PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat betalen Marokkanen uit België aan bruidsschat?



Marsipulami
08-07-11, 22:49
YouTube - ‪Wat betalen Marokkanen uit België aan bruidsschat?‬‏

tanger'73
08-07-11, 23:44
Die van mij heeft alles geïnvesteerd in goud op de bank.

Fulanadetal
09-07-11, 08:00
Ik zou dat niet willen, ik ben geen tweedehands auto zeg!

Stort maar naar een goed doel. En ook geen vier jurken om iedereen de ogen uit te steken. En een overdreven feest om te laten zien hoe rijk (lening, nog een jaar of tien krom liggen) we zijn, svp niet. En de hele avond stijf rechtopzitten op een kitcherige gouden stoel met een huiduitslag opwekkende kroon op het hoofd.
Allemaal naar een goed doel dat geld wat ermee wordt uitgespaard.
Het wordt steeds gekker met de bruiloftinflatie.

tanger'73
09-07-11, 16:24
Gelukkig zijn er vrouwen die sluw genoeg zijn voor het huwelijk royale voorzorgmaatregelen treffen, voor het geval de partner haar goedkoop in de steek laat.

Fulanadetal
10-07-11, 07:24
Gelukkig zijn er vrouwen die sluw genoeg zijn voor het huwelijk royale voorzorgmaatregelen treffen, voor het geval de partner haar goedkoop in de steek laat.

Daar is partneralimentatie voor uitgevonden. Inkomensafhankelijk. Zodat je niet voor een huwelijk dat nog niet eens stuk is, als sluwe voorzorgsmaatregelen hoeft te nemen.

Eric de Blois
10-07-11, 08:04
Ik zou dat niet willen, ik ben geen tweedehands auto zeg!


[macho-modus> aan]

Dat ben je wel, alleen jij denkt van niet, maar dat is weer niet van belang.

Maar even serieus: is het niet prachtig dat vrouwen in sommige culturen als handelswaar verkocht worden? Wij hebben toch helemaal geen cultuur meer, en al helemaal geen waarden en normen. Cultuur import is nodig. Marcel van Dam zag daar volkomen terecht de noodzaak van in. Wij hebben andere culturen nodig om richting te geven aan onze stuurloze consumptiemaatschappij.

Joesoef
10-07-11, 08:34
Maar even serieus: is het niet prachtig dat vrouwen in sommige culturen als handelswaar verkocht worden? Wij hebben toch helemaal geen cultuur meer, en al helemaal geen waarden en normen. Cultuur import is nodig. Marcel van Dam zag daar volkomen terecht de noodzaak van in. Wij hebben andere culturen nodig om richting te geven aan onze stuurloze consumptiemaatschappij.

Verkocht worden? Hoe kom je daarbij.

(leen)
10-07-11, 11:00
Gelukkig zijn er vrouwen die sluw genoeg zijn voor het huwelijk royale voorzorgmaatregelen treffen, voor het geval de partner haar goedkoop in de steek laat.

Zou dat vaak nodig zijn dan?

The_Grand_Wazoo
10-07-11, 11:02
Ik zou dat niet willen, ik ben geen tweedehands auto zeg!

.

Aha, mevrouw is een tweede handsje, een afleggertje. Je weerzin is waarschijnlijk omgekeerd evenredig met je inruilwaarde.

Marsipulami
10-07-11, 11:52
Er ging eens een gerucht dat in een klein dorpje een vrouw een bruidschat gekregen had van zes koeien. Zes koeien was nog nooit voor een vrouw betaald. Zelfs de koninginnen hadden nog nooit meer dan vijf koeien gekregen.

Op zoek naar dit vreemde verhaal kwam de man, die wilde weten hoe het zat, in dat kleine dorpje terecht. Toen hij de vrouw opzocht bleek het niet een vrouw te zijn met grote schoonheid. Toen hij haar beter leerde kennen kwam hij erachter dat het een vrouw als alle anderen was. Hij ging toen eens bij de man vragen waarom hij zes koeien had geboden voor de vrouw.

De man vertelde het volgende:

In dit dorpje woonde een vader met vier dochters. De eerste dochter was opgegroeid en werd oud genoeg om in het huwelijk te treden. Een goede en aardige man kwam langs die een koe wilde betalen voor haar hand. De tweede dochter groeide ook op, hier werden twee schapen aan gegeven. De derde dochter was goed voor een enkel schaap.

