PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouw voelt zich bedreigd door Korantekst en slaat bomalarm



Joesoef
30-07-11, 10:59
Vrouw voelt zich bedreigd door Korantekst en slaat bomalarm

30-07-11 * 10:47 uur

De Tunesiër fluisterde teksten uit de Koran en veroorzaakte daarmee verwarring en angst bij een medepassagier. © ANP
Een vrouw heeft gisteren een bomaanslag gemeld toen een man naast haar in de bus fluisterend Koranteksten opzegde. Haar bomalarm veroorzaakte een gigantische file op een belangrijke verkeersader in het noorden van Duitsland.

'Ze hoorde een andere passagier de Koran reciteren en zag dat als een bedreiging', zei politiewoordvoerder Detlev Kaldinski in Rotenburg.
*
De chauffeur zette de bus die 45 mensen van Kopenhagen naar Parijs vervoerde, midden in de nacht aan de kant na de waarschuwing van de vrouw. Een team van agenten, Special Forces en honden kamde de bus uit op zoek naar explosieven.

Snelweg twee uur dicht
De man, een Tunesiër, werd aangehouden. Hij had wapens noch explosieven bij zich. De snelweg werd door de interventie twee uur lang geblokkeerd.
*
Volgens de politie hoorde de vrouw het woord 'Osama' vallen tijdens de voordracht. De man verklaarde dat hij de bijnaam Osama heeft en soms over zichzelf in de derde persoon spreekt.
(Redactie)

knuppeltje
30-07-11, 11:09
Hoe zo niks verziekt klimaat?

Vrouwen zouden eigenlijk ook niet met de bus mee mogen. :fpotver:

Joesoef
30-07-11, 11:13
Vanmiddag twittert Geert dat moslims in het openbaar hun kop moeten houden.

Zou deze man ook het land uit moeten van de PVV?

Slinger
30-07-11, 11:25
Vrouw voelt zich bedreigd door Korantekst en slaat bomalarm

30-07-11 * 10:47 uur

De Tunesiër fluisterde teksten uit de Koran en veroorzaakte daarmee verwarring en angst bij een medepassagier. © ANP
Een vrouw heeft gisteren een bomaanslag gemeld toen een man naast haar in de bus fluisterend Koranteksten opzegde. Haar bomalarm veroorzaakte een gigantische file op een belangrijke verkeersader in het noorden van Duitsland.

'Ze hoorde een andere passagier de Koran reciteren en zag dat als een bedreiging', zei politiewoordvoerder Detlev Kaldinski in Rotenburg.
*
De chauffeur zette de bus die 45 mensen van Kopenhagen naar Parijs vervoerde, midden in de nacht aan de kant na de waarschuwing van de vrouw. Een team van agenten, Special Forces en honden kamde de bus uit op zoek naar explosieven.

Snelweg twee uur dicht
De man, een Tunesiër, werd aangehouden. Hij had wapens noch explosieven bij zich. De snelweg werd door de interventie twee uur lang geblokkeerd.
*
Volgens de politie hoorde de vrouw het woord 'Osama' vallen tijdens de voordracht. De man verklaarde dat hij de bijnaam Osama heeft en soms over zichzelf in de derde persoon spreekt.
(Redactie)

Vreemd. Hij heeft dus niet alleen uit de koran gereciteerd, maar ook iets gezegd waarin het woord Osama voorkwam.

knuppeltje
30-07-11, 11:26
Vanmiddag twittert Geert dat moslims in het openbaar hun kop moeten houden.

Zou deze man ook het land uit moeten van de PVV?

Ik vind dat Wilders in het openbaar zijn kop moet houden, maar ik twitter niet. :jammer:

Vast wel en met pek en veren overgoten. :wijs:

knuppeltje
30-07-11, 11:28
Vreemd. Hij heeft dus niet alleen uit de koran gereciteerd, maar ook iets gezegd waarin het woord Osama voorkwam.

Weet ja hoeveel mensen er al eeuwenlang Osama heten?

Slinger
30-07-11, 11:37
Weet ja hoeveel mensen er al eeuwenlang Osama heten?

Mensen houden er nu eenmaal niet van om opgeblazen te worden.

H.P.Pas
30-07-11, 11:44
Mensen houden er nu eenmaal niet van om opgeblazen te worden.

Zichzelf opblazen daarentegen, daar zijn ze dol op.

Slinger
30-07-11, 11:47
Zichzelf opblazen daarentegen, daar zijn ze dol op.

Sommigen doen het desondanks wel, zoals gebleken is.

H.P.Pas
30-07-11, 11:50
Sommigen doen het desondanks wel

Dagelijks meermaals. Hier bijvoorbeeld. :bril:

Slinger
30-07-11, 11:54
Dagelijks meermaals. Hier bijvoorbeeld. :bril:

En dan houden ze de ontploffing niet meer tegen en gaan volledig uit hun dak. Gelukkig voorlopig alleen nog verbaal.

knuppeltje
30-07-11, 12:00
Mensen houden er nu eenmaal niet van om opgeblazen te worden.

Dat geloof ik graag. Maar hoevel mensen noemen hun zoontje nog steeds Adolf, terwijl dat toch ook de voornaam van Hitler was. Of Josef, vooral bij joden en christenen, terwijl dat toch ook de voornaam van Stalin was. Of Jan, terwijl dat toch ook de voornaam van Pietsz. Koen was, de welbekende slachter van Batavia.
En zo kan de lijst nog heel lang worden.

Maar als je het weten wilt, Osama was bijvoorbeeld ook de voornaam van ibn Zaid Harita, een van de eerste bekeerlingen.

knuppeltje
30-07-11, 12:01
En dan houden ze de ontploffing niet meer tegen en gaan volledig uit hun dak. Gelukkig voorlopig alleen nog verbaal.

Wie is ze?

Slinger
30-07-11, 12:01
Wie is ze?

Voel je je aangesproken? Kijk zelf maar of die schoen je past...

knuppeltje
30-07-11, 12:03
Voel je je aangesproken?

Ik niet. Maar wie zijn ze?

super ick
30-07-11, 12:08
Voel je je aangesproken? Kijk zelf maar of die schoen je past...

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Niet die naam, hoewel als die naam voorkomt in een gebed...........
En dan het bidden in een rijdende bus. En de aanslagen die Europa al achter de rug heeft.
Ik kan me de reactie voorstellen.

Wat een heerlijke wereld is het toch geworden.

knuppeltje
30-07-11, 12:11
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Niet die naam, hoewel als die naam voorkomt in een gebed............

Lees dit nog eens zorgvuldig over.

Slinger
30-07-11, 12:18
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Niet die naam, hoewel als die naam voorkomt in een gebed...........
En dan het bidden in een rijdende bus. En de aanslagen die Europa al achter de rug heeft.
Ik kan me de reactie voorstellen.

Wat een heerlijke wereld is het toch geworden.

Er zijn twee mogelijkheden: deze man was naïef of hij was er op uit om angst aan te jagen.

Joesoef
30-07-11, 12:38
Vreemd. Hij heeft dus niet alleen uit de koran gereciteerd, maar ook iets gezegd waarin het woord Osama voorkwam.


Op mijn afdeling werken 2 Osama's en ze bidden ook nog. Gewoon maar oppakken.

Joesoef
30-07-11, 12:39
Er zijn twee mogelijkheden: deze man was naïef of hij was er op uit om angst aan te jagen.


Bedank Wilders, is hem toch nog iets gelukt.

Slinger
30-07-11, 12:43
Op mijn afdeling werken 2 Osama's en ze bidden ook nog. Gewoon maar oppakken.

En ze praten daarbij in het bijzijn van anderen ook in zichzelf en over zichzelf in de derde persoon en noemen zich daarbij bij een bijnaam die anderen hen gaven?

En je hebt nog geen psychiatrisch rapport laten opstellen?

