PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Nieuw hoogste gebouw ter wereld'



Mark
02-08-11, 11:29
'Nieuw hoogste gebouw ter wereld'


Enkele rijke Arabische oliesjeiks zijn van plan het hoogste gebouw ter wereld te bouwen. De toren in het Saoedische Jeddah moet een kilometer lang worden.


Momenteel staat het hoogste gebouw ter wereld in Dubai. De Burj Khalifa is 828 meter hoog.

De initiatiefnemers zijn Kingdom Holding, met als eigenaar prins Al-Waleed bin Talal, en Bin Laden Group, beheerd door de familie van de onlangs gestorven terrorist Osama. Het project gaat zo'n 866 miljoen euro kosten, zo meldt Reuters. In het gebouw is onder andere plaats voor een hotel, luxe appartementen en kantoren.

Mark
02-08-11, 11:30
De Bin Ladens zijn van alle markten thuis!! Gebouwen bouwen en ze ook neerhalen :)

Bofko
02-08-11, 11:33
Lijkt me niet erg islamitisch zo'n supertoren van Babel.

knuppeltje
02-08-11, 11:46
Puberaal gedoe over wie er de grootste heeft.

super ick
02-08-11, 14:39
Laten bouwen,
Laten ontwerpen.

Alleen betalen.

Boertjes met geld.

Marsipulami
02-08-11, 15:31
'Nieuw hoogste gebouw ter wereld'


Enkele rijke Arabische oliesjeiks zijn van plan het hoogste gebouw ter wereld te bouwen. De toren in het Saoedische Jeddah moet een kilometer lang worden.


Momenteel staat het hoogste gebouw ter wereld in Dubai. De Burj Khalifa is 828 meter hoog.

De initiatiefnemers zijn Kingdom Holding, met als eigenaar prins Al-Waleed bin Talal, en Bin Laden Group, beheerd door de familie van de onlangs gestorven terrorist Osama. Het project gaat zo'n 866 miljoen euro kosten, zo meldt Reuters. In het gebouw is onder andere plaats voor een hotel, luxe appartementen en kantoren.

Hopelijk bouwen ze eens iets moois. Dat gedoe daar in Dubai is een archi-lelijk gebouw.

Spoetnik
02-08-11, 17:25
"onlangs gestorven terrorist Osama", lol, hoe komen ze op zo'n constructie.

Mark
02-08-11, 20:19
Hopelijk bouwen ze eens iets moois. Dat gedoe daar in Dubai is een archi-lelijk gebouw.

heb je dat superhoge gebouw met die klok in mekka gezien die ze nu bouwen? wansmaak in het kwadraat.

enige mooie gebouwen in de islamitische wereld zijn shi-itish.

TonH
02-08-11, 23:07
enige mooie gebouwen in de islamitische wereld zijn shi-itish.

Ik vind de Aya Sofia in Istanbul ook een prachtig gebouw. :nerveus:

mark61
02-08-11, 23:13
"onlangs gestorven terrorist Osama", lol, hoe komen ze op zo'n constructie.

Viel me ook op. Hoe lang zouden ze daar over gepiekerd hebben. Bizar.

Marsipulami
02-08-11, 23:21
Ik vind de Aya Sofia in Istanbul ook een prachtig gebouw. :nerveus:

Dat is een orthodox christelijke kathedraal.

TonH
02-08-11, 23:29
Dat is een orthodox christelijke kathedraal.

En hij staat "in de islamitische wereld". :)


http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2010/184/8/2/Hagia_Sophia_without_minarets_by_TuRKoo.jpg

knuppeltje
03-08-11, 10:03
En hij staat "in de islamitische wereld". :)


http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2010/184/8/2/Hagia_Sophia_without_minarets_by_TuRKoo.jpg

Hij is dan ook al jaren alsmuseum in gebruik. :hihi:

Maar daar is hij niet minder mooi om. Toen destijds de Sultan Constantinopel innam, mocht zijn leger alles plunderen en in de fik steken wat het maar wilde, maar niet die Sophia. Die vond zelfs hij daar veel te mooi voor, en naar verluidt stond hij paf van bewondering. Wel moesten er heel rap alle christelijke afbeeldingen eruit.

Mark
03-08-11, 10:07
Hij is dan ook al jaren alsmuseum in gebruik. :hihi:

Maar daar is hij niet minder mooi om. Toen destijds de Sultan Constantinopel innam, mocht zijn leger alles plunderen en in de fik steken wat het maar wilde, maar niet die Sophia. Die vond zelfs hij daar veel te mooi voor, en naar verluidt stond hij paf van bewondering. Wel moesten er heel rap alle christelijke afbeeldingen eruit.

cool, moeten wij ook doen met die mooie shi-itische moskeeen in Iran, te mooi om te slopen, maar kan een mooi monument voor het atheisme worden! alle anderen kunnen tegen de vlakte. Die Sultan was slim.

mark61
03-08-11, 10:20
Nou ja er staan nog heel wat oude christelijke kerken, met fresco's, in Istanboel.

super ick
03-08-11, 10:22
cool, moeten wij ook doen met die mooie shi-itische moskeeen in Iran, te mooi om te slopen, maar kan een mooi monument voor het atheisme worden! alle anderen kunnen tegen de vlakte. Die Sultan was slim.

Nee, nee. Dat zie jij verkeerd.

Kijk, het is een eigen keuze om GEEN moslim te worden. Dit zijn de consequenties. Dus eigen schuld. MOet je Allah en zijn profeet maar niet afwijzen.

Het mooiste is, er kraait geen haan naar. Was het anderom gebeurt dan blijven moslims vaak etteren want het was oorspronkelijk immers van hen. Of het nu eeuwen terug is maakt dan niets uit. En het vreemde is dat ze nog politieke steun vinden ook. Veelal bij links Nederland.

Het werkt dus maar 1 kant op.

knuppeltje
03-08-11, 11:37
cool, moeten wij ook doen met die mooie shi-itische moskeeen in Iran, te mooi om te slopen, maar kan een mooi monument voor het atheisme worden! alle anderen kunnen tegen de vlakte.

Die Sultan was slim.

Waarom niet ook voor de gelovigen?

Hij was een van de slimmeren volgens mij.

Mark
03-08-11, 11:39
Waarom niet ook voor de gelovigen?

.

gelovigen mogen ook mijn monument voor het atheisme bezoeken, maar ze krijgen natuurlijk niet de atheisten-korting.

knuppeltje
03-08-11, 11:43
Nee, nee. Dat zie jij verkeerd.

Kijk, het is een eigen keuze om GEEN moslim te worden. Dit zijn de consequenties. Dus eigen schuld. MOet je Allah en zijn profeet maar niet afwijzen.

Het mooiste is, er kraait geen haan naar. Was het anderom gebeurt dan blijven moslims vaak etteren want het was oorspronkelijk immers van hen. Of het nu eeuwen terug is maakt dan niets uit. En het vreemde is dat ze nog politieke steun vinden ook. Veelal bij links Nederland.

Het werkt dus maar 1 kant op.

Gossie, wat erg toch allemaal.

knuppeltje
03-08-11, 11:44
gelovigen mogen ook mijn monument voor het atheisme bezoeken, maar ze krijgen natuurlijk niet de atheisten-korting.

Als ik het al niet dacht. :hihi:

Marsipulami
03-08-11, 13:38
gelovigen mogen ook mijn monument voor het atheisme bezoeken, maar ze krijgen natuurlijk niet de atheisten-korting.

Dan moet je toch uitkijken dat er zich geen nep-atheïsten aandienen.

Mark
03-08-11, 15:06
gelukkig lijkt ie totaal niet op die in Dubai :p

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a6/Kingdom_Tower%2C_Jeddah%2C_render.jpg