PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdD heeft buik vol van schepschotel



Umarvlie
20-06-11, 14:24
PvdD heeft buik vol van schepschotel

DEN HAAG - Alle gebruikers van het restaurant van de Tweede Kamer kennen het: de dagelijkse schepschotel. In tegenstelling tot de maaltijden die je aan je tafeltje uit het menu bestelt, kun je van de schepschotel zelf nemen zoveel en zo vaak als je wilt. De Partij voor de Dieren heeft daar de buik vol van.

Esther Ouwehand vindt dat dit „onbeperkt eten” moet worden afgeschaft. „Voor het vaste bedrag van 7 euro kun je wel vier keer een stuk kip nemen”, mopperde ze maandag in een debat over het Kamerbedrijf. Ze vindt het niet alleen milieu-onvriendelijk door de uitnodiging tot uitbundige (vlees)consumptie, maar ook haaks staan op de bezuinigingen. Wie meer neemt, moet in elk geval meer betalen, vindt Ouwehand.

Ze maakte er geen vrienden mee onder haar collega's. Die voelden zich belachelijk gemaakt en zeggen dat schranspartijen in de Kamer nauwelijks voorkomen. Kamervoorzitter Gerdi Verbeet kan zich ook niet vinden in de schepschotelproblematiek. „Er wordt soms ruim gebruik van gemaakt, maar het is geen kostenpost. De mensen die juist minder nemen, dat zijn er meer.” Ze wees verder op de snelheid waarmee men zich van de schepschotel kan bedienen, een groot voordeel voor veel restaurantbezoekers. Ze zal nog wel nakijken of er meer vlees moet worden bereid dan bij normale consumptie nodig zou zijn.

Pierre Heijnen van de PvdA zou Ouwehand nog wel tegemoet willen komen. Hij ziet een mooie taak weggelegd voor 'onze Nel', de ongekroonde koningin van het Kamerrestaurant. Die zou grootverbruikers van de schepschotel misschien op de vingers kunnen tikken, overwoog hij.

(Bron: Telegraaf)

jenny enschede
20-06-11, 14:30
Tja eten naar werk zouden ze honger lijden.

mark61
20-06-11, 14:47
Is dat biologisch vlees? :vreemd:

super ick
20-06-11, 15:24
Ik denk dat ze wel een maximum portie in moeten voeren.

Overall genoem denk ik juist dat er minder gebruikt wordt, zoals al in het stuk geschreven staat.
Vaste porties is voor veel mensen teveel. Die scheppen nu minder op waar het anders weggegooid wordt.

Ik vind het wel kut voor de PvdD dat ze op dit gebied geestverwanten zijn van de PVV. Geen partij die zo dicht bij staat bij de PvdD staat als de PVV wat betreft voorkomen van dierenleed.
Een lastige spagaat omdat het hier een extreem linkse partij betreft in een ander jasje.

Wilders heeft, op dit punt gelijk krijgt ze niet uit haar strot want alles wat de PVV doet of zegt MOET slecht zijn.

ronald
20-06-11, 20:12
Is dat biologisch vlees? :vreemd:

Volgens mij Halal .....anders zou ze er niet over beginnen te zeiken.

justus
21-06-11, 00:31
Volgens mij Halal .....anders zou ze er niet over beginnen te zeiken.

Dom gezwets weer. Goed halalvlees is in ieder geval diervriendelijk opgegroeid. Het gaat om overconsumptie en dat is terecht.

super ick
21-06-11, 09:13
Dom gezwets weer. Goed halalvlees is in ieder geval diervriendelijk opgegroeid. Het gaat om overconsumptie en dat is terecht.

Goed vlees is zowiezo diervriendelijk opgegroeid. Heeft met halal niets te maken.

Veel halalvlees komt uit dezelfde slachterij. Bij kippen zetten ze even een cd-tje met gebeden op en dan op zijn kop door hetzelfde cirkelzaagje en het is halal.

Tomas
21-06-11, 11:25
Halal en Kosjer heeft niks met het diervriendelijk houden of transporteren van dieren te maken. Dat is een mythe die krampachtig in stand wordt gehouden als argument vóór onverdoofd slachten. Hij is wel verdomd sterk ondertussen.

super ick
21-06-11, 14:55
Halal en Kosjer heeft niks met het diervriendelijk houden of transporteren van dieren te maken. Dat is een mythe die krampachtig in stand wordt gehouden als argument vóór onverdoofd slachten. Hij is wel verdomd sterk ondertussen.

Gisteren op de radio:

Het verdoven gebeurt d.m.v. een schietmasker. Een stalen pen van 9 mm wordt zo de hersenen ingeknalt.

Vind het nogal een rigoreuze manier van verdoven. Blij dat mijn tandarts een spuitje gebruikt.

Tomas
21-06-11, 14:58
Gisteren op de radio:

Het verdoven gebeurt d.m.v. een schietmasker. Een stalen pen van 9 mm wordt zo de hersenen ingeknalt.

Vind het nogal een rigoreuze manier van verdoven. Blij dat mijn tandarts een spuitje gebruikt.

Ik snap niet waarom dat verdoven wordt genoemd. Volgens mij is dat een redelijk humane wijze van doden. Supersnel. Verdoven gaat volgens mij met verdovende middelen.

super ick
21-06-11, 15:21
Ik snap niet waarom dat verdoven wordt genoemd. Volgens mij is dat een redelijk humane wijze van doden. Supersnel. Verdoven gaat volgens mij met verdovende middelen.

Ja ik vond het ook een erg vreemde manier van 'verdoven'. Maar als je de term doodmaken gebruikt gaat het er bij de relifanaten niet in. Ik denk dat dat de reden is.