PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV wil honderdduizenden extra allochtonen in Nederland



Mark
29-06-11, 06:58
PVV wil definitie allochtoon oprekken

Laatste update: 29 juni 2011 06:37 info.


DEN HAAG – Ook kinderen van tweedegeneratieallochtonen moeten het predikaat allochtoon krijgen. Dat stelt PVV-Kamerlid Joram van Klaveren tegenover NU.nl.

Foto: NU.nl/Arjen Peters

Volgens de PVV'er is dit nodig, omdat in de CBS-statistieken de problemen met deze derde generatie wegvallen. Volgens de definitie van het CBS is deze generatie namelijk autochtoon.

Van Klaveren vreest dat hierdoor geen inzicht meer te krijgen is in de voortgang van de integratie.





“Niet-westerse allochtonen zijn nog altijd oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Straks zien we dat niet meer, omdat ze te boek staan als autochtoon”, aldus de PVV'er.

Momenteel is 80 procent van de derdegeneratieallochtonen onder de tien jaar. Van Klaveren stelt dat het juist daarom nu van belang is de definitie op te rekken om een beter beeld van de integratie te kunnen krijgen.



Prietpraat


Tofik Dibi (GroenLinks) omschrijft het voorstel van Van Klaveren als 'symbolische prietpraat'. "Waarom niet investeren in onderwijs en werk om deze kinderen tot zelfstandige en actieve Nederlanders te maken?"

"Dit zijn oerhollandse kinderen die misschien wel de heer Van Klaveren en zijn collega's gaan verzorgen op hun oude dag. Ik zoe niet tot die dag wachten om ze te beschouwen als Nederlanders", aldus Dibi.

Woensdagochtend vergadert de Tweede Kamer met minister Donner (Binnenlandse Zaken) over integratie.

foxcave
29-06-11, 07:19
Ik las dit ook, ergens is het natuurlijk te zot voor woorden, maar het is wel realiteit, ik zie nu in mijn omgeving vijfde en zesde generatie gastarbeiders, en ik zie hetzelfde gedrag, zelfs de jongste kinderen worden naar hun vaders geroepen als ze met blanke kinderen spelen, niet dat dat crimineel gedrag is, maar je laat als ouder je kunt wel duidelijk weten dat dat geen "vriendjes" zijn. De meisje zie je na hun 12de niet meer op straat spelen etc etc.

Ook zie ik zelfs bij de vierde generatie nog grote problemen met de Nederlandse taal, ik persoonlijk vind dat vreemd en heb er eens naar gevraagd, het kunnen lezen in de koran blijkt belangrijker dan Nederlands leren.

Dus gezien vanuit mijn bekrompen wereldje heeft de PVV misschien wel gelijk op dat punt.

Umarvlie
29-06-11, 09:09
'Ook derde generatie is allochtoon'

AMSTERDAM - De PVV wil meer mensen als allochtonen aanmerken. De derde generatie moet ook onder die noemer vallen, aldus de partij.

Als beide ouders in Nederland geboren zijn, worden die kinderen momenteel als autochtonen gezien. Maar volgens de PVV spelen er in deze groep specifieke problemen en verdwijnt die groep nu uit beeld.

De PVV weet nog niet wat er met die gegevens gedaan moet worden.

(Bron: Telegraaf)

knuppeltje
29-06-11, 09:27
Getver, kom jij weer met die kutkrant aan.

nour_islam
29-06-11, 09:41
Dus gezien vanuit mijn bekrompen wereldje heeft de PVV misschien wel gelijk op dat punt.

hier is alles mee gezegd

IbnRushd
29-06-11, 10:04
Ik las dit ook, ergens is het natuurlijk te zot voor woorden, maar het is wel realiteit, ik zie nu in mijn omgeving vijfde en zesde generatie gastarbeiders, en ik zie hetzelfde gedrag, zelfs de jongste kinderen worden naar hun vaders geroepen als ze met blanke kinderen spelen, niet dat dat crimineel gedrag is, maar je laat als ouder je kunt wel duidelijk weten dat dat geen "vriendjes" zijn. De meisje zie je na hun 12de niet meer op straat spelen etc etc.

Ook zie ik zelfs bij de vierde generatie nog grote problemen met de Nederlandse taal, ik persoonlijk vind dat vreemd en heb er eens naar gevraagd, het kunnen lezen in de koran blijkt belangrijker dan Nederlands leren.

Dus gezien vanuit mijn bekrompen wereldje heeft de PVV misschien wel gelijk op dat punt.

Allochtoon is niet alleen voorbehouden aan moslims.

Jouw realiteit is selectief. Je zoekt blijkbaar naar situaties die je buikgevoelens bevredigen.

The_Grand_Wazoo
29-06-11, 10:19
Ze weten niet wat er met de gegevens gedaan wordt, maar willen wel alvast verzamelen. Nog nooit zo schaamteloos zien voorsorteren op function creep.

Tomas
29-06-11, 10:40
Er worden nog niet genoeg mensen gestigmatiseerd met overheidslabeltjes blijkbaar. Van mij moeten ze het hele begrip afschaffen. En ook niet vervangen door een nieuw woord, omdat de oude een te negatieve connotatie heeft gekregen. Scheelt trouwens ook in de subsidie als die labeltjes worden afgeschaft. Dit kost alleen maar meer geld, naast het feit dat het negatief is.

mark61
29-06-11, 11:28
Der ewige Jude.

reallife
29-06-11, 11:30
Der ewige Jude.

Kreeg kippenvel toen ik dat krantenartikel las ja. :(

mark61
29-06-11, 11:53
Kreeg kippenvel toen ik dat krantenartikel las ja. :(

Half Nederland denkt er zo over. Je hebt Nederlanders en je hebt buitenlanders, en never the twain shall meet. Tot in de 100ste generatie.

foxcave
29-06-11, 12:12
Allochtoon is niet alleen voorbehouden aan moslims.

Jouw realiteit is selectief. Je zoekt blijkbaar naar situaties die je buikgevoelens bevredigen.

Natuurlijk is allochtoon niet voorbehouden aan moslims, Duitsers, Chinezen , Amerikanen , net zo goed allochtoon, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de PVV die bedoelt.

Ik stel voor dat je gewoon eens langs komt, gaan we samen die mensen hier in de straat bezoeken! Het zijn namelijk gewoon buurtjes, eng he.

foxcave
29-06-11, 12:17
Er worden nog niet genoeg mensen gestigmatiseerd met overheidslabeltjes blijkbaar. Van mij moeten ze het hele begrip afschaffen. En ook niet vervangen door een nieuw woord, omdat de oude een te negatieve connotatie heeft gekregen. Scheelt trouwens ook in de subsidie als die labeltjes worden afgeschaft. Dit kost alleen maar meer geld, naast het feit dat het negatief is.

Dit zou mooi zijn, maar hou gaan we het dan duidelijk maken dat een bepaalde groep steeds weer in de top van een bepaalde negatieve spiraal zit, om iets te kunnen veranderen moet je namelijk wel weten wat en waar het misgaat, en dit ook durven verwoorden.

Het eeuwige roepen dat er niets mis is en er maar een zak geld op af gooien werkt duidelijk niet, en gewoon maar domweg accepteren dat mijn buurjongen nooit een normale baan zal krijgen omdat zijn Nederlands ronduit slecht is weiger ik ook. Op de 1 of andere manier zal er iets moeten gebeuren. Dat lukt echt alleen als je de zaken benoemd.

Soldim
29-06-11, 12:51
Dit zou mooi zijn, maar hou gaan we het dan duidelijk maken dat een bepaalde groep steeds weer in de top van een bepaalde negatieve spiraal zit, om iets te kunnen veranderen moet je namelijk wel weten wat en waar het misgaat, en dit ook durven verwoorden.


Sociale klasse/opleidings niveau van ouders.

Dat is nu ook het geen een bepalende rol speelt -- het wordt tijd dat de problemen daar worden opgelost waar ze ontstaan in plaats van het focussen op afkomst en/of religie.

Soldim
29-06-11, 12:52
en gewoon maar domweg accepteren dat mijn buurjongen nooit een normale baan zal krijgen omdat zijn Nederlands ronduit slecht is weiger ik ook.

Maak je geen zorgen, mijn Nederlands is ook beroerd, en heb ik een baantje bemachtigd.

Saul
29-06-11, 13:09
Je kan zeggen wat je wil maar de partij van Grote Peroxideleeghoofd weet feilloos te verwoorden wat de meerderheid van Nederland denkt.

IbnRushd
29-06-11, 13:21
Natuurlijk is allochtoon niet voorbehouden aan moslims, Duitsers, Chinezen , Amerikanen , net zo goed allochtoon, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de PVV die bedoelt.

Ik stel voor dat je gewoon eens langs komt, gaan we samen die mensen hier in de straat bezoeken! Het zijn namelijk gewoon buurtjes, eng he.

Wat bedoelt de PVV dan? Dat alleen moslims als allochtonen bestempeld moet worden?

Waarom geen halve maan op ieders jasje? Dat is toch ook herkenbaar?

Hatert
29-06-11, 13:34
Het is trouwens niet zo bijzonder wat de PVV voorstelt. De VVD heeft al veel eerder voorgestelt om zelfs de vierde generatie onder het begrip allochtoon te laten vallen.

Tomas
29-06-11, 13:38
Wat bedoelt de PVV dan? Dat alleen moslims als allochtonen bestempeld moet worden?

Waarom geen halve maan op ieders jasje? Dat is toch ook herkenbaar?

Niet zo aanstellen, een moslim die nu al niet herkenbaar is, is toch al geen echte. Zo'n embleem is echt niet nodig.

marces
29-06-11, 13:41
Niet zo aanstellen, een moslim die nu al niet herkenbaar is, is toch al geen echte. Zo'n embleem is echt niet nodig.

Ze hebben toch al een bontkraagje als herkenningsteken?

Hatert
29-06-11, 14:43
Niet zo aanstellen, een moslim die nu al niet herkenbaar is, is toch al geen echte. Zo'n embleem is echt niet nodig.

YouTube - ‪De term allochtoon is een marker‬‏

IbnRushd
29-06-11, 14:45
Niet zo aanstellen, een moslim die nu al niet herkenbaar is, is toch al geen echte. Zo'n embleem is echt niet nodig.

Ga ergens anders grappen maken.

Soldim
29-06-11, 14:53
Ga ergens anders grappen maken.

Humor hier is voorbehouden aan reli-fanaten :zozo:

IbnRushd
29-06-11, 15:32
Humor hier is voorbehouden aan reli-fanaten :zozo:

Denk je te negatief over moslims?

Niet zo pessimistisch, jongen.

mark61
29-06-11, 19:19
Maak je geen zorgen, mijn Nederlands is ook beroerd, en heb ik een baantje bemachtigd.

Gelukkig wel buiten Nederland, pfoei.

mark61
29-06-11, 19:21
Je kan zeggen wat je wil maar de partij van Grote Peroxideleeghoofd weet feilloos te verwoorden wat de meerderheid van Nederland denkt.

Heb je het ze allemaal gevraagd? Doe es de resultaten?

mark61
29-06-11, 19:23
Niet zo aanstellen, een moslim die nu al niet herkenbaar is, is toch al geen echte. Zo'n embleem is echt niet nodig.

Die onzichtbare zijn taqiya-moslims. Moet je even navragen bij hoe heet die pvvknakker ook al weer. Dat zijn nou net de ergste.

foxcave
29-06-11, 19:30
Wat bedoelt de PVV dan? Dat alleen moslims als allochtonen bestempeld moet worden?

Waarom geen halve maan op ieders jasje? Dat is toch ook herkenbaar?


mmm, de ene helft doet al vrijwillig een hoofddoek om, misschien is dat een start.

En ja , ik vermoed dat dat het is wat de PVV bedoelt, wellicht moet iemand eens vragen of ze dat idee wat uit willen werken....

Mothership
29-06-11, 23:56
Dit zou mooi zijn, maar hou gaan we het dan duidelijk maken dat een bepaalde groep steeds weer in de top van een bepaalde negatieve spiraal zit, om iets te kunnen veranderen moet je namelijk wel weten wat en waar het misgaat, en dit ook durven verwoorden.

Het eeuwige roepen dat er niets mis is en er maar een zak geld op af gooien werkt duidelijk niet, en gewoon maar domweg accepteren dat mijn buurjongen nooit een normale baan zal krijgen omdat zijn Nederlands ronduit slecht is weiger ik ook. Op de 1 of andere manier zal er iets moeten gebeuren. Dat lukt echt alleen als je de zaken benoemd.

Alle moslims zijn ook niet gelijk. De Turken doen het enorm goed. De Turkse economie is booming en heeft groeicijfers welke vergeleken worden met die van van China.

Er gaan vooral uit Duitsland, maar ook uit andere Europese landen, veel goedopgeleide Turken terug naar Turkije. De Turken gelden ook als hardwerkende mensen.

Misschien dat het een oplossing zou zijn als Marokkanen met behoud van uitkering zouden kunnen terugkeren of dat ze een geldbedrag meekrijgen om in Marokko bijvoorbeeld een zaak op te zetten.

Ook hier op dit forum valt te lezen dat velen hier niet gelukkig zijn. De regering zou er beter aan doen het aantrekkelijk te maken voor die mensen terug te kunnen keren naar een Islamitisch land.

IbnRushd
30-06-11, 00:03
mmm, de ene helft doet al vrijwillig een hoofddoek om, misschien is dat een start.

En ja , ik vermoed dat dat het is wat de PVV bedoelt, wellicht moet iemand eens vragen of ze dat idee wat uit willen werken....

I see. Je bent met de pvv-kliek eens. Nou, dan weten we dit ook weer.