PDA

Bekijk Volledige Versie : De vijf besluiten van Merkel en Sarkozy



super ick
17-08-11, 16:26
De vijf besluiten van Merkel en Sarkozy







Geplaatst op: woensdag 17 augustus 2011
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Economie


Volgens NRC laten de besluiten van Merkel en Sarkozy aangaande de redding van de euro zich alsvolgt samenvatten:
Besluit 1: De eurozone moet een eigen economische regering krijgen die twee keer per jaar bij elkaar komt, vaker in crisistijd, om financieel economisch beleid te coördineren.
Besluit 2 : Alle eurolanden moeten in hun grondwet verankeren dat ze een evenwichtige begroting nastreven.
Besluit 3: Merkel stemt in met de langgekoesterde wens van Sarkozy om een belasting op financiële transacties in te voeren.
Besluit 4: Op korte termijn komen er geen Europese obligaties. Maar Sarkozy sluit niet uit dat ze op langere termijn „aan het eind van een traject van integratie” er wel komen.
Besluit 5: Het noodfonds wordt niet verder opgehoogd, zodat ook Spanje en Italië een beroep kunnen doen op Europese steun.

Welingelichte Kringen - De vijf besluiten van Merkel en Sarkozy (http://welingelichtekringen.nl/14766-de-vijf-besluiten-van-merkel-en-sarkozy.html)

super ick
17-08-11, 16:27
En voor de zoveelste keer worden er besluiten genomen door 2 landen.

E.U. is een Frans/Duitse dictatuur geworden.

Eric de Blois
17-08-11, 16:34
En voor de zoveelste keer worden er besluiten genomen door 2 landen.

E.U. is een Frans/Duitse dictatuur geworden.

Klopt, de EU is al een (linkse) dictatuur. De huidige dictator Van Rompuy mochten wij niet kiezen. Maar als ik eventueel zou mogen kiezen, kies ik voor de Duitse dictatuur en zeker niet voor de Franse.

super ick
18-08-11, 09:16
Klopt, de EU is al een (linkse) dictatuur. De huidige dictator Van Rompuy mochten wij niet kiezen. Maar als ik eventueel zou mogen kiezen, kies ik voor de Duitse dictatuur en zeker niet voor de Franse.

Ik snap sowieso niet waar die Franse macht vandaan komt.
Dat land is zwaar over the top, de economie en de arbeidsproductiviteit stellen geen reet voor.

Kernwapenmacht..........