PDA

Bekijk Volledige Versie : Franse zakenman wil boetes van vrouwen in boerka betalen



Marsipulami
24-07-11, 13:32
Franse zakenman wil boetes van vrouwen in boerka betalen

zaterdag 23 juli 2011, 18u32
Bron: belga

Vrouwen die in België bekeurd zouden worden omdat ze op straat een boerka dragen, krijgen de steun van de Franse zakenman Rachid Nekkaz. Naar het voorbeeld van wat hij in Frankrijk heeft gedaan, verklaarde hij zich zaterdag bereid de boetes te betalen die de vrouwen zouden krijgen.
'Het is een duidelijke schending van de principes van fundamentele vrijheden en van de Europese Grondwet', aldus Nekkaz in een communiqué.

In juli 2010 zette de zoon van Algerijnse immigranten een fonds van 1 miljoen euro op, met het oog op het in voege treden een klein jaar later van de Franse wet die het dragen van gezichtsbedekkende kledij in de openbare ruimte verbiedt. Tot op heden werden er volgens Nekkaz bij onze zuiderburen 104 pv's uitgeschreven en slechts twee boetes. De zakenman betaalde er eentje van, de andere werd kwijtgescholden door de openbare aanklager.

In de Franse pers geldt Nekkaz als een wat vreemde snuiter. Sinds 2007 laat hij regelmatig van zich horen. In 2007 schoof hij bij de presidentsverkiezingen zichzelf naar voor als 'kandidaat van de voorsteden'.

In 2009 hield hij een hongerstaking ter ondersteuning van een advocaat die beschuldigd was van medeplichtigheid bij de ontsnapping van een overvaller. Sinds vorig jaar, en ondanks dat hij fel gekant is tegen de boerka, neemt hij de wetten in het vizier die het dragen van gezichtsbedekkende kledij verbieden.

lej

Eric de Blois
24-07-11, 21:47
Rachid

Ik dacht het al, het zal wel een papieren fransman zijn.

H.P.Pas
24-07-11, 22:10
Rachid

Ik dacht het al, het zal wel een papieren fransman zijn.

:rolleyes:

De Blois...

Saul
24-07-11, 22:31
Beter steekt hij die miljoen euro in het ontwerpen van een nieuwe boerka die legaal en tegemoet komt aan de wensen van de vrouwen. Het enige wat je hoeft te doen is mazen in de wet zoeken. Levert nog geld op ook.

Muhahaha dat zal ze leren.

Saul
24-07-11, 22:33
Rachid

Ik dacht het al, het zal wel een papieren fransman zijn.

Je vindt het vast verschrikkelijk om te vertoeven tussen al die Rachids en papieren Nederlanders op Maroc.nl Ik zou maar gauw mijn heil elders zoeken hypocriet, want ik snap niet wat zo'n doorgedraaide haatopa hier doet. Beter ga je naar die haatproleten bij GS of Telegraaf, beter voor iedereen.

binloser
25-07-11, 06:55
Laat ze maar rondlopen in de boerka- het helpt politici als Wilders enorm.
Het bewijst meteen de domheid van deze boekadraagsters.

mark61
25-07-11, 08:45
Rachid

Ik dacht het al, het zal wel een papieren fransman zijn.

Fransman ben je namelijk alleen als je geboren bent uit de stam der Franken?

En jij? Papieren hollander :jammer:

Eric de Blois
26-07-11, 05:31
Fransman ben je namelijk alleen als je geboren bent uit de stam der Franken?

En jij? Papieren hollander :jammer:

Zoiets ja.