PDA

Bekijk Volledige Versie : Thaise politie redt duizendtal honden van kookpot



Marsipulami
13-08-11, 09:58
Thaise politie redt duizendtal honden van kookpot


Handelaars krijgen 23 euro per slachthond

© epa De Thaise autoriteiten hebben een duizendtal honden van de dood gered. De dieren waren in zeer kleine kooien opgesloten en op weg naar Vietnam, om er gekookt en opgegeten te worden.

De politie onderschepte vier vrachtwagens vol honden tijdens een operatie donderdagavond in de provincie Nakhon Phanom, nabij de grens met Laos. Een verantwoordelijke van de provincie preciseerde dat 1.011 honden naar een asiel overgebracht zijn, 119 andere honden overleden door verstikking in de kleine kooien of omdat ze door de dierenhandelaars uit de vrachtwagens gesmeten werden toen die aan de politie trachtten te ontkomen.

Twee Thai en een Vietnamees zijn beschuldigd van illegale handel en transport van dieren. De maximumstraf daarvoor bedraagt in Thailand een jaar cel en een boete tot 20.000 baht (470 euro). Volgens de politie brengen de honden in Vietnam zowat 23 euro per dier op. (belga/vsv)

knuppeltje
13-08-11, 13:58
Waarom wel varken smaar geen honden?

Zolang ze maar van de poezen afblijven, verde maakt het me geen moer uit. :student:

foxcave
13-08-11, 15:09
Deze snap ik eerlijk gezegd ook niet, waarom wel andere dieren eten maar geen honden.

Kortman
13-08-11, 23:53
Deze snap ik eerlijk gezegd ook niet, waarom wel andere dieren eten maar geen honden.

Misschien om de ,,hondse,,manier van vervoer laat staan hoe ze de stumper afmaken.
www.telegraaf.nl - fotovenster (http://www.telegraaf.nl/jsp/foto_window.jsp?id=http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00881/hondengered_881710d.jpg&caption=) &copyright=epa &artid=10363738&artsec=buitenland&artparsec=buitenland&arttit=Thaise politie redt 1800 honden uit de pan
:kotsen2:

knuppeltje
14-08-11, 08:31
Misschien om de ,,hondse,,manier van vervoer laat staan hoe ze de stumper afmaken.

Moet je eens kijken wat er allemaal met varkens gebeurt voordat die op je bordje liggen.

foxcave
14-08-11, 11:00
Moet je eens kijken wat er allemaal met varkens gebeurt voordat die op je bordje liggen.

Of runderen of schapen of geiten, sommigen staan toe te kijken hoe hun ouders worden geslacht voor ze zelf aan de beurt zijn.

Kortman
14-08-11, 12:25
Moet je eens kijken wat er allemaal met varkens gebeurt voordat die op je bordje liggen.

Ook dat is gruwelijk , met dit verschil dat er hier tenminste wat aan gedaan wordt!
En dat is nu net het vermeldenswaardige Nieuws waarover dit topic gaat.
Andere landen gaan nu ook al op dieren welzijn letten of het nu een koe of schaap,varken ,hond ,kat of konijn is het gaat om de manieer waarop.
Maar daar integen haal jij de alom bekende gruwelijkheden weer te voorschijn die helaas nog steeds plaats vinden!
Ja ook hier nog in NEDERLAND maar het is in elk geval bij de wet strafbaar en dat is nu ook blijkbaar doorgedrongen tot THAILAND.
Dus in dat kader gezien een min of meer goed bericht !

knuppeltje
14-08-11, 12:34
Ook dat is gruwelijk , met dit verschil dat er hier tenminste wat aan gedaan wordt!

Vertel eens?

Regeltjes betekenen helemaal niets als daar niets mee wordt gedaan.

Shit, vergeet ik de caviakops weer.

knuppeltje
14-08-11, 12:35
Of runderen of schapen of geiten, sommigen staan toe te kijken hoe hun ouders worden geslacht voor ze zelf aan de beurt zijn.

Ten hemel schreiende taferelen meneer, wat ik u brom.