PDA

Bekijk Volledige Versie : Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer



super ick
01-07-11, 10:09
Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer

HELMOND - Buurtbewoners in de Helmondse wijk Binnenstad-oost overwegen het heft in eigen handen te nemen als de overlast van Marokkaanse hangjongeren niet wordt teruggedrongen.

Zij voelen zich door de jongeren bedreigd en geïntimideerd en hebben in veel gevallen het gevoel dat de politie daartegen niet adequaat optreedt. Dat blijkt uit gesprekken met buurtbewoners.

De overlast doet zich voornamelijk voor in de Heistraat, het To Hölscherplein, het Zonnehofplein en de Willem Beringsstraat.

Vanwege bedreigingen van enkele jongeren vluchtte een buurtbewoner tijdelijk naar een andere stad. Met de vuurwerkbom die onlangs de deur van een woning aan de A. M. Frenkenstraat ernstig beschadigde, was voor veel bewoners de grens bereikt. Naar aanleiding van die bom hebben wethouder Margreet de Leeuw van Jeugd en Jongeren en de betrokken instanties overleg gevoerd met bewoners.

Eén van de resultaten van dat gesprek is de tijdelijke invoering van cameratoezicht op het To Hölscherplein en het Zonnehofplein. De gemeente verwacht dat die half juli worden opgehangen. Later worden ook nog drie permanente camera's in de Heistraat opgehangen.

Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer - Helmond Stad - Regio - ED (http://www.ed.nl/regio/helmondstad/9027782/Buurt-duldt-overlast-Marokkaanse-hangjongeren-niet-langer.ece)

BoerHarms
01-07-11, 10:23
Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer

HELMOND - Buurtbewoners in de Helmondse wijk Binnenstad-oost overwegen het heft in eigen handen te nemen als de overlast van Marokkaanse hangjongeren niet wordt teruggedrongen.

Zij voelen zich door de jongeren bedreigd en geïntimideerd en hebben in veel gevallen het gevoel dat de politie daartegen niet adequaat optreedt. Dat blijkt uit gesprekken met buurtbewoners.

De overlast doet zich voornamelijk voor in de Heistraat, het To Hölscherplein, het Zonnehofplein en de Willem Beringsstraat.

Vanwege bedreigingen van enkele jongeren vluchtte een buurtbewoner tijdelijk naar een andere stad. Met de vuurwerkbom die onlangs de deur van een woning aan de A. M. Frenkenstraat ernstig beschadigde, was voor veel bewoners de grens bereikt. Naar aanleiding van die bom hebben wethouder Margreet de Leeuw van Jeugd en Jongeren en de betrokken instanties overleg gevoerd met bewoners.

Eén van de resultaten van dat gesprek is de tijdelijke invoering van cameratoezicht op het To Hölscherplein en het Zonnehofplein. De gemeente verwacht dat die half juli worden opgehangen. Later worden ook nog drie permanente camera's in de Heistraat opgehangen.

Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer - Helmond Stad - Regio - ED (http://www.ed.nl/regio/helmondstad/9027782/Buurt-duldt-overlast-Marokkaanse-hangjongeren-niet-langer.ece)

In groepsvorm zijn de hangjongeren sterk, macho, enz. Maar als ze alleen zijn vaak makke lammetjes die je alle kanten kan opsturen.

In min jeugdjaren ook wel eens problemen gehad met een groep jongeren, maar helaas zat mijn handjes ook wat los, en de leider van de groep moest het ontgelden, daarna dropen ze allemaal af.....

Roedelgedrag !

super ick
01-07-11, 10:27
In groepsvorm zijn de hangjongeren sterk, macho, enz. Maar als ze alleen zijn vaak makke lammetjes die je alle kanten kan opsturen.

In min jeugdjaren ook wel eens problemen gehad met een groep jongeren, maar helaas zat mijn handjes ook wat los, en de leider van de groep moest het ontgelden, daarna dropen ze allemaal af.....

Roedelgedrag !

Dat recht van de sterkste is een leuke theorie maar gaat tegenwoordig niet meer op.
Ik heb 5 jaar geleden een hele goede vriend verloren. Kickbokser en full contact karate wereldkampioen!
Neergeschoten in Rotterdam door een loser die nog geen deuk in een pakje boter kan slaan.

