PDA

Bekijk Volledige Versie : Trollololololol @ Überoliedomrechtsnederland



Saul
22-08-11, 23:38
http://i55.tinypic.com/dwxml2.png

:giechel: :lol:

Wijsvinger to the rescue, altijd!

Pizzaman
23-08-11, 00:10
http://i55.tinypic.com/dwxml2.png

:giechel: :lol:

Wijsvinger to the rescue, altijd!

Volgens mij heb je er nu helemaal geen hout van begrepen.
Dit is nou bepaald geen islam-positieve reactie van die mevrouw Keijzer...!
Maar xenofobie mag van mij op de agenda. Ook de xenofobie van Geert.
...maar dan inderdaad niet ALLEEN die van Geert. :maf2:

Saul
23-08-11, 00:22
Volgens mij heb je er nu helemaal geen hout van begrepen.
Dit is nou bepaald geen islam-positieve reactie van die mevrouw Keijzer...!
Maar xenofobie mag van mij op de agenda. Ook de xenofobie van Geert.
...maar dan inderdaad niet ALLEEN die van Geert. :maf2:

Uhmm, je maakt een grapje hè? :maf:
PVV toevallig?

Pizzaman
23-08-11, 00:23
Uhmm :maf:
PVV toevallig?

Zou het daar aan liggen dat ik geen hout snap waarom je hier een fail van Dibi post?

Slinger
23-08-11, 00:27
http://i55.tinypic.com/dwxml2.png

:giechel: :lol:

Wijsvinger to the rescue, altijd!

Ze heeft wel gelijk, hoor.

Saul
23-08-11, 00:55
Zou het daar aan liggen dat ik geen hout snap waarom je hier een fail van Dibi post?

Als ik een fail van Dibi had willen posten dan had ik zijn Tweet wel genomen, maar in dit geval heb ik die van mevrouw Keijzer genomen (groter lettertype duidt daarop).

En Dibi behoort ook niet tot überoliedomrechtsnederland of wel.

foxcave
23-08-11, 05:57
Saul, ik stel toch echt voor dat je nog eens kijkt naar wat die dame schrijft.
Ze heeft namelijk gewoon gelijk hoor.

Xenofobie is in de islam de norm, zie tientallen andere topics in nvdd. Er zijn zelfs vaders die hun dochters slaan omdat ze omgang hebben met een ongelovige....

Fulanadetal
23-08-11, 07:32
Een ding verenigt alle mensen op aarde; xenofobie. Helaas.
Het is zo dom.

knuppeltje
23-08-11, 08:14
Er zijn zelfs vaders die hun dochters slaan omdat ze omgang hebben met een ongelovige....

Wat denk je dat ik zou doen als ze met jou zou komen aanzetten? :blowen:

foxcave
23-08-11, 08:44
Wat denk je dat ik zou doen als ze met jou zou komen aanzetten? :blowen:


Ik denk dat je me heel vriendelijk zou vragen waarom ik me bekeerd heb tot pedofilie.:wink:

Saul
23-08-11, 14:20
Saul, ik stel toch echt voor dat je nog eens kijkt naar wat die dame schrijft.
Ze heeft namelijk gewoon gelijk hoor.

Xenofobie is in de islam de norm, zie tientallen andere topics in nvdd. Er zijn zelfs vaders die hun dochters slaan omdat ze omgang hebben met een ongelovige....

Ik denk van niet:

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. [Al Hojoraat : 13]

En tot Zijn tekenen behoort ook de schepping der hemelen en der aarde, en de verscheidenheid van uw talen en (huids) - kleuren. En dit zijn voorzeker tekenen voor degenen, die willen begrijpen. [Al Rom : 22]

"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".
(Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)


Ongelovigheid heeft niets met vreemde talen, afkomst, culturen of huidskleur te maken, alle factoren die een xenofoob maken. Ongelovigheid is een verschil in levensbeschouwing, in keuze. Neemt niet weg natuurlijk dat geweld nooit kan en eveneens onislamitisch is.

Slinger
23-08-11, 15:12
Ik denk van niet:

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. [Al Hojoraat : 13]

En tot Zijn tekenen behoort ook de schepping der hemelen en der aarde, en de verscheidenheid van uw talen en (huids) - kleuren. En dit zijn voorzeker tekenen voor degenen, die willen begrijpen. [Al Rom : 22]

"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".
(Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)


Ongelovigheid heeft niets met vreemde talen, afkomst, culturen of huidskleur te maken, alle factoren die een xenofoob maken. Ongelovigheid is een verschil in levensbeschouwing, in keuze. Neemt niet weg natuurlijk dat geweld nooit kan en eveneens onislamitisch is.

Als de profeet dat heeft gezegd hadden de Arabieren toch wat beter naar hem moeten luisteren, want eeuwenlang hebben ze slaven gehaald uit Afrika.

Kortman
23-08-11, 15:29
:zwaai::zwaai:
Als de profeet dat heeft gezegd hadden de Arabieren toch wat beter naar hem moeten luisteren, want eeuwenlang hebben ze slaven gehaald uit Afrika.

Ja dat wordt vaak vergeten als ze de Nederlanders hier zo graag aanvallen over de slaven transporten >>... zonder de ARABIEREN brave en vrome Moslims dus , was er amper slaven handel geweest , want de Hollanders konden(*) of dorsten niet zo ver de rimboe in .
*) Te weinig mensen , ze zaten toen al overal op de wereld en hielden met een handje vol bijna heel het eilanden rijk INDIE bezet op zich misschien niet zo mooi maar ; maar wel een ONGELOOFLIJKE prestatie van een landje met destijds ong 4 miljoen inwoners!
Waar eerst de HOLLANDERS zaten kwamen pas veel later de Engelsen en Fransen .ook de eilanden in de Oceanen en zelfs tot op de Noordpool zaten die verekte HOLANDERS .
:gniffel:

Saul
23-08-11, 15:31
:zwaai::zwaai:

Ja dat wordt vaak vergeten als ze de Nederlanders hier zo graag aanvallen over de slaven transporten >>... zonder de ARABIEREN brave en vrome Moslims dus , was er amper slaven handel geweest , want de Hollanders konden(*) of dorsten niet zo ver de rimboe in .
*) Te weinig mensen , ze zaten toen al overal op de wereld en hielden met een handje vol bijna heel het eilanden rijk INDIE bezet op zich misschien niet zo mooi maar ; maar wel een ONGELOOFLIJKE prestatie van een landje met destijds ong 4 miljoen inwoners!
Waar eerst de HOLLANDERS zaten kwamen pas veel later de Engelsen en Fransen .ook de eilanden in de Oceanen en zelfs tot op de Noordpool zaten die verekte HOLANDERS .
:gniffel:

Nog meer geschiedvervalsