PDA

Bekijk Volledige Versie : Safe sex centraal in soap voor Amsterdamse homo's



Hatert
09-07-11, 15:36
Safe sex centraal in soap voor Amsterdamse homo's

Schorer, het Nederlands instituut voor homoseksualiteit, gezondheid en welzijn, komt met een soap over safe sex voor Amsterdamse homomannen. De zes afleveringen zijn te zien via Facebook en YouTube.

In de serie staat staat condoomgebruik bij wisselende sekspartners centraal. De eerste aflevering is deze week gepost op de Cruise Watch-groep van Schorer op Facebook. Daarin wordt de zorg voor je eigen seksuele gezondheid gespiegeld aan de zorg voor een nieuwe auto.

De filmpjes zijn ook gemaakt door homo- en biseksuele mannen. Zij zijn Cruise Watch-vrijwilligers, een groep homoseksuelen die actief zijn in het Amsterdamse homocircuit. Vanaf 1 september 2011 wordt de serie filmpjes ook ingezet als voorlichting in Safe Sex Zones in Amsterdam.


(ANP/Redactie)


07/07/11 12u02

Safe sex centraal in soap voor Amsterdamse homo's - Amsterdam - AD (http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/2483427/2011/07/07/Safe-sex-centraal-in-soap-voor-Amsterdamse-homo-s.dhtml)

Joesoef
09-07-11, 15:46
Wat je wel niet kan doen met je subsidiegeld.

Hatert
09-07-11, 21:18
Onderzoekster Annet Mooij toont aan dat de onbekendheid met de ziekte en het culturele klimaat aanvankelijk samenspanden om de overheid in een passieve rol te manoeuvreren, en dat vooral de homobeweging daar bekwaam gebruik van wist te maken.

...

Pas eind jaren tachtig verruilde de homobeweging het ontmoedigingsbeleid in voor een meer neutrale opstelling. Rijkelijk laat, meent Coutinho, omdat er toen al geruime tijd medicijnen op de markt waren die het ziekteproces konden vertragen. In diezelfde periode becijferde de Volkskrant het aantal HIV-besmettingen door bloedtransfusies in ons land. De krant kwam op 170 hemofiliepatiënten, plus naar schatting 150 andere ontvangers van een transfusie.
...

Was het ongehinderd voortschrijden van de homo-emancipatie al die slachtoffers waard? In zijn boek 'Correct. Weldenkend Nederland sinds de jaren zestig' (1997) sprak socioloog Herman Vuijsje daar zijn twijfel al over uit.


Annet Mooij, ‘Geen Paniek. Aids in Nederland 1982-2004’, Bert Bakker, 2004


Geen paniek, wel polderpraktijken, AMC magazine januari 2005 (http://www.amc.nl/?pid=5542&&contentitemid=302&itemid=101)

Hatert
09-07-11, 21:56
Ook is er angst voor stimatisering van de grootste risicogroep. "Bij nader inzien heeft het aidsvirus zich daardoor sneller verspreid dan nodig was geweest."
....

Vrijwel onmiddellijk nadat aids in de eerste helft van de jaren 80 naar Nederland was overgewaaid, zette de grootste risicogroep de hakken in het zand: aids was géén homoziekte. Dus ging op last van de goed georganiseerde homobeweging een woord als ‘risicogroep' in de ban en was het onbespreekbaar dat werd getornd aan het recht om bloed af te staan.
....

Peter van Rooijen, directeur van het Aids Fonds, erkent dat het belang van een goede volksgezondheid destijds al te gemakkelijk is opgeofferd aan de privacybescherming en de angst voor discriminatie van een homoseksuele minderheid. "Wij hadden een veel actiever testbeleid moeten voeren. En we hadden in de sfeer van de preventie van meet af aan duidelijk moeten onderstrepen dat anaal contact grote risico's met zich meebracht.
....

Een gevolg van die benadering was dat het gevaar op besmetting voor hetero's altijd zwaar is overdreven. Een ‘gezonde Hollandse jongen' had - en heeft - 70 keer zoveel kans om in het verkeer te verongelukken dan om via onveilige seks het hiv-virus te krijgen. Het lijkt erop dat het verschil in risico op besmetting tussen verschillende groepen Nederlanders ook onderbelicht is gebleven uit vrees voor onverschilligheid. Oftewel: waarom zouden hetero's geld geven voor de bestrijding van een ziekte die letterlijk een ver-van-mijn-bed show was?


http://www.hivnet.org/index.php?option=com_content&view=article&id=812:wie-is-er-nog-bang-voor-aids&catid=65:hiv-in-de-media-2004&Itemid=231

Joesoef
10-07-11, 10:10
Helaas is er tijdens het verwijderen van onnodig gezwets een interessante link gesneuveld, 27 Jaar Aids-Fraude | Mens en Gezondheid: Aandoeningen (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/67307-27-jaar-aids-fraude.html) .

knuppeltje
10-07-11, 10:51
Helaas is er tijdens het verwijderen van onnodig gezwets een interessante link gesneuveld, 27 Jaar Aids-Fraude | Mens en Gezondheid: Aandoeningen (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/67307-27-jaar-aids-fraude.html) .

