PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Kut-Hollander roepen pik ik niet'



super ick
09-08-11, 13:17
‘Kut-Hollander roepen pik ik niet'



Door: Arnold Karskens
Gepubliceerd: gisteren 23:11
Update: vandaag 06:59

In het Brabantse Helmond willen bewoners een knokploeg tegen de terreur van Marokkaanse jongeren. ‘Ik laat me niet wegjagen.’

Aanbellen herinnert aan bezoeken in Syrië of Birma. De vrouw die opent fluistert samenzweerderig: ‘Kom binnen. Anders zien ze dat ik met je praat.’ Alleen, dit is Helmond, een Brabantse stad ten oosten van Eindhoven. Hier loeren geen agenten van een meedogenloze geheime dienst. De angst begon toen de moeder met haar dochter van 10 jaar langs een groep van 40 mannen liep. ‘Ze riepen: ‘Meisje, meisje wil je 50 euro verdienen? Moet je me even likken.’ Toen ze er wat van zei, kwam een jongen voor de ramen staan en liet zijn broek zakken. ‘Als je dan de politie belt, gaan ze je pesten. Belletje trekken. Tegen je deur aan plassen. Ze roepen ‘kankerhoer’ tegen je.’

Haar man met een baby op de arm: ‘Als we iets terugzeggen, hebben wij geen respect voor hen.’

Seksuele intimidatie

‘Wijk in aanbouw’ meldt een geel bord aan de wijkgrens van Binnenstad Oost. Langs de Heistraat staat een mix van nieuwe huizen en oude winkelpanden. Zand op het trottoir verraadt recente verbouwingen, dus niks geen sloppenbuurt. Toch willen bewoners een knokploeg formeren. Een 37-jarige man, ‘alsjeblieft geen naam’ dreigde ermee in het Eindhovens Dagblad. Aanleiding vormde de maandenlange seksuele intimidatie van zijn dochter van 9 door jongens. ‘En in mei moest zijn zoontje van 3 in de bosjes zijn broek naar beneden doen.’ Uit kwaadheid zou hij hebben geroepen dat hij de volgende keer zijn broer en schoonzus erbij zou halen. ‘Het is wat uit zijn verband gerukt. Maar als het nog een maal gebeurt, gebruik ik geweld. Mijn hele leven heb ik in de binnenstad gewoond en laat met niet wegjagen.’

Het idee van een knokploeg spreekt bewoners wel aan. Een vader van vier kinderen. ‘32 jaar liever geen naam’ praat op straat terwijl zijn hond, type bijter, rustig aan de leiband wacht. 150 tot 200 man kunnen zij samenbrengen ‘Daar komen Molukkers en Antilianen nog bij, want die hebben ook een hekel aan die lui.’

‘Die lui’ dat zijn Marokkanen tussen de 12 en 25 jaar. De kleine jongens worden opgejut door hun grotere broers. Ze dragen Armani en dure sportschoenen maar werken hebben ze niet uitgevonden. ‘Die gasten zijn zo arrogant. Die slingeren opmerkingen naar je hoofd als ‘kut-Hollander’. Bewoners accepteren dat niet langer.’

Overlast bestaat al vijf jaar in de wijk. Er staat een moskee die veel bezoekers trekt en in de Heistraat barst het van Turkse en Marokkaanse winkels. De laatste maanden is de situatie doorgeslagen naar ware terreur. Ouderen durven de straat niet meer op, ziek van woeste blikken van hangjeugd en discriminerende opmerkingen. Een bewoonster heeft dagen ondergedoken gezeten. Ze zei er iets van toen plantjes kapot werden trokken. Daarop maakte een jongen een snijbeweging langs zijn hals. Waarna zij een klacht indiende bij de politie. Daarop kwamen zijn ouders en broer verhaal halen. Haar buurman: ‘Ze is doodsbang, slikt medicijnen en gaat achterom haar woning in. Door de voordeur durft ze niet meer.’

Vuurwerkbom

Bij de bewoonster daartegenover werd een paar weken geleden om half elf ‘s avonds tegen een voordeur een vuurwerkbom geplaatst. Ook zij had geklaagd en dit was de represaille. De vrouw doet in een korte groene broek open. Of ze schrok? ‘Wat wil je als je het gevoel hebt dat je halve huis wordt opgeblazen.’ Gelukkig is het een stevige deur. Verder wil ze geen commentaar geven. ‘Ik ben er klaar mee.’ Het huis van de buurman schuin tegenover staat leeg. Hij is inmiddels verhuisd. ‘In elkaar geslagen toen hij ze met een stuk hout wilden verjagen,’ zegt een straatgenoot.

Bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen werd de nationalistische PVV de grootste partij van Helmond met 23,4 procent. ‘Dat is echt niet voor niks,’ hoor ik ettelijke malen. Zeventig procent zou als ze de kans zouden krijgen uit de wijk vertrekken, verzekeren bewoners. Alleen is de waarde van de koophuizen de laatste maanden door alle berichtgeving met 20- tot 30.000 euro gezakt.

Een vrouw: ‘Het huis is perfect, maar we hebben enorme spijt van dat we hier zijn komen wonen.’ Een waslijst van instanties bemoeit zich inmiddels met Binnenstad Oost. Vergadering na vergadering wordt uitgeschreven. Maar de ouders van de overlastgevers verschijnen nooit. De gemeente heeft camera’s opgehangen’ Een lachertje volgens de vrouw en man in de woonkamer. De beelden worden niet ‘live’ gevolgd en de overlastgevers lopen er langs met de capuchon over hun hoofd getrokken. Een samenscholingsverbod is van kracht maar de politie rijdt langs groepen soms zo groot als 30 mensen en doet niks. ‘De politie is bang. Dat vreet aan me,’ zegt de man.

Culemborg

De vrouw: ‘Als er nu nog een keer wat ernstigs gebeurt dan kun je iets verwachten als in Culemborg.’ Op nieuwsjaarnacht 2010 woedde daar een straatoorlog tussen Molukkers en Marokkanen. ‘De harde kern van PSV wil ook komen helpen. Probleem is: Zij gaan daarna weg. Wij wonen hier.’

Bij het vertrek kijk ik snel de straat in. De kust is veilig. De bewoonster zegt dat ik haar naam mag noemen. Ik weiger. Ik bescherm mijn bronnen. Net als in een echte oorlog.

http://www.depers.nl/binnenland/587581/Kut-Hollander-pik-ik-niet.html

knuppeltje
09-08-11, 13:55
Gekke Geertje wil er zo snel mogelijk gaan kijken wat er aan de hand is, heeft hij al getwitterd. Die gaat dat meteen oplossen dus.

mark61
09-08-11, 13:57
Overlast bestaat al vijf jaar in de wijk. Er staat een moskee die veel bezoekers trekt en in de Heistraat barst het van Turkse en Marokkaanse winkels. De laatste maanden is de situatie doorgeslagen naar ware terreur.

Is dit Arnold Karskens aan het woord? Valt me zwaar van hem tegen.

Begrijp me goed, ik geloof zo dat daar een zooi tuig rondhangt dat hard moet worden aangepakt. Maar deze stemmingmakerij erbij maakt dit opeens een gewoon xenofoob verhaaltje.

knuppeltje
09-08-11, 14:02
Is dit Arnold Karskens aan het woord? Valt me zwaar van hem tegen.

Ik weet niet, maar hij kon nog maar een goeie maand geleden heel wat begrip voor Khadaffi opbrengen. Misschien heeft hij toch al aardig wat last van beroepsdeformatie.

foxcave
09-08-11, 14:16
Maar deze stemmingmakerij erbij maakt dit opeens een gewoon xenofoob verhaaltje.

Je hebt gelijk, Marokkanen of niet doet niet ter zake, dat tuig moet gewoon aangepakt worden, en dat idee knokploeg van die mensen daar, heel begrijpelijk, fout, maar wel begrijpelijk. Ze mogen mij aanschrijven voor de organisatie. Ik vind dan wel dat ze voor een echte oplossing moeten gaan, dus dat tuig de wijk uit trappen , maar ook pa en ma gelijk erbij, samen met de gehele inboedel, gewoon naar de rand van de wijk, laat de gemeente het maar oplossen, die doen nu niets voor die arme bewoners.

En ook die moskee doet niet ter zake, telt alleen mee voor de statistieken, o wacht, doen we ook niet.

We hoeven helemaal niet te weten dat de veroorzakers wel erg vaak van eenzelfde groep komen.

Eric de Blois
09-08-11, 14:40
(...) en dat idee knokploeg van die mensen daar, heel begrijpelijk, fout, maar wel begrijpelijk. Ze mogen mij aanschrijven voor de organisatie.

"Fout, ze mogen mij aanschrijven voor de organisatie..." haha

Je bent het er gewoon mee eens, zeg dat dan wat duidelijker. Ik ben het er trouwens ook mee eens. Alhoewel je natuurlijk ook gezamelijk een stuk grond zou kunnen kopen, daar gaan wonen, stevige muur eromheen, eigen winkels, goede bewakingsdienst die vreemde mensen niet toelaat. Er moeten gewoon afgesloten wijken komen die alleen toegankelijk zijn voor de bewoners. En niet iedereen mag daar natuurlijk wonen...

Dat iemand kut-holander zegt is geen probleem. Wat boeit dat nu? Iemand die dat zegt, hoort er gewoon niet bij, klaar. Schept duidelijkheid.

foxcave
09-08-11, 15:23
"Fout, ze mogen mij aanschrijven voor de organisatie..." haha

Je bent het er gewoon mee eens, zeg dat dan wat duidelijker. Ik ben het er trouwens ook mee eens. Alhoewel je natuurlijk ook gezamelijk een stuk grond zou kunnen kopen, daar gaan wonen, stevige muur eromheen, eigen winkels, goede bewakingsdienst die vreemde mensen niet toelaat. Er moeten gewoon afgesloten wijken komen die alleen toegankelijk zijn voor de bewoners. En niet iedereen mag daar natuurlijk wonen...

Dat iemand kut-holander zegt is geen probleem. Wat boeit dat nu? Iemand die dat zegt, hoort er gewoon niet bij, klaar. Schept duidelijkheid.


MMMM, je bedoelt zoals in Amerika? Townships, daar ben ik juist fel tegen, ik zou liever islamieten, christenen, roden , zwarten, lichtgetinten, grijzen en gelen, mannen, vrouwen, werkenden , werkelozen etc etc etc etc allemaal verplicht verspreiden over de steden.

Dat samenklonteren brengt juist de problemen.

Eric de Blois
09-08-11, 15:35
MMMM, je bedoelt zoals in Amerika? Townships, daar ben ik juist fel tegen, ik zou liever islamieten, christenen, roden , zwarten, lichtgetinten, grijzen en gelen, mannen, vrouwen, werkenden , werkelozen etc etc etc etc allemaal verplicht verspreiden over de steden.

Dat samenklonteren brengt juist de problemen.

Mensen zijn vrij om samen te wonen met wie ze willen. Het is een kwestie van organiseren. Hier in Chili heb je dat ook en het werkt! Laat die paupers maar hun wijk verfraaien met vuilnis en graffiti. Zadel daar nette mensen niet mee op. Wijken zijn mooier zonder paupers.

knuppeltje
09-08-11, 15:58
Wijken zijn mooier zonder paupers.

Hebben jullie als echte beschaafde mensen daar dan geen afschotvergunning voor? :verward:

Eric de Blois
09-08-11, 16:01
Wijken zijn mooier zonder paupers.



Hebben jullie als echte beschaafde mensen daar dan geen afschotvergunning voor? :verward:

Wijken zijn mooier zonder paupers. Jij vindt dat nergens op slaan begrijp ik?

knuppeltje
09-08-11, 16:22
Wijken zijn mooier zonder paupers. Jij vindt dat nergens op slaan begrijp ik?

Ow, maar ik begrijp best wel dat het voor beter gesitueerden heel naar kan zijn om elke dag weer tegen paupers aan te moeten kijken, en dat die paupers eigenlijk veel beter af zouden zijn als ze naar hun dorpen zouden terugkeren, omdat ze anders toch maar heel ongelukkig van jaloezie zouden worden, zover dat al niet allang was natuurlijk.
Dat begrepen ze destijds in Zuid-Afrika ook al heel goed en werd er door de beter gesitueerden aan die terugkeer ruimschoots meegewerkt. Zijn bij jullie de beter gesitueerden ook altijd blank, net als destijds in Zuid-Afrika?

Fulanadetal
09-08-11, 16:37
Wat grappig, er is daar sprake van viezeriken die kleine meisjes en jongetjes benaderen en zelfs uitkleden. Als ik dan aan Hatert, die naar recent eigen schrijven ruime ervaring heeft met het molesteren van pedoseksuele homo's, voorstel in Helmond eens flink aan de slag te gaan, wordt dat bericht met vliegende vaart verwijderd.
Komt het door het woord "potenrammer"? Ik heb hier erger woorden onbestraft voorbij zien komen. Of geniet Hatert hier een speciale beschermde status? Zielig hoor.

Eric de Blois
09-08-11, 16:43
Ow, maar ik begrijp best wel dat het voor beter gesitueerden heel naar kan zijn om elke dag weer tegen paupers aan te moeten kijken, en dat die paupers eigenlijk veel beter af zouden zijn als ze naar hun dorpen zouden terugkeren, omdat ze anders toch maar heel ongelukkig van jaloezie zouden worden, zover dat al niet allang was natuurlijk.
Dat begrepen ze destijds in Zuid-Afrika ook al heel goed en werd er door de beter gesitueerden aan die terugkeer ruimschoots meegewerkt. Zijn bij jullie de beter gesitueerden ook altijd blank, net als destijds in Zuid-Afrika?

Heel naar ja. Even een voorbeeld. In Santiago zijn sinds enige jaren 'vandaalbestendige' bushalte's geplaatst in de hele stad in het kader van plan TranSantiago. Alleen in pauperbuurten worden deze voorzieningen totaal gesloopt en onder de graffiti gespoten. Vuilnisbakken worden gestolen, plattegronden besmeurt met graffiti etc. In de betere buurten is alles nog netjes. Daar zie je ook geen kutkinderen stenen naar bussen gooien. Ik zou zeggen, laat die haltes maar weg in pauperbuurten. Mensen zijn het gewoon niet waard. Als je die paupers allemaal apart zou houden, had de rest een plezieriger buurt. Met paupers bedoel ik niet de armen, maar de asocialen.

Beter gesitueerden blank? Mestizos vormen hier het merendeel. In het zuiden zijn vooral de afstammelingen van de Duitsers rijker. Dat komt omdat die gewoon betere ideeën hebben om van de omgeving iets moois te maken. Mooie tuinen in plaats van afval voor de deur. Heeft niets met geld te maken, maar met keuzes.

Spoetnik
09-08-11, 16:45
In Chili wonen voornamelijk allochtonen. Ze moeten eigenlijk gewoon terug gaan naar hun eigen land.

Eric de Blois
09-08-11, 16:48
In Chili wonen voornamelijk allochtonen. Ze moeten eigenlijk gewoon terug gaan naar hun eigen land.

Daar heb je gelijk in.

A_K_A
09-08-11, 16:49
Wat grappig, er is daar sprake van viezeriken die kleine meisjes en jongetjes benaderen en zelfs uitkleden. Als ik dan aan Hatert, die naar recent eigen schrijven ruime ervaring heeft met het molesteren van pedoseksuele homo's, voorstel in Helmond eens flink aan de slag te gaan, wordt dat bericht met vliegende vaart verwijderd.
Komt het door het woord "potenrammer"? Ik heb hier erger woorden onbestraft voorbij zien komen. Of geniet Hatert hier een speciale beschermde status? Zielig hoor.

Ben jij de beschermheilige voor pedo's?

Eric de Blois
09-08-11, 17:03
en dat zijn dan gelovige lijken meer satanisten ik ben ook daarvoor gevlucht uit Dehaag

Vluchteling in eigen land. Het geeft weer even aan dat bepaalde groepen hier kennelijk ongestraft de boel kunnen en mogen domineren. Laat we die dominante groepen gewoon aparthouden van de rest en de wijk teruggeven aan de nette beschaafde burger. Tuig hoort niet thuis in een nette wijk. Geef sociaal vuilnis een vuilniswijk. Natuurlijk wel met een hoge en dikke muur eromheen.

super ick
09-08-11, 17:30
Alhoewel je natuurlijk ook gezamelijk een stuk grond zou kunnen kopen, daar gaan wonen, stevige muur eromheen, eigen winkels, goede bewakingsdienst die vreemde mensen niet toelaat.

Wereld op zijn kop.

Er moet een stevige muur om die tiefustokkies heen.

super ick
09-08-11, 17:31
Is dit Arnold Karskens aan het woord? Valt me zwaar van hem tegen.

Begrijp me goed, ik geloof zo dat daar een zooi tuig rondhangt dat hard moet worden aangepakt. Maar deze stemmingmakerij erbij maakt dit opeens een gewoon xenofoob verhaaltje.

Zou het misschien, heel misschien kunnen dat er 'iets' aan de hand is? Iets wat Karskens wel ziet en jij weigert te zien?

Fulanadetal
09-08-11, 17:32
Ben jij de beschermheilige voor pedo's?

Nee, dan heb je mijn tekst niet goed begrepen. Het zou mooi zijn als Hatert die Helmondse pedo's in elkaar zou rammen. Hij heeft zelf immers geschreven dat hij al drie homo's in elkaar heeft geslagen, omdat ze ook pedo zouden zijn. Dus er wacht hem een schone taak in Helmond. Ik hoop dat hij die mannen die tienjarigen aanspreken als hoer, en die kleine jongetjes uitkleden in de bosjes in elkaar ramt. Doet hij ook eens iets nuttigs.

Nu duidelijk genoeg voor je?

A_K_A
09-08-11, 17:38
Nee, dan heb je mijn tekst niet goed begrepen. Het zou mooi zijn als Hatert die Helmondse pedo's in elkaar zou rammen. Hij heeft zelf immers geschreven dat hij al drie homo's in elkaar heeft geslagen, omdat ze ook pedo zouden zijn. Dus er wacht hem een schone taak in Helmond. Ik hoop dat hij die mannen die tienjarigen aanspreken als hoer, en die kleine jongetjes uitkleden in de bosjes in elkaar ramt. Doet hij ook eens iets nuttigs.

Nu duidelijk genoeg voor je?

Waarom gaan we niet gewoon met z'n allen?

foxcave
09-08-11, 19:36
Wat grappig, er is daar sprake van viezeriken die kleine meisjes en jongetjes benaderen en zelfs uitkleden. Als ik dan aan Hatert, die naar recent eigen schrijven ruime ervaring heeft met het molesteren van pedoseksuele homo's, voorstel in Helmond eens flink aan de slag te gaan, wordt dat bericht met vliegende vaart verwijderd.
Komt het door het woord "potenrammer"? Ik heb hier erger woorden onbestraft voorbij zien komen. Of geniet Hatert hier een speciale beschermde status? Zielig hoor.


Die speciale bescherming is mij ook al eens opgevallen, en heeft me al eens een ban opgeleverd, je bent gewaarschuwd .....

Archie Bunker
09-08-11, 20:28
Waarom gaan we niet gewoon met z'n allen?

Ja, gezellig. Waar en wanneer?

super ick
09-08-11, 20:40
Die speciale bescherming is mij ook al eens opgevallen, en heeft me al eens een ban opgeleverd, je bent gewaarschuwd .....

Inderdaad, men meet hier met twee maten.

Stopnaald
09-08-11, 21:12
Nee, dan heb je mijn tekst niet goed begrepen. Het zou mooi zijn als Hatert die Helmondse pedo's in elkaar zou rammen. Hij heeft zelf immers geschreven dat hij al drie homo's in elkaar heeft geslagen, omdat ze ook pedo zouden zijn. Dus er wacht hem een schone taak in Helmond. Ik hoop dat hij die mannen die tienjarigen aanspreken als hoer, en die kleine jongetjes uitkleden in de bosjes in elkaar ramt. Doet hij ook eens iets nuttigs.

Nu duidelijk genoeg voor je?

Hatert en iets nuttigs????? :giechel::zwaai::gniffel:

Maar ik waardeer je optimisme....

BoerHarms
09-08-11, 22:23
Wat grappig, er is daar sprake van viezeriken die kleine meisjes en jongetjes benaderen en zelfs uitkleden. Als ik dan aan Hatert, die naar recent eigen schrijven ruime ervaring heeft met het molesteren van pedoseksuele homo's, voorstel in Helmond eens flink aan de slag te gaan, wordt dat bericht met vliegende vaart verwijderd.
Komt het door het woord "potenrammer"? Ik heb hier erger woorden onbestraft voorbij zien komen. Of geniet Hatert hier een speciale beschermde status? Zielig hoor.

politieke onschendbaarheid

reallife
10-08-11, 00:32
Waarom gaan we niet gewoon met z'n allen?

'k stel een puberruil voor. Bijv pubers uit Helmond met de pubers van Urk.

mark61
10-08-11, 07:09
Zou het misschien, heel misschien kunnen dat er 'iets' aan de hand is? Iets wat Karskens wel ziet en jij weigert te zien?

Dat moskeeën en Marokkaanse en Turkse winkels verantwoordelijk zijn voor misdaad?

Ben je gestoord? Ja.

marces
10-08-11, 08:04
Die speciale bescherming is mij ook al eens opgevallen, en heeft me al eens een ban opgeleverd, je bent gewaarschuwd .....

Dit geldt voor mij ook - ook ik kreeg een ban omdat ik Hatert vergeleek met ene Adolf. Lees voor de gein is terug wat hij allemaal, ongestraft, kan roepen.
Over meten met 2 maten gesproken.......!

Fulanadetal
10-08-11, 08:35
Waarom gaan we niet gewoon met z'n allen?

Nou dat is gezellig, de Maroc.nl knokploeg!

Maar die moet dan toch geleid worden door de man met de meeste ervaring.
Hatert, doe je mee?

knuppeltje
10-08-11, 10:23
Met paupers bedoel ik niet de armen, maar de asocialen.

In het zuiden zijn vooral de afstammelingen van de Duitsers rijker.

Dat komt omdat die gewoon betere ideeën hebben om van de omgeving iets moois te maken. Mooie tuinen in plaats van afval voor de deur.

Heeft niets met geld te maken, maar met keuzes.

Heb je al een in het woordenboek gekeken wat het woord betekent?

Die zijn dus blank neem ik aan.

Tja. als de gemeente in die wijken het huisvuil niet op tijd laat ophalen dan krijg je dat.

Meen je dat nu echt?

Stopnaald
10-08-11, 10:50
Nou dat is gezellig, de Maroc.nl knokploeg!

Maar die moet dan toch geleid worden door de man met de meeste ervaring.
Hatert, doe je mee?

Tuurlijk niet. Die heeft alleen een grote bek en voldoende lef zolang ie anoniem kan blijven achter zn pc. Daadwerkelijk ergers moeite voor doen.......

super ick
10-08-11, 12:44
Dat moskeeën en Marokkaanse en Turkse winkels verantwoordelijk zijn voor misdaad?

Ben je gestoord? Ja.

Nergens trekt Karskens die conclusie.

Je zou het eerder omgedraaid verwachten. Dat veel middenstanders en een actieve moskee een positieve uitwerking hebben.

Meisjes zijn kennelijk prima te controleren. Bij jongens lukt het niet. Beetje vreemd.