PDA

Bekijk Volledige Versie : De PVV trekt ten strijde tegen Beatrix



super ick
16-08-11, 09:13
De PVV trekt ten strijde tegen Beatrix


Geplaatst op: dinsdag 16 augustus 2011
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Politiek
Bron: De Pers

Het botert niet tussen de PVV en het koningshuis. De koningin grijpt iedere gelegenheid aan om duidelijk te maken dat ze gruwelt van vreemdelingenhaat, en dus vermoedelijk vooral van Wilders. Geert Wilders en de zijne willen dat de koning in Nederland een toontje lager gaat zingen en zich gaat beperken tot symbolische activiteiten.
1 September komt Wilders met een voorstel om de koningin en haar opvolgers uit de regering te zetten en iedere politieke rol te ontnemen.
Een voorstel waar met name de linkse partijen het niet oneens kunnen zijn. Het is hun eigen mening. Maar zullen ze een (ingrijpend) voorstel van de PVV gaan steunen?
Interessant.

Bron: De Pers

Welingelichte Kringen - De PVV trekt ten strijde tegen Beatrix (http://welingelichtekringen.nl/14732-de-pvv-trekt-ten-strijde-tegen-beatrix.html)

super ick
16-08-11, 13:21
Huh?

Een topic over Geert en zo weinig reacties?

Eke
16-08-11, 14:55
Huh?

Een topic over Geert en zo weinig reacties?


Ja maar Super ick, wie gruwt er nou niet van vreemdelingenhaat ???

Uiteindelijk komt dat op zelfhaat neer, want zijn we niet allemaal een vreemdeling voor een vreemdeling :p

foxcave
16-08-11, 16:44
Tja, waarom zou ik reageren, op mijn 15de vond ik het al vreemd dat iedereen geld gaf omdat in Afrika kindjes dood gingen die er niet om gevraagd hadden daar geboren te worden, en hier hebben we een koningshuis dat bij geboorte overgaat, beetje vreemd onlogich en heel erg ondemocratisch.

Dus hup weg ermee, en al het geld wat ze door hun titel hebben verworven hup afnemen.

Eke
16-08-11, 17:01
Tja, hier hebben we een koningshuis dat bij geboorte overgaat, beetje vreemd onlogich en heel erg ondemocratisch.

Dus hup weg ermee, en al het geld wat ze door hun titel hebben verworven hup afnemen.

Een zaak heeft meerdere kanten. Als je het alleen over het geld wilt hebben, Foxcave : het hebben van een koningshuis kost geld en brengt geld in (miljarden)......Is jou dit weleens opgevallen, bv. al die zakenmensen in het gevolg bij staatsbezoeken ?

foxcave
16-08-11, 17:04
Wat denk je, zou dat bij een democratisch gekozen president anders zijn?

super ick
16-08-11, 17:05
Ja maar Super ick, wie gruwt er nou niet van vreemdelingenhaat ???



Wilders kan nog zo vaak roepen dat het niet de allo's betreft die het goed doen, dat er moslims zijn die de islam op een vredelievend manier 'belijden'.

Als je dan later moskeen weer haatpaleizen noemt en dingen als kopvoddentax uitbraakt dan staat dat weer haaks op de eerdere beweringen omdat je daarmee de hele groep beledigd.

Wat mij vooral tegenvalt is dat hij i.t.t. Fortuijn, de discussie uit de weg gaat en ook nooit interviews geeft. Omdat hij weet dat zijn verkiezingsretoriek dan niets waard is en hij op argumentatie iedere discussie zou verliezen wat bij Fortuijn niet het geval was.

Ik vind Wilders daarom contraproduktief. Problemen worden niet aangepakt mede omdat hij zichzelf heeft besmet. Daarom kan zijn partij nooit mensen van enig statuur aantrekken en moet hij het doen met brievenbuspissers.

foxcave
16-08-11, 17:14
Wilders kan nog zo vaak roepen dat het niet de allo's betreft die het goed doen, dat er moslims zijn die de islam op een vredelievend manier 'belijden'.

Als je dan later moskeen weer haatpaleizen noemt en dingen als kopvoddentax uitbraakt dan staat dat weer haaks op de eerdere beweringen omdat je daarmee de hele groep beledigd.

Wat mij vooral tegenvalt is dat hij i.t.t. Fortuijn, de discussie uit de weg gaat en ook nooit interviews geeft. Omdat hij weet dat zijn verkiezingsretoriek dan niets waard is en hij op argumentatie iedere discussie zou verliezen wat bij Fortuijn niet het geval was.

Ik vind Wilders daarom contraproduktief. Problemen worden niet aangepakt mede omdat hij zichzelf heeft besmet. Daarom kan zijn partij nooit mensen van enig statuur aantrekken en moet hij het doen met brievenbuspissers.

Ik zou het niet zo zeggen, maar naar mijn bescheiden menig zit je voor 90% goed.
Overigens blijf ik bij gebrek aan beter gewoon op hem stemmen.

Eke
16-08-11, 17:20
Wat denk je, zou dat bij een democratisch gekozen president anders zijn?

Ja. Uitzonderingen daargelaten. Hele volksstammen in het buitenland smullen van prinsen en prinsessen. Voelen zich vereerd door hun bezoek.
Is Rutte al doorgedrongen tot de (voor)pagina's van buitenlandse kranten ?
We zijn een klein land, Foxcave.

Verder staat het koningshuis boven de partijen-in principe. Onze minister-president hoort bij een politieke partij.

super ick
16-08-11, 17:20
Ik zou het niet zo zeggen, maar naar mijn bescheiden menig zit je voor 90% goed.
Overigens blijf ik bij gebrek aan beter gewoon op hem stemmen.

Ik verrek het om op iemand te stemmen 'bij gebrek aan beter'.
Ik stem niet op mensen die zich verstoppen. Die vertrouw ik niet.

foxcave
16-08-11, 17:22
Ik verrek het om op iemand te stemmen 'bij gebrek aan beter'.
Ik stem niet op mensen die zich verstoppen. Die vertrouw ik niet.

Dus jij stemt niet? Zelf heb ik het ook een tijd geweigerd, vroeger altijd PVDA gestemd, tot ik door kreeg dat het eigenlijk allemaal leugenaars en zakkenvullers zijn aan de top daar.

super ick
16-08-11, 17:23
Ja. Uitzonderingen daargelaten. Hele volksstammen in het buitenland smullen van prinsen en prinsessen. Voelen zich vereerd door hun bezoek.
Is Rutte al doorgedrongen tot de (voor)pagina's van buitenlandse kranten ?
We zijn een klein land, Foxcave.

Verder staat het koningshuis boven de partijen-in principe. Onze minister-president hoort bij een politieke partij.

Het gevolg is dat we straks met een MAVO-klant opgescheept zitten die te stom is om voor de duvel te dansen en blunder op blunder stapelt.

Waarom denk je dat BEatrix nog niet a/h genieten is van haar oude dag? Die weet dat ook!
De middelste zoon heeft in zijn grote teen wat prins Pils in zijn bovenkamer heeft zitten. Maja, hij is de oudste he?

