PDA

Bekijk Volledige Versie : Dibi doet aangifte tegen twitteraar



knuppeltje
29-07-11, 15:52
(Novum) - Tweede-Kamerlid Tofik Dibi (GroenLinks) doet aangifte tegen de twitteraar @Stop_Links, die op de site oproept om het Kamerlid te 'verdelgen'. Dat laat Dibi vrijdag weten.

De twitteraar @Stop_Links, die zichzelf verder Marcel Attaturk jr. noemt, schreef "verdelg dit Marokkaans insect! # PVV op 1!". Ook noemde hij Dibi "vies, smerig links tuig'. Volgens Dibi heeft @Stop_Links hiermee een grens overschreden, omdat hij oproept tot geweld.

Dibi daagde eerder deze week via Twitter PVV-leider Geert Wilders uit om mee te helpen de voedingsbodem voor geweld weg te nemen, dit naar aanleiding van de aanslagen die Anders Behring Breivik in Noorwegen pleegde. Breivik refereerde in zijn manifest meerdere keren aan Wilders.

Hoewel Dibi benadrukt dat Wilders niet medeplichtig is aan de gebeurtenissen in Noorwegen, heeft hij wel de plicht om de discussie aan te gaan met een deel van zijn achterban dat mogelijk begrip heeft voor wat Breivik heeft gedaan. De PVV-leider zou zo de woede die bij deze PVV'ers leeft, kunnen helpen kanaliseren.

Dibi liet eerder deze week weten dat hij naar aanleiding van de aanslagen in Noorwegen een debad met premier Mark Rutte (VVD) en minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) over vreemdelingenhaat en over de 'opvallende raakvlakken' tussen de politieke ideologie van de Noorse terrorist Breivik en Nederland. (Binnenland.nl)

Wat een rotzak die twitteraar, Dibi is de braafste uit de hele Kamer, die jonge is nog zo onschuldig als het maar zijn kan, als je die ziet dan denk je meteen: die moet zijn eerste rukbeurt nog krijgen..

Allemaal verdelgen die rechtse-kerkratten. :gsm:

knuppeltje
29-07-11, 16:11
Maar goed, het is weer eensduidelijk hoe totaal gestoord PVV-aanhangers kunnen zijn, en hoever ze kunnen en willen gaan. En dan maar zeggen dat de PVV niet tot geweld inspireert. Een stelletje schijnheilige ratten zijn het. :stomp:

super ick
29-07-11, 16:24
Maar goed, het is weer eensduidelijk hoe totaal gestoord PVV-aanhangers kunnen zijn, en hoever ze kunnen en willen gaan. En dan maar zeggen dat de PVV niet tot geweld inspireert. Een stelletje schijnheilige ratten zijn het. :stomp:

Agossie,

Een hersenloze bedreigd een linkse politicus en direct zijn alle PVV-ers ratten.

Ben je vergeten dat juist Wilders al jaren 24/7 bewaakt moet worden? Beetje kortzichtig om nu op je naad te gaan staan voor 1 opmerking tegen een nietszeggende knuffelmarokkaan die al jaren door niemand meer serieus genomen wordt.

ps.
waar blijft Tofic nu met kamervragen over die doodgemartelde Turkse jongen?
Inmiddels is bekend dat het een cokegebruiker was en dan hij is overleden aan hartfalen.

HaasHaas
29-07-11, 17:10
de PVV is een verzameling van extreem-rechts-tuig, populistisch-rechts, henk & ingrid met een slachtofferrol op zak en veel voormalige SP-aanhangers. zelfde soort SP-aanhangers die begin jaren 80 in rotterdam huizen van gastarbeiders in brand staken omdat ze vonden dat ze hun baantjes in de haven inpikten.

super ick
29-07-11, 17:33
de PVV is een verzameling van extreem-rechts-tuig, populistisch-rechts, henk & ingrid met een slachtofferrol op zak en veel voormalige SP-aanhangers. zelfde soort SP-aanhangers die begin jaren 80 in rotterdam huizen van gastarbeiders in brand staken omdat ze vonden dat ze hun baantjes in de haven inpikten.

We zijn eruit: Allemaal de schuld van Wilders, het zwijn.........

'Wilders oorzaak van verbaal geweld tegen allochtonen'

vrijdag 29 juli 2011 15:26

Dat allochtonen en vooral moslims vaak worden uitgescholden, is indirect de schuld van PVV-leider Geert Wilders. Dat vindt PvdA-Kamerlid Nebahat Albayrak.

Nebahat Albayrak ziet een verband tussen uitspraken van Wilders en het uitschelden van allochtonen

Albayrak doet haar uitspraken in een interview met NRC Handelsblad.

De PvdA’er zegt dat Wilders aan zijn achterban moet uitleggen dat sommige van zijn standpunten niet op democratische manier te realiseren zijn. Ze doelt daarbij op een hoofddoekbelasting en discriminatie op basis van afkomst of religie, punten die volgens Albayrak in het verkiezingsprogramma van de PVV staan.

Internetfora
‘Sommige kiezers begrijpen dat, die zullen genoegen nemen met een afgezwakte vorm van zijn programma. Maar er zijn ook kiezers die dat niet doen. Waar dat toe leidt, zie je op internetfora: daar lusten de honden geen brood van,’ zegt Albayrak.

De voormalige staatssecretaris van Justitie, zelf van Turkse afkomst, zegt ook regelmatig uitgescholden te worden. ‘Hoe vaak ik geen beledigende mails en bedreigingen krijg. “Al-Qa’ida-kuthoer,” dat soort zaken. Ik beschouw deze ontwikkeling als een direct gevolg van de uitspraken van Wilders.’

Verband
Ze denkt dat de woorden van Wilders op sommige individuen een onvoorspelbare uitwerking zullen hebben. ‘Het is goed dat Wilders de daden van Breivik verre van zich werpt, maar om nou te zeggen dat er helemaal geen verband is tussen zijn ideologie en de ideeën van de Noor: nee.’

Eerder riep ook PvdA-leider Job Cohen politici op beter op hun woorden te letten. 'Uitspraken doen ertoe.' De uitspraak was vooral gericht aan Wilders. Een meerderheid van de Nederlanders vindt niet dat de PVV-leider zijn toon moet matigen, blijkt uit een peiling.

