PDA

Bekijk Volledige Versie : Westerse revolutie is intifada van consumenten



Harts intelligentie
13-08-11, 01:09
Westerse revolutie is intifada van consumenten


Bron : De Volkskrant on line, 12 Augustus , 2011

Westerse revolutie is intifada van consumenten - Buitenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2847740/2011/08/12/Westerse-revolutie-is-intifada-van-consumenten.dhtml)

Harts intelligentie
13-08-11, 02:33
western folks , try to confront ur own demons, instead of using islam /muslims as scapegoats

mainstream western propaganda against islam /muslims was/is designed to make u focuss on islam /muslims instead of focussing on ur own demons as i said here below & as those UK riots had shown once again = the UK riots had shown once again that western moral , economic political intelletual & other bankrupcies failures have nothing to do with islam /muslims

Harts intelligentie
13-08-11, 02:37
Geest Armoede & Moreel Verval in Het Westen

Bron : Me ,Myself & I , August 12, 2011


The UK riots had shown once again how western materialistic individualistic egocentric selfish overconsumption cultures societies are fundamentally sick under liberal democracy & under democracy's economic wing = the greedy unjust capitalist neo-liberalism + under the a-moral materialistic liberal ethics without a heart or soul dominating in the world today , even internationally between nations = kantian, utilitarianist , contractarianist

so, the UK riots had shown , as the French & LA ones had previously how deeply & fundamentally unjust corrupt discriminatory utopic ...western societies are in fact, despite all that fancy romantic sophisticated liberal hypocrit talk , & had shown how many western individuals are vulgar greedy selfish egocentric a-social opportunistic beasts as most of the Dutch guys here in this forum are in fact .................= Frankeinstein's monsters of liberal democray & capitalism

How come , do u think ?

Liberal democracy as an idea that failed to be realised on the reality ground as christianity was /did , not to mention the so-called multiculturalism under liberal democracy that has turned out to be a total failure , no wonder

Liberal democracy & capitalism as so-called 'superior " or as the "highest " forms of culture that dominate all other cultures by proclaiming themselves as the "universal " cultures by excluding all other cultures in fact = a form of fascism = darwinian biological ecological approach of cultures = capitalism & liberal democracy as the "end of history " : the so-called final victory of capitalism & liberal democracy ,while judgements of value such as "superior " or "inferior ' , higher or lower make no sense whatsoever neither according to the very a-moral materialistic version of evolution nor according to the a-moral materialistic liberal ethics , ironically enough = a paradox

Even to say that Man is 'superior " to the rest of the other living beings makes no sense either ,according to those same evolutionary & liberal ethics

so, wake up, guys & try to address the issues at hand instead of projecting all ur fears, failures, wrongdoings , shortcomings , crimes, bad sides, ...on islam & muslims = old-new western imperialistic tactic

All those mainstream western unnuanced attacks propaganda against islam /muslims were/are in fact just sophisticated afleidingsmanoeuvres , to use ur language, in order to make u focuss ur attention on muslims /islam as the new scapegoats instead of focussing on ur own fundamental problems, afleidingsmanoeuvres in order to try to revive that dead- declared modernism ....declared -dead by post-modernism, in order to justify western neo-imperialism against islam /muslims, in order to stop , demonize muslims ' awakening & muslims ' legetimate resistance against all sorts of western neo-imperialism= intellectual, moral ethical, psychological spiritual social economic political , military ... neo-imperialism

Long story

Do tell me about it , appreciate , thanks indeed

Harts intelligentie
13-08-11, 02:43
...............

foxcave
13-08-11, 06:38
Helemaal correct, ik snap er dan ook niets van dat al dat tuig, o sorry, al die demonstranten geen vliegticket eisen om naar een willekeurig land te vliegen waar het beter is volgens hun, ik kan Pakistan, Afghanistan of welke stan dan ook sterk aanbevelen.

Eric de Blois
13-08-11, 06:55
western individuals are vulgar greedy selfish egocentric a-social opportunistic beasts as most of the Dutch guys here in this forum are in fact Frankeinstein's monsters of liberal democray & capitalism

Do tell me about it , appreciate , thanks indeed

Oh:

Westerse mensen zijn vulgaire hebzuchtige, egoïstische, egocentrische, asociale en opportunistische beesten zoals de meeste van de Nederlandse jongens hier in dit forum. Ze zijn in feite de Frankeinstein monsters van het liberale kapitalisme democratie en kapitalisme.

Met zo'n overduidelijke mening is iedere conversatie met jou bij voorbaat volstrekt zinloos. Maar in jouw geval naast het fulmineren op het kwaadaardige westen wel fijn blijven hangen in die beestachtige omgeving, omdat het consumeren van westerse spulletjes toch wel prettig is.

Ik ben het er wel mee eens dat niet alles in de vrijemarkteconomie rechtvaardig is. Er valt veel te verbeteren. Maar dat is nog wat anders dan alle Westerse mensen vulgaire hebzuchtige, egoïstische, egocentrische, asociale en opportunistische beesten noemen. Waarom zijn volgens jou al die moslim's dan naar het westen gekomen? Om westerlingen te bekeren of om fijn mee te kunnen doen met consumeren? Ik denk vooral dat laatste. Kijk ook even naar de VAE en zie wat er gebeurd wanneer moslim's veel geld in handen krijgen. Dat overtreft zelf's westerse gewoonten. Met de luie reet op een oliebronnetje zitten en die worstige vingertjes openhouden om dollars op te vangen, terwijl westerse bedrijven voor de nodige techniek moeten zorgen om in de mega hebberige behoefte te voorzien. Hoe zielig. Daar maakte Rushdie nog grapjes over. Toen al. En maar klagen over het westen. De meeste privé 747 400's zijn in handen van arabieren. Als je tijdens het bidden je smoel naar mekka richt, doe dan eens je ogen open. Misschien zie je dan ook vulgaire hebzuchtige, egoïstische, egocentrische, asociale en opportunistische beesten in die richting.


Helemaal correct, ik snap er dan ook niets van dat al dat tuig, o sorry, al die demonstranten geen vliegticket eisen om naar een willekeurig land te vliegen waar het beter is volgens hun, ik kan Pakistan, Afghanistan of welke stan dan ook sterk aanbevelen.

Helemaal mee eens. In Iran, Egypte, Pakistan of Afghanistan is alles veel rechtvaardiger geregeld. Gauw tickets bestellen!

Harts intelligentie
13-08-11, 20:21
Helemaal correct, ik snap er dan ook niets van dat al dat tuig, o sorry, al die demonstranten geen vliegticket eisen om naar een willekeurig land te vliegen waar het beter is volgens hun, ik kan Pakistan, Afghanistan of welke stan dan ook sterk aanbevelen.

slecht ongenuanceerd artikel

kan je toch niet de problemen van die mensen ontkenen , dummy

ze worden benadeeld door het systeem , door kapitalistisch neo-liberalisme ...

dat ander landen het slechter doen wat dat betreft is geen argument juist

God back to school, silly

not to that of de volkskrant haha

Slinger
13-08-11, 20:58
slecht ongenuanceerd artikel

kan je toch niet de problemen van die mensen ontkenen , dummy

ze worden benadeeld door het systeem , door kapitalistisch neo-liberalisme ...

dat ander landen het slechter doen wat dat betreft is geen argument juist

God back to school, silly

not to that of de volkskrant haha

Of wat denk je van Syrië als toevluchtsoord voor degenen die het vervloekte westen zat zijn?

Harts intelligentie
13-08-11, 21:01
Of wat denk je van Syrië als toevluchtsoord voor degenen die het vervloekte westen zat zijn?

self-refuting non-sense

say something ontopic , that's no argument

Slinger
13-08-11, 21:05
Of wat denk je van Syrië als toevluchtsoord voor degenen die het vervloekte westen zat zijn?

Er is nu eenmaal geen beter systeem. Het westerse systeem is het beste op allerlei gebied. Zowel wat het politiek-economische systeem betreft, als de verdeling van kennis en rijkdom.

Kortman
14-08-11, 00:17
Er is nu eenmaal geen beter systeem. Het westerse systeem is het beste op allerlei gebied. Zowel wat het politiek-economische systeem betreft, als de verdeling van kennis en rijkdom.

Vooral de kennis dank zij dat ,,westen,, konden de lieverdjes die plunderden en willekeurig sloopten hun ,,nuttige ,,werk doen dankzij de mobieltjes enz konden ze elkaar gauw oproepen waar wat te roven en te stelen was :D
van daar dat ook de mobile telefoontjes hoog op hun verlang lijstje staan .

Harts intelligentie
14-08-11, 01:19
Er is nu eenmaal geen beter systeem. Het westerse systeem is het beste op allerlei gebied. Zowel wat het politiek-economische systeem betreft, als de verdeling van kennis en rijkdom.

haha

Islam is the best idea , way of life , economic political social juridical , individualistic holistic collective multidimentional , intellectual, spiritual, material ....view of life & beyond ever that was realised on the reality ground once , & will do the same in the future after the current muslims ' well deserved decline that was caused by the fact that muslims had betrayed their own faith paradigms in many ways

since then , the west tried to invent an idea of its own based on islam mainly & on its Roman -Greek heritage translated by muslims

do not forget that liberal democracy has a lot to thank islam for as i told u many times before = u just never listen

see what's happening in the west : one economic -financial crisis after the other , inequalities, riots, discrimination , exclusions, poverty, unemployment , injustices ......= that's not my idea or definition of the best system haha

Liberal democracy was an idea that could not be realised on the reality ground as the case was with christianity , not to mention that so-called multiculturalism under liberal democracy that was a total failure

multiculturalism that has never existed in the west in fact : liberal democracy as a form of culture dominating all other cultures = monoculturalism = a form of fascism

P.S. Islam was an idea that was realised on the reality ground once in the glory time of islam & will be realised on the reality ground once again in the future

Bofko
14-08-11, 11:49
Trouwens. Plunderingen zijn van alle tijden en alle plaatsen. Het is een van de meeste laagdrempelige criminele activiteiten.
Het schijnt ook op redelijke schaal voorgekomen te zijn direct na de bombardementen van Rotterdam in 1940.

Slinger
14-08-11, 11:51
haha

do not forget that liberal democracy has a lot to thank islam for as i told u many times before = u just never listen



hihi


Je hebt nog nooit ook maar één concreet ding kunnen noemen.

BlackBox
14-08-11, 16:04
slecht ongenuanceerd artikel

kan je toch niet de problemen van die mensen ontkenen , dummy

ze worden benadeeld door het systeem , door kapitalistisch neo-liberalisme ...

dat ander landen het slechter doen wat dat betreft is geen argument juist

God back to school, silly

not to that of de volkskrant haha
Walgelijk dat de rellen en plunderingen omschreven worden als 'intafada'.
Ook een manier om de Palestijnse vrijheidsstrijd neer te halen.

Harts intelligentie
14-08-11, 17:21
Walgelijk dat de rellen en plunderingen omschreven worden als 'intafada'.
Ook een manier om de Palestijnse vrijheidsstrijd neer te halen.

had me ook wel opgevallen , maar heb je verder iets zinnigs te melden ?

intifada van de armen dus dan

Slinger
14-08-11, 17:27
had me ook wel opgevallen , maar heb je verder iets zinnigs te melden ?

intifada van de armen dus dan

Het zijn geen armen. Ze hebben allemaal minimaal een uitkering, velen een goede baan.

Het is een intifada van de hebzuchtigen.

BlackBox
14-08-11, 17:54
intifada van de armen dus dan
Nope, gelegenheid maakt de dief.

Harts intelligentie
14-08-11, 20:51
Nope, gelegenheid maakt de dief.

I see it as a popular legetimate uprising that gotta out of hand , paving the way for criminal opportunists to take what they want , creating chaos in the process, the same happened in LA for example in 1992...

tja, if people would suffer from al lots of frustrations, legetimate grievances, inequalities, injustices , discrimination, exclusions ....they would take the first best chance to take a revenge

Do not forget that capitalist neo-liberalism is THE main cause of all that , privileging the rich at the expense of the poor .....................long story

Slinger
14-08-11, 21:28
I see it as a popular legetimate uprising that gotta out of hand

Nou, echte idealisten, deze dieven van luxe-goederen...

(leen)
14-08-11, 21:42
Nope, gelegenheid maakt de dief.

Dat hoeft natuurlijk niet,ook bij gelegenheid blijft mijn en dein aan de orde.
De een steelt gemakkelijker dan de ander,maar toch is het mans eigen keuze.

Bofko
14-08-11, 22:51
Dat hoeft natuurlijk niet,ook bij gelegenheid blijft mijn en dein aan de orde.
De een steelt gemakkelijker dan de ander,maar toch is het mans eigen keuze.
Stelen mag niet. Open deur.Daar is iedereen het over eens.

Desalniettemin maakt de gelegenheid de dief.

TonH
14-08-11, 23:44
Stelen mag niet. Open deur.Daar is iedereen het over eens.

Desalniettemin maakt de gelegenheid de dief.

Ergens staat me de slogan "Bezit is diefstal" voor de geest vanuit het anarchisme. En nog steeds heeft dat nogal wat aanhangers... Dus het is wat prematuur om te stellen dat iedereen het er over eens is. Toch?

Oh en 'proletarisch winkelen' is ook zo'n tijdje 'in' geweest...

BlackBox
15-08-11, 00:37
I see it as a popular legetimate uprising that gotta out of hand , paving the way for criminal opportunists to take what they want , creating chaos in the process, the same happened in LA for example in 1992...

tja, if people would suffer from al lots of frustrations, legetimate grievances, inequalities, injustices , discrimination, exclusions ....they would take the first best chance to take a revenge

Do not forget that capitalist neo-liberalism is THE main cause of all that , privileging the rich at the expense of the poor .....................long story
Wat er gebeurt is hooguit een tijdelijke machtsverschuiving binnen een systeem van het recht van de sterkste. Het enige resultaat zal zijn dat de repressie nog groter gaat worden en om de schade te betalen zullen uiteindelijk de armen in de eigen samenleving en in de 3e wereld nog meer uitgebuit gaan worden.

De aanleiding van de rellen was de dood onder verdachte omstandigheden van een Jamaïcaanse gangster. Maar degenen die verantwoordelijk zijn voor de dood van die man kunnen gezien het gedrag van zijn "wrekers" met een uitgestreken gezicht zeggen dat hun 'shoot first then ask questions' terecht was.

Harts intelligentie
15-08-11, 01:10
[QUOTE=BlackBox;4796399]Wat er gebeurt is hooguit een tijdelijke machtsverschuiving binnen een systeem van het recht van de sterkste. Het enige resultaat zal zijn dat de repressie nog groter gaat worden en om de schade te betalen zullen uiteindelijk de armen in de eigen samenleving en in de 3e wereld nog meer uitgebuit gaan worden.


totaal mee eens , het gaat nog slechter worden, ik houd mijn hart al vast ....met de ondergang van hebzuchtig onrechtvaardig kapitalisme als onvermijdelijke einde resultaat op lang termijn

de onvermijdelijk val van kapitalisme als de economisch vleugel van liberaal democratie zal sociaal onrust & politiek extremisme produceren met de val van democratie als gevolg



De aanleiding van de rellen was de dood onder verdachte omstandigheden van een Jamaïcaanse gangster. Maar degenen die verantwoordelijk zijn voor de dood van die man kunnen gezien het gedrag van zijn "wrekers" met een uitgestreken gezicht zeggen dat hun 'shoot first then ask questions' terecht was


nee, niet mee eens , je bent niet op de hoogte van de feiten wat dat betreft , want de dood van die man was slechts de katalysator die die rellen had getriggered : the only fired shots were those of the police as forensics showed afterwards in total contrast with what the police originally said in that regard

er waren er bovendien al talloze redenen om zulke rellen te voorspellen of te triggeren = ongelijkheden, discriminatie, uitsluiting , werkloosheid, police brutality ............geen tijd om je van links te voorzien= zie mijn topics daarover hier

BlackBox
15-08-11, 01:19
nee, niet mee eens , je bent niet op de hoogte van de feiten wat dat betreft , want de dood van die man was slechts de katalysator die die rellen had getriggered : the only fired shots were those of the police as forensics showed afterwards in total contrast with what the police originally said in that regard

er waren er bovendien al talloze redenen om zulke rellen te voorspellen of te triggeren = ongelijkheden, discriminatie, uitsluiting , werkloosheid, police brutality ............geen tijd om je van links te voorzien= zie mijn topics daarover hier
De feiten ken ik. Maar vanwege de rellen is er een grote kans dat de killers er mee weg komen.

Al de experts met hun houding ' I told you so'; ik geloof ze niet. Makkelijk praten achteraf.
Alle sociaal-economische en sociaalculturele omstandigheden kenden ze van tevoren.
Dus het enige dat er gaat gebeuren is dat er fatalistisch gezegd gaat worden dat er voorlopig niet veel kan veranderen en dat er voorlopig extra vrijheid inperkende maatregelegen getroffen zullen worden om herhaling te voorkomen.
Maar voorlopig gaat dan telkens verlengd en verlengd worden.

Harts intelligentie
15-08-11, 01:23
Ergens staat me de slogan "Bezit is diefstal" voor de geest vanuit het anarchisme. En nog steeds heeft dat nogal wat aanhangers... Dus het is wat prematuur om te stellen dat iedereen het er over eens is. Toch?

Oh en 'proletarisch winkelen' is ook zo'n tijdje 'in' geweest...

Precies :

I do consider the property of extremely rich people, capitalists , multinationals ...as theft indeed

Harts intelligentie
15-08-11, 01:29
De feiten ken ik. Maar vanwege de rellen is er een grote kans dat de killers er mee weg komen.

Al de experts met hun houding ' I told you so'; ik geloof ze niet. Makkelijk praten achteraf.
Alle sociaal-economische en sociaalculturele omstandigheden kenden ze van tevoren.
Dus het enige dat er gaat gebeuren is dat er fatalistisch gezegd gaat worden dat er voorlopig niet veel kan veranderen en dat er voorlopig extra vrijheid inperkende maatregelegen getroffen zullen worden om herhaling te voorkomen.
Maar voorlopig gaat dan telkens verlengd en verlengd worden.

well , the western states will be becoming police states at the service of the rich , the capitalists , the multinationals at the expense of the underclass

Instead of changing the system radically , instead of admitting the injustices , inequalities , exclusions , intolerance , hate , political extremism, social unrest , huge unemployment ..................produced by capitalist neo-liberalism , western countries will just stick to the system even if that would mean offering democracy & social justice themselves at the altar of capitalism , even if that would mean continuing to crush the underclass ...


.............

see this "scientific " approach to those riots :

Rabble with a Cause: Were the London Riots a Spontaneous Mass Reaction or a Rational Response?


Source : Scientific American on line , August 12, 2011

Rabble with a Cause: Were the London Riots a Spontaneous Mass Reaction or a Rational Response?: Scientific American (http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=rabble-with-a-cause)

(leen)
15-08-11, 12:02
Stelen mag niet. Open deur.Daar is iedereen het over eens.

Desalniettemin maakt de gelegenheid de dief.

Voor de eerlozen i.d.d.
Dan is elke gelegenheid een kans,en als het even kan met een vaag principeargumentje.

Bofko
15-08-11, 12:13
Ergens staat me de slogan "Bezit is diefstal" voor de geest vanuit het anarchisme. En nog steeds heeft dat nogal wat aanhangers... Dus het is wat prematuur om te stellen dat iedereen het er over eens is. Toch?

Oh en 'proletarisch winkelen' is ook zo'n tijdje 'in' geweest...

:engel: Vooral gebezigd door bezitslozen dan wel weinig-bezittenden. Errug opportunistische ideologie.

Ja, niet iedereen is het erover eens. Maar daar volgt vervolgens niet automatisch uit dat je het recht in eigen hand moet nemen.

Bofko
15-08-11, 12:26
Voor de eerlozen i.d.d.
Dan is elke gelegenheid een kans,en als het even kan met een vaag principeargumentje.

Je begrijpt het verschil niet tussen prescriptie en descriptie.Of normatieve en analyserende uitspraken.

