PDA

Bekijk Volledige Versie : Gelovigen haten naastenliefde



mark61
22-06-11, 07:32
Minste donoren in Staphorst en Urk :ego:

Laatste update: 22 juni 2011 05:00

DEN HAAG - Staphorst en Urk zijn de Nederlandse gemeenten met de minste geregistreerde orgaandonoren. Dat blijkt uit de Donorstand van Nederland die woensdag wordt gelanceerd in Den Haag.

De gemeente Goirle heeft de meeste geregistreerde orgaandonoren: 33,2 procent van de inwoners vindt het oké als hun organen een tweede leven krijgen na hun dood.

Die gemeente heeft überhaupt de meeste registraties van alle Nederlandse gemeenten, dus ook mensen die hebben laten vastleggen dat ze geen orgaandonor willen zijn als ze komen te overlijden. In totaal heeft 50,5 procent van de Goirlenaren zijn keuze over orgaandonatie laten vastleggen.

De gemeente waar de meeste mensen hebben laten vastleggen dat ze geen orgaandonor willen zijn, is Gorinchem.

Utrecht

Van de grote steden telt Utrecht relatief de meeste orgaandonoren: 27,8 procent van de Utrechtenaren heeft zich geregistreerd als donor. Daarna volgt Amsterdam met 19,7 procent, Den Haag met 17,5 procent en Rotterdam met 16,2 procent.

Door de donorstand per gemeente bekend te maken, willen de verschillende organisaties die betrokken zijn bij orgaandonatie en het ministerie van VWS mensen motiveren om hun keuze omtrent het donorschap te registreren. Dat kan op jaofnee.nl.

Minste donoren in Staphorst en Urk | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2545827/minste-donoren-in-staphorst-en-urk.html)

knuppeltje
22-06-11, 07:41
Die prediken: heb de wereld lief en begin vooral met jezelf.

super ick
22-06-11, 07:58
Panorama heeft de proef op de som genomen met een nepzwerver. Rond de kerstdagen laten bedelen langs het straatje waardoor het hele dorp ter kerke ging. Dikker konden ze het er niet opleggen.

Ze belden de politie.

Iznogoodh
22-06-11, 08:21
Ik denk niet dat de titel correct is aangezien ik zelf in een gelovig gezin ben opgegroeid en mijn vader bijvoorbeeld wel het een en ander deed voor de minder bedeelden.
Volgens statististische bronnen die ik bekeken heb loopt het wel los: er is weinig verschil.

mark61
22-06-11, 08:27
Volgens statististische bronnen die ik bekeken heb loopt het wel los: er is weinig verschil.

Urk

Zegt Ja 8.2%

Staphorst

Zegt Ja 10.8%

Volg de stand ? Ja of Nee (http://www.jaofnee.nl/live#kaart)

Iznogoodh
22-06-11, 08:35
Urk

Zegt Ja 8.2%

Staphorst

Zegt Ja 10.8%

Volg de stand ? Ja of Nee (http://www.jaofnee.nl/live#kaart)Ik volg die stand wel maar laat het niet daarvan afhangen of we gelovigen ervan kunnen beschuldigen dat ze naastenliefde haten. Wellicht geloven ze dat ze al hun organen moeten behouden bij de dood in verband met de wederopstanding.

mark61
22-06-11, 08:50
Ik volg die stand wel maar laat het niet daarvan afhangen of we gelovigen ervan kunnen beschuldigen dat ze naastenliefde haten. Wellicht geloven ze dat ze al hun organen moeten behouden bij de dood in verband met de wederopstanding.

Je kan dus niet, zoals jij doet, beweren dat 'er weinig verschil' is, als het om een factor 3 gaat.

Voor christenen is dat dacht ik een heidense opvatting. Voor moslims is dat volksgeloof, de schriftgeleerden denken daar verschillend over. Blijft over snipperrapende Israëli's.

justus
22-06-11, 17:28
ach, die fanatieke grefo's laten zich ook niet inenten...sterven dus vanzelf uit...

overigens ben ik ook geen donor. de reden daarvan is een hele simpele: als ik organen doneer wil ik mee kunnen bepalen wie die organen NIET mogen hebben.
niet in de zin van:
geen longen voor een roker
geen lever voor een zuiper
geen enkel orgaan voor een crimineel.
zolang ik dat niet kan begrenzen, doneer ik geen orgaan.

Eric de Blois
22-06-11, 17:32
ach, die fanatieke grefo's laten zich ook niet inenten...sterven dus vanzelf uit...

overigens ben ik ook geen donor. de reden daarvan is een hele simpele: als ik organen doneer wil ik mee kunnen bepalen wie die organen NIET mogen hebben.
niet in de zin van:
geen longen voor een roker
geen lever voor een zuiper
geen enkel orgaan voor een crimineel.
zolang ik dat niet kan begrenzen, doneer ik geen orgaan.

Dat vind ik heel redelijk. Ik vind ook dat mensen die geen organen willen doneren ook geen organen mogen ontvangen. Ik vraag mij af hoe dat behalve op de veluwe bij onze broeders van de islam gaat. Zouden die in meerderheid ook donor zijn?

justus
22-06-11, 17:35
Dat vind ik heel redelijk. Ik vind ook dat mensen die geen organen willen doneren ook geen organen mogen ontvangen. Ik vraag mij af hoe dat behalve op de veluwe bij onze broeders van de islam gaat. Zouden die in meerderheid ook donor zijn?


er zijn heel veel mensen die exact hetzelfde denken als ik. waarom mag je die ethisch verantwoorde beperking niet maken? dat je homo's, moslims, gekleurde mensen etc. niet mag uitsluiten is logisch, maar dat je het foute gedrag van mensen niet wil belonen zou toch moeten kunnen?

H.P.Pas
22-06-11, 18:19
ach, die fanatieke grefo's laten zich ook niet inenten...sterven dus vanzelf uit...

overigens ben ik ook geen donor. de reden daarvan is een hele simpele: als ik organen doneer wil ik mee kunnen bepalen wie die organen NIET mogen hebben.
niet in de zin van:
geen longen voor een roker
geen lever voor een zuiper
geen enkel orgaan voor een crimineel.
zolang ik dat niet kan begrenzen, doneer ik geen orgaan.

:maf:
Streng maar rechtvaardig.
Beter een goeie dode teveel dan een foute te weing.

super ick
22-06-11, 21:13
er zijn heel veel mensen die exact hetzelfde denken als ik. waarom mag je die ethisch verantwoorde beperking niet maken? dat je homo's, moslims, gekleurde mensen etc. niet mag uitsluiten is logisch, maar dat je het foute gedrag van mensen niet wil belonen zou toch moeten kunnen?

Jij je lijstje, iedereen zijn lijstje, niemand meer een orgaan.