Dom systeem.

Eke
16-08-11, 17:25
Wilders kan nog zo vaak roepen dat het niet de allo's betreft die het goed doen, Dat doet ie juist....iedereen op 1 grote hoop gooien..







Ik vind Wilders daarom contraproduktief. Problemen worden niet aangepakt mede omdat hij zichzelf heeft besmet. Daarom kan zijn partij nooit mensen van enig statuur aantrekken en moet hij het doen met brievenbuspissers.


Nu je het zegt : hij kwam met de dierenpolitie en die is gerealiseerd...of niet eigenlijk...een proefdeel ????. En verder ??? Weet jij het, Foxcave ?

foxcave
16-08-11, 17:31
Nu je het zegt : hij kwam met de dierenpolitie en die is gerealiseerd...of niet eigenlijk...een proefdeel ????. En verder ??? Weet jij het, Foxcave ?


Er gebeurt wel degelijk meer Eke, wel degelijk, alleen de effecten daarvan laten even op zich wachten, dat is heel normaal.

En vergeet niet, de PVV is (gelukkig) nog geen regering partij.

Eke
16-08-11, 17:41
Dus jij stemt niet? Zelf heb ik het ook een tijd geweigerd, vroeger altijd PVDA gestemd, tot ik door kreeg dat het eigenlijk allemaal leugenaars en zakkenvullers zijn aan de top daar.


Ja, dat soort mensen verpesten het voor de integere politici binnen hun partij..


Geef die integere lui dan je stem. Dan ben je heel bewust bezig met het weer zo gezond mogelijk maken van de politiek. Zeker als bijna iedereen dat gaat doen.

foxcave
16-08-11, 20:04
Ja, dat soort mensen verpesten het voor de integere politici binnen hun partij..


Geef die integere lui dan je stem. Dan ben je heel bewust bezig met het weer zo gezond mogelijk maken van de politiek. Zeker als bijna iedereen dat gaat doen.
Al geef je integere mensen je voorkeursstem, de partijbonzen regelen dat wel.....

Archie Bunker
16-08-11, 20:17
Al geef je integere mensen je voorkeursstem, de partijbonzen regelen dat wel.....

Het is tijd voor de partij van de integere mens.

foxcave
16-08-11, 20:23
Het is tijd voor de partij van de integere mens.

En dat ben ik echt met je eens, een partij waarbij liegen (ook om bestwil) word afgestraft met een nekschot.

Als die partij er ooit komt, en de partij is in alle diensten even sterk vertegenwoordigd ongelovigen/gelovigen homofielen/hetero man/vrouw etc etc.

Als die partij er ooit komt valt Pinksteren, Pasen en de start van de Ramadan op 1 dag, dus vergeet het maar.

Spoetnik
16-08-11, 20:26
Tijd voor een nieuwe absolute monarch in Nederland! Koning Wilders I :)

Archie Bunker
16-08-11, 20:34
Tijd voor een nieuwe absolute monarch in Nederland! Koning Wilders I :)

Mocht ie willen. Nee, ik ga toch voor Koning Willem de vierde (en koningin Maxima).

foxcave
16-08-11, 22:38
Mocht ie willen. Nee, ik ga toch voor Koning Willem de vierde (en koningin Maxima).


dat heet koning pils en zijn zuid amerikaans speeltje.

Waarbij het speeltje de slimmere van de twee is.

foxcave
16-08-11, 22:39
Ook zoiets geweldigs, aangetrouwde macht, bah.

TonH
16-08-11, 23:21
Is Rutte al doorgedrongen tot de (voor)pagina's van buitenlandse kranten ?
We zijn een klein land,...

Ja, op alle voorpagina's hier.

En hou nou eens op met dat "klein land". Nederland is een van de grootste economiën ter wereld. Net buiten de G7. En verder heeft Nederland een onevenredig groot aandeel in internationale posten van groot belang.

Dat verdomde Calimero-kuiken ook... :moe:

Eke
17-08-11, 10:33
Ja, op alle voorpagina's hier.

En hou nou eens op met dat "klein land". Nederland is een van de grootste economiën ter wereld. Net buiten de G7. En verder heeft Nederland een onevenredig groot aandeel in internationale posten van groot belang.

Dat verdomde Calimero-kuiken ook... :moe:

Ik zie dat steeds meer landen "mee gaan doen" in de wereld.

Spoetnik
17-08-11, 15:51
Ik zie dat steeds meer landen "mee gaan doen" in de wereld.

Bombaderen die hap!

Eric de Blois
17-08-11, 16:09
De PVV trekt ten strijde tegen Beatrix

Het botert niet tussen de PVV en het koningshuis. De koningin grijpt iedere gelegenheid aan om duidelijk te maken dat ze gruwelt van vreemdelingenhaat, en dus vermoedelijk vooral van Wilders. Geert Wilders en de zijne willen dat de koning in Nederland een toontje lager gaat zingen en zich gaat beperken tot symbolische activiteiten.



Het is ook zo makkelijk om vanuit de beschermde omgeving van een paleis het volk naastenliefde voor nieuwkomers op te dringen. Beatrix weet niet wat het is om te wonen in een 'prachtwijk'. Beatrix woont apart en preekt multiculturisme. Zolang er grenzen bestaan, bestaan er 'vreemdelingen'. Grenzen bevestigen de natie en wie daar niet welkom is. Grenzen legitimeren discriminatie. Daarom moet Beatrix als hoofd van de 'discriminerende' natie een toontje lager zingen.

Spoetnik
17-08-11, 16:21
Het is ook zo makkelijk om vanuit de beschermde omgeving van een paleis het volk naastenliefde voor nieuwkomers op te dringen. Beatrix weet niet wat het is om te wonen in een 'prachtwijk'. Beatrix woont apart en preekt multiculturisme. Zolang er grenzen bestaan, bestaan er 'vreemdelingen'. Grenzen bevestigen de natie en wie daar niet welkom is. Grenzen legitimeren discriminatie. Daarom moet Beatrix als hoofd van de 'discriminerende' natie een toontje lager zingen.

Daarom Koning Wilders I! Hij weet namelijk precies hoe het is, being geisoleert van de buitenwereld omdat hij constant bewaakt wordt.

Eric de Blois
17-08-11, 16:32
Daarom Koning Wilders I! Hij weet namelijk precies hoe het is, being geisoleert van de buitenwereld omdat hij constant bewaakt wordt.

Net als Fatima Elatik (http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/2814780/2011/07/23/Elatik-kan-nooit-alleen-de-straat-op.dhtml) van de PvdA (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laatste-24-uur/281003/PvdA-wil-Fatima-Elatik-terug-als-stadsdeelvoorzitter.htm) die ook constant bewaakt wordt.

Eke
17-08-11, 16:41
Bombaderen die hap!

Ach, een land kan op veel verschillende manieren 'groot' zijn.
BV. door goed samen te kunnen werken ;)

Eke
17-08-11, 16:48
Het is ook zo makkelijk om vanuit de beschermde omgeving van een paleis het volk naastenliefde voor nieuwkomers op te dringen. Beatrix weet niet wat het is om te wonen in een 'prachtwijk'. Beatrix woont apart en preekt multiculturisme. Zolang er grenzen bestaan, bestaan er 'vreemdelingen'. Grenzen bevestigen de natie en wie daar niet welkom is. Grenzen legitimeren discriminatie. Daarom moet Beatrix als hoofd van de 'discriminerende' natie een toontje lager zingen.

Beatrix spreekt meer mensen en ziet meer woonsituaties dan wij in ons hele leven, Eric. Denk je dat ze niet empatisch is ? Ik denk van wel.

Daarbij komen nog de ervaringen van Prins Claus, die in Tanzania opgegroeid is en zich als vreemdeling opgenomen voelde. Die Tanzanianen hadden die ruimhartigheid van geest naar hem toe, terwijl ze niet in paleizen woonden.

Eric de Blois
17-08-11, 16:59
Beatrix spreekt meer mensen en ziet meer woonsituaties dan wij in ons hele leven, Eric. Denk je dat ze niet empatisch is ? Ik denk van wel.

Daarbij komen nog de ervaringen van Prins Claus, die in Tanzania opgegroeid is en zich als vreemdeling opgenomen voelde. Die Tanzanianen hadden die ruimhartigheid van geest naar hem toe, terwijl ze niet in paleizen woonden.

Nee, ik denk dat Beatrix niet echt empatisch is, anders zou ze niet zo spreken tegen het volk dat leeft met de dagelijkse problemen in prachtwijken. Praten met de mensen over problemen is nog iets anders dan die problemen aan den lijve ondervinden. Misschien praat Beatrix over vreemdelingenhaat omdat dit uit een bepaalde hoek van haar verwacht wordt. Ik denk dat er druk op haar wordt uitgeoefend om zo te spreken. Ik zie Beatrix niet als iemand die dit spontaan zou zeggen.

Claus was geen echte 'vreemdeling'. Als alle 'vreemdelingen' zoals Claus waren, zouden er zonder twijfel minder problemen zijn in de huidige 'prachtwijken'. Jammer dat Claus er niet meer is. Ik zie Duitsers als vrienden en mensen met wie wij dezelfde waarden en normen delen. Ook ons volkslied refereert aan Duitsland.

super ick
17-08-11, 17:09
Daarbij komen nog de ervaringen van Prins Claus, die in Tanzania opgegroeid is en zich als vreemdeling opgenomen voelde. Die Tanzanianen hadden die ruimhartigheid van geest naar hem toe, terwijl ze niet in paleizen woonden.

Iedere blanke met geld mag zich verheugen op 'opname als vreemdeling'.
Ik ben in Tanzania geweest, al praat ik dan wel over 25 jaar terug.
Het is daar, als in zoveel Afrikaanse landen op veel plaatsen ronduit onveilig.

Als je geld hebt kan je overal lekker toeven.
Je kunt zelfs het best een corrupt land opzoeken omdat je daar meer voor elkaar kunt krijgen.

Eric de Blois
17-08-11, 17:28
Iedere blanke met geld mag zich verheugen op 'opname als vreemdeling'.
Ik ben in Tanzania geweest, al praat ik dan wel over 25 jaar terug.
Het is daar, als in zoveel Afrikaanse landen op veel plaatsen ronduit onveilig.

Als je geld hebt kan je overal lekker toeven.
Je kunt zelfs het best een corrupt land opzoeken omdat je daar meer voor elkaar kunt krijgen.

Mee eens. Onveilig vooral voor blanken.

Archie Bunker
17-08-11, 18:06
Nee, ik denk dat Beatrix niet echt empatisch is, anders zou ze niet zo spreken tegen het volk dat leeft met de dagelijkse problemen in prachtwijken. Praten met de mensen over problemen is nog iets anders dan die problemen aan den lijve ondervinden.

Dat kan ook niet. Een koningin woont nu eenmaal in een paleis en niet in een 'prachtwijk'. En incogito een maand in een ''prachtwijk' gaan wonen zit er voor een koningin ook al niet in.

foxcave
17-08-11, 18:08
Net als Fatima Elatik (http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/2814780/2011/07/23/Elatik-kan-nooit-alleen-de-straat-op.dhtml) van de PvdA (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laatste-24-uur/281003/PvdA-wil-Fatima-Elatik-terug-als-stadsdeelvoorzitter.htm) die ook constant bewaakt wordt.


Er is een verschil, Wilders word bedreigt om zijn woorden, Fatima Elatik om haar diefstal bedrog en liegen.

Eric de Blois
17-08-11, 18:24
Dat kan ook niet. Een koningin woont nu eenmaal in een paleis en niet in een 'prachtwijk'. En incogito een maand in een ''prachtwijk' gaan wonen zit er voor een koningin ook al niet in.

Dat ben ik met je eens. En ik verwacht ook niet dat Beatrix incogito in een prachtwijk zou moeten wonen voor een bepaalde tijd. Sterker nog: ik raad iedere fatsoenlijke burger aan daar niet te gaan wonen. Maar daarom vind ik het wel nodeloos kwetsend om burgers aan te spreken op vreemdelingenhaat, daar waar het veelal gaat om het bespreken van de dagelijkse ellende in prachtwijken. Die vreemdelingen zijn hier gekomen niet op uitnodiging van de meeste autochtone nederlanders. Daarom kun je ook geen eisen gaan stellen aan de oorspronkelijke bevolking. De ellende in prachtwijken is voor een deel het gevolg van bewust niet optreden tegen criminaliteit en overlast met als gevolg daarvan ontevreden burgers. Die ontevreden burgers typeren als xenofoben is geen goede strategie. Daarom moet de koningin inderdaad een toontje lager zingen. Maar ik vermoed wel dat Beatrix onder druk is gezet om die uitspraken te doen.

Archie Bunker
17-08-11, 20:32
Die ontevreden burgers typeren als xenofoben is geen goede strategie.

Dat ben ik met je eens.


Daarom moet de koningin inderdaad een toontje lager zingen. Maar ik vermoed wel dat Beatrix onder druk is gezet om die uitspraken te doen.

En dit dan weer niet. De Koningin moet altijd al heel erg opletten wat ze zegt en wat ze doet. Het lijkt me niet nodig om dat nog verder in te perken.

En de Koningin onder druk zetten lijkt me niet verstandig. Ze heeft een groot netwerk en ze is niet op haar achterhoofd gevallen. Ik denk wel dat er mensen zijn die invloed op haar kunnen hebben, maar dat is iets anders dan onder druk zetten.

Saul
17-08-11, 21:01
Dat ben ik met je eens. En ik verwacht ook niet dat Beatrix incogito in een prachtwijk zou moeten wonen voor een bepaalde tijd. Sterker nog: ik raad iedere fatsoenlijke burger aan daar niet te gaan wonen. Maar daarom vind ik het wel nodeloos kwetsend om burgers aan te spreken op vreemdelingenhaat, daar waar het veelal gaat om het bespreken van de dagelijkse ellende in prachtwijken. Die vreemdelingen zijn hier gekomen niet op uitnodiging van de meeste autochtone nederlanders. Daarom kun je ook geen eisen gaan stellen aan de oorspronkelijke bevolking. De ellende in prachtwijken is voor een deel het gevolg van bewust niet optreden tegen criminaliteit en overlast met als gevolg daarvan ontevreden burgers. Die ontevreden burgers typeren als xenofoben is geen goede strategie. Daarom moet de koningin inderdaad een toontje lager zingen. Maar ik vermoed wel dat Beatrix onder druk is gezet om die uitspraken te doen.

Oh, mag je zaken niet meer benoemen?

Dan moet je ook niet in etnische termen praten als je dat zo oneerlijk vindt.

Ik snap sowieso niet waar je je precies mee bemoeit nu je in Chili woont. Je bent een buitenlander die niets te maken heeft met Nederland.

Eke
17-08-11, 21:42
. Ik denk dat er druk op haar wordt uitgeoefend om zo te spreken. Ik zie Beatrix niet als iemand die dit spontaan zou zeggen.

Claus was geen echte 'vreemdeling'. Als alle 'vreemdelingen' zoals Claus waren, zouden er zonder twijfel minder problemen zijn in de huidige 'prachtwijken'. Jammer dat Claus er niet meer is. Ik zie Duitsers als vrienden en mensen met wie wij dezelfde waarden en normen delen. Ook ons volkslied refereert aan Duitsland.

1) Ahum...dan ken je haar niet. Ze is geen puppet-0n-a-string namelijk. (media)

2) Toen Prins Claus voorgesteld werd aan het Nederlandse volk snapten hele volksstammen niet waarom iemand met een Hitlerjugend-achtergrond uitgekozen was als huwelijkspartner..
Hitlerjugendachtergrond ???? "Weg met die mof"....

Als jongen had hij op een internaat gezeten waarbij je automatisch lid daarvan was, van die jeugdbeweging, en er was maar 1 Duitse kostschool in Tanzania, dus.....

In de loop der tijd werd hij bijzonder populair in Nederland ...dus ook bij jou :)

Eke
17-08-11, 22:16
Iedere blanke met geld mag zich verheugen op 'opname als vreemdeling'.
Ik ben in Tanzania geweest, al praat ik dan wel over 25 jaar terug.
Het is daar, als in zoveel Afrikaanse landen op veel plaatsen ronduit onveilig.

Als je geld hebt kan je overal lekker toeven.
Je kunt zelfs het best een corrupt land opzoeken omdat je daar meer voor elkaar kunt krijgen.

Dat is dus al 20 jaar inklusief een wereldoorlog later...

Maar die landen zijn niet alleen voor jou onveilig denk ik....Jij kan tenminste nog terug naar je eigen land.

Ruim geld ter beschikking hebben is superhandig maar niet koste wat kost nodig...Denkfout. Je zult sowieso rekening moeten houden met de omstandigheden.

TonH
17-08-11, 22:45
Ik zie dat steeds meer landen "mee gaan doen" in de wereld.

Deze snap ik niet. :verward:

super ick
18-08-11, 10:27
Dat is dus al 20 jaar inklusief een wereldoorlog later...

Maar die landen zijn niet alleen voor jou onveilig denk ik....Jij kan tenminste nog terug naar je eigen land.

Ruim geld ter beschikking hebben is superhandig maar niet koste wat kost nodig...Denkfout. Je zult sowieso rekening moeten houden met de omstandigheden.

Als je veel geld hebt kan je gaan wonen in de beschermde delen van die landen. Die zijn relatief veilig. Wijken met hekken er omheen en bewakers tegen in braak en berovingen.

Met geld kan je, in corrupte landen, zo'n beetje alles kopen. Zolang je de corrupte overheid niet in het vaarwater zit.

knuppeltje
18-08-11, 11:51
Met geld kan je, in corrupte landen, zo'n beetje alles kopen. Zolang je de corrupte overheid niet in het vaarwater zit.

In nietcorrupte landen nog veel beter, daar is van alles meer voorradig.

super ick
18-08-11, 14:24
In nietcorrupte landen nog veel beter, daar is van alles meer voorradig.

Dat is een misvatting.

Alles is voorhanden in veel corrupte landen..........voor de rijken.
Verder is alles te koop of voor geld te omzeilen.
Vergunningen voorzover die ergens voor nodig zijn, politie, justitie, reispapieren, noem het maar op.

Ik heb gezien hoe ze halve plaatselijke koningen spelen. Onaantastbaar.

Eke
18-08-11, 18:13
Deze snap ik niet. :verward:

Ton, ik probeer te zeggen dat er bij meer deelnemers een andere rangschikking gaat ontstaan.

Je zegt dat Nederland economisch gezien bij grote landen behoort. Zelf zie ik zo snel landen opkomen (Brazilië, China, India en verder)die ook afstevenen op een sterke economie dat het logisch is dat we ingehaald worden in de komende tijd..

Dat geeft trouwens op zich niet, maar waar blijft de kenniseconomie, waarmee we ons zouden onderscheiden ?

Eke
18-08-11, 18:26
Als je veel geld hebt kan je gaan wonen in de beschermde delen van die landen. Die zijn relatief veilig. Wijken met hekken er omheen en bewakers tegen in braak en berovingen.

Met geld kan je, in corrupte landen, zo'n beetje alles kopen. Zolang je de corrupte overheid niet in het vaarwater zit.

Dus als je jezelf opsluit bent je relatief veilig ..

Ik ding niet af op de voordelen van geld, maar het maakt wel egoistisch als het gevolg is dat jij wel lekker veilig zit en een ander, die toevallig ergens anders geboren is, wel in die onveilige wijken moet leven.

Misschien kan dan een royaal deel van het geld dat er bestaat op die plek aangewend worden voor upgraden van het leefnivo in de ongure wijken. En dan om te beginnen : scholing...elektriciteit, goeie riolering Om maar eens wat praktische zaken te noemen :)

Bij armoede heb je hard nog wat geld nodig wil je goed kunnen zorgen voor je gezin. Bij rijkdom heb je geld over en worden er domme dingen gedaan zoals veel te dure stoelen, om maar wat kleins te noemen.
Een goede stoel is een goede stoel als hij prettig zit en duurzaam is...en er mooi uitziet. Maar dat hoeft niet duizenden euro's te kosten. Dat maakt niet gelukkiger. Echt niet.

super ick
19-08-11, 10:11
Dus als je jezelf opsluit bent je relatief veilig ..

Ik ding niet af op de voordelen van geld, maar het maakt wel egoistisch als het gevolg is dat jij wel lekker veilig zit en een ander, die toevallig ergens anders geboren is, wel in die onveilige wijken moet leven.

