PDA

Bekijk Volledige Versie : Kritiek Verhagen op PVV en D66



Umarvlie
23-06-11, 15:01
Kritiek Verhagen op PVV en D66

DEN HAAG - CDA-voorman en vicepremier Maxime Verhagen zet zich af tegen partijen als de PVV en D66. Die gaan in zijn ogen tekeer tegen instituties als het gezin, het dorp, de sportclub, de vakbond en de katholieke kerk, waarvoor Verhagen juist wil opkomen.

In een opinieartikel in het Katholiek Nieuwsblad stelt Verhagen dat de PVV, de gedoogpartner van het kabinet van VVD en CDA, tegen instituties schopt als zouden ze „bolwerken van de elite” zijn. D66 wil de vertrouwde instituties „afschaffen en vervangen door een directe democratie”.

Verhagen zelf staat pal voor gezin, dorp, kerk en vakbond. „Zonder instituties zou de buffer tussen burger en de overheid weg zijn. Ik denk dat de mensen, waarvoor populisten zeggen op te komen, kwetsbaar zijn zonder instituties; het gevoel van rust, stabiliteit en overzicht nog meer zouden missen.”

(Bron: Telegraaf)

D'66 en PVV over een kam geschoren!

Soldim
23-06-11, 15:07
. „Zonder instituties zou de buffer tussen burger en de overheid weg zijn.

Ik kan me voorstellend dat bovenstaande een onprettig idee is, voor een politicus als Verhagen.

justus
23-06-11, 17:12
ik kan me voorstellen dat de wereld er beter uit zou zien als de verhagens van deze wereld zich er niet mee zouden bemoeien...

Spoetnik
23-06-11, 18:09
Ik zeg meer instituties, minder overheid!

mark61
23-06-11, 19:08
Ik zeg minder Verhagen.