PDA

Bekijk Volledige Versie : Molenbeekse politie doet mee aan de ramadan



Marsipulami
18-06-11, 11:33
'Molenbeekse agenten moeten meedoen aan ramadan'

zaterdag 18 juni 2011, 11u36
Bron: belga Auteur: oom

SINT-JANS-MOLENBEEK/BRUSSEL - De politieagenten in Molenbeek moeten meedoen met de ramadan. Ze mogen niet eten of drinken overdag, en niet verbaliseren. Dat zeggen interne politiebronnen aan de krant Het Laatste Nieuws en het wordt bevestigd door politievakbond NSPV.

Volgens de gemeente Molenbeek zelf klopt helemaal niets van de beweringen.
Bart Velle, verantwoordelijke bij de neutrale politievakbond NSPV voor de Brusselse gemeenten, zegt dat hij al meerdere klachten in die zin heeft gekregen, en dat al enkele jaren op rij. Over de vraag om niet te verbaliseren of niet te eten of drinken, bestaat evenwel geen officiële nota. 'Ik krijg klachten van collega's daarover, en ik geloof die mensen. Maar er staat niets op papier. Ik heb geen bewijzen', aldus Velle.

Volgens de verantwoordelijke van de politievakbond krijgt hij enkel uit Molenbeek dergelijke klachten, niet uit andere politiezones in Brussel. De maatregel zou moeten dienen om de gemoederen niet op te hitsen tijdens de periode van de ramadan, aldus Velle.

Bevel van burgemeester?

Volgens Het Laatste Nieuws zou het om een rechtstreeks bevel gaan van burgemeester Philippe Moureaux. Aan de krant ontkent Moureaux dat hij zo'n opdracht gaf.

Volgens de politievakbond kaderen de klachten in de problematiek van het tekort aan politiemensen in het Brusselse. De Brusselse politiezone West, waar Molenbeek onder valt, kampt met een tekort van ongeveer 160 krachten. Voor het hele Brusselse gewest zijn dat er duizend. 'Terwijl er maar duizend politiemensen voor gans het land mogen bijkomen', aldus Velle.

Gemeente Molenbeek: 'Klopt niet'

Bij de politie van Molenbeek was zaterdag niemand bereikbaar voor commentaar, maar de beweringen dat agenten in Molenbeek moeten meedoen aan de ramadan, kloppen niet. Dat zegt een woordvoerster van de Brusselse gemeente.

'Er is geen opdracht om deel te nemen aan de ramadan,' zegt de woordvoerster. 'Agenten mogen niet eten of roken op straat. Maar dat mag nooit'. Ze ontkent ook dat er een verbod is om te verbaliseren. 'Het is fout dat er tijdens die periode meer tolerant zou worden opgetreden. De agenten moeten verbaliseren zoals gewoonlijk'.

Nog volgens de woordvoerster komen deze beweringen jaarlijks terug en moet de gemeente telkens weer de foute beweringen rechtzetten.

knuppeltje
18-06-11, 11:39
Dat zou ik voor België nog eens echt inburgeren noemen. :cool:

justus
18-06-11, 12:45
Dat zou ik voor België nog eens echt inburgeren noemen. :cool:


bourgondische belgen die overdag niet knagen en zuipen? da's nieuw!!!:o