PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtone en gelovige meisjes nemen meer seksuele risico's



Marsipulami
15-08-11, 12:04
Allochtone en gelovige meisjes nemen meer seksuele risico's

15/08/11, 09u56

Meisjes van allochtone origine en gelovige meisjes vertonen meer seksueel risicogedrag, hebben minder kennis van anticonceptie en hebben minder seksuele ervaring in vergelijking met hun niet-gelovige of Belgische leeftijdsgenoten. Dat blijkt uit een masterscriptie van Dr. Hannah De Ruelle, onder leiding van Dr. Katleen Keppens en professor Marleen Temmerman (UGent).

De Ruelle stelde vast dat 4,5 procent van de 239 meisjes tussen 14 en 18 jaar, die patiënt zijn bij het Wijkgezondheidscentrum Botermarkt in Ledeberg, al één of meerdere keren zwanger was. Daarnaast kwam nog eens 4,2 procent van de meisjes vragen om een zwangerschapstest. Een kleine drie procent onderging al een abortus.

De Ruelle onderzocht welke jongeren seksueel risicogedrag vertoonden. "Van de seksueel actieve jongeren zei de helft al onbeschermde seks gehad te hebben. Gelovige meisjes, zowel katholiek als moslim, hadden minder seksuele ervaring dan niet-gelovige leeftijdsgenoten. De groep die seksuele ervaring had, had beduidend meer onbeschermde seksuele contacten. Hetzelfde gold voor jongeren uit een gemengd huwelijk of waarvan beide ouders allochtone origine hebben."

Er werd geen relatie vastgesteld tussen seksueel risicogedrag en leeftijd of onderwijsniveau. "Hoe jonger, hoe slechter de kennis van anticonceptie. Gelovige meisjes en meisjes met een allochtone origine scoorden ook slechter."

Volgens De Ruelle is het een taak van de huisarts om het thema voorbehoedsmiddelen bij die groep jongeren actief ter sprake te brengen. "Er moet vooral aandacht gegeven worden aan concrete situaties en het praktisch gebruik van de pil en de noodpil." (belga/vsv)

Marsipulami
15-08-11, 12:24
Volgens De Ruelle is het een taak van de huisarts om het thema voorbehoedsmiddelen bij die groep jongeren actief ter sprake te brengen. "Er moet vooral aandacht gegeven worden aan concrete situaties en het praktisch gebruik van de pil en de noodpil."

Men zou die meisjes natuurlijk ook kunnen aanraden om te wachten met sexuele betrekkingen totdat er een definitieve partnerkeuze is gemaakt.

Soldim
15-08-11, 12:29
Men zou die meisjes natuurlijk ook kunnen aanraden om te wachten met sexuele betrekkingen totdat er een definitieve partnerkeuze is gemaakt.

Persoonlijk ben ik meer voor het steriliseren van hen die thuis geen adequate sexuele voorlichting krijgen.

Marsipulami
15-08-11, 12:32
Persoonlijk ben ik meer voor het steriliseren van hen die thuis geen adequate sexuele voorlichting krijgen.

Oh, ik wist niet dat jij gesteriliseerd was.

foxcave
15-08-11, 13:01
Persoonlijk ben ik meer voor het steriliseren van hen die thuis geen adequate sexuele voorlichting krijgen.


Vergeet daarbij de ouders niet, je moet natuurlijk wel voorzorgen nemen.

Soldim
15-08-11, 13:06
Oh, ik wist niet dat jij gesteriliseerd was.

Ik ook niet. Vertel?

Marsipulami
15-08-11, 13:10
Ik ook niet. Vertel?

Tja, men zou verwachten dat de adviezen die men aan anderen geeft in de eerste plaats zelf ook toepast.

mark61
15-08-11, 13:26
Men zou die meisjes natuurlijk ook kunnen aanraden om te wachten met sexuele betrekkingen totdat er een definitieve partnerkeuze is gemaakt.

Dat 'advies' van thuis is nou net de oorzaak van ongewenste zwangerschappen. Zie ook Amerikaanse maagdtothuwelijkers.

Marsipulami
15-08-11, 13:32
Dat 'advies' van thuis is nou net de oorzaak van ongewenste zwangerschappen. Zie ook Amerikaanse maagdtothuwelijkers.

Volgens mij zijn mensen met een vrije wil in staat om hun sexuele aandrang te beheersen.

Als dat niet zo was, dan zou men best zo snel mogelijk verkrachting uit het strafrecht halen.

H.P.Pas
15-08-11, 13:48
Volgens mij zijn mensen met een vrije wil in staat om hun sexuele aandrang te beheersen.



Sure. Maar mensen met een vrije wil willen dat niet altijd.

Marsipulami
15-08-11, 13:54
Sure. Maar mensen met een vrije wil willen dat niet altijd.

In dat geval moet men de nodige voorzorgen nemen om soa's en eventueel zwangerschap te voorkomen.