Bedreiging
GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi, van Marokkaanse afkomst, zegt via Twitter te zijn bedreigd. Dit gebeurde na zijn oproep voor een debat over xenofobie in de Nederlandse samenleving, vooral binnen de achterban van de PVV. Een twitteraar riep op ‘dit Marokkaanse insect te verdelgen’.

'Bij oproepen tot geweld moet, zeker in het licht van de aanslagen in Noorwegen, consequent worden ingegrepen,’ zegt de GroenLinkser. Dibi heeft aangifte gedaan.

Door Marlou Visser

Elsevier.nl - Politiek - 'Wilders oorzaak van verbaal geweld tegen allochtonen' (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/309366/Wilders-oorzaak-van-verbaal-geweld-tegen-allochtonen.htm)

HaasHaas
29-07-11, 18:08
We zijn eruit: Allemaal de schuld van Wilders, het zwijn.........



wilders een zwijn noemen is teveel krediet.
een huichelaar, hypocriet, een fascist ala, maar een zwijn, nee.
dieren doen niemand wat kwaad.

super ick
29-07-11, 18:29
wilders een zwijn noemen is teveel krediet.
een huichelaar, hypocriet, een fascist ala, maar een zwijn, nee.
dieren doen niemand wat kwaad.

Huichelarij en hypocrisie kan je ook diverse linkse politici van beschuldigen. Vooral binnen de PvdA lopen er nogal wat rond.
Fascisme is een linkse uitvinding.

Zwijn gebruikte ik om even mee te huilen met de wolven in het linkse bos.

Ineens zijn de problemen de schuld van degene die ze bespreekt. Dat is slecht voor de discussie.

Aan de andere kant legt WIlders teveel focus op een relatief klein probleem. Dat is ook slecht voor de discussie.

Wat zou het mooi zijn als types als Wilders en de relifanaten die graag de sharia in wil voeren er toe zal leiden dat de grote groep gematigden elkaar zou weten te vinden en gezamenlijk hun rug naar deze sukkels te draaien.

Helaas werkt het precies de andere kant op. De gematigden zullen toch de kant van de extremisten kiezen op baiss van hun geloof. Onder het motto 'alles beter dan een ongelovige'.

HaasHaas
29-07-11, 18:52
Huichelarij en hypocrisie kan je ook diverse linkse politici van beschuldigen. Vooral binnen de PvdA lopen er nogal wat rond.
Fascisme is een linkse uitvinding.

Zwijn gebruikte ik om even mee te huilen met de wolven in het linkse bos.

Ineens zijn de problemen de schuld van degene die ze bespreekt. Dat is slecht voor de discussie.

Aan de andere kant legt WIlders teveel focus op een relatief klein probleem. Dat is ook slecht voor de discussie.

Wat zou het mooi zijn als types als Wilders en de relifanaten die graag de sharia in wil voeren er toe zal leiden dat de grote groep gematigden elkaar zou weten te vinden en gezamenlijk hun rug naar deze sukkels te draaien.

Helaas werkt het precies de andere kant op. De gematigden zullen toch de kant van de extremisten kiezen op baiss van hun geloof. Onder het motto 'alles beter dan een ongelovige'.

das ook het probleem. de extremisten kapen de discussie waardoor er ook geen ruimte meer is voor het overgrote deel. we zitten mekaar een beetje op het internet af te snauwen en te beledigen over zaken die langs mekaar heen gaan. de politiek laat de mensen ook geen andere keus. de politiek is het grootste probleem. zet mensen tegen mekaar op ipv bij mekaar te houden.

super ick
29-07-11, 19:19
das ook het probleem. de extremisten kapen de discussie waardoor er ook geen ruimte meer is voor het overgrote deel. we zitten mekaar een beetje op het internet af te snauwen en te beledigen over zaken die langs mekaar heen gaan. de politiek laat de mensen ook geen andere keus. de politiek is het grootste probleem. zet mensen tegen mekaar op ipv bij mekaar te houden.

Het is geen kwestie van tegen elkaar opzetten. Politiek is er de oorzaak van dat het zover gekomen is. Jarenlang allerlei problemen ontkennen en angst om in te grijpen. Dat heeft er toe geleid dat er teveel mensen in kansloze posities zijn blijven hangen.
Het enige verschil is dat het nu niet alleen maar arm en rijk is maar vaak ook zwart en wit. Mensen hebben ook de gelegenheid gekregen om in de eigen cultuur te blijven hangen. Aanpassen is langzaam maar zeker een vies woord geworden.

Naast autochtone tokkies hebben we er ook een grote groep allochtone tokkies bij gekregen. Die gaan niet werken, kunnen niet werken, willen niet werken.

HaasHaas
29-07-11, 20:56
Het is geen kwestie van tegen elkaar opzetten. Politiek is er de oorzaak van dat het zover gekomen is. Jarenlang allerlei problemen ontkennen en angst om in te grijpen. Dat heeft er toe geleid dat er teveel mensen in kansloze posities zijn blijven hangen.
Het enige verschil is dat het nu niet alleen maar arm en rijk is maar vaak ook zwart en wit. Mensen hebben ook de gelegenheid gekregen om in de eigen cultuur te blijven hangen. Aanpassen is langzaam maar zeker een vies woord geworden.

Naast autochtone tokkies hebben we er ook een grote groep allochtone tokkies bij gekregen. Die gaan niet werken, kunnen niet werken, willen niet werken.

ja maar das ook zo'n cliché die de andere kant van de politiek gebruikte om aan macht te kunnen komen.

je moet zaken in proporties bekijken. niet alles tegelijk. alles heeft een reden. je hebt nogal de neiging om te snel over zaken te oordelen.
er zijn genoeg mensen die ik ken die geen kansen hebben gehad. uiteindelijk blijft het enige dat je overhoudt je cultuur oftewel je familie. als je alles op het spel zet om mee te mogen doen is ook niet alles. jij bekijkt het zelf wat zwart en wit. die zijn in hun cultuur blijven hangen, dus zijn het tokkies. dat is niet waar. en zo zijn er veel andere onderwerpen waar de politiek en mensen die op hun stemmen veel te snel over heen walsen.

knuppeltje
30-07-11, 09:40
We zijn eruit: Allemaal de schuld van Wilders, het zwijn.........

Nebahat Albayrak ziet een verband tussen uitspraken van Wilders en het uitschelden van allochtonen

Heeft hij zich al van Belien gedistancierd?

Natuurlijk is hij verantwoordelijk voor zijn aandeel in het verzieken van het leefklimaat voor velen.

Ze is niet dom.

knuppeltje
30-07-11, 09:43
Fascisme is een linkse uitvinding.

Vertel eens, doe het maar eens uit de doeken?

Dan laten we die andere onzin maar buiten beschouwing.

knuppeltje
30-07-11, 09:49
Politiek is er de oorzaak van dat het zover gekomen is.

Ja ja, politici moeten eerst wel gekozen worden, en daarvoor er kiezers nodig.

Zonder tokkies onder de kiezers was er geen PVV. Zo simpel kan het zijn.

super ick
30-07-11, 12:14
Ja ja, politici moeten eerst wel gekozen worden, en daarvoor er kiezers nodig.

Zonder tokkies onder de kiezers was er geen PVV. Zo simpel kan het zijn.

Ik heb jou eerder uitgelegd dat het precies dezelfde mensen zijn die voorheen PvdA stemden. En jij blijft maar blaten dat het tokkies zijn.
Toen ze PvdA stemden waren het de arbeiders, eerzame burgers. Geen verstand van politiek maar wel trouwe aanhangers.
Nu stemmen dezelfde mensen Geert Wilders en zijn het ineens tokkies.

Slinger
30-07-11, 12:32
Ja ja, politici moeten eerst wel gekozen worden, en daarvoor er kiezers nodig.

Zonder tokkies onder de kiezers was er geen PVV. Zo simpel kan het zijn.

Nee, de echte intellectuelen zitten bij de PvdA:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTG8EleiGDfXGne9IF8PUMT92Ers7n8H a6whE4iJH0BMgAsv0ug

Wat jammer nou, dat de tokkies daar niet meer op willen stemmen...

BoerHarms
30-07-11, 12:34
Ja ja, politici moeten eerst wel gekozen worden, en daarvoor er kiezers nodig.

Zonder tokkies onder de kiezers was er geen PVV. Zo simpel kan het zijn.


Nog simpeler :

Als de politiek ( jaartjes terug) wat meer naar hun onderdanen geluisterd en gehandeld zou hebben was er nooit geen PVV geweest.

Je kan wel of niet met de PVV mee eens zijn, maar toch is deze partij democtratisch gekozen en dat ie zo populair geworden heeft toch een oorzaak. Wilders heeft gewoon heel slim ingespeeld op de ontevredenheid van een deel van de bevolking.

super ick
30-07-11, 12:38
ja maar das ook zo'n cliché die de andere kant van de politiek gebruikte om aan macht te kunnen komen.

je moet zaken in proporties bekijken. niet alles tegelijk. alles heeft een reden. je hebt nogal de neiging om te snel over zaken te oordelen.
er zijn genoeg mensen die ik ken die geen kansen hebben gehad. uiteindelijk blijft het enige dat je overhoudt je cultuur oftewel je familie. als je alles op het spel zet om mee te mogen doen is ook niet alles. jij bekijkt het zelf wat zwart en wit. die zijn in hun cultuur blijven hangen, dus zijn het tokkies. dat is niet waar. en zo zijn er veel andere onderwerpen waar de politiek en mensen die op hun stemmen veel te snel over heen walsen.

Ik neem mensen persoonlijk niet zo snel iets kwalijk. Het is mensen eigen de ruimte te pakken die ze geboden wordt.
Wat bedoel je met alles op het spel zetten om mee te mogen doen? Wordt je uitgestoten als je, om te beginnen de taal gaat leren? Wordt je uitgestoten als je
een opleiding gaat volgen?
Jij doet het voorkomen alsof ze hun hele identiteit verliezen als ze zich richten op aanpassing.

Mensen hebben daar een steuntje bij in de rug nodig. Sommigen desnoods een stok achter de deur. Dat is jarenlang veel te vrijblijvend geweest. Wie daar enige lichte vorm van dwang in aan wilde brengen kreeg heel politiek correct Nederland over zich heen. Je kreeg direct het label extreem rechts, xenofoob, etc. Dat achteraf bleek dat die mensen hun tijd vooruit waren en de politiek correcten nu precies dezelfde uitlatingen doen, daar heeft niemand het over.
Sterker nog, dezelfde politiek correcten stellen nu nog steeds de morele norm. De arrogantie ten top. Ingehaald door de realiteit maar gewoon door blijven blaten.

super ick
30-07-11, 13:12
Vertel eens, doe het maar eens uit de doeken?

Dan laten we die andere onzin maar buiten beschouwing.

Neuhhhh, die uitgekauwde discussie ga ik niet meer voeren. Het maakt mij ook weinig ook of je door de hond of door de kat gebeten wordt. Extreem is even slecht of het nu rechts of links is.

knuppeltje
30-07-11, 13:14
Ik heb jou eerder uitgelegd dat het precies dezelfde mensen zijn die voorheen PvdA stemden.

Dat zeg jij allemaal wel, maar daar klopt gewoon geen hol van. Jullie kunnen het gewoon niet hebben dat jullie tokkies genoemd worden. That's it!

knuppeltje
30-07-11, 13:16
Neuhhhh, die uitgekauwde discussie ga ik niet meer voeren.

Als ik het al niet dacht. Het smoesje is goed, maar het praatje deugt niet.

knuppeltje
30-07-11, 13:24
Je kan wel of niet met de PVV mee eens zijn, maar toch is deze partij democtratisch gekozen en dat ie zo populair geworden heeft toch een oorzaak. Wilders heeft gewoon heel slim ingespeeld op de ontevredenheid van een deel van de bevolking.

Niet helemaal, hij heeft gewoon gewoon ingespeeld op de onderbuik van de heffe des volks. Ik bedoel, wie is er af en toe niet ontevreden, daar kun je geen partij op bouwen, op kleinburgerlijke zieligheid weer wel, want dat is een constante, en als je dat maar blijft aanjagen en opzwepen in het daarvoor geijkte jargon, dan kom je een heel eind.

knuppeltje
30-07-11, 13:28
Nee, de echte intellectuelen zitten bij de PvdA:

Wat jammer nou, dat de tokkies daar niet meer op willen stemmen...

Nou, daar zou je wel eens groot gelijk in kunnen hebben.

Dat is een leugen, maar ook jij kunt het blijbaar niet hebben dat ook jij bij de tokkies behoort. De PVV heeft niet voor niets de grootste winst behaald onder de eerder christelijke bolwerken. Dat zit jou natuurlijk behoorlijk dwars.

super ick
30-07-11, 13:31
Dat zeg jij allemaal wel, maar daar klopt gewoon geen hol van. Jullie kunnen het gewoon niet hebben dat jullie tokkies genoemd worden. That's it!

'jullie'?

Zoals ik ook al heb opgemerkt is het kennelijk geen enkel probleem om te generaliseren. Zolang het maar 'de andere kant' is dan mag de nuance plotseling volledig ontbreken.
Hoe noemen 'jullie' die groep ook al weer die generaliseert en niet nuanceert?
Bovendien ben ik gen PVV-stemmer

P.s
Moet ik uitentreure blijven herhalen dat ik niet op de PVV stem?

BlackBox
30-07-11, 13:42
de PVV is een verzameling van extreem-rechts-tuig, populistisch-rechts, henk & ingrid met een slachtofferrol op zak en veel voormalige SP-aanhangers. zelfde soort SP-aanhangers die begin jaren 80 in rotterdam huizen van gastarbeiders in brand staken omdat ze vonden dat ze hun baantjes in de haven inpikten.
Waaronder de woning van Hatert en zijn familie.

BlackBox
30-07-11, 13:48
Nog simpeler :

Als de politiek ( jaartjes terug) wat meer naar hun onderdanen geluisterd en gehandeld zou hebben was er nooit geen PVV geweest.
En tot die onderdanen behoorden ook mensen die van buiten kwamen.
Nederlands leren, ach ja, werd er gezegd, had niet zo veel zin omdat Nederlands toch vervangen zou worden door Engels.
Bovenal is het in Nederland altijd gebruikelijk geweest dat je de Nederlandse taal leerde van Nederlanders in je omgeving. Centraal georganiseerd onderwijs van de Nederlandse taal voor buitenlanders is er nooit geweest.

knuppeltje
30-07-11, 13:48
p.s
Moet ik uitentreure blijven herhalen dat ik niet op de PVV stem?

Nee, nee, jij lijkt me echt zo'n tokkiemannetje. Vind je het erg, niet dat je het bent, maar dat het zo opvalt? :jammer:

BoerHarms
30-07-11, 15:10
Niet helemaal, hij heeft gewoon gewoon ingespeeld op de onderbuik van de heffe des volks. Ik bedoel, wie is er af en toe niet ontevreden, daar kun je geen partij op bouwen, op kleinburgerlijke zieligheid weer wel, want dat is een constante, en als je dat maar blijft aanjagen en opzwepen in het daarvoor geijkte jargon, dan kom je een heel eind.

Weet ik, weet jij, Wilders weet dat ook, dat is dan ook zijn success.

Hij weet precies de juiste toon op het juiste moment te zetten.

Maar Wilders is geen uitzondering.

Overal ter wereld zijn er wel figuren als Wilders die daar op in spelen, vooral , zoals je ook al zegt, inspelen op te ontevredenheid van een groep mensen. Kleur,Ras,Geloof, enz, enz maakt niets uit.

o.a. Osama maakte m.i. daar ook gebruik van, door maar te focussen en de schuld te geven van alle ellende op een bepaalde groep kreeg ie ook zoveel volgelingen en "gekken' die voor zijn idealen zelfs sterven wilden.

Hitler was ook een goede redenaar, in zware tijden wist ie het volk goed te manipuleren ,als je maar goed overkomt dan gaat op den duur iedereen die daar gevoelig voor is in geloven.


Of het nu groot of kleinschalig is, als je maar goed kan praten, gebruik maakt de situatie, de juiste snaar probeert te raken, dan krijg je veel volgelingen.

het is gewoon gebruik maken van ontevredenheid

super ick
30-07-11, 16:34
Nee, nee, jij lijkt me echt zo'n tokkiemannetje. Vind je het erg, niet dat je het bent, maar dat het zo opvalt? :jammer:

Ik hecht geen enkele waarde aan jou oordeel over mijn persoontje. Je meningen zijn soms wel interessant. Daar reageer ik op.

Ik heb je wel eens proberen uit te leggen waarom ik bepaalde zaken anders bekijk. Dat mijn levenswandel behoorlijk afwijkt van de gemiddelde prikker hier.
Jij probeerde mij daarop alleen maar belachelijk te maken. Verder is er niets blijven hangen. Anders had je geweten dat ik geen tokkiemannetje ben. Die functioneren niet in mijn beroep.

Olive Yao
30-07-11, 18:53
Ik hecht geen enkele waarde aan jou oordeel over mijn persoontje. Je meningen zijn soms wel interessant. Daar reageer ik op.

Ik heb je wel eens proberen uit te leggen waarom ik bepaalde zaken anders bekijk. Dat mijn levenswandel behoorlijk afwijkt van de gemiddelde prikker hier.
Jij probeerde mij daarop alleen maar belachelijk te maken. Verder is er niets blijven hangen. Anders had je geweten dat ik geen tokkiemannetje ben. Die functioneren niet in mijn beroep.

Kep je levenswandel niet gelezen, maar vind dat je vaak een realistische kijk op dingen verwoordt, niks mis mee.


.

super ick
30-07-11, 19:37
Kep je levenswandel niet gelezen, maar vind dat je vaak een realistische kijk op dingen verwoordt, niks mis mee.


.

Nou niet mijn levenswandel hoor, dat is teveel gezegd.
Omdat ik op jonge leeftijd een onbezonnen keuze heb gemaakt heb ik in diverse conflictgebieden gezeten. Gruwelijkheden letterlijk onder mijn neus zien gebeuren. Ik weet wat echte armoede en haat doet met mensen. Ik ben jarenlang dagelijks gediscrimineerd zonder enige terughoudendheid door mensen die nooit van politieke correctheid hebben gehoord. Voor hen was het de normaalste zaak van de wereld mij te wantrouwen omdat ik niet 1 van hen was.

Als ik dan sommige halfzachte idioten hier zie klagen over hoe mensen achter gesteld worden dan volg ik het niet helemaal meer. Meestal is het geouwehoer van teleurgestelden die zichzelf schromelijk overschatten. Niet weten in wat voor bevoorrechte positie ze zitten. Het verrotten om de eigen vooroordelen over boord te zetten en de koe bij de horens te vatten.

