PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgen aten vorig jaar 40 miljoen kg NL mosselen



Marsipulami
13-07-11, 21:20
De Zeeuwse mosselen zijn er | vtm (http://vtm.be/nieuws/binnenland/69700-de-zeeuwse-mosselen-zijn-er)

TonH
13-07-11, 22:38
De Zeeuwse mosselen zijn er | vtm (http://vtm.be/nieuws/binnenland/69700-de-zeeuwse-mosselen-zijn-er)

Naast Zoute Haring is dit het enige dat ik ECHT mis... Klote Belg! :sniper:

Kortman
13-07-11, 22:41
Naast Zoute Haring is dit het enige dat ik ECHT mis... Klote Belg! :sniper:

Zijn er geen mosselen in Griekenland die eetbaar zijn ?

TonH
13-07-11, 22:49
Zijn er geen mosselen in Griekenland die eetbaar zijn ?

Alleen in diepvries en potjes. En die zijn inderdaad niet eetbaar. Doe mij maar een verse bak, koken in een fles Hoegaerde en klaar!

Kortman
13-07-11, 23:13
Alleen in diepvries en potjes. En die zijn inderdaad niet eetbaar. Doe mij maar een verse bak, koken in een fles Hoegaerde en klaar!

Mocht je in NEDERLAND komen , neem ff kontakt op ik trakteer !

TonH
13-07-11, 23:22
Mocht je in NEDERLAND komen , neem ff kontakt op ik trakteer !

Dank je. Heel aardig. Maar hoeft niet. Mijn schoonouders wonen in Zeeland! Dus mocht ik nog eens in die buurt komen...
En daarnaast lukt het je nooit om ook maar iets voor iemand uit Griekenland te betalen tijdens een etentje. :D

(geldt natuurlijk niet voor 350 miljard staatschuld, maar da's wat anders. :hihi: )

Kortman
13-07-11, 23:34
Dank je. Heel aardig. Maar hoeft niet. Mijn schoonouders wonen in Zeeland! Dus mocht ik nog eens in die buurt komen...
En daarnaast lukt het je nooit om ook maar iets voor iemand uit Griekenland te betalen tijdens een etentje. :D

(geldt natuurlijk niet voor 350 miljard staatschuld, maar da's wat anders. :hihi: )

Bofkont !
:D

Marsipulami
14-07-11, 00:20
Krab met mosselen (Krab onverdoofd gekookt - schande!)

YouTube - ‪how to make krab en mosselen...

TonH
14-07-11, 00:26
Krab met mosselen (Krab onverdoofd gekookt - schande!)

Verdoofd men de mosselen dan wel???:zegniets:

Marsipulami
16-07-11, 15:44
Met gezin mosselen gaan eten kost al snel 100 euro

16/07/11, 06u17

Vier op tien restaurants verhogen de prijs

De gestegen mosselprijs laat zich voelen op restaurant. Dat leert een exclusieve bevraging bij 200 restauranthouders door de krant Het Nieuwsblad, waaruit blijkt dat 40 procent de hogere aankoopprijs doorrekent aan de klant. De gemiddelde prijs voor een portie mosselen natuur is 21,52 euro. Wie met een modaal gezin mosselen gaat eten is al gauw 100 euro kwijt.

Meer dan de helft van de restauranthouders verklaart dezelfde prijs te vragen voor een pot mosselen als in 2010. Veertig procent heeft de prijs wél verhoogd, met één of enkele euro's. Vier procent van de restaurants verklaart hun tarief dit jaar te hebben verlaagd.

Gemiddeld bedraagt de stijging 2 procent. Waar u vorig jaar gemiddeld 21,10 euro betaalde voor een portie, is dat straks dus 21,52 euro. Een modaal gezin met twee kinderen is gemiddeld 86 euro kwijt om mosselen natuur te gaan eten, zonder drank. (belga/mvl)

knuppeltje
16-07-11, 19:11
Met gezin mosselen gaan eten kost al snel 100 euro

Mars, heb je toevallig bij Canvas, gisteren meen ik, het grote boerenbedrog over zogenaamde versbereide maaltijden in restaurants in Parijs, ook toprestaurants, gezien?