Nietemin blijft het een verdienstelijke alternatieve optie om sexuele omgang voor te behouden voor die relaties die gekenmerkt worden door wederzijdse liefde, duurzaamheid en trouw.

Soldim
15-08-11, 13:58
Tja, men zou verwachten dat de adviezen die men aan anderen geeft in de eerste plaats zelf ook toepast.

In dat geval maak je geen zorgen; ik heb voldoende voorlichting gekregen om tot nog toe zonder ongelukjes in de vorm van ongewenst nageslacht het leven door te komen ;)

H.P.Pas
15-08-11, 14:31
In dat geval moet men de nodige voorzorgen nemen om soa's en eventueel zwangerschap te voorkomen.


Uiteraard. Kwestie van verantwoordelijkheid.
Gelovig opgevoeden blijken die verantwoordelijkheid relatief slechter waar te (kunnen) nemen.
Manco in de opvoeding.

mark61
15-08-11, 20:12
Volgens mij zijn mensen met een vrije wil in staat om hun sexuele aandrang te beheersen.

Als dat niet zo was, dan zou men best zo snel mogelijk verkrachting uit het strafrecht halen.

Volgens jou.

Maar in de praktijk zijn meisjes die niet worden voorgelicht en worden kortgehouden kwetsbaarder dan voorgelichte meisjes.

mark61
15-08-11, 20:14
In dat geval moet men de nodige voorzorgen nemen om soa's en eventueel zwangerschap te voorkomen.

Nietemin blijft het een verdienstelijke alternatieve optie om sexuele omgang voor te behouden voor die relaties die gekenmerkt worden door wederzijdse liefde, duurzaamheid en trouw.

Dat gaat niet gebeuren als je daar niets vanaf weet omdat je altijd is voorgehouden dat dat in- en inSlecht is.

Dan word je niet ongewenst zwanger?

Kappen met die zalvende onzin.

Vrouwen korthouden leidt tot ongewenste zwangerschappen. It's as simple as that. Vandaar dat NL ook altijd de minste abortussen van de hele wereld had.

Marsipulami
15-08-11, 20:45
Gelovig opgevoeden blijken die verantwoordelijkheid relatief slechter waar te (kunnen) nemen.
Manco in de opvoeding.

Bron ?

Marsipulami
15-08-11, 20:57
Volgens jou.

Maar in de praktijk zijn meisjes die niet worden voorgelicht en worden kortgehouden kwetsbaarder dan voorgelichte meisjes.

Ik had het niet over korthouden, maar over een goede sexuele voorlichting. Zo'n goede voorlichting zou kunnen inhouden dat men uit zelfrespect en respect voor de ander best niet met iedereen in bed duikt. Goede voorlichting voorkomt wegwerprelaties, en houdt ook best in dat men sexuele omgang beperkt tot die relaties waar er een ernstig wederzijds engagement is van de partners tegenover elkaar. Goede sexuele voorlichting maakt jongeren best weerbaar tegenover al te opdringerige partners en leert meisjes hoe ze met een welgemikte kniestoot al te opdringerige partners op hun plaats kunnen zetten. Natuurlijk mag er ook info gegeven worden over anticonceptiva en soa's.

BlackBox
15-08-11, 20:59
Bron ?
Topicstart?

Iznogoodh
15-08-11, 21:01
Sure. Maar mensen met een vrije wil willen dat niet altijd.Want de mens kan niet willen wat hij wil.
En Marsipulami is een kwaadaardige, religieuze gek.

tanger'73
15-08-11, 22:38
Op intercontinentale vluchten van Quantas Airlines wordt dit als voorlichting vertoond:

Qantas mile-high show The Female Orgasm Explained makes passengers blush | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2024455/Qantas-mile-high-The-Female-Orgasm-Explained-makes-passengers-blush.html)

H.P.Pas
15-08-11, 23:13
Men zou die meisjes natuurlijk ook kunnen aanraden om te wachten met sexuele betrekkingen totdat er een definitieve partnerkeuze is gemaakt.

:)
sono stato il dispiacere
di parenti e genitori
ero uno di quei figli
sognatori adolescenti
che non vogliono consigli
e rispondono fra i denti
Vaffanculo Vaffanculo

Marsipulami
15-08-11, 23:56
Topicstart?

Dat is een flutstudietje gebaseerd op het cliënteel van één wijkgezondheidscentrum.

Niettemin is één van de conclusies dat gelovige meisjes tussen 14 en 18 minder vaak sexueel actief zijn dan ongelovige meisjes. Ik vind dat helemaal geen blijk van onverantwoord gedrag. Integendeel.

H.P.Pas
15-08-11, 23:58
Dat is een flutstudietje

Waarom plaats je het dan ?

Marsipulami
16-08-11, 00:01
Waarom plaats je het dan ?

Dit is een discussieforum waar mediaberichten de aanzet zijn voor een gedachtenwisseling over het onderwerp.

H.P.Pas
16-08-11, 00:14
Dit is een discussieforum waar mediaberichten de aanzet zijn voor een gedachtenwisseling over het onderwerp.

Welnee. Dit is een kermis der ijdelheden waar de deelnemers ongehinderd door kritische zin of kennis van zaken fier en onvermoeibaar hun rondes op het eigen stokpaard draaien.
Een persbericht waaraan geen conclusies kunnen worden verbonden is daarvoor een geschikt uitgangspunt; daarin heb je absoluut gelijk.

Marsipulami
16-08-11, 00:26
ongehinderd door kritische zin of kennis van zaken

Forumleden die wel over kritische zin en kennis van zaken beschikken (zoals H.P. Pas) kunnen altijd hun argumenten naar voren brengen.

Marsipulami
16-08-11, 00:36
Vandaar dat NL ook altijd de minste abortussen van de hele wereld had.

Is dat een artikel uit het credo van mark61 ?

Marsipulami
16-08-11, 02:44
En Marsipulami is een kwaadaardige, religieuze gek.

:lole::lole:

super ick
16-08-11, 08:20
Niet zo bijzonder artikel.
Denk dat iedereen al wist dat een gebrekkige voorlichting leidt tot meer uitwassen.
Waardoor die gebrekkige voorlichting komt maakt niet zoveel uit.

Heil aan de wereldvreemden.

BlackBox
16-08-11, 16:51
Dat is een flutstudietje gebaseerd op het cliënteel van één wijkgezondheidscentrum.

Niettemin is één van de conclusies dat gelovige meisjes tussen 14 en 18 minder vaak sexueel actief zijn dan ongelovige meisjes. Ik vind dat helemaal geen blijk van onverantwoord gedrag. Integendeel.
1: Enkel een 200-tal meisjes namen deel aan dat "onderzoek"
2: Ledeberg is een deelgemeente van Gent, waar alleen marginalen leven, zie google: "aanrijding in moscou" googlen op foto's
3: Een wijkgezondheidscentrum is er Enkel als je stempelt/sociaal geval bent, want dan kan je gratis zorgen krijgen
4: Ik ben ooit geweigerd geweest omdat ik te veel verdiende "go figure" ik had gewoon dringend een huisarts nodig.
5. De allochtonen uit die buurt zijn grotendeels Bulgaren, Roemenen etc (Daarom dat ze onderzoeksresultaten niet willen linken aan afkomst/nationaliteit)
6. De overgrote meerderheid is laag geschoold (Beroeps, BUSO, of niet geschoold) Daarom dat ze dit onderzoek niet willen linken aan onderwijsniveau
7. Een vriend van me "Allochtoon" heeft ooit zijn master stage daar willen doen maar werd geweigerd, bang dat de "allochtoon" ander onderzoeksresultaten zou hebben
8. Dit onderzoek of het artikel is gebaseerd op nonsens
9. Ik wil graag de volledige essay lezen
10. Ik ga contact op nemen met de dames dr. en prof.

Ik word ziek van HLN.BE artikels..........

Bron: http://www.maroc.nl/forums/4798914-post11.html

Marsipulami
16-08-11, 20:53
1: Enkel een 200-tal meisjes namen deel aan dat "onderzoek"
2: Ledeberg is een deelgemeente van Gent, waar alleen marginalen leven, zie google: "aanrijding in moscou" googlen op foto's
3: Een wijkgezondheidscentrum is er Enkel als je stempelt/sociaal geval bent, want dan kan je gratis zorgen krijgen
4: Ik ben ooit geweigerd geweest omdat ik te veel verdiende "go figure" ik had gewoon dringend een huisarts nodig.
5. De allochtonen uit die buurt zijn grotendeels Bulgaren, Roemenen etc (Daarom dat ze onderzoeksresultaten niet willen linken aan afkomst/nationaliteit)
6. De overgrote meerderheid is laag geschoold (Beroeps, BUSO, of niet geschoold) Daarom dat ze dit onderzoek niet willen linken aan onderwijsniveau
7. Een vriend van me "Allochtoon" heeft ooit zijn master stage daar willen doen maar werd geweigerd, bang dat de "allochtoon" ander onderzoeksresultaten zou hebben
8. Dit onderzoek of het artikel is gebaseerd op nonsens
9. Ik wil graag de volledige essay lezen
10. Ik ga contact op nemen met de dames dr. en prof.

Ik word ziek van HLN.BE artikels..........

Bron: http://www.maroc.nl/forums/4798914-post11.html

Professor Marleen Temmerman is toevallig ook SP.A politica. Ze maakte zich ondermeer verdienstelijk door een resolutie in te dienen in het parlement tegen de paus omdat die een half zinnetje aan condooms had besteed op weg naar Afrika. Daarnaast is ze voorstander van veralgemeend gebruik van de pil voor meisjes vanaf de leeftijd van 13 jaar. Ze gebruikt de scripties van haar studenten om zichzelf wat in het nieuws te werken met het oog op de komende verkiezingen.