Ik ben mijn burgercarierre pas begonnen in 1999. Mijn diploma's waren na 35 jaar zo goed als waardeloos. Na diverse vruchteloze pogingen ben ik begonnen aan een studie die ik betaald heb met het geld dat ik in de avonduren heb verdiend.
Ik heb nu een goedlopend bedrijf, maak content voor diverse opleidingen/trainingen en geef zelf trainingen hoofdzakelijk in veranderingsmanagement. Komen mijn ervaringen achteraf toch nog van pas.

Ik heb niets gekregen, nooit mijn hand opgehouden en alles op eigen kracht gedaan. Anderen, het systeem of de overheid de schuld geven van eigen falen heb ik dus echt een broertje dood aan.
Op de vraag 'wat heb je er zelf aan gedaan' heb ik nog maar zelden een steekhoudend antwoord gekregen.

Wat mij verder wel eens irriteert hier is dat er op bepaalde onderwerpen geen kritiek mogelijk is. Alles moet je geweldig vinden anders ben je al snel een PVV-er.

Olive Yao
30-07-11, 20:12
Nou niet mijn levenswandel hoor, dat is teveel gezegd.
Omdat ik op jonge leeftijd een onbezonnen keuze heb gemaakt heb ik in diverse conflictgebieden gezeten. Gruwelijkheden letterlijk onder mijn neus zien gebeuren. Ik weet wat echte armoede en haat doet met mensen. Ik ben jarenlang dagelijks gediscrimineerd zonder enige terughoudendheid door mensen die nooit van politieke correctheid hebben gehoord. Voor hen was het de normaalste zaak van de wereld mij te wantrouwen omdat ik niet 1 van hen was.

Als ik dan sommige halfzachte idioten hier zie klagen over hoe mensen achter gesteld worden dan volg ik het niet helemaal meer. Meestal is het geouwehoer van teleurgestelden die zichzelf schromelijk overschatten. Niet weten in wat voor bevoorrechte positie ze zitten. Het verrotten om de eigen vooroordelen over boord te zetten en de koe bij de horens te vatten.

Ik ben mijn burgercarierre pas begonnen in 1999. Mijn diploma's waren na 35 jaar zo goed als waardeloos. Na diverse vruchteloze pogingen ben ik begonnen aan een studie die ik betaald heb met het geld dat ik in de avonduren heb verdiend.
Ik heb nu een goedlopend bedrijf, maak content voor diverse opleidingen/trainingen en geef zelf trainingen hoofdzakelijk in veranderingsmanagement. Komen mijn ervaringen achteraf toch nog van pas.

Ik heb niets gekregen, nooit mijn hand opgehouden en alles op eigen kracht gedaan. Anderen, het systeem of de overheid de schuld geven van eigen falen heb ik dus echt een broertje dood aan.
Op de vraag 'wat heb je er zelf aan gedaan' heb ik nog maar zelden een steekhoudend antwoord gekregen.

Wat mij verder wel eens irriteert hier is dat er op bepaalde onderwerpen geen kritiek mogelijk is. Alles moet je geweldig vinden anders ben je al snel een PVV-er.

Knap werk, man.
Ja, we moeten een beetje normaler met elkaar omgaan op het forum.
Slinger vroeg een jaar geleden gekscherend of ik aan het radicaliseren ben. Kep inderdaad wel woede in me de laatste twee jaar. Een vriendin zei pas dat ik wat minder boeken over politiek en zo moet lezen; maar uiteindelijk ligt het aan mezelf, niet aan die boeken.


.

BoerHarms
30-07-11, 21:36
Nou niet mijn levenswandel hoor, dat is teveel gezegd.
Omdat ik op jonge leeftijd een onbezonnen keuze heb gemaakt heb ik in diverse conflictgebieden gezeten. Gruwelijkheden letterlijk onder mijn neus zien gebeuren. Ik weet wat echte armoede en haat doet met mensen. Ik ben jarenlang dagelijks gediscrimineerd zonder enige terughoudendheid door mensen die nooit van politieke correctheid hebben gehoord. Voor hen was het de normaalste zaak van de wereld mij te wantrouwen omdat ik niet 1 van hen was.

Als ik dan sommige halfzachte idioten hier zie klagen over hoe mensen achter gesteld worden dan volg ik het niet helemaal meer. Meestal is het geouwehoer van teleurgestelden die zichzelf schromelijk overschatten. Niet weten in wat voor bevoorrechte positie ze zitten. Het verrotten om de eigen vooroordelen over boord te zetten en de koe bij de horens te vatten.

Ik ben mijn burgercarierre pas begonnen in 1999. Mijn diploma's waren na 35 jaar zo goed als waardeloos. Na diverse vruchteloze pogingen ben ik begonnen aan een studie die ik betaald heb met het geld dat ik in de avonduren heb verdiend.
Ik heb nu een goedlopend bedrijf, maak content voor diverse opleidingen/trainingen en geef zelf trainingen hoofdzakelijk in veranderingsmanagement. Komen mijn ervaringen achteraf toch nog van pas.

Ik heb niets gekregen, nooit mijn hand opgehouden en alles op eigen kracht gedaan. Anderen, het systeem of de overheid de schuld geven van eigen falen heb ik dus echt een broertje dood aan.
Op de vraag 'wat heb je er zelf aan gedaan' heb ik nog maar zelden een steekhoudend antwoord gekregen.

Wat mij verder wel eens irriteert hier is dat er op bepaalde onderwerpen geen kritiek mogelijk is. Alles moet je geweldig vinden anders ben je al snel een PVV-er.

Toppie,

Ja, ik kan me daarin goed vinden, maar tegenwoordig wilt iedereen alles in de schoot geworpen krijgen zonder er moeite voor te doen.

Kommentaar , enz, blah blah, maar zullen ze werkelijk tegenover de persoon in kwestie staan dan zijn al heel gauw uitgel*lt.

Alles wat ik bezit en verkregen heb in mijn leven heb ik zelf voor gewerkt, neen mijn ouders waren niet vermogend, in tegendeel , met een gezin van 6 kinderen in een klein huis met drie slaapkamers, maar ik heb wel normen en waarden meegekregen, en neen ik moest niet. 's avonds of 's nachts over straat slenteren. Mijn ouders moesten en wisten precies wat ik deed in mijn jeugdjaren, strenge opvoeding, neen een rechtvaardige opvoeding waar ik ze vandaag aan de dag nog dankbaar voor ben. Met gevolg dat ik nu een goed baan, kan gelukkig heel wat van de wereld zien, ja tijdens mijn werk leef ik vaak in weelde, maar mijn vakantie breng ik vaak in alle eenvoud door.

sidi bibi
31-07-11, 05:30
Nou niet mijn levenswandel hoor, dat is teveel gezegd.
Omdat ik op jonge leeftijd een onbezonnen keuze heb gemaakt heb ik in diverse conflictgebieden gezeten. Gruwelijkheden letterlijk onder mijn neus zien gebeuren. Ik weet wat echte armoede en haat doet met mensen. Ik ben jarenlang dagelijks gediscrimineerd zonder enige terughoudendheid door mensen die nooit van politieke correctheid hebben gehoord. Voor hen was het de normaalste zaak van de wereld mij te wantrouwen omdat ik niet 1 van hen was.

Als ik dan sommige halfzachte idioten hier zie klagen over hoe mensen achter gesteld worden dan volg ik het niet helemaal meer. Meestal is het geouwehoer van teleurgestelden die zichzelf schromelijk overschatten. Niet weten in wat voor bevoorrechte positie ze zitten. Het verrotten om de eigen vooroordelen over boord te zetten en de koe bij de horens te vatten.

Ik ben mijn burgercarierre pas begonnen in 1999. Mijn diploma's waren na 35 jaar zo goed als waardeloos. Na diverse vruchteloze pogingen ben ik begonnen aan een studie die ik betaald heb met het geld dat ik in de avonduren heb verdiend.
Ik heb nu een goedlopend bedrijf, maak content voor diverse opleidingen/trainingen en geef zelf trainingen hoofdzakelijk in veranderingsmanagement. Komen mijn ervaringen achteraf toch nog van pas.

Ik heb niets gekregen, nooit mijn hand opgehouden en alles op eigen kracht gedaan. Anderen, het systeem of de overheid de schuld geven van eigen falen heb ik dus echt een broertje dood aan.
Op de vraag 'wat heb je er zelf aan gedaan' heb ik nog maar zelden een steekhoudend antwoord gekregen.

Wat mij verder wel eens irriteert hier is dat er op bepaalde onderwerpen geen kritiek mogelijk is. Alles moet je geweldig vinden anders ben je al snel een PVV-er.

Prima Super :duim:

Wordt ook misselijk van dat stelselmatig onderuit halen.

Lukt mij ook best om overeind te blijven en iets op te bouwen in een land met wettelijke discrimminatie. En dan commentaar te krijgen "wat doe je nog in Marokko" wanneer je op- of aanmerkingen plaatst.

Fulanadetal
31-07-11, 09:00
(Novum) - Tweede-Kamerlid Tofik Dibi (GroenLinks) doet aangifte tegen de twitteraar @Stop_Links, die op de site oproept om het Kamerlid te 'verdelgen'. Dat laat Dibi vrijdag weten.


Dibi liet eerder deze week weten dat hij naar aanleiding van de aanslagen in Noorwegen een debad met premier Mark Rutte (VVD) en minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) over vreemdelingenhaat en over de 'opvallende raakvlakken' tussen de politieke ideologie van de Noorse terrorist Breivik en Nederland. (Binnenland.nl)


Kijk, weer een staaltje geweldig taalgebruik door journalisten.
Dibi laat weten dat hij een debad.......
Wat wil hij met een debad? Dat werkwoord is voor het gemak weg gelaten. Ik heb de zin een paar keer gelezen maar echt, het benodigde werkwoord staat er niet.

En wat is dat eigenlijk, een debad? Is dat een soort grote badkuip voor politici?
Kan men er in debadderen? Het is vast een beetje smerig.

BoerHarms
31-07-11, 10:12
Prima Super :duim:

Wordt ook misselijk van dat stelselmatig onderuit halen.

Lukt mij ook best om overeind te blijven en iets op te bouwen in een land met wettelijke discrimminatie. En dan commentaar te krijgen "wat doe je nog in Marokko" wanneer je op- of aanmerkingen plaatst.

:duim::duim:



Betreft onderuithalen:
Meestal genieten de personen daarvan, misschien wel s.m. trekjes.
of ze behandelen graag de persoon zoals ze het liefst zelf behandeld wilt worden.

knuppeltje
31-07-11, 10:25
Kijk, weer een staaltje geweldig taalgebruik door journalisten.

Ik zal het woordje 'wil' wel vergeten hebben te tikken. En die stomme spellingcorrectors weten ook al niet dat je 'debat' met een 't' aan het eind tikt en niet met een 'd'. :confused:

Mea culpa, mea culpa, maxima mea culpa.

super ick
31-07-11, 10:43
Prima Super :duim:

Wordt ook misselijk van dat stelselmatig onderuit halen.

Lukt mij ook best om overeind te blijven en iets op te bouwen in een land met wettelijke discrimminatie. En dan commentaar te krijgen "wat doe je nog in Marokko" wanneer je op- of aanmerkingen plaatst.

Prachtig vond ik het dat jij 'de andere kant' eens ook eens onder de aandacht bracht.
Mooi om te zien hoe een echte 'wij-zij-prikker' die zo'n beetje alles in Nederland de grond in trapt direct verdwenen was.
Het is een kwestie dat ze niet weten wat ze hebben. Totaal wereldvreemd inhakken op alles en iedereen en intussen lekker met een gouden lepeltje in je mond zitten.
Walgelijke lui.

super ick
31-07-11, 10:50
Knap werk, man.
Ja, we moeten een beetje normaler met elkaar omgaan op het forum.
Slinger vroeg een jaar geleden gekscherend of ik aan het radicaliseren ben. Kep inderdaad wel woede in me de laatste twee jaar. Een vriendin zei pas dat ik wat minder boeken over politiek en zo moet lezen; maar uiteindelijk ligt het aan mezelf, niet aan die boeken.


.

Ik heb een behoorlijke tijd geleden eens gelezen dat de mensen in de oudheid ongeveer 15.000 jaar oud hadden moeten worden om dezelfde data te verwerken die de moderne mens in zijn leven te verwerken krijgt.
Het kan dus echt geen kwaad om een leuke sport te zoeken, te gaan wandelen, fietsen, etc.
In ieder geval iets waardoor je af en toe een beetje kunt 'resetten'.

Fulanadetal
31-07-11, 11:00
Ik zal het woordje 'wil' wel vergeten hebben te tikken. En die stomme spellingcorrectors weten ook al niet dat je 'debat' met een 't' aan het eind tikt en niet met een 'd'. :confused:

Mea culpa, mea culpa, maxima mea culpa.

Hoezo jouw schuld, het was toch een tekst van Novum?
Ik zou me niet druk maken om het taalgebruik van andere forumleden.
Maar van een journalist verwacht ik een perfecte taalbeheersing.

knuppeltje
31-07-11, 11:37
Hoezo jouw schuld, het was toch een tekst van Novum?
Ik zou me niet druk maken om het taalgebruik van andere forumleden.

Jawel, maar als mislukte nerd ik kan niet knippen en plakken, dus moet ik het wel eerst printen en dan hier uittikken. Ik ben dan af en toe net zo'n halfblindeblinde tikpoes. Vandaar.

Neu, vind ik ook.

sidi bibi
31-07-11, 11:40
Het is een kwestie dat ze niet weten wat ze hebben.

Tis vakantieperiode hier, de luxe bolides die hier weer rondrijden. Sommigen bezitten hier hele straten, hun villa's, grondbezit. Allemaal in Europa opgebouwd. Hoezo kansarm ?

Olive Yao
31-07-11, 11:48
Ik heb een behoorlijke tijd geleden eens gelezen dat de mensen in de oudheid ongeveer 15.000 jaar oud hadden moeten worden om dezelfde data te verwerken die de moderne mens in zijn leven te verwerken krijgt.
Het kan dus echt geen kwaad om een leuke sport te zoeken, te gaan wandelen, fietsen, etc.
In ieder geval iets waardoor je af en toe een beetje kunt 'resetten'.

Doe vanouds juist veel aan sport, waaronder atletiek - maar daar is het afgelopen jaar idd sterk de klad in gekomen. Dus het klopt wat je schrijft.


.

super ick
31-07-11, 17:48
Tis vakantieperiode hier, de luxe bolides die hier weer rondrijden. Sommigen bezitten hier hele straten, hun villa's, grondbezit. Allemaal in Europa opgebouwd. Hoezo kansarm ?

Ik heb begrepen dat er zelfs uitkeringstrekkers zijn met onroerend goed op hun naam.
Nederland wil die gegevens overigens graag hebben maar destijds weigerde Marokko dat. Is dat nog steeds zo?

sidi bibi
01-08-11, 13:59
Ik heb begrepen dat er zelfs uitkeringstrekkers zijn met onroerend goed op hun naam.
Nederland wil die gegevens overigens graag hebben maar destijds weigerde Marokko dat. Is dat nog steeds zo?


Dat ligt veel gevoeliger dan je het hier zo stelt. De regering heeft een beleid dat prioriteiten stelt aan eigen bevolking. Oa terugkeerbeleid. In het verleden ging het niet om gigantische bedragen, vaak zou een familie die een eindelijk een dak boven het hoofd had de dupe zijn. Terug naar een bidonville. Dat probeer je natuurlijk te voorkomen.

Ik had het meer over succesvolle Europeanen van Marokkaanse afkomst. Die zitten echt niet in een uitkering. In een stad bij mij in de buurt zijn hele wijken het eigendom van vooral Franse Marokkanen. De leegstand is vaak meer dan de helft, die zitten gewoon te wachten tot de prijzen weer omhoog gaan en verkopen het weer, tis trouwens ook een geldbelegging van rijke Marokkanen hier. Ze prefereren dat boven een bank. Ook beleggen in grond zonder er verder iets mee te doen.
Wanneer een regering aan koopbescherming gaat doen vervalt een flink deel van inkomsten uit het buitenland. Hele galerijen van woonetages gaan zo van de hand.

Dat flikten die armeren trouwens ook die in bidonvilles woonden. Kregen van de overheid een stukje grond en verkochten het weer om zich vervolgens elders opnieuw van hetzelfde trucje te bedienen.

super ick
01-08-11, 15:18
Dat ligt veel gevoeliger dan je het hier zo stelt. De regering heeft een beleid dat prioriteiten stelt aan eigen bevolking. Oa terugkeerbeleid. In het verleden ging het niet om gigantische bedragen, vaak zou een familie die een eindelijk een dak boven het hoofd had de dupe zijn. Terug naar een bidonville. Dat probeer je natuurlijk te voorkomen.

Ik had het meer over succesvolle Europeanen van Marokkaanse afkomst. Die zitten echt niet in een uitkering. In een stad bij mij in de buurt zijn hele wijken het eigendom van vooral Franse Marokkanen. De leegstand is vaak meer dan de helft, die zitten gewoon te wachten tot de prijzen weer omhoog gaan en verkopen het weer, tis trouwens ook een geldbelegging van rijke Marokkanen hier. Ze prefereren dat boven een bank. Ook beleggen in grond zonder er verder iets mee te doen.
Wanneer een regering aan koopbescherming gaat doen vervalt een flink deel van inkomsten uit het buitenland. Hele galerijen van woonetages gaan zo van de hand.

Dat flikten die armeren trouwens ook die in bidonvilles woonden. Kregen van de overheid een stukje grond en verkochten het weer om zich vervolgens elders opnieuw van hetzelfde trucje te bedienen.

Grondspeculatie is een populaire hobby van de rijken. Hier doen bedrijven er ook aan mee. Dat is mede een oorzaak van de hoge huizenprijs.
ZOdra de overheid de grond wilt gebruiken komen zij aanzetten met een projectontwikkelaar. Anders gaan ze dwarsliggen. Zo verdienen ze twee keer.

Spoetnik
01-08-11, 18:13
Grondspeculatie is een populaire hobby van de rijken. Hier doen bedrijven er ook aan mee. Dat is mede een oorzaak van de hoge huizenprijs.
ZOdra de overheid de grond wilt gebruiken komen zij aanzetten met een projectontwikkelaar. Anders gaan ze dwarsliggen. Zo verdienen ze twee keer.

Oja, geef de schuld maar weer aan het kapitaal, jij marxist!

super ick
01-08-11, 19:35
Oja, geef de schuld maar weer aan het kapitaal, jij marxist!

:zweep:
Pas op jij.....

