PDA

Bekijk Volledige Versie : E-mails wijzen op relatie Peters en subsidieaanvrager



super ick
05-08-11, 16:39
E-mails wijzen op relatie Peters en subsidieaanvrager

vrijdag 5 augustus 2011 09:24

De schijn van belangenverstrengeling van GroenLinks-Kamerlid Mariko Peters tijdens haar tijd als diplomaat, wordt sterker nu e-mails uit 2005 zijn uitgelekt tussen Peters en een subsidieaanvrager. Zij ontkent dat de persoon in kwestie op dat moment haar minnaar was, maar uit de correspondentie blijkt wat anders.

Peters: Robert! Wat verrukkelijk om van je te horen!


'Peters ontvoerde kinderen'
Peters en haar partner Robert worden ook verdacht van de ontvoering van de drie kinderen uit een eerder huwelijk van Robert. De kinderen werden toegewezen aan de moeder die in Groot-Brittannië woont, maar na het laatste bezoek van de kinderen aan Nederland in de Paasvakantie zijn ze niet meer teruggekomen.

'Robert! Wat verrukkelijk om van je te horen!' mailt Peters begin april 2005 aan Kluijver. 'Ik kan je vertellen dat ik eigenlijk de hele tijd wegdroom en niet meer mijn hoofd lijk te bezitten. Daar wandelen duizend kleine gedachten aan jou die met me mee buitelen bij alle dingen die ik doe.'

Positief
Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet donderdag al weten een onderzoek naar Peters in te stellen.

Peters moest in 2005 namens de Nederlandse ambassade in Afghanistan advies uitbrengen aan het Prins Claus Fonds over een subsidieverzoek van Robert Kluijver. Ze oordeelde positief en Kluijver kreeg 38.000 euro.

Kop koffie
Peters beweert dat ze in die periode slechts een zakelijke relatie had met Kluijver, die nu haar partner is. E-mailverkeer uit 2005, dat in bezit is van de Volkskrant, laat een ander verhaal zien.

Op 17 april 2005 mailt Peters aan Kluijver: 'Ik zie dat ik je professioneel wat moet vragen: Het Prins Claus Fonds vraagt mij eens wat meer te weten te komen over jullie circus-project. Ra ra ra (...) Bij deze kwijt ik mij graag van die taak. Misschien dat ik gauw een kop koffie bij je mag halen voor een vakkundige presentatie.'

Behulpzaam
Vier dagen later mailt het Prins Claus Fonds aan Peters: 'Veel dank voor uw uitgebreide en snelle reactie. De achtergrondinformatie die u geeft, is uitermate behulpzaam.'

In juni laat Kluijver aan Peters weten: 'We hebben meer geld gekregen dan we verwachtten: 38.000 euro (...) Dat is prachtig.'

Peters zegt de uitkomst van het onderzoek van het ministerie met vertrouwen tegemoet te zien.

Door Jeroen Langelaar

Elsevier.nl - Politiek - E-mails wijzen op relatie Peters en subsidieaanvrager (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/310645/Emails-wijzen-op-relatie-Peters-en-subsidieaanvrager.htm)

super ick
05-08-11, 16:40
Doet dit er nog toe of moet het perse een PVV'er zijn?

jang0201
05-08-11, 20:39
Zijn er al Kamervragen gesteld door Tofik Dibi?
Gepost via http://m.maroc.nl

Joesoef
05-08-11, 20:53
Hoe komt elzevier aan die mailtjes op 'sun' niveau? Ook wat om zo je brood te verdienen.

TonH
05-08-11, 22:01
Hoe komt elzevier aan die mailtjes op 'sun' niveau? Ook wat om zo je brood te verdienen.

Ik zit dat net ook met stijgende verbazing te lezen. Wie had toegang tot die mails en heeft ze aan de pers gegeven? Of doet de NL pers een Nieuws of the World???

Wanneer deze mails authentiek zijn moet deze mevrouw daar een verklaring over afgeven. Wanneer deze mails authentiek zijn moet Elsevier zich ogenblikkelijk bij een officier van justitie melden en BuZa mag wel even heel erg haar interne procedures door gaan lichten en ook aangifte doen.

super ick
06-08-11, 17:01
Ik zit dat net ook met stijgende verbazing te lezen. Wie had toegang tot die mails en heeft ze aan de pers gegeven? Of doet de NL pers een Nieuws of the World???

Wanneer deze mails authentiek zijn moet deze mevrouw daar een verklaring over afgeven. Wanneer deze mails authentiek zijn moet Elsevier zich ogenblikkelijk bij een officier van justitie melden en BuZa mag wel even heel erg haar interne procedures door gaan lichten en ook aangifte doen.

Het wordt wel steeds gekker. Een Griek die regeltjes volgt?

Archie Bunker
06-08-11, 17:27
Het wordt wel steeds gekker. Een Griek die regeltjes volgt?

Tja, hij heeft hier gewoond en heeft wat van onze gebruiken overgenomen.

Archie Bunker
06-08-11, 17:39
Hoe komt elzevier aan die mailtjes op 'sun' niveau? Ook wat om zo je brood te verdienen.

Via de Volkskrant, als ik het artikel mag geloven.

TonH
06-08-11, 21:28
Het wordt wel steeds gekker. Een Griek die regeltjes volgt?

Wat is daar gek aan? Moet het dan op z'n Nederlands? Kan ook hoor.

super ick
07-08-11, 10:24
Wat is daar gek aan? Moet het dan op z'n Nederlands? Kan ook hoor.

Als het op zijn Nederlands was gegaan hadden ze nu waarschijnlijk minder diep in de misere gezeten. Dus misschien is het een optie.