PDA

Bekijk Volledige Versie : Boerkaverbod van kracht op 23 juli



Ron Haleber
14-07-11, 13:23
Boerkaverbod van kracht op 23 juli woensdag 13 juli 2011, Het boerkaverbod in ons land gaat in op 23 juli. Dat staat te lezen in het Staatsblad van vandaag. Belgi wordt daarmee het tweede Europese land, na Frankrijk, dat de boerka verbiedt. Wie toch gezichtsversluierende kledij draagt in het openbaar, kan tot zeven dagen cel en 137,5 euro boete krijgen. Het verbod is uiteraard niet van kracht als de kleding door een andere wetgeving wordt opgelegd, zoals bijvoorbeeld een motorhelm. Ook op bepaalde festiviteiten geldt de wetgeving niet. Zo mag je tijdens carnaval gerust een masker opzetten.In ons land zijn er zo'n 270 boerkadraagsters.

Harts intelligentie
14-07-11, 14:08
Die belachelijk Boerka moet inderdaad worden verboden want slaat nergens op & heeft bovendien niets te maken met islam notabene , wel met cultuur ..

Eric de Blois
14-07-11, 15:22
Totaal zinloos. Wie niet gezien wil worden, moet dat maar zelf weten. Ik vind een boerka maar niets, maar een verbod is totaal zinloos. Het heeft geen toegevoegde waarde. Er verandert feitelijk helemaal niets, behalve dan dat het niet meer zichtbaar is, of eigenlijk juist wel. Symptoombestrijding, meer niet. Wel moet het mensen die een representatieve functie hebben en daarbij bepaalde kleding moeten dragen, verboden worden.

super ick
14-07-11, 15:48
Maak die 270 vrouwen en hun familie blij. Tref een regeling voor deze groep en faciliteer hun emigratie naar Saudie Arabi.

Eric de Blois
14-07-11, 15:53
Maak die 270 vrouwen en hun familie blij. Tref een regeling voor deze groep en faciliteer hun emigratie naar Saudie Arabi.

Nou, in ieder geval de mannelijke familie van die vrouw. Die vrouw zal wel zeggen vrijwillig een boerka op te doen. Maar daar heb ik grote twijfels over. Iemand die zijn hele leven hoort dat een boerka moet, zal dat op een zeker moment wel vrijwillig gaan doen ja. Ik zie die vrouw als slachtoffer. Zij mag blijven, laat die kerels maar naar Saoedi Arabi vertrekken voorgoed. Ze zullen het daar vast naar hun zin hebben.

IbnRushd
14-07-11, 17:18
Maak die 270 vrouwen en hun familie blij. Tref een regeling voor deze groep en faciliteer hun emigratie naar Saudie Arabi.

Veel zijn bekeerlingen (autochtonen) die een boerka dragen.

Persoonlijk heb ik geen enkel bezwaar als een vrouw uit eigen wil haar gezicht wil bedekken.

Ik heb wel moeite met mensen die heel graag bemoeien wat een vrouw wel en niet moet dragen.

super ick
14-07-11, 19:42
Veel zijn bekeerlingen (autochtonen) die een boerka dragen.

Persoonlijk heb ik geen enkel bezwaar als een vrouw uit eigen wil haar gezicht wil bedekken.

Ik heb wel moeite met mensen die heel graag bemoeien wat een vrouw wel en niet moet dragen.

Die bekeerlingen willen ongetwijfeld ook wonen in de islamheimat.

Eigen wil.............. Wordt u gedwongen? Eng Hugh, dat moet ik aan mijn man vragen.

Och niet zo overtrokken en direct gaan piepen. Een kort rokje wordt in S.. Ook niet op prijs gesteld en zou ongetwijfeld leiden tot meer problemen dan een boerka in Nederland.
Een beetje aanpassing aan het land waarin je woont kan echt geen kwaad.

IbnRushd
14-07-11, 21:57
Die bekeerlingen willen ongetwijfeld ook wonen in de islamheimat.

Eigen wil.............. Wordt u gedwongen? Eng Hugh, dat moet ik aan mijn man vragen.

Och niet zo overtrokken en direct gaan piepen. Een kort rokje wordt in S.. Ook niet op prijs gesteld en zou ongetwijfeld leiden tot meer problemen dan een boerka in Nederland.
Een beetje aanpassing aan het land waarin je woont kan echt geen kwaad.

Dat weet je niet. Maar dat heb jij liever wel he? Iedereen die onder jouw ogen niet deugt moet weg.

Ja, eigen wil. Dat is ook een godsdienst kiezen. Zolang ze er niemand mee kwaad doet heb je geen recht van spreken.

Aanpassing aan het land? Wat is dat?

Vlaamse
14-07-11, 22:59
Belachelijk deze wet!
Hoe zit het met de Belgen die in de winter met muts en sjaal voor hun gezicht rondlopen? Krijgen zij ook een boete of? Of een te grote zonnebril kan ook al een hinder zijn, niet?

Abu_Hurayrah
15-07-11, 09:48
De "Boerka/Niqaab" was ooit gemeengoed aan het vasteland van het huidige Europa:

2. Aboe Hayyaan Al-Andalusie: "En zo is ook de gewoonte in de steden van Andalusi: Er is niets van de vrouwen te zien, behalve n oog van haar." (Al-Bahr Al-Mohiet 7/ 250)

Stopnaald
15-07-11, 09:48
Aanpassing aan het land? Wat is dat?

Zie hier het geheel in een notedop. :haha:

Fulanadetal
15-07-11, 10:31
De "Boerka/Niqaab" was ooit gemeengoed aan het vasteland van het huidige Europa:

2. Aboe Hayyaan Al-Andalusie: "En zo is ook de gewoonte in de steden van Andalusi: Er is niets van de vrouwen te zien, behalve n oog van haar." (Al-Bahr Al-Mohiet 7/ 250)

Ja en de Romeinen poepten in de keuken. Niet al het oude is goed.

knuppeltje
15-07-11, 10:32
Ja en de Romeinen poepten in de keuken. Niet al het oude is goed.

Getver!

IbnRushd
15-07-11, 10:57
Zie hier het geheel in een notedop. :haha:

Aanpassing aan het land is een nietszeggende zin.

naam
15-07-11, 11:16
Ik vind dat mannen een boerka moeten dragen. Veel te veel verleidingen voor de vrouw.

Stopnaald
15-07-11, 11:35
Aanpassing aan het land is een nietszeggende zin.

Dat vind jij, da's duidelijk.
Tegelijkertijd is duidelijk dat voor anderen het helemaal geen nietszeggende zin is.

Stopnaald
15-07-11, 11:36
Ik vind dat mannen een boerka moeten dragen. Veel te veel verleidingen voor de vrouw.

Tja, dat ZOU natuurlijk een oplossing kunnen zijn.....:melig:

Baddha
15-07-11, 12:52
De boerka is wat mij betreft een uitwas van een extremistische cultuurachtergrond en moet absoluut verboden zijn voor mensen in officile functies.

Daarentegen, als iemand zich zo wil kleden in de openbare ruimte, dan zie ik niet wat daar op tegen is. Het feit dan anderen zich daar ongemakkelijk bij voelen vind ik totaal geen reden. In een vrij land moet je je als individu kunnen uiten zoals je zelf wilt. Binnen de grens van de wet natuurlijk.

Helaas zie ik niet gebeuren dat hier een open en eerlijk debat over wordt gehouden. De stellingen zijn allang ingenomen en de kern zal toch nooit worden geraakt.

Persoonlijk heb ik de indruk dat het dragen van een boerka niet heel anders is dan het dragen van een halsband. De man is het baasje en de vrouw moet doen wat haar wordt opgedragen. Op mij komt het dus heel erg vreemd over en absoluut niet als iets van deze tijd en plaats.

Karin.N
15-07-11, 13:14
Veel zijn bekeerlingen (autochtonen) die een boerka dragen.

Persoonlijk heb ik geen enkel bezwaar als een vrouw uit eigen wil haar gezicht wil bedekken.

Ik heb wel moeite met mensen die heel graag bemoeien wat een vrouw wel en niet moet dragen.

"t zijn inderdaad veel bekeerlingen (autochtonen). Ken er een aantal via internet. Enkele zijn zelfs geemigreerd naar bv Jordanie. Deze vrouwen voelen zich kennelijk prettig door op een strikte wijze te leven. Zie je ook terug in een aantal dorpen hier op de bible belt. Maar ook in Jordanie zijn zij eerder uitzondering dan regel. Heb ook het gevoel dat de vrouwen strikter in de leer zijn dan hun echtgenoten en dat het wel degelijk van de vrouwen in kwestie uitgaat. En natuurlijk zijn er vrouwen die onderdrukt worden, maggoed, mag toch wel duidelijk zijn dat we dat verschijnsel overal tegenkomen en niet alleen bij sommige moslimgezinnen.

Vind het wel apart dat bekend is dat het gaat om zo'n 270 draagsters. Van mij mogen ze, vind dit een inmenging die te ver gaat.
Door gezichtsbedekkende kleding zal het een stuk lastiger zijn een baan te zoeken, als deze vrouwen al die wens hebben. Dat stukje valt dan wel onder hun eigen verantwoordelijkheid, wat mij betreft.

Karin.N
15-07-11, 13:18
Ik vind dat mannen een boerka moeten dragen. Veel te veel verleidingen voor de vrouw.

Net nog een interessant artikel gelezen over vrouwen en de zin in sex. Wanneer mannen thuis meer in het huishouden doen, hebben vrouwen vaak meer zin in sex.

Dus voor de mannen die niet van sex houden, geen poot meer thuis uitsteken. De mannen die daarentegen meer sex willen, eerst soppen, koken en strijken heren :haha:

The_Grand_Wazoo
15-07-11, 13:32
Dat vind jij, da's duidelijk.
Tegelijkertijd is duidelijk dat voor anderen het helemaal geen nietszeggende zin is.

Je hebt volkomen gelijk en Ibn niet. Het is inderdaad een heel veel zeggende zin. De boodschap van die zin is natuurlijk complete onzin. Aanpassen aan een land? Welk landsdeel precies? Urk, Staphorst, de Amsterdamse grachtengordel?

Waar heb je het over als je zegt aanpassen aan een land?
Volkslied leren kennen? Waarom? Waartoe dient dat? En wat doen wij met onaangepaste Nederlanders? Moeten die zich ook aanpassen? En aan welke norm?

En is nou net niet de lol van Nederland dat je je aan geen enkele norm hoeft aan te passen zolang je je binnen de kaders van de wet beweegt. Was dat nou bijv. niet de essentie van een rechtzaak die juist door een uiterst onaangepast en altijd de grens zoekende meneer is gevoerd. Nu is er een symboolwet opgetuigd die helemaal niets bijdraagt aan de verdere vorming van een samenleving. En daar wordt jij blij van.

Het is een veelzeggende zin, die een heldere inkijk geeft in de simplistische denkwereld van personen die deze in alle ernst uitbraken.

Baddha
15-07-11, 13:59
Je hebt volkomen gelijk en Ibn niet. Het is inderdaad een heel veel zeggende zin. De boodschap van die zin is natuurlijk complete onzin. Aanpassen aan een land? Welk landsdeel precies? Urk, Staphorst, de Amsterdamse grachtengordel?

Waar heb je het over als je zegt aanpassen aan een land?
Volkslied leren kennen? Waarom? Waartoe dient dat? En wat doen wij met onaangepaste Nederlanders? Moeten die zich ook aanpassen? En aan welke norm?

En is nou net niet de lol van Nederland dat je je aan geen enkele norm hoeft aan te passen zolang je je binnen de kaders van de wet beweegt. Was dat nou bijv. niet de essentie van een rechtzaak die juist door een uiterst onaangepast en altijd de grens zoekende meneer is gevoerd. Nu is er een symboolwet opgetuigd die helemaal niets bijdraagt aan de verdere vorming van een samenleving. En daar wordt jij blij van.

Het is een veelzeggende zin, die een heldere inkijk geeft in de simplistische denkwereld van personen die deze in alle ernst uitbraken.

Aanpassen aan sommige zaken die hier als norm worden gezien, zoveel eigen identiteit heeft ieder land echt wel, betekent toch niet automatisch een totale overgave?

Als je in Nederland je kinderen op voetballen doet, dan wordt van je verwacht dat je je mengt in het verenigingsleven. Dat is niet vastgelegd bij wet, maar voetbalclubs kunnen niet bestaan als er nauwelijks nog ouders zijn die vrijwillig bijdragen. Zo is ons land nu eenmaal ingericht.

Het is slechts een voorbeeld, maar het geeft aan dat onze samenleving op een bepaalde manier is ingericht. Als relatieve nieuwkomer met een andere achtergrond ben je dat niet gewend en tot op zekere hoogte kun je je daar aan onttrekken. Maar wanneer je je daar wel in mengt, dan heb je je maar aan te passen. Dat geldt immers niet alleen voor jou, maar voor iedereen.

naam
15-07-11, 14:18
Net nog een interessant artikel gelezen over vrouwen en de zin in sex. Wanneer mannen thuis meer in het huishouden doen, hebben vrouwen vaak meer zin in sex.

Dus voor de mannen die niet van sex houden, geen poot meer thuis uitsteken. De mannen die daarentegen meer sex willen, eerst soppen, koken en strijken heren :haha:

Ik kan de resultaten van dat onderzoek alleen maar ondersteunen.
Ook eigenlijk wel logisch. Als de vrouw geen werk meer thuis hoeft te doen, heeft zij geestelijke ruimte voor andere activiteiten.

Maar mannen moeten gewoon die boerka om. Vrouwen zie ik te veel naar mannen kijken.

Eric de Blois
15-07-11, 14:22
De "Boerka/Niqaab" was ooit gemeengoed aan het vasteland van het huidige Europa



Het verbranden van heksen was ooit gemeengoed.

Goed of niet goed heeft niets te maken met vroeger of nu. Dat zijn twee volkomen gescheiden zaken. Aan traditie's vasthouden is netzo belachelijk als denken dat alles wat nieuw is beter is. Soms zijn oude dingen zo waardevol dat we ze moeten behouden, andere dingen moeten we vernieuwen. Dingen moeten verandert worden als het een verbetering betreft, zo niet moet het bij het oude blijven.




Maar mannen moeten gewoon die boerka om. Vrouwen zie ik te veel naar mannen kijken.

Daar ben ik het mee eens. Gelijke monniken gelijke kappen...

The_Grand_Wazoo
15-07-11, 14:32
Aanpassen aan sommige zaken die hier als norm worden gezien, zoveel eigen identiteit heeft ieder land echt wel, betekent toch niet automatisch een totale overgave?

Als je in Nederland je kinderen op voetballen doet, dan wordt van je verwacht dat je je mengt in het verenigingsleven. Dat is niet vastgelegd bij wet, maar voetbalclubs kunnen niet bestaan als er nauwelijks nog ouders zijn die vrijwillig bijdragen. Zo is ons land nu eenmaal ingericht.

Het is slechts een voorbeeld, maar het geeft aan dat onze samenleving op een bepaalde manier is ingericht. Als relatieve nieuwkomer met een andere achtergrond ben je dat niet gewend en tot op zekere hoogte kun je je daar aan onttrekken. Maar wanneer je je daar wel in mengt, dan heb je je maar aan te passen. Dat geldt immers niet alleen voor jou, maar voor iedereen.

Dat mag allemaal wel verwacht worden, maar het is niet verplicht. En dat ontbreken van die verplichting geldt voor iedereen.
Er zijn meer dan voldoende burgers die zich erop kunnen laten voorstaan dat zij al generaties tot de Nederlandse samenleving te behoren en die zich toch aan al die normen onttrekken. Waarom reken je precies hetzelfde gedrag zwaarder wanneer het relatieve nieuwkomers betreft.

De samenleving is zo ingericht dat deelname aan dergelijke sociale normen niet verplicht is. Punt.
Opmerkelijk overigens is die verlinksing van de rechtervleugel. Tot Kok 1 was de maakbare samenleving een links ideaal.

Baddha
15-07-11, 15:00
Dat mag allemaal wel verwacht worden, maar het is niet verplicht. En dat ontbreken van die verplichting geldt voor iedereen.
Er zijn meer dan voldoende burgers die zich erop kunnen laten voorstaan dat zij al generaties tot de Nederlandse samenleving te behoren en die zich toch aan al die normen onttrekken. Waarom reken je precies hetzelfde gedrag zwaarder wanneer het relatieve nieuwkomers betreft.

De samenleving is zo ingericht dat deelname aan dergelijke sociale normen niet verplicht is. Punt.
Opmerkelijk overigens is die verlinksing van de rechtervleugel. Tot Kok 1 was de maakbare samenleving een links ideaal.

Volgens mij heb je mijn reactie niet goed begrepen, want ik stel juist dat dit voor iedereen geldt. Ik maak er alleen de opmerking bij dat dit voor een nieuwkomer meer aanpassing vereist, omdat het hem of haar mogelijk vreemd is.

En ik heb ook al aangegeven dat het niet noodzakelijk om wettelijke plichten gaat en ook dat je je tot op zekere hoogten aan zaken kunt onttrekken.

Aanpassen betekent echt niet assimileren. Maar in dit land is het bijvoorbeeld niet gewoon en trouwens ook niet toegestaan om je huisvuil over de rand van het balkon te kieperen. Dat zijn ook van die dingen waar iedereen, ongeacht herkomst, zich aan dient te houden.

super ick
15-07-11, 18:28
Dat weet je niet. Maar dat heb jij liever wel he? Iedereen die onder jouw ogen niet deugt moet weg.

Ja, eigen wil. Dat is ook een godsdienst kiezen. Zolang ze er niemand mee kwaad doet heb je geen recht van spreken.

Aanpassing aan het land? Wat is dat?

Welnee, alleen de segregatie die het teweeg brengt, daar baal ik wel van. Dat benadruk je nog eens extra door je zo te profileren. Je moet mij niet proberen in een xenofoob of islamofoob hoekje te drijven. Kijk anders eerst eens naar de discriminatie en apartheid die de islam voort brengt. Hoe strenger de leer en hoe slechter de andersdenkenden er vanaf komen. Daar zijn voorbeelden te over van. Zij voelen zich beter dan de rest.

Ze doen niemand kwaad maar sluiten zichzelf buiten voor sommige zaken. Dat moet dan ook geaccepteerd worden.

Niet recht tegen alle normen en gebruiken ingaan die in een land gelden. Dan heb je het overal moeilijk. Dus ook hier.

knuppeltje
16-07-11, 09:07
Dus voor de mannen die niet van sex houden, geen poot meer thuis uitsteken. De mannen die daarentegen meer sex willen, eerst soppen, koken en strijken heren :haha:

Ik weet niet of mannen wel meer zin in seks krijgen als zij altijd de poepluiers moeten verschonen. :hihi:

super ick
16-07-11, 13:27
Net nog een interessant artikel gelezen over vrouwen en de zin in sex. Wanneer mannen thuis meer in het huishouden doen, hebben vrouwen vaak meer zin in sex.

Dus voor de mannen die niet van sex houden, geen poot meer thuis uitsteken. De mannen die daarentegen meer sex willen, eerst soppen, koken en strijken heren :haha:

Hoeveel kilo moet je dan wegstrijken voor een grote beurt?

Pizzaman
17-07-11, 12:42
Hoeveel kilo moet je dan wegstrijken voor een grote beurt?

De vraag is ook, of je daarna er nog zin in hebt. :haha:

knuppeltje
18-07-11, 08:59
Hoeveel kilo moet je dan wegstrijken voor een grote beurt?

Grote beurt?

Het is je auto niet.

super ick
18-07-11, 14:02
Grote beurt?

Het is je auto niet.

Vrouwen moeten dienstbaar zijn aan de man zeggen de woestijngeloven.

knuppeltje
18-07-11, 15:58
Vrouwen moeten dienstbaar zijn aan de man zeggen de woestijngeloven.

Volgens de katholieke kerkleer ook.

super ick
19-07-11, 10:43
Volgens de katholieke kerkleer ook.

Ook een geloof met woestijnoorsprong.