PDA

Bekijk Volledige Versie : Raadslid Bouazani in Israëlische cel



Spitsboef
12-07-11, 03:01
Raadslid Bouazani in Israëlische cel

Door Jos van Sambeek op ma, 11/07/2011 - 16:50
http://dnu.nu/sites/default/files/imagecache/full_465/beeld/2011/07/2011-07-11-bouazani-2.jpgGadiza Bouazani.



Het Utrechts PvdA-gemeenteraadslid Gadiza Bouazani heeft bijna een dag in een Israëlische cel gezeten. Ze was bij aankomst op het vliegveld van Tel Aviv aangehouden, net als een aantal Palestina-actievoersters die ook in het vliegtuig zaten.
Bouazani kreeg bij haar vrijlating van de Israëlische autoriteiten te horen dat ze domme pech had gehad dat ze een Arabische achternaam heeft en bij de actievoersters in het vliegtuig zat. De geboren en getogen Ondiepster was naar Israël gevolgen voor vakantie en om vrijwilligerswerk te doen.

Spitsboef
12-07-11, 10:32
WTF!
"Bouazani kreeg bij haar vrijlating van de Israëlische autoriteiten te horen dat ze domme pech had gehad dat ze een Arabische achternaam heeft en bij de actievoersters in het vliegtuig zat"
Gepost via http://m.maroc.nl

Eke
12-07-11, 13:24
"Je kunt tegenwoordig geen mens meer vertrouwen ". Pfffff.dat lijkt me erg. dat lijkt op oorlog.


Fijn voor haar dat ze er zo snel weer uit mocht ! Zoveel Palestijnse en Joodse jongeren zitten muur-vast. Omdat ze de pech hebben daar te leven.

Spoetnik
12-07-11, 15:44
"Je kunt tegenwoordig geen mens meer vertrouwen ". Pfffff.dat lijkt me erg. dat lijkt op oorlog.


Fijn voor haar dat ze er zo snel weer uit mocht ! Zoveel Palestijnse en Joodse jongeren zitten muur-vast. Omdat ze de pech hebben daar te leven.

Hoezo zitten Joodse jongeren muur-vast?

Eke
12-07-11, 16:53
Hoezo zitten Joodse jongeren muur-vast?

Ik dacht bijvoorbeeld aan Galieth.

Verder zijn die jongeren daar geboren en getogen veelal. Ik bedoel : je wordt in een gezin gezet als baby. Daar mag je het mee doen.

Maak een een schatting, Spoetnik, hoeveel mensen er liever in vrede leven ?

Slinger
12-07-11, 16:58
Ik dacht bijvoorbeeld aan Galieth.



Juist!

Spoetnik
12-07-11, 18:56
Ik dacht bijvoorbeeld aan Galieth.

Dat is een soldaat, die alang vrij had kunnen zijn als de Israelische regering akkoord zou zijn gegaan met een gevangene uitwisseling. De Israelische regering gijzelt zelf 84 lijken om de overhand te krijgen.



Verder zijn die jongeren daar geboren en getogen veelal. Ik bedoel : je wordt in een gezin gezet als baby. Daar mag je het mee doen.

Maak een een schatting, Spoetnik, hoeveel mensen er liever in vrede leven ?

Ik snap echt je punt niet helemaal. Israelische jongeren hebben de zelfde rechten en plichten als Nederlandse jongeren (muv de dienstplicht dan). Ze kunnen overal naar toe, naar het buitenland reizen, daar studeren etc. Binnen de Israelische grens zijn de mogelijkheden onbegrenst, wbt carriere, gezin, noem het maar op. Daarentegen Palestijnse jongeren, die hebben niet eens een paspoort, ze zijn statenloos en wonen in bezet gebied. Ik snap niet hoe je het kan vergelijken.

Eke
12-07-11, 20:06
1)Dat is een soldaat, die alang vrij had kunnen zijn als de Israelische regering akkoord zou zijn gegaan met een gevangene uitwisseling. De Israelische regering gijzelt zelf 84 lijken om de overhand te krijgen.



2)Ik snap echt je punt niet helemaal. Israelische jongeren hebben de zelfde rechten en plichten als Nederlandse jongeren (muv de dienstplicht dan). Ze kunnen overal naar toe, naar het buitenland reizen, daar studeren etc. Binnen de Israelische grens zijn de mogelijkheden onbegrenst, wbt carriere, gezin, noem het maar op. Daarentegen Palestijnse jongeren, die hebben niet eens een paspoort, ze zijn statenloos en wonen in bezet gebied. Ik snap niet hoe je het kan vergelijken.

1) Daar heeft hijzelf, z'n ouders, z'n familie niets aan, toch ?

2) Een oud Palestijns omaatje zei het zo : als er gevechten zijn vallen er aan beide kanten slachtoffers....

Ja..en ik weet dat die verhoudingen van slachtoffers behoorlijk scheef is, maar dat geeft geen troost aan de familie van dat speciale slachtoffer , snap je.

Spoetnik
12-07-11, 20:12
1) Daar heeft hijzelf, z'n ouders, z'n familie niets aan, toch ?

2) Een oud Palestijns omaatje zei het zo : als er gevechten zijn vallen er aan beide kanten slachtoffers....

Ja..en ik weet dat die verhoudingen van slachtoffers behoorlijk scheef is, maar dat geeft geen troost aan de familie van dat speciale slachtoffer , snap je.

Ik snap er niks van. Non argumenten van jouw kant. Je had het over Joodse jongeren die muur-vast zitten en dan kom je met Gilad Shalit aan. Dat is 1 persoon, daar staan miljoenen Palestijnse jongeren tegenover.

Mark
12-07-11, 20:13
een marokkaanse op vakantie naar israel? daar moet wel een jihad achterzitten!

Eke
12-07-11, 20:28
Ik snap er niks van. Non argumenten van jouw kant. Je had het over Joodse jongeren die muur-vast zitten en dan kom je met Gilad Shalit aan. Dat is 1 persoon, daar staan miljoenen Palestijnse jongeren tegenover.




Spoetnik,ik heb opgemerkt hoe prettig het is om slechts 1 dagje te zitten (Gadiza)in vergelijking tot een persoon die daar -omdat er strijd is- muurvast zit.
Diegene kan Palestijn zijn..diegene kan Israeliet zijn.

Duidelijker kan ik het helaas niet voor je zeggen. Ik zit in de marge, zie je :)

Kortman
12-07-11, 21:35
Spoetnik,ik heb opgemerkt hoe prettig het is om slechts 1 dagje te zitten (Gadiza)in vergelijking tot een persoon die daar -omdat er strijd is- muurvast zit.
Diegene kan Palestijn zijn..diegene kan Israeliet zijn.

Duidelijker kan ik het helaas niet voor je zeggen. Ik zit in de marge, zie je :)

Hou maar op EKE het doel is al bereikt zoals ik al eens eerder heb gezegd het praatje gaat zo gek niet rond het eindigd altijd :
op K*t ( Israel) of stront (Palestina).

Eke
13-07-11, 08:29
Hou maar op EKE het doel is al bereikt zoals ik al eens eerder heb gezegd het praatje gaat zo gek niet rond het eindigd altijd :
op K*t ( Israel) of stront (Palestina).




Goed gezien...Leuke avatar, Kortman !