Ik raak er toch niet van onder de indruk.

BoerHarms
10-07-11, 11:03
Helaas is er tijdens het verwijderen van onnodig gezwets een interessante link gesneuveld, 27 Jaar Aids-Fraude | Mens en Gezondheid: Aandoeningen (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/67307-27-jaar-aids-fraude.html) .

Ik ben blij dat je de link bewaard heb.

Het stukje geeft nog al wat ophef , enz, enz, en vooral de medicatie.

Nooit geweten dat AZT dodelijk kon zijn.

Ik heb zelf altijd zo'n idee gehad dat AIDS of HIV een lab ziekte is, die verspreid is met het doel voor het opstrijken van subsidiegelden for de machtige pharmaceutische industrie, enz.


Dus kort samengevat, misschien concludeer ik verkeerd, worden hier de homos misbruikt louter uit winstbejag voor de pharmaceutische industrie

Joesoef
10-07-11, 11:15
Ik raak er toch niet van onder de indruk.


De link geeft korte krachtige informatie over wat aids is, die kennis ontbreekt bij de meeste mensen. Of is het een tendentieus artikel met en hoog tinfoilhead gehalte?

Slinger
10-07-11, 11:34
Wat je wel niet kan doen met je subsidiegeld.

Zegt de ene subsidiezuiger tegen de andere...

knuppeltje
10-07-11, 11:46
Dus kort samengevat, misschien concludeer ik verkeerd, worden hier de homos misbruikt louter uit winstbejag voor de pharmaceutische industrie

Om woest van te worden, zoveel domheid en gebrek aan kennis.

De grootste groep slachtoffer van hiv en aids zijn allang heteroseksuele vrouwen en hun kinderen door het rondneuken zonder condoom van de besmette mannen,
en prostituees, in Afrika en Azië, en zolang daar het condoomgebruik niet drastisch zal toenemen bestaat er grote kans dat dat voorlopig zo blijft. Daarnaast wil je niet weten hoeveel hiv besmettingen er wereldwijd in gevangennissen bijvoorbeeld plaatsvinden bijvoorbeeld.

Daarom zou het voor de pharmacie wat hiv-besmetting en aids betreft voor hun strategie zich alleen concentreren op homoseksuelen heel dom zijn en een zeer vergaande beperking van hun omzetmogelijkheid, en zo gek zijn ze daar nu ook weer niet, zeker niet daar.

Maar goed, hiv en aids zijn nu eenmaal de straf van god voor de homoseksuelen wegens hun abnormaliteit lees ik nog regelmatig. Dat zal de pharmacie dus wel goed begrepen hebben en zich als waakengel in dienst van god hebben aangesteld om die arme homoseksueeltjes als zodanig te misbruiken.

Ach, domheid is nu eenmaal niet uit te roeien.

mark61
10-07-11, 11:53
Wel flauw om mijn klacht weg te halen. Tis mooi als de titel wordt aangepast, tis nog mooier als iedereen kan zien wie wat doet.

Bovendien stond er nog meer in mijn post.

mark61
10-07-11, 11:54
Dus kort samengevat, misschien concludeer ik verkeerd, worden hier de homos misbruikt louter uit winstbejag voor de pharmaceutische industrie

Ja, dat is echte onzin. De industrie werd juist jarenlang verweten niet te investeren in onderzoek, omdat die ziekte 'toch maar alleen' homo's en derdewereldsloebers zou treffen.

mark61
10-07-11, 11:55
In het Nederlands mag je gewoon farmaceutisch schrijven heur.

Joesoef
10-07-11, 11:56
Zegt de ene subsidiezuiger tegen de andere...

Over vooroordelen gesproken.


Was jij dat niet die bang was voor seropositieve mensen die in een restaurant/ kantine werken? Verbieden of zo iets. Wat dat betreft heeft de subsidie nog niet geholpen en mag er meer bij.

knuppeltje
10-07-11, 12:03
De link geeft korte krachtige informatie over wat aids is, die kennis ontbreekt bij de meeste mensen. Of is het een tendentieus artikel met en hoog tinfoilhead gehalte?

