PDA

Bekijk Volledige Versie : Frans-Duits onderzoek: islam eerder bedreiging dan verrijking



super ick
02-08-11, 13:29
Frans-Duits onderzoek: islam eerder bedreiging dan verrijking




Veertig procent van de Fransen en 42% van de Duitsers menen dat de islam meer een bedreiging vormt dan een verrijking. Vooral het mislukken van de integratie van moslims wordt daarvan als oorzaak genoemd in een door Le Monde gepubliceerde enquête van Ifop. 22% van de Fransen en 24% van de Duitsers noemen de islam een culturele verrijking. Bij jongeren tot 25 jaar is de zorg aanzienlijk lager onder de Fransen (28%) dan bij de Duitse leeftijdgenoten (47%). In beide landen wordt afkeurend gesproken over het mislukken van de integratie van de moslimgemeenschappen. Als oorzaken noemt men de grote culturele verschillen tussen de moslims en de autochtone Fransen en Duitsers en de neiging van moslims om zich in speciale wijken af te zonderen. Daarnaast wordt integratie belemmerd door racisme en gebrek aan openstelling door de Fransen en Duitsers. Een derde van het Frans-Duitse panel is somber gestemd over het imago van de islam, die westerse waarden zou verwerpen. Dat gevoel is vooral bij de Fransen sterk gestegen. In Duitsland leven vier miljoen moslims, van wie 2,5 miljoen van Turkse afkomst zijn. Het aantal moslims in Frankrijk wordt op ruim 5 miljoen geschat. Bondskanselier Angela Merkel van Duitsland heeft onlangs moeten constateren dat het harmonieus samenleven van de verschillende culturelen volledig is mislukt. In Frankrijk is de discussie vorig jaar bepaald geweest door het debat over de nationale identiteit en het verbod op het dragen van de boerka. Zes op de tien Fransen zijn voorstander van een dergelijk verbod tegen 32% in 2003.

Wonen en leven in Frankrijk (http://www.infofrankrijk.com/pagina/Frans-Duits+onderzoek%3A+islam++eerder+bedreigen+dan+ver rijking/8687/)

Mark
02-08-11, 19:18
hoe is het een verrijking?

A_K_A
02-08-11, 19:54
De assimilatie is mislukt. Mooi.

Joesoef
02-08-11, 20:03
Le Monde :hihi:

Stopnaald
02-08-11, 20:31
Zet 1 "buitenlander" (maakt niet uit waar vandaan) in een "autochtone" wijk en de allochtoon past zich in zijn gedrag binnen no time aan aan dat van de buren/rest. Het grote gros van de NL-ers (auto én andere allo's) leven in grote tolerantie bij elkaar.

Inmiddels hebben we hele wijken waarin het "normaal" is om je afval vanaf het balkon naar beneden te flikkeren, jonge jongetjes die 's avonds/'s nachts op straat hangen, ouders die structureel niet op school komen (niet voor ouderavonden, maar ook niet voor vrijwilligerswerk), vrouwen die in boerka rondlopen en groepen mensen die geen woord NL spreken/verstaan. En daar komt dus die intolerantie vandaan.

Allo's die blijven vasthouden aan hun "thuiscultuur" en zij die maar blijven roepen dat "we onze cultuur mochten blijven behouden", steken in feite een dikke middelvinger op naar de NL-ers en de NL-se cultuur (inclusief die tolerantie) en zijn ook nog een hypocriet, omdat ze het gek vinden dat de NL-ers hun gedrag afwijzen. Dus ja, ik begrijp precies waar die gevoelens in die onderzoekjes vandaan komen. En ik denk dat dat voor NL niet veel anders ligt, zie het succes van Geert.

A_K_A
02-08-11, 20:38
Ik wist niet dat vuilnis uit het raam gooien bij mijn thuiscultuur hoorde.

Moet me echt meer in mijn roots gaan verdiepen. :hihi:

super ick
02-08-11, 21:13
Ik wist niet dat vuilnis uit het raam gooien bij mijn thuiscultuur hoorde.

Moet me echt meer in mijn roots gaan verdiepen. :hihi:

Bij de cultuur horen is wellicht een groot woord. Ik weet niet waar je vandaan komt maar onlangs schreef hier nog iemand die in Marokko woont dat daar alles op straat gegooid wordt.....

Stopnaald
02-08-11, 21:42
Ik wist niet dat vuilnis uit het raam gooien bij mijn thuiscultuur hoorde.

Moet me echt meer in mijn roots gaan verdiepen. :hihi:

Waar ik woon is dat in de achterstandswijken dagelijkse kost. En het maakt dan niet uit of het grof vuil is, of huisvuil. Alles, maar dan ook alles, wordt zonder pardon over het balkon gesmeten.

In de betere wijken (met duurdere huurwoningen of koopwoningen) gaat dat heel anders. Nette huizen, nette tuintjes en voor grof vuil wordt netjes de gemeente gebeld (die dat gratis komt ophalen).

Tis niet moelijk, je moet het alleen maar effe doen!

Saul
02-08-11, 21:47
Ik wist niet dat vuilnis uit het raam gooien bij mijn thuiscultuur hoorde.

Moet me echt meer in mijn roots gaan verdiepen. :hihi:

Het wordt steeds gekker. Net als die anekdotes, die worden ook van de ene op de andere keer sensationeler.

Joesoef
02-08-11, 21:52
Waar ik woon is dat in de achterstandswijken dagelijkse kost. En het maakt dan niet uit of het grof vuil is, of huisvuil. Alles, maar dan ook alles, wordt zonder pardon over het balkon gesmeten.

In de betere wijken (met duurdere huurwoningen of koopwoningen) gaat dat heel anders. Nette huizen, nette tuintjes en voor grof vuil wordt netjes de gemeente gebeld (die dat gratis komt ophalen).

Tis niet moelijk, je moet het alleen maar effe doen!


Las net in een ander topic dat je de buren moet aanspreken om aso gedrag. Der ligt dus voor een deel schuld bij jezelf.

tanger'73
02-08-11, 21:53
Ik wist niet dat vuilnis uit het raam gooien bij mijn thuiscultuur hoorde.

Moet me echt meer in mijn roots gaan verdiepen. :hihi:

Napels is immers ook een islamitische staat, want daar ligt het huisvuil tot aan de dag van vandaag ook letterlijk over straat.

Stopnaald
02-08-11, 21:57
Napels is immers ook een islamitische staat, want daar ligt het huisvuil tot aan de dag van vandaag ook letterlijk over straat.

Maar ik zie - gek genoeg - geen enkele Napolitaan dat doodnormaal vinden....


BTW, waarom haal jij er de islam bij? Ik heb het toch duidelijk over cultuur....

tanger'73
02-08-11, 22:01
Maar ik zie - gek genoeg - geen enkele Napolitaan dat doodnormaal vinden....


BTW, waarom haal jij er de islam bij? Ik heb het toch duidelijk over cultuur....

Daarvoor moet je ook in Napels wonen of zijn.

Stopnaald
02-08-11, 22:04
Daarvoor moet je ook in Napels wonen of zijn.

Weet jij het verschil tussen "vrije keuze" en "maffia"?

tanger'73
02-08-11, 22:05
Weet jij het verschil tussen "vrije keuze" en "maffia"?


Wellicht een kwestie van cultuur?

sidi bibi
03-08-11, 07:14
Moet me echt meer in mijn roots gaan verdiepen. :hihi:

Verdiepen is niet nodig, een kwartiertje in MA rondlopen is al zat.

super ick
03-08-11, 09:01
Las net in een ander topic dat je de buren moet aanspreken om aso gedrag. Der ligt dus voor een deel schuld bij jezelf.

Zo vreemd is dat niet hoor Joesoef.

Ik spreek mijn buren echt wel aan als ze een vuilniszak over het balkon lazeren.

Is dat zo vreemd?

Volgens mij is het Tokkiegedrag dat je terug ziet in de oude wijken; winkelwagentjes sparen in je achtertuin, rommel op straat en de openbare ruimte slopen.

knuppeltje
03-08-11, 10:53
Is dat zo vreemd?

Volgens mij is het Tokkiegedrag dat je terug ziet in de oude wijken; winkelwagentjes sparen in je achtertuin, rommel op straat en de openbare ruimte slopen.

Huh, dat is vreemd. In een andere topic wilde je me alsmaar doen geloven dat de tokkies vooral tot hoger opgeleiden behoren. Je gaat me nu toch niet vertellen dat die in achterstandswijken wonen zeker?

Joesoef
03-08-11, 11:16
Zo vreemd is dat niet hoor Joesoef.

Ik spreek mijn buren echt wel aan als ze een vuilniszak over het balkon lazeren.

Is dat zo vreemd?

Volgens mij is het Tokkiegedrag dat je terug ziet in de oude wijken; winkelwagentjes sparen in je achtertuin, rommel op straat en de openbare ruimte slopen.


Daar spreek ik mijn buren zeker op aan wat ik echter niet doe is mijn buren aanspreken op het criminele gedrag van hun zonen en de gebrekkige opvoeding die ze geven. ook mijn ooms en tante spreek ik daar niet op aan. Al helemaal niet mijn geloofsgenoten. Dat was de oorspronkelijke inzet in dat andere topic.

mark61
03-08-11, 11:38
Ik begrijp doel noch nut van dit topic. En eigenlijk de motivatie ook niet.

super ick
03-08-11, 11:58
Daar spreek ik mijn buren zeker op aan wat ik echter niet doe is mijn buren aanspreken op het criminele gedrag van hun zonen en de gebrekkige opvoeding die ze geven. ook mijn ooms en tante spreek ik daar niet op aan.Al helemaal niet mijn geloofsgenoten. Dat was de oorspronkelijke inzet in dat andere topic.

Ik zie niet in waarom. Als zo'n raddraaier de boel onveilig maakt dan stap ik naar zijn ouders. Geloofsgenoten heeft er niets mee te maken. IK begrijp dus echt niet waarom jij expliciet onderstreept waarom je 'al helemaal niet' je geloofsgenoten zou aanspreken op gedrag van hun kinderen. Zo maak je juist onderscheid.

Als je bedoelt dat je niet direct met het verwijt begint dat ze een slechte opvoeding hebben gehad, dan kan ik met je mee gaan. Dat hoeft namelijk niet zo te zijn. Jongeren kunnen ook prima ontsporen MET een goede opvoeding. Al gaat het 1 wel vaak samen met het ander.

super ick
03-08-11, 12:01
Huh, dat is vreemd. In een andere topic wilde je me alsmaar doen geloven dat de tokkies vooral tot hoger opgeleiden behoren. Je gaat me nu toch niet vertellen dat die in achterstandswijken wonen zeker?

Niet de zaken opzettelijk verdraaien. Of je bent werkelijk heel erg dom.

Jij noemt alle PVV-stemmers Tokkies. Dat is jou uitspraak. Als ik jou dan een stuk laat lezen dat er onder die stemmer veel hoger opgeleiden zitten dan trek jij de conclusie dat dat dan dus ook Tokkies moeten zijn i.p.v. terug komen op je generaliserende vooroordeel. Dat is jou domheid en die conclusie laat ik daarom gehaal aan jou.

Ga eens bij jezelf te rade. Lees jezelf nog eens terug en ga niet zo draaien om aansluiting proberen te vinden bij je holmaatje.

super ick
03-08-11, 12:04
Ik begrijp doel noch nut van dit topic. En eigenlijk de motivatie ook niet.

Leg dan eens uit, graag in het kort, waar de verrijking in zit?

mark61
03-08-11, 12:06
Leg dan eens uit, graag in het kort, waar de verrijking in zit?

Eerst jij antwoord geven.

super ick
03-08-11, 12:24
Eerst jij antwoord geven.

Er is geen direct nut. Ik plaats het om de discussie rondom deze trend te volgen.

En nu jij, geef jij nu de verrijking eens aan?

Stopnaald
04-08-11, 09:42
Daar spreek ik mijn buren zeker op aan wat ik echter niet doe is mijn buren aanspreken op het criminele gedrag van hun zonen en de gebrekkige opvoeding die ze geven. ook mijn ooms en tante spreek ik daar niet op aan. Al helemaal niet mijn geloofsgenoten. Dat was de oorspronkelijke inzet in dat andere topic.

Waarom niet?

Ik ben geen kerk- of moskeeganger, maar wel lid van een budo-vereniging en als ik ongewenst gedrag van een jeugdlid of kind van een volwassen lid constateer, dan maak ik de betreffende ouders daar zeer zeker op attent. Voor crimineel gedrag maak ik een afweging. Indien nodig bel ik misdaad anoniem.

knuppeltje
04-08-11, 10:17
Niet de zaken opzettelijk verdraaien.

Jij noemt alle PVV-stemmers Tokkies. Dat is jou uitspraak. Als ik jou dan een stuk laat lezen dat er onder die stemmer veel hoger opgeleiden zitten dan trek jij de conclusie dat dat dan dus ook Tokkies moeten zijn i.p.v. terug komen op je generaliserende vooroordeel.

Lees jezelf nog eens terug en ga niet zo draaien om aansluiting proberen te vinden bij je holmaatje.

Ik verdraai helemaal niks, ik toon je alleen maar hoe inconsequent je bent.

Dommer als zo kun je het niet krijgen. Ik heb je al uitgelegd dat je opleidingsgraad niets uitmaakt voor je al dan wel of niet aanwezige tokkiegehalte.
Tokkiegehalte heeft te maken met je sociale instelling.
Nergens, m'n beste leesblinde, heb ik gezegd dat hogeropgeleiden automatisch tokkies zijn.

Dat is weer echt tokkie-gepraat.

super ick
04-08-11, 10:23
Ik verdraai helemaal niks, ik toon je alleen maar hoe inconsequent je bent.

Dommer als zo kun je het niet krijgen. Ik heb je al uitgelegd dat je opleidingsgraad niets uitmaakt voor je al dan wel of niet aanwezige tokkiegehalte.
Tokkiegehalte heeft te maken met je sociale instelling.
Nergens, m'n beste leesblinde, heb ik gezegd dat hogeropgeleiden automatisch tokkies zijn.

Dat is weer echt tokkie-gepraat.

En maar draaien.
Je bent nog gladder dan een paling in een emmer snot.

knuppeltje
04-08-11, 10:41
En maar draaien.
Je bent nog gladder dan een paling in een emmer snot.

Ja ja, als ik het al niet dacht.

super ick
04-08-11, 10:43
Ja ja, als ik het al niet dacht.

Geef nu even de verrijking aan.

knuppeltje
04-08-11, 10:48
Geef nu even de verrijking aan.

Huh, we hadden het over jou inconsequent gedoe, remember?

mark61
04-08-11, 11:49
Er is geen direct nut.

Ik plaats het om de discussie rondom deze trend te volgen.

Waarom doe je het dan?

Je kan dat volgen, daar hoef je geen topic voor te openen. Wat is in godsnaam het verband?

Je bent dus weer aan het trollen.

super ick
04-08-11, 12:01
Waarom doe je het dan?

Je kan dat volgen, daar hoef je geen topic voor te openen. Wat is in godsnaam het verband?



Ik heb antwoord gegeven op je vraag.
Beantwoord je nu mijn vraag?
Wat is precies de verrijking, de bijdrage van de islam aan Nederland? Dat is wat ik graag wil weten. Die discussie wil ik graag zien.

Ik ben erg benieuwd, zeker als ik zie hoeveel, overigens volkomen terechte ongezouten kritiek, je op een ander geloof hebt.
Of meet je met twee maten?