PDA

Bekijk Volledige Versie : Slachtoffer 'kapotgetrapt' door kickboksende reljeugd



Eric de Blois
06-07-11, 23:56
Slachtoffer 'kapotgetrapt' door kickboksende reljeugd

05-07-11

Bron: parool.nl (http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/2461881/2011/07/05/Slachtoffer-kapotgetrapt-door-kickboksende-reljeugd.dhtml)

http://static1.ad.nl/static/photo/2011/17/11/10/20110705103504/media_xl_884980.jpg
'Er werd professioneel getrapt. Vooral op hoofden.' © THINKSTOCK

De dader van een schokkende mishandeling afgelopen weekend in Amstelveen is gisteren aangehouden op het politiebureau. Hij probeerde daar nota bene zelf aangifte van mishandeling te doen, maar werd herkend door buurtbewoners die een verklaring kwamen afleggen.

De buurtbewoners hadden meegemaakt hoe in Amstelveen zaterdagavond een 60-jarige man ernstig gewond raakte. Hij werd door jongeren die een buurtfeest kwamen verstoren tegen de grond geslagen, waarna ze op hem in bleven schoppen.

Klappen

De echtgenote van de man vertelde aan de Amsterdamse zender AT5 dat aan het einde van het buurtfeestje een groep van zo'n zes jongeren langs kwam, die bier eisten en slingers kapot trokken. Het slachtoffer probeerde nog met de groep te praten, maar werd direct tegen de grond geslagen. De jongeren trapten daarna de op de grond gevallen man meerdere malen tegen het hoofd.

Ziekenhuis

'Hij is totaal kapotgetrapt. Er staan zelfs voetafdrukken op z'n hoofd', vertelt de vrouw tegen AT5. De man ligt met ernstige verwondingen aan hoofd, armen en ribben in het ziekenhuis.

De reljongeren regelden via de telefoon nog meer relschoppers. Vervolgens werden ook andere feestgangers aangevallen. 'Er zaten waarschijnlijk een paar kickboksers bij want er werd professioneel getrapt en gestoten. Vooral op hoofden, iedereen is op zijn hoofd geraakt.'

Toen de politie arriveerde sloeg de groep op de vlucht, maar de politie kon uiteindelijk vier jongeren oppakken. De jongen die de eerste klap uitdeelde werd dus op het bureau aangehouden. (Redactie)

Eric de Blois
07-07-11, 00:12
De buurtbewoners hadden meegemaakt hoe in Amstelveen zaterdagavond een 60-jarige man ernstig gewond raakte. Het slachtoffer probeerde nog met de groep te praten, maar werd direct tegen de grond geslagen. De jongeren trapten daarna de op de grond gevallen man meerdere malen tegen het hoofd.
'Hij is totaal kapotgetrapt. Er staan zelfs voetafdrukken op z'n hoofd',

De reljongeren regelden via de telefoon nog meer relschoppers. Vervolgens werden ook andere feestgangers aangevallen. 'Er zaten waarschijnlijk een paar kickboksers bij want er werd professioneel getrapt en gestoten. Vooral op hoofden, iedereen is op zijn hoofd geraakt.'



Het lijkt mij duidelijk dat er een relatie is tussen kickboksen en criminaliteit. Geweld is geen sport. Het zou eigenlijk verboden moeten worden, maar dat is natuurlijk totaal onuitvoerbaar. De politie zou alle mensen die deze sport beoefenen moeten registreren. Het zijn een bepaald soort mensen die van deze geweldadige en criminele sport houden. Iemand voor zijn bek schoppen is geen sport. Zulke mensen horen niet vrij over te straat te mogen lopen. Ik begin steeds meer gefascineerd te raken van het idee om bepaalde mensen definitief buiten de samenleving te houden. Sociale apartheid om de mens te beschermen tegen het kwaad.

BoerHarms
07-07-11, 00:17
Het lijkt mij duidelijk dat er een relatie is tussen kickboksen en criminaliteit. Geweld is geen sport. Het zou eigenlijk verboden moeten worden, maar dat is natuurlijk totaal onuitvoerbaar. De politie zou alle mensen die deze sport beoefenen moeten registreren. Het zijn een bepaald soort mensen die van deze geweldadige en criminele sport houden. Iemand voor zijn bek schoppen is geen sport. Zulke mensen horen niet vrij over te straat te mogen lopen. Ik begin steeds meer gefascineerd te raken van het idee om bepaalde mensen definitief buiten de samenleving te houden. Sociale apartheid om de mens te beschermen tegen het kwaad.

Daarom kijk ik ook nooit naar dit soort sporten.

