PDA

Bekijk Volledige Versie : Kostprijs pausbezoek aan Madrid (60 mio euro) veroorzaakt polemiek



Marsipulami
10-08-11, 10:14
Kostprijs pausbezoek aan WJD veroorzaakt polemiek

150 verenigingen roepen op tot protestactie

woensdag 10 augustus 2011 om 00:05u

MADRID (RKnieuws.net) - In Spanje, dat geteisterd wordt door een grote economische crisis, is een hevige polemiek ontstaan over de kostprijs van het pausbezoek aan de Wereldjongerendagen (WJD) in Madrid. Dat meldde de katholieke Franse krant La Croix dinsdag.

Het pausbezoek zal 50 tot 60 miljoen euro kosten. In dit bedrag is onder meer de hoge kostprijs van de veiligheidsmaatregelen voor het pausbezoek niet eens vervat.

Nagenoeg 150 Spaanse verenigingen hebben opgeroepen om op 17 augustus een protestdag te organiseren met als thema ‘Pausbezoek: niet met mijn belastinggeld'.

De Spaanse journalist Yago de la Cierva (foto), uitvoerend directeur van de WJD 2011, herinnert eraan dat de kostprijs van de WJD 20 procent lager ligt dan de editie van 2008 in Sydney. ‘De WJD worden voor 80 procent gefinancierd door de deelnemers. De overige 20 procent wordt gefinancierd met giften van particulieren en donaties van bedrijven’, zegt Tago de la Cierva.

knuppeltje
10-08-11, 10:27
Om over godsdienstwaanzin te spreken.

Als het aan mij ligt krijgen ze nu voor geen cent aan steun meer van Brussel.

Marsipulami
10-08-11, 11:07
Om over godsdienstwaanzin te spreken.

Als het aan mij ligt krijgen ze nu voor geen cent aan steun meer van Brussel.

http://www.youtube.com/watch?v=Gua4JtXA8HE&feature=related

knuppeltje
10-08-11, 11:31
http://www.youtube.com/watch?v=Gua4JtXA8HE&feature=related

Wil jij voortaan dergelijk soort misselijk makende propagandafilmjes achterwegen laten , ja? :stomp:

foxcave
10-08-11, 11:38
Walgelijk, en weet je wat het grootste probleem is, als alle gelovigen deze rommel zelf moeten betalen, zelf dan komt het geld van de ongelovigen, want de gelovigen hebben dan geen geld meer om te eten, en laten we eerlijk zijn, dan moet je ze helpen nietwaar.

Marsipulami
10-08-11, 11:41
Wil jij voortaan dergelijk soort misselijk makende propagandafilmjes achterwegen laten , ja? :stomp:

http://www.youtube.com/watch?v=PLOcE5rl8M4&feature=related

knuppeltje
10-08-11, 11:42
Walgelijk, en weet je wat het grootste probleem is, als alle gelovigen deze rommel zelf moeten betalen, zelf dan komt het geld van de ongelovigen, want de gelovigen hebben dan geen geld meer om te eten, en laten we eerlijk zijn, dan moet je ze helpen nietwaar.

Ook dan is weer heel duidelijk zichtbaar wie er weer echt de betere mensen zijn, zover is wel zeker.

Marsipulami
10-08-11, 11:44
Walgelijk, en weet je wat het grootste probleem is, als alle gelovigen deze rommel zelf moeten betalen, zelf dan komt het geld van de ongelovigen, want de gelovigen hebben dan geen geld meer om te eten, en laten we eerlijk zijn, dan moet je ze helpen nietwaar.




http://www.youtube.com/watch?v=VUF1vF4nDqQ&feature=related

knuppeltje
10-08-11, 11:49
http://www.youtube.com/watch?v=PLOcE5rl8M4&feature=related

Getver, zijn vast en zeker allemaal Belgische hippy's. Die lopen sowieso al jaren achter.

knuppeltje
10-08-11, 11:49
http://www.youtube.com/watch?v=VUF1vF4nDqQ&feature=related

En zo stoned als een garnaal ook nog, getver.

Marsipulami
10-08-11, 11:55
En zo stoned als een garnaal ook nog, getver.

http://www.youtube.com/watch?v=ID5bvIJ4URE&feature=related

Marsipulami
10-08-11, 12:04
Getver, zijn vast en zeker allemaal Belgische hippy's. Die lopen sowieso al jaren achter.


Dit zijn de Belgen:

http://www.youtube.com/watch?v=JVoKCZV4LX4

http://www.youtube.com/watch?v=_PWzOu5hd0E

knuppeltje
10-08-11, 12:10
http://www.youtube.com/watch?v=ID5bvIJ4URE&feature=related

En dat allemaal voor zo'n ouwe mislukte travestiet. Wat mankeert dat soort wezelloze jeugd van tegenwoordig eigenlijk? Hebben die dan helemaal geen idealen meer om net als wij vroeger er al knokkend de barricaden mee te bestormen?
Moeten we nu daarmee de crisis door? :schreeuw:

knuppeltje
10-08-11, 12:17
Dit zijn de Belgen:

http://www.youtube.com/watch?v=JVoKCZV4LX4

http://www.youtube.com/watch?v=_PWzOu5hd0E

Doe het aub niet meer Mars, zo'n massale uiting van opperste verdwazing bij de jeugd, die toch jullie toekomst zou moeten zijn, ik word daar niet echt vrolijk van. :jammer:

Marsipulami
10-08-11, 12:34
En dat allemaal voor zo'n ouwe mislukte travestiet. Wat mankeert dat soort wezelloze jeugd van tegenwoordig eigenlijk? Hebben die dan helemaal geen idealen meer om net als wij vroeger er al knokkend de barricaden mee te bestormen?
Moeten we nu daarmee de crisis door? :schreeuw:




De paus in Nederland, 1985

Naar aanleiding van het overlijden van de paus blikt Andere Tijden terug op zijn bezoek aan Nederland in 1985. Waar hij in andere landen een juichende menigte kreeg voorgeschoteld, werd zijn reis naar Nederland een dramatische mislukking, met affaires, rellen en lege parkeerplaatsen.

Geschiedenis 24 - Speler - De paus in Nederland, 1985 (http://www.geschiedenis24.nl/speler.program.6937969.html)

http://www.youtube.com/watch?v=C4QL5EnHgvc

Marsipulami
10-08-11, 12:42
Doe het aub niet meer Mars, zo'n massale uiting van opperste verdwazing bij de jeugd, die toch jullie toekomst zou moeten zijn, ik word daar niet echt vrolijk van. :jammer:

Archiefbeelden rellen pausbezoek Utrecht 1985

RTV Utrecht mediaplayer: De Paus in Utrecht (http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/24ba1f24.wmv)

super ick
10-08-11, 13:14
En dat allemaal voor zo'n ouwe mislukte travestiet.

Tja niet alle geloven worden op dezelfde manier gebashed......


Wat mankeert dat soort wezelloze jeugd van tegenwoordig eigenlijk? Hebben die dan helemaal geen idealen meer om net als wij vroeger er al knokkend de barricaden mee te bestormen?
Moeten we nu daarmee de crisis door? :schreeuw:

Die jeugd wordt door dezelfden die vroeger de 'barricaden bestormden' (wat er maar een handjevol waren die dat letterlijk deden) nu langs de hypocriete morele maatlat van de barricadebestormers gelegd en afgekeurd. Die bestormers zijn pamperaars gebleken.

knuppeltje
10-08-11, 14:54
De paus in Nederland, 1985

http://www.youtube.com/watch?v=C4QL5EnHgvc

Kijk, zo kan het ook.

knuppeltje
10-08-11, 15:03
Tja niet alle geloven worden op dezelfde manier gebashed......

Die jeugd wordt door dezelfden die vroeger de 'barricaden bestormden' (wat er maar een handjevol waren die dat letterlijk deden) Die bestormers zijn pamperaars gebleken.

Tja, niet alle gelovigen zijn gelijk.

Wat maar een paar? Heb jij de zestiger jaren wel bewust mee gemaakt?

Ik vind dat maar een smoesje. Er zit gewoon geen pit in die slappe hap die als maar als totaal gedrogeerd zingt dat Jezus hen redt. Ze zullen er wel de bijstand mee bedoelen, maar die heet niet Jezus.

super ick
10-08-11, 16:13
Wat maar een paar? Heb jij de zestiger jaren wel bewust mee gemaakt?

Ik vind dat maar een smoesje. Er zit gewoon geen pit in die slappe hap die als maar als totaal gedrogeerd zingt dat Jezus hen redt. Ze zullen er wel de bijstand mee bedoelen, maar die heet niet Jezus.

Er prikken hier ook een paar debiele moslimprikkers 24/7 de grootst mogelijke onzin, meestal over de islam. Nooit lees ik dat ze uitgescholden voor smerige moslim of leugenachtige islamiet.
Dat vind ik hypocriet.

Hoeveel woonden er toen in Nederland en hoeveel sliepen er op de Dam?

Ik ben er achter dat je de gelovige jeugd bedoelt en dat je denkt dat zij hopen met bidden hun bestaan op te bouwen. Als ze dat lukt ga ik me morgen bekeren.

Eric de Blois
10-08-11, 20:33
Het vaticaan exploiteert de armen om daar flink geld aan te verdienen. De stroom geld gaat dan ook maar één kant op. In ruil daarvoor verkoopt de pooier van de armen leugens en halve waarheden aan goedgelovige mensen. Niet voor niets is de kerk zakelijk gezien vooral sucsesvol in landen met slecht onderwijs. Een grof schandaal gewoon. Ook het bezoek in Duitsland was een dure grap. Kennelijk heeft de paus de boodschap van jezus niet goed begrepen. Solidair met de armen zijn is niet hetzelfde als de armen uitzuigen.

Marsipulami
10-08-11, 21:42
Het vaticaan exploiteert de armen om daar flink geld aan te verdienen. De stroom geld gaat dan ook maar één kant op. In ruil daarvoor verkoopt de pooier van de armen leugens en halve waarheden aan goedgelovige mensen. Niet voor niets is de kerk zakelijk gezien vooral sucsesvol in landen met slecht onderwijs. Een grof schandaal gewoon. Ook het bezoek in Duitsland was een dure grap. Kennelijk heeft de paus de boodschap van jezus niet goed begrepen. Solidair met de armen zijn is niet hetzelfde als de armen uitzuigen.

Het Vaticaan zuigt geen arme en ook geen rijke mensen uit. Kan enkel rekenen op wat bescheiden giften van gelovigen die daartoe niet gedwongen kunnen worden.

Eric de Blois
10-08-11, 22:02
Het Vaticaan zuigt geen arme en ook geen rijke mensen uit. Kan enkel rekenen op wat bescheiden giften van gelovigen die daartoe niet gedwongen kunnen worden.

Ok. Ze laten zich vrijwillig uitzuigen. Maakt het niet minder verwerpelijk. Ik vind het een vorm van bedrog en oplichterij.

Marsipulami
10-08-11, 22:25
Ok. Ze laten zich vrijwillig uitzuigen. Maakt het niet minder verwerpelijk. Ik vind het een vorm van bedrog en oplichterij.

Tja, als je het bvb hebt over die wereldjongerendagen in Madrid. Die kosten 60 mio euro voor 6 dagen voor 2000 000 deelnemers. Dat komt neer op een halve euro per dag per jongere waarvan die jongere 40 cent zelf moet betalen. De overige 10 cent komen van giften.

Voor een muziekfestival hier in de buurt betalen de jongeren 85 euro per dag. Dus 170 keer meer dan voor de (katholieke) wereldjongerendagen. Nochtans is de organisatiekost vergelijkbaar per jongere per dag.

Archie Bunker
10-08-11, 22:33
Ok. Ze laten zich vrijwillig uitzuigen. Maakt het niet minder verwerpelijk. Ik vind het een vorm van bedrog en oplichterij.


Joh, als je bedrog en oplichting dan zo erg vindt, ga je dan richten op de loterijen, unfaire handelspraktijken, vrouwen die onder valse voorwendsels hier naar NL worden gelokt en in de prostitutie terechtkomen, enz.

Eric de Blois
10-08-11, 22:37
Joh, als je bedrog en oplichting dan zo erg vindt, ga je dan richten op de loterijen, unfaire handelspraktijken, vrouwen die onder valse voorwendsels hier naar NL worden gelokt en in de prostitutie terechtkomen, enz.

Oh, je ontkent het dus niet, Archie.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS9VZbF9OF3dqoZOfyjONzuX1fFWi4q_ 3VSJSJbPxaPYAxichbV

Archie Bunker
10-08-11, 22:55
Oh, je ontkent het dus niet, Archie.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS9VZbF9OF3dqoZOfyjONzuX1fFWi4q_ 3VSJSJbPxaPYAxichbV

Pardon!

Ga je mond spoelen, meatball en gauw een beetje.

Marsipulami
10-08-11, 23:14
Protest Madrileense pastoors tegen hoge kosten pausbezoek

Hilversum (Van onze redactie) 10 augustus 2011 - Meer dan honderd priesters van de armste parochies van Madrid hebben zich aangesloten bij het protest tegen de hoge kosten van het pausbezoek aan de Spaanse hoofdstad volgende week. Dat meldt The Irish Times vandaag.

Inkrimping publieke sector

De priesters zijn aangesloten bij de groep Foro de Curas de Madrid. Zij vinden dat de hoge kosten van het pausbezoek (60 miljoen euro exclusief beveiligingskosten) niet te rechtvaardigen zijn in deze tijd van forse inkrimping van de publieke sector en 20 procent werkloosheid.

Multinationals

Pastoor Evaristo Villar (68), lid van het forum, hekelt ook het feit dat de Katholieke Kerk in zee is gegaan met multinationals om de financiering van de Jornada Mundial de la Juventud (Wereldjongerendag[en], WJD) en het pausbezoek in Madrid rond te krijgen. "Zij waren het, samen met het internationaal kapitaal, die de crisis hebben veroorzaakt. We zijn niet tegen het pausbezoek, we zijn tegen de manier waarop het wordt opgevoerd."

Boycot

Onder de meer dan honderd sponsoren van de WJD zijn Coca-Cola, Telefonica en Santander. Tegenstanders van het evenement hebben een Facebook-pagina ingericht waarin zij oproepen tot een boycot van deze sponsoren.

Antiklerikaal

Een 140-tal Spaanse groeperingen, waaronder het antiklerikale Europa Laica, zijn fel tegen het pausbezoek en de WJD in hun land. "Katholieken mogen in Madrid gaan en staan waar ze willen, maar de bewegingsvrijheid van de rest van ons wordt beperkt", aldus Europa Laica-leider Francisco Delgado. Hij zei dit nadat het Madrileense stadsbestuur het de groep had verboden om een protestmars door de binnenstad te organiseren.

Economische crisis

Het steekt de tegenstanders van de WJD dat de honderdduizenden WJD-deelnemers gratis van het openbaar vervoer gebruik mogen maken, terwijl eergisteren de tarieven voor de metro zijn gestegen. "Vanwege de economische crisis kunnen we dit niet betalen. De Kerk moet hierin juist het voorbeeld geven", aldus de Indignados-beweging, een van de felste tegenstanders van de WJD. "Ze willen 60 miljoen euro uitgeven terwijl de regionale regering onlangs 40 miljoen op het onderwijsbudget heeft bezuinigd."

Winst

In juni liet Fernando Giménez Barriocanal, hoofd financiën van de WJD-organisatie, weten dat het evenement weliswaar hoge uitgaven met zich meebrengt, maar dat het uiteindelijk meer zal opleveren dan zal kosten. Volgens zijn berekeningen zal Spanje een winst maken van 100 miljoen euro. De WJD zullen de Spaanse belastingbetaler volgens hem dan ook geen cent kosten. De grote happening zorgt juist voor een flinke economische boost. De Spaanse regering verleende de WJD de status “gebeurtenis van uitzonderlijk publiek belang”. Het belastingvoordeel dat daaruit volgt, stimuleert investeringen van sponsoren.

RKK

De Wereldjongerendagen duren van 16 tot en met 21 augustus. De paus arriveert in de Spaanse hoofdstad op 18 augustus. RKK verzorgt een hele week lang vanuit Madrid dagelijks uitzendingen over het evenement.

knuppeltje
11-08-11, 08:58
Er prikken hier ook een paar debiele moslimprikkers

Hoeveel woonden er toen in Nederland en hoeveel sliepen er op de Dam?

Ik ben er achter dat je de gelovige jeugd bedoelt en dat je denkt dat zij hopen met bidden hun bestaan op te bouwen. Als ze dat lukt ga ik me morgen bekeren.

Die worden dan ook regelmatig voor rotte vis en meer uitgemaakt.

Dat waren er af en toe nogal wat. En bij dat royalty-huwelijk stond Amsterdam letterlijk in de rook.

Het is onvoorstelbaar hoeveel naivieteit die gasten uitstralen, werkelijk voor geen milimeter ook maar enige realiteitszin. Gelukkig verandert ook dat weer wel na een aantal jaren. Ook die worden weer saaie hardwerkende burgers met een dikke buik, gezinnetje, huisje, boompje en beestje. Veel van de flowerpowerjeugd van destijds werden later ook setlers.
L'Histoire se repete, zullen we maar zeggen.

mark61
11-08-11, 09:24
Er prikken hier ook een paar debiele moslimprikkers 24/7 de grootst mogelijke onzin, meestal over de islam. Nooit lees ik dat ze uitgescholden voor smerige moslim of leugenachtige islamiet.

Hou nou es op met dat wezenloze liegen.

Max Stirner
11-08-11, 10:59
Er prikken hier ook een paar debiele moslimprikkers 24/7 de grootst mogelijke onzin, meestal over de islam. Nooit lees ik dat ze uitgescholden voor smerige moslim of leugenachtige islamiet.
Dat vind ik hypocriet.

.


Nee, hen wordt meestal - ook dooreen aantal kuffar - voorgehouden dat ze geen 'echte/ goede moslims' zijn, dat ze dingen doen/zeggen die volledig in strijd zouden zijn met de islam.

Dit uiteraard om dit soort denkbeelden los te kunnen koppelen van 'de islam' - of beter gezegd de flower power variant die sommigen daarvan gemaakt hebben.

Marsi en Archie worden volgens mij vrijwel nooit als 'onechte/slechte Christenen' neergezet, zijn simpelweg het logische product van hun religie - en als zodanig achterlijk en vogelvrij.

Blijkbaar bestaat er dus minder behoefte om het Christendom te beschouwen als iets dat in essentie mooi en positief is, terwijl dat in het gevalletje Islam bijna tot een soort dogma verworden lijkt te zijn.


Dát is naar mijn idee het hypocriete.

knuppeltje
11-08-11, 11:01
Dát is naar mijn idee het hypocriete.

Niet zo zeuren Calimero.

Max Stirner
11-08-11, 11:22
Niet zo zeuren Calimero.


Mooi analyse hè ?

Nu nog even analyseren hoe dit allemaal zo ver heeft kunnen komen - zie zelf wel verbanden met cultuur-relativisme, instinctieve sympathie voor de'underdog'/ de kwetsbaren, schaamte voor de eigen geschiedenis, het kolonialisme, de kruistochten, de inquisitie ... enz

En wellicht spelen persoonlijke traumaatjes veroorzaakt door een streng-Christelijke opvoeding soms ook een rol.



Wat vind je zelf ?

knuppeltje
11-08-11, 11:26
Wat vind je zelf ?

Dat jij dergelijke analysis veel beter aan psychologen kunt overlaten bijvoorbeeld. :haha:

Max Stirner
11-08-11, 11:44
Dat jij dergelijke analysis veel beter aan psychologen kunt overlaten bijvoorbeeld. :haha:


:haha:..

BlackBox
11-08-11, 12:04
Dat jij dergelijke analysis veel beter aan psychologen kunt overlaten bijvoorbeeld. :haha:
Psychoanalysis is less merciful than Christianity. Where God the Father
forgives our ignorance, psychoanalysis holds out no such hope. Ignorance
is not a sufficient ground for forgiveness since it masks enjoyment; an
enjoyment which erupts in those black holes in our symbolic universe that
escape the Father's prohibition.

Source (http://www.versobooks.com/books/294-for-they-know-not-what-they-do)

sidi bibi
11-08-11, 12:15
- of beter gezegd de flower power variant die sommigen daarvan gemaakt hebben.



:nerveus:...

super ick
11-08-11, 16:12
Nee, hen wordt meestal - ook dooreen aantal kuffar - voorgehouden dat ze geen 'echte/ goede moslims' zijn, dat ze dingen doen/zeggen die volledig in strijd zouden zijn met de islam.


Welke islam vraag ik me dan af. Blijkt de islam te zijn zoals zij die graag willen zien. Dat hele volkstammen het anders interpreteren wil er niet in. De islam is prachtig.
Frappant hoe gelovigen ineens de linkschmensch naast zich ziet waar die er voorheen altijd pal tegenover stond. Hypocriet dus.


Dit uiteraard om dit soort denkbeelden los te kunnen koppelen van 'de islam' - of beter gezegd de flower power variant die sommigen daarvan gemaakt hebben.


Ja op het gebied van verlichting van de islam zijn sommige autochtonen de moslims ver vooruit. Die autochtonen hebben hun eigen beeld van de islam geschapen en zijn dolblij als ze een moslim vinden die daar een beetje in mee gaat. Hypocriet en bovendien bezijden de waarheid.


Marsi en Archie worden volgens mij vrijwel nooit als 'onechte/slechte Christenen' neergezet, zijn simpelweg het logische product van hun religie - en als zodanig achterlijk en vogelvrij.


Inderdaad, bovendien mag dat geloof vrijelijk beschimpt worden. En MArs uitgescholden worden voor leugenachtige Jezuiet, paap, etc. Scheldwoorden die regelrecht verwijzen naar het geloof zie ik diezelfde prikkers hier nooit gebruiken tegen moslims. Niet dat ik dat zou willen. Maar doe het bij beiden of bij geen van beiden. Hypocriet dus.


Blijkbaar bestaat er dus minder behoefte om het Christendom te beschouwen als iets dat in essentie mooi en positief is, terwijl dat in het gevalletje Islam bijna tot een soort dogma verworden lijkt te zijn.


Eens, alle dood en verderf moet in de juiste context gelezen worden en ze schieten ineens in een ongekende modus van nuance. Daar waar ze lustig op het christendom inhakken. Generaliseren is dan ook geen enkel probleem.
Als je ze er op wijst krijg je flauwe domme, inhoudsloze opmerkingen terug.
Kijk maar naar de antwoorden die jij inmiddels hebt ontvangen.

super ick
11-08-11, 16:17
Dat jij dergelijke analysis veel beter aan psychologen kunt overlaten bijvoorbeeld. :haha:

Wat een leuke grap,

maar leg nu even uit waarom je het doet.

Marsipulami
11-08-11, 22:31
Marsi en Archie worden volgens mij vrijwel nooit als 'onechte/slechte Christenen' neergezet, zijn simpelweg het logische product van hun religie - en als zodanig achterlijk en vogelvrij.

He, ho, niet vergeten dat bv. de alom door atheïsten geprezen Big Bang theorie voor het eerst geformuleerd werd door een diepgelovig christen, katholiek geestelijke zelfs.

Klik voor de Big Bang theorie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre)

Archie Bunker
11-08-11, 23:29
He, ho, niet vergeten dat bv. de alom door atheïsten geprezen Big Bang theorie voor het eerst geformuleerd werd door een diepgelovig christen, katholiek geestelijke zelfs.

Klik voor de Big Bang theorie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre)

Ook Isaac Newton, die wel de grootste geleerde aller tijden wordt genoemd was gelovig.
Hij schreef (vertaald): "Ik heb een fundamenteel geloof in de Bijbel als Gods Woord, geschreven door hen die geïnspireerd waren. Ik studeer de Bijbel dagelijks."

knuppeltje
12-08-11, 10:16
Psychoanalysis is less merciful than Christianity. Where God the Father

Dat komt misschien, maar ik zweer er niet op, dat god de vader geen bankrekening heeft.
Maar mij lijkt zelfs dat, afgezet tegen heel het klote-systeem dat hij in zes dagen in elkaar heeft geflanst, totaal onbelangrijk.

knuppeltje
12-08-11, 10:18
Wat een leuke grap,

maar leg nu even uit waarom je het doet.

Tja, omdat hij, net als jij, er alsmaar zo op los lult.

Marsipulami
16-08-11, 01:06
http://www.youtube.com/watch?v=tUwD42IKBkw

Marsipulami
16-08-11, 23:44
http://www.youtube.com/watch?v=FSlHLhiU9n4&NR=1

Marsipulami
17-08-11, 20:32
http://www.youtube.com/watch?v=Goayl3wgCCQ

Marsipulami
18-08-11, 15:25
http://www.youtube.com/watch?v=4yOz5UVwi_M

http://www.youtube.com/watch?v=nd1DuSZ6Jbw

Marsipulami
18-08-11, 15:44
http://www.youtube.com/watch?v=1xoNQmVL_Ys

Kortman
18-08-11, 21:20
Niet te GELOVEN zoveel geld ;vooral als ik bedenk hoeveel voedsel er voor gekocht kan worden ,voor die stumpers in Afrika .

Marsipulami
19-08-11, 00:00
Niet te GELOVEN zoveel geld ;vooral als ik bedenk hoeveel voedsel er voor gekocht kan worden ,voor die stumpers in Afrika .

http://www.youtube.com/watch?v=4yOkghB8P-0

Marsipulami
19-08-11, 22:09
Weer protest tegen kostprijs pausbezoek

vrijdag 19 augustus 2011 om 10:10u


MADRID (RKnieuws.net) - In Madrid is donderdagavond weer een protestactie gehouden tegen de kostprijs van het pausbezoek aan de Wereldjongerendagen (WJD).

Op het Puerta del Sol-plein verzamelden zo’n 150 actievoerders. Zij werden door de anti-oproer politie met matrakken uiteengedreven.

Archie Bunker
19-08-11, 22:12
Weer protest tegen kostprijs pausbezoek

vrijdag 19 augustus 2011 om 10:10u


MADRID (RKnieuws.net) - In Madrid is donderdagavond weer een protestactie gehouden tegen de kostprijs van het pausbezoek aan de Wereldjongerendagen (WJD).

Op het Puerta del Sol-plein verzamelden zo’n 150 actievoerders. Zij werden door de anti-oproer politie met matrakken uiteengedreven.

matrak = gummiknuppel

Marsipulami
20-08-11, 22:04
Paus moet homilie onderbreken door onweer

zaterdag 20 augustus 2011, 22u35 Bron: afp, vrt


http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2011/08/20/587522-01-08.jpg.h380.jpg.568.jpg

Een hevige storm heeft er zaterdagavond voor gezorgd dat paus Benedictus XVI zijn homilie moest onderbreken tijdens de avondwake op de luchtmachtbasis Cuatro Vientos in Madrid.

Een miljoen jonge pelgrims hadden er tijdens de vooravond gewacht op de komst van de paus. Zaterdagavond stak plots een felle wind op en begon het te regenen. Net toen hij zijn homilie begon uit te spreken, barstte een onweer los. Hoewel hij door een grote witte paraplu werd beschermd, moest Benedictus XVI zijn homilie onderbreken.

De paus maakte vanmiddag in de kathedraal van Madrid bekend dat hij de Spaanse heilige Johannes van Avila zal uitroepen tot Kerkleraar. Dat is één van de hoogste kerkelijke onderscheidingen, die wordt uitgereikt aan mannen of vrouwen wiens geschriften van bijzonder belang zijn voor de kerk. Johannes van Avila zou de 34ste Kerkleraar worden. De laatste keer dat iemand die onderscheiding kreeg was in 1997.

Benedictus XVI is in Spanje voor de Wereldjongerendagen. Hij keert morgen terug naar huis.

sidi bibi
20-08-11, 23:30
Paus moet homilie onderbreken door onweer

zaterdag 20 augustus 2011, 22u35 Bron: afp, vrt


http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2011/08/20/587522-01-08.jpg.h380.jpg.568.jpg

Een hevige storm heeft er zaterdagavond voor gezorgd dat paus Benedictus XVI zijn homilie moest onderbreken tijdens de avondwake op de luchtmachtbasis Cuatro Vientos in Madrid.

Een miljoen jonge pelgrims hadden er tijdens de vooravond gewacht op de komst van de paus. Zaterdagavond stak plots een felle wind op en begon het te regenen. Net toen hij zijn homilie begon uit te spreken, barstte een onweer los. Hoewel hij door een grote witte paraplu werd beschermd, moest Benedictus XVI zijn homilie onderbreken.


Vast Wodan die in toorn is ontstoken.

Marsipulami
21-08-11, 00:55
Vast Wodan die in toorn is ontstoken.

Van die 60 mio euro hadden ze wel een windscherm kunnen plaatsen.


http://www.youtube.com/watch?v=7Uktci3cw64

http://www.youtube.com/watch?v=6n5jT3jQstw

Marsipulami
21-08-11, 10:56
'Christus kan niet van de Kerk worden losgemaakt'

Madrid (Van onze verslaggever) 21 augustus 2011 - "Christus kan niet worden losgemaakt van de Kerk, net zomin als een hoofd kan worden gescheiden van een lichaam." Dat zei paus Benedictus XVI in zijn betrekkelijk korte homilie tijdens de slotmis van de Wereldjongerendagen in Madrid.
Vliegveld

De slotviering van de WJD vindt plaats op het vliegveld Cuatro Vientos. Diverse Spaanse media schatten dat er zo'n twee miljoen jonge gelovigen bij de mis aanwezig zijn. Velen brachten de afgelopen nacht door op het terrein.

Zoon van de levende God

De paus uitte kritiek op diegenen die Jezus beschouwen als een religieuze figuur zoals er zo veel zijn. Hij hield de jongeren voor dat dit een vals beeld is. Christus is de zoon van de levende God, zei de paus. Daarmee herhaalde hij de woorden van de apostel Petrus die dit antwoordde toen Jezus zijn leerlingen vroeg wie zij dachten dat Hij was. Deze passage uit het Evangelie van Matteüs werd in de Mis van deze zondag voorgelezen.

Apostelschap

Benedictus XVI zei dat het geloof in Jezus nauw verbonden is met het apostelschap. De bisschoppen zijn de opvolgers van de apostelen en vertegenwoordigen het geloof in Christus als de Verlosser van de wereld.

Valse Jezus

De Heilige Vader riep de gelovigen op Christus na te volgen. Hij drukte hun op het hart dit niet zonder de Kerk te doen. Wie wordt verleid zonder de gemeenschap van de Kerk in Jezus te geloven, loopt het gevaar "een valse Jezus" na te volgen, aldus de paus.

Slinger
21-08-11, 11:06
'Christus kan niet van de Kerk worden losgemaakt'

Madrid (Van onze verslaggever) 21 augustus 2011 - "Christus kan niet worden losgemaakt van de Kerk, net zomin als een hoofd kan worden gescheiden van een lichaam." Dat zei paus Benedictus XVI in zijn betrekkelijk korte homilie tijdens de slotmis van de Wereldjongerendagen in Madrid.
Vliegveld

De slotviering van de WJD vindt plaats op het vliegveld Cuatro Vientos. Diverse Spaanse media schatten dat er zo'n twee miljoen jonge gelovigen bij de mis aanwezig zijn. Velen brachten de afgelopen nacht door op het terrein.

Zoon van de levende God

De paus uitte kritiek op diegenen die Jezus beschouwen als een religieuze figuur zoals er zo veel zijn. Hij hield de jongeren voor dat dit een vals beeld is. Christus is de zoon van de levende God, zei de paus. Daarmee herhaalde hij de woorden van de apostel Petrus die dit antwoordde toen Jezus zijn leerlingen vroeg wie zij dachten dat Hij was. Deze passage uit het Evangelie van Matteüs werd in de Mis van deze zondag voorgelezen.

Apostelschap

Benedictus XVI zei dat het geloof in Jezus nauw verbonden is met het apostelschap. De bisschoppen zijn de opvolgers van de apostelen en vertegenwoordigen het geloof in Christus als de Verlosser van de wereld.

Valse Jezus

De Heilige Vader riep de gelovigen op Christus na te volgen. Hij drukte hun op het hart dit niet zonder de Kerk te doen. Wie wordt verleid zonder de gemeenschap van de Kerk in Jezus te geloven, loopt het gevaar "een valse Jezus" na te volgen, aldus de paus.

Maar de kerk wel van de paus.

Marsipulami
21-08-11, 11:14
Maar de kerk wel van de paus.



Math 16:18-19:

18 En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen.
19 Ik zal je de sleutels van het koninkrijk van de hemel geven, en al wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.

Slinger
21-08-11, 11:19
Math 16:18-19:

18 En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen.
19 Ik zal je de sleutels van het koninkrijk van de hemel geven, en al wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.

Hierbij heeft hij het dus niet over de roomse kerk.

Marsipulami
21-08-11, 11:21
Hierbij heeft hij het dus niet over de roomse kerk.

Nee, waarschijnlijk heeft hij het over het zooitje ongeregeld van de PKN. :fplet:

Slinger
21-08-11, 11:30
Nee, waarschijnlijk heeft hij het over het zooitje ongeregeld van de PKN. :fplet:

Inderdaad, dat is de kern van het evangelie. Het doet me goed dat je het toch begrijpt.

Marsipulami
21-08-11, 11:50
Inderdaad, dat is de kern van het evangelie. Het doet me goed dat je het toch begrijpt.

Om jou een plezier te doen nog een sfeerbeeld van de mis met de paus deze voormiddag.

http://www.youtube.com/watch?v=_64Q_sqTN7Q

Slinger
21-08-11, 13:08
Om jou een plezier te doen nog een sfeerbeeld van de mis met de paus deze voormiddag.

http://www.youtube.com/watch?v=_64Q_sqTN7Q

Ik waardeer je goede bedoelingen hoor, maar je begrijpt toch wel dat de paus in combinatie met Madrid bij ons heel andere beelden oproept?

Marsipulami
21-08-11, 13:20
Ik waardeer je goede bedoelingen hoor, maar je begrijpt toch wel dat de paus in combinatie met Madrid bij ons heel andere beelden oproept?

Ja, ik begrijp dat je slachtoffer bent van 500 jaar protestantse propaganda. De waarheid kan je vrij maken.

Slinger
21-08-11, 13:23
Ja, ik begrijp dat je slachtoffer bent van 500 jaar protestantse propaganda. De waarheid kan je vrij maken.

Deze bijvoorbeeld?

Het bloedbad van Naarden (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Naarden)

Marsipulami
21-08-11, 13:43
Deze bijvoorbeeld?

Het bloedbad van Naarden (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Naarden)

De PKN kan trots terugkijken op een mooie voorgeschiedenis.

Martelaren van Gorcum - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Martelaren_van_Gorcum)

Slinger
21-08-11, 14:00
De PKN kan trots terugkijken op een mooie voorgeschiedenis.

Martelaren van Gorcum - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Martelaren_van_Gorcum)

Ja, ik snap dat die negentien katholieken in jouw ogen ruimschoots opwegen tegen die duizenden protestantse martelaren.

Over een religieus geïnspireerd bloedbad gesproken, kijk ook eens naar de volgende link. Ook protestantse propaganda natuurlijk:

Bartholomeusnacht (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bartholomeusnacht)

Let ook op het gedrag van de voorganger van Ratzinger (laatste regel in het artikel).

Marsipulami
21-08-11, 14:15
Ja, ik snap dat die negentien katholieken in jouw ogen ruimschoots opwegen tegen die duizenden protestantse martelaren.

Over een religieus geïnspireerd bloedbad gesproken, kijk ook eens naar de volgende link. Ook protestantse propaganda natuurlijk:

Bartholomeusnacht (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bartholomeusnacht)

Let ook op het gedrag van de voorganger van Ratzinger (laatste regel in het artikel).


Tja, een betreurenswaardig gebeuren dat een reactie was op ruim 50 jaar protestantse vernielingen, moorden en brandstichten.

Beeldenstorm - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldenstorm)

Slinger
21-08-11, 14:35
Tja, een betreurenswaardig gebeuren dat een reactie was op ruim 50 jaar protestantse vernielingen, moorden en brandstichten.

Beeldenstorm - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldenstorm)

Nou, die moordpartij op 20.000 protestanten in Frankrijk was echt een adequate reactie op de beeldenstorm in de Nederlanden. Mars je bent echt een aanwinst op dit forum. Jij komt tenminste nog eens met nieuwe historische inzichten.

Ik kan je nog wel een voorbeeld noemen, in een stad die je bekend moet voorkomen. Ook een adequate reactie op de beeldenstorm? Natuurlijk wel protestantse propaganda.

Spaanse Furie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Furie_%28Mechelen%29)

Marsipulami
21-08-11, 17:34
Nou, die moordpartij op 20.000 protestanten in Frankrijk was echt een adequate reactie op de beeldenstorm in de Nederlanden. Mars je bent echt een aanwinst op dit forum. Jij komt tenminste nog eens met nieuwe historische inzichten.

Ik kan je nog wel een voorbeeld noemen, in een stad die je bekend moet voorkomen. Ook een adequate reactie op de beeldenstorm? Natuurlijk wel protestantse propaganda.

Spaanse Furie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Furie_%28Mechelen%29)

Sedert de opkomst van het protestantisme zijn er in Europa duizenden katholieke kerken verwoest vele decennia lang. Omgekeerd hebben de katholieken geen enkele protestantse kerk vernield.

De protestanten zijn ook de aanstokers geweest van de 80-jarige oorlog en zijn rechtstreeks aansprakelijk voor onnoemelijk aantal slachtoffers. Dat de protestantse propagandamachine de eigen schuld afschuift op de katholieke kerk is geen nieuws, maar is daarom nog niet de historische waarheid.

Slinger
21-08-11, 18:16
Sedert de opkomst van het protestantisme zijn er in Europa duizenden katholieke kerken verwoest vele decennia lang. Omgekeerd hebben de katholieken geen enkele protestantse kerk vernield.

De protestanten zijn ook de aanstokers geweest van de 80-jarige oorlog en zijn rechtstreeks aansprakelijk voor onnoemelijk aantal slachtoffers. Dat de protestantse propagandamachine de eigen schuld afschuift op de katholieke kerk is geen nieuws, maar is daarom nog niet de historische waarheid.

Die Spaanse slachtpartijen die ik noemde, zijn allemaal goed gedocumenteerd, dus geen sprake van propaganda. Overigens was het merendeel van de slachtoffers vroom katholiek, want de Spaanse soldaten vroegen daar echt niet naar als ze eenmaal aan het moorden waren.

Wat vind je bijvoorbeeld van de volgende gebeurtenis in de Zuidelijke Nederlanden?

Ook propaganda van de protestanten?

Antwerpse Furie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Furie_%28Antwerpen%29)

Marsipulami
21-08-11, 18:41
Ook propaganda?



Je voorbeelden tonen duidelijk aan dat de opkomst en verspreiding van het protestantisme een hoop ellende en bloedvergieten met zich mee gebracht heeft.

Slinger
21-08-11, 18:50
Je voorbeelden tonen duidelijk aan dat de opkomst en verspreiding van het protestantisme een hoop ellende en bloedvergieten met zich mee gebracht heeft.

Maar de daders waren toch echt de Spaanse soldaten met aan het hoofd Alva en Filips II. In onze tijd zouden ze naar Den Haag gebracht zijn.

Kijk ook even naar deze poging. Wat denk je dat er gebeurd zou zijn in de dorpen en steden van Engeland als dit gelukt was?

Spaanse Armada (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_armada)

Marsipulami
21-08-11, 19:18
Maar de daders waren toch echt de Spaanse soldaten met aan het hoofd Alva en Filips II.


De Hertog van Alva en Filips II waren wereldlijke autoriteiten die bovendien ook nog oorlog tegen de paus hebben gevoerd. Ik zie dus niet wat al je historische anekdotes te maken hebben met het onderwerp dat je zelf aansneed. Met name de paus aan het hoofd van de ware kerk.

Slinger
21-08-11, 19:41
De Hertog van Alva en Filips II waren wereldlijke autoriteiten die bovendien ook nog oorlog tegen de paus hebben gevoerd. Ik zie dus niet wat al je historische anekdotes te maken hebben met het onderwerp dat je zelf aansneed. Met name de paus aan het hoofd van de ware kerk.

Moet je maar niet over propaganda beginnen waar het historische feiten betreft.

Marsipulami
22-08-11, 12:28
Moet je maar niet over propaganda beginnen waar het historische feiten betreft.

Er is een verrader in jullie midden:

Evangelische theoloog Reinhard Frieling:
’Christelijke Kerken moeten paus erkennen’

maandag 22 augustus 2011 om 00:05u


BONN (RKnieuws.net) - De Evangelische theoloog Reinhard Frieling roept op om paus Benedictus XVI als hoofd van alle christenen te erkennen. Dat meldt Die Welt.

Frieling beklemtoont het symbolisch belang van een dergelijke erkenning, die echter niet meer macht met zich meebrengt. Orthodoxen en protestanten kunnen op deze manier een belangrijke stap zetten naar de versterking van de christelijke eenheid: “De paus kan een rol van charismatische leider vervullen en in uitzonderlijke situaties namens alle christenen spreken.”

Christelijke Kerken verliezen veel geloofwaardigheid door hun onderlinge verdeeldheid. De theoloog hoopt dat de vijfhonderdste verjaardag van de Reformatie in 2017 hen aanspoort om toenadering te zoeken en een gemeenschappelijke visie te ontwikkelen.

Slinger
22-08-11, 17:11
Er is een verrader in jullie midden:

Evangelische theoloog Reinhard Frieling:
’Christelijke Kerken moeten paus erkennen’

maandag 22 augustus 2011 om 00:05u


BONN (RKnieuws.net) - De Evangelische theoloog Reinhard Frieling roept op om paus Benedictus XVI als hoofd van alle christenen te erkennen. Dat meldt Die Welt.

Frieling beklemtoont het symbolisch belang van een dergelijke erkenning, die echter niet meer macht met zich meebrengt. Orthodoxen en protestanten kunnen op deze manier een belangrijke stap zetten naar de versterking van de christelijke eenheid: “De paus kan een rol van charismatische leider vervullen en in uitzonderlijke situaties namens alle christenen spreken.”

Christelijke Kerken verliezen veel geloofwaardigheid door hun onderlinge verdeeldheid. De theoloog hoopt dat de vijfhonderdste verjaardag van de Reformatie in 2017 hen aanspoort om toenadering te zoeken en een gemeenschappelijke visie te ontwikkelen.

Hij kan zich bij ons aansluiten, die mooipratende Benedictus de zoveelste. En dan moet hij onderaan beginnen, als gewoon gemeentelid.

foxcave
22-08-11, 17:15
Er is een verrader in jullie midden:

Evangelische theoloog Reinhard Frieling:
’Christelijke Kerken moeten paus erkennen’

maandag 22 augustus 2011 om 00:05u


BONN (RKnieuws.net) - De Evangelische theoloog Reinhard Frieling roept op om paus Benedictus XVI als hoofd van alle christenen te erkennen. Dat meldt Die Welt.

Frieling beklemtoont het symbolisch belang van een dergelijke erkenning, die echter niet meer macht met zich meebrengt. Orthodoxen en protestanten kunnen op deze manier een belangrijke stap zetten naar de versterking van de christelijke eenheid: “De paus kan een rol van charismatische leider vervullen en in uitzonderlijke situaties namens alle christenen spreken.”

Christelijke Kerken verliezen veel geloofwaardigheid door hun onderlinge verdeeldheid. De theoloog hoopt dat de vijfhonderdste verjaardag van de Reformatie in 2017 hen aanspoort om toenadering te zoeken en een gemeenschappelijke visie te ontwikkelen.


Lol, "Christelijke Kerken verliezen veel geloofwaardigheid door hun onderlinge verdeeldheid."

En verschillende vertalingen van de geschriften, lachen, stelltje debielen, een beter bewiijs dat er geen god bestaat is er toch niet, iedere debiel geloofje heeft zijn eiegn god(en), en natuurlijk vind ieder debiel geloofje dat zijn/haar god DE god is, helemaal zot.

Marsipulami
22-08-11, 17:31
WJD waren lucratief

door KN/nu.nl

De gisteren afgesloten Wereldjongerendagen dragen niet alleen geestelijke, maar ook aardse vruchten. De Madrileense ondernemersvereniging schat dat het evenement inclusief het vierdaagse pausbezoek de middenstand in de Spaanse hoofdstad zo'n 160 miljoen euro heeft opgeleverd.



Vooral horecagelegenheden en hotels hebben geprofiteerd van meer dan een miljoen bezoekers. Nachtclubs en discotheken profiteerden bijna niet van al de jongeren, net zo min als winkels: doordat delen van de binnenstad tot verboden terrein voor auto's waren verklaard, bleven veel klanten weg.

Vorige week woensdag werd in de Spaanse hoofdstad door naar schatting vijfduizend mensen gedemonstreerd tegen het pausbezoek. Een van stenen des aanstoots voor de demonstranten waren de kosten van het pausbezoek, volgens sommige schattingen 60 miljoen euro exclusief beveiliging. Het lijkt er echter op dat de baten de kosten ver overtroffen hebben.

Marsipulami
23-08-11, 15:01
BURGEMEESTER RIO IN DE WOLKEN OVER KOMST WERELDJONGERENDAG


BRUSSEL (KerkNet/EWTN) – Burgemeester Eduardo Paes van Rio de Janeiro is in de wolken over de toewijzing van de Wereldjongerendagen van 2013 aan zijn stad. De burgemeester verwacht voor het evenement met jongeren uit de hele wereld in Rio meer volk dan voor de Wereldbeker Voetbal, die een jaar later in Brazilië plaatsheeft. In 2016 hebben in Brazilië ook nog eens de Olympische Spelen plaats. De burgemeester woonde met gouverneur Sergio Cabral van de staat Rio de Janeiro de slotviering op Cuatro Vientos bij.

Burgemeester Paes was onder de indruk van de slotviering en de vele jongeren in de straten van Madrid. “Maar ik ben er gerust in dat wij dit evenaren, gezien het geloof van onze jongeren. Vanaf nu kunnen wij beginnen aftellen. Het is de start van een periode van grote verwachtingen, geestelijke voorbereiding en motivering voor onze jongeren.”


(Kerknet)