PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen wil 'mooipraterij' kabinet ontmaskeren



mrz
20-08-11, 12:34
Cohen wil 'mooipraterij' kabinet ontmaskeren
Laatste update: 20 augustus 2011 11:14 info
DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen wil de komende tijd de ''mooipraterij'' van het kabinet blootleggen.

Foto: NU.nl/Bob Thomas
Volgens de fractievoorzitter van de grootste oppositiepartij stelt premier Mark Rutte de kabinetsingrepen voortdurend mooier voor dan ze zijn.
''De premier verkoopt iets dat er niet is'', stelde Cohen zaterdag in een interview met NRC Handelsblad.

''Er komen 3000 agenten bij? Nul. Er komen 12.000 verpleegsters bij? Die komen er niet'', zijn enkele voorbeelden die hij noemt.
Cohen verwijt Rutte een gebrek aan leiderschap, wat volgens de PvdA-leider ook grote gevolgen kan hebben voor de aanpak van de eurocrisis.
Pensioenakkoord
Cohen benadrukt verder dat het essentieel is dat er een goed pensioenakkoord komt. Als het kabinet de eisen van de PvdA hierover niet inwilligt, gaat de partij niet akkoord, waarschuwt hij.
''Het moet op een behoorlijke manier worden geregeld dat mensen met een laag inkomen die hard hebben gewerkt op hun 65e kunnen stoppen met werken'', aldus Cohen. Ook de lastenverdeling tussen jong en oud moet volgens hem evenwichtiger worden.
''Ik eis van minister Henk Kamp van Sociale Zaken dat hij daar voor het eind van het reces gehoor aan geeft. Wij zeggen hoe het moet, anders gebeurt het niet.''

Cohen wil 'mooipraterij' kabinet ontmaskeren | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/politiek/2594088/cohen-wil-mooipraterij-kabinet-ontmaskeren.html)

Mooi gesproken. Alleen ... Kan Mark Rutte niet gewoon beetje eerlijker worden als ie blijkbaar zoveel liegt ofzo? Ik bedoel.... Hij doet echt wel zijn best, volgens mij.

Hugo out. :engel:

Bofko
20-08-11, 14:41
(1) de waarheid spreken- (2) iets verkopen - (3) mooipraten - (4)niet-integer zijn - (5)liegen - (6) censuur
In de loop van de tijd is er een beetje rek gekomen in onze waarheidsweergeving en de acceptabele grens ligt nu ergens bij 3. Maar dan zit je toch al redelijk ver in het draaikontgebied.

Voor echte waarheidsfundamentalisten begin liegen al bij 2.