Maar mocht je bij een vereniging aangesloten zijn en je als lid het kickboxen misbruikt ( als een aanvalswapen) dan word je normaal in de regel afgevoerd als lid en kan nooit meer deelnemen aan tournooien of zo

A_K_A
07-07-11, 00:23
Het lijkt mij duidelijk dat er een relatie is tussen kickboksen en criminaliteit. Geweld is geen sport. Het zou eigenlijk verboden moeten worden, maar dat is natuurlijk totaal onuitvoerbaar. De politie zou alle mensen die deze sport beoefenen moeten registreren. Het zijn een bepaald soort mensen die van deze geweldadige en criminele sport houden. Iemand voor zijn bek schoppen is geen sport. Zulke mensen horen niet vrij over te straat te mogen lopen. Ik begin steeds meer gefascineerd te raken van het idee om bepaalde mensen definitief buiten de samenleving te houden. Sociale apartheid om de mens te beschermen tegen het kwaad.

Waaruit blijkt die relatie?

Als een crimineel zijn schoen uit doet en met de hak van zijn zool op iemand had ingeslagen, zouden schoenen dan ook verbonden zijn aan criminaliteit?

Eric de Blois
07-07-11, 00:27
Daarom kijk ik ook nooit naar dit soort sporten.

Maar mocht je bij een vereniging aangesloten zijn en je als lid het kickboxen misbruikt ( als een aanvalswapen) dan word je normaal in de regel afgevoerd als lid en kan nooit meer deelnemen aan tournooien of zo

Scholen en club's die deze criminele sport trainen en beoefenen zouden verboden moeten worden. Maar het zou mij niet verbazen dat in dit wonderlijke tolerante land, daar zelf's subsidie voor wordt ontvangen. In het kader van: 'dan zijn ze van straat'.

Eric de Blois
07-07-11, 00:36
Waaruit blijkt die relatie?

Als een crimineel zijn schoen uit doet en met de hak van zijn zool op iemand had ingeslagen, zouden schoenen dan ook verbonden zijn aan criminaliteit?

Probeer mij niet in de maling te nemen met zo'n verdraaiing van wat ik heb gezegd. Een geweldadige sport beoefenen is crimineel. Kickboksen heeft alleen nut om een ander te verwonden en uit te schakelen. Meer niet. Alleen mensen die slechte plannen hebben beoefenen geweldadige sporten. Een schoen heeft geen ziel en is dus goed nog slecht. Dat hangt af van wat de eigenaar van de schoen daarmee wil doen. Iemand die een geweldadige sport beoefent heeft kwade bedoelingen.

A_K_A
07-07-11, 00:48
Probeer mij niet in de maling te nemen met zo'n verdraaiing van wat ik heb gezegd. Een geweldadige sport beoefenen is crimineel. Kickboksen heeft alleen nut om een ander te verwonden en uit te schakelen. Meer niet. Alleen mensen die slechte plannen hebben beoefenen geweldadige sporten. Een schoen heeft geen ziel en is dus goed nog slecht. Dat hangt af van wat de eigenaar van de schoen daarmee wil doen. Iemand die een geweldadige sport beoefent heeft kwade bedoelingen.

Aardappelschilmesjes hebben ook geen ziel.

Nogmaals, waaruit blijkt de relatie tussen vechtsporten en criminaliteit? Uit jouw beschuldigingen?

Eric de Blois
07-07-11, 00:54
Aardappelschilmesjes hebben ook geen ziel.

Nogmaals, waaruit blijkt de relatie tussen vechtsporten en criminaliteit? Uit jouw beschuldigingen?

Dan moet ik in herhaling vallen.

kickboksen = geweld

geweld = misdadig

Wie geweld als sport bedrijft is dus misdadig.

Wie de 'schoen' past trekke hem aan.

Ik vind kickboksen hetzelfe als een burger met een vuurwapen op zak. Wie graag sport kan ook de noordwand van de Matterhorn beklimmen. Daar hoef je niet iemand voor te schoppen. Kickboksen een sport noemen vind ik een rotsmoes van jongeren die oefenen hoe je medemensen effectief kunt aftuigen. Dat kan maar één doel hebben. En dat is niet de 4477 meter hoge top van de Matterhorn.

A_K_A
07-07-11, 01:14
Als je besluit te handelen zoals de jongens uit het krantenbericht, dan kan dat ook zonder een vechtsporten te hebben beoefend. Het is niet zo dat ze op die manier hebben gehandeld juist omdat ze een vechtsport hebben beoefend.

Vechtsporten en criminaliteit: Stimulans voor zelfbeheersing of juist agressie? :: (http://www.tobsport.nl/Artikelen/Heidinga/Vechtsporters%20en%20criminaliteit.htm)

Eric de Blois
07-07-11, 03:20
Als je besluit te handelen zoals de jongens uit het krantenbericht, dan kan dat ook zonder een vechtsporten te hebben beoefend. Het is niet zo dat ze op die manier hebben gehandeld juist omdat ze een vechtsport hebben beoefend.

Vechtsporten en criminaliteit: Stimulans voor zelfbeheersing of juist agressie? :: (http://www.tobsport.nl/Artikelen/Heidinga/Vechtsporters%20en%20criminaliteit.htm)

Ja, dat is ook waar. Het is niet de techniek die iemand slecht maakt (dat was ook niet mijn insteek), maar de keuze van iemand die techniek toe te passen om een ander effectief te raken. Ik denk inderdaad dat die jongens zonder techniek ook hadden geprobeerd het slachtoffer zo hard mogelijk te raken. Die vechtsport echter maakt wel dat het effect van een trap veel harder aankomt. Ik denk dat een bepaald type mens zich aangetrokken voelt tot geweldadige sporten. Je zou die jongeren moeten registreren. Ik denk dat iemand die zich aangetrokken voelt voor een vechtsport dat niet doet vanwege de sport maar vanwege de voordelen die zo'n techniek biedt op mensen die deze sport niet beheersen. Dat vind ik ook van boksen. Heel erg geweldadig.

Ik denk dat iemand die zijn lichaam graag in conditie houdt ook kan gaan zwemmen, fietsen, hardlopen etc.

Bedankt voor dat stukje over vechtsport en criminaliteit.

The_Grand_Wazoo
07-07-11, 08:18
Dat ben ik niet met je eens. Het hangt in grote mate af van de sportsdchool (de docent) en vanuit welke uitgangspunten wordt onderwezen. Heb zelf karate en Shorinji Kempo beoefend (goed ... dit is beargumenteerd op basis van n=2 statistiek). Beide senseis hanteerden een sanctie beleid voor personen die op straa in vechtpartijen belanden - ook wanneer zij de uitgedaagde partij waren.

super ick
07-07-11, 08:26
Daarom kijk ik ook nooit naar dit soort sporten.

Maar mocht je bij een vereniging aangesloten zijn en je als lid het kickboxen misbruikt ( als een aanvalswapen) dan word je normaal in de regel afgevoerd als lid en kan nooit meer deelnemen aan tournooien of zo

Volledig uit de lucht gegrepen. Kickboxen is geen budosport waar normen en waarden ook van belang zijn. Waar de sensei gegroet dient te worden. Waar je bij te laat komen op de knieen met afgewend hoofd in een hoekje gaat zitten tot je toestamming krijgt de mat te betreden, etc, etc. Daar wordt discipline en respect voor anderen bijgebracht.

Kinderen op kickboxles staan na drie weken al op elkaars dijbenen te trappen. Als je vechtlustig genoeg bent kan je na een half jaar al aan wedstrijden meedoen. Vechtlust en pijnverbijten zijn in kickboxen belangrijker dan techniek. Het is een agressieve sport.

IK heb de opkomst van kickboxen meegemaakt. Destijds waren het grotendeels karateka's die overstapten.
Stap anders voor de grap maar eens een kickboksschool binnen en ga daarna eens kijken bij karate of jiu-jitsu.

knuppeltje
07-07-11, 08:32
Dan moet ik in herhaling vallen.

Niet doen.

Of je het gelooft of niet, maar blijkbaar schijnen dergelijke sporten goed te zijn om agressiviteit af te reageren. Dat dus beter op tijd in de sportschool dan op straat, waar ze dan ondertussen ook weer niet rondhangen.
Dat er ondanks dat er toch dergelijke dingen gebeuren is wel duidelijk, maar hoeveel keer erger zou dat zijn zonder die sportscholen waar ze hun agressie kwijt kunnen?

Karin.N
07-07-11, 10:02
Probeer mij niet in de maling te nemen met zo'n verdraaiing van wat ik heb gezegd. Een geweldadige sport beoefenen is crimineel. Kickboksen heeft alleen nut om een ander te verwonden en uit te schakelen. Meer niet. Alleen mensen die slechte plannen hebben beoefenen geweldadige sporten. Een schoen heeft geen ziel en is dus goed nog slecht. Dat hangt af van wat de eigenaar van de schoen daarmee wil doen. Iemand die een geweldadige sport beoefent heeft kwade bedoelingen.


Ik ken een paar kinderen die op kickboksen zitten en van de sport op zich genieten. Ik geloof niet dat deze kinderen een groter risico lopen om straks crimineel gedrag te vertonen. Is meer een combi van genen en opvoeding (of het gebrek hieraan).

De sport wordt mede beoefend door deze kinderen om een sneller voetenwerk aan te leren, wat ze bij andere sporten weer van pas komt. (en ik geloof ook oog-handcoordinatie, maar weet dat niet zeker).

