PDA

Bekijk Volledige Versie : Veroordeelde terrorist krijgt vluchtelingenstatuut in België



Marsipulami
06-08-11, 20:09
Veroordeelde terrorist krijgt vluchtelingenstatuut in België

Een Marokkaanse man die in ons land in 2006 werd veroordeeld voor terrorisme, heeft in België het vluchtelingenstatuut verkregen. Hij stuurde 'strijders' naar Irak, meldt de RTBF.

De betrokkene, die eveneens banden zou hebben met de aanslagen in Madrid in 2004, had zijn asielaanvraag al verschillende keren afgewezen gezien door de Dienst Vreemdelingenzaken. De man zou vervolgens beroep hebben aangetekend bij de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen, en kreeg gelijk na een procedure van 16 maanden. Hij woont al 14 jaar illegaal in ons land, meldt de VRT-nieuwsdienst.

Risico op foltering

De man, wiens identiteit niet werd bekendgemaakt, rechtvaardigde zijn aanvraag op basis van het risico op foltering dat hij loopt in zijn land van herkomst. Volgens de RTBF heeft het commissariaat-generaal voor de vluchtelingen en de staatlozen besloten om tegen de beslissing beroep aan te tekenen bij de Raad van State. (belga/eb/sam)

foxcave
06-08-11, 20:21
Echt, er is iets goed mis met het systeem.

Marsipulami
06-08-11, 20:24
Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.1082646)

Marsipulami
06-08-11, 21:45
Echt, er is iets goed mis met het systeem.

Hmm, ik weet niet. Die terrrorismeveroordelingen in België zijn een bizarre zaak. Het gaat meestal om veroordelingen omwille van (nog) niet gepleegde misdaden. Als dan uit je gsm gegevens blijkt dat je regelmatig contact had met iemand die niet zuiver op de graat is, dan word je al snel als lid van een slapende terrorismecel versleten.

Met zo'n veroordeling op zak dan naar Marokko gestuurd worden lijkt mij ook slecht voor de gezondheid van betrokkene.

Van mij mag ie dat vluchtelingenstatuut hebben. Het steekt nou niet op een Marokkaantje meer of minder in België. En als ie nou echt een terrorist blijkt te zijn, dan kunnen we hem op die manier beter in de gaten houden.

foxcave
07-08-11, 06:45
Je hebt gelijk in je denkwijze Mars, maar niets van wat je zegt bestrijdt mijn mening dat het systeem niet werkt.