'Gelegenheid maakt de dief' is geen uitspraak over principes, geen normatieve uitspraak. Maar gewoon een constatering.Net als 'er vinden 250 moorden per jaar in Nederland plaats'. Er wordt totaal niet ingegaan op de redenen van die moorden.
'Je mag niet stelen' is wél een normatieve uitspraak.

M.a.w. Om bij jou thuis diefstal te voorkomen kun je beter de deuren sluiten dan een briefje klaar leggen voor de dief waarin staat dat hij niet mag stelen.

TonH
16-08-11, 00:01
:engel: Vooral gebezigd door bezitslozen dan wel weinig-bezittenden. Errug opportunistische ideologie.

Ja, niet iedereen is het erover eens. Maar daar volgt vervolgens niet automatisch uit dat je het recht in eigen hand moet nemen.

Ja onder bepaalde studenten was het ook een gewoonte. Even een kogelbiefstuk met kruidenboter bij de AH 'halen'. En nooit eens een gewone karbonade. Natuurlijk Grolsch en echt niet het goedkopere bocht. Want princiepes mochten niet in de weg van goede smaak staan. :D

En dat automatisme dichten velen er wel aan toe. Of je doet het zoals Hi hier boven zegt, dat elke rijke bestolen moet worden, want zijn bezit is gestolen... :confused:

Harts intelligentie
16-08-11, 01:34
America Is a Spark Away From Riots of Its Own By Bill Boyarsky

Source : truthdig.com, August 11, 2011

Bill Boyarsky: America Is a Spark Away From Riots of Its Own - Truthdig (http://www.truthdig.com/report/item/america_is_a_spark_away_from_riots_of_our_own_2011 0811/)

Bofko
16-08-11, 01:47
En dat automatisme dichten velen er wel aan toe.

Dan zijn ze gefrustreerd of onwetend of ze hebben ze niet alle 3 op een rijtje.

'Bezit' (materieel bezit) zit diep in de menselijke belevingswereld. Ideologieën dienen aan te sluiten op een reeel mensbeeld. Zo niet dan sterven ze een langzame dood. Vandaar het failliet van o.a. het communisme.
Het geeft ook min of meer het failliet aan van de ouderwetse economische wetenschap. Deze vooronderstelt de homo economicus : een economisch rationeel handelend wezen. Praktijk is niet zo. Veel economische beslissingen gaan op gevoel en zijn irrationeel. En dat maakt economie onvoorspelbaar.

Los daarvan is er wel een goede discussie te voeren over de grootte van het bezit en of er een maximum en minimum aan moet zijn.



Of je doet het zoals Hi hier boven zegt, dat elke rijke bestolen moet worden, want zijn bezit is gestolen... :confused:
Recht in eigen hand nemen is ontoelaatbaar. Mensen zijn meesterlijk in het toe-redeneren naar hun eigen belangen. Maar voor een samenleving is dat funest.

Harts intelligentie
16-08-11, 01:51
Rabble with a Cause: Were the London Riots a Spontaneous Mass Reaction or a Rational Response?


Source : Scientific American on line , August 12, 2011

Rabble with a Cause: Were the London Riots a Spontaneous Mass Reaction or a Rational Response?: Scientific American (http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=rabble-with-a-cause)

TonH
16-08-11, 21:36
Dan zijn ze gefrustreerd of onwetend of ze hebben ze niet alle 3 op een rijtje.

'Bezit' (materieel bezit) zit diep in de menselijke belevingswereld. Ideologieën dienen aan te sluiten op een reeel mensbeeld. Zo niet dan sterven ze een langzame dood. Vandaar het failliet van o.a. het communisme.
Het geeft ook min of meer het failliet aan van de ouderwetse economische wetenschap. Deze vooronderstelt de homo economicus : een economisch rationeel handelend wezen. Praktijk is niet zo. Veel economische beslissingen gaan op gevoel en zijn irrationeel. En dat maakt economie onvoorspelbaar.

Los daarvan is er wel een goede discussie te voeren over de grootte van het bezit en of er een maximum en minimum aan moet zijn.


Recht in eigen hand nemen is ontoelaatbaar. Mensen zijn meesterlijk in het toe-redeneren naar hun eigen belangen. Maar voor een samenleving is dat funest.

Eens met dit alles.