Hij was een typisch voorbeeld van het recht van de sterkste. VErdroeg geen enkele vorm van onrecht en sprong dan altijd voor de zwakkere in de bres. Nu ligt hij dus onder een steen.

BoerHarms
01-07-11, 10:34
Dat recht van de sterkste is een leuke theorie maar gaat tegenwoordig niet meer op.
Ik heb 5 jaar geleden een hele goede vriend verloren. Kickbokser en full contact karate wereldkampioen!
Neergeschoten in Rotterdam door een loser die nog geen deuk in een pakje boter kan slaan.

Hij was een typisch voorbeeld van het recht van de sterkste. VErdroeg geen enkele vorm van onrecht en sprong dan altijd voor de zwakkere in de bres. Nu ligt hij dus onder een steen.

Ja vroeger, dan was het nog handgemeen, nu zijn ze laf en nemen een pistool.


'k zag laatst nog een stukje op TV over de russiche hooligans, ze hadden afgesproken en gingen met elkaar op de vuist, neen geen slag,of schietwapens, gewoon op de vuist, na het gevecht liepen ze gezamelijk richtig de kroeg.

Eric de Blois
01-07-11, 10:50
Wanneer de leefbaarheid van de buurt wordt aangetast door hangende jongeren, moeten we de buurt scheiden van de overlastplegers. Ongetwijfdeld hangen die jongeren graag. Er bestaan nog wel een paar leuke hangplekken waar ze geen schade kunnen aanrichten. Ik denk aan een land in de pauperzone. Die hebben nog ruimte waar toch niets mee gedaan wordt. Laten we ze daar naartoe brengen, dan is iedereen weer tevreden. Laten we ons ontdoen van mensen die opzettelijk het leven van nette mensen verpesten met hun varkensgedrag. Geen pardon voor tuig.

Stopnaald
01-07-11, 11:46
Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer

HELMOND - Buurtbewoners in de Helmondse wijk Binnenstad-oost overwegen het heft in eigen handen te nemen als de overlast van Marokkaanse hangjongeren niet wordt teruggedrongen.

Zij voelen zich door de jongeren bedreigd en geïntimideerd en hebben in veel gevallen het gevoel dat de politie daartegen niet adequaat optreedt. Dat blijkt uit gesprekken met buurtbewoners.

Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer - Helmond Stad - Regio - ED (http://www.ed.nl/regio/helmondstad/9027782/Buurt-duldt-overlast-Marokkaanse-hangjongeren-niet-langer.ece)

Dat die buurt de overlast niet langer trekt dat wil ik wel geloven, maar ik vraag me serieus af op welke manier ze het heft in eigen handen denken te (kunnen) nemen.

Tot nog toe is er nl. nog nooit écht gewelddadig teruggeslagen en eerlijk gezegd geloof ik daar ook nu niet in. Niet dat een vuurwerkbom aan de deur, stalking en bedreiging van de familie of het neersteken/schieten van zo'n rat niet zou kunnen werken (let maar eens op wat er gebeurd als ze een koekie van eigen deeg krijgen hoe snel het opeens afgelopen is), maar meer omdat er dan opeens wél door politie/justitie/overheid ingegrepen wordt.

Vooralsnog blijft het bij (volstrekt zinloos) klagen bij politie/justitie/overheid en krijgen de ratten gezelschap van hun kleine broertjes en neefjes, waardoor de overlast alleen maar groter wordt. Zo gaat het immers al jaaaaaaren.

Eric de Blois
01-07-11, 11:53
Vooralsnog blijft het bij (volstrekt zinloos) klagen bij politie/justitie/overheid en krijgen de ratten gezelschap van hun kleine broertjes en neefjes, waardoor de
overlast alleen maar groter wordt. Zo gaat het immers al jaaaaaaren.

Helemaal mee eens. Klagen is zinloos. Sterker nog: 'eigen richting' wordt door de politie weer wél aangepakt. Iemand die zo'n 'niet in de samenleving thuishorende' eigenhandig aanpakt mag wél voorkomen. De omgekeerde wereld. En dan nog verbazing tonen over de verrechtsing in de samenleving.

foxcave
01-07-11, 12:09
Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer

HELMOND - Buurtbewoners in de Helmondse wijk Binnenstad-oost overwegen het heft in eigen handen te nemen als de overlast van Marokkaanse hangjongeren niet wordt teruggedrongen.

Zij voelen zich door de jongeren bedreigd en geïntimideerd en hebben in veel gevallen het gevoel dat de politie daartegen niet adequaat optreedt. Dat blijkt uit gesprekken met buurtbewoners.

De overlast doet zich voornamelijk voor in de Heistraat, het To Hölscherplein, het Zonnehofplein en de Willem Beringsstraat.

Vanwege bedreigingen van enkele jongeren vluchtte een buurtbewoner tijdelijk naar een andere stad. Met de vuurwerkbom die onlangs de deur van een woning aan de A. M. Frenkenstraat ernstig beschadigde, was voor veel bewoners de grens bereikt. Naar aanleiding van die bom hebben wethouder Margreet de Leeuw van Jeugd en Jongeren en de betrokken instanties overleg gevoerd met bewoners.

Eén van de resultaten van dat gesprek is de tijdelijke invoering van cameratoezicht op het To Hölscherplein en het Zonnehofplein. De gemeente verwacht dat die half juli worden opgehangen. Later worden ook nog drie permanente camera's in de Heistraat opgehangen.

Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer - Helmond Stad - Regio - ED (http://www.ed.nl/regio/helmondstad/9027782/Buurt-duldt-overlast-Marokkaanse-hangjongeren-niet-langer.ece)


Ik lees een paar vreemde zaken;

"Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer"
Men weet dat het Marokkanen zijn? Waarom zijn die nog niet opgepakt?

"Zij voelen zich door de jongeren bedreigd en geïntimideerd en hebben in veel gevallen het gevoel dat de politie daartegen niet adequaat optreedt. "
Als de bedreigingen en de overlast blijven dan is het geen gevoel maar zekerheid dat het optreden van de politie niet adequaat is.

"De overlast doet zich voornamelijk voor in de Heistraat, het To Hölscherplein, het Zonnehofplein en de Willem Beringsstraat."
Waar er dus wel geld is om een agent uren naast een flitscamera te zetten is het te moeilijk om een agent mee te laten kijken vanachter de geraniums om het tuig te betrappen.


"Eén van de resultaten van dat gesprek is de tijdelijke invoering van cameratoezicht op het To Hölscherplein en het Zonnehofplein."
Onzinnig en duur, de beelden van minderjarigen mogen niet eens gebruikt worden..

Kortom, reken maar niet dat er iets gebeurt, hooguit zullen ze wat vaker de krant halen.

MO_NL
01-07-11, 13:08
Ik stel voor dat we deze "discussie" verhuizen naar Stijlloos. De balans begint echt door te slaan naar de hasbara-boys.

Ik heb eerder al een thread geopend met de vraag wat er met het onevenredig grote aantal bashing topics/posters moet gebeuren.

Ik herhaal hier nogmaals de vraag.

Dit is niet meer des Maroc.NLs

knuppeltje
01-07-11, 13:15
Ik heb eerder al een thread geopend met de vraag wat er met het onevenredig grote aantal bashing topics/posters moet gebeuren.

Domme vraag, vind je zelf niet? Gewoon de prikkers ervan buitenschoppen, en hun kloons idem dito.

Tja, hoe zou dat toch komen?

marces
01-07-11, 13:28
Ik stel voor dat we deze "discussie" verhuizen naar Stijlloos. De balans begint echt door te slaan naar de hasbara-boys.

Ik heb eerder al een thread geopend met de vraag wat er met het onevenredig grote aantal bashing topics/posters moet gebeuren.

Ik herhaal hier nogmaals de vraag.

Dit is niet meer des Maroc.NLs

Ik ben het met je eens dat dit soort berichten niks toevoegen en hier niet horen, dit riekt naar stemmingmakerij. Aan de andere kant; hoeveel haatzaaiende en eenzijdige topics verschijnen er niet van de hand van voornamelijk hatert gericht tegen onze k4-maatschappij, dus ons? Marsipulami kan er ook wat van trouwens. Ik zie er bijna dagelijks wel een aantal verschijnen, die dienen m.i. ook te verhuizen naar Stijlloos. Door die grote stroom eenzijdige berichten krijg je natuurlijk dit soort tegenreacties, dat is vrij logisch.
Gelijke monikken, gelijke kappen zou ik zeggen.

Joesoef
01-07-11, 13:49
Door die grote stroom eenzijdige berichten krijg je natuurlijk dit soort tegenreacties, dat is vrij logisch.
Gelijke monikken, gelijke kappen zou ik zeggen.


Wat een fantastische onzin, als 'zij' zich gedragen dan doe ik het ook wel.

Heb jij geen ballen, geen eer of zo.

Wat een slappe hap.

marces
01-07-11, 13:54
Wat een fantastische onzin, als 'zij' zich gedragen dan doe ik het ook wel.

Heb jij geen ballen, geen eer of zo.

Wat een slappe hap.

Weer zo'n uitermate vijandige reactie.
Waar slaat dit op? Wie is "zij" en wat heb jij hier mee te maken?
Je snapt toch wel wat ik bedoel, of wil je het niet snappen?

Joesoef
01-07-11, 13:58
Weer zo'n uitermate vijandige reactie.
Waar slaat dit op? Wie is "zij" en wat heb jij hier mee te maken?
Je snapt toch wel wat ik bedoel, of wil je het niet snappen?


Je snapt mij niet....



:hihi:



Zo zie je maar wat de afstand nu daadwerkelijk is. Daar is nu dit forum voor.

Maar eerlijk, jij snapt mij gewoon niet of je wilt het niet snappen.

A_K_A
01-07-11, 14:00
Zelfs ik snap het.

Komaan.

Saul
01-07-11, 14:00
Weer zo'n uitermate vijandige reactie.
Waar slaat dit op? Wie is "zij" en wat heb jij hier mee te maken?
Je snapt toch wel wat ik bedoel, of wil je het niet snappen?

Hij zegt simpelweg dat je kwaad niet met kwaad moet bestrijden. Als je dat wel doet dan ben je net zo schuldig aan de verschrikkelijke sfeer op dit forum.

marces
01-07-11, 14:00
Je snapt mij niet....



:hihi:



Zo zie je maar wat de afstand nu daadwerkelijk is. Daar is nu dit forum voor.

Maar eerlijk, jij snapt mij gewoon niet of je wilt het niet snappen.


We snappen elkaar niet. Wil je misschien de moeite nemen om het dan uit te leggen?

marces
01-07-11, 14:01
Hij zegt simpelweg dat je kwaad niet met kwaad moet bestrijden. Als je dat wel doet dan ben je net zo schuldig aan de verschrikkelijke sfeer op dit forum.

Dat is wat ik bedoel ja, meer niet, zonder bijbedoelingen.

BoerHarms
01-07-11, 14:27
Ik stel voor dat we deze "discussie" verhuizen naar Stijlloos. De balans begint echt door te slaan naar de hasbara-boys.

Ik heb eerder al een thread geopend met de vraag wat er met het onevenredig grote aantal bashing topics/posters moet gebeuren.

Ik herhaal hier nogmaals de vraag.

Dit is niet meer des Maroc.NLs


Dan wordt het tijd dat maroc.nl hard ingrijpen. En dan alle bashings topics die er op gericht zijn om een bepaalde bevolkingsgroep-geloof zwart te maken of iets dergelijk strekkende aard direkt te verwijderen.

Maar dan ook zulke topic met trefwoorden "zionischtische varkens" , "k4s" aanpakken tenzij je achter dit soort bewoordingen in topics staat.

BoerHarms
01-07-11, 14:34
Hij zegt simpelweg dat je kwaad niet met kwaad moet bestrijden. Als je dat wel doet dan ben je net zo schuldig aan de verschrikkelijke sfeer op dit forum.

Zie een mogelijke oplossing (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/333537-grote-atherelifanatische-knuffelplatform.html)


Ik heb daar een oplossing willen bijdagen om de verloedering op het forum ook tegen te kunnen gaan, ik zou het ook leuk vinden dat jij en misschien nog anderen, ook moderators hun mening daarover geven. Ik heb dit vanuit mijn hart geschreven, een positieve bijdrage hoop daarom dat hier ook positief op geregeerd kan worden.

super ick
02-07-11, 16:16
Hij zegt simpelweg dat je kwaad niet met kwaad moet bestrijden. Als je dat wel doet dan ben je net zo schuldig aan de verschrikkelijke sfeer op dit forum.

Forum heet NVVD en dit is een nieuwsbericht.
Berichten die niet goed uitkomen mogen niet geplaatst worden want bashen. 3 topics op 1 dag over de nieuwe Gazavloot is geen probleem.

De neiging tot censuur kan hier maar niet onderdrukt worden.

Saul
02-07-11, 16:30
Forum heet NVVD en dit is een nieuwsbericht.
Berichten die niet goed uitkomen mogen niet geplaatst worden want bashen. 3 topics op 1 dag over de nieuwe Gazavloot is geen probleem.

De neiging tot censuur kan hier maar niet onderdrukt worden.

10.000 berichten waar je vrij je mening kon geven over vanalles en nog wat. Hoezo neiging tot censuur?

Pizzaman
02-07-11, 18:28
Wat een fantastische onzin, als 'zij' zich gedragen dan doe ik het ook wel.

Heb jij geen ballen, geen eer of zo.

Wat een slappe hap.

Je ziet overal dat soort wullie-zullie reacties.
Kijk naar Mark61, ook hij reageert 'trap ze er dan maar uit'.
Al dan niet onbewust is hij het eens met de PVV... :hihi:

Uiteindelijk zal zowel in de maatschappij als hier op maroc.nl wel een limiet bereikt worden.
Met eer of ballen heeft dat niet te maken, eerder met ergernis en niet handhaven. Da's dan de slappe hap.
Of zoiets. Naar semi-democratisch inzicht :fpetaf:

Ready?
02-07-11, 20:33
Nederlanders zijn laf. Molukkers hadden wel écht opgetreden...:p

Pizzaman
02-07-11, 22:35
Nederlanders zijn laf. Molukkers hadden wel écht opgetreden...:p

Zo zou je het kunnen zien.
Aan de andere kant, is het wel een Nederlander geweest die de zaken in de rechtszaal heeft laten komen.
En heeft gewonnen... :roken:

Kortman
02-07-11, 23:04
Ik ben het met je eens dat dit soort berichten niks toevoegen en hier niet horen, dit riekt naar stemmingmakerij. Aan de andere kant; hoeveel haatzaaiende en eenzijdige topics verschijnen er niet van de hand van voornamelijk hatert gericht tegen onze k4-maatschappij, dus ons? Marsipulami kan er ook wat van trouwens. Ik zie er bijna dagelijks wel een aantal verschijnen, die dienen m.i. ook te verhuizen naar Stijlloos. Door die grote stroom eenzijdige berichten krijg je natuurlijk dit soort tegenreacties, dat is vrij logisch.
Gelijke monikken, gelijke kappen zou ik zeggen.

Hoe jammer het ook klinkt,
JE HEBT VOLKOMEN GELIJK .
Van alle topics hierop N.V.D.D is 80 % haatzaaiend gericht en van de 20 % die overblijft eindigd het grootste deel ........jawel weer op hetzelfde liedje of Israel of de K4 maatschappij die niet deugd .
Maar het blijft toch leuk blijkbaar , want je hoeft niet hier te blijven als je het al te erg aantrekt .
:D

mark61
03-07-11, 09:48
Je ziet overal dat soort wullie-zullie reacties.
Kijk naar Mark61, ook hij reageert 'trap ze er dan maar uit'.

Huh? Wat roep ik waar?

Karin.N
03-07-11, 10:58
Huh? Wat roep ik waar?

Geef maar toe, je bent een islambasher eersteklas :D

super ick
03-07-11, 11:01
6 vd 8 reacties ontopic. De rest offtopic.

Moderatoren maken zich er ook schuldig aan.

Eric de Blois
03-07-11, 14:01
Buurt duldt overlast Marokkaanse hangjongeren niet langer


Ik stel voor dat we deze "discussie" verhuizen naar Stijlloos. De balans begint echt door te slaan naar de hasbara-boys.

Ik heb eerder al een thread geopend met de vraag wat er met het onevenredig grote aantal bashing topics/posters moet gebeuren.

Ik herhaal hier nogmaals de vraag.

Dit is niet meer des Maroc.NLs


Oh, en deze topic die over exact hetzelfde gaat is wel in orde, omdat het door een marokkaan is geplaatst? Waarom is deze topic niet verplaatst?


Helmondse wijk wil knokploeg tegen Marokkaanse hangjeugd






"Dit is niet meer des (...)NLs..."

Daar heb je wel gelijk in.

mark61
03-07-11, 14:49
Geef maar toe, je bent een islambasher eersteklas :D

En islambasherbasher :ego: