PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV: Radio 2 moet meer Nederlandstalige muziek draaien



Hatert
28-06-11, 11:26
PVV: Radio 2 moet meer Nederlandstalige muziek draaien


27-06-11 08:11 uur

De PVV wil dat Radio 2 meer Nederlandstalige nummers gaat draaien. Dat stelt PVV-Kamerlid Martin Bosma in De Telegraaf. Vandaag vergadert de Tweede Kamer over het mediabeleid.

Bij dat debat komt onder meer ook de salariskwestie bij de publieke omroep aan de orde. Elke toekomstige fusieomroep mag maar één grootverdiener op de loonlijst hebben, vindt de PVV.

Nu nog is het de bedoeling dat de gehele publieke omroep uiteindelijk acht grootverdieners zal tellen, maar de PVV wil dat verder terugbrengen tot drie. (ANP/Redactie)


PVV: Radio 2 moet meer Nederlandstalige muziek draaien - MEDIA - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/38/MEDIA/article/detail/2457881/2011/06/27/PVV-Radio-2-moet-meer-Nederlandstalige-muziek-draaien.dhtml)

Umarvlie
28-06-11, 15:29
Ik zap per ongeluk wel eens langs TVOranje en daarom denk ik nu ook ... brrrr

Saul
28-06-11, 15:36
:moe:

Geen commentaar.

Fulanadetal
28-06-11, 15:41
Heeel eng hoor. Echt ik luister 10 x liever naar Amor.fm (Hindoestaanse zender) dan naar Hollandsche Hits. Wat een zinloos voorstel.

Zo leuk, Amor FM, ik versta er niks van. Dat is, naast de mooie Hindoestaanse muziek, een deel van de charme.

"Srhandikiehee Goshimau drendabali, fijf kiloo voor slechts 3 Euro, handikara shaw Eerste Middellandstraat nummerrrrrrr 35."

Hatert
28-06-11, 16:05
Voor de PVV geef ik alvast een aanzet:

YouTube - ‪Frank Boeijen - Zwart Wit‬‏

YouTube - ‪Volumia - Hou me vast‬‏

YouTube - ‪Stil in mij - Van Dik Hout (Album version)‬‏

YouTube - ‪Frank Boeijen Groep - Linda‬‏

YouTube - ‪Kronenburg Park - Frank Boeijen‬‏

Hatert
28-06-11, 16:06
YouTube - ‪Is dit nu later, Stef Bos‬‏


YouTube - ‪De zeeuwse kust Blof‬‏


YouTube - ‪Marco Borsato - Margherita‬‏


YouTube - ‪Doe Maar - Is dit Alles?‬‏


YouTube - ‪Doe Maar - Tijd Genoeg‬‏


YouTube - ‪Abel Onderweg‬‏


YouTube - ‪Hero - Toen ik je zag‬‏

Hatert
28-06-11, 16:08
Heeel eng hoor. Echt ik luister 10 x liever naar Amor.fm (Hindoestaanse zender) dan naar Hollandsche Hits. Wat een zinloos voorstel.

Zo leuk, Amor FM, ik versta er niks van. Dat is, naast de mooie Hindoestaanse muziek, een deel van de charme.

"Srhandikiehee Goshimau drendabali, fijf kiloo voor slechts 3 Euro, handikara shaw Eerste Middellandstraat nummerrrrrrr 35."


Deze heb ik voor jou gekozen.

YouTube - ‪Bhromor Koio Gia by Armeen Musa Translation English‬‏

super ick
28-06-11, 16:46
Haha, lekkere topics die over de PVV!
Je hoeft verder niets uit zoeken, niet na te denken. PVV is slecht en alles wat ze voorstellen ook.
Lekker makkelijk.

Ik zie paralellen met wat Geert doet m.b.t. De islam.

mark61
28-06-11, 16:49
Heeel eng hoor. Echt ik luister 10 x liever naar Amor.fm (Hindoestaanse zender) dan naar Hollandsche Hits. Wat een zinloos voorstel.

Zo leuk, Amor FM, ik versta er niks van. Dat is, naast de mooie Hindoestaanse muziek, een deel van de charme.

"Srhandikiehee Goshimau drendabali, fijf kiloo voor slechts 3 Euro, handikara shaw Eerste Middellandstraat nummerrrrrrr 35."

:hihi: En die overlijdensberichten.

mark61
28-06-11, 16:51
De Partij van de Vrijheid is voor censuur en gedwongen uitzending.

1984 is ingedaald. De Sovjet-Unie was er niks bij.

Fulanadetal
28-06-11, 16:59
Haha, lekkere topics die over de PVV!
Je hoeft verder niets uit zoeken, niet na te denken. PVV is slecht en alles wat ze voorstellen ook.
Lekker makkelijk.

Ik zie para Ellen met wat Geert doet m.b.t. De islam.

Nou Suup, als dit een voorstel van de SP was geweest had ik het ook erg gevonden hoor. Sterker nog, dan had ik mijn lidmaatschap misschien wel opgezegd.

En Hatert bedankt voor het mooie filmpje.

super ick
29-06-11, 08:19
Nou Suup, als dit een voorstel van de SP was geweest had ik het ook erg gevonden hoor. Sterker nog, dan had ik mijn lidmaatschap misschien wel opgezegd.

En Hatert bedankt voor het mooie filmpje.

Dit is inderdaad van de zotten.

Echter er is nu ook al sprake van sturing hoor. Publieke omroepen krijgen subsidie als ze allochtonen in hun programma's hebben. Of dat nu wenselijk is?

Het is best moelijke materie. Je moet geen sensuur willen maar aan de andere kant is het wel belastinggeld.
Kijk naar het afgelopen WK. Er waren twee grote sportprogramma's op tv met een dagelijkse uitzending. De ene zond vanuit Zuid-Afrika uit en liet allerlei 'deskundigen' invliegen, die ook nog betaald werden.
Het andere programma kwam vanuit het Kuhrhaus. Vrijwel dezelfde kijkcijfers alleen de kosten bedroegen 10%!

Mag jij raden wie het eerste programma betaalden?

Ze krijgen het geld en maken het op. Zo simpel is het. Zolang ze belachelijke salarissen betalen onder het motto unieke talenten kan er ook nog wel wat af. Dus je moet wel bepaalde regels stellen.

knuppeltje
29-06-11, 08:26
Die maffen willen blijkbaar de omroepen ook al onder staatsinvloed hebben.

Die gaan echt wel voor de vrijheid van het woord zeker? Mooi niet dus.

Ach, de Partij Voor Volksverneukerij dus weer.

Fulanadetal
29-06-11, 08:37
Tja, ik betaal belasting maar mis Juan Luis Guerra op de radio en bij sportprogramma's mis ik aandacht voor paardensport, met name western riding.
Daar heb ik dan gelukkig Youtube voor.

Maar van die Nederlandstalige muziek dat is zo duf, er wordt sowieso al veel meer van gedraaid dan vroeger. Goede muziek mag gehoord worden, in welke taal dan ook. Om dat nou te gaan dwingen is zo zielig. Het lijkt me dat de mensheid wel wat belangrijker zaken aan het hoofd heeft.
En worden straks musea gedwongen meer figuratieve kunst aan de muur te hangen, ipv "onbegrijpelijke abstracte dingen die mijn dochter van drie ook maakt"?

YouTube - ‪Bridleless Freestyle Reining‬‏

Kijk wat een keurige vliegende galopwissels!

mark61
29-06-11, 09:05
Haha, lekkere topics die over de PVV!
Je hoeft verder niets uit zoeken, niet na te denken. PVV is slecht en alles wat ze voorstellen ook.

De Partij van de Vrijheid is voor censuur en gedwongen uitzending.

1984 is ingedaald. De Sovjet-Unie was er niks bij.

Tomas
29-06-11, 09:11
Ik had in een radiointerview met zo'n pvv debiel al eens meegekregen dat ze niet zozeer tegen subsidie an sich zijn, maar wel waar het heen gaat. Dat was een reactie op een limbabwaanse beller die bang was de ze hun subsidie voor een of ander half uitgestorven lokale traditie zouden kwijtraken. Dat was dus niet zo.

Is er eigenlijk wel een partij die al die bakken met subsidies voor die sneue zelfbevredigaars echt wil afschaffen?

Mijn woonwijk schijnt b.v. een vereniging te hebben of te zijn, whatever. Die ontvangt subsidie voor feestjes, evenementjes en klusspullen enzo. Ik wordt dan even niet goed. Ik wordt alleen al misselijk van het woord. Achterlijk doorgedraaid land.

marces
29-06-11, 10:06
Belachelijke symboolpolitiek van de PVV. Ze laten weer een proefballonnetje op en krijgen weer een hoop gratis publiciteit.

super ick
29-06-11, 20:37
De Sovjet-Unie was er niks bij.

Probeer je jezelf schoon te praten?

Eric de Blois
30-06-11, 07:02
Die maffen willen blijkbaar de omroepen ook al onder staatsinvloed hebben.

Die gaan echt wel voor de vrijheid van het woord zeker? Mooi niet dus.

Ach, de Partij Voor Volksverneukerij dus weer.

Volksverneukerij

Links heeft zich nooit bemoeit met de omroep? Niet dat ik het goed probeer te praten. Ik vind bemoeienis met de omroepen helemaal verkeerd. Maar censuur is niet exclusief een PVV fenomeen. De overheid heeft zich altijd met de omroepen 'bemoeit'.

knuppeltje
30-06-11, 08:06
Ik vind bemoeienis met de omroepen helemaal verkeerd.

De overheid heeft zich altijd met de omroepen 'bemoeit'.

Ik niet, waar zou de publieke omroepen anders hun geld vandaan moeten halen.

Gelukkig wel, maar dat wil niet zeggen dat de overheid invloed zou moeten hebben op de programma's

justus
30-06-11, 09:14
PVV: Radio 2 moet meer Nederlandstalige muziek draaien


27-06-11 08:11 uur

De PVV wil dat Radio 2 meer Nederlandstalige nummers gaat draaien. Dat stelt PVV-Kamerlid Martin Bosma in De Telegraaf. Vandaag vergadert de Tweede Kamer over het mediabeleid.

Bij dat debat komt onder meer ook de salariskwestie bij de publieke omroep aan de orde. Elke toekomstige fusieomroep mag maar één grootverdiener op de loonlijst hebben, vindt de PVV.

Nu nog is het de bedoeling dat de gehele publieke omroep uiteindelijk acht grootverdieners zal tellen, maar de PVV wil dat verder terugbrengen tot drie. (ANP/Redactie)


PVV: Radio 2 moet meer Nederlandstalige muziek draaien - MEDIA - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/38/MEDIA/article/detail/2457881/2011/06/27/PVV-Radio-2-moet-meer-Nederlandstalige-muziek-draaien.dhtml)

vind ik prima en dan niks meer van die troep op de andere zenders...maakt het zoeken naar goede muziek weer makkelijker.

super ick
30-06-11, 09:27
Ik niet, waar zou de publieke omroepen anders hun geld vandaan moeten halen.

Gelukkig wel, maar dat wil niet zeggen dat de overheid invloed zou moeten hebben op de programma's
Uiteraard niet, de invloed van links op de publieke omroep is nu al groot. Linkse propaganda druipt van diverse programma's af.
Wilders is vies en de leve de multiculti is het devies.
Eigenlijk zou je vooraf een waarschuwing moeten vermelden. Dit programma is mede mogelijk gemaakt door de PvdA of zoiets.

foxcave
30-06-11, 10:50
De Partij van de Vrijheid is voor censuur en gedwongen uitzending.

1984 is ingedaald. De Sovjet-Unie was er niks bij.

Dit.

Maar net als in alle partijen zijn er goede en slechte ideeën, ik zou Radio 2 gewoon afschaffen....

Umarvlie
30-06-11, 15:44
Kamer stemt voor Hollandse muziek op Radio 2

DEN HAAG - Meer Nederlandstalige muziek op Radio 2. Een motie met die strekking van PVV-Kamerlid Martin Bosma werd donderdag aangenomen in de Tweede Kamer. Na het aannemen van dat idee gingen veel balorige Kamerleden meteen met hun handjes in de lucht, alsof ze bij een concert waren.

Op de laatste dag voor het zomerreces kon Kamervoorzitter Gerdi Verbeet dat wel waarderen. „Jammer dat u geen aanstekers bij zich heeft”, lachte ze.

In de motie constateert Bosma dat het bieden van Nederlandstalig repertoire bij uitstek een publieke taak is. Volgens hem draagt het genre bijvoorbeeld bij aan het stimuleren van de Nederlandse taal.

Hij verzoekt minister Marja van Bijsterveldt (Media) om over dit onderwerp prestatie-afspraken te maken met omroepkoepel NPO. Daarin moet volgens hem en de Kamermeerderheid worden vastgelegd dat Radio 2 tussen 07.00 en 19.00 uur ten minste 35 procent muziek van Hollandse bodem draait.

De Tweede Kamer stemde unaniem in met een voorstel om het aantal veelverdieners bij de publieke omroep terug te dringen tot maximaal drie. Op initiatief van gedoogpartij PVV mogen niet meer dan drie presentatoren, verslaggevers of bestuurders meer verdienen dan de norm van ongeveer 193.000 euro. Dit jaar verdienen nog 11 presentatoren bij de publieke omroepen meer. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is al bezig dit aantal terug te brengen naar maximaal acht.

(Bron: Telegraaf)

Fulanadetal
30-06-11, 15:44
Het voorstel is aangenomen en SP heeft het voorstel gesteund.
Ik ga dus mijn partijlidmaatschap opzeggen. Achterlijk gedoe.

mark61
30-06-11, 16:48
Probeer je jezelf schoon te praten?

Waar heb je het in vredesnaam over?

Fulanadetal
30-06-11, 17:01
zo hoppekee:

Geachte ledenadministratie,

Vandaag heeft de SP gestemd voor een PVV-voorstel dat radio 2 verplicht tot het
uitzenden van meer Nederlandstalige muziek.
Ik zie dit in het kader van de PVV politiek om Nederland "van vreemde smetten vrij" te krijgen. Het wordt steeds griezeliger in Nederland.
Heel eng en jammer dat de SP fractie ervoor heeft gestemd.
Ik herken mij niet in deze keuze, en wil daarom bij dezen mijn lidmaatschap van
de SP opzeggen.

Met vriendelijke groeten,


Dinges (hier staat uiteraard een echte naam)

mark61
30-06-11, 17:06
Radio 2 heeft al meegedeeld dat ze er niet over peinzen :hihi:

Fulanadetal
30-06-11, 17:13
Radio 2 heeft al meegedeeld dat ze er niet over peinzen :hihi:

Good for them
Muy bien
Tres bien
Meget god
Formidável
Skarp

YouTube - ‪Wien Neerlands Bloed‬‏

mark61
30-06-11, 17:15
Good for them
Muy bien
Tres bien
Meget god
Formidável
Skarp

Wat is dat voor verdacht uitheems gebrabbel?

marces
01-07-11, 08:07
Uit protest gewoon de hele dag Yes-R en Ali B draaien

Fulanadetal
01-07-11, 08:22
Uit protest gewoon de hele dag Yes-R en Ali B draaien

Als protest is het leuk maar uit muzikaal oogpunt zou ik er verdrietig van worden.

Oh en de ledenadmin van de SP heeft vlot en netjes gereageerd:

Beste Dinges (hier staat uiteraard een echte naam)

Wij hebben uw opzegging verwerkt. Er zal geen geld meer van uw rekening worden afgeschreven. Wel ontvangt u nog de Tribune van juli, omdat we de bestanden daarvoor gisteren al naar de drukker hebben gestuurd. Verder sturen wij u nog een schriftelijke bevestiging en geven uw bericht nog door aan de afdeling X. (hier staat een stad)

In uw toelichting geeft u aan dat u uw lidmaatschap opzegt vanwege de steun die de Tweede Kamerfractie heeft gegeven aan de motie van de PVV om er bij Radio 2 op aan te dringen meer Nederlandstalige muziek te draaien. Wij geven uw opzegging en de reden daarvan door aan onze Kamerfractie zodat zij hier nog een reactie op kunnen geven, in de hoop natuurlijk dat u daar prijs op stelt.