Ik heb echt geen hoge pet op over de betrouwbaarheidswaarde van een en ander. Voor mijn gevoel hangt het ook van aannames zonder betrouwbare bronnen aan elkaar.
Maar mijn belangrijkste bezwaar is ertegen geldt de lichtheid van het stuk. Voor mijn gevoel straalt het veel te veel nonchalance uit, alsof er niets aan de hand is en vooral de onwetende jeugd, en die is er inderdaad heel veel, zich geen zorgen moet maken en gewoon zomaar zonder voorzorgen hun gang maar moet gaan.
Ik vind het eigenlijk een heel dom stuk. Maar goed, mijn mening voor een betere.

knuppeltje
10-07-11, 12:07
Over vooroordelen gesproken.


Was jij dat niet die bang was voor seropositieve mensen die in een restaurant/ kantine werken? Verbieden of zo iets. Wat dat betreft heeft de subsidie nog niet geholpen en mag er meer bij.

Juist ja. Op dat moment kon ook hij zijn homofobie niet meer onderdrukken, de hypocriete schijnheil.

BoerHarms
10-07-11, 12:26
In het Nederlands mag je gewoon farmaceutisch schrijven heur.

Ok, dankje voor correctie, ja als je dagelijks in 4 talen moet communiceren en de talen waren al niet de sterkste vakken op school, ja dan gaat de mixer vaak aan.:hihi::hihi:

BoerHarms
10-07-11, 12:37
Om woest van te worden, zoveel domheid en gebrek aan kennis.

De grootste groep slachtoffer van hiv en aids zijn allang heteroseksuele vrouwen en hun kinderen door het rondneuken zonder condoom van de besmette mannen,
en prostituees, in Afrika en Azië, en zolang daar het condoomgebruik niet drastisch zal toenemen bestaat er grote kans dat dat voorlopig zo blijft. Daarnaast wil je niet weten hoeveel hiv besmettingen er wereldwijd in gevangennissen bijvoorbeeld plaatsvinden bijvoorbeeld.

Daarom zou het voor de pharmacie wat hiv-besmetting en aids betreft voor hun strategie zich alleen concentreren op homoseksuelen heel dom zijn en een zeer vergaande beperking van hun omzetmogelijkheid, en zo gek zijn ze daar nu ook weer niet, zeker niet daar.

Maar goed, hiv en aids zijn nu eenmaal de straf van god voor de homoseksuelen wegens hun abnormaliteit lees ik nog regelmatig. Dat zal de pharmacie dus wel goed begrepen hebben en zich als waakengel in dienst van god hebben aangesteld om die arme homoseksueeltjes als zodanig te misbruiken.

Ach, domheid is nu eenmaal niet uit te roeien.


Ik spreek je niet tegen, maar het is weer een artikel waar lekker over gediscusseerd kan worden.:handbang::handbang:

Ik moet wel lachen over dat stukje in het artikel of de Afrikaanse man die de "achterdeur" bij de vrouwen gebruiken. Ook de heteros pakken de achterdeur als de voordeur te veel risico geeft.

:hihi::hihi:

knuppeltje
10-07-11, 13:18
Ik spreek je niet tegen, maar het is weer een artikel waar lekker over gediscusseerd kan worden.:handbang::handbang:

Ik moet wel lachen over dat stukje in het artikel of de Afrikaanse man die de "achterdeur" bij de vrouwen gebruiken. Ook de heteros pakken de achterdeur als de voordeur te veel risico geeft.

Is dit bedoeld om te erkennen dat je onnoemelijk uit je nek lulde of zo?

Ik kan me voorstellen dat als je als boer teveel tijd op de akker ligt, dat je dan niet weet dat het een van de oudst bekende middelen tot geboortebeperking is.

Maar niet allen daarvoor, ook om het al oeroude bij vele volksstammen zeer geliefde maagdelijkheids-syndroom in stand te kunnen houden.

Daarnaast vindt wereldwijd een zeer groot gedeelte van de heteroseksuele bevolking een stevig potje anaal gerag, al dan wel of niet met een video'tje vol met dat soort hoogstandjes erbij, op zijn tijd best wel lekker.

Eric de Blois
10-07-11, 23:56
Wel flauw om mijn klacht weg te halen. Tis mooi als de titel wordt aangepast, tis nog mooier als iedereen kan zien wie wat doet.

Bovendien stond er nog meer in mijn post.

Ja, onbegrijpelijk. Waarom al die moeite als het toch wordt verwijderd.