechel: waar ze zich mee bezig houden

Mothership
19-06-11, 02:02
. ik vind dat die keppelsjouwers maar eens met keien moeten worden bekogeld...ok wat keien naar die eikels smijten.

Vervang keppelsjouwers door Moslims en je hebt een ban. Ik snap die selectieve verontwaardiging niet meer en kan het eerlijk gezegd ook niet meer serieus nemen.

justus
19-06-11, 06:23
Vervang keppelsjouwers door Moslims en je hebt een ban. Ik snap die selectieve verontwaardiging niet meer en kan het eerlijk gezegd ook niet meer serieus nemen.

Ik spreek zonder enig respect over deze dierenmishandelaars. Dat doe ik ook als het gaat over de steniging van een overspelige wanf verkrachte vrouw waarbij extreme idioten van een andere religie zijn betrokken. Ook spreek ik met regelmaat over graaipaters, dus ik denk dat je overdrijft.