PDA

Bekijk Volledige Versie : Norway: Muslims and metaphors



Siah
01-08-11, 21:44
"This time around, we are fortunately no longer at the mercy of these ghastly news organisations to do their bigotry apace, frighten our communities out of their wits, and then once they are caught red-handed with their horrid racism just write a cursory "correction" and think it done with. This time around the miracle of the New Media - from Al Jazeera and Jadaliyya to countless blogs, Facebook pages, YouTube clips, tweeters, etc - has made it possible to grab these white supremacist racists by the throat of their conceited mendacity and force them to look at their ugly faces. The age of European colonial hubris and American imperial arrogance is over. This is the season of the Arab Spring. We talk back. This gang of badly educated, monolingual, provincial goons who masquerade as responsible journalists and is quick to assume the posture of a respectable institution, and who even congratulate themselves to be the paper of record and keep giving themselves the Pulitzer Prize, and who have for generations intimidated our parents and children will never, should never, be left off the hook this time around. They have frightened our parental generation into silence. We will not allow them to send our children to school yet again frightened by their names and their parental faith and by who and what they are. They have terrorised us enough. It is time to get even and theorise them. "
Norway: Muslims and metaphors
by Hamid Dabashi
Norway: Muslims and metaphors - Opinion - Al Jazeera English (http://english.aljazeera.net/indepth/opinion/2011/07/201173184110804329.html)

Mark
02-08-11, 06:57
nou ik ben benieuwd wat voor geweldige dingen de demonstranten in syrie en egypte de wereld gaan brengen.

knuppeltje
02-08-11, 10:03
nou ik ben benieuwd wat voor geweldige dingen de demonstranten in syrie en egypte de wereld gaan brengen.

Als het lukt, iets van democratie brengen. Dat zou ik daar heel geweldig vinden. Jij niet, zeurpiet?

mark61
02-08-11, 10:25
Ik begrijp geen ruk van dat stukje.

Mark
02-08-11, 10:36
Ik begrijp geen ruk van dat stukje.

alle blanken en westerlingen zijn slechte imperialisten, nu zulen zij ten onder gaan, zodra de revolutie in arabische landen plaatsvind zullen zij hun terechte plek als wereldleiders en spirituele gidslanden op zich nemen en amerika, china en europe op alle fronten van de troon stoten.

[/droom]

mark61
02-08-11, 10:37
alle blanken en westerlingen zijn slechte imperialisten, nu zulen zij ten onder gaan, zodra de revolutie in arabische landen plaatsvind zullen zij hun terechte plek als wereldleiders en spirituele gidslanden op zich nemen en amerika, china en europe op alle fronten van de troon stoten.

[/droom]

Ben alleen de link met Noorwegen even kwijt. Kan me geen Noors Egypte herinneren oid.

Bofko
02-08-11, 10:42
Noren zijn vooral goed in het koloniseren van onbewoonde gebieden
Denk aan Spitsbergen, Jan Mayen en Bouvet-island.

mark61
02-08-11, 10:54
Ben je dan een kolonisator light?

Bar
02-08-11, 11:27
Als het lukt, iets van democratie brengen. Dat zou ik daar heel geweldig vinden. Jij niet, zeurpiet?
Zoals gewoonlijk ziet het linkse contingent de tekenen aan de wand weer eens niet.

Maar ja, ze kunnen altijd nog bogen op hun anti-israëlische grondhouding.

knuppeltje
02-08-11, 11:32
Zoals gewoonlijk ziet het linkse contingent de tekenen aan de wand weer eens niet.

Maar ja, ze kunnen altijd nog bogen op hun anti-israëlische grondhouding.

Hahaha, pessimist.

Dat ligt er maar aan wat je onder grondhouding verstaat.

mark61
02-08-11, 11:40
Zoals gewoonlijk ziet het linkse contingent de tekenen aan de wand weer eens niet.

Maar ja, ze kunnen altijd nog bogen op hun anti-israëlische grondhouding.

Nog iemand die wat onbegrijpelijks brabbelt.

Mark
02-08-11, 11:55
Als het lukt, iets van democratie brengen. Dat zou ik daar heel geweldig vinden. Jij niet, zeurpiet?

Dat zou geweldig zijn maar, en ik wens ze het allerbeste maar geef ze weinig kans.

knuppeltje
02-08-11, 12:20
Dat zou geweldig zijn maar, en ik wens ze het allerbeste maar geef ze weinig kans.

Dat zou het inderdaad zijn, maar het zal nog een lange weg te gaan zijn. Maar ik zou het nogal raar vinden om van hen nu te eisen dat het in stel en sprong gebeurt. Zolang er maar serieus aan gewerkt wodt is het allemaal beterschap.