De laatste dochter leefde in de waan dat haar vader wel accoord zou gaan met een enkele geit. De dochter leefde een wat teruggetrokken bestaan, omdat ze niet verwachte een spannend en uitdagend leven zou krijgen. Een man zou haar bruidschat betalen, met haar trouwen en ze zouden de rest van haar leven samen leven.

Mijn vraag was toen waarom hij toch zes koeien had betaald terwijl hij ook voor een geit de vrouw had kunnen krijgen.

De man gaf als antwoord dat hij graag een vrouw wilde hebben met zelfvertrouwen en een gevoel van eigenwaarde. Een vrouw waar mensen vol trots naar keken. Een vrouw die iets voorstelde in de gemeenschap.

Deze vrouw had hij nu gekregen. Het was de zes koeien meer dan waard geweest.


http://www.maroc.nl/forums/girlsbord/84001-bruidschat-hoog-bedrag-op-moment-6.html

tanger'73
10-07-11, 13:06
Daar is partneralimentatie voor uitgevonden. Inkomensafhankelijk. Zodat je niet voor een huwelijk dat nog niet eens stuk is, als sluwe voorzorgsmaatregelen hoeft te nemen.



Je kan desgewenst huwen met of zonder huwelijkse voorwaarden, maar een huwelijk is per definitie een overeenkomst. Als je alimentatie afhankelijk wordt, dan is het al veel te laat voor je. De meeste keren toch niks uit.

Marsipulami
10-07-11, 15:16
Je kan desgewenst huwen met of zonder huwelijkse voorwaarden, maar een huwelijk is per definitie een overeenkomst. Als je alimentatie afhankelijk wordt, dan is het al veel te laat voor je. De meeste keren toch niks uit.

In Belgie ga je naar de gevangenis als je alimentatie weigert te betalen.

tanger'73
10-07-11, 15:53
In Belgie ga je naar de gevangenis als je alimentatie weigert te betalen.

in Nederland ga je pas de gevangenis in als je je vrouw om zeep helpt. Hier is alimentatie ontvangen een lijdensweg voor de meeste in de steek gelaten vrouwen. Helemaal als uitkeringsinstanties bij voorbaat alimentatie als vaste inkomsten bij alleenstaanden aftrekken. Die zeggen doodleuk, zoek het maar lekker uit je met ex-man, daar je handje voor dat deel maar ophouden.

Spoetnik
10-07-11, 16:15
Maar even serieus: is het niet prachtig dat vrouwen in sommige culturen als handelswaar verkocht worden?

In India worden de jongens verhandeld. Daar betaalt de familie van de vrouw immers de bruidschat :)


En even on-topic, going rate is 5 of 6 schapen?

Fulanadetal
10-07-11, 17:37
in Nederland ga je pas de gevangenis in als je je vrouw om zeep helpt. Hier is alimentatie ontvangen een lijdensweg voor de meeste in de steek gelaten vrouwen. Helemaal als uitkeringsinstanties bij voorbaat alimentatie als vaste inkomsten bij alleenstaanden aftrekken. Die zeggen doodleuk, zoek het maar lekker uit je met ex-man, daar je handje voor dat deel maar ophouden.

Alimentatie incasso (http://www.alimentatiewijzer.nl/alimentatie-incasso.html)

tanger'73
10-07-11, 17:47
Alimentatie incasso (http://www.alimentatiewijzer.nl/alimentatie-incasso.html)

is een bedrijf die jezelf moet inschakelen om aan je centen te komen. Kopzorgen, niet uitgesloten.

Joesoef
10-07-11, 18:57
Alimentatie incasso (http://www.alimentatiewijzer.nl/alimentatie-incasso.html)

En jij dacht dat het allemaal problematische verloopt?

Fulanadetal
10-07-11, 19:58
En jij dacht dat het allemaal problematische verloopt?

Sorry, ik begrijp je vraag echt niet.

Marsipulami
10-07-11, 20:14
Bangladesh: 192 vrouwen vermoord en 30 zelfmoorden omwille van bruidschat

Een bruidsschat is een gift die een meisje mee krijgt als ze in het huwelijk treedt. De hoogte van de bruidsschat wordt bepaald door onderhandelingen tussen de twee families. Een beter opgeleide man zal een hogere bruidsschat kunnen eisen. De familie van de bruid moet soms veel geld lenen om hun dochter te kunnen uithuwelijken.