BoerHarms
07-07-11, 10:35
Volledig uit de lucht gegrepen. Kickboxen is geen budosport waar normen en waarden ook van belang zijn. Waar de sensei gegroet dient te worden. Waar je bij te laat komen op de knieen met afgewend hoofd in een hoekje gaat zitten tot je toestamming krijgt de mat te betreden, etc, etc. Daar wordt discipline en respect voor anderen bijgebracht.

Kinderen op kickboxles staan na drie weken al op elkaars dijbenen te trappen. Als je vechtlustig genoeg bent kan je na een half jaar al aan wedstrijden meedoen. Vechtlust en pijnverbijten zijn in kickboxen belangrijker dan techniek. Het is een agressieve sport.

IK heb de opkomst van kickboxen meegemaakt. Destijds waren het grotendeels karateka's die overstapten.
Stap anders voor de grap maar eens een kickboksschool binnen en ga daarna eens kijken bij karate of jiu-jitsu.

Hallo Super,

Ok, dat wist ik niet.

Dus als je lid bent van een kickbox vereniging en je gebruikt de sport als een aanvals wapen, zoals in dit geval tegen over de oudjes (als voorbeeld) , dan neemt de vereniging geen repressailles en je kan gewoon meedoen met wedstrijden.
Of begrijp ik je verkeerd of begrijp jij mij verkeerd.

Stopnaald
07-07-11, 12:58
Jongens, volgens mij gaat het er echt niet om of die daders hun traptechnieken via een vereniging hebben geleerd. Want laten we eerlijk zijn, voor de gemiddelde leek (en wie is dat niet, als je niet zelf aan een vechtsport doet) lijken al die technieken/trappen/klappen op elkaar. Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat de betreffende ook niet weten wat ze precies gezien hebben (soort techniek dus) en het daarom allemaal maar als "kickboksen" labelen.

Dat gezegd hebbende, echte technieken leer je op de mat van een sensei, die je discipline, zelfbeheersing en respect bijbrengt. Maar om iemand een rottrap te kunnen geven, volstaat het bekijken van een "kung-fu-film" en klaar ben je. Voor je slachtoffer maakt het nl. helemaal niet uit of je de techniek beheerst of simpelweg als een beest om je heen mept/trapt.

super ick
07-07-11, 13:30
Hallo Super,

Ok, dat wist ik niet.

Dus als je lid bent van een kickbox vereniging en je gebruikt de sport als een aanvals wapen, zoals in dit geval tegen over de oudjes (als voorbeeld) , dan neemt de vereniging geen repressailles en je kan gewoon meedoen met wedstrijden.
Of begrijp ik je verkeerd of begrijp jij mij verkeerd.

Ik kan niet voor alle scholen praten laat ik dat voorop stellen.
Amsterdam, Rotterdam en Dordrecht ben ik bekend met verschillende kickboksers. Daar zijn ook mensen bij met een gewelddadig verleden die geen strobreed in de weg gelegd worden om te blijven kickboksen.

Neem als voorbeeld Badr Hari die vorig jaar met enkele anderen een portier heeft afgetuigd. De bond heeft niets ondernomen.
Ik weet ook niet of dat zou moeten. Schorsen, berispen, kwijt raken titel(s), etc. Misdragende voetballers krijgen ook hooguit een boete waar ze smakelijk om moeten lachen. Dus..............

Bij Karate kan je door hard trainen en examen te doen een dan halen. In de hogere dangraden wordt ook bekeken of je een promotor bent van de sport anders kan je die niet verdienen door trainen alleen.
Bij goed budoscholen (Judo, karate, jiu-jitsu, etc.) wordt je echt verwijderd als blijkt dat je in je vrije tijd een agressieve vechtersbaas bent.

Je kunt met een heel beperkte techniek maar een goede fysiek, vechtlust, doorzettingsvermogen en een hoge pijngrens ver komen bij kickboksen. Je blijft net zo lang keihard op het dijbeen van je tegenstander trappen tot hij er niet meer op kan staan.
Op die manier kan je nooit een westrijd winnen bij karate of jiu-jitsu. Misschien gaat het een beetje op voor kyokushinkarate maar in veel mindere mate dan bij kickboksen.
Bekijk maar eens een wedstrijd en moet je eens opletten hoe weinig er achteruit kunnen vechten. Het is direct clinchen en bijna nooit naar de goede kant wegdraaien en terug overnemen.

BoerHarms
07-07-11, 17:33
Ik kan niet voor alle scholen praten laat ik dat voorop stellen.
Amsterdam, Rotterdam en Dordrecht ben ik bekend met verschillende kickboksers. Daar zijn ook mensen bij met een gewelddadig verleden die geen strobreed in de weg gelegd worden om te blijven kickboksen.

Neem als voorbeeld Badr Hari die vorig jaar met enkele anderen een portier heeft afgetuigd. De bond heeft niets ondernomen.
Ik weet ook niet of dat zou moeten. Schorsen, berispen, kwijt raken titel(s), etc. Misdragende voetballers krijgen ook hooguit een boete waar ze smakelijk om moeten lachen. Dus..............

Bij Karate kan je door hard trainen en examen te doen een dan halen. In de hogere dangraden wordt ook bekeken of je een promotor bent van de sport anders kan je die niet verdienen door trainen alleen.
Bij goed budoscholen (Judo, karate, jiu-jitsu, etc.) wordt je echt verwijderd als blijkt dat je in je vrije tijd een agressieve vechtersbaas bent.

Je kunt met een heel beperkte techniek maar een goede fysiek, vechtlust, doorzettingsvermogen en een hoge pijngrens ver komen bij kickboksen. Je blijft net zo lang keihard op het dijbeen van je tegenstander trappen tot hij er niet meer op kan staan.
Op die manier kan je nooit een westrijd winnen bij karate of jiu-jitsu. Misschien gaat het een beetje op voor kyokushinkarate maar in veel mindere mate dan bij kickboksen.
Bekijk maar eens een wedstrijd en moet je eens opletten hoe weinig er achteruit kunnen vechten. Het is direct clinchen en bijna nooit naar de goede kant wegdraaien en terug overnemen.

Ok, dank je voor de info, nu moet ik wel opmerken tussen de vergelijking van een voetballer en de kickboxer.

Maar in dit geval dat een active kickboxer zo oude man volledig tengronde richt omdat hij deze vaardigheden heeft opgedaan bij een vereniging mag voor mij direct verbannen worden.

Natuurlijk zijn niet alle kickboxers zo, het is weer een kleine groep met , misschien wel , gedragsstoornissen.

Betreft het bekijken van een wedstrijd; ik zal daar de volgende keer op letten,



Ik heb wel eens Muay Thai in Bangkok in het Lumpinee Stadion gezien, indrukwekkend vooral de gehele procedure ervoor.
Heb ook wel eens de jongere kids in de ring gezien. Oeps vreselijk fanatiek .

Mark
07-07-11, 17:34
scheelt wel weer in de aow.

Tomas
07-07-11, 17:34
Links gelul dat vechtsporten geen kwaad kunnen.

A_K_A
07-07-11, 17:38
Links gelul dat vechtsporten geen kwaad kunnen.

Wat heeft dat met links of rechts te maken?

Mark
07-07-11, 17:39
Wat heeft dat met links of rechts te maken?

let niet op Tomas, hij is een kickboxer en dus niet neutraal in deze.

A_K_A
07-07-11, 17:40
let niet op Tomas, hij is een kickboxer en dus niet neutraal in deze.

Een kickboxer die tegen kickboxen pleit?

Mark
07-07-11, 17:41
Een kickboxer die tegen kickboxen pleit?

hij is ook schizofreen :)

nogmaals negeer hem :maf2:

A_K_A
07-07-11, 17:43
hij is ook schizofreen :)

nogmaals negeer hem :maf2:

Ik zal het proberen.

Mark
07-07-11, 17:43
Ik zal het proberen.

ik ook :belgie:

Tomas
07-07-11, 17:44
Rechts gelul dan. Kan mij het schelen.

Mark
07-07-11, 17:45
Rechts gelul dan. Kan mij het schelen.

nee het zijn de zionistische vrijmetselende illuminati.

Eric de Blois
07-07-11, 19:43
Ik ken een paar kinderen die op kickboksen zitten en van de sport op zich genieten. Ik geloof niet dat deze kinderen een groter risico lopen om straks crimineel gedrag te vertonen. Is meer een combi van genen en opvoeding (of het gebrek hieraan).

De sport wordt mede beoefend door deze kinderen om een sneller voetenwerk aan te leren, wat ze bij andere sporten weer van pas komt. (en ik geloof ook oog-handcoordinatie, maar weet dat niet zeker).

'genieten'

Ik denk niet dat het gezond is om te genieten van het feit een ander van de pijn zien verrekken doordat jouw voet zijn lichaam hard heeft geraakt.

"Ik geloof niet dat deze kinderen een groter risico lopen"

Het is niet dat de sport de mensen beïnvloed. Ik denk eerder dat bepaalde mensen zich van nature aangetrokken voelen tot een geweldadige sport. Waarbij ik het eigen maken van technieken om een ander zoveel mogelijk pijn en letsel toe te brengen niet eens een sport zou willen noemen. Ik vind het onwaardige sport en zou het mijn kinderen afraden, ik zou er tegen zijn.

