PDA

Bekijk Volledige Versie : Katholieke kerk is alweer wat gegroeid



Marsipulami
25-06-11, 12:42
Doopfeest eindigt in gevecht met knuppel


zaterdag 25 juni 2011, 12u06

Auteur: jva

GENT - In Gent is vrijdagnacht een doopfeest uit de hand gelopen. Een van de aanwezigen kreeg volgens de Gentse politie slagen met een knuppel.
Het doopfeest ging door aan de Vosmeers. Rond twee uur 's nachts liep het feest volledig uit de hand en kreeg één van de aanwezigen slagen met een knuppel.

Volgens de politie liep de man ernstige verwondingen op. Het parket van Gent onderzoekt de zaak momenteel.

justus
25-06-11, 13:16
fijne lui die kattezieken...

Marsipulami
25-06-11, 14:23
fijne lui die kattezieken...

Naah, een kleine schermutseling naar aanleiding van een feestje uit blijdschap voor het redden van een zieltje.

knuppeltje
26-06-11, 09:33
Het kwaad blijft onuitroeibaar, blijkt maar weer eens. :haha:

Marsipulami
26-06-11, 09:41
Het kwaad blijft onuitroeibaar, blijkt maar weer eens. :haha:

= erfzonde

Marsipulami
26-06-11, 09:44
Doopfeest eindigt met steekpartij

- 26/06/2011


GENT - Een doopfeest van vier kinderen in een woonwagenkamp in Gent is in de nacht van vrijdag op zaterdag uitgedraaid op een vechtpartij. De vader van twee van de gedoopte kindjes kreeg een mes in de buik.


Slachtoffer Steve Hendrickx (35) ligt momenteel op de dienst intensieve zorgen van het UZ Gent. Daar wordt hij in een kunstmatige coma gehouden. Vandaag wordt hij voor een tweede keer geopereerd. Hendrickx is de vroegere uitbater van het gekende café Stekkershof in Heusden.

Het gevecht vond plaats in de Vosmeers, een klein residentieel woonwagengebied vlak bij de afrit van het UZ Gent en de Ottergemsesteenweg. In dat park wonen de ouders van Natasja Molin (31), de vriendin van het slachtoffer. Natasja is de mama van Laetitia (1,5 jaar) en Lindsay (2 maand), twee van de vier kindjes die vrijdagnamiddag gedoopt werden. Zij vertelt: 'Rond 2 uur 's ochtends waren we aan het dansen in de tent, toen Gerard Lapère (42) binnenkwam met zijn vriendin. Hij is een overbuurman met wie we al een tijdlang niet meer praten. Ze waren dan ook niet uitgenodigd. Ze schreeuwden luid Waar is dat feestje? Gérard gaf een collega van mijn broer een tik. Steve probeerde de twee uit elkaar te trekken maar toen hij zich even omdraaide, kreeg hij plots drie kopstoten van Gerard.'

Even leek het er op dat het incident daarmee gesloten was, maar kort daarna kwam Gérard buiten in conflict met iemand anders. Natasja: 'Steve werd erbij gehaald om hen te kalmeren, maar hij was nog niet goed buiten of Gérard sloeg hem met een staaf op het hoofd. Steve viel achterover en sleurde een afsluiting mee. Hij schreeuwde naar mij dat ik de hulpdiensten moest bellen, want dat hij uit zijn hoofd bloedde. Steve kwam opnieuw recht maar kreeg toen een messteek in zijn been. Ik heb onmiddellijk zijn jeans uitgetrokken en samen met een vriendin heb ik met zijn broeksriem zijn been afgebonden. Steve bleef maar bloeden, de steek was blijkbaar tot zijn buik doorgedrongen. Ondertussen stond Gérard buiten met een geweer te zwaaien.' Gérard Lapère en zijn vriendin werden zaterdagnacht meegenomen voor verhoor. Zijn vriendin kon in de loop van zaterdag al terug naar huis, maar weigerde alle commentaar: 'Ik heb al problemen genoeg', klonk het. Lapère zelf werd gisteren voorgeleid bij de onderzoeksrechter. Die besliste tot aanhouding.




RudyTollenaere

knuppeltje
26-06-11, 09:45
= erfzonde

Eigenlijk een weeffoutje dus.

Marsipulami
26-06-11, 09:49
Eigenlijk een weeffoutje dus.

Eerder een soort natuurlijk geneesmiddel tegen hoogmoed.

knuppeltje
26-06-11, 10:00
Eerder een soort natuurlijk geneesmiddel tegen hoogmoed.

Dat schijnt dan toch ook weer niet veel te helpen. Als dat daarvoor zou zijn ingebouwd, dan moet dat toch als een mislukte aanpassing achteraf van de software worden beschouwd volgens mij. Hoe dan ook, achteraf of vooraf, gezien het behaalde resultaat lijkt mij het sowieso een miskleun geweest te zijn. In de huidige itc-branche komt men daar zo maar niet mee weg.