Langs deze weg danken wij u voor uw steun. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u die altijd aan ons stellen.

Met vriendelijke groet,

XXXX
SP-administratie
010-XXXXXXXX
[email protected]

mark61
01-07-11, 08:32
Mooi.

En nou de hele dag Surinaamse muziek gaan draaien, en Nederlandstalige punk, en dan ken ik ook nog een paar Afrikaanse (zoals in Pietermaritzburg) klassiekers. Dat valt vast onder de groot-Dietse gedachte.

marces
01-07-11, 08:40
Als protest is het leuk maar uit muzikaal oogpunt zou ik er verdrietig van worden.

Oh en de ledenadmin van de SP heeft vlot en netjes gereageerd:

Beste Dinges (hier staat uiteraard een echte naam)

Wij hebben uw opzegging verwerkt. Er zal geen geld meer van uw rekening worden afgeschreven. Wel ontvangt u nog de Tribune van juli, omdat we de bestanden daarvoor gisteren al naar de drukker hebben gestuurd. Verder sturen wij u nog een schriftelijke bevestiging en geven uw bericht nog door aan de afdeling X. (hier staat een stad)

In uw toelichting geeft u aan dat u uw lidmaatschap opzegt vanwege de steun die de Tweede Kamerfractie heeft gegeven aan de motie van de PVV om er bij Radio 2 op aan te dringen meer Nederlandstalige muziek te draaien. Wij geven uw opzegging en de reden daarvan door aan onze Kamerfractie zodat zij hier nog een reactie op kunnen geven, in de hoop natuurlijk dat u daar prijs op stelt.

Langs deze weg danken wij u voor uw steun. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u die altijd aan ons stellen.

Met vriendelijke groet,

XXXX
SP-administratie
010-XXXXXXXX
[email protected]

Nee, daar zou ik ook niet echt vrolijk van worden, maar ja, er zit een knop aan de radio.....

Het valt mij ook erg tegen van de SP dat ze voor die motie hebben gestemd. Het is toch duidelijk dat de PVV daar een bepaalde bedoeling mee heeft? Daar hadden ze nooit in mee mogen gaan. Buiten dat mag de minister slechts een advies uitbrengen, omdat de mediawet dit soort staatbemoeienis verbiedt, daarom snap ik het helemaal niet. Wat heeft dit weer allemaal gekost, die poppekast in de 2e kamer?
Die Bosma van de PVV had ook nog een voorkeur voor "volkse, nederlandstalige muziek" - precies de muziek waar het merendeel van hun achterban van houdt. Symboolpolitiek voor de bühne.

Ik ben wel benieuwd of je nog een reactie krijgt van fractie van de SP.

Fulanadetal
01-07-11, 08:52
Nee, daar zou ik ook niet echt vrolijk van worden, maar ja, er zit een knop aan de radio.....

Die Bosma van de PVV had ook nog een voorkeur voor "volkse, nederlandstalige muziek" - precies de muziek waar het merendeel van hun achterban van houdt. Symboolpolitiek voor de bühne.

Ik ben wel benieuwd of je nog een reactie krijgt van fractie van de SP.

Oh nee toch, dan is het NOG erger dan ik dacht. Volks, Nederlandstalig.

Ik denk wel dat er reactie komt, over het algemeen aardige mensen bij de SP.
Die opzegging is met pijn in het hart, maar als zelfs zij zich voor de enge PVV karretjes laten spannen dan weet ik het niet meer.

Bah, al dat visieloze, lege geneuzel nu in de politiek. Ik weet nu echt niet meer wat te stemmen volgende keer. Ik zou willen stemmen op een partij die vol gaat voor toekomst, voor vernieuwing, voor positiviteit. De mensheid staat voor groter uitdagingen dan de playlist van radio 2, hoeveel generaties "allochtoon" geldt (hoe dit dat eigenlijk met Wilders zelf), dat het prima is om bang te zijn van buitenlanders. We verliezen kostbare tijd.

YouTube - ‪George Michael - Praying For Time‬‏

Joesoef
01-07-11, 09:01
SP :maf: