PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Ongekende breuk’ tussen Ierland en Vaticaan



Soldim
21-07-11, 08:48
'Ongekende breuk’ tussen Ierland en Vaticaan

Het Ierse parlement heeft woensdag in een motie unaniem zijn afkeuring uitgesproken over pogingen van het Vaticaan om Ierse maatregelen tegen kindermisbruik door priesters te dwarsbomen. Premier Enda Kenny van het overwegend katholieke Ierland haalde hard uit naar het Vaticaan. ‘Verkrachting en marteling van kinderen werd gebagatelliseerd om de reputatie en macht van de kerk te behouden.’ Hij sprak van een ‘ongekende breuk’ tussen de regering, Ierse katholieken en het Vaticaan. De inmenging van het Vaticaan was naar boven gekomen in een onderzoek naar misbruik in het bisdom Cloyne van 1996 tot 2009. Anders dan bij vorige onderzoeken naar lokale priesters bleek nu dat het Vaticaan actief Ierse priesters heeft ontmoedigd misbruik te melden bij de Ierse autoriteiten. Vorige week kondigde de Ierse regering aan melding verplicht te willen stellen, zonodig door opheffing van het biechtgeheim. Priesters die verzuimen misbruik te melden, kunnen tot 5 jaar cel krijgen.

mark61
21-07-11, 09:51
Verkrachting vinden Ieren helemaal niet erg; ook na verkrachting van kinderen is abortus daar verboden.

De overheid heeft tientallen jaren, enfin altijd eigenlijk, misbruik toegedekt, zowel dat in de katholieke kerk als in overheidsinstellingen.

Paaps, paapser, paapst.

Marsipulami
21-07-11, 14:04
'Ongekende breuk’ tussen Ierland en Vaticaan

Het Ierse parlement heeft woensdag in een motie unaniem zijn afkeuring uitgesproken over pogingen van het Vaticaan om Ierse maatregelen tegen kindermisbruik door priesters te dwarsbomen. Premier Enda Kenny van het overwegend katholieke Ierland haalde hard uit naar het Vaticaan. ‘Verkrachting en marteling van kinderen werd gebagatelliseerd om de reputatie en macht van de kerk te behouden.’ Hij sprak van een ‘ongekende breuk’ tussen de regering, Ierse katholieken en het Vaticaan. De inmenging van het Vaticaan was naar boven gekomen in een onderzoek naar misbruik in het bisdom Cloyne van 1996 tot 2009. Anders dan bij vorige onderzoeken naar lokale priesters bleek nu dat het Vaticaan actief Ierse priesters heeft ontmoedigd misbruik te melden bij de Ierse autoriteiten. Vorige week kondigde de Ierse regering aan melding verplicht te willen stellen, zonodig door opheffing van het biechtgeheim. Priesters die verzuimen misbruik te melden, kunnen tot 5 jaar cel krijgen.


Die Ierse politici zouden beter eens de hand in eigen boezem steken en een onderzoek instellen naar het falen van de Ierse Justitie in plaats van de schuld bij een ander te leggen. Ik vind dat de Ierse premier moet opstappen en samen met zijn voorgangers voor het Internationaal strafhof verschijnen.

Soldim
21-07-11, 14:27
Die Ierse politici zouden beter eens de hand in eigen boezem steken en een onderzoek instellen naar het falen van de Ierse Justitie in plaats van de schuld bij een ander te leggen.

Ehhh,

Anders dan bij vorige onderzoeken naar lokale priesters bleek nu dat het Vaticaan actief Ierse priesters heeft ontmoedigd misbruik te melden bij de Ierse autoriteiten.

Justitie kan geen zaken aapakken waar het geen weet van heeft.

Marsipulami
21-07-11, 14:32
Ehhh,

Anders dan bij vorige onderzoeken naar lokale priesters bleek nu dat het Vaticaan actief Ierse priesters heeft ontmoedigd misbruik te melden bij de Ierse autoriteiten.

Justitie kan geen zaken aapakken waar het geen weet van heeft.

Priesters zijn geen verkapte politie-agenten. Het is niet hun taak om de rol van justitie over te nemen. Bovendien zijn ze strafbaar als ze hun beroepsgeheim schenden. Justitie is er niet in geslaagd om de slachtoffers te beschermen. Dat is de verantwoordelijkheid van de politici en niet van het Vaticaan.

Saul
21-07-11, 14:45
Verkrachting vinden Ieren helemaal niet erg; ook na verkrachting van kinderen is abortus daar verboden.

De overheid heeft tientallen jaren, enfin altijd eigenlijk, misbruik toegedekt, zowel dat in de katholieke kerk als in overheidsinstellingen.

Paaps, paapser, paapst.

Waarom ga je gelijk generaliseren, liegen en haatzaaien?

Spoetnik
21-07-11, 15:00
Priesters zijn geen verkapte politie-agenten. Het is niet hun taak om de rol van justitie over te nemen. Bovendien zijn ze strafbaar als ze hun beroepsgeheim schenden. Justitie is er niet in geslaagd om de slachtoffers te beschermen. Dat is de verantwoordelijkheid van de politici en niet van het Vaticaan.

Ik zeg alle priesters preventief opsluiten!

Eric de Blois
21-07-11, 17:56
Verkrachting vinden Ieren helemaal niet erg

Jij moet nodig anderen voor leugenaar en imbeciel uitmaken. Hier zit jij even schaamteloos en grof te generaliseren. Maar omdat het hier geen moslim's betreft mag het natuurlijk wel.

mark61
21-07-11, 19:00
Waarom ga je gelijk generaliseren, liegen en haatzaaien?

Waarom klets jij uit je nek? Ik heb het over de wetgeving van een democratisch land. Over het onderwerp zijn herhaaldelijk referenda geweest.

Dus wat generaliseer ik? Wat lieg ik?

Hoezo zaai ik haat? Ik deel feiten mee.

Idiote wilderskloon die je der bent.

Joesoef
21-07-11, 19:05
Jij moet nodig anderen voor leugenaar en imbeciel uitmaken. Hier zit jij even schaamteloos en grof te generaliseren. Maar omdat het hier geen moslim's betreft mag het natuurlijk wel.


Omdat jij sarcasme niet herkend zal ik je het vergeven :)

mark61
21-07-11, 19:11
Jij moet nodig anderen voor leugenaar en imbeciel uitmaken. Hier zit jij even schaamteloos en grof te generaliseren. Maar omdat het hier geen moslim's betreft mag het natuurlijk wel.

Een land dat abortus verbiedt voor verkrachte meisjes vindt verkrachting niet erg. Een ruime meerderheid van de Ierse bevolking steunt die wetgeving..

Dus wat lul je.

Wat is er met moslims? Laat je nakijken.

mark61
21-07-11, 19:12
Omdat jij sarcasme niet herkend zal ik je het vergeven :)

Ik was en ben niet sarcastisch. Ieren hebben een achterlijke cultuur.

Eric de Blois
21-07-11, 19:26
Een land dat abortus verbiedt voor verkrachte meisjes vindt verkrachting niet erg. Een ruime meerderheid van de Ierse bevolking steunt die wetgeving..

Dus wat lul je.

Wat is er met moslims? Laat je nakijken.

Je bent netzo respectloos als hatert, alleen dat heb je zelf niet in de gaten.

Het verbieden van abortus (wat ik absurd vind) voor verkrachte meisjes is niet hetzelfde als verkrachting goedvinden.

Slinger
21-07-11, 19:58
Je bent netzo respectloos als hatert, alleen dat heb je zelf niet in de gaten.

Het verbieden van abortus (wat ik absurd vind) voor verkrachte meisjes is niet hetzelfde als verkrachting goedvinden.

Waar is Hatert eigenlijk? Ook geband?

Saul
21-07-11, 20:13
Waarom klets jij uit je nek? Ik heb het over de wetgeving van een democratisch land. Over het onderwerp zijn herhaaldelijk referenda geweest.

Dus wat generaliseer ik? Wat lieg ik?

Hoezo zaai ik haat? Ik deel feiten mee.

Idiote wilderskloon die je der bent.

Ik denk dat dit genoeg zegt. :hihi:


Ieren hebben een achterlijke cultuur.

Hmm waar kennen we dat ook al weer van?


"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."

Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008 (http://nl.youtube.com/watch?v=j0jUuzdfqfc)

Martijn Dekker
21-07-11, 22:27
Verkrachting vinden Ieren helemaal niet erg; ook na verkrachting van kinderen is abortus daar verboden.

De overheid heeft tientallen jaren, enfin altijd eigenlijk, misbruik toegedekt, zowel dat in de katholieke kerk als in overheidsinstellingen.

Paaps, paapser, paapst.


Waarom ga je gelijk generaliseren, liegen en haatzaaien?


=mark61;4767925]Waarom klets jij uit je nek? Ik heb het over de wetgeving van een democratisch land. Over het onderwerp zijn herhaaldelijk referenda geweest.

Dus wat generaliseer ik?
1.Verkrachting vinden Ieren helemaal niet erg.
2.na verkrachting van kinderen is abortus daar verboden


Wat lieg ik?
1.De overheid heeft tientallen jaren, enfin altijd eigenlijk, misbruik toegedekt
2.Verkrachting vinden Ieren helemaal niet erg

Hoezo zaai ik haat?
1.Idiote wilderskloon die je der bent
2.Ieren hebben een achterlijke cultuur


Ik deel feiten mee.
Waar deelt u deze mede want ik kan ze hier niet vinden?

Martijn Dekker
21-07-11, 22:31
Omdat jij sarcasme niet herkend zal ik je het vergeven :)

Is sarcasme en beledigen dan het zelfde, ik kan weinig sarcasme vinden in het stukje van Mark, maar waarschijnlijk heeft hij u dit even verteld voor hij het publiceerde op maroc.nl.

Eric de Blois
22-07-11, 05:00
Verkrachting vinden Ieren helemaal niet erg; ook na verkrachting van kinderen is abortus daar verboden.

De overheid heeft tientallen jaren, enfin altijd eigenlijk, misbruik toegedekt, zowel dat in de katholieke kerk als in overheidsinstellingen.

Paaps, paapser, paapst.




Waarom ga je gelijk generaliseren, liegen en haatzaaien?




Waarom klets jij uit je nek? Ik heb het over de wetgeving van een democratisch land. Over het onderwerp zijn herhaaldelijk referenda geweest.

Dus wat generaliseer ik? Wat lieg ik?

Hoezo zaai ik haat? Ik deel feiten mee.

Idiote wilderskloon die je der bent.

Iemand die zegt: "Verkrachting vinden Ieren helemaal niet erg", generaliseert en liegt.

Het is vreselijk dat verkrachte meisje in Ierland geen abortus mogen plegen. Maar het verbod op abortus is niet hetzelfde als verkrachting niet erg vinden. Ik neem aan dat verkrachting ook in Ierland gewoon strafbaar is. Als dat juist is, dan kun je dus wel veronderstellen dat Ieren verkrachting van een vrouw niet goedkeuren.


Ik deel feiten mee.

Dat abortus verboden is, is inderdaad een 'feit'.
Dat de Ieren daarom verkrachten niet erg vinden is jouw 'mening' en geen feit.




Waarom ga je gelijk generaliseren, liegen en haatzaaien?




Idiote wilderskloon die je der bent.

Zo zo. Lees eens wat je allemaal schrijft en hoe je anderen beledigt met termen als imbeciel, tokkie, wilderskloon etc. Dat noem jij dus communiceren? Godsamme zeg. Je bent echt nog veel erger dan hatert. Die meent vaak niet echt wat hij zegt of ik moet mij vergissen. Jij meent het vrees ik wel. Je weet vermoedelijk heel veel, meer dan de gemiddelde prikker hier, maar dat maakt nog niet dat je daarom ook dingen beter begrijpt. En wat nog erger is, dat je op de andersdenkende die (mogelijk) minder weet dan jij, neerkijkt en die ander daarom voor imbeciel uitmaakt. Gewoon omdat iemand het niet met jouw eens is. Wat doe je eigenlijk in godsnaam op een forum? Je had beter dominee kunnen worden en voor eigen parochie preken. Ik maak mij nu nog kwaad over de manier waarop je bijvoorbeeld John2 onafgebroken voor imbeciel en leugenaar uitmaakte omdat hij anders dan jouw denkt. Meestal krijg je van knuppeltje nog bijval, omdat die net als jij op anderen neerkijkt en graag anderen op geestelijke tekortkomingen wijst. Gelukkig zijn er ook nog leden die er anders over denken.





Ik deel feiten mee.




Waar deelt u deze mede want ik kan ze hier niet vinden?

Ik ook niet.



.

mark61
22-07-11, 09:13
Hmm waar kennen we dat ook al weer van?

Die was speciaal voor jou :lachu:

mark61
22-07-11, 09:14
1.Ve

Sjon, donder een eind op.

mark61
22-07-11, 09:16
Het verbieden van abortus (wat ik absurd vind) voor verkrachte meisjes is niet hetzelfde als verkrachting goedvinden.

Wat scheelt het? Het gaat mij om wat ze in Ierland belangrijker vinden.

knuppeltje
22-07-11, 09:49
Het verbieden van abortus (wat ik absurd vind) voor verkrachte meisjes is niet hetzelfde als verkrachting goedvinden.

Probeer dan eens met die hersentjes die je hebt te verklaren waarom ze in dat geval abortus altijd verboden hebben. Het kan niet anders zijn dan dat ze verkrachting altijd veel minder erg hebben gevonden dan abortus, een totaal zieke instelling dus.

Mark
22-07-11, 09:53
Waar gaat het heen als zelfs de pedofielen onderling ruzie krijgen :( Laten we hopen dat ze snel weer vrede sluiten en het vieren met een mooi feest.

knuppeltje
22-07-11, 09:56
Waar gaat het heen als zelfs de pedofielen onderling ruzie krijgen :( Laten we hopen dat ze snel weer vrede sluiten en het vieren met een mooi feest.

En waar ook de kinderen weer volop aan kunnen deelnemen.

Eric de Blois
22-07-11, 10:55
1.Ve


Sjon, donder een eind op.

Sjon?


Probeer dan eens met die hersentjes die je hebt te verklaren waarom ze in dat geval abortus altijd verboden hebben. Het kan niet anders zijn dan dat ze verkrachting altijd veel minder erg hebben gevonden dan abortus, een totaal zieke instelling dus.

Altijd weer uit de hoogte: "hersentjes", Omdat ik niet hetzelfde denk als jij (en Mark61).

"Het kan niet anders zijn dan dat ze verkrachting altijd veel minder erg hebben gevonden dan abortus, een totaal zieke instelling dus."

Dat zie ik dus anders. Verkrachting vinden de ieren ongetwijfeld heel misdadig evenals het doden van ongeboren menselijk leven. Ik vind ook, netals vele anderen, dat je abortus moet mogen plegen in zulke gevallen. Maar ik kan mij wel voorstellen dat bij mensen grote bezwaren bestaan op morele gronden. Abortus is niet zo'n makkelijk onderwerp waarvan je objectief kunt stellen of het juist is of niet.

knuppeltje
22-07-11, 11:59
Dat zie ik dus anders.

Maar ik kan mij wel voorstellen dat bij mensen grote bezwaren bestaan op morele gronden.

Dat was me al duidelijk.

In vind die gronden in geval van verkrachting wel heel dubieus. Mijn voorstel is dan ook dat de zogenaamde moreel correcten indien zij die abortus niet toestaan, dan zelf voor de kinderen die door die verkrachtingen ter wereld komen zorgen.

Ik vrees dat in dat geval de grond onder hun morele bezwaren heel snel wegvalt.

Kortom, het zijn niet meer dan een stel schijnheilige patjepejers

The_Grand_Wazoo
22-07-11, 12:53
Ik vrees dat in dat geval de grond onder hun morele bezwaren heel snel wegvalt.

Kortom, het zijn niet meer dan een stel schijnheilige patjepejers

Hm .. op grond van een onbevestigde vrees komen tot een bevestigd oordeel. Ik zet vraagtekens bij de zuiverheid van deze argumentatie.

Martijn Dekker
22-07-11, 12:55
Sjon, donder een eind op.

Zou ik niet weten waarom u mij een sjonny noemt, een leugenaar?

En voor het opdonderen zoals u dit noemt, ligt denk ik de macht bij het beheer van deze site, u kunt natuurlijk een verzoek indienen, voor het verwijderen van mij als persoon, want dit recht heeft u als oudere prikker op deze site, maar ik wens dan wel dat u met gegronde redenen komt en dit verzoek enigsinds toelicht waarom u tot deze eis komt?
Tot op heden ben ik van mening dat ik geen gebod of verbod met voeten heb getreden, iets wat ik van u niet kan zeggen, u mannier van schrijven is respectloos al past het in kader van deze tijd.
Waarschijnlijk komt uw lijden voort uit een writersblock?

Saul
22-07-11, 13:06
Jij moet nodig anderen voor leugenaar en imbeciel uitmaken. Hier zit jij even schaamteloos en grof te generaliseren. Maar omdat het hier geen moslim's betreft mag het natuurlijk wel.

Niet zo schijnheilig Ericje, wat jij over moslims en Indiërs te vertellen hebt daar verbleekt Marks uitspraak gewoon bij :hihi:


Homoseksualiteit is een ziekte die uit het westen komt en is besmettelijk.

Dat zulke uitspraken zijn gedaan door een 'minister van gezondheid', bewijst nog eens hoe onderontwikkeld dit land in feite is.

Ooit ben ik (1979) in India en Nepal op vakantie geweest. Dat was een grote teleurstelling. Wat een smerig land is India. Toen de deur van het vliegtuig openging rook je de stank van Delhi al. Een vreselijk opdringerig en onbeschoft volk ook. [...]
Het verkeer is een ellende. Ze kunnen hun poten niet van de claxon afhouden. En in een bocht inhalen is ook de norm. Je kunt nergens rustig lopen zonder dat ze komen bedelen. Het is overal smerig, daarom stinkt het overal. Je moet ontzettend uitkijken niet ergens in de stront te trappen. Ongemanierd en brutaal volk. Het is overal duwen en vooral geen rekening houden met anderen. Vooral in het verkeer. Daarom vallen daar ook zoveel doden in het verkeer. Toen ik een foto wilde maken op de luchthaven van wat oude vliegtuigen, kwam er meteen een militair op mij af om met vreemde handgebaren mij weg te jagen. Alsof die oude troep nog een militair geheim kan bevatten. Nooit meer India wat mij betreft. Alhoewel ik vrienden heb - in Nederland - die helemaal dol zijn op dat land. Ik kan mij daar niet bij voorstellen.

Flupke.
22-07-11, 14:54
Zoals ze in Nederlandse politiek zouden zeggen, laten wij niet naar het verleden maar naar de toekomst kijken, en in die toekomst zullen wij lokkinderen gebruiken om alle priesters buiten spel te zetten.

knuppeltje
23-07-11, 11:58
Hm .. op grond van een onbevestigde vrees komen tot een bevestigd oordeel. Ik zet vraagtekens bij de zuiverheid van deze argumentatie.

Broeder, als ik u zo noemen mag, een mens lijdt het meest met hegeen hij vreest en zo voorts, maar in dit geval vrees ik dat mijn vrees niet ongegrond is.

mark61
23-07-11, 12:58
Maar ik kan mij wel voorstellen dat bij mensen grote bezwaren bestaan op morele gronden.

Die moraal vind ik abject. En hij tiert welig in Ierland.