PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem van overbevolking van planeet is al 20 jaar opgelost



Marsipulami
11-08-11, 00:47
http://www.youtube.com/watch?v=720s21IMvWM

Marsipulami
11-08-11, 10:43
Waar blijven de eco-apocaliptici, de atheïsten en reli-bashers met hun mening ?

Het aantal geboortes op de planeet neemt al twintig jaar niet meer toe.

knuppeltje
11-08-11, 10:53
Het aantal geboortes op de planeet neemt al twintig jaar niet meer toe.

Of dat waar is weet ik niet, maar de consumptie wel, heel drastisch zelfs. En als elke aardbewoner op dit mement een redelijk bestaan zou moeten hebben, dan hadden we nu al meerdere aardes nodig.
Bespaar ons dus je dom gebalk.

mark61
11-08-11, 11:07
Waar blijven de eco-apocaliptici, de atheïsten en reli-bashers met hun mening ?

Het aantal geboortes op de planeet neemt al twintig jaar niet meer toe.

Volstrekt gelul.

www.un.org/esa/population/publications/WFD%202008/Data/UNPD_WFD_2008_BIRTHS.xls

Het bruto geboortecijfer loopt terug. Dat is geboortes per 1000 personen. Dat zegt niets over kindersterfte (die enorm, om niet te zeggen dramatisch :cheefbek:, terugloopt) en bevolkingstoename.

De werelbevolking is nu al veel te hoog, en zal nog gestaag toenemen de komende 50 jaar.

Maar wat is er nou opgelost? 1 miljard mensen hebben te weinig eten.

Marsipulami
11-08-11, 11:13
Volstrekt gelul.

www.un.org/esa/population/publications/WFD%202008/Data/UNPD_WFD_2008_BIRTHS.xls

Het bruto geboortecijfer loopt terug. Dat is geboortes per 1000 personen.

Je wordt tegengesproken door de statistieken die je zelf bijbrengt.

Marsipulami
11-08-11, 11:16
Of dat waar is weet ik niet, maar de consumptie wel, heel drastisch zelfs. En als elke aardbewoner op dit mement een redelijk bestaan zou moeten hebben, dan hadden we nu al meerdere aardes nodig.
Bespaar ons dus je dom gebalk.

http://www.youtube.com/watch?v=BZoKfap4g4w

mark61
11-08-11, 11:20
Je wordt tegengesproken door de statistieken die je zelf bijbrengt.

Jij begrijpt niet waar je over praat.

Verder denk je grappig te doen over de hongerigen in de wereld.

De katholieke kerk is volgens jou niet voor ongebreidelde voortplanting, maar toch heb je het er de hele tijd over.

Marsipulami
11-08-11, 11:24
Jij begrijpt niet waar je over praat.

Verder denk je grappig te doen over de hongerigen in de wereld.

De katholieke kerk is volgens jou niet voor ongebreidelde voortplanting, maar toch heb je het er de hele tijd over.

Het punt was dat het aantal geboortes op de planeet al twintig jaar niet meer toeneemt.

Je mag ook gewoon je ongelijk toegeven zonder over wat anders te beginnen.

knuppeltje
11-08-11, 11:44
Het punt was dat het aantal geboortes op de planeet al twintig jaar niet meer toeneemt.

Of dat echt waar is weet ik niet, maar dan nog. Geen enkele ecoloog gelooft nog dat de aarde in staat is om nu al iedereen een behoorlijk bestaan te bieden. Daarbij, zelfs al zou het geboorte aantal niet toenemen, de levensverwachting doet dat wereldwijd wel, met behoorlijk wat jaren zelfs. Zelfs nu al raken de zeeën leeggevist, verdwijnt er elke dag vele duizenden hectaren natuur, worden de oerwouden door de mensen leeggevreten en slaan de virussen na de dieren ook bij de mensen hun slag. Tevens brengt de overbevolking steeds meer volksverhuizingen met alles van dien met zich mee en zal zelfs oorlog om schoon drinkwater steeds meer praktijk worden in steeds meer gebieden.
Kortom, beweren dat er niets aan de hand is, is je reinste kolder. Het zal eerder vijf over twaalf zijn dan vijf ervoor.

Marsipulami
11-08-11, 11:53
Of dat echt waar is weet ik niet, maar dan nog. Geen enkele ecoloog gelooft nog dat de aarde in staat is om nu al iedereen een behoorlijk bestaan te bieden. Daarbij, zelfs al zou het geboorte aantal niet toenemen, de levensverwachting doet dat wereldwijd wel, met behoorlijk wat jaren zelfs. Zelfs nu al raken de zeeën leeggevist, verdwijnt er elke dag vele duizenden hectaren natuur, worden de oerwouden door de mensen leeggevreten en slaan de virussen na de dieren ook bij de mensen hun slag. Tevens brengt de overbevolking steeds meer volksverhuizingen met alles van dien met zich mee en zal zelfs oorlog om schoon drinkwater steeds meer praktijk worden in steeds meer gebieden.
Kortom, beweren dat er niets aan de hand is, is je reinste kolder. Het zal eerder vijf over twaalf zijn dan vijf ervoor.

Toen de wereldbevolking nog maar 1/5e was van de wereldbevolking vandaag toen ook waren er hongersnoden, pestepidemies, enz.

Het bevolkingsaantal is dus niet het probleem, maar wel het onzorgvuldig omgaan met de natuurlijke rijkdommen, grondstoffen, enz. Het tegengaan van milieuvervuiling.

Het is vooral de geïndustrialiseerde wereld die het probleem veroorzaakt. Die moeten investeren in technologieën die onze aarde leefbaar en proper kunnen houden. Dat is iets anders dan de problemen afwentelen op ontwikkelingslanden waar de bevolking te snel zou groeien.

marces
11-08-11, 11:55
Of dat echt waar is weet ik niet, maar dan nog. Geen enkele ecoloog gelooft nog dat de aarde in staat is om nu al iedereen een behoorlijk bestaan te bieden. Daarbij, zelfs al zou het geboorte aantal niet toenemen, de levensverwachting doet dat wereldwijd wel, met behoorlijk wat jaren zelfs. Zelfs nu al raken de zeeën leeggevist, verdwijnt er elke dag vele duizenden hectaren natuur, worden de oerwouden door de mensen leeggevreten en slaan de virussen na de dieren ook bij de mensen hun slag. Tevens brengt de overbevolking steeds meer volksverhuizingen met alles van dien met zich mee en zal zelfs oorlog om schoon drinkwater steeds meer praktijk worden in steeds meer gebieden.
Kortom, beweren dat er niets aan de hand is, is je reinste kolder. Het zal eerder vijf over twaalf zijn dan vijf ervoor.

ach....er is niks makkelijker dan de kop in het zand steken. Iets wat religieuzen wel vaker doen trouwens.

mark61
11-08-11, 12:16
Het punt was dat het aantal geboortes op de planeet al twintig jaar niet meer toeneemt.

Mijn excuses, je hebt gelijk. Ik kon eerst geen duidelijk overzicht vinden met absolute getallen. Maar als je wiki mag geloven, en dat doe ik dan maar, zitten we nu op 140 miljoen geboortes, terug van 173. Mea culpa.

Maar wat daar positief aan is is mij onduidelijk. Vooralsnog stijgt de wereldbevolking nog steeds in een noodtempo, en is de wereld al bijna kaalgeslagen.

Witte78
11-08-11, 12:25
Feit is dat met de huidige wereldbevolkingsaantal onmogelijk iedereen op het welvaartsniveau kan leven als wij westerlingen en sommige Aziaten. Het huidige bevolkingsaantal is alleen in stand te houden door het merendeel arm te laten zijn zodat ze nauwelijks iets consumeren. Daar komt bij dat de grondstoffen in rap tempo opraken, zodat zelfs in het westen het huidige welvaartsniveau niet houdbaar is. Onze planeet kan simpel weg niet aan de vraag voldoen.

marces
11-08-11, 12:34
Feit is dat met de huidige wereldbevolkingsaantal onmogelijk iedereen op het welvaartsniveau kan leven als wij westerlingen en sommige Aziaten. Het huidige bevolkingsaantal is alleen in stand te houden door het merendeel arm te laten zijn zodat ze nauwelijks iets consumeren. Daar komt bij dat de grondstoffen in rap tempo opraken, zodat zelfs in het westen het huidige welvaartsniveau niet houdbaar is. Onze planeet kan simpel weg niet aan de vraag voldoen.

Klopt als een bus. Als straks de olie op is stort het hele zooitje in elkaar en gaan we weer terug naar de middeleeuwen (chaos, armoede, ziektes, oorlogen enz. enz. waardoor de wereldbevolking drastisch zal afnemen). Heel egoistisch maar ik hoop dat ik het niet meemaak.
Bij konijnen zie je bijvoorbeeld ook een bepaalde cyclus. In de vette jaren neemt het aantal sterk toe net zolang totdat het voedsel schaars wordt. Hierdoor wordt de populatie zwakker en krijgen ziektes een kans (myxomatose) en slaan toe. Hierdoor neemt de populatie enorm af waardoor er uiteindelijk weer genoeg voedsel is en de vette jaren weer aanbreken.

Marsipulami
11-08-11, 13:12
Mijn excuses, je hebt gelijk. Ik kon eerst geen duidelijk overzicht vinden met absolute getallen. Maar als je wiki mag geloven, en dat doe ik dan maar, zitten we nu op 140 miljoen geboortes, terug van 173. Mea culpa.

Maar wat daar positief aan is is mij onduidelijk. Vooralsnog stijgt de wereldbevolking nog steeds in een noodtempo, en is de wereld al bijna kaalgeslagen.

Wooow, deze post ga ik inkaderen en aan de muur hangen.

De bevolking stijgt inderdaad nog steeds en zal dat nog wel enkele tientallen jaren blijven doen, dat ligt aan de toegenomen levensverwachting zoals je zelf al aangaf.

Het is evenwel de logica zelve dat als het aantal geboortes niet meer toeneemt op termijn ook de totale bevolking niet meer zal toenemen. Het hoogste punt van de curve is nabij.

Blijft natuurlijk de vraag hoe je zoveel mensen een kwaliteitsvol leven kan garanderen. Ik zou zeggen, investeren in hernieuwbare energie, betere landbouwmethodes, enz. Het principe de vervuiler betaalt toepassen. Technologie kan bijdragen aan de vervuiling van de planeet, maar kan ook dienstig zijn om de boel weer op te kuisen.

Karin.N
11-08-11, 16:12
Het punt was dat het aantal geboortes op de planeet al twintig jaar niet meer toeneemt.

Je mag ook gewoon je ongelijk toegeven zonder over wat anders te beginnen.

Oke, het aantal geboortes neemt niet toe. Toch groeit de wereldbevolking. Er sterven minder kinderen, mensen leven langer.

Hoe wil jij al deze mensen voorzien van bijv. schoon drinkwater, kwaliteitsvoedsel?

Ben heel benieuwd naar je oplossingen. Oplossingen die rekening houden met de praktijk. Dus niet een standaard bla bla verhaal, maar een echte oplossing die ook werkelijk werkt.

Archie Bunker
11-08-11, 16:22
ach....er is niks makkelijker dan de kop in het zand steken. Iets wat religieuzen wel vaker doen trouwens.

Waarom heb je het nu weer over religieuzen? Atheisten zijn in dit opzicht geen haar beter denk ik dan religieuzen.

Marsipulami
11-08-11, 22:00
Oke, het aantal geboortes neemt niet toe. Toch groeit de wereldbevolking. Er sterven minder kinderen, mensen leven langer.




Hoe wil jij al deze mensen voorzien van bijv. schoon drinkwater, kwaliteitsvoedsel?

Ben heel benieuwd naar je oplossingen. Oplossingen die rekening houden met de praktijk. Dus niet een standaard bla bla verhaal, maar een echte oplossing die ook werkelijk werkt


Je wil dat ik zo'n oplossing in enkele regels formuleer op een internetforum ? Dat zou een ridiculisering zijn van de hele problematiek.

Maar goed, toch enkele opmerkingen. Hongersnoden zijn van alle tijden. Die waren er ook al meer dan een eeuw geleden toen de werelbevolking nog maar een fractie was van wat ze vandaag is. De zogenaamde overbevolking is niet de oorzaak van hongersnoden.

Voor de rest beveel ik een goed overheidsbeleid aan en investeringen in betere landbouwmethodes.

Misschien kan je ter illustratie dit fragmentje eens bekijken ivm de actuele hongersnood in de hoorn van Afrika. Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.1082117)

marces
12-08-11, 07:24
Waarom heb je het nu weer over religieuzen? Atheisten zijn in dit opzicht geen haar beter denk ik dan religieuzen.

Religieuzen geloven in sprookjes en veel ontkennen de wetenschap, of delen daarvan. Is dat niet je kop in het zand steken?

knuppeltje
12-08-11, 08:37
Toen de wereldbevolking nog maar 1/5e was van de wereldbevolking vandaag toen ook waren er hongersnoden, pestepidemies, enz.

Het bevolkingsaantal is dus niet het probleem.

Het is vooral de geïndustrialiseerde wereld die het probleem veroorzaakt.

Dat is iets anders dan de problemen afwentelen op ontwikkelingslanden waar de bevolking te snel zou groeien.

Ik weet het m'n draaikolk-jezuïetje, maar toen was de kennis over velerlei terrein nog niet aanwezig. Was dat wel zo, dan was dat destijds allemaal te verhelpen geweest, nu niet meer. Nu hebben we de kennis wel, maar zijn we met veel te veel mensen.

Dat, en de sterk toegenome levensverwachting, wel degelijk. Tenzij jij het beter weet dan de ecologen. Ik ga daar voorlopig niet van uit, maar wie weet.

De hitech van de geïndustrialiseerde wereld zal heel hard nodig zijn om te redden wat er nog te redden valt, maar als aan het zinloos gefok geen einde komt, is het allemaal voor de kat z'n kul.

Je bent een gemeen loeder jezuïetje. Ik wentel helemaal niet de problemen af op de ontwikkelingslanden. Ik stelde alleen maar dat om iedereen een behoorlijk bestaan te bieden - we nu al meerdere aardes nodig hebben, en die hebben we niet.

mark61
12-08-11, 08:41
Wooow, deze post ga ik inkaderen en aan de muur hangen.

De bevolking stijgt inderdaad nog steeds en zal dat nog wel enkele tientallen jaren blijven doen, dat ligt aan de toegenomen levensverwachting zoals je zelf al aangaf.

Het is evenwel de logica zelve dat als het aantal geboortes niet meer toeneemt op termijn ook de totale bevolking niet meer zal toenemen. Het hoogste punt van de curve is nabij.

Blijft natuurlijk de vraag hoe je zoveel mensen een kwaliteitsvol leven kan garanderen. Ik zou zeggen, investeren in hernieuwbare energie, betere landbouwmethodes, enz. Het principe de vervuiler betaalt toepassen. Technologie kan bijdragen aan de vervuiling van de planeet, maar kan ook dienstig zijn om de boel weer op te kuisen.

Stel je niet aan. Ik geef het altijd toe en bied altijd mijn excuses aan als ik iets verkeerd heb.

Nee, want 1) niets garandeert dat de trend wordt doorgezet. Verder neemt 2) overal de levensverwachting toe. We zitten op dit moment in een steile bevolkingstoename-curve en de VN voorspelt 3 scenario's: 1 waarin die groei gewoon doorgaat, en 2 waarin die in verschillende mate afneeemt. Voorlopig zijn dat alleen voorspellingen.

Jij zei:

Probleem van overbevolking van planeet is al 20 jaar opgelost

Dat is volstrekt gelul en ik vind grapjes maken over het onderwerp geschift. Dat is, zoals jij altijd zo graag zegt, 'over de ruggen' van honderden miljoenen hongerigen en zieken.

mark61
12-08-11, 08:42
Je wil dat ik zo'n oplossing in enkele regels formuleer op een internetforum ? Dat zou een ridiculisering zijn van de hele problematiek.

Maar goed, toch enkele opmerkingen. Hongersnoden zijn van alle tijden. Die waren er ook al meer dan een eeuw geleden toen de werelbevolking nog maar een fractie was van wat ze vandaag is. De zogenaamde overbevolking is niet de oorzaak van hongersnoden.

Voor de rest beveel ik een goed overheidsbeleid aan en investeringen in betere landbouwmethodes.

Misschien kan je ter illustratie dit fragmentje eens bekijken ivm de actuele hongersnood in de hoorn van Afrika. Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.1082117)

Godallemachtig wat een dom gelul. Schaam jij je niet?

knuppeltje
12-08-11, 08:44
Je wil dat ik zo'n oplossing in enkele regels formuleer op een internetforum ? Dat zou een ridiculisering zijn van de hele problematiek.

Kijk eens aan. Eerst alsmaar doen of het allemaal zo eenvoudig is, maar als er dan om oplossingen wordt gevraagd, dan is meneer niet thuis.