Joesoef
30-07-11, 12:59
En je hebt nog geen psychiatrisch rapport laten opstellen?


Hoe is het met jouw psychiatrisch rapport?

Slinger
30-07-11, 13:03
Hoe is het met jouw psychiatrisch rapport?

Eigenlijk zou van een moderator fatsoen verwacht mogen worden.

knuppeltje
30-07-11, 13:08
En ze praten daarbij in het bijzijn van anderen ook in zichzelf en over zichzelf in de derde persoon en noemen zich daarbij bij een bijnaam die anderen hen gaven?

En je hebt nog geen psychiatrisch rapport laten opstellen?

Huh, over welke bijnaam heb je het?

Om over een zieke geest te spreken.

knuppeltje
30-07-11, 13:10
Eigenlijk zou van een moderator fatsoen verwacht mogen worden.

En van jou niet?

super ick
30-07-11, 13:14
Bedank Wilders, is hem toch nog iets gelukt.

Bedank de aanslagplegers maar. Zonder hen was het nooit gelukt.

super ick
30-07-11, 13:18
Op mijn afdeling werken 2 Osama's en ze bidden ook nog. Gewoon maar oppakken.

Ik zou ze eerst aanspreken op hun gedrag. Direct op laten pakken lukt nog niet. Even wachten nog tot Wilders het voor het zeggen heeft.

Witte78
30-07-11, 13:31
Het is ook niet normaal dat iemand in de bus de zomaar de koran gaat citeren. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, ook niet in islamitische landen. Wel heb ik meegemaakt dat tijdens ramadan iemand in de trein eten ging uitdelen, gepaard met een gebed, maar dat is niet echt te vergelijken.

knuppeltje
30-07-11, 13:32
Bedank de aanslagplegers maar. Zonder hen was het nooit gelukt.

Ik geloof toch niet echt dat wij Wilders dankbaar moeten zijn dat hij daar weer gebruik van maakt om hier het klimaat zo te verzieken. Ik kan abuis hebben, maar ik denk het niet.

knuppeltje
30-07-11, 13:35
Het is ook niet normaal dat iemand in de bus de zomaar de koran gaat citeren. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, ook niet in islamitische landen. Wel heb ik meegemaakt dat tijdens ramadan iemand in de trein eten ging uitdelen, gepaard met een gebed, maar dat is niet echt te vergelijken.

Tja, je komt nog wel eens hier en daar processies tegen waarin luidkeels psalmen worden gezongen. Die zorgen dan ook nog eens voor verkeerstagnatie met hun geblèr. :fplet:

A_K_A
30-07-11, 13:55
Ik wilde hetzelfde doen toen ik Rinus hoorde.

mark61
30-07-11, 14:07
En dan houden ze de ontploffing niet meer tegen en gaan volledig uit hun dak. Gelukkig voorlopig alleen nog verbaal.

Eh, kleine suggestie. HP Pas heeft het wellicht over jou :slaap:

mark61
30-07-11, 14:09
Het is ook niet normaal dat iemand in de bus de zomaar de koran gaat citeren.

Says who? Jij bent de expert over 1 miljard man in 100 landen? :hihi:

Ik hoor(de) altijd heel wat geprevel, met name bij het vertrek van vliegtuigen :vreemd:

BlackBox
30-07-11, 14:23
Eh, kleine suggestie. HP Pas heeft het wellicht over jou :slaap:
:hihi:

A_K_A
30-07-11, 14:26
:hihi:

Saul
30-07-11, 14:35
Het is ook niet normaal dat iemand in de bus de zomaar de koran gaat citeren.

Waarom bemoei jij je niet gewoon met jezelf?

(Ik bedoel het vriendelijk)

Witte78
30-07-11, 14:36
Says who? Jij bent de expert over 1 miljard man in 100 landen? :hihi:

Ik hoor(de) altijd heel wat geprevel, met name bij het vertrek van vliegtuigen :vreemd:

Ik heb wel redelijk wat ervaring met reizen met de bus, vooral in Europa waar dit zich voordeed. Misschien dat ik het door een of andere freaky toeval nog nooit heb meegemaakt. Waarschijnlijker vind ik dat het zeer zelden voorkomt (en dus niet normaal is).

Witte78
30-07-11, 14:38
Waarom bemoei jij je niet gewoon met jezelf?

(Ik bedoel het vriendelijk)

Omdat we allemaal deel uitmaken van dezelfde samenleving. Dezelfde reden dus dat jij je nu met mij bemoeit. (of jij moet een of ander duister motief hebben, maar dan hoor ik het wel)

Slinger
30-07-11, 14:44
Huh, over welke bijnaam heb je het?

Om over een zieke geest te spreken.

Lees het openingsartikel! (Sommige dingen veranderen nooit).

Slinger
30-07-11, 14:45
Eh, kleine suggestie. HP Pas heeft het wellicht over jou :slaap:

En vooral jij kunt zeker niemand anders bedenken?

Saul
30-07-11, 15:00
Omdat we allemaal deel uitmaken van dezelfde samenleving. Dezelfde reden dus dat jij je nu met mij bemoeit. (of jij moet een of ander duister motief hebben, maar dan hoor ik het wel)

Mensen hebben ook zoiets als persoonlijke leefruimte. Leef en laat leven in plaats van je obsessief te bemoeien met anderen.

Als je op een openbaar forum een post plaatst dan verwacht je reacties. Dan is iets anders dan op straat de Koran reciteren.

Witte78
30-07-11, 15:02
Mensen hebben ook zoiets als persoonlijke leefruimte. Leef en laat leven in plaats van je obsessief te bemoeien met anderen.

Mee eens. Persoonlijk leefruimte is echter niet gelijk aan een openbare bus. Van mij mag die man truiwens best bidden hoor. Ik zeg alleen dat het niet normaal is, ik kijk dan ook niet echt op van deze reactie, ook al vind ik het overdreven.

super ick
30-07-11, 16:41
Ik geloof toch niet echt dat wij Wilders dankbaar moeten zijn dat hij daar weer gebruik van maakt om hier het klimaat zo te verzieken. Ik kan abuis hebben, maar ik denk het niet.

Je bent ook abuis want dat beweer ik ook niet. Bovendien ligt het het er toch wel duimendik bovenop dat ik het woordje dankbaar ironisch bedoelde.

Ik krijg de indruk dat ik bij jou in het verdachtenbankje zit en per defenitie negatief benadert moet worden.

Of ben ik nu abuis?

BlackBox
30-07-11, 17:07
En vooral jij kunt zeker niemand anders bedenken?
:lol:

Slinger
30-07-11, 17:27
:lol:

:hihi:

mark61
31-07-11, 10:44
Ik heb wel redelijk wat ervaring met reizen met de bus, vooral in Europa waar dit zich voordeed. Misschien dat ik het door een of andere freaky toeval nog nooit heb meegemaakt. Waarschijnlijker vind ik dat het zeer zelden voorkomt (en dus niet normaal is).

Nou ik ben het wel gewend. Ik reis dan zelden met bussen maar toch wel met vliegtuigen in en naar islamitische landen.

Ik had trouwen ooit een rijinstructeur die tijdens de les de hele tijd in de bijbel zat te lezen, omdat zijn vriendin het net had uitgemaakt. Dus tsja :hihi:

knuppeltje
31-07-11, 10:58
Lees het openingsartikel!

(Sommige dingen veranderen nooit).

En?

Dat lijkt soms wel eens te kloppen. Schijnheiligheid en hypocrisie bijvoorbeeld.

knuppeltje
31-07-11, 11:19
Je bent ook abuis want dat beweer ik ook niet. Bovendien ligt het het er toch wel duimendik bovenop dat ik het woordje dankbaar ironisch bedoelde.

Ik krijg de indruk dat ik bij jou in het verdachtenbankje zit en per defenitie negatief benadert moet worden.

Of ben ik nu abuis?

Dat is de zaak omdraaien. Ik verweet je dat dan ook niet, je moet dus niet zo paranoia doen.
Ik stelde slechts dat wij Wilders niet echt dankbaar moeten zijn voor het feit dat hij bepaalde zaken gebruikt om hier het klimaat te verzieken.

Nee, zo is het niet. Verdachten zitten in het verdachtenbankje zolang hun schuld nog niet is vastgesteld, en daar moeten ze positief benaderd worden, anders worden ze daar alleen maar slechter van. En daarmee is ook uw laatste vraag beantwoord. :)

knuppeltje
31-07-11, 11:21
Ik had trouwen ooit een rijinstructeur die tijdens de les de hele tijd in de bijbel zat te lezen, omdat zijn vriendin het net had uitgemaakt. Dus tsja :hihi:

In Nederland?

En jij hebt niet meteen de politie gebeld? :argwaan:

Max Stirner
31-07-11, 14:18
Zichzelf opblazen daarentegen, daar zijn ze dol op.


Daar lijkt het wel ns op.

In het MO wil het namelijk nog wel ns gebeuren - paar 100x per jaar
Daders blazen zichzelf op (bijv. in een bus, een wachtrij, een hotel etc.) of openen het vuur, meestal onder het prevelen van Koranverzen.

Daders van Madrid deden dit ook, het gevalletje Stockholm is een paar maanden terug, het akkefietje met die Delta Airlines vlucht bij Schiphol was ook vrij recent


Kan me de reactie van deze vrouw wel voorstellen

Olive Yao
31-07-11, 18:44
Daar lijkt het wel ns op.

In het MO wil het namelijk nog wel ns gebeuren - paar 100x per jaar
Daders blazen zichzelf op (bijv. in een bus, een wachtrij, een hotel etc.) of openen het vuur, meestal onder het prevelen van Koranverzen.

Daders van Madrid deden dit ook, het gevalletje Stockholm is een paar maanden terug, het akkefietje met die Delta Airlines vlucht bij Schiphol was ook vrij recent

Kan me de reactie van deze vrouw wel voorstellen

Ja, zo schrok ik me laatst een hoedje toen ik iemand Capitalism and freedom zag lezen. De kapitalistische raddraaier M. Friedman is een mad scientist in de criminele idioot variant. Ik dacht, er staan ons toch niet weer neoliberaal kapitalistische overnames te wachten? :cheefbek:

Of nee, scientist? ... mad economist. :alien:



.

Max Stirner
31-07-11, 19:12
ja, zo schrok ik me laatst een hoedje toen ik iemand capitalism and freedom zag lezen. De kapitalistische raddraaier m. Friedman is een mad scientist in de criminele idioot variant. Ik dacht, er staan ons toch niet weer neoliberaal kapitalistische overnames te wachten? :cheefbek:

Of nee, scientist? ... Mad economist. :alien:



.



?

....

Abu_Hurayrah
31-07-11, 19:31
De man, een Tunesiër, werd aangehouden. Hij had wapens noch explosieven bij zich. De snelweg werd door de interventie twee uur lang geblokkeerd.
*
Volgens de politie hoorde de vrouw het woord 'Osama' vallen tijdens de voordracht. De man verklaarde dat hij de bijnaam Osama heeft en soms over zichzelf in de derde persoon spreekt.
(Redactie)

Bron: ?

Zonder bron is het onbetrouwbaar noch acceptabel.

Joesoef
31-07-11, 20:40
Bron: ?

Zonder bron is het onbetrouwbaar noch acceptabel.


Duitse kranten komen ook niet verder dan enkele alinea's:

Gebet missverstanden: Bombenalarm auf der A1 - Vollsperrung | Panorama*- Hamburger Morgenpost (http://www.mopo.de/news/panorama/bombenalarm-auf-der-a1---vollsperrung/-/5066860/8726018/-/)