Misschien kan dan een royaal deel van het geld dat er bestaat op die plek aangewend worden voor upgraden van het leefnivo in de ongure wijken. En dan om te beginnen : scholing...elektriciteit, goeie riolering Om maar eens wat praktische zaken te noemen :)

Bij armoede heb je hard nog wat geld nodig wil je goed kunnen zorgen voor je gezin. Bij rijkdom heb je geld over en worden er domme dingen gedaan zoals veel te dure stoelen, om maar wat kleins te noemen.
Een goede stoel is een goede stoel als hij prettig zit en duurzaam is...en er mooi uitziet. Maar dat hoeft niet duizenden euro's te kosten. Dat maakt niet gelukkiger. Echt niet.

Het was slechts een constatering. Niet een mening ofzo.

Betere wereld krijgen door eerlijk te delen, helemaal mee eens. Gaat overal op.

super ick
19-08-11, 10:15
Dat geeft trouwens op zich niet, maar waar blijft de kenniseconomie, waarmee we ons zouden onderscheiden ?

Je kunt niet overal bovenaan staan Eke,

Nederland is een kopspeldje op de wereldkaart maar als je kijkt hoe het in de top meedraaid kan je alleen maar concluderen dat we ons al uitermate goed onderscheiden.

Kijk alleen eens naar de export. Kennelijk zijn andere landen niet in staat hetzelfde te produceren tegen dezelfde, of minder kosten. Anders deden ze het wel.

Nederlandse ingenieurs, tunnelbouwers, dijken, bruggen, dammen, baggeren.

Tuinbouw, landbouw uni Wageningen top vd wereld, gewasveredeling, kassenbouw.

Hypermoderne geautomatiseerde winstgevende bedrijven door het hele land. Wereldwijd bekend zijn o.a. Heineken, A.H., ING, Shell, TomTom, ASML, etc, etc, etc.

Logistiek zijn we absolute top van de wereld. Rij eens door het Botlekgebied en aanschouw de gigantische, hypermoderne, geautomatiseerde warehouses.

Het is een gezond uitgangspunt dat je moet streven naar verbetering en niet tevreden achterover leunen. Zo moeten we bijvoorbeeld alert blijven op de kwaliteit van ons onderwijs. De andere kant is om direct maar te stellen dat we achter blijven. Die houding zie je steeds meer ontstaan.
We zijn afhankelijk van de wereldeconomie maar hebben wel zo'n beetje over de hele aardbol een goede naam en bijna overal zijn we, op 1 of andere manier aanwezig.

Archie Bunker
19-08-11, 10:48
Je kunt niet overal bovenaan staan Eke,

Nederland is een kopspeldje op de wereldkaart maar als je kijkt hoe het in de top meedraaid kan je alleen maar concluderen dat we ons al uitermate goed onderscheiden.

Kijk alleen eens naar de export. Kennelijk zijn andere landen niet in staat hetzelfde te produceren tegen dezelfde, of minder kosten. Anders deden ze het wel.

Nederlandse ingenieurs, tunnelbouwers, dijken, bruggen, dammen, baggeren.

Tuinbouw, landbouw uni Wageningen top vd wereld, gewasveredeling, kassenbouw.

Hypermoderne geautomatiseerde winstgevende bedrijven door het hele land. Wereldwijd bekend zijn o.a. Heineken, A.H., ING, Shell, TomTom, ASML, etc, etc, etc.

Logistiek zijn we absolute top van de wereld. Rij eens door het Botlekgebied en aanschouw de gigantische, hypermoderne, geautomatiseerde warehouses.

Het is een gezond uitgangspunt dat je moet streven naar verbetering en niet tevreden achterover leunen. Zo moeten we bijvoorbeeld alert blijven op de kwaliteit van ons onderwijs. De andere kant is om direct maar te stellen dat we achter blijven. Die houding zie je steeds meer ontstaan.
We zijn afhankelijk van de wereldeconomie maar hebben wel zo'n beetje over de hele aardbol een goede naam en bijna overal zijn we, op 1 of andere manier aanwezig.

En we hebben geen directe problemen met onze staatsschuld. :cool:

foxcave
19-08-11, 10:53
Je kunt niet overal bovenaan staan Eke,

Nederland is een kopspeldje op de wereldkaart maar als je kijkt hoe het in de top meedraaid kan je alleen maar concluderen dat we ons al uitermate goed onderscheiden.

Kijk alleen eens naar de export. Kennelijk zijn andere landen niet in staat hetzelfde te produceren tegen dezelfde, of minder kosten. Anders deden ze het wel.

Nederlandse ingenieurs, tunnelbouwers, dijken, bruggen, dammen, baggeren.

Tuinbouw, landbouw uni Wageningen top vd wereld, gewasveredeling, kassenbouw.

Hypermoderne geautomatiseerde winstgevende bedrijven door het hele land. Wereldwijd bekend zijn o.a. Heineken, A.H., ING, Shell, TomTom, ASML, etc, etc, etc.

Logistiek zijn we absolute top van de wereld. Rij eens door het Botlekgebied en aanschouw de gigantische, hypermoderne, geautomatiseerde warehouses.

Het is een gezond uitgangspunt dat je moet streven naar verbetering en niet tevreden achterover leunen. Zo moeten we bijvoorbeeld alert blijven op de kwaliteit van ons onderwijs. De andere kant is om direct maar te stellen dat we achter blijven. Die houding zie je steeds meer ontstaan.
We zijn afhankelijk van de wereldeconomie maar hebben wel zo'n beetje over de hele aardbol een goede naam en bijna overal zijn we, op 1 of andere manier aanwezig.

Ik denk dat het probleem in de zichtbaarheid zit van dit verhaal, je schrijft het eigenlijk zelf al, "geautomatiseerde warehouses","geautomatiseerde winstgevende bedrijven", daar werkt echt bijna niemand meer, dus niemand die er van weet behalve de aandeelhouders, en vaak zelfs die niet, het is gewoon een onderdeel van het pakket....

Tevens vermoed ik dat die vergaande automatisering er voor zal zorgen dat op lange duur Nederland een nog veel grotere werkloosheid krijgt.
We kweken nu nog paprika's in gasgestookte kassen, zo ook snijbloemen, maar als de gasbel weg is zal ook dat handwerk een snelle dood sterven, net als de textiel eens.

Let wel, mijn verhaal is niet negatief bedoeld, maar wat ik daar noem kan heel goed de reden zijn dat andere landen ons voorbij gaan, zonder de olie en het gas kunnen we eigenlijk niets meer in Nederland, en al helemaal niet waar de Europa voorstanders steeds mee schermen, transport.

Ik zou wel graag zien dat op dat gebied ons idee van kennisland wat beter aanbesteed werd dan bijvoorbeeld 80 miljard naar windmolens.
Dus Eke's vraag vind ik niet zo heel vreemd, alleen een kenniseconomie kan ons echt helpen op de lange duur.

Voor je het weet zijn we twintig jaar verder, ik zal het niet meemaken waarschijnlijk, maar de olie is dan echt te duur om speelgoed van A naar B te transporteren, en ook die gasgestookte paprika kun je dan vergeten.

look who is here
19-08-11, 11:29
Het gevolg is dat we straks met een MAVO-klant opgescheept zitten die te stom is om voor de duvel te dansen en blunder op blunder stapelt.

Waarom denk je dat BEatrix nog niet a/h genieten is van haar oude dag? Die weet dat ook!
De middelste zoon heeft in zijn grote teen wat prins Pils in zijn bovenkamer heeft zitten. Maja, hij is de oudste he?

Dom systeem.
En wat is uw opleiding meneer super ick, gezien het feit hoe u hier reageert zonder enig respect voor opleiding of koningshuis zou ik haast denken ongeschoold.
Ik denk dan ook dat een MAVO leerling en-of Willem Alexander meer in zijn mars heeft en zal bereiken dan u ooit heeft of kunt bereiken.
Belachelijk dat u a/publiek mensen krengt.

Archie Bunker
19-08-11, 11:34
krengt.

krenkt

super ick
19-08-11, 15:41
Ik denk dat het probleem in de zichtbaarheid zit van dit verhaal, je schrijft het eigenlijk zelf al, "geautomatiseerde warehouses","geautomatiseerde winstgevende bedrijven", daar werkt echt bijna niemand meer, dus niemand die er van weet behalve de aandeelhouders, en vaak zelfs die niet, het is gewoon een onderdeel van het pakket.....

Er werken mensen genoeg. Niet alles is te automatiseren. Bovendien is die automatisering pure noodzaak omdat de handjes die er voor nodig zijn niet te krijgen zijn. Dat komt omdat de productiestromen zulke kolossale vormen aan hebben genomen, dat is manueel niet bij te houden.


Tevens vermoed ik dat die vergaande automatisering er voor zal zorgen dat op lange duur Nederland een nog veel grotere werkloosheid krijgt.
We kweken nu nog paprika's in gasgestookte kassen, zo ook snijbloemen, maar als de gasbel weg is zal ook dat handwerk een snelle dood sterven, net als de textiel eens.

Leuk dat je dat zegt. Het schijnt namelijk niet zozeer de temperatuur te zijn voor de meeste gewassen maar het licht.
Er zijn zeer succesvolle testen gedaan, in Nederland, met een soort LEDlicht waar alle schadelijke delen, die wel in zonlicht zitten uit gehaald zijn. Je krijgt dan een roze-achtige gloed en de gewassen gedijen uitstekend bij graadje of 18 en bijkomend voordeel is dat veel gewassen in lagen geteeld kunnen worden. Dat komt omdat LED nauwelijks warmte afgeeft en dus veel dichter op de gewassen geplaatst kan worden.
Zo krijg je dus een veel grotere opbrengst per kas. En meer banen want er komt best veel handwerk bij kijken. Banen die ze momenteel niet ingevuld kunnen krijgen. Kennelijk is de nood bij veel mensen niet hoog genoeg.
Die werkloosheid heeft nu even een kleine piek maar op middenlange termijn heeft de BV Nederland steeds meer mensen nodig voor het arbeidsproces gezien de vergrijzing. Die werkeloosheid lost zichzelf op.


Let wel, mijn verhaal is niet negatief bedoeld, maar wat ik daar noem kan heel goed de reden zijn dat andere landen ons voorbij gaan, zonder de olie en het gas kunnen we eigenlijk niets meer in Nederland, en al helemaal niet waar de Europa voorstanders steeds mee schermen, transport.

Ieder land is zich ervan bewust dat de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen momenteel te groot is. Nederland is daar geen uitzondering op. Daar heb je groot gelijk in.
Je ziet al veel initiatieven, soms heel voor de hand liggend. Soms uit nieuwe uitvindingen. Het is een internationaal probleem en maatschappijen moeten rigoreus veranderen. Ik stel vraagtekens bij het tempo waarin we veranderen.
Democratie heeft 1 groot nadeel. Als veranderingen pijn doen verliezen de invoerders van die veranderingen stemmen.
ZO heeft de vergrijzing er jarenlang voor gezorgd dat men niet later hoefde te stoppen met werken. Toen ze nog werkten waren ze oververtegenwoordigd in de politiek en vakbonden. NU ze langzamerhand uitgewerkt raken kan de politiek het er doorheen drukken.
Ik wil niet ruilen met China maar als ze daar besluiten een andere koers te varen dan gaat het roer ook ineens om. Niks consensus, praatgroepjes, milieubeweging. Dat heeft soms zijn voordelen.


Ik zou wel graag zien dat op dat gebied ons idee van kennisland wat beter aanbesteed werd dan bijvoorbeeld 80 miljard naar windmolens.
Dus Eke's vraag vind ik niet zo heel vreemd, alleen een kenniseconomie kan ons echt helpen op de lange duur.

Het is niet altijd een kwestie van meer geld maar ook bijvoorbeeld door de hogescholen en universiteiten beter te koppelen aan kennisbedrijven zodat de allernieuwste ontwikkelingen ook direct effectief gebruikt kunnen worden.
Alleen maar meer leren is niet de oplossing als je vervolgens in je toekomstige baan toch weer aan handen en voeten gebonden bent.
Dat het belangrijk is staat vast. Als meer geld ook evenredig is aan het eindresultaat dan ken er nooit genoeg geinversteerd worden. Helaas werkt het vaak niet zo. Effectiviteit is veel belangrijker.


Voor je het weet zijn we twintig jaar verder, ik zal het niet meemaken waarschijnlijk, maar de olie is dan echt te duur om speelgoed van A naar B te transporteren, en ook die gasgestookte paprika kun je dan vergeten.

Als dat de enige veranderingen zijn dan valt het nog mee. :hihi:
Ik denk dat de wereld de komende 20 jaar meer zal veranderen dan de afgelopen 40 jaar.
En als ik een beetje mazzel heb kan ik het nog meemaken.

Pizzaman
21-08-11, 00:17
En wat is uw opleiding meneer super ick, gezien het feit hoe u hier reageert zonder enig respect voor opleiding of koningshuis zou ik haast denken ongeschoold.
Joh daar hebben we er zeker weer eentje die zich beter voelt omdat ie denkt wat geleerd te hebben.

Zal ik je eens wat vertellen, ook iemand met het IQ van (voor mijn part) een koe, die hard werkt heeft aan het eind van zijn werkdag recht op een beetje genieten van z'n leven.
In een land waar je voor het minimumloon ook nog het risico loopt dat je, als je even het gas te diep indrukt op de weg naar huis, minder overhoudt dan een klojo die al z'n hele leven lang een uitkering trekt, kan respect voor opleiding of voortbroedsel mij m'n rug op.
Ik heb meer respect voor de vuilnisophaler die zijn gezinnetje verzorgt, dan voor de hele koninmkllijke familiereut.


Ik denk dan ook dat een MAVO leerling en-of Willem Alexander meer in zijn mars heeft en zal bereiken dan u ooit heeft of kunt bereiken.
Belachelijk dat u a/publiek mensen krengt.
Volgens mij snap je er geen hol van. :engel:

Willem Alexander zal altijd meer bereiken dan een ander van gelijke intelligentie.
Het waarom laat zich raden. Of ie dan meer respect verdient dan die vuilnisophaler die elke dag voor dag en dauw opstaat, volgens mij niet.
Vraag je eens af wie het moelijker heeft in zijn leven.

Of een mavo leerling meer zal bereiken dan onze Super-Ick staat te bezien, en hangt helemaal af van de gehanteerde meetmethode.
Lollig is in ieder geval wel dat niet de ITO genoemd wordt, en je vooral niet realiseren dat er hier wel meer 'gekrengd' wordt.

Hahahaha!

super ick
21-08-11, 15:15
En wat is uw opleiding meneer super ick, gezien het feit hoe u hier reageert zonder enig respect voor opleiding of koningshuis zou ik haast denken ongeschoold.

Wat een uitgekauwde truc zeg. Als de kritiek je niet aanstaat ga je boodschapper zwart maken. Maak je over mijn opleidingsniveau maar geen zorgen.
Respect voor opleiding of koningshuis heb ik inderdaad niet. Ik heb respect voor mensen in het algemeen en kijk niet naar opleiding of afkomst.
Zou je ook eens moeten proberen.


Ik denk dan ook dat een MAVO leerling en-of Willem Alexander meer in zijn mars heeft en zal bereiken dan u ooit heeft of kunt bereiken.

Logisch. Iedere prins bereikt meer. Daar heb je precies het onrechtvaardige element van een koningshuis te pakken.
Om je een voorbeeld te geven.
Mijnheer Willem4 heeft een 'aangepaste' studie geschiedenis gevolgd. Diploma's en cijferlijsten zijn geheim.
Raad eens?
Met een halve opleiding geschiedenis gaat hij................in het watermanagement. Niet zomaar, nee internationale lobby. Is dat omdat hij geschiedenis heeft gestudeerd? Nee. Is dat omdat hij waterbouwkundige is? Nee. Is dat om andere competenties die hij heeft? Nee.
IS dat omdat hij uit de juiste moeder is voorgekomen? Ja.

Een stompzinnig middeleeuws systeem waar we snel vanaf moeten.

Nogmaals, Willem4 blaakt niet van intelligentie. Hij stapelt fout op fout. Ieder woordje moet hem zorgvuldig ingefluisterd worden. Als hij 10 zinnen spontaan moet formuleren dan gaat hij de mist in.
OP zich niets mis mee hoor. Wellicht prima bruikbaar op de afdeling inkoop van Ikea of Vroom en Dreesman.
Gelukkig kan Maxima nog iets goedmaken. (hij is een beetje dom) Zij zag het direct. En BEatrix weet het ook. Die had allang van haar oude dag willen genieten maar kan niet door prins Brekebeen. Zij ziet een gevaar voor de monarchie.

super ick
21-08-11, 15:29
Of een mavo leerling meer zal bereiken dan onze Super-Ick staat te bezien, en hangt helemaal af van de gehanteerde meetmethode.

Met super ick gaat het uitstekend. Maak je over mij geen zorgen. Zit de komende 2 jaar tot over mijn oren in het werk en aan alle kanten wordt aan me getrokken.

Super ick is zelfstandig trainer/coach gespecialiseerd in veranderingsmanagement en heeft in die hoedanigheid menig manager in zijn 'klasje' gehad.
Burgercarriere gestart in 1996 na eerst, in dienst van 'de majesteit' 16 jaar lang over heel de wereld de hete kooltjes uit het vuur te hebben gehaald.

Gek genoeg schijn ik toch een goede naam te hebben. Ik kan mijzelf en mijn competenties prima aan de man brengen. De top van veel bedrijven zien mij dus wel zitten.
Dat zou wel komen omdat zij dommer dan de prikkers op Maroc.nl. Die hebben mij als fascist, xenofoob, PVV-er, islambasher, etc natuurlijk allang ontmaskerd.

Pizzaman
21-08-11, 18:09
Met super ick gaat het uitstekend. Maak je over mij geen zorgen. Zit de komende 2 jaar tot over mijn oren in het werk en aan alle kanten wordt aan me getrokken.

Ik bedoelde eigenlijk meer als de norm voor 'wat bereikt hebben' een bontkraag en een gepimte ouwe BMW zou zijn,
dan zou het bereiken natuurlijk wel eens tegen kunnen vallen :hihi:

super ick
21-08-11, 20:35
Ik bedoelde eigenlijk meer als de norm voor 'wat bereikt hebben' een bontkraag en een gepimte ouwe BMW zou zijn,
dan zou het bereiken natuurlijk wel eens tegen kunnen vallen :hihi:

Sukkels zijn het. Maar je leest het hier regelmatig.
Ze kunnen hun gang gaan want ze worden de hand boven het hoofd gehouden.

Pizzaman
21-08-11, 21:54
Sukkels zijn het. Maar je leest het hier regelmatig.
Ze kunnen hun gang gaan want ze worden de hand boven het hoofd gehouden.

Klopt helemaal. De hand wordt ze boven het hoofd gehouden.
Overigens zijn ze niet de enigen, vroeger hoorde je 'kan-niet ligt op het kerkhof en wil-niet ligt er naast'.
Tegenwoordig liggen die allebei in de watten, en anderen liggen er krom voor.

Soms vraag ik me dan af wie nou eigenlijk de sukkels zijn.
Wat dat betreft hebben veel criminelen en 'anders-denkenden' het bij het rechte eind.

Dat er dan steeds meer wil-nietjes komen (eigen kweek, of eventueel van heinde en verre), verwondert mij niet.
Wel dat er niemand 'stop' durft te roepen. Hoeft van mij niet gelijk 'allemaal opzouten' te zijn.
Maar ja, er wordt tenminste wat geroepen. En uiteindelijk zien we dan wel wat verschuiving.
Ten koste van wat? Je kan het je afvragen. Maar 'gewoon doorgaan Hennie' is bij mij allang over. :slaap:

look who is here
22-08-11, 22:33
=Pizzaman;4805389]Joh daar hebben we er zeker weer eentje die zich beter voelt omdat ie denkt wat geleerd te hebben.
Is dat uw vermoeden dat ik meer zou hebben geleerd dan u, hoe komt u op dit vermoeden?
Ik ken uw opleiding niet en ik neem aan dat u niet weet welk een opleiding ik heb gevolgd?


Zal ik je eens wat vertellen, ook iemand met het IQ van (voor mijn part) een koe, die hard werkt heeft aan het eind van zijn werkdag recht op een beetje genieten van z'n leven.
In een land waar je voor het minimumloon ook nog het risico loopt dat je, als je even het gas te diep indrukt op de weg naar huis, minder overhoudt dan een klojo die al z'n hele leven lang een uitkering trekt, kan respect voor opleiding of voortbroedsel mij m'n rug op.
En is dit de schuld van het koninglijk huize of van ieder ander persoon die ik aangeeft in mijn spiksel?
Hoe durft u mij dan aan te vallen op mijn schrijven met deze onzin?


Ik heb meer respect voor de vuilnisophaler die zijn gezinnetje verzorgt, dan voor de hele koninmkllijke familiereut.
Dat is uw mening en dat mag gelukkig in nederland bij koninlijk besluit.


Volgens mij snap je er geen hol van. :engel:
Zou ik in een hol leven zou ik inderdaad niets te hoeven snappen, dus ik vraag mij af waar u dit nu weer vandaan haalt?


Willem Alexander zal altijd meer bereiken dan een ander van gelijke intelligentie.
Het waarom laat zich raden. Of ie dan meer respect verdient dan die vuilnisophaler die elke dag voor dag en dauw opstaat, volgens mij niet.
Vraag je eens af wie het moelijker heeft in zijn leven.
Gelukkig ben ik persoonlijk liever een vuilnis ophaler dan iemand als W.A. want na zijn werk heeft hij zijn rust, terwijl iemand van koninlijk bloed 24 uur per dag in dienst is.


Of een mavo leerling meer zal bereiken dan onze Super-Ick staat te bezien, en hangt helemaal af van de gehanteerde meetmethode.
Lollig is in ieder geval wel dat niet de ITO genoemd wordt, en je vooral niet realiseren dat er hier wel meer 'gekrengd' wordt.
Deze stelling was het in mijn ogen en staat los van welk gemiddelde ook.


Hahahaha!
:cola:


=super ick;4805768]Wat een uitgekauwde truc zeg. Als de kritiek je niet aanstaat ga je boodschapper zwart maken. Maak je over mijn opleidingsniveau maar geen zorgen.
U gaf een mening en daar gaf ik antwoord op dus weinig uitgekauwde truck of zwart maken, ik gaf slechts repliek op uw uitlatingen, en als u geen kritiek kunt verdragen, moet u geen onzin plaatsen wwar mensen op kunnen reageren.


Respect voor opleiding of koningshuis heb ik inderdaad niet. Ik heb respect voor mensen in het algemeen en kijk niet naar opleiding of afkomst.
Zou je ook eens moeten proberen.
Lees u eens terug wat u hier weer schrijft "ik kijk niet naar afkomst of opleiding" en in één zin noemt u geen respect te hebben voor opleiding en of koningshuis?
U bent vermoeid?


Logisch. Iedere prins bereikt meer. Daar heb je precies het onrechtvaardige element van een koningshuis te pakken.
Hij heeft denk ik enige kruiwagens.


Om je een voorbeeld te geven.
Mijnheer Willem4 heeft een 'aangepaste' studie geschiedenis gevolgd. Diploma's en cijferlijsten zijn geheim.
Onzin, prins Willem volgde zijn opleiding in Delft en zijn cijferlijsten liggen gewoon ter inzage voor iedereen die hier recht toe heeft.


Raad eens?
Met een halve opleiding geschiedenis gaat hij................in het watermanagement. Niet zomaar, nee internationale lobby. Is dat omdat hij geschiedenis heeft gestudeerd? Nee. Is dat omdat hij waterbouwkundige is? Nee. Is dat om andere competenties die hij heeft? Nee.
IS dat omdat hij uit de juiste moeder is voorgekomen? Ja.
Wederom een onzin verhaal van u, water en watermanagment is de toekomst, heeft u enig idee hoeveel water kost per liter in 2030?


Een stompzinnig middeleeuws systeem waar we snel vanaf moeten.
Over mijn lijk.


Nogmaals, Willem4 blaakt niet van intelligentie. Hij stapelt fout op fout. Ieder woordje moet hem zorgvuldig ingefluisterd worden. Als hij 10 zinnen spontaan moet formuleren dan gaat hij de mist in.
OP zich niets mis mee hoor. Wellicht prima bruikbaar op de afdeling inkoop van Ikea of Vroom en Dreesman.
Ik neem aan dat u voor deze bewering een betrouwbare bron bezit?


Gelukkig kan Maxima nog iets goedmaken. (hij is een beetje dom) Zij zag het direct. En BEatrix weet het ook. Die had allang van haar oude dag willen genieten maar kan niet door prins Brekebeen. Zij ziet een gevaar voor de monarchie.
Welk gevaar?

Pizzaman
23-08-11, 00:22
:maf2:
Is dat uw vermoeden dat ik meer zou hebben geleerd dan u, hoe komt u op dit vermoeden?
Ik ken uw opleiding niet en ik neem aan dat u niet weet welk een opleiding ik heb gevolgd?
Het interesseert me helemaal niet wat voor opleiding er is gevolgd, zolang het maar geen gedegradeerde cursus van INholland is.
Met respect heeft dat niets te maken, enige referentie aan opleiding of afkomst slaat gewoon in het geheel nergens op.
Feitelijk is het hele meritocraire argument gewoon onzinnig.


En is dit de schuld van het koninglijk huize of van ieder ander persoon die ik aangeeft in mijn spiksel?
Jawel. In equivalentie aan de nakomelingen van slavenhalers (volgens sommigen alle westerlingen) die hun welvaart aan deze 'erfzonde' danken.
Evenzo is het de erfzonde van Willem 4 dat hij zijn welvaart dankt aan de uitbuiting van het volk.
Waar men nog kan twijfelen aan de erfzonde van het volk, waarvan destijds de in plaghutten levende half-horige voorouders geen vrije keus hadden en tegenwoordig ook niet, bestaat er geen twijfel aan de keuzevrijheid en streefdoelen van destijdse despoot, evengoed had Willem 4 deze beker aan zich voorbij kunnen laten gaan.


Hoe durft u mij dan aan te vallen op mijn schrijven met deze onzin?
Zie boven. Bovendien, onzin verdient onzin terug.
Al was het maar om de hersenen te prikkelen.


Dat is uw mening en dat mag gelukkig in nederland bij koninlijk besluit.
Het enige dat we hier bij koninklijk besluit doen is belasting innen.
Gelukkig is er ooit eens de democratie ingevoerd, dit ondanks de vlaggen op de bekende modderschuit.


Zou ik in een hol leven zou ik inderdaad niets te hoeven snappen, dus ik vraag mij af waar u dit nu weer vandaan haalt?
Ik kan het aanraden, de vorige bewoner kan milieuvriendelijk verwerkt worden tot haardkleedje.


Gelukkig ben ik persoonlijk liever een vuilnis ophaler dan iemand als W.A. want na zijn werk heeft hij zijn rust, terwijl iemand van koninlijk bloed 24 uur per dag in dienst is.
Ja vandaar natuurlijk het uurtarief. Zelfs wanneer hij de koninklijke merrie bestijgt dient dit koninklijk te gebeuren, en er voor betaald te worden.
NB: hij heeft dan wel het voordeel dat geen ontslag dreigt bij wanprestatie.