PDA

Bekijk Volledige Versie : Israëliërs niet vervolgd voor dood meisje



Mark
13-07-11, 16:19
Israëliërs niet vervolgd voor dood meisje




Israëlische politieagenten die verdacht worden van het doodschieten van een 10-jarige Palestijns schoolmeisje in 2007 worden niet vervolgd. Volgens de Israëlische rechtbank is de zaak te lang geleden om een nieuw onderzoek te starten.


Het besluit komt als een klap voor de ouders van het meisje, die hebben gestreden voor gerechtigheid. Hun dochter, Abir Aramin, stierf nadat ze tijdens haar middagpauze in haar hoofd werd geschoten door Israëlische politiemannen.

De rechtbank oordeelde dat het onderzoek van de Israëlische politie "slordig" en "onzorgvuldig" was en noemde het een "smerige affaire".

Mensenrechtenorganisatie Yesh Din, die een verzoek had ingediend bij de rechter om de agenten aan te klagen, uitten hun ongenoegen. "Een onschuldig meisje werd neergeschoten en iemand moet verantwoordelijkheid nemen", zei Haim Erlich, directeur van de NGO. "Er is geen recht gedaan."

Abir werd in januari 2007 doodgeschoten toen ze samen met haar zusje en twee vriendinnen iets te eten ging halen op de Westelijke Jordaanoever.

De afgelopen tien jaar zijn er circa 1400 Palestijnse kinderen om het leven gebracht door Israëliërs.

Mark
13-07-11, 16:20
Volgens de Israëlische rechtbank is de zaak te lang geleden om een nieuw onderzoek te starten. .

tja dat is ook het grote probleem met ex-nazis die joden hebben vermoord, en hamas terroristen die bommen hebben geschoten op israeliers. Als dat voor 2007 gebeurt is, zo lang geleden. In Israel zeggen ze dan: laat maar zitten joh.

IbnRushd
13-07-11, 17:38
Vier jaar geleden is inderdaad super lang... voor joodse rechters dan.

Ben benieuwd hoe Slinger c.s. dit goed gaan praten.

De media zijn in ieder geval super stil, behalve powned.

Mark
13-07-11, 18:02
De media zijn in ieder geval super stil, behalve powned.

ga je nu powned complimenteren? :hihi:

IbnRushd
13-07-11, 18:11
ga je nu powned complimenteren? :hihi:

Je zou eigenlijk een bron erbij moeten vermelden. Je hebt geluk dat ik 'powned' niet als bron beschouw. :boer:

Bart.NL
13-07-11, 18:20
De afgelopen tien jaar zijn er circa 1400 Palestijnse kinderen om het leven gebracht door Israëliërs.

Misschien is het artikel te lang voor de meeste mensen, maar de laatste zin lijkt me de belangrijkste.

Slinger
13-07-11, 18:29
Misschien is het artikel te lang voor de meeste mensen, maar de laatste zin lijkt me de belangrijkste.

En de meest leugenachtige.

Bart.NL
13-07-11, 18:33
En het meest leugenachtig.

Hoeveel het er precies zijn, zullen we nooit weten.

Maan News Agency: Israeli undercover agents boast of killing Palestinians on TV (http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=397902)

Maar 1400 lijkt me wel veel.

Slinger
13-07-11, 18:35
Hoeveel het er precies zijn, zullen we nooit weten.

Maan News Agency: Israeli undercover agents boast of killing Palestinians on TV (http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=397902)

Maar 1400 lijkt me wel veel.

Het zouden er nul geweest zijn als de Palestijnen hun kinderen niet in het vuur hadden gestuurd.

Bart.NL
13-07-11, 18:51
Het zouden er nul geweest zijn als de Palestijnen hun kinderen niet in het vuur hadden gestuurd.

Dat is ook een leugen.

Slinger
13-07-11, 19:42
Dat is ook een leugen.

In elk geval waren de door Hamas vermoorde kinderen na de machtsovername in Gaza moeilijk te voorkomen.

knuppeltje
14-07-11, 08:58
tja dat is ook het grote probleem met ex-nazis die joden hebben vermoord, en hamas terroristen die bommen hebben geschoten op israeliers. Als dat voor 2007 gebeurt is, zo lang geleden. In Israel zeggen ze dan: laat maar zitten joh.

Daar doen ze echt niet moeilijk over. :hihi: