PDA

Bekijk Volledige Versie : Relschoppers schoten op agenten



foxcave
20-08-11, 13:39
Relschoppers schoten op agenten

Laatste update: 20 augustus 2011 13:20 info Bekijk op de kaart

LONDEN - Relschoppers in de Engelse stad Birmingham hebben eerder deze maand ongewapende agenten en een politiehelikopter onder vuur genomen.

http://media.nu.nl/m/m1ezsgda45g5.jpg
Dat blijkt uit videobeelden die zaterdag door de Engelse politie zijn vrijgegeven. Op de beelden is te zien hoe gemaskerde mannen tijdens de rellen op 9 augustus hun vuurwapens gebruiken. In totaal zijn elf schoten afgevuurd, zei de politie.
Commissaris Chris Sims sprak van een 'gecoördineerde poging om agenten te doden of verwonden'.
<center class="articlebodyad">

</center> De politie deelde zaterdag tevens mee dat een achtste verdachte is gearresteerd rond de dood van drie mannen die tijdens de rellen in Birmingham winkels probeerden te beschermen en door een auto werden overreden. Vier van de acht verdachten zijn inmiddels aangeklaagd voor moord.
In totaal zijn meer dan dertienhonderd personen aangeklaagd voor hun betrokkenheid bij en aandeel in de rellen in diverse Engelse steden.

Te zwaar

Een rechtbank in Manchester heeft bepaald dat een vrouw die eerder vijf maanden cel kreeg voor haar aandeel in de rellen van twee weken geleden, te zwaar is gestraft. De 24-jarige Ursula Nevin kreeg in plaats van vijf maanden cel een taakstraf. Dat meldden Britse media zaterdag.
Het is voor het eerst dat een hogere rechter een straf terugdraait, die na de rellen werd opgelegd. Experts spraken eerder al de verwachting uit dat de soms draconische straffen die in eerste aanleg werden uitgesproken, op termijn zouden worden bijgesteld.




Bron:
Relschoppers schoten op agenten | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2594126/relschoppers-schoten-agenten.html)

foxcave
20-08-11, 13:41
Je geloofd het toch niet meer, in hetzelfde bericht word er even verteld dat er op onbewapende agenten is geschoten, en dat er 1 van dat tuig zijn gevangenis straf ziet terug vallen van 5 maand naar 0.

Werkelijk, de grijze wollen sokken regeren de wereld, dat spreekwoord over zachte helers en etterende wonden klopt echt. Dit krijgt nog een zwaar door etterend staartje wat zomaar eens de ontwrichting van het Londense leven tot gevolg kan hebben.

Saul
20-08-11, 13:43
Je geloofd het toch niet meer, in hetzelfde bericht word er even verteld dat er op onbewapende agenten is geschoten, en dat er 1 van dat tuig zijn gevangenis straf ziet terug vallen van 5 maand naar 0.

Werkelijk, de grijze wollen sokken regeren de wereld, dat spreekwoord over zachte helers en etterende wonden klopt echt. Dit krijgt nog een zwaar door etterend staartje wat zomaar eens de ontwrichting van het Londense leven tot gevolg kan hebben.

Sadistische relnicht dat je er bent, jij houdt wel van wat geweld en sensatie in het leven he? :D

PVV toevallig?

foxcave
20-08-11, 13:47
Sadistische relnicht dat je er bent, jij houdt wel van wat geweld en sensatie in het leven he? :D

PVV toevallig?

Jup, PVV, alhoewel die me de laatste tijd tegenvallen blijf ik daar tot nu wel op stemmen.

En rellen? Ik? waar haal je dat weg? Roep ik daar toe op? nee toch?

Als dat al zo is, dan mijn excuus.

Maar mocht ik het ooit doen dan zal het zijn om mijn eigen, mijn familie en mijn vrienden's vrijheid en geluk in stand te houden, nooit om de boel te slopen.