PDA

Bekijk Volledige Versie : Kadhafi dreigt oorlog naar Europa te brengen



Marsipulami
02-07-11, 16:01
Kadhafi dreigt oorlog naar Europa te brengen
02/07/11, 15u18

Mouammar Kadhafi. © afp
dm UPDATE De Libische leider Mouammar Kadhafi dreigt met aanslagen in Europa. In een toespraak tot duizenden aanhangers in Tripoli heeft Kadhafi ermee gedreigd de oorlog naar Europa te brengen. Indien de NAVO zijn aanvallen niet stopt, dan kunnen Libiërs als sprinkhanen naar Europa uitzwermen, luidde het. De NAVO heeft echter de laatste dagen zijn luchtaanvallen opgevoerd.

"Jullie huizen, kantoren, families zullen legitieme militaire doelwitten worden, zoals jullie onze huizen hebben aangevallen", citeerde de BBC de Libische machthebber. Als de NAVO zich niet terugtrekt, zal het grootmoedige Libische volk de lidstaten van het bondgenootschap een "catastrofe" toedienen, dreigde hij gisteren in een audioboodschap tot zijn aanhangers op het Groene Plein in Tripoli.

Mark Toner, een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken in Washington, verklaarde dat de VS de dreigingen "ernstig nemen". Kadhafi is zeker iemand die deze dreigingen kan omzetten, wordt Toner vandaag door CNN geciteerd. Dat maakt hem zo gevaarlijk, al neigt Kadhafi ook naar retorische overdrijvingen.

NAVO drijft aanvallen op
De NAVO heeft ondertussen naar eigen zeggen de luchtaanvallen op militaire doelen in het westen van Libië de afgelopen dagen opgevoerd. Vliegtuigen vernietigden vijftig doelen. Het offensief is bedoeld om de opbouw van troepen van Kadhafi bij enkele belangrijke steden tegen te gaan. De operaties richten zich op een strook die loopt van de bergregio Nafusa bij de grens met Tunesië tot de westelijke stad Misurata.

De NAVO meldt dat ook doelen bij de hoofdstad Tripoli onder vuur zijn genomen. Onder meer een raketwerper, legervoertuigen en tanks zouden zijn vernietigd. Het Libische leger meldt vandaag dat toestellen van de NAVO een school in een buitenwijk van Misurata hebben geraakt. Er zouden daarbij doden zijn gevallen. Een bevestiging van een onafhankelijke bron is er echter niet. (afp/adb)

tanger'73
02-07-11, 18:16
Aanslagen? Libië is toch een soevereine staat en in bezit van een leger. Waarom geen oorlog aan Europa verklaren? Die franse mirages en wellicht een dozijn ballistische raketten zouden het Europese vasteland makkelijk kunnen bereiken.

Kadhaffi is er erger aan toe dan ik al dacht.

Archie Bunker
02-07-11, 22:16
Aanslagen? Libië is toch een soevereine staat en in bezit van een leger. Waarom geen oorlog aan Europa verklaren? Die franse mirages en wellicht een dozijn ballistische raketten zouden het Europese vasteland makkelijk kunnen bereiken.

Kadhaffi is er erger aan toe dan ik al dacht.

Libische Mirages boven Europa??? Ik denk dat de Fransen en Italianen daar wel een stokje voor weten te steken. Dwz die dingen boven de blauwe Middellandse zee neerhalen.

Kortman
02-07-11, 22:24
Libische Mirages boven Europa??? Ik denk dat de Fransen en Italianen daar wel een stokje voor weten te steken. Dwz die dingen boven de blauwe Middellandse zee neerhalen.

Denk niet dat Khadaffie daarop doeld !
Wat dacht je van gewoon gluiperige aan slagen op stations , ziekenhuizen enz enz
Je moet er toch niet aan denken dat dit soort als Khadaffie over kernwapens zou beschikken , als hij zelf toch kapot gaat dan graag zoveel mogeleijk andere mensen ook en het liefst natuurlijk Europeanen ,Amerikanen enz.

Bar
02-07-11, 22:26
Libische Mirages boven Europa??? Ik denk dat de Fransen en Italianen daar wel een stokje voor weten te steken. Dwz die dingen boven de blauwe Middellandse zee neerhalen.
In Parijs hebben ze in een klein kamertje een rode knop. Als iemand daarop drukt gaat er in iedere vliegende Libische Mirage een rood lampje met de tekst 'Erreur Fatale' branden. Daarna dondert die vliegmasjien naar beneden.

Archie Bunker
02-07-11, 23:04
Denk niet dat Khadaffie daarop doeld !
Wat dacht je van gewoon gluiperige aan slagen op stations , ziekenhuizen enz enz
Je moet er toch niet aan denken dat dit soort als Khadaffie over kernwapens zou beschikken , als hij zelf toch kapot gaat dan graag zoveel mogeleijk andere mensen ook en het liefst natuurlijk Europeanen ,Amerikanen enz.

Lees nou ff die quote van tanger '73 waar ik op reageerde voordat je weer op mij reageert, want volgens mij hadden jij en ik dezelfde gedachte.

Archie Bunker
02-07-11, 23:07
In Parijs hebben ze in een klein kamertje een rode knop. Als iemand daarop drukt gaat er in iedere vliegende Libische Mirage een rood lampje met de tekst 'Erreur Fatale' branden. Daarna dondert die vliegmasjien naar beneden.

Sttttt....... Tais toi...... :zegniets:

Kortman
02-07-11, 23:09
Lees nou ff die quote van tanger '73 waar ik op reageerde voordat je weer op mij reageert, want volgens mij hadden jij en ik dezelfde gedachte.

Die quote van Tanger kwam op mij anders over , maar goed we zijn het met elkaar eens .

Eric de Blois
03-07-11, 00:41
Kadhafi dreigt oorlog naar Europa te brengen

Die mogelijkheid had ik al voorzien en was te verwachten. We moeten ons niet bemoeien met een conflict dat het onze niet is. Het kost geld en levens en levert ons niets op. We creëren nieuwe vijanden. Nergens mee bemoeien. Wegwezen daar.

Lockerbie niet te vergeten.

tanger'73
03-07-11, 00:48
Libische Mirages boven Europa??? Ik denk dat de Fransen en Italianen daar wel een stokje voor weten te steken. Dwz die dingen boven de blauwe Middellandse zee neerhalen.


Kadhafi bewijst met zijn dreigementen tot aanslagen, dat hij tot in elke vezel van zijn zwakzinnige omhulsel, gewoon een ordinaire terrorist is. En bij verre na geen staatshoofd van een soevereine staat.

Als hij de kloten bezat, mag hij eerst beginnen met al die Europese fregatten vlak voor zijn eigen kust.

justus
03-07-11, 12:17
Aanslagen? Libië is toch een soevereine staat en in bezit van een leger. Waarom geen oorlog aan Europa verklaren? Die franse mirages en wellicht een dozijn ballistische raketten zouden het Europese vasteland makkelijk kunnen bereiken.

Kadhaffi is er erger aan toe dan ik al dacht.

is dit nu syfillis in het eindstadium?

tanger'73
03-07-11, 12:51
Kadhafi dreigt oorlog naar Europa te brengen

Die mogelijkheid had ik al voorzien en was te verwachten. We moeten ons niet bemoeien met een conflict dat het onze niet is. Het kost geld en levens en levert ons niets op. We creëren nieuwe vijanden. Nergens mee bemoeien. Wegwezen daar.

Lockerbie niet te vergeten.



Libië is lucratief genoeg en de reden waarom Libië nog niet is binnengevallen, is de onderlinge onenigheid onder de westerse mogendheden. Zowel de Amerikanen, de Fransen en de italianen zouden graag meer invloed hebben. De een meer als de ander. Des te meer de italianen, met Libië als oud kolonie. Kortom, de een gund de ander geen enkel voordeel.

Zit er niks anders op, dan op redelijke afstand een ongeorganiseerde rebellenleger te ondersteunen en hopen in een nieuwe Libië, daarmee zaken doen.

tanger'73
03-07-11, 13:01
is dit nu syfillis in het eindstadium?


Dude zit on all kind of shit. Hij kan zichzelf zo inzetten als chemisch wapen.