PDA

Bekijk Volledige Versie : Pausbezoek kost Duitse kerk zeker 25 miljoen



Marsipulami
12-07-11, 08:17
Pausbezoek kost Duitse kerk zeker 25 miljoen

Hilversum (ANP/DPA) 11 juli 2011 - Het bezoek van paus Benedictus XVI aan Duitsland kost de Rooms-Katholieke Kerk in dat land 25 tot 30 miljoen euro. Dat betekent dat elke Duitse rooms-katholiek ongeveer 1 euro bijdraagt, zei de woordvoerder van de Duitse bisschoppenconferentie vandaag.


Geboorteland

Benedictus komt 22 september in zijn geboorteland aan en blijft er tot en met de 25e. Hij spreekt onder meer de Bondsdag toe, de Duitse Tweede Kamer. Voor de missen met de paus hebben zich al 175.000 mensen aangemeld.

Collecte

Het aartsbisdom Berlijn rekent erop dat het ongeveer 3,5 miljoen euro voor het bezoek moet uittrekken. De bisdommen Erfurt en Freiburg, die de paus ook aandoet, betalen beide ongeveer 11 miljoen. In de kerken is een collecte voor het bezoek gehouden. Die bracht ongeveer 1,5 miljoen op.

knuppeltje
12-07-11, 08:26
Ronduit schandalige geldverbrassing.

Over schadevergoeding aan door priesters misbruikte kinderen moeilijk doen, maar wel een dergelijk kapitaal over de balk smijten aan een pr-stuntje voor zo'n ouwe verlepte travestiet.

Marsipulami
12-07-11, 08:44
Ronduit schandalige geldverbrassing.

Over schadevergoeding aan door priesters misbruikte kinderen moeilijk doen, maar wel een dergelijk kapitaal over de balk smijten aan een pr-stuntje voor zo'n ouwe verlepte travestiet.

Een beetje meer respect voor de plaatsvervanger van Christus op aarde mag wel. Bovendien is zo'n bezoek goed voor de lokale Duitse economie.

knuppeltje
12-07-11, 09:00
Bovendien is zo'n bezoek goed voor de lokale Duitse economie.

We zullen even afwachten wat Modys daarvan gaat zeggen. :hihi:

Eric de Blois
15-07-11, 19:08
Het bezoek van paus Benedictus XVI aan Duitsland kost de Rooms-Katholieke Kerk in dat land 25 tot 30 miljoen euro. Dat betekent dat elke Duitse rooms-katholiek ongeveer 1 euro bijdraagt, zei de woordvoerder van de Duitse bisschoppenconferentie vandaag.




Ronduit schandalige geldverbrassing.

Over schadevergoeding aan door priesters misbruikte kinderen moeilijk doen, maar wel een dergelijk kapitaal over de balk smijten aan een pr-stuntje voor zo'n ouwe verlepte travestiet.




Een beetje meer respect voor de plaatsvervanger van Christus op aarde mag wel.

Bovendien is zo'n bezoek goed voor de lokale Duitse economie.

Plaatsvervanger van christus

Christus bracht zijn bezoeken niet in rekening en was met de armen, voorzover je de verhalen moet geloven. De paus is een materialist, leeft een luxe en beschermd leven en komt niet in de buurt van waar zijn 'roeping' voor staat. Een groot schandaal dat zo'n man zoveel geld kost. Het vaticaan exploiteert goedgevige mensen en haar voortbestaan berust op leugens en oplichterij.

goed voor de lokale economie

Misdrijven zijn ook goed voor de economie. Of dat wenselijk is is een andere vraag.

Kortman
15-07-11, 20:39
Plaatsvervanger van christus

Christus bracht zijn bezoeken niet in rekening en was met de armen, voorzover je de verhalen moet geloven. De paus is een materialist, leeft een luxe en beschermd leven en komt niet in de buurt van waar zijn 'roeping' voor staat. Een groot schandaal dat zo'n man zoveel geld kost. Het vaticaan exploiteert goedgevige mensen en haar voortbestaan berust op leugens en oplichterij.

goed voor de lokale economie

Misdrijven zijn ook goed voor de economie. Of dat wenselijk is is een andere vraag.

De mensen (beminde gelovigen) willen het toch zelf?
En wat is nu 1 euro per persoon als je , je idool wil toejuichen ?
Koop ff een entree kaartje voor een pop concert , betaal je blauw en wordt doof op de koop toe
:D

Marsipulami
15-07-11, 21:26
Plaatsvervanger van christus

Christus bracht zijn bezoeken niet in rekening en was met de armen, voorzover je de verhalen moet geloven. De paus is een materialist, leeft een luxe en beschermd leven en komt niet in de buurt van waar zijn 'roeping' voor staat. Een groot schandaal dat zo'n man zoveel geld kost. Het vaticaan exploiteert goedgevige mensen en haar voortbestaan berust op leugens en oplichterij.

goed voor de lokale economie

Misdrijven zijn ook goed voor de economie. Of dat wenselijk is is een andere vraag.

Ah, jij dacht dat de paus die 25 miljoen in zijn eigen zak steekt ? Volgens mij gaan anderen daar mee lopen. Ik denk dat zijn persoonlijke bijdrage aan het bezoek geheel en al gratis is.

Sterker, ik vermoed dat de job van paus helemaal geen inkomsten oplevert voor hemzelf.

Karin.N
15-07-11, 22:19
Ah, jij dacht dat de paus die 25 miljoen in zijn eigen zak steekt ? Volgens mij gaan anderen daar mee lopen. Ik denk dat zijn persoonlijke bijdrage aan het bezoek geheel en al gratis is.

Sterker, ik vermoed dat de job van paus helemaal geen inkomsten oplevert voor hemzelf.


Hij vliegt vast ook economy class en verblijft in de meest simpele hotelletjes :rolleyes:.

TonH
15-07-11, 23:29
Een beetje meer respect voor de plaatsvervanger van Christus op aarde mag wel. Bovendien is zo'n bezoek goed voor de lokale Duitse economie.

Ach, er zijn er ook die hem de anti-christ noemen. Maar dat het voor de lokale Duitse economie goed is, daar ben ik ook wel zeker van. Helemaal niets mis mee zo'n bezoek.

Eigenlijk hoop ik dat hij binnekort eens naar Athene zal komen. Daar ligt nog een rots waar Paulus nog heeft gepredikt. Daarna zou het ook van pas komen wanneer hij dan de route van Paulus terug zou vervolgen. Zul je die Nationalisten in de Republiek Macedonië horen tandenknarsen, want daar komt hij dan niet. :hihi:

Ben alleen bang dat de communisten en anarchisten Ratzinger zullen kelen. En dat met de hulp van de Bisschop van Thessalloniki... Dus laat eigenlijk maar. :nerveus:

Eric de Blois
15-07-11, 23:54
Ah, jij dacht dat de paus die 25 miljoen in zijn eigen zak steekt ? Volgens mij gaan anderen daar mee lopen. Ik denk dat zijn persoonlijke bijdrage aan het bezoek geheel en al gratis is.

Sterker, ik vermoed dat de job van paus helemaal geen inkomsten oplevert voor hemzelf.

Heb ik ook niet beweerd, maar ik vind het wel absurd dat iemand die in god vertrouwt zoveel beveiliging nodig heeft. Al die beveiliging is feitelijk een motie van wantrouwen.

Geen inkomsten voor hemzelf.

Nee, dat hoeft ook niet. De paus geniet in het vaticaan over zoveel luxe, dat hij geen inkomsten nodig heeft. Zeer luxe auto, goed eten, mooie tuin voor hem alleen, bellen met het buitenland, internet, dak boven zijn hoofd, ruim bed, alles gratis. Ja, ik denk ook dat zijn persoonlijke bijdrage hem niets oplevert. En waarom zou iemand die zo aanbeden wordt daar ook voor moeten rekenen? Dat is toch fantastisch! De paus wil als afgezant van de almachtige ook graag aanbeden worden.

Marsipulami
16-07-11, 01:38
Heb ik ook niet beweerd, maar ik vind het wel absurd dat iemand die in god vertrouwt zoveel beveiliging nodig heeft. Al die beveiliging is feitelijk een motie van wantrouwen.

Waarom zou vertrouwen op God beveiliging overbodig maken ? Het lijkt me eerder logisch en waarschijnlijk dat hij als woordvoerder van de grootste religie op de planeet zich beweegt in het vizier van allerlei gekken.


Geen inkomsten voor hemzelf.

Nee, dat hoeft ook niet. De paus geniet in het vaticaan over zoveel luxe, dat hij geen inkomsten nodig heeft. Zeer luxe auto, goed eten, mooie tuin voor hem alleen, bellen met het buitenland, internet, dak boven zijn hoofd, ruim bed, alles gratis. Ja, ik denk ook dat zijn persoonlijke bijdrage hem niets oplevert.


We zijn het er dus over eens dat de paus zijn job uitvoert voor kost en inwoon. Een modale burger zou op zijn leeftijd al twintig jaar met pensioen zijn zonder kopzorgen naar de ronde van Frankrijk kijken vanuit de zetel.


En waarom zou iemand die zo aanbeden wordt daar ook voor moeten rekenen? Dat is toch fantastisch! De paus wil als afgezant van de almachtige ook graag aanbeden worden

Ik moet de eerste katholiek nog tegenkomen die de paus aanbidt. Wellicht is dat gevoel in dezen ook buiten de katholieke kerk aanwezig. Dus, waarover heb je het eigenlijk ?

Eric de Blois
16-07-11, 05:28
Waarom zou vertrouwen op God beveiliging overbodig maken ? Het lijkt me eerder logisch en waarschijnlijk dat hij als woordvoerder van de grootste religie op de planeet zich beweegt in het vizier van allerlei gekken.

Uitgaande van een rotsvast geloof is beveiliging een motie van wantrouwen. Maar misschien is deze paus heel rationeel en is zijn geloof niet meer dan toneel.



We zijn het er dus over eens dat de paus zijn job uitvoert voor kost en inwoon. Een modale burger zou op zijn leeftijd al twintig jaar met pensioen zijn zonder kopzorgen naar de ronde van Frankrijk kijken vanuit de zetel.

Dat is waar.



Ik moet de eerste katholiek nog tegenkomen die de paus aanbidt. Wellicht is dat gevoel in dezen ook buiten de katholieke kerk aanwezig. Dus, waarover heb je het eigenlijk ?

Niet aanbidden? Waarom gaan er dan zoveel mensen naar hem kijken en luisteren? Niet omdat zijn boodschap beter is dan die van andere hoogheden, maar gewoon omdat hij nu eenmaal de hoogste positie bekleed binnen de kerk. Hij is een beroemdheid, een idool. Dat trekt mensen aan, niet zijn verbale vaardigheden. Het is gewoon folkore.

Archie Bunker
16-07-11, 07:06
Ben alleen bang dat de communisten en anarchisten Ratzinger zullen kelen. En dat met de hulp van de Bisschop van Thessalloniki... Dus laat eigenlijk maar. :nerveus:

Rare jongens, die Grieken.

Archie Bunker
16-07-11, 07:36
Uitgaande van een rotsvast geloof is beveiliging een motie van wantrouwen. Maar misschien is deze paus heel rationeel en is zijn geloof niet meer dan toneel.

Mattheus 4:7 Jezus zeide tot hem: Er is wederom geschreven: Gij zult den Heere, uw God, niet verzoeken.

Kortman
16-07-11, 15:26
Heb ik ook niet beweerd, maar ik vind het wel absurd dat iemand die in god vertrouwt zoveel beveiliging nodig heeft. Al die beveiliging is feitelijk een motie van wantrouwen.

Geen inkomsten voor hemzelf.

Nee, dat hoeft ook niet. De paus geniet in het vaticaan over zoveel luxe, dat hij geen inkomsten nodig heeft. Zeer luxe auto, goed eten, mooie tuin voor hem alleen, bellen met het buitenland, internet, dak boven zijn hoofd, ruim bed, alles gratis. Ja, ik denk ook dat zijn persoonlijke bijdrage hem niets oplevert. En waarom zou iemand die zo aanbeden wordt daar ook voor moeten rekenen? Dat is toch fantastisch! De paus wil als afgezant van de almachtige ook graag aanbeden worden.

Wat de beveiliging betreft zal hij de eerste Paus niet zijn die aangevallen is , dus wat dat betreft is hij te vergelijken met een lid van het Koningklijk -huis die worden ook beveiligd uit voorzorg voor een evt aanslag.
En GOD kan helemaal niks ! zeker niet op dat gebied want als iedereen die op GOD vertrouwd onschendbaar zou zijn, dan vielen er dagelijks niet duizenden doden door geweld .
Als ex R.K ben ik niet pro Paus maar de man op alles afzeiken gaat me net iets te ver , ga er maar aan staan op zijn leeftijd ,bezoekjes hier en daar dagelijkse Kerkdiensten in het Vaticaan enz enz, indd hij leeft beter als een monnik maar zou voor geen prijs met hem willen ruilen .

Eric de Blois
16-07-11, 19:02
En GOD kan helemaal niks ! zeker niet op dat gebied want als iedereen die op GOD vertrouwd onschendbaar zou zijn, dan vielen er dagelijks niet duizenden doden door geweld .

Ja, dat weet ik ook wel. God bestaat niet, dus van beveiliging kan geen sprake zijn. Maar voor wie wél in god gelooft en verkondigt dat deze almachtig is, zou hem blindelings moeten vertrouwen. Zeker de hoofdvertegenwoordiger van de hemelse opperbevelhebber moet toch vertrouwen hebben in de heer. Wie niet in god vertrouwt maar slecht's op lijfwachten en beveiligde auto heeft geen sterk geloof. Dat is geen goede uitstraling naar de gelovigen toe.

Marsipulami
16-07-11, 19:56
Ja, dat weet ik ook wel. God bestaat niet, dus van beveiliging kan geen sprake zijn. Maar voor wie wél in god gelooft en verkondigt dat deze almachtig is, zou hem blindelings moeten vertrouwen. Zeker de hoofdvertegenwoordiger van de hemelse opperbevelhebber moet toch vertrouwen hebben in de heer. Wie niet in god vertrouwt maar slecht's op lijfwachten en beveiligde auto heeft geen sterk geloof. Dat is geen goede uitstraling naar de gelovigen toe.

De paus vertrouwt op God en daarom stelt God hem goed beveiligde auto's ter beschikking en bekwame lijfwachten.

Marsipulami
16-07-11, 20:00
‪Raw Video: Pope Knocked Down at Christmas Mass‬‏ - YouTube


‪Attempted Pope Attack‬‏ - YouTube

Marsipulami
16-07-11, 20:02
‪Pope Assassination Attempt‬‏ - YouTube

Eric de Blois
16-07-11, 20:35
De paus vertrouwt op God en daarom stelt God hem goed beveiligde auto's ter beschikking en bekwame lijfwachten.

Zo kun je dat ook zien. :blij:

Kortman
16-07-11, 20:55
Zo kun je dat ook zien. :blij:

De filmpjes zeggen genoeg het is helaas nodig dat een (beetje voornaam) of bekend persoon een soort van lijfwacht nodig heeft,
zelfs artiesten hebben dat soms nodig !
Denk maar ff aan John Lennon (die had mogeljk nog geleefd als hij een lijfwacht had gehad ),nu stierf hij 40jaar oud door de een of andere idioot
die het zo nodig vond om de,,Beatle,, te vermoorden.
:droef: