PDA

Bekijk Volledige Versie : Mishandelde student weigert Engeland te verlaten na rellen



Marsipulami
12-08-11, 15:16
Mishandelde student weigert Engeland te verlaten na rellen

12/08/11, 09u48

http://www.youtube.com/watch?v=Le2APBnebUA


De beelden gingen eerder deze week de hele wereld rond. Zelfs premier David Cameron kreeg enkel het woordje "walgelijk" over zijn lippen. De Maleisische student Asyraf Haziq werd tijdens de rellen in Londen mishandeld en bestolen. Bij zijn ontslag uit het ziekenhuis stelde de jongeman echter dat hij nog steeds gek is op Engeland.


Asyraf Haziq werd eerst mishandeld door twee jongeren en lag hevig bloedend op de grond, toen twee andere jongens hem kwamen helpen. Maar terwijl de ene Asyraf rechtop hielp, was de andere de portefeuille en gsm uit de rugzak van het slachtoffer aan het stelen. Zijn familie in Maleisië wou na het zien van de schandelijke beelden dat Asyraf naar huis zou terugkeren, maar dat is de student niet van plan.

"Engeland is geweldig!", zei hij aan de pers toen hij het ziekenhuis mocht verlaten. "Ik wilde zo graag naar dit land komen, ik heb geen slecht gevoel over wat er gebeurd is." Asyraf vindt het incident triest voor de mensen die het gedaan hebben. "Sommigen van hen zijn nog kinderen. De jongens die me mishandelden zaten volgens mij nog op de lagere school."

Asyraf Haziq werd door de gruwelijke aard van de beelden het symbool van de Londense waanzin. Zelfs premier David Cameron verwees specifiek naar de aanval op de jongeman. In Engeland heerst nu vooral woede tegenover de relschoppers. De politie heeft al verschillende daders opgepakt en voor de rechter gebracht. Ook één van de dieven van Asyraf is inmiddels gearresteerd. (AD/gb)

mark61
12-08-11, 16:53
Jaha Sallah en Ait, heerlijke anti-kapitalistische opstand maar weer. 5 doden en counting.