PDA

Bekijk Volledige Versie : Gemeentes lopen miljoenen subsidies mis op Marokkanen vanwege beleidswijziging



Hatert
03-07-11, 03:18
Miljoenen minder voor integratie allochtonen


02-07-11 18:32 uur


De gemeente loopt door bezuinigingen van het rijk vanaf volgend jaar miljoenen euro's subsidie mis voor de integratie van voornamelijk Marokkaanse migranten. Wethouder Andrée van Es heeft geen geld om het verlies te compenseren.

Onlangs maakte CDA-minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken bekend dat hij een einde zal maken aan subsidies voor de integratie van specifieke groepen migranten. 'Elke burger moet zelfstandig zijn bestaan opbouwen, eventueel ondersteund door familie of directe omgeving,' schreef hij. Voor eventuele hulp zijn er al afdoende mogelijkheden, vindt Donner, wat voor hem reden genoeg is om met specifieke integratiesubsidies te stoppen.

Uit cijfers van de gemeente blijkt dat het tot en met 2013 gaat om 522.500 euro voor Antilliaanse risicojongeren. Een bedrag dat door de gemeente wordt verdubbeld. Donner heeft mondeling aangekondigd dat hij deze rijksbijdrage een jaar eerder, eind 2012, wil beëindigen. Verder zal hij in 2013 de bijdrage voor hulp aan Marokkaanse jongeren staken: vijf miljoen euro per jaar. Ook de aan integratie gelieerde bijdrage uit Den Haag voor jeugd en veiligheid, tien miljoen euro op jaarbasis, zal worden geschrapt.

Miljoenen minder voor integratie allochtonen - POLITIEK - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/5/POLITIEK/article/detail/2460879/2011/07/02/Miljoenen-minder-voor-integratie-allochtonen.dhtml)

Eric de Blois
03-07-11, 06:26
Goede zaak. Integreren mag de gemeenschap geen geld kosten. Hoeveel geld is er niet over de balk gegooit in het verleden?

BoerHarms
03-07-11, 10:40
Miljoenen minder voor integratie allochtonen


02-07-11 18:32 uur


De gemeente loopt door bezuinigingen van het rijk vanaf volgend jaar miljoenen euro's subsidie mis voor de integratie van voornamelijk Marokkaanse migranten. Wethouder Andrée van Es heeft geen geld om het verlies te compenseren.

Onlangs maakte CDA-minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken bekend dat hij een einde zal maken aan subsidies voor de integratie van specifieke groepen migranten. 'Elke burger moet zelfstandig zijn bestaan opbouwen, eventueel ondersteund door familie of directe omgeving,' schreef hij. Voor eventuele hulp zijn er al afdoende mogelijkheden, vindt Donner, wat voor hem reden genoeg is om met specifieke integratiesubsidies te stoppen.

Uit cijfers van de gemeente blijkt dat het tot en met 2013 gaat om 522.500 euro voor Antilliaanse risicojongeren. Een bedrag dat door de gemeente wordt verdubbeld. Donner heeft mondeling aangekondigd dat hij deze rijksbijdrage een jaar eerder, eind 2012, wil beëindigen. Verder zal hij in 2013 de bijdrage voor hulp aan Marokkaanse jongeren staken: vijf miljoen euro per jaar. Ook de aan integratie gelieerde bijdrage uit Den Haag voor jeugd en veiligheid, tien miljoen euro op jaarbasis, zal worden geschrapt.

Miljoenen minder voor integratie allochtonen - POLITIEK - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/5/POLITIEK/article/detail/2460879/2011/07/02/Miljoenen-minder-voor-integratie-allochtonen.dhtml)

Er zijn genoeg landen in de wereld waar de belastingbetaler helemaal niet betaald voor de migranten.
Als je je als migrant niet gedragen wilt dan ga terug naar je roots


Als ik bij je op visite wilt komen, eigenlijk wil ik een lange tijd samen met je onder een dak wonen dan zal ik me ook moet aanpassen en gedragen, zo niet dan wordt ik ook het huis uit geknikkert.

Effe voor de diegene die in een slachtofferrol wil kruipen, met migranten bedoel ik al migranten, niet alleen de genoemde groep in het artikel.

Ik heb zo vaak programmas of TV gezien van nederlanders en duidsers ( ja duitse TV) die zich in het buitenland willen gaan vestigen, alles op eigen kosten, ik heb tot nu toe nog geen land gezien dat geld uitgaf om te helpen migreren


Schijnbaar alleen in luilekkerland Nederland kan alles

justus
03-07-11, 12:05
enige eigen inspanningen en investeringen om het eigen belang te dienen lijkt mij volkomen gerechtvaardigd. eisen als binnen x tijd redelijk nederlands kunnen spreken, lezen, schrijven en verstaan alsmede in staat zijn in eigen onderhoud te kunnen voorzien lijken mij alleszins redelijke en rechtvaardige eisen.

je kunt van geen enkele bevolking verlangen dat ie buitenstaanders opvangt en onderhoudt, behoudens in noodgevallen en dan nog alleen tijdelijk.
een noodgeval is bijvoorbeeld de politieke vluchteling.

ben trouwens benieuwd hoe die club van witkuifje zou reageren als er massa's palestijnen om die reden naar nederland vluchten...zou israel dan misschien zijn beleid (of hoe je dat ook zou moeten benoemen) moet herzien, gelijk griekenland op economisch vlak?

Joesoef
03-07-11, 12:11
Ik weet nogal wat mensen die moeten integreren in de Nederlandse samenleving. Zit nog niet een geen buitenlands in maar toch, ze staan aan de zijkant van de samenleving.
Wie gaat dat betalen?

justus
03-07-11, 12:15
Ik weet nogal wat mensen die moeten integreren in de Nederlandse samenleving. Zit nog niet een geen buitenlands in maar toch, ze staan aan de zijkant van de samenleving.
Wie gaat dat betalen?


als je doelt op verslaafden en gestoorden veronderstel ik dat dat primair een zaak is van de zorginstanties/sociale dienst. echter ook daar zie ik toch wel een eigen verantwoordelijkheid.

Joesoef
03-07-11, 12:19
als je doelt op verslaafden en gestoorden veronderstel ik dat dat primair een zaak is van de zorginstanties/sociale dienst. echter ook daar zie ik toch wel een eigen verantwoordelijkheid.




Niet iedere gestoorde valt onder een DSM classificatie. Zit wel in die richting.

BoerHarms
03-07-11, 12:48
Ik weet nogal wat mensen die moeten integreren in de Nederlandse samenleving. Zit nog niet een geen buitenlands in maar toch, ze staan aan de zijkant van de samenleving.
Wie gaat dat betalen?

Er zijn ook nog velen die absoluut NIET willen integreren in de Nederlandse samenleving. Wat doen we daar mee?

Joesoef
03-07-11, 12:50
Er zijn ook nog velen die absoluut NIET willen integreren in de Nederlandse samenleving. Wat doen we daar mee?


Tja die tokkies heb je ook. Gewoon lekker op de camping laten zitten, laten rondhangen bij hun voetbalclubje. Ik kom daar toch nooit en heb er dus geen last van.
Niet alles is op te lossen.

Eric de Blois
03-07-11, 13:31
Er zijn ook nog velen die absoluut NIET willen integreren in de Nederlandse samenleving. Wat doen we daar mee?

Tja die tokkies heb je ook. Gewoon lekker op de camping laten zitten, laten rondhangen bij hun voetbalclubje. Ik kom daar toch nooit en heb er dus geen last van. Niet alles is op te lossen.

Is niet willen integreren iets wat moet worden opgelost? Zo wilde ik vroeger nooit voetballen evenals allen andere spelletjes in groepsverband, alhoewel mij dat door de school zo ongeveer werd opgedrongen. Ik verdomde het gewoon. Niet willen meedoen met de meute is iets wat moet worden opgelost? Wanneer je niet leuk vind wat de meeste mensen leuk vinden, en je je louter bezighoudt met andere dingen, ben je dan niet geïntegreerd? En zo ja is dat iets wat moet worden opgelost?


Tja die tokkies heb je ook. Wat is de definitie van een tokkie. Ik ken dat fenomeen niet, leg eens uit. Zitten die op een camping en houden van voetbal? Rare combinatie. Ik ken mensen die op een camping wonen en niet van voetbal houden. (gelukkig) Lijkt mij beter dan tussen een vinexpopulatie te verblijven. Als ik ooit terug zou komen naar NL, ga ik ook op een camping wonen.

Joesoef
03-07-11, 13:54
Is niet willen integreren iets wat moet worden opgelost? Zo wilde ik vroeger nooit voetballen evenals allen andere spelletjes in groepsverband, alhoewel mij dat door de school zo ongeveer werd opgedrongen. Ik verdomde het gewoon. Niet willen meedoen met de meute is iets wat moet worden opgelost? Wanneer je niet leuk vind wat de meeste mensen leuk vinden, en je je louter bezighoudt met andere dingen, ben je dan niet geïntegreerd? En zo ja is dat iets wat moet worden opgelost?




Zo iets ongeveer?

Eric de Blois
03-07-11, 14:18
Is niet willen integreren iets wat moet worden opgelost? Zo wilde ik vroeger nooit voetballen evenals allen andere spelletjes in groepsverband, alhoewel mij dat door de school zo ongeveer werd opgedrongen. Ik verdomde het gewoon. Niet willen meedoen met de meute is iets wat moet worden opgelost? Wanneer je niet leuk vind wat de meeste mensen leuk vinden, en je je louter bezighoudt met andere dingen, ben je dan niet geïntegreerd? En zo ja is dat iets wat moet worden opgelost?



Zo iets ongeveer?

Ik had een vraag (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/333687-gemeentes-lopen-miljoenen-subsidies-mis-op-marokkanen-vanwege-beleidswijziging.html#post4751299) gesteld: is niet willen integreren een probleem? Mag men ook nog zelf bepalen al dan niet te willen integreren, of moet integratie van bovenaf worden opgedrongen? En wat heeft dat met tokkie te maken? Ik ken dat fenomeen niet, maar ik lees het begrip wel vaak hier. Leg eens uit.

reallife
03-07-11, 14:27
Tja die tokkies heb je ook. Gewoon lekker op de camping laten zitten, laten rondhangen bij hun voetbalclubje. Ik kom daar toch nooit en heb er dus geen last van.
Niet alles is op te lossen.

Komt wel een beetje arrogant over dit :jammer:


Is niet willen integreren iets wat moet worden opgelost? Zo wilde ik vroeger nooit voetballen evenals allen andere spelletjes in groepsverband, alhoewel mij dat door de school zo ongeveer werd opgedrongen. Ik verdomde het gewoon. Niet willen meedoen met de meute is iets wat moet worden opgelost? Wanneer je niet leuk vind wat de meeste mensen leuk vinden, en je je louter bezighoudt met andere dingen, ben je dan niet geïntegreerd? En zo ja is dat iets wat moet worden opgelost?

Wat is de definitie van een tokkie. Ik ken dat fenomeen niet, leg eens uit. Zitten die op een camping en houden van voetbal? Rare combinatie. Ik ken mensen die op een camping wonen en niet van voetbal houden. (gelukkig) Lijkt mij beter dan tussen een vinexpopulatie te verblijven. Als ik ooit terug zou komen naar NL, ga ik ook op een camping wonen.

Zit wel wat in. Al zou ik persoonlijk die camping niet zo zien zitten. Maar ieder zijn ding.

:hihi:

Tokkie - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokkie)

reallife
03-07-11, 14:30
Mag men ook nog zelf bepalen al dan niet te willen integreren, of moet integratie van bovenaf worden opgedrongen?

Dat ligt eraan. Als je een beetje op een artistieke manier niet geïntegreerd bent, de samenleving geen geld kost en geen overlast bezorgd vinden mensen je zelfs wel interessant.

Joesoef
03-07-11, 15:13
Het geld gaat overigens niet naar de buitenlanders zelf maar naar de over het algemeen autochtonen die cursussen, lessen ed organiseren, huur dat soort zaken. Je pompt dus geld rond.
Eens kijken wat voor een omscholingscursus die autochtone cursusgevers aangeboden krijgen en wat dat kost.

Eric de Blois
03-07-11, 15:18
Dat ligt eraan. Als je een beetje op een artistieke manier niet geïntegreerd bent, de samenleving geen geld kost en geen overlast bezorgd vinden mensen je zelfs wel interessant.

He gelukkig, dankje. Fijn dat niet willen integreren erkend wordt! Ik vermijd altijd plaatsen waar opeenhopingen van mensen zijn. Dat valt in nederland niet mee. Daarom beschouw ik het als een voorrecht in een regio te wonen met nog geen twee inwoners per vierkante kilometer en heel veel natuur. Naar de supermarkt ga ik niet graag. Ik kom liever in een klein winkeltje op de hoek, waar ze je nog kennen. Toch heb ik niet het idee dat ik een tokkie ben, waar joesoef het over heeft. Ik heb die serie nooit gezien, maar tokkie komt mij wel over als een soort scheldwoord hier.

Geen overlast bezorgen beschouw ik als een voorwaarde voor iedereen, al dan niet geïntegreerd. Rekening houden met elkaar is een noodzaak. Bijvoorbeeld, wanneer ik noodgedwongen in de supermarkt ben, en met mijn volle kar bij de kassa achter mij iemand zie met weinig boodschappen, laat ik die altijd voor gaan. Ik denk dat niet willen integreren niet synoniem staat voor geen rekening houden met anderen. Al hou ik niet van mensenmassa's ik blijf wel vriendelijk. Ik vind weinig goede vrienden beter dan veel matige.

justus
03-07-11, 16:33
Het geld gaat overigens niet naar de buitenlanders zelf maar naar de over het algemeen autochtonen die cursussen, lessen ed organiseren, huur dat soort zaken. Je pompt dus geld rond.
Eens kijken wat voor een omscholingscursus die autochtone cursusgevers aangeboden krijgen en wat dat kost.

lesgeven geschiedt tegen betaling, is redelijk gebruikelijk. ook inburgeringscursussen dus. ik zie niet in wat daar fout aan is. je kunt je alleen wel afvragen wat zo een 'inburgerings'cursus bijdraagt aan integratie...
kennis van het wilhelmus en de 80-jarige oorlog lijken mij weinig relevant...

maar ik ben dan ook simpel (althans zo denkt een pijpekrul hier).

BoerHarms
03-07-11, 17:06
Het geld gaat overigens niet naar de buitenlanders zelf maar naar de over het algemeen autochtonen die cursussen, lessen ed organiseren, huur dat soort zaken. Je pompt dus geld rond.
Eens kijken wat voor een omscholingscursus die autochtone cursusgevers aangeboden krijgen en wat dat kost.

Ik heb al mijn curssussen zelf moeten betalen.