In landen als India en Pakistan is het geven van een bruidsschat verboden, maar het gebruik is moeilijk uit te roeien. Als de schoonfamilie niet tevreden is met de bruidsschat, wordt soms de bruid vermoord. In 2002 werden 192 vrouwen in Bangladesh om die reden vermoord. In hetzelfde jaar pleegden 30 vrouwen zelfmoord omdat ze het niet meer konden uithouden. Vrouwen worden ook mishandeld tot hun familie een grotere bruidsschat betaalt. Na het vermoorden van een vrouw kan de echtgenoot opnieuw trouwen, waarbij hij opnieuw een bruidsschat binnenhaalt.

Het verschijnsel heeft meer ongunstige neveneffecten: Omdat een meisje geld kost bij het uithuwelijken, terwijl een jongen juist geld binnenbrengt, is de geboorte van een meisje, vooral bij arme mensen, minder welkom dan de geboorte van een jongetje, wat soms tot het doden van meisjes leidt.

In de islam betaalt de bruidegom een bruidsschat (mahr) aan zijn bruid (niet aan haar familie).

Het woord bruidsschat wordt ook in figuurlijke zin gebruikt. Zo zegt men dat Suriname bij de onafhankelijkheid een grote bruidsschat van Nederland meekreeg.(Wikipedia)

Saul
10-07-11, 21:36
Ongelooflijk, onze onderbuik-krijgers zeiken ook overal over: godsdienst waar ze nooit mee in aanraking komen, mensen waar ze nooit mee in aanraking komen, integratie, dubbele paspoorten, gebouwen, namen, hoofddoeken, boeken, nog meer dubbele paspoorten, nog meer integratie en nu ook focking bruidsschatten?


Hebben jullie echt niets beters te doen in jullie miserabele (drieletterwoord)leven?

Marsipulami
11-07-11, 00:37
Ongelooflijk, onze onderbuik-krijgers zeiken ook overal over: godsdienst waar ze nooit mee in aanraking komen, mensen waar ze nooit mee in aanraking komen, integratie, dubbele paspoorten, gebouwen, namen, hoofddoeken, boeken, nog meer dubbele paspoorten, nog meer integratie en nu ook focking bruidsschatten?


Hebben jullie echt niets beters te doen in jullie miserabele (drieletterwoord)leven?

Niet zo zeuren, het (humoristische) Youtube - filmpje in de openingspost is volledig Marokkaans/islamitisch.

The_Grand_Wazoo
11-07-11, 09:15
Ongelooflijk, onze onderbuik-krijgers zeiken ook overal over: godsdienst waar ze nooit mee in aanraking komen, mensen waar ze nooit mee in aanraking komen, integratie, dubbele paspoorten, gebouwen, namen, hoofddoeken, boeken, nog meer dubbele paspoorten, nog meer integratie en nu ook focking bruidsschatten?


Hebben jullie echt niets beters te doen in jullie miserabele (drieletterwoord)leven?

Maak je geen zorgenover mijn leven. Dit gezever is louter het kersje op de pudding. Jouw reactie de slagroom ... Hoe zuurder hoe zoeter. :ego:

Saul
11-07-11, 12:34
Niet zo zeuren, het (humoristische) Youtube - filmpje in de openingspost is volledig Marokkaans/islamitisch.

Sinds wanneer is Salaheddine een onderbuik-krijger? Ik bedoel het filmpje niet.

Fulanadetal
11-07-11, 17:17
Ongelooflijk, onze onderbuik-krijgers zeiken ook overal over: godsdienst waar ze nooit mee in aanraking komen, mensen waar ze nooit mee in aanraking komen, integratie, dubbele paspoorten, gebouwen, namen, hoofddoeken, boeken, nog meer dubbele paspoorten, nog meer integratie en nu ook focking bruidsschatten?


Hebben jullie echt niets beters te doen in jullie miserabele (drieletterwoord)leven?

Waar heb je het over kuikentje? De dag dat we ons huwelijk gaan organiseren zal ik met dingen als bruidssschat en vreselijke jurken en bruiloftsinflatie worden geconfronteerd. Via meerdere trouwerijen in de schoonfamilie en van vrienden heb ik een redelijk beeld opgebouwd van wat ons te wachten kan staan.
Mag ik erover nadenken svp? Mag ik er een mening over hebben? En mag ik die hier ventileren? Ik denk van wel. Met of zonder jouw welnemen, zuur kuikentje.