Saul
01-08-11, 19:35
En het bedreigen door levenloze Breiviks gaat gewoon door. Maar wel anoniem, zo dapper zijn onze onderbuikkrijgers wel.

http://i55.tinypic.com/2afacz.png
(http://i55.tinypic.com/2afacz.png)

Olive Yao
01-08-11, 21:11
GroenLinks-Kamerlid Dibi doet opnieuw aangifte

NU.nl maandag 1 augustus 2011

GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi gaat opnieuw aangifte doen vanwege een doodsbedreiging. Maandag schreef twitteraar @HvDuijn op Twitter: "Ik hoop echt dat ze je afknallen samen met al je linkse vriendjes".

Vorige week kondigde Dibi ook al aan aangifte te doen, nadat een andere twitteraar opriep 'dit Marokkaanse insect te verdelgen'.

Geert Wilders
"Ik haat aangiftes", zegt Dibi. "Ik bedenk opeens hoe vaak Geert Wilders wel niet aangifte heeft moeten doen tegen dit soort bedreigingen". Het Kamerlid wil 'uit deze onheilspellende sfeer komen' en een inhoudelijk debat voeren over de woede in de samenleving.

Volgens @HvDuijn, die Hans van Duijn zou heten, is er geen sprake van bedreiging, maar spreekt hij slechts een wens uit. "Als je Wilders niet constant beschuldigt van alles en nog wat dan gebeuren dit soort dingen niet", bijt hij het Kamerlid nog toe.

Excuses
De twitteraar @Stop_Links, die opriep om Dibi te verdelgen, heeft nog niet gereageerd op een aanbod van de GroenLinkser. Vrijdagavond maakte Dibi bekend dat hij bereid is geen aangifte tegen @Stop_Links te doen als deze zijn excuses aanbiedt, belooft nooit weer tot geweld op te roepen en een persoonlijk gesprek wil aangaan. De aangifte gaat door, meldt Dibi.

Het Kamerlid daagde vorige week PVV-leider Geert Wilders uit om mee te helpen de voedingsbodem voor geweld weg te nemen. Hij deed dat naar aanleiding van de aanslagen die Anders Behring Breivik in Noorwegen pleegde. Breivik refereerde in zijn manifest meerdere keren aan Wilders.

Achterban
Hoewel Dibi benadrukte dat Wilders niet medeplichtig is aan de gebeurtenissen in Noorwegen, heeft de PVV-leider wel de plicht om de discussie aan te gaan bij dat deel van zijn achterban dat mogelijk begrip heeft voor wat Breivik heeft gedaan. Hij zou zo de woede die bij deze PVV'ers leeft kunnen helpen kanaliseren, denkt Dibi.

Wilders
Volgens Wilders wil Dibi een politiek slaatje slaan uit de gebeurtenissen in Noorwegen. Hij vindt dit 'ranzig'. Maandag zei hij in De Telegraaf dat linkse politici hem willen demoniseren. "Ze kunnen de boom in. Allemaal", sprak hij.

Wilders haalde in het artikel hard uit naar onder meer de PvdA. Cohen riep vorige week naar aanleiding van 'Oslo' Wilders op zijn woorden te matigen.

De Noorse terrorist Anders Behring Breivik refereerde meerdere malen aan Wilders in zijn manifest. De PVV-leider vindt echter dat hem niets te verwijten valt. "Links grijpt dit aan om te proberen af te rekenen met de PVV en demoniseert er flink op los met een bijna ziekelijke gretigheid", zegt hij in de krant.


VVD-bestuurder Verheijen haalt uit naar Wilders

NU.nl maandag 1 augustus 2011

De vicevoorzitter van de VVD Mark Verheijen heeft hard uitgehaald naar Geert Wilders.

Aanleiding is het artikel maandag in De Telegraaf, waarin de PVV-leider reageert op alle kritiek die hij te verduren kreeg na de aanslagen in Oslo. Wilders zegt zich gedemoniseerd te voelen door linkse politici als Job Cohen (PvdA).

"Ach arme Geertje. Wat nou 77 doden? Waren we toch bijna vergeten dat HIJ natuurlijk grootste slachtoffer is van Breivik", schrijft Verheijen - tevens gedeputeerde in Limburg - maandag op Twitter.

"Wilders en een aantal linkse politici konden het niet laten 'Noorwegen' politiek te gebruiken", vervolgt hij. "Dat mogen we niet vergeten".

Verheijnen is de eerste VVD'er die publiekelijk zo hard uithaalt naar Wilders, die met zijn partij het kabinet van VVD en CDA voorziet van gedoogsteun.

Hartewens
Op maandagmiddag gaf Verheijen aan dat hij beter niet via Twitter over PVV-leider Geert Wilders en de aanslagen in Noorwegen had kunnen schrijven. Hij meldde dat zijn bericht niet als aanval op Wilders of linkse partijen was bedoeld. Het was volgens hem slechts een hartewens om de gruweldaden in Noorwegen niet te 'misbruiken' in het politieke debat.



.

tanger'73
01-08-11, 23:42
wilders een zwijn noemen is teveel krediet.
een huichelaar, hypocriet, een fascist ala, maar een zwijn, nee.
dieren doen niemand wat kwaad.

Bovenal zakkenvuller en een pot nat, zoals al die andere parlementaire heikneuters.

super ick
02-08-11, 11:29
[SIZE="3"]

"Ik haat aangiftes", zegt Dibi. "Ik bedenk opeens hoe vaak Geert Wilders wel niet aangifte heeft moeten doen tegen dit soort bedreigingen".

.

Goh,

Ik moet ineens denken aan Hanneke Groenteman die ineens allerlei rechtse taal begon uit te slaan vlak nadat haar tasje geript werd. :hihi:

Wellicht zou het een goede zaak zijn om, voor alle duidelijkheid, gezamenlijk dit soort achterlijken te veroordelen. Zoals het sowiezo een goede zaak zou zijn om eens meer met elkaar samen te gaan werken i.pv. elkaar verketteren omdat beider achterban dat eist.
Van het begin af aan is iedere rechtse partij besmet verklaard. Niet als een politieke partij waar op verschillende vlakken zaken mee te doen is. Waar je mee in debat moet blijven. Die je op standpunten moet bestrijden en niet als slecht moet bestempelen.
Nu wordt de PVV weggezet. Zo komt de PVV te makkelijk weg, ze hoeven zich vaak niet te laten horen want worden nergens bij betrokken.
Alleen bij de stokpaardjes gooien ze wat olie op het vuur en verder leunen ze rustig achterover.