"combi van genen en opvoeding"

Crimineel gedrag is inderdaad een combinatie van genen en opvoeding. Die genen die het gedrag beïnvloeden waren enige jaren geleden erg taboe. Ik zal maar niet zeggen uit welke hoek die bezwaren kwamen.

"sneller voetenwerk"

Als het om voetenwerk gaat kun je ook wel op dansles gaan. Bij voorkeur geen hiphop pulp. Jazz is beter. Wie graag zijn voeten wil trainen (en vingers) kan ook gaan rotsklimmen.


Links gelul dat vechtsporten geen kwaad kunnen.

Zo zie ik dat ook.

Fulanadetal
07-07-11, 19:54
Het lijkt mij duidelijk dat er een relatie is tussen kickboksen en criminaliteit. Geweld is geen sport. Het zou eigenlijk verboden moeten worden, maar dat is natuurlijk totaal onuitvoerbaar. De politie zou alle mensen die deze sport beoefenen moeten registreren. Het zijn een bepaald soort mensen die van deze geweldadige en criminele sport houden. Iemand voor zijn bek schoppen is geen sport. Zulke mensen horen niet vrij over te straat te mogen lopen. Ik begin steeds meer gefascineerd te raken van het idee om bepaalde mensen definitief buiten de samenleving te houden. Sociale apartheid om de mens te beschermen tegen het kwaad.

Mmm. Ik heb jaren aan jiu jitsu gedaan, en ook wat boksen en kickboxen. Beetje karate maar ik vond de kata's niet zo leuk om te doen.
Ik ben nooit agressief of misdadig geworden.
In mijn omgeving sta ik eerder bekend als soft, in combinatie met niet bang om ergens op af te stappen en in te grijpen.

Fulanadetal
07-07-11, 19:58
Tegen het hoofd schoppen van een weerloos slachtoffer lijkt me trouwens niet zozeer getuigen van professioneel kickboxen, als wel van een laag en smerig karakter.

Fulanadetal
07-07-11, 20:02
Van allerlei deugden die niet meer in tel zijn en niet worden onderwezen, is het geduld een belangrijke. Als ik nu niet krijg wat ik wil (bier in dit geval) dan pak ik het gewoon.

Je ziet het al van jongs af aan. Kind krijst, kind krijgt zin. Niet? Harder krijsen, alsnog zin krijgen. Een generatie die zo is groot geworden heeft een nieuwe generatie groot gebracht.
Krijsen wordt schoppen, liegen, bedriegen, intimideren.

Toon en onderwijs een kind geduld en beloon dat. Het zou een hoop ellende schelen.

Eric de Blois
07-07-11, 20:12
Tegen het hoofd schoppen van een weerloos slachtoffer lijkt me trouwens niet zozeer getuigen van professioneel kickboxen, als wel van een laag en smerig karakter.

Klopt, maar die lage karakters voelen zich massaal aangetrokken tot die 'sport'. Een ander schoppen gaat een stuk beter als je daarop getraind hebt.


Van allerlei deugden die niet meer in tel zijn en niet worden onderwezen, is het geduld een belangrijke. Als ik nu niet krijg wat ik wil (bier in dit geval) dan pak ik het gewoon.

Je ziet het al van jongs af aan. Kind krijst, kind krijgt zin. Niet? Harder krijsen, alsnog zin krijgen. Een generatie die zo is groot geworden heeft een nieuwe generatie groot gebracht. Krijsen wordt schoppen, liegen, bedriegen, intimideren.

Toon en onderwijs een kind geduld en beloon dat. Het zou een hoop ellende schelen.

Geen rekening houden met anderen en ongeduld zie je ook in het verkeer. Gelukkig niet bij alle weggebruikers, maar wel veel. Te veel.

Misschien wonen we te dicht op elkaar. We storen ons aan elkaar. Misschien moeten we tussen de mensen wat meer groen planten. Beton i.p.v. groen zal wonderen doen. Echt! We zijn te dichtbevolkt.

Archie Bunker
07-07-11, 20:47
Klopt, maar die lage karakters voelen zich massaal aangetrokken tot die 'sport'. Een ander schoppen gaat een stuk beter als je daarop getraind hebt.



Geen rekening houden met anderen en ongeduld zie je ook in het verkeer. Gelukkig niet bij alle weggebruikers, maar wel veel. Te veel.

Misschien wonen we te dicht op elkaar. We storen ons aan elkaar. Misschien moeten we tussen de mensen wat meer groen planten. Beton i.p.v. groen zal wonderen doen. Echt! We zijn te dichtbevolkt.

Waar woon jij? Niet op de waddeneilanden denk ik zo.

Eric de Blois
07-07-11, 21:04
Waar woon jij? Niet op de waddeneilanden denk ik zo.

In Patagonië heb je geen wadden en ook niet veel mensen op één vierkante kilometer.

Archie Bunker
07-07-11, 21:11
In Patagonië heb je geen wadden en ook niet veel mensen op één vierkante kilometer.

Beter. Het lijkt me leuk om daar eindeloos paard te gaan rijden.

Eric de Blois
07-07-11, 21:18
Mmm. Ik heb jaren aan jiu jitsu gedaan, en ook wat boksen en kickboxen. Beetje karate maar ik vond de kata's niet zo leuk om te doen.
Ik ben nooit agressief of misdadig geworden.
In mijn omgeving sta ik eerder bekend als soft, in combinatie met niet bang om ergens op af te stappen en in te grijpen.

Ik vind om te beginnen geweld geen sport. Ik neem aan dat je soft bent, dan vraag ik mij af wat je er aantrekkelijk aan vind om een ander op zijn gezicht te stompen? Ik zag laatst nog mike tyson op tv. Daar wil je toch niet op lijken? Ik bedoel niet fysiek, maar geestelijk. Tyson lijkt eerder een robot vooral als hij probeert te praten. En dan denkt hij nog echt dat hij iets berijkt heeft. Ja, hij heeft of had veel geld. Maar klasse en stijl zijn niet te koop. Er zijn zoveel andere mooie sporten die niet geweldadig zijn.

Eric de Blois
07-07-11, 21:21
Beter. Het lijkt me leuk om daar eindeloos paard te gaan rijden.

Kom eens langs! Het is erg mooi hier. Paardrijden is hier behoorlijk populair. Als je van de natuur houdt is patagonië een mooie bestemming.

Tomas
07-07-11, 21:24
Grappig dat het in patagonie nu ongeveer tegelijkertijd donker wordt.

Isch
07-07-11, 21:27
Jeetje, wat erg! Hoop dat die man snel opknapt.

Het waren zeker geen Marokkaantjes? Nah, vast niet, anders stond het er wel bij. Dutchboys zeker.

Eric de Blois
07-07-11, 21:28
Grappig dat het in patagonie nu ongeveer tegelijkertijd donker wordt.

Ja, nu je het zegt, nog even. Een uurtje vanaf nu. (16:28)

Kortman
07-07-11, 21:36
Tegen het hoofd schoppen van een weerloos slachtoffer lijkt me trouwens niet zozeer getuigen van professioneel kickboxen, als wel van een laag en smerig karakter.

Ik kan er over meepraten ,ben zelf ook door een ,,kickboxer,, behandeld
maar deze was niet aangesloten , anders was hij absoluut geshorst.
Ik ken ook echter vechtsport beoefenaars die er niet mee te koop lopen.
Die echt voor hun sport leven en niet gebruiken als wapen (want dat is het
wel ) en het liefst de misbruiker graag een lesje willen leren .
Omdat die juist hun sport in kwaad daglicht stellen.
Een goed kennis van mij beoefend :Tai Chi Chuan , deze man klein van stuk en absoluut geen vechters baas,integendeel hij loopt lievereen straatje om.

Hier een site :Willem Brunekreef Shihan - Karate Hilversum (http://www.karate-hilversum.nl/index.cfm/willem-brunekreef)

Fulanadetal
07-07-11, 21:46
Ik vind om te beginnen geweld geen sport. Ik neem aan dat je soft bent, dan vraag ik mij af wat je er aantrekkelijk aan vind om een ander op zijn gezicht te stompen? Ik zag laatst nog mike tyson op tv. Daar wil je toch niet op lijken? Ik bedoel niet fysiek, maar geestelijk. Tyson lijkt eerder een robot vooral als hij probeert te praten. En dan denkt hij nog echt dat hij iets berijkt heeft. Ja, hij heeft of had veel geld. Maar klasse en stijl zijn niet te koop. Er zijn zoveel andere mooie sporten die niet geweldadig zijn.

Boksers krijgen klappen. Bij een klap draait het hoofd sneller dan de inhoud. Vergelijk het met een emmer water die je draait, het water draait niet echt mee.
Daardoor ontstaan kleine "scheurtjes" in het hersenweefsel. Dat geeft Parkinson-achtige verschijnselen. Hetzelfde risico wordt gelopen door voetballers die veel koppen. Is door neuropsycholoog Matser interessant onderzoek naar gedaan.

Ik vond jiu jitsu het leukst en daarbij kwam niet veel stompen, al dan niet op gezichten, kijken. Wel veel leuke worpen en grepen en truukjes om belagers van je af te houden. Vind ik al vrouw zijnde wel erg prettig eerlijk gezegd.
Na bepaalde trainingen (vooral weringen "messteken") zaten we wel onder de blauwe plekken op de onderarmen, maar dat boeide me niet zo. Wel eens een teen gebroken omdat ik bij een grondgevecht niet opgaf en nog alleen kon schrap zetten met mijn kleine teentje. Ook geen big deal. Geworpen worden is trouwens net zo leuk als werpen.

Ik zou willen dat ik als gepeste buitenstaander op school die technieken al had gekend, dan was het eerder gestopt, het opwachten na school door onvriendelijke schoolgenoten. Maar mijn ouders hadden geen geld voor sportlessen.
Nu ben ik pas tijdens mijn P met jiu-jitsu begonnen, was op het universitair sportcentrum vrijwel gratis en door een goede instructeur, Aad van Polanen. Ik genoot van de lessen en kreeg interesse in andere technieken, zoals die van boksen en kick boxen, maar ook yoga.
Bij (kick)boksen vond ik het leuk om zelf zo min mogelijk geraakt te worden en anderen wel op de juiste plek te raken maar niet hard. Je vechtmaatje is namelijk als het goed is je maatje, niet je vijand. Je speelt een spel.
De training op zich is erg goed voor de conditie. En het heeft mijn zelfvertrouwen goed gedaan. Ik zal nooit of te nimmer iemand aanvallen. Maar het is fijn om in geval van nood iets te kunnen doen. Als kleine niet al te sterke vrouw zal ik nooit winnen maar het kan tijd schelen. En dat kan een groot verschil betekenen in de uitkomst van een confrontatie met een viezerik.

Stopnaald
08-07-11, 10:26
Jeetje, wat erg! Hoop dat die man snel opknapt.

Het waren zeker geen Marokkaantjes? Nah, vast niet, anders stond het er wel bij. Dutchboys zeker.

Dat zal je tegenvallen, het waren Marokkaantjes én Dutchboys....

En nu?

Fulanadetal
08-07-11, 11:08
Dat zal je tegenvallen, het waren Marokkaantjes én Dutchboys....

En nu?

Dat is pas integratie!

jang0201
08-07-11, 18:31
Dat zal je tegenvallen, het waren Marokkaantjes én Dutchboys....

En nu?]

Zijn ze alweer vrijgelaten, ongelooflijk!!
Gepost via http://m.maroc.nl

Joesoef
08-07-11, 18:41
]

Zijn ze alweer vrijgelaten, ongelooflijk!!
Gepost via http://m.maroc.nl


Waar blijft Wilders met zijn grote mond. Gedogen?

Iznogoodh
08-07-11, 21:47
Waar blijft Wilders met zijn grote mond. Gedogen?Tja, daar kan Wilders natuurlijk niets mee. Die heeft het op de moslims voorzien die hij graag zwart wenst te maken. Niet-moslims die misdaden begaan zijn voor hem een vevelende werkelijkheid die hij het liefst ontkent.

Joesoef
08-07-11, 22:11
Tja, daar kan Wilders natuurlijk niets mee. Die heeft het op de moslims voorzien die hij graag zwart wenst te maken. Niet-moslims die misdaden begaan zijn voor hem een vevelende werkelijkheid die hij het liefst ontkent.

Hij zou dat toch allemaal gaan aanpakken met zijn gedoogpositie?

Iznogoodh
08-07-11, 22:17
Hij zou dat toch allemaal gaan aanpakken met zijn gedoogpositie?Ik hoop op nieuwe verkiezingen. Als we van die populist (die nota bene uit mijn schone Limburg komt) af kunnen geraken, zal ik een grote kaars branden in de kerk in de Mariakapel.

Hatert
09-07-11, 15:58
De echtgenote van de man vertelde aan de Amsterdamse zender AT5 dat aan het einde van het buurtfeestje een groep van zo'n zes jongeren langs kwam, die bier eisten en slingers kapot trokken.


Slachtoffer 'kapotgetrapt' door kickboksende reljeugd - AMSTERDAM - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/2461881/2011/07/05/Slachtoffer-kapotgetrapt-door-kickboksende-reljeugd.dhtml)

Slinger
10-07-11, 11:04
De echtgenote van de man vertelde aan de Amsterdamse zender AT5 dat aan het einde van het buurtfeestje een groep van zo'n zes jongeren langs kwam, die bier eisten en slingers kapot trokken.


Slachtoffer 'kapotgetrapt' door kickboksende reljeugd - AMSTERDAM - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/2461881/2011/07/05/Slachtoffer-kapotgetrapt-door-kickboksende-reljeugd.dhtml)

Ik wist niet dat ze ook bier dronken, maar de voorkeur gaven aan breezerdrankjes.