PDA

Bekijk Volledige Versie : P.V.V. schorst lid .



Kortman
16-07-11, 15:08
De PVV-fractie in de Tweede Kamer heeft medewerker Sam van Rooy vandaag op non-actief gezet wegens een filmpje op internet.

Voor het filmpje volgde Van Rooy stilzwijgend enkele vrouwen in boerka, terwijl zij door een winkelcentrum in Scheveningen lopen. Volgens de site van Elsevier heeft hij in een begeleidende tekst de moslimvrouwen als 'tuig uit de islamitische zandbak' betiteld. Voor de PVV gaat dat te ver. Inmiddels is het filmpje op YouTube verwijderd.

De PVV-leiding vindt dat de medewerker zijn boekje te buiten is gegaan. 'We hebben de heer Van Rooy direct op non-actief gezet', aldus de zegsvrouw. 'Dit filmpje gaat ons veel te ver. Het is jammer dat deze vrouwen boerka's dragen en we zien graag een boerkaverbod, maar deze vrouwen zijn geen tuig. We betreuren de gang van zaken zeer.'
(ANP/Redactie)

:duim:

Umarvlie
16-07-11, 17:03
't gaat op de Telgraaf site nog verder:



Elsevier heeft op de afgeschermde Facebookpagina van Van Rooy gekeken. Op die site geeft hij uitleg bij de beelden. Zo noemt hij de vrouwen „tuig uit de islamitische zandbak”. „Opeens kwam dat tuig langslopen”, beschrijft hij. „Dus besloot ik ze maar gelijk te filmen. Of moet ik het maar normaal vinden dat mijn rust in Scheveningen wordt verpest door dat soort geïmporteerde achterlijkheid van de islamitische zandbak?“

Volgens Elsevier wordt Van Rooy op Facebook gevraagd waarom hij het woord tuig gebruikt. „Wat een onzin dat je mensen niet tuig mag noemen”, antwoordt hij daarop. „Mensen die de westerse waarden afwijzen ten faveure van een racistisch, fascistisch en inhumaan systeem als de sharia is gewoon tuig, net als nazi's en andere fascisten.”

Kortman
16-07-11, 21:18
't gaat op de Telgraaf site nog verder:

Terecht dat de partij deze onbeschofteling aan de kant heeft gezet, vandaar mijn duim .
Maar dan hoor je ze hier niet over uiteraard .
Nogmaals ik ben geen P.V.V aanhanger maar wat eerlijk is mag ook wel eens gezegd worden.

A_K_A
16-07-11, 21:20
De pvv weet ze wel uit te kiezen zeg, de ene onaangepaste na de andere.

Kortman
16-07-11, 21:35
De pvv weet ze wel uit te kiezen zeg, de ene onaangepaste na de andere.

Zien ze nu zelf ook blijkbaar in , vandaar dat ze hem aan de kant gedonderd hebben:hihi:

A_K_A
16-07-11, 21:45
Zien ze nu zelf ook blijkbaar in , vandaar dat ze hem aan de kant gedonderd hebben:hihi:

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat zo'n figuur als hierboven zijn asociale ideeen niet eerder gespuwd heeft in pvv bijeenkomsten. Het is maar dat het nu in de openbaarheid komt, dat de partij zich gedwongen voelt te handelen.

Kortman
16-07-11, 21:55
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat zo'n figuur als hierboven zijn asociale ideeen niet eerder gespuwd heeft in pvv bijeenkomsten. Het is maar dat het nu in de openbaarheid komt, dat de partij zich gedwongen voelt te handelen.

NEE goed lezen vriend hij gaf zijn kommentaar n.a.v zijn ontmoeting met de draagsters van burka,s.
En je kan in besloten kring wel alles zeggen ,maar als politicus zijn er grenzen ja zelfs voor de P.V.V blijkbaar!
Of dacht je soms dat er in de P.V.D.A of andere partijen geen leden zijn die het dragen van een boerka bespottelijk vinden ?

The_Grand_Wazoo
17-07-11, 09:02
NEE goed lezen vriend hij gaf zijn kommentaar n.a.v zijn ontmoeting met de draagsters van burka,s.
En je kan in besloten kring wel alles zeggen ,maar als politicus zijn er grenzen ja zelfs voor de P.V.V blijkbaar!
Of dacht je soms dat er in de P.V.D.A of andere partijen geen leden zijn die het dragen van een boerka bespottelijk vinden ?

Irrelevant en non sequitur

Pizzaman
17-07-11, 17:08
Irrelevant en non sequitur

Niet helemaal, ook binnen andere partijen zijn er soms figuren die de partij-ideetjes een beetje overdrijven...
Tot het punt waarbij ze door de partij niet meer zijn te handhaven.

Kortman
17-07-11, 21:39
Niet helemaal, ook binnen andere partijen zijn er soms figuren die de partij-ideetjes een beetje overdrijven...
Tot het punt waarbij ze door de partij niet meer zijn te handhaven.

Ach de geschieddenis leert ons dat een Partij die uit populisme ontstaat uit zich zelf weer ten onder gaat ,dus niet alleen door een persoon.