PDA

Bekijk Volledige Versie : London riots spiral out of control



The Alchemist
08-08-11, 22:43
London riots spiral out of control


Source : The independent on line ,August 8, 2011

London riots spiral out of control - Crime, UK - The Independent (http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/london-riots-spiral-out-of-control-2333748.html)

TonH
08-08-11, 22:49
<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/EPcjkgYS-cU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Been there, seen it, got the bloody T-Shirt...

The Alchemist
08-08-11, 23:17
unbelievable ..

The Alchemist
09-08-11, 00:57
<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/EPcjkgYS-cU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Been there, seen it, got the bloody T-Shirt...

been there ...? really , got ur bloody t-shirt trophy souvenir ? haha ,vertel , vertel

Harts intelligentie
09-08-11, 06:31
Nu is NL aan de beurt waarschijnlijk , wie weet

Fulanadetal
09-08-11, 08:07
Allemaal hebzucht gelardeerd met slechte opvoeding.
Wat een hersenloos tuig. In het Midden Oosten vechten mensen voor hun vrijheid. Hier wordt alleen geplunderd.
Walgelijk.

foxcave
09-08-11, 08:37
Allemaal hebzucht gelardeerd met slechte opvoeding.
Wat een hersenloos tuig. In het Midden Oosten vechten mensen voor hun vrijheid. Hier wordt alleen geplunderd.
Walgelijk.

Heel goed, ik begrijp dan ook niet dat het leger niet gewoon word ingezet tegen dat tuig.

knuppeltje
09-08-11, 09:21
Heel goed, ik begrijp dan ook niet dat het leger niet gewoon word ingezet tegen dat tuig.

Die kunnen van Syrië nog heel wat leren, toch?

binloser
09-08-11, 09:43
En zo komt de clash langzaam dichterbij. Op het ogenblik kleuren de beurzen bloedrood. dan volgen 7 zeer magere jaren tijdens welke rechts (Wilders) nog meer aanhangers zal krijgen . Het laat zich raden wie als de zondebokken aangewezen zullen worden.

knuppeltje
09-08-11, 09:48
En zo komt de clash langzaam dichterbij. Op het ogenblik kleuren de beurzen bloedrood. dan volgen 7 zeer magere jaren tijdens welke rechts (Wilders) nog meer aanhangers zal krijgen . Het laat zich raden wie als de zondebokken aangewezen zullen worden.

En vluchten kan niet meer.

Fulanadetal
09-08-11, 09:49
Misschien moet een avondklok worden ingesteld voor de steden in kwestie.
Aangezien brandweer en politie nu gewoon mensen tekort komen, kan het leger hen ondersteunen. Gewoon als extra handjes om mensen te arresteren. Niet nog meer mensen moeten hun huizen en winkels kwijtraken aan hersenloos, hebzuchtig tuig. De verhalen dat het om zielige arme mensen gaat, zijn onzinnig. Ze hebben blijkbaar wel geld voor blackberries/smartphones en bijbehorende abonnementen om de plunderingen te coördineren. Dat kan ik met mijn normale salaris niet eens.
Als je honger hebt pak je maar brood weg of zoiets.
Dan ga je geen huizenblokken en winkels in de fik steken en vooral elektronica plunderen.

Fulanadetal
09-08-11, 09:52
En zo komt de clash langzaam dichterbij. Op het ogenblik kleuren de beurzen bloedrood. dan volgen 7 zeer magere jaren tijdens welke rechts (Wilders) nog meer aanhangers zal krijgen . Het laat zich raden wie als de zondebokken aangewezen zullen worden.

Nou, niet zo dramatisch hoor. En dan die zeven zeer magere jaren, dat is wel erg bijbels. Het is gewoon een flinke wake up call dat we dingen anders moeten doen. De vorige keer dat er rellen waren in Groot Brittanie zijn die toch ook niet overgewaaid?

BoerHarms
09-08-11, 10:06
Misschien moet een avondklok worden ingesteld voor de steden in kwestie.
Aangezien brandweer en politie nu gewoon mensen tekort komen, kan het leger hen ondersteunen. Gewoon als extra handjes om mensen te arresteren. Niet nog meer mensen moeten hun huizen en winkels kwijtraken aan hersenloos, hebzuchtig tuig. De verhalen dat het om zielige arme mensen gaat, zijn onzinnig. Ze hebben blijkbaar wel geld voor blackberries/smartphones en bijbehorende abonnementen om de plunderingen te coördineren. Dat kan ik met mijn normale salaris niet eens.
Als je honger hebt pak je maar brood weg of zoiets.
Dan ga je geen huizenblokken en winkels in de fik steken en vooral elektronica plunderen.



Het Tuig heeft weer werk gecreeerd, dus nu kan dat werkeloos tuig ter werk gesteld worden om de zaak op te ruimen, herbouwen en vooral te betalen.

Het leger kan ingezet worden als bewakers die er op toe zien dat het uitgevoerd wordt.

rbn
09-08-11, 10:22
op deze plattegrond (http://maps.google.co.uk/maps/ms?msid=207192798388318292131.0004aa01af6748773e8f 7&msa=0&ll=51.558503%2C-0.055275&spn=0.114195%2C0.298691) kun je zien waar de rellen allemaal plaatsvinden..

rbn
09-08-11, 11:15
http://www.indymedia.org.uk/images/2011/08/483178.jpg.indyscaled.jpg

foxcave
09-08-11, 11:25
Die kunnen van Syrië nog heel wat leren, toch?


Okay, ik overdrijf een beetje misschien, dat komt omdat ik er totaal geen begrip voor op kan brengen, ook ik heb erg magere jaren gekend, maar wat die mensen daar doen is toch echt te zot.

Kijk wat hier gebeurd;

Reltuig besteelt gewonde jongen - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/10339853/__Reltuig_besteelt_gewonde__.html?p=2,1)


sorry hoor, maar dan nijg ik echt naar sharia wetten, maar gezien ik ook dat echt niet wil ben ik dan maar voor lange, erg lange gevangenis straffen, als je zo laag bij de grond bent, zo laf, zo minderwaardig, dan verdien je niet beter.

foxcave
09-08-11, 11:26
http://www.indymedia.org.uk/images/2011/08/483178.jpg.indyscaled.jpg


Natuurlijk, de politie heeft het weer gedaan. Bah.

rbn
09-08-11, 11:41
Natuurlijk, de politie heeft het weer gedaan. Bah.

het kapitalisme en neoliberalisme hebben het gedaan.. dit soort rellen krijg je als je mensen groot laat brengen in een samenleving van machtsmisbruik, hebzucht, ongelijkheid, corruptie en moreel verval..

foxcave
09-08-11, 11:57
het kapitalisme en neoliberalisme hebben het gedaan.. dit soort rellen krijg je als je mensen groot laat brengen in een samenleving van machtsmisbruik, hebzucht, ongelijkheid, corruptie en moreel verval..

Aah, okay nu is het me helemaal duidelijk waarom heel Noord-Afrika op de kop staat...

Je verklaring zou dichter bij de waarheid komen als je "het kapitalisme en neoliberalisme" dat weglaat.

Het overblijfsel is gewoon een omschrijving van de mens....

mark61
09-08-11, 12:02
het kapitalisme en neoliberalisme hebben het gedaan.. dit soort rellen krijg je als je mensen groot laat brengen in een samenleving van machtsmisbruik, hebzucht, ongelijkheid, corruptie en moreel verval..

Je beschrijft nou de rest van de wereld. Vooral Arabische landen :cheefbek:

Werkelijk onzinnig om dit over Engeland te zeggen, relatief.

Je meent het natuurlijk ook niet, dat is het achterbakse aan jou.

Max Stirner
09-08-11, 12:04
het kapitalisme en neoliberalisme hebben het gedaan.. dit soort rellen krijg je als je mensen groot laat brengen in een samenleving van machtsmisbruik, hebzucht, ongelijkheid, corruptie en moreel verval..


Het is pure geestelijke armoede en dat is uiteindelijk hun eigen schuld / verantwoordelijkheid.

En met name ook die van diegenen die deze lowlifes jarenlang hebben wijsgemaakt dat het niet hun eigen schuld zou zijn - maar die van 'de maatschappij', 'de overheid', 'de kolonialisten, 'de rijken' enz.



NB: even een inkoppertje, moest er toch direct aan denken:

bol.com | Leven aan de onderkant, Theodore Dalrymple | Nederlandse boeken (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/leven-aan-de-onderkant/1001004002124404/index.html)

mark61
09-08-11, 12:28
Het is pure geestelijke armoede en dat is uiteindelijk hun eigen schuld / verantwoordelijkheid.

Nee joh het staat in de koran.

Fulanadetal
09-08-11, 12:35
http://www.indymedia.org.uk/images/2011/08/483178.jpg.indyscaled.jpg

De gewone straatpolitie daar is ongewapend.
En plunderaars mogen er niet worden weggespoeld met een waterkanon helaas.
Dus die cartoon is een beetje dommig.

rbn
09-08-11, 12:41
Het is pure geestelijke armoede en dat is uiteindelijk hun eigen schuld / verantwoordelijkheid.

En met name ook die van diegenen die deze lowlifes jarenlang hebben wijsgemaakt dat het niet hun eigen schuld zou zijn - maar die van 'de maatschappij', 'de overheid', 'de kolonialisten, 'de rijken' enz.


die geestelijke armoede is het gevolg van het kapitalistisch systeem waarin ze opgroeien.. 24/7 worden ze gehersenspoeld met hebzucht en ongelijkheid.. daar kweek je geestelijke zombies mee.. volgens mij gaat het echter niet alleen om een stel lowlifes die lopen te rellen en te plunderen.. het is veel breder.. jong en oud doen mee aan de plunderingen.. dit komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.. enkele maanden geleden gingen in engeland honderdduizenden jongeren de straat op tegen de belastingontduiking van grote bedrijven en banken die bij elkaar net zoveel belasting ontduiken als dat de regering loopt te bezuinigen.. die massademonstraties zijn naar mijn idee in lijn met de rellen van nu, in die zin dat het in wezen gaat om ontevredenheid jegens een overheidssysteem dat ongelijkheid, hebzucht en machtsmisbruik faciliteert..

Fulanadetal
09-08-11, 12:41
Kijk, ik wil ook graag mooie nieuwe spullen. De waarheid is dat ik al bijna een jaar zelfs geen nieuwe kleding heb kunnen kopen. Nou ja goed drie spijkerbroeken in de opruiming. Vakantie is erg lang geleden, al heb ik het onderhand wel een beetje nodig. Telkens als ik wat gespaard heb gaat er iets stuk dat vervangen moet worden en sta ik weer op nul.
Pech. Dan ga ik toch niet plunderen? Geduld. Heel gewoon geduld.
Geduld en zelfbeheersing, dat zijn de enige dingen waaraan het dat tuig ontbreekt.

Fulanadetal
09-08-11, 12:43
die geestelijke armoede is het gevolg van het kapitalistisch systeem waarin ze opgroeien.. 24/7 worden ze gehersenspoeld met hebzucht en ongelijkheid.. daar kweek je geestelijke zombies mee.. volgens mij gaat het echter niet alleen om een stel lowlifes die lopen te rellen en te plunderen.. het is veel breder.. jong en oud doen mee aan de plunderingen.. dit komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.. enkele maanden geleden gingen in engeland honderdduizenden jongeren de straat op tegen de belastingontduiking van grote bedrijven en banken die bij elkaar net zoveel belasting ontduiken als dat de regering loopt te bezuinigen.. die massademonstraties zijn naar mijn idee in lijn met de rellen van nu, in die zin dat het in wezen gaat om ontevredenheid jegens een overheidssysteem dat ongelijkheid, hebzucht en machtsmisbruik faciliteert..

Ja hoor, dit tuig is eigenlijk allemaal slachtoffer. Daarom steken ze woonhuizen in de fik en rammen ze winkeltjes in elkaar van mensen die het ook moeilijk hebben. Wat een bs.

rbn
09-08-11, 12:56
De gewone straatpolitie daar is ongewapend.
En plunderaars mogen er niet worden weggespoeld met een waterkanon helaas.
Dus die cartoon is een beetje dommig.

http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/368108555.gif?AWSAccessKeyId=AKIAJF3XCCKACR3QDMOA&Expires=1312891959&Signature=7BGu%2FJglsCG1gqBNezrLUDA1DXk%3D

knuppeltje
09-08-11, 13:20
foxcave;4787274]Okay, ik overdrijf een beetje misschien,

dat komt omdat ik er totaal geen begrip voor op kan brengen,

ook ik heb erg magere jaren gekend, maar wat die mensen daar doen is toch echt te zot.

Een beetje? Het lijkt misschien effectief, maar we hebben niet voor niets het leger van de straat afgehaald en dat moet zo blijven.

Ik ook niet.

Tja, toch denk ik niet dat zoiets zomaar uit de lucht komt vallen. Ik denk, ook al ben ik er nog nooit geweest, dat het in die wijken wel eens al jaren heel slecht zou kunnen zijn gegaan, zonder dat er voor de nabije toekomst er zicht is op substantiële verbetering. Overbevolking van laag opgeleide kansarmen - waarvan er heel veel nog heel jong zijn die hun school niet hebben afgemaakt, veel slechte huizen en weinig te doen voor de jeugd bijvoorbeeld, denk ik. Misschien moeten we er Ellen Vogelaar op af sturen.


maar gezien ik ook dat echt niet wil ben ik dan maar voor lange, erg lange gevangenis straffen, als je zo laag bij de grond bent, zo laf, zo minderwaardig, dan verdien je niet beter.

Ik weet niet of ze in Engeland wel genoeg gevangennissen hebben om al die relschoppers er in op te bergen.

knuppeltje
09-08-11, 13:23
...dit soort rellen krijg je als je mensen groot laat brengen in een samenleving van machtsmisbruik, hebzucht, ongelijkheid, corruptie en moreel verval..

En daarom staat nu minstens het halve middenoosten in brand.

knuppeltje
09-08-11, 13:25
Het is pure geestelijke armoede en dat is uiteindelijk hun eigen schuld / verantwoordelijkheid.

Max, ik geloof zonder meer dat dat bij jou het geval is.

knuppeltje
09-08-11, 13:28
En met name ook die van diegenen die deze lowlifes jarenlang hebben wijsgemaakt dat het niet hun eigen schuld zou zijn - maar die van 'de maatschappij', 'de overheid', 'de kolonialisten, 'de rijken' enz.

Gossie Max, wie heeft dat nu weer gadaan? :fpotver:

knuppeltje
09-08-11, 13:29
En plunderaars mogen er niet worden weggespoeld met een waterkanon helaas.

Dus die cartoon is een beetje dommig.

Huh, dat is nieuw voor me.

Een echte relnicht.

mark61
09-08-11, 13:38
die geestelijke armoede is het gevolg van het kapitalistisch systeem waarin ze opgroeien.. 24/7 worden ze gehersenspoeld met hebzucht en ongelijkheid..

Je kletst uit je nek. Ze zouden naar school moeten gaan en dan hun huiswerk doen. Dan een goed boek lezen en wat sporten. Houd je hoogstens een uurtje over om naar tv te kijken. In Engeland kan dat zonder reclame.

Ik leg het je maar even uit omdat je zelf ook tot dat volk hebt behoord toch en niet goed weet wat een normaal mensenleven inhoudt.

super ick
09-08-11, 13:38
Het leger tegen rebellen inzetten kan niet. Anders worden de rebellen door westerse landen van wapens voorzien en Engeland gebombardeert.

marces
09-08-11, 13:45
die geestelijke armoede is het gevolg van het kapitalistisch systeem waarin ze opgroeien.. 24/7 worden ze gehersenspoeld met hebzucht en ongelijkheid.. daar kweek je geestelijke zombies mee.. volgens mij gaat het echter niet alleen om een stel lowlifes die lopen te rellen en te plunderen.. het is veel breder.. jong en oud doen mee aan de plunderingen.. dit komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.. enkele maanden geleden gingen in engeland honderdduizenden jongeren de straat op tegen de belastingontduiking van grote bedrijven en banken die bij elkaar net zoveel belasting ontduiken als dat de regering loopt te bezuinigen.. die massademonstraties zijn naar mijn idee in lijn met de rellen van nu, in die zin dat het in wezen gaat om ontevredenheid jegens een overheidssysteem dat ongelijkheid, hebzucht en machtsmisbruik faciliteert..

Ik ben ook groot geworden in dit kapitalistische systeem, maar dit zou ik toch echt niet doen en met mij vele niet. Worden ze 24/7 gehersenspoeld? Ze zijn dus willoze slachtoffers? Kom nou, we krijgen toch ook de nodige normen en waarden mee?
Ik snap best dat belastingonduiking e.d. voor de nodige onrust zorgt, dat doet het bij mij ook. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit een vrijbrief geeft om auto's en gebouwen in de fik te steken, mensen te molesteren, winkels te plunderen e.d. Hiermee dupeer je een heleboel hardwerkende, goedwillende mensen.
In mijn ogen zijn dit jonge opportunistjes die elkaars gedrag kopieren. Te walgelijk voor woorden en absoluut niet goed te praten. Geloof je nu echt dat hier enige idealistische motieven achter zitten? Ik geloof er geen zak van.

knuppeltje
09-08-11, 13:50
Het leger tegen rebellen inzetten kan niet. Anders worden de rebellen door westerse landen van wapens voorzien en Engeland gebombardeert.

Die zijn toch maar tegen de EU, kan me dus niets verbommen. :hihi:

Harts intelligentie
09-08-11, 15:26
http://www.indymedia.org.uk/images/2011/08/483178.jpg.indyscaled.jpg

haha leuk : police brutality

see how a "civilized " nation can plunge into barbarism in no time

Reminds me of LA racial riots in the 1990's when white racist officers were acquitted while their repeated brutal beatings of a black man = Rodney King , were captured live on video .................

the national guard had to intervene to make an end to those lootings , violence ...


the economic crisis will probabely plunge the west in political social extremism ,violence or even ...fascism


it 's Holland 's turn maybe

Ramadan Mabroek, brother

Harts intelligentie
09-08-11, 15:39
het kapitalisme en neoliberalisme hebben het gedaan.. dit soort rellen krijg je als je mensen groot laat brengen in een samenleving van machtsmisbruik, hebzucht, ongelijkheid, corruptie en moreel verval..

Precies : komt door niet alleen die hebzuchtig mensonwaardig onrechtvaardig onderdrukkend .....globaal neo-liberalisme 's kapitalistisch economisch systeem maar ook door die a-moreel materialistisch opportunnistisch machiavellistisch prgamatisch utilitaire ....liberaal ethiek , door de westerse materialistisch overconsumptie maatschappijen ....

tja, als men gewend zou zijn aan een sky high way of life , maar de economie maakt de rijk rijker & de arm armer , dan zou je ongetwijfeld deze soort rellen of erger krijgen

mark61
09-08-11, 15:42
it 's Holland 's turn maybe [/B]

Ramadan Mabroek, brother

Mounafiq Kbir

De vrome moslim uithangen en je vrolijk maken over geweld en misdaden.

Ongelooflijk gewoon.

Tis zeker niet erg omdat de koeffaar elkaar afmaken?

Ik heb nieuws voor je, je moslimbroeders zijn de grootste slachtoffers van deze rellen.

Rund.

Harts intelligentie
09-08-11, 15:44
Breaking news :

I am watching BBC world news at this moment


England -Holland cancelled because polie cannot guarantee the safety of neither the players nor the spectators

Eric de Blois
09-08-11, 15:53
komt door niet alleen die hebzuchtig mensonwaardig onrechtvaardig onderdrukkend .....globaal neo-liberalisme 's kapitalistisch economisch systeem maar ook door die a-moreel materialistisch opportunnistisch machiavellistisch prgamatisch utilitaire ....liberaal ethiek , door de westerse materialistisch overconsumptie maatschappijen ....

tja, als men gewend zou zijn aan een sky high way of life , maar de economie maakt de rijk rijker & de arm armer , dan zou je ongetwijfeld deze soort rellen of erger krijgen

Ja, een beetje goedpraten van het geweld. Ik wil jouw bek wel eens zien als een blanke kafir jouw kutauto in de fik steekt. Heb je dan ook nog begrip?

Harts intelligentie
09-08-11, 15:56
die geestelijke armoede is het gevolg van het kapitalistisch systeem waarin ze opgroeien.. 24/7 worden ze gehersenspoeld met hebzucht en ongelijkheid.. daar kweek je geestelijke zombies mee.. volgens mij gaat het echter niet alleen om een stel lowlifes die lopen te rellen en te plunderen.. het is veel breder.. jong en oud doen mee aan de plunderingen.. dit komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.. enkele maanden geleden gingen in engeland honderdduizenden jongeren de straat op tegen de belastingontduiking van grote bedrijven en banken die bij elkaar net zoveel belasting ontduiken als dat de regering loopt te bezuinigen.. die massademonstraties zijn naar mijn idee in lijn met de rellen van nu, in die zin dat het in wezen gaat om ontevredenheid jegens een overheidssysteem dat ongelijkheid, hebzucht en machtsmisbruik faciliteert..

yeah:

echt geestarmoede & moreel verval dankzij die westerse materialistisch overconsumptie maatschappijen & materialistisch a-moreel liberaal ethiek zonder hart of ziel onder kapitalistisch neo-liberalisme


geest armoede die kan men makkelijk hier waarnemen op deze forum bijv , ironisch genoeg :

deze ordinaire geestelijk arm ...gasten hier zouden precies zich op dezelfde manier gedragen als die Engelsen onder dezelfde omstandigheden :

je hoeft alleen maar te kijken naar hoe ze zich hier gedragen in tijden van vrede notabene haha , laat staan in tijden van onrust...crisis ...

knuppeltje
09-08-11, 16:07
geest armoede die kan men makkelijk hier waarnemen op deze forum bijv , ironisch genoeg

Tis af en toe best wel veel Salah, maar om dat nu ironisch te noemen vind ik toch echt veel te eufemistisch uitgedrukt. :gsm:

Harts intelligentie
09-08-11, 16:43
Tis af en toe best wel veel Salah, maar om dat nu ironisch te noemen vind ik toch echt veel te eufemistisch uitgedrukt. :gsm:


haha

that was an ironic cynical sarcastic understatement

I am pretty relatively sure these vulgar lunatics here would behave even worse than those English guys they have been condemning = like beasts sheeps

oh, sorry, beasts sheeps, worse haha

Spoetnik
09-08-11, 16:44
A Hackney local tells BBC 5 Live: "When you've got bankers taking their bonuses and MP's taking money off people like me for their moats, and their chateaus and their castles, this is the result."

jang0201
09-08-11, 17:42
het kapitalisme en neoliberalisme hebben het gedaan.. dit soort rellen krijg je als je mensen groot laat brengen in een samenleving van machtsmisbruik, hebzucht, ongelijkheid, corruptie en moreel verval..

volgens mij zijn deze gasten opgegroeid in het Westen en niet in Noord Afrika!
Gepost via http://m.maroc.nl

super ick
09-08-11, 17:48
yeah:

echt geestarmoede & moreel verval [/B]

Dat kom je in moslimlanden niet tegen


yeah:

geest armoede die kan men makkelijk hier waarnemen op deze forum bijv , ironisch genoeg :

Jij bent helemaal niet in staat om onbevooroordeelt ook maar iets waar te nemen.


yeah:

deze ordinaire geestelijk arm ...gasten hier zouden precies zich op dezelfde manier gedragen als die Engelsen onder dezelfde omstandigheden :
[/B]

Jij bent compleet gestoord en leeft in een waanwereld.


yeah:

je hoeft alleen maar te kijken naar hoe ze zich hier gedragen in tijden van vrede notabene haha , laat staan in tijden van onrust...crisis ...[/B]

Wie zij die 'ze'?

De blanken?
De ongelovigen?
Wie of wie?

Spoetnik
09-08-11, 18:17
volgens mij zijn deze gasten opgegroeid in het Westen en niet in Noord Afrika!
Gepost via http://m.maroc.nl

Kill the poor!

Spoetnik
09-08-11, 18:26
Scotland Yard says 111 officers and five police dogs have been injured in the rioting in London over the past three nights.

Wat laf zeg, ze hadden die honden moeten bevrijden van de politie.

Harts intelligentie
09-08-11, 19:22
A Hackney local tells BBC 5 Live: "When you've got bankers taking their bonuses and MP's taking money off people like me for their moats, and their chateaus and their castles, this is the result."

Exactly :



As London Explodes in Riots, There Is a Context That Can't Be Ignored: Brutal Cuts and Enforced Austerity Measures






http://www.alternet.org/newsandviews/article/647514/as_london_explodes_in_riots%2C_there_is_a_context_ that_can%27t_be_ignored%3A_brutal_cuts_and_enforce d_austerity_measures/

foxcave
09-08-11, 19:39
A Hackney local tells BBC 5 Live: "When you've got bankers taking their bonuses and MP's taking money off people like me for their moats, and their chateaus and their castles, this is the result."


Weet je wat mij zo bevreemd, ze vernietigen hun eigen buurt, hun eigen winkels, hun eigen leven, niet de winkels van het rijkere noord deel, niet de huizen daar, niet de auto's daar......

Zo dom zijn ze dan ook wel weer nietwaar, de asso's.

Spoetnik
09-08-11, 19:45
Weet je wat mij zo bevreemd, ze vernietigen hun eigen buurt, hun eigen winkels, hun eigen leven, niet de winkels van het rijkere noord deel, niet de huizen daar, niet de auto's daar......

Zo dom zijn ze dan ook wel weer nietwaar, de asso's.

Sja human nature.. Ondertussen weten we nu wel waarom al die uitkeringtrekkers een 50" LCD TV hebben...

Harts intelligentie
09-08-11, 20:05
As London Explodes in Riots, There Is a Context That Can't Be Ignored: Brutal Cuts and Enforced Austerity Measures | AlterNet (http://www.alternet.org/newsandviews/article/647514/as_london_explodes_in_riots%2C_there_is_a_context_ that_can%27t_be_ignored%3A_brutal_cuts_and_enforce d_austerity_measures/)

super ick
09-08-11, 20:45
Weet je wat mij zo bevreemd, ze vernietigen hun eigen buurt, hun eigen winkels, hun eigen leven, niet de winkels van het rijkere noord deel, niet de huizen daar, niet de auto's daar......

Zo dom zijn ze dan ook wel weer nietwaar, de asso's.

Die gedachte kwam ook bij mij op.

Als armoede dan je drijfveer is, trek dan naar het centrum en gooi de ramen van Gucci eruit.

mark61
09-08-11, 20:50
Exactly :

Eejit. Dan ga je de buurtsuper overvallen. Je Jamaicaanse of Pakistaanse buurman met zijn kruidenierszaak. Alles stelen, aan puin slaan, en wegwezen.

Want zo pak je die bankiers en parlementsleden terug.

Lul toch niet zo ongenadig, en zo ongelooflijk immoreel.

Stopnaald
09-08-11, 21:07
En het zijn altijd jongemannen, nooit volwassenen, ouderen, vrouwen, kinderen.... nee, het zijn altijd de jonge mannen die oh zo verschrikkelijk zielig zijn en daarom maar alle andere groepen laten lijden. Wat een tuig. Het zal je auto of winkel of huis maar zijn....

Joesoef
09-08-11, 21:14
En het zijn altijd jongemannen, nooit volwassenen, ouderen, vrouwen, kinderen.... nee, het zijn altijd de jonge mannen die oh zo verschrikkelijk zielig zijn en daarom maar alle andere groepen laten lijden. Wat een tuig. Het zal je auto of winkel of huis maar zijn....


Weet even niet meer waar, geloof BBC radio 1. Twee tiener meiden met een fles rosé die ze net gejat hadden vertelden dat ze hoopte dat er morgen weer rellen zijn 'want dat is zo leuk joh! '

Joesoef
09-08-11, 21:17
Exactly :



As London Explodes in Riots, There Is a Context That Can't Be Ignored: Brutal Cuts and Enforced Austerity Measures






As London Explodes in Riots, There Is a Context That Can't Be Ignored: Brutal Cuts and Enforced Austerity Measures | AlterNet (http://www.alternet.org/newsandviews/article/647514/as_london_explodes_in_riots%2C_there_is_a_context_ that_can%27t_be_ignored%3A_brutal_cuts_and_enforce d_austerity_measures/)



Tuurlijk beroof je dan je buurman die het net wat beter heeft doordat hij zich met z'n handen de pleuriswerkt ipv een uitkering te trekken.

Harts intelligentie
09-08-11, 21:27
En het zijn altijd jongemannen, nooit volwassenen, ouderen, vrouwen, kinderen.... nee, het zijn altijd de jonge mannen die oh zo verschrikkelijk zielig zijn en daarom maar alle andere groepen laten lijden. Wat een tuig. Het zal je auto of winkel of huis maar zijn....


As London Explodes in Riots, There Is a Context That Can't Be Ignored: Brutal Cuts and Enforced Austerity Measures | AlterNet (http://www.alternet.org/newsandviews/article/647514/as_london_explodes_in_riots%2C_there_is_a_context_ that_can%27t_be_ignored%3A_brutal_cuts_and_enforce d_austerity_measures/)

Kortman
09-08-11, 21:31
Weet even niet meer waar, geloof BBC radio 1. Twee tiener meiden met een fles rosé die ze net gejat hadden vertelden dat ze hoopte dat er morgen weer rellen zijn 'want dat is zo leuk joh! '

Precies gewoon tuig dat door hun eigen massa zo opgezweept wordt ,en als er dan nog van die aso meiden tussen zitten ,dan is het toch helemaal extra leuk.
Dit zijn gewoon vandalen ,het zelfde tuig dat overal een aanleiding in vind om te vernielen en te plunderen ongeacht of de eigenaars arm of rijk zijn.
Hier is maar een remedie voor ;SLAAN en nog eens slaan en daarna vernederen net zo lang tot ze het ,,lekker ,,gaan vinden.
:boos:

Kortman
09-08-11, 21:36
Weet je wat mij zo bevreemd, ze vernietigen hun eigen buurt, hun eigen winkels, hun eigen leven, niet de winkels van het rijkere noord deel, niet de huizen daar, niet de auto's daar......

Zo dom zijn ze dan ook wel weer nietwaar, de asso's.

Dit zijn gewoon een stelletje vandalen , die elkaar opzwepen en maar een doel hebben :roven ,slopen en stelen ongeacht van wie het is!

Stopnaald
09-08-11, 21:38
Weet even niet meer waar, geloof BBC radio 1. Twee tiener meiden met een fles rosé die ze net gejat hadden vertelden dat ze hoopte dat er morgen weer rellen zijn 'want dat is zo leuk joh! '

Leuke poging Joes, maar het grote gros betreft tienerjongens. Dat er zo hier en daar ook wel enkele tienermeiden tussen zullen lopen geloof ik best, maar da's dus bij lange na niet de hoofdmoot.

Harts intelligentie
09-08-11, 21:40
Tuurlijk beroof je dan je buurman die het net wat beter heeft doordat hij zich met z'n handen de pleuriswerkt ipv een uitkering te trekken.

wat krijgen we nou mar weer ?

Ik dacht dat je slimmer was dan deze hypocriet ordinaire geetselijk arm ,,,debielen hier die zouden hetzelfde afkeurenswaardig gedrag of erger laten zien net als die criminele Engelsen onder dezelfde omstandigheden

had ik ergens gezegd dat ik die criminele acties van die Engelse jongeren goed zou keuren ? absoluut niet , integendeel zelfs

Dat waren/zijn maar walgelijke opportunnistisch laffe criminele acties ieder mens met een beetje gezond verstand zou streng & absoluut afkeuren

Ik zeg alleen dat zulke rellen komen niet uit de lucht vallen , dat ze oorzakken hebben ....

read this link carefully then :

As London Explodes in Riots, There Is a Context That Can't Be Ignored: Brutal Cuts and Enforced Austerity Measures | AlterNet (http://www.alternet.org/newsandviews/article/647514/as_london_explodes_in_riots%2C_there_is_a_context_ that_can%27t_be_ignored%3A_brutal_cuts_and_enforce d_austerity_measures/)

Stopnaald
09-08-11, 21:40
As London Explodes in Riots, There Is a Context That Can't Be Ignored: Brutal Cuts and Enforced Austerity Measures | AlterNet (http://www.alternet.org/newsandviews/article/647514/as_london_explodes_in_riots%2C_there_is_a_context_ that_can%27t_be_ignored%3A_brutal_cuts_and_enforce d_austerity_measures/)

Gelul, gezeik of gezever. Jij mag kiezen. Hoe dan ook, ik geloof er geen zak van!

Stopnaald
09-08-11, 21:42
Ik zeg alleen dat zulke rellen komen niet uit de lucht vallen , dat ze oorzakken hebben ....

read that link carefully then

Jij bent wel heel goedgelovig....

Kortman
09-08-11, 21:44
Leuke poging Joes, maar het grote gros betreft tienerjongens. Dat er zo hier en daar ook wel enkele tienermeiden tussen zullen lopen geloof ik best, maar da's dus bij lange na niet de hoofdmoot.

Dat klopt maar die paar ASO meiden zorgen er wel voor dat ze zich steeds meer uitsloven.
En het gaat al lang niet meer om een soort protest het is gewoon een alibi om te roven en te plunderen en te vernielen.
Voor mij mag :zweep: er over

rbn
09-08-11, 21:46
Die gedachte kwam ook bij mij op.

Als armoede dan je drijfveer is, trek dan naar het centrum en gooi de ramen van Gucci eruit.

dat gaat moeilijk.. reken maar dat de rijke buurten wél goed beschermd worden door de politie.. er is door de jongeren via hun smartphones massaal opgeroepen om oxford street te plunderen maar daar had de smeris op voorhand al voorzorgsmaatregelen tegen genomen..

:duim: kapitalistische neoliberale staten zorgen goed voor de rijken..

Harts intelligentie
09-08-11, 21:59
Gelul, gezeik of gezever. Jij mag kiezen. Hoe dan ook, ik geloof er geen zak van!

what that link talks about are documented ...facts , dummy

but that does not justify those criminal riots , lootings , violence ...

people could choose to protest peacefully , but then again there was a peaceful million man march prior to these riots , to mention just that fact

Do not forget that the LA racial riots in the aftermath of the unjust acquittal of white police officers whose repeated brutal beatings of a black man = Rodney king , were even captured live on video were similar to those of the UK


those La riots of the '90's were similar to those of the current ones in the UK = lootings, indiscriminate violence , robberies, burglaries .....


when people suffer from so much grievances, frustrations, injustices, inequalities, oppressions, discrimination, police brutality , unemployment ....it would just take any given incident to sparkle those riots & then no one can predict the scale of the violence as a result that took even the UK police off guard

It took the US national guard & the efforts of others to make an end to those La racial riots



The violence of the mob or mass-psychlogy are not rational matters , folks : it's like a speedy river or a storm that destroys everything that stands in its way

rbn
09-08-11, 22:04
As London Explodes in Riots, There Is a Context That Can't Be Ignored: Brutal Cuts and Enforced Austerity Measures | AlterNet (http://www.alternet.org/newsandviews/article/647514/as_london_explodes_in_riots%2C_there_is_a_context_ that_can%27t_be_ignored%3A_brutal_cuts_and_enforce d_austerity_measures/)

bedankt voor de url! :fpetaf: goed stuk.. het slaat de spijker op de kop..



Images of burning buildings, cars aflame and stripped-out shops may provide spectacular fodder for a restless media, ever hungry for new stories and fresh groups to demonise, but we will understand nothing of these events if we ignore the history and the context in which they occur.

de overheid, en in haar kielzog de media, zal er alles aan doen om er voor te zorgen dat de rellen niet in context geplaatst worden en het geïsoleerd wordt van eerdere massaprotesten tegen de regering.. ongetwijfeld zullen deze rellen de regering een vrijbrief geven om in de nabije toekomst nog meer repressie en nog meer controle op haar bevolking toe te passen..

rbn
09-08-11, 22:06
Jij bent wel heel goedgelovig....

je moet juist goedgelovig zijn om te denken dat deze rellen op zichzelf staan.. alsof het zomaar wat 'lowlife hersenloos tuig' is dat loopt te plunderen..

Kortman
09-08-11, 22:13
je moet juist goedgelovig zijn om te denken dat deze rellen op zichzelf staan.. alsof het zomaar wat 'lowlife hersenloos tuig' is dat loopt te plunderen..

Nee hoor het zijn allemaal hoogopgeleide arme sloebers die geen baan hebben .
Raar he dat dit soort tuig als er maar ff een reden is gaat brandstichten en plunderen ,net zoals hier met de jaarwisseling in mindere mate het geval is.

rbn
09-08-11, 22:13
Precies : komt door niet alleen die hebzuchtig mensonwaardig onrechtvaardig onderdrukkend .....globaal neo-liberalisme 's kapitalistisch economisch systeem maar ook door die a-moreel materialistisch opportunnistisch machiavellistisch prgamatisch utilitaire ....liberaal ethiek , door de westerse materialistisch overconsumptie maatschappijen ....

tja, als men gewend zou zijn aan een sky high way of life , maar de economie maakt de rijk rijker & de arm armer , dan zou je ongetwijfeld deze soort rellen of erger krijgen

inderdaad.. jij ziet teminste het verband tussen de rellen en de maatschappij waarin die mensen leven..

jij ook ramadan moebarak, broeder!

Siah
09-08-11, 22:19
Turning and turning in the widening gyre
The falcon cannot hear the falconer;
Things fall apart; the centre cannot hold;
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity . . . .

["The Second Coming," William Butler Yeats]

La Rage
Keny Arkana
http://www.youtube.com/watch?v=z8txhtB2e5M

Harts intelligentie
10-08-11, 00:06
[QUOTE=rbn;4788546]inderdaad.. jij ziet teminste het verband tussen de rellen en de maatschappij waarin die mensen leven..


natuurlijk joh integenstelling tot deze individualistisch egocentrisch egoeistisch debielen die kunnen of willen die verband niet zien terwijl ze tegelijkertijd elders niet moe worden van het vaststellen van die bekend oorzaak-gevolg notie , ironisch genoeg

ze hebben bovendien geen besef van context blijkbaar zoals deze unique boek had bewezen :

"Geography of thought " or how westerners & Asians think differently & why ? by Richard E.Nisbett die geeft interessante indicaties daarover


lees die link van Alter net die ik had geplukt van islamicity.com



jij ook ramadan moebarak, broeder!


thanks

Ramadan is very very beautiful , enlightening , awesome, peaceful , inspiring ....= an understatement ,u name it , i love it

May God bless us all with His mercy , forgiveness, guidance ....in this great month of the Qur'an , of mercy , of forgiveness, peace ...

Harts intelligentie
10-08-11, 00:13
Turning and turning in the widening gyre
The falcon cannot hear the falconer;
Things fall apart; the centre cannot hold;
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity . . . .

["The Second Coming," William Butler Yeats]

La Rage
Keny Arkana
http://www.youtube.com/watch?v=z8txhtB2e5M

Nice

Those legetimate rage, frustrations, grievances, uprisings against injustices, against oppression, inequalities, dicrimination, exclusion ...........gotta find some creative positive channels to go through instead of that useless contra-productive negative destructive rage

The recent events in the UK show once again that there can be no peace without ...justice

Max Stirner
10-08-11, 00:19
je moet juist goedgelovig zijn om te denken dat deze rellen op zichzelf staan.. alsof het zomaar wat 'lowlife hersenloos tuig' is dat loopt te plunderen..


Dat is een feit.

Het zijn hersenloze lowlifes, te dom om voor de duvel te dansen en gespeend van ieder respect voor zichzelf of voor anderen.


Vraag is slechts in hoeverre 'we' onszelf als maatschappij kunnen verwijten dat ze zo zijn geworden - en hoe we kunnen bewijzen dat het allemaal de schuld is van 'links' natuurlijk.

Max Stirner
10-08-11, 00:26
inderdaad.. jij ziet teminste het verband tussen de rellen en de maatschappij waarin die mensen leven..

jij ook ramadan moebarak, broeder!


Deze lieverdjes zijn welvarender, rijker en hebben meer mogelijkheden & kansen dan iedere generatie voor hen.

De vergelijking met hun leeftijdsgenoten in Afrika, Latijns Amerika, heel veel andere delen van de wereld hoef ik niet eens te maken.


Dus is er hier iets heel eigenaardigs aan de hand en denk ik - in navolging van Dalrymple - dat het fenomeen van de sociale verzorgingsstaat wel eens een deel van het probleem zou kunnen zijn ipv de oplossing.

Harts intelligentie
10-08-11, 00:28
[QUOTE=rbn;4788509]bedankt voor de url! :fpetaf: goed stuk.. het slaat de spijker op de kop..

Inderdaad , oorzaak & gevolg , niets staat op zichzelf

Graag gedaan, jongen

(Hoe gaat het met je trouwens , jongen , in Ramadan , goed , hoop ik , het ga je goed , God bless ...)




de overheid, en in haar kielzog de media, zal er alles aan doen om er voor te zorgen dat de rellen niet in context geplaatst worden en het geïsoleerd wordt van eerdere massaprotesten tegen de regering.. ongetwijfeld zullen deze rellen de regering een vrijbrief geven om in de nabije toekomst nog meer repressie en nog meer controle op haar bevolking toe te passen..

juist , maar das wel dweilen met de kraan open

NL zelf is ook niet immuun voor zulke soort rellen = oorzakken genoeg

als de westerse overheden , inclusief de NLse , de hoofd in het zand zouden blijven steken & de feiten als zodanig blijven ontkenen in plaats van aan die het hoofd te bieden, dan zouden de volgende toekomstige rellen nog bloediger vernietigender groter & onvoorspelbaarder zijn

het is inderdaad vreemd dat zowel de westerse overheden als de mainstream media de echte contexten & oorzakken van deze soort rellen niet willen zien

hetzelfde geldt voor die aanslag in Noorwegen ...dus = ze leren dus nooit wat van zulke grote overduidelijke alarm signalen blijkbaar

zullen we een soort calmte vlak voor de storm krijgen of zullen de westerse overheden de echte oorzakken van zulke problemen aanpakken , das maar de vraag

De economisch crisis zal maar deze sociaal onrust & politiek extremisme alleen maar groter maken dus

only time will tell then

Joesoef
10-08-11, 05:19
wat krijgen we nou mar weer ?




Simpel, de geïnterviewde meisjes vertoonde geen enkele politieke interesse, visie, betrokkenheid, slechts een MTV visie.

Ze hadden beter hun school kunnen afmaken.

foxcave
10-08-11, 06:47
inderdaad.. jij ziet teminste het verband tussen de rellen en de maatschappij waarin die mensen leven..

jij ook ramadan moebarak, broeder!


Dat ziet iedereen wel vermoed ik, het verband is jaloezie, immers die iphone willen ze wel, ook die gave scooter, maar er 's morgens vroeg voor opstaan, das andere koek, liever een winkel beroven, of een handtasje stelen.

En gezien dat volk zo dom is om het in de direct omgeving te doen vertrekken daar de werkenden en blijft een aso buurt over.

super ick
10-08-11, 07:36
Deze lieverdjes zijn welvarender, rijker en hebben meer mogelijkheden & kansen dan iedere generatie voor hen.

De vergelijking met hun leeftijdsgenoten in Afrika, Latijns Amerika, heel veel andere delen van de wereld hoef ik niet eens te maken.


Dus is er hier iets heel eigenaardigs aan de hand en denk ik - in navolging van Dalrymple - dat het fenomeen van de sociale verzorgingsstaat wel eens een deel van het probleem zou kunnen zijn ipv de oplossing.

Het wordt vaak met de paplepel ingegeven.
In die wijken staan mensen over het algemeen niet zo positief t.o.v. de overheid. Ze vinden dat ze niet rechtvaardig behandeld worden, misdeeld worden, etc. Bovendien gaat het hen i.t.t. de vorige generartie langzaam maar zeker steeds slechter. Werkeloosheid stijgt, 'armoe' neemt toe.
Tegelijkertijd zien ze ook wijken waar het geld zowat uit de muren stroomt.

Het probleem is dat mensen wel enigzins terecht boos zijn maar dat er tegenwoordig hordes tokkies meelopen. Tokkies die altijd met fluwelen handschoentjes aangepakt zijn, nooit grenzen gesteld zijn. Niet door ouders maar zeker ook niet door de overheid! Net zo goed als deze tokkies het uitgaansleven, voetbalwedstrijden, concerten 'kapen' laten ze een demonstratie ook niet aan hun neus voorbij gaan.
JE zou ze kunnen doordraaien en worst van maken. Maar wie wil ze opvreten?

Mede een gevolg van de pampercultuur.

Fulanadetal
10-08-11, 08:41
De "legitieme volkswoede" heeft in Birmingham drie doden geeist. De mannen, waaronder waarschijnlijk twee broers, waren mensen die hun buurt beschermden tegen de relschoppers. Ze kwamen net uit de moskee toen ze op het trottoir zijn doodgereden.

mark61
10-08-11, 09:15
Sallah en Ait zijn blij dat er een paar moslims vermoord zijn in deze anti-kapitalistische revoluties. Martelaren voor de goede zaak :moe:

Stopnaald
10-08-11, 10:48
Het wordt vaak met de paplepel ingegeven.
In die wijken staan mensen over het algemeen niet zo positief t.o.v. de overheid. Ze vinden dat ze niet rechtvaardig behandeld worden, misdeeld worden, etc. Bovendien gaat het hen i.t.t. de vorige generartie langzaam maar zeker steeds slechter. Werkeloosheid stijgt, 'armoe' neemt toe.
Tegelijkertijd zien ze ook wijken waar het geld zowat uit de muren stroomt.

Het probleem is dat mensen wel enigzins terecht boos zijn maar dat er tegenwoordig hordes tokkies meelopen. Tokkies die altijd met fluwelen handschoentjes aangepakt zijn, nooit grenzen gesteld zijn. Niet door ouders maar zeker ook niet door de overheid! Net zo goed als deze tokkies het uitgaansleven, voetbalwedstrijden, concerten 'kapen' laten ze een demonstratie ook niet aan hun neus voorbij gaan.
JE zou ze kunnen doordraaien en worst van maken. Maar wie wil ze opvreten?

Mede een gevolg van de pampercultuur.

Helemaal mee eens!

super ick
10-08-11, 12:39
De "legitieme volkswoede" heeft in Birmingham drie doden geeist. De mannen, waaronder waarschijnlijk twee broers, waren mensen die hun buurt beschermden tegen de relschoppers. Ze kwamen net uit de moskee toen ze op het trottoir zijn doodgereden.

Triest, zeker als je bedenkt dat ze hun eigen wijk slopen. Inclusief de eigen buren terwijl het tegen de overheid gericht zou moeten zijn.

BlackBox
10-08-11, 17:17
Het wordt vaak met de paplepel ingegeven.
In die wijken staan mensen over het algemeen niet zo positief t.o.v. de overheid. Ze vinden dat ze niet rechtvaardig behandeld worden, misdeeld worden, etc. Bovendien gaat het hen i.t.t. de vorige generartie langzaam maar zeker steeds slechter. Werkeloosheid stijgt, 'armoe' neemt toe.
Tegelijkertijd zien ze ook wijken waar het geld zowat uit de muren stroomt.

Het probleem is dat mensen wel enigzins terecht boos zijn maar dat er tegenwoordig hordes tokkies meelopen. Tokkies die altijd met fluwelen handschoentjes aangepakt zijn, nooit grenzen gesteld zijn. Niet door ouders maar zeker ook niet door de overheid! Net zo goed als deze tokkies het uitgaansleven, voetbalwedstrijden, concerten 'kapen' laten ze een demonstratie ook niet aan hun neus voorbij gaan.
JE zou ze kunnen doordraaien en worst van maken. Maar wie wil ze opvreten?

Mede een gevolg van de pampercultuur.
Te ingewikkeld.
2011 is een tussenjaar. Geen giga sporttoernooien (Wereldkampioenschap voebal 2010, Europees kampioenschap voetbal 2012, Olympische Spelen 2012).
Geen spelen en steeds minder brood -> BOEM

Stopnaald
10-08-11, 18:23
Voor iedereen die loopt te zeiken over "arme, misdeelde jongeren", is dit de essentie:.
Ik ben bang dat je de mensheid kan opdelen in twee types: zij met moraal, die in welke omstandigheid ook zonderr rule of law je niet zullen bestelen, verkrachten, wat dan ook.

En zij die alleen beschaaft zijn alleen omdat zij bang zijn van de wet en vanwege de sociale druk. Maar ze zijn inherent opportunistisch. Zet ze op een eiland zonder rule of law en politie, en ze zullen je besodemieteren zodra ze daar de kans voor krijgen, je bestelen of zelfs verkrachten.

Het moge duidelijk zijn tot welke groep deze rellers behoren....

Siah
10-08-11, 23:33
"A riot is the language of the unheard."
(Martin Luther King, Jr.)
http://www.youtube.com/watch?v=Zmo8DG1gno4&feature=channel_video_title

The Clash
Guns of Brixton
http://www.youtube.com/watch?v=o8lVkg4ecPk
When they kick out your front door
How you gonna come?
With your hands on your head
Or on the trigger of your gun

When the law breaks in
How you gonna go?
Shot down on the pavement
Or waiting in death row

You can crush us
You can bruise us
But you'll have to answer to
Oh, Guns of Brixton

The money feels good
And your life you like it well
But surely your time will come
As in heaven, as in hell

You see, he feels like Ivan
BORN under the Brixton sun
His game is called survivin'
At the end of the harder they come

You know it means no mercy
They caught him with a gun
No need for the Black Maria
Goodbye to the Brixton sun

You can crush us
You can bruise us
But you'll have to answer to
Oh-the guns of Brixton

Harts intelligentie
10-08-11, 23:41
England riots: pressure to scrap police cuts as Birmingham mourns its dead | UK news | The Guardian (http://www.guardian.co.uk/uk/2011/aug/10/england-riots-police-birmingham-dead)

Harts intelligentie
10-08-11, 23:47
These riots reflect a society run on greed and looting | Seumas Milne | Comment is free | The Guardian (http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/aug/10/riots-reflect-society-run-greed-looting)

Harts intelligentie
10-08-11, 23:51
Latest news, comment and reviews from the Guardian | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/)

Harts intelligentie
10-08-11, 23:57
David Cameron: The fightback is under way - Crime, UK - The Independent (http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/david-cameron-the-fightback-is-under-way-2335193.html)

Harts intelligentie
11-08-11, 00:44
Adrian Hamilton: Let's not go the way of LA - Adrian Hamilton, Commentators - The Independent (http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/adrian-hamilton/adrian-hamilton-lets-not-go-the-way-of-la-2335448.html)

Harts intelligentie
11-08-11, 00:44
Oliver Wright: The last thing Cameron needs is pressure over cuts - Commentators, Opinion - The Independent (http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/oliver-wright-the-last-thing-cameron-needs-is-pressure-over-cuts-2335674.html)

Harts intelligentie
11-08-11, 01:15
Home / Headlines / The Tent Protests in Israel: Can they break out of the Zionist/Security/Neo-liberal box? - Media Monitors Network (MMN) (http://world.mediamonitors.net/content/view/full/88622) By Jeff Halper

Source : mediamonitors.net, August 10, 2011


Jeff Halper is the Coordinator of the Israeli Committee Against House Demolitions (ICAHD) . He contributed this article to Media Monitors Network (MMN).

Harts intelligentie
11-08-11, 01:20
Home / Perspectives / The Riots: Is it Poverty or Greed? - Media Monitors Network (MMN) (http://world.mediamonitors.net/content/view/full/88600)

Kortman
11-08-11, 01:55
Turning and turning in the widening gyre
The falcon cannot hear the falconer;
Things fall apart; the centre cannot hold;
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity . . . .

["The Second Coming," William Butler Yeats]

La Rage
Keny Arkana
http://www.youtube.com/watch?v=z8txhtB2e5M

De agressie straalt er van af !
:tik:

Kortman
11-08-11, 02:08
Okay, ik overdrijf een beetje misschien, dat komt omdat ik er totaal geen begrip voor op kan brengen, ook ik heb erg magere jaren gekend, maar wat die mensen daar doen is toch echt te zot.

Kijk wat hier gebeurd;

Reltuig besteelt gewonde jongen - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/10339853/__Reltuig_besteelt_gewonde__.html?p=2,1)


sorry hoor, maar dan nijg ik echt naar sharia wetten, maar gezien ik ook dat echt niet wil ben ik dan maar voor lange, erg lange gevangenis straffen, als je zo laag bij de grond bent, zo laf, zo minderwaardig, dan verdien je niet beter.

Maar dat mag toch ! dat is toch gewoon volgens onze haters die van alles en overal de westerse wereld de schuld van geven.
Deze arme sloebers mogen toch die zwaargewonde jongen ff helpen en dan mag je ook gewoon zijn privee spulletjes afpakken volgens onze ,,betweters ,, zoals o.a R.B.N en
Harts intelligentie .
O,ja en dan nog ff dit het staat in de TELEGRAAF dus dan is het in scene gezet of het klopt gewoon niet,of mogelijk was de het slachtoffer de jonge man in kwestie zelf begonnen !
JA dan vraagt ie er om beroofd te worden door deze arme sloebers die nooit een kans hebben gekregen , en van hun uitkering moeten rond zien te komen deze stakkers hebben gewoon geen andere keus :moe:

Kortman
11-08-11, 02:19
Het wordt vaak met de paplepel ingegeven.
In die wijken staan mensen over het algemeen niet zo positief t.o.v. de overheid. Ze vinden dat ze niet rechtvaardig behandeld worden, misdeeld worden, etc. Bovendien gaat het hen i.t.t. de vorige generartie langzaam maar zeker steeds slechter. Werkeloosheid stijgt, 'armoe' neemt toe.
Tegelijkertijd zien ze ook wijken waar het geld zowat uit de muren stroomt.

Het probleem is dat mensen wel enigzins terecht boos zijn maar dat er tegenwoordig hordes tokkies meelopen. Tokkies die altijd met fluwelen handschoentjes aangepakt zijn, nooit grenzen gesteld zijn. Niet door ouders maar zeker ook niet door de overheid! Net zo goed als deze tokkies het uitgaansleven, voetbalwedstrijden, concerten 'kapen' laten ze een demonstratie ook niet aan hun neus voorbij gaan.
JE zou ze kunnen doordraaien en worst van maken. Maar wie wil ze opvreten?

Mede een gevolg van de pampercultuur.

Pamper cultuur brengt mij op en goed idee, dit TUIG moet je uitkleden en alleen een pamer geven of beter nog zo in hun blote reet de straat op an hun de keuze of ze de pamer aantrekken ,en dan flink wat volk er om heen die ze uit lachen. en vooral op de video zetten en op YOU TUBE plaatsen goed in beeld gebracht .
:lol:

Kortman
11-08-11, 02:31
Sallah en Ait zijn blij dat er een paar moslims vermoord zijn in deze anti-kapitalistische revoluties. Martelaren voor de goede zaak :moe:

Zo maak je geen vrienden !
Natuurlijk zijn ze niet blij het waren immers TURKSE Moslims die voor hun eigendom op kwamen ,als het nou Moslims van MAROKKAANSE afkomst waren ja dan lag de zaak uiteraard anders.

Kortman
11-08-11, 02:36
England riots: pressure to scrap police cuts as Birmingham mourns its dead | UK news | The Guardian (http://www.guardian.co.uk/uk/2011/aug/10/england-riots-police-birmingham-dead)

We weten nu echt wel onderhand wat de oorzaak is dat deze arme straat jongentjes gaan plunderen. dit probleem is al jaren aan de oorde het is de schuld van het KAPITAAL .

Leen Jongewaard - De Schuld Van 't Kapitaal Lyrics (http://www.lyricstime.com/leen-jongewaard-de-schuld-van-t-kapitaal-lyrics.html)
:lol:

Stopnaald
11-08-11, 16:26
We weten nu echt wel onderhand wat de oorzaak is dat deze arme straat jongentjes gaan plunderen. dit probleem is al jaren aan de oorde het is de schuld van het KAPITAAL .

Leen Jongewaard - De Schuld Van 't Kapitaal Lyrics (http://www.lyricstime.com/leen-jongewaard-de-schuld-van-t-kapitaal-lyrics.html)
:lol:

Inderdaad toepasselijk nummer!

Fulanadetal
11-08-11, 17:08
This video shows Tariq Jahan, the father of an innocent peace loving man, Haroon Jahan who was killed in what has been described as a muderous hit-and-run attack in Birmingham on Tuesday night.


http://www.youtube.com/watch?v=JJv92ZXVQjs

Harts intelligentie
11-08-11, 18:42
Would the UK government , the Dutch one , the other western ones learn from the UK riots ?

would they try to tackle or target the roots of the problems ? or would they just keep on denying the facts untill some other more -devastating riots would wake them up ?

capitalist individualistic neo-liberalism world economy so-called free market economy is the main cause of all rthease problems we have been witnessing .........

BlackBox
11-08-11, 19:01
Pamper cultuur brengt mij op en goed idee, dit TUIG moet je uitkleden en alleen een pamer geven of beter nog zo in hun blote reet de straat op an hun de keuze of ze de pamer aantrekken ,en dan flink wat volk er om heen die ze uit lachen. en vooral op de video zetten en op YOU TUBE plaatsen goed in beeld gebracht .
:lol:
Prachtig!
Protractie als legitimatie van substractie (Objet petit a, Lacan).

Harts intelligentie
11-08-11, 19:07
Prachtig!
Protractie als legitimatie van substractie (Objet petit a, Lacan).

Tja, precies

walgelijk achterlijk middle-eeuwse psychologisch venederings voorstel als een "oplossing " voor de legetieme frustraties , problemen .....van jongeren

Harts intelligentie
11-08-11, 19:12
Go for it , jews , put down that neo-liberalism idol as an ideology that has been the cause of most of Man 's misery in this & in most of the last century

put down zionism too while u are at it

Harts intelligentie
11-08-11, 19:28
"Burning Britain :: Riot Fever as a Symptom of Systemic Failure ::
" By Nafeez Mosaddeq Ahmed



Nafeez Mosaddeq Ahmed, D.Phil. (Sussex), is Executive Director of the Institute for Policy Research & Development, London, United Kingdom. He teaches courses in political theory, international relations and contemporary history at the School of Social Sciences and Cultural Studies, University of Sussex, Brighton, United Kingdom. He is the author of "The London Bombings: An Independent Inquiry", "The War on Freedom: How and Why America was Attacked, September 11, 2001", "Behind the War on Terror: Western Secret Strategy and the Struggle for Iraq" and "The War On Truth: 9/11, Disinformation And The Anatomy Of Terrorism". His latest book is "A User's Guide to the Crisis of Civilization: And How to Save It". He is a regular contributor to Media Monitors Network (MMN) and his articles are archived at nafeez.mediamonitors.net.

Source : mediamonitors.net, August 10, 2011

Home / Perspectives / Burning Britain :: Riot Fever as a Symptom of Systemic Failure :: - Media Monitors Network (MMN) (http://world.mediamonitors.net/content/view/full/88611)

Harts intelligentie
11-08-11, 19:38
"England riots: pressure to scrap police cuts as Birmingham mourns its dead

Source : Guardian.co.uk, August 10, 2011



England riots: pressure to scrap police cuts as Birmingham mourns its dead | UK news | The Guardian (http://www.guardian.co.uk/uk/2011/aug/10/england-riots-police-birmingham-dead)

Harts intelligentie
11-08-11, 23:43
We weten nu echt wel onderhand wat de oorzaak is dat deze arme straat jongentjes gaan plunderen. dit probleem is al jaren aan de oorde het is de schuld van het KAPITAAL .

Leen Jongewaard - De Schuld Van 't Kapitaal Lyrics (http://www.lyricstime.com/leen-jongewaard-de-schuld-van-t-kapitaal-lyrics.html)
:lol:


haha

je mag erom lachen , neemt niet weg het feit dat kapitalistisch neo-liberalisme is DE bron van alle ellende joh

Harts intelligentie
11-08-11, 23:59
UK Riots : PM Vows to Bring Order to Streets


Source : The independent on line,August 11, 2011

PM vows to bring order to streets - UK Politics, UK - The Independent (http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/pm-vows-to-bring-order-to-streets-2335768.html)

Harts intelligentie
12-08-11, 00:04
After the riots: police raids and politicians


Source : Guardian.co.uk, August 11, 2011

After the riots: police raids and politicians | UK news | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/uk/gallery/2011/aug/11/riots-aftermath-police)

mark61
12-08-11, 09:00
Would the UK government , the Dutch one , the other western ones learn from the UK riots ?

would they try to tackle or target the roots of the problems ? or would they just keep on denying the facts untill some other more -devastating riots would wake them up ?

capitalist individualistic neo-liberalism world economy so-called free market economy is the main cause of all rthease problems we have been witnessing .........

[...]

This video shows Tariq Jahan, the father of an innocent peace loving man, Haroon Jahan who was killed in what has been described as a muderous hit-and-run attack in Birmingham on Tuesday night.


http://www.youtube.com/watch?v=JJv92ZXVQjs

Siah
12-08-11, 20:30
doet me denken aan de phrase "property is theft".
http://www.youtube.com/watch?v=bnj4LZyjyis

Harts intelligentie
13-08-11, 01:40
Geest Armoede & Moreel Verval in Het Westen

Bron : Me ,Myself & I , August 12, 2011


The UK riots had shown once again how western materialistic individualistic egocentric selfish overconsumption cultures societies are fundamentally sick under liberal democracy & under democracy's economic wing = the greedy unjust capitalist neo-liberalism + under the a-moral materialistic liberal ethics without a heart or soul dominating in the world today , even internationally between nations = kantian, utilitarianist , contractarianist

so, the UK riots had shown , as the French & LA ones had previously how deeply & fundamentally unjust corrupt discriminatory utopic ...western societies are in fact, despite all that fancy romantic sophisticated liberal hypocrit talk , & had shown how many western individuals are vulgar greedy selfish egocentric a-social opportunistic beasts as most of the Dutch guys here in this forum are in fact .................= Frankeinstein's monsters of liberal democray & capitalism

How come , do u think ?

Liberal democracy as an idea that failed to be realised on the reality ground as christianity was /did , not to mention the so-called multiculturalism under liberal democracy that has turned out to be a total failure , no wonder

Liberal democracy & capitalism as so-called 'superior " or as the "highest " forms of culture that dominate all other cultures by proclaiming themselves as the "universal " cultures by excluding all other cultures in fact = a form of fascism = darwinian biological ecological approach of cultures = capitalism & liberal democracy as the "end of history " : the so-called final victory of capitalism & liberal democracy ,while judgements of value such as "superior " or "inferior ' , higher or lower make no sense whatsoever neither according to the very a-moral materialistic version of evolution nor according to the a-moral materialistic liberal ethics , ironically enough = a paradox

Even to say that Man is 'superior " to the rest of the other living beings makes no sense either ,according to those same evolutionary & liberal ethics

so, wake up, guys & try to address the issues at hand instead of projecting all ur fears, failures, wrongdoings , shortcomings , crimes, bad sides, ...on islam & muslims = old-new western imperialistic tactic

All those mainstream western unnuanced attacks propaganda against islam /muslims were/are in fact just sophisticated afleidingsmanoeuvres , to use ur language, in order to make u focuss ur attention on muslims /islam as the new scapegoats instead of focussing on ur own fundamental problems, afleidingsmanoeuvres in order to try to revive that dead- declared modernism ....declared -dead by post-modernism, in order to justify western neo-imperialism against islam /muslims, in order to stop , demonize muslims ' awakening & muslims ' legetimate resistance against all sorts of western neo-imperialism= intellectual, moral ethical, psychological spiritual social economic political , military ... neo-imperialism

Long story

Do tell me about it , appreciate , thanks indeed

Harts intelligentie
13-08-11, 19:58
"Riots & The Underclass " by Alexander Cockburn

Source : counterpunch.com, August 12, 2011

Alexander Cockburn: Riots and the Underclass (http://counterpunch.org/cockburn08122011.html)

Harts intelligentie
13-08-11, 23:54
Kill the poor

the poor have no right to rise up against injustices , oppressions, discrimination, inequalities, unemployment , exclusions ...

those criminal lootings are just products of western individualistic egocentric greedy selfish materialistic overconsumption societies cultures = those rioters were just self-serving themselves = unlawful consumption pattern of the poor under capitalism as a reaction to those inequalities , exclusions ....

those lootings , violence .....make part of the human nature waiting to be triggered by the "right " catalysators

Harts intelligentie
14-08-11, 02:19
Revolution is in the air , almost everywhere

Harts intelligentie
14-08-11, 20:13
Rabble with a Cause: Were the London Riots a Spontaneous Mass Reaction or a Rational Response?


Source : Scientific American on line , August 12, 2011

Rabble with a Cause: Were the London Riots a Spontaneous Mass Reaction or a Rational Response?: Scientific American (http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=rabble-with-a-cause)

Pizzaman
14-08-11, 21:43
Revolution is in the air , almost everywhere

Do you think that's air you're breathing now? :ego:

tanger'73
15-08-11, 23:13
UK police is duidelijk net zo lichamelijk als geestelijk gehandicapt als sommige leden van de Jostiband, door die als gelijkwaardige dreiging te beschouwen.

http://www.youtube.com/watch?v=82fKkQpT8o4&feature=related

Harts intelligentie
16-08-11, 00:33
UK police is duidelijk net zo lichamelijk als geestelijk gehandicapt als sommige leden van de Jostiband, door die als gelijkwaardige dreiging te beschouwen.

http://www.youtube.com/watch?v=82fKkQpT8o4&feature=related

ramadan mabroek, brother , het beste


see this : police brutality mostly (+other social economic political reasons ) was behind both the UK & LA riots :


America Is a Spark Away From Riots of Its Own By Bill Boyarsky

Source : truthdig.com, August 11, 2011

Bill Boyarsky: America Is a Spark Away From Riots of Its Own - Truthdig (http://www.truthdig.com/report/item/america_is_a_spark_away_from_riots_of_our_own_2011 0811/)

Harts intelligentie
16-08-11, 00:36
Rabble with a Cause: Were the London Riots a Spontaneous Mass Reaction or a Rational Response?


Source : Scientific American on line , August 12, 2011

Rabble with a Cause: Were the London Riots a Spontaneous Mass Reaction or a Rational Response?: Scientific American (http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=rabble-with-a-cause)

Siah
17-08-11, 21:02
"Rioting and looting was not the only violent activity being carried out by Englishmen on Sunday night. Some hours before Cameron appeared on our TV screens vowing to take revenge on the risen British youth, his bomber pilots carried out a raid which slaughtered 33 Libyan children, along with 32 women and 20 men in Zlitan, a village near Tripoli. He, along with the rulers of France and the USA, are desperately trying to stave off economic collapse in the same way they always have – through the slaughter of third world people and the theft of their resources. "

..."The rich and powerful are demonstrating to our young people daily that the way to succeed is through robbery, theft and violence. This is the world into which they were born. This is the morality which surrounds them. This is the air they breathe. "

The English Riots In Context (http://www.countercurrents.org/griot130811.htm)

Harts intelligentie
17-08-11, 21:14
"Rioting and looting was not the only violent activity being carried out by Englishmen on Sunday night. Some hours before Cameron appeared on our TV screens vowing to take revenge on the risen British youth, his bomber pilots carried out a raid which slaughtered 33 Libyan children, along with 32 women and 20 men in Zlitan, a village near Tripoli. He, along with the rulers of France and the USA, are desperately trying to stave off economic collapse in the same way they always have – through the slaughter of third world people and the theft of their resources. "

..."The rich and powerful are demonstrating to our young people daily that the way to succeed is through robbery, theft and violence. This is the world into which they were born. This is the morality which surrounds them. This is the air they breathe. "

The English Riots In Context (http://www.countercurrents.org/griot130811.htm)

:fpetaf:


Beautifully eloquently said

say it to these lunatics who deny the obvious :

those UK rioters had just copied their own government's theft violence exploitations policies , while growing up in an environment that justifies robberies, theft , injustices, oppressions, violence ...in relation to the so-called 3d world , that glorifies machiavellistic success at the expense of others , that privileges the rich , capitalists , multinationals ,....that glorifies violence & might is right ...

To categorize the world in 1st, 2d & 3d worlds is racist enough

no further comments needed , i guess

The text above speaks for itself

Siah
17-08-11, 21:52
say it to these lunatics who deny the obvious

daar heb ik geen hoop voor meer; al lang niet meer!
onder dat artikel (the english riots in context) heeft iemand een interessante comment geplaatst:

"Of course you are absolutely right. But you are stating it within the Dominating Discourse Foucault has warned against. Yes, I feel fed by your posting and am glad you posted it.
The Medium Is The Message - McLuhan. This wonderful posting will just drop into the fold of the Dominating Discourse and disappear. Please think of another way of presenting it."


To categorize the world in 1st, 2d & 3d worlds is racist enough
inderdaad.

Harts intelligentie
18-08-11, 00:43
[QUOTE=Siah;4800830]daar heb ik geen hoop voor meer; al lang niet meer!

Daar heb je groot gelijk in maar weer :

Ik worstel met dezelfde wanhoop hier met betrekking tot deze denial freaks wat dat betreft

"Alienation makes most people happy & self-satisfied "

These guys know these facts deep down because they were raised in that environment of theft , deceit , machiavellism , exploitations, inequalities , injustices .....they deny those facts because recognizing them as such would make their hypocrit world collapse like sandle castles

they do not wanna see that reality because that would take them out of their comfort zone , because they are part of the system in the sense that everybody misuses everybody : the state in relation to the people & vice versa, corporations in relation to the state & vice versa , corporations in relation to the people & vice versa ...

the horrific thing is that cameron , an elected prime minister by the people , threatens to use force against those same people as if he was some Churchill threatening the nazis = see his extremely aggressive hateful tone, instead of trying to understand why those riots took place in the first place to begin with

I think that these western societies cultures states will become repressive police states eventually , even if that would mean crushing the dissidents & the poor at the service of the rich , capitalists , multinationals .......making "democracy" itself collapse in the process at the end of the line = they are their worst enemies

see this :

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/336399-de-repressie-begonnen-groot-brittanni%EB-4-jaar-cel-voor-facebookpagina.html






Liberal democracy that was an idea, an ideal that was never realised on the reality ground really as was christianity that was also an idea, an ideal that could not be realised on the reality ground either = utopias

even that so-called multiculturalism never really existed under liberal democracy because the latter as a form of culture is monoculturalism in fact dominating the other cultures = a form of fascism



onder dat artikel (the english riots in context) heeft iemand een interessante comment geplaatst:
"Of course you are absolutely right. But you are stating it within the Dominating Discourse Foucault has warned against. Yes, I feel fed by your posting and am glad you posted it.
The Medium Is The Message - McLuhan. This wonderful posting will just drop into the fold of the Dominating Discourse and disappear. Please think of another way of presenting it."




This is a similar Quote from 'sacred mantras " by israeli Uri Avnery :


Sacred Mantras by Uri Avnery -- Antiwar.com (http://original.antiwar.com/avnery/2011/06/26/sacred-mantras/)




".....I am reminded of a late friend of mine, Samuel Merlin, a member of the first Knesset, who once took part in a public debate with Professor Yehoshafat Harkabi, a former chief of army intelligence. At the time—the era of euphoria between the 1967 and the 1973 wars—Harkabi was a raving Arab-hater (after 1973 he repented and became a determined peace activist).

When his turn came to answer Harkabi’s arguments, Merlin said, “I respect Professor Harkabi very much, but in order to utter such views, you don’t need to be a professor. You can be anyone on the street.”





inderdaad

talking about exploiting the so-called 3d world , see this :

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/336418-nearing-end-tunnel-afghanistan-rachelle-marshall.html

Harts intelligentie
18-08-11, 01:08
Nouriel Roubini: Capitalism Must Be Saved From Itself



Source : Truthdig.com, August 15, 2011

Nouriel Roubini: Capitalism Must Be Saved From Itself - Truthdig (http://www.truthdig.com/eartotheground/item/nouriel_roubini_capitalism_must_be_saved_from_itse lf_20110815/?ln)

Eke
18-08-11, 21:33
Simpel, de geïnterviewde meisjes vertoonde geen enkele politieke interesse, visie, betrokkenheid, slechts een MTV visie.

Ze hadden beter hun school kunnen afmaken.


Met aandacht lees ik dit topic. Weet je, Joesoef, wat jij hierboven beschrijft, herken ik wel *




Er wordt heel veel TV gekeken, met computer-spelletjes gespeeld.
Wat voor tijd hebben de kinderen nog om dingen uit te zoeken, hun fantasie te leren gebruiken, hun identiteit te ontwikkelen, hun sociale gedrag te ontwikkelen ?


Zeker het spelen van agressieve computerspellen geeft hen weinig mee voor hun verdere leven. Ze zuigen die agressieve beelden alleen maar op en bij sommigen worden die voorbeelden ook weer gebruikt in de maatschappij...

Dit is ook een kant van de zaak.



*WB Yeats : Education is not filling a bucket, but lighting a fire.

Over dat beter de school af kunnen maken ..


ik herinner me nog van jaren terug het gebrek aan goede leerkrachten in London op lagere scholen met kinderen die extra aandacht nodig hadden, het gebrek aan gave voorzieningen....

Weet van Jamie Oliver.... de populaire Engelse kok ..dat ie zich hard heeft gemaakt om in de middagpauzes fatsoenlijke maaltijden voor hen te bereiden, zodat ze in ieder geval nog 1 warme maaltijd per dag voorgezet kregen...Dit is dan weer recenter.

Ja, die kinderen kennen bittere armoede en verwaarlozing door volwassenen en zien op MTV hele andere beelden...meisjes die op hun zestiende een auto van hun vader krijgen en een make-over samen met vriendinnetjes, geregeld door hun moeder.
Dat dit allemaal uitzonderlijke klop-klop is (Haagse bluf ), dat leren ze niet, want wie vertelt hen dat ?

tanger'73
18-08-11, 23:34
Pal naast de halal meat centre.

http://www.youtube.com/watch?v=SrTqA_WWveU

Harts intelligentie
19-08-11, 00:51
Met aandacht lees ik dit topic. Weet je, Joesoef, wat jij hierboven beschrijft, herken ik wel *




Er wordt heel veel TV gekeken, met computer-spelletjes gespeeld.
Wat voor tijd hebben de kinderen nog om dingen uit te zoeken, hun fantasie te leren gebruiken, hun identiteit te ontwikkelen, hun sociale gedrag te ontwikkelen ?


Zeker het spelen van agressieve computerspellen geeft hen weinig mee voor hun verdere leven. Ze zuigen die agressieve beelden alleen maar op en bij sommigen worden die voorbeelden ook weer gebruikt in de maatschappij...

Dit is ook een kant van de zaak.



*WB Yeats : Education is not filling a bucket, but lighting a fire.

Over dat beter de school af kunnen maken ..


ik herinner me nog van jaren terug het gebrek aan goede leerkrachten in London op lagere scholen met kinderen die extra aandacht nodig hadden, het gebrek aan gave voorzieningen....

Weet van Jamie Oliver.... de populaire Engelse kok ..dat ie zich hard heeft gemaakt om in de middagpauzes fatsoenlijke maaltijden voor hen te bereiden, zodat ze in ieder geval nog 1 warme maaltijd per dag voorgezet kregen...Dit is dan weer recenter.

Ja, die kinderen kennen bittere armoede en verwaarlozing door volwassenen en zien op MTV hele andere beelden...meisjes die op hun zestiende een auto van hun vader krijgen en een make-over samen met vriendinnetjes, geregeld door hun moeder.
Dat dit allemaal uitzonderlijke klop-klop is (Haagse bluf ), dat leren ze niet, want wie vertelt hen dat ?

Thank u , dear lady

read this :

The English Riots In Context By Rebel Griot (http://www.countercurrents.org/griot130811.htm)

Harts intelligentie
19-08-11, 00:56
Pal naast de halal meat centre.

http://www.youtube.com/watch?v=SrTqA_WWveU

Police brutality is 1 of the reasons that had triggered those UK riots together with that police murder of that guy as was the case with the previous French riots , previous LA riots in 1992

see the real context of those Uk riots : if u haven't done so already :


The English Riots In Context By Rebel Griot (http://www.countercurrents.org/griot130811.htm)

tanger'73
19-08-11, 11:55
Police brutality is 1 of the reasons that had triggered those UK riots together with that police murder of that guy as was the case with the previous French riots , previous LA riots in 1992

see the real context of those Uk riots : if u haven't done so already :


The English Riots In Context By Rebel Griot (http://www.countercurrents.org/griot130811.htm)


Sometimes in societies, before you can make two steps forward. You cade take maybe à thousand steps backward. You must burn some shit up!

Siah
21-08-11, 15:29
Ik worstel met dezelfde wanhoop hier met betrekking tot deze denial freaks wat dat betreft
Lang geleden had ik het ook. maar ik ging langzamerhand mijn energie en tijd besparen en mijn ‘heilige’ woede gericht op de prioriteiten ‘kanaliseren’ en steeds meer kieskeuriger op de gebeurtenissen gaan reageren. Zoeken naar de onderliggende oorzaken en problemen en niet te veel op de oppervlak spetteren.
Afhankelijk van de prioriteiten moet je soms op de fora hier en daar erin duiken en in discussie gaan vind ik, en soms afstand nemen en met een niet alledaagse glimlach, ongestoord langs de vele racistische cliches zoals “ga terug naar eigen land als je …” passeren.

Dat ik daar geen hoop meer voor heb, betekent trouwens niet dat ik wanhopig ben of met wanhoop met dit en dat worstel. En wanhoop, als een alternatief voor hoop, is niet erg zoals de meeste mensen vinden. creativiteit zit juist meestal verborgen in wanhoop.

daarentegen de hoop, is een erg beladen woord. Er is altijd iets verdachts in hoop. Het vermomt zich in veel verschillende vormen. Het is ook een belangrijke middel van het systeem, om mensen mee te tammen en/of passief te maken. Het is corruptabel en verslavend, en heeft vaak de neiging te chillen. Het concentreert, intensiveert en richt de wil en aandacht van mensen (in het geval van bijv verzet tegen de bezetters is het –om ff voorzichtig te zeggen-- juist vaak goed) naar een bepaalde punt, waardoor men afgeleid wordt van het moment, van dit moment.
Hoop, maakt gestaar(starende/bevroren blik) van je kijk, en naait het met de evetualiteiten van de onbekende en imaginary toekomst.



These guys know these facts deep down because they were raised in that environment of theft , deceit , machiavellism , exploitations, inequalities , injustices .....they deny those facts because recognizing them as such would make their hypocrit world collapse like sandle castles

they do not wanna see that reality because that would take them out of their comfort zone , because they are part of the system in the sense that everybody misuses everybody : the state in relation to the people & vice versa, corporations in relation to the state & vice versa , corporations in relation to the people & vice versa ...
Inderdaad. mede daardoor zou je tegenwoordig beter steeds naar andere (creatieve) middelen moeten zoeken om de stank van het systeem zichtbaarder/voelbaarder te maken.
"The Medium Is The Message" - McLuhan.



http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/336399-de-repressie-begonnen-groot-brittanni%EB-4-jaar-cel-voor-facebookpagina.html
we 'leven’ al in een politiestaat.
daarnaast moet ik ff hardop zeggen, FUCK facecook.



This is a similar Quote from 'sacred mantras " by israeli Uri Avnery :
Sacred Mantras by Uri Avnery -- Antiwar.com (http://original.antiwar.com/avnery/2011/06/26/sacred-mantras/)

ben niet met je eens. Dat comment probeert te zeggen dat er nieuwe ideeen (die zijn erg schaars) en andere middelen en creatieve(re) manieren voor nodig zijn, als we effectiever en efficienter gaan werken. in onze tijd waar de image tov de tekst erg dominante positie heeft, in een tijd waar de tekst aan het beeld ondergeschikt is, zouden we eigelijk voorzichtig (en ook zuinig) moeten zijn met teksten/artikels en ook images.

Over Urine Avnery;
let op en kijk uit voor de taalgebruik van deze zionistische ‘peace’ hacktivist. Zijn artikels werken als --met ‘vrede’ geschildere-- steigers voor het zionisme dat op instorten staat.

“A new mantra is now gaining ground. Benjamin Netanyahu put it in simple words: “The conflict is insoluble.”

Nou, Netanyahu heeft gelijk maar hij verdraait het en zegt niet alles. Niet de “conflict” maar de brutale en langdurige militaire bezetting van Palestina is blijkbaar inderdaad onoplosbaar, omdat het bestaan van “Israel” aan die uniek-agressieve militaire bezetting hangt.



Weet even niet meer waar, geloof BBC radio 1. Twee tiener meiden met een fles rosé die ze net gejat hadden vertelden dat ze hoopte dat er morgen weer rellen zijn 'want dat is zo leuk joh! '

De media maken dat deel van die rellen bold en proberen steeds ze allemaal tot hersenloze plunderaars (waarvan een aantal kids van de rijke families) te reduceren. Bijna niemand heeft het over politieburo’s die ze in de fik stakken. niemand had het over wat een tiener zei; "We don't want to survive, we want to live.".

Die tiener meisjes waar je over hebt deden het blijkbaar ook op hun eigene manier. zoals gewonde stekelvarkens die niet meer gericht maar naar alle kanten hun stekels afschieten.

Een zuiver verzet bestaat niet. in iraq en afghanestan, zijn er politici, schrijvers, kunstenaars, winkeliers, maar ook dieven en misdadigers in allerlei sorten en maten die tegen de bezetters vechten. Het gaat erom dat die al dan niet spontane opstanden en verzetsbewegingen naar mate die verder gaan, zichzelf van die wandaden reinigen.



Er wordt heel veel TV gekeken, met computer-spelletjes gespeeld.
Wat voor tijd hebben de kinderen nog om dingen uit te zoeken, hun fantasie te leren gebruiken, hun identiteit te ontwikkelen, hun sociale gedrag te ontwikkelen ?
"hun identiteit ontwikkelen, hun sociale gedrag ontwikkelen";
French label Jours Après Lunes launch lingerie for girls as young as FOUR | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2026694/French-label-Jours-Apr-s-Lunes-launch-lingerie-girls-young-FOUR.html)

tja; arme kinderen. En hun naive ouders die in naam van opvoeding en uit wanhoop-en-luiheid, maar ook gebrek van tijd, de zieke aanpak van overheden kopieren en de kids ditjes en datjes opleggen en/of verbieden.

Harts intelligentie
22-08-11, 00:26
Sometimes in societies, before you can make two steps forward. You cade take maybe à thousand steps backward. You must burn some shit up!

Yeah , that's called progress haha

Greedy unjust criminal exploiting ....capitalist neo-liberalism, liberal ethics , western materialistic overconsumption cultures societies .....are the problem one gotta deal with or improve , if not radically change or revolutionize

Ramadan mabroek, brother , all the best wishes for u & for all ur loved ones

Harts intelligentie
22-08-11, 01:02
[QUOTE=Siah;4805875]Lang geleden had ik het ook. maar ik ging langzamerhand mijn energie en tijd besparen en mijn ‘heilige’ woede gericht op de prioriteiten ‘kanaliseren’ en steeds meer kieskeuriger op de gebeurtenissen gaan reageren. Zoeken naar de onderliggende oorzaken en problemen en niet te veel op de oppervlak spetteren.


Daar heb je groot gelijk in , doe ik ook soms wel , & soms vind ik het wel nuttig om van die pedagogisch schock therapieen aan deze denial freaks haha self-satisfied bourgeois toe te passen

omdar er is er niets stimulerender voor menselijk intelligentie dan ..schoks ahah


Afhankelijk van de prioriteiten moet je soms op de fora hier en daar erin duiken en in discussie gaan vind ik, en soms afstand nemen en met een niet alledaagse glimlach, ongestoord langs de vele racistische cliches zoals “ga terug naar eigen land als je …” passeren.

Precies

soms vind ik het wel leuk om ze verder in hun eigen vooroordellen te laten stagneren haha , want ze willen blijkbaar niets anders dan dat = bevestigen dat ze gelijk zouden hebben haha

soms , probeer ik gewoon mijn hoofd op deze manier te cleansen & op ander gedachten te brengen om weer aan het werk , studie ...te gaan


soms , probeer ik inspiraties, inzichten ...hier te halen

soms , wil ik gewoon de menselijk natuur aan het werk hier zien haha


hangt allemaal van de omstandigheden ...



Dat ik daar geen hoop meer voor heb, betekent trouwens niet dat ik wanhopig ben of met wanhoop met dit en dat worstel. En wanhoop, als een alternatief voor hoop, is niet erg zoals de meeste mensen vinden. creativiteit zit juist meestal verborgen in wanhoop.

wanhoop was maar een manier van spreken, meer niet , ook in de zin van dat ik zie dat het echt geen zin heeft om bepaalde debielen hier te proberen te overtuigen van ...obvious dingen haha



daarentegen de hoop, is een erg beladen woord. Er is altijd iets verdachts in hoop. Het vermomt zich in veel verschillende vormen. Het is ook een belangrijke middel van het systeem, om mensen mee te tammen en/of passief te maken. Het is corruptabel en verslavend, en heeft vaak de neiging te chillen. Het concentreert, intensiveert en richt de wil en aandacht van mensen (in het geval van bijv verzet tegen de bezetters is het –om ff voorzichtig te zeggen-- juist vaak goed) naar een bepaalde punt, waardoor men afgeleid wordt van het moment, van dit moment.
Hoop, maakt gestaar(starende/bevroren blik) van je kijk, en naait het met de evetualiteiten van de onbekende en imaginary toekomst.

klopt , min of meer

men kan ook niet leven zonder een gezond nuchter dosis hoop hoor

men kan niet leven zonder dromen , verbeelding , creativiteit ...

wanhoop is einde verhaal , neem ik aan = iets heel negatiefs nihillistisch verlammend impotent steriel net als te veel scepticisme wantrouw ...


Inderdaad. mede daardoor zou je tegenwoordig beter steeds naar andere (creatieve) middelen moeten zoeken om de stank van het systeem zichtbaarder/voelbaarder te maken.

doe ik op allerlei manieren , hoef ik hier niet bekend of reclame voor te maken



"The Medium Is The Message" - McLuhan.

Exactly


we 'leven’ al in een politiestaat.
daarnaast moet ik ff hardop zeggen, FUCK facecook.

Big brother watching haha

de British MI6 had eens getracht mensen te recruiteren via ...facebook , zo





ben niet met je eens. Dat comment probeert te zeggen dat er nieuwe ideeen (die zijn erg schaars) en andere middelen en creatieve(re) manieren voor nodig zijn, als we effectiever en efficienter gaan werken. in onze tijd waar de image tov de tekst erg dominante positie heeft, in een tijd waar de tekst aan het beeld ondergeschikt is, zouden we eigelijk voorzichtig (en ook zuinig) moeten zijn met teksten/artikels en ook images.


sometimes , every fool on the street knows the facts almost everybody tries to deny as such



Over Urine Avnery;
let op en kijk uit voor de taalgebruik van deze zionistische ‘peace’ hacktivist. Zijn artikels werken als --met ‘vrede’ geschildere-- steigers voor het zionisme dat op instorten staat.

Juist , weet ik , maar het feit dat ik zijn columns hier plaats betekent nog niet dat ik totaal met hem eens zou zijn , ik gebruik hem gewoon omdat ie bepaalde feiten & mindset van de zionisten bloot legt de meeste prikkers hier zouden ontkenen als zodanig

Ik geloof wel in dat "The only solution to the jewish -palestinian conflict is to absolish the jewish state " mainly thanks to the zionazi barbaric war -criminal ...behaviour , as an israeli historian once said: Shlomo Sand , see Sallahddin's signature on the matter= het is zelfs een islamitisch profetie, zo = kan niet anders = just a matter of time

disgusting terrorist apartheid racist zionazi ...israel is doomed to be abolished , so



“A new mantra is now gaining ground. Benjamin Netanyahu put it in simple words: “The conflict is insoluble.”

Geeft weer het feit dat israel geen palestijnse staat zal toestaan

israel that wants to impose its own version of "peace ' = total surrender of the palestinians with nothing in return for them


Nou, Netanyahu heeft gelijk maar hij verdraait het en zegt niet alles. Niet de “conflict” maar de brutale en langdurige militaire bezetting van Palestina is blijkbaar inderdaad onoplosbaar, omdat het bestaan van “Israel” aan die uniek-agressieve militaire bezetting hangt.


israel vervult een nuttige strategisch imperialistisch functie als DE watch dog voor westerse belangen in de regio, de VS belangen met name

Bofko
22-08-11, 02:11
Daar heb je groot gelijk in , doe ik ook soms wel , & soms vind ik het wel nuttig om van die pedagogisch schock therapieen aan deze denial freaks haha self-satisfied bourgeois toe te passen

omdar er is er niets stimulerender voor menselijk intelligentie dan ..schoks ahah



Jaren geleden liet mijn neefje van 10 bewust een scheet tijdens een toespraak. Hij kreeg even de aandacht en wij speelden zijn spel mee. "Hee jongen, wat doe jij nou ? zeiden wij, quasi-boos.

Dat was dan ff zijn ' schock-therapy', zeg maar, gedaan vanuit zijn belevingswereldje. Maar i.t.t. tot jou deed hij geen 'haha' . Hij vond al die aandacht heerlijk maar ergens kreeg hij toch ook een gevoel van schaamte.

Nu is het een heel volwassen en intelligente knul van 20.

Harts intelligentie
22-08-11, 19:32
Jaren geleden liet mijn neefje van 10 bewust een scheet tijdens een toespraak. Hij kreeg even de aandacht en wij speelden zijn spel mee. "Hee jongen, wat doe jij nou ? zeiden wij, quasi-boos.

Dat was dan ff zijn ' schock-therapy', zeg maar, gedaan vanuit zijn belevingswereldje. Maar i.t.t. tot jou deed hij geen 'haha' . Hij vond al die aandacht heerlijk maar ergens kreeg hij toch ook een gevoel van schaamte.

Nu is het een heel volwassen en intelligente knul van 20.


wat een uiterst laag niveau, zeg :

Wat een ordinaire "verheven charmant elegant subtiel inspirerend " verhaal om voor te ...schamen ...pfff....

Eke
25-08-11, 20:53
"We don't want to survive, we want to live.".#

zoals gewonde stekelvarkens die niet meer gericht maar naar alle kanten hun stekels afschieten. #


"hun identiteit ontwikkelen, hun sociale gedrag ontwikkelen";
French label Jours Après Lunes launch lingerie for girls as young as FOUR | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2026694/French-label-Jours-Apr-s-Lunes-launch-lingerie-girls-young-FOUR.html)

tja; arme kinderen. En hun naive ouders die in naam van opvoeding en uit wanhoop-en-luiheid, maar ook gebrek van tijd, de zieke aanpak van overheden kopieren en de kids ditjes en datjes opleggen en/of verbieden.##


Welke stekelvarkens schieten hun stekels af als ze gewond raken, Siah ? Je hebt het wel eens in het echt gezien ?
Maak je een grapje ? :)

Je schreef me een reaktietje met een ondergoed-link voor meisjes.
Ik vraag me af of je daadwerkelijk naar dat 'verfoeilijke' ondergoed gekeken hebt ? Het hoeft je smaak niet te zijn, maar het is niet hoerig, dacht ik.

Natuurlijk vinden kleine meisjes het leuk om spulletjes van mama te gebruiken en haar kettingen om te doen ...zelfs kleine jongetjes doen mee aan verkleedspelletjes.


De fotograaf heeft echter voor de opnames vakkundig een paar kleine meisjes opgetut als volwassenen, zodat je als toeschouwer een erotische lading krijgt/kan krijgen.
Dat past zeker niet bij kinderreklame.

Hoe bedoel je dat met de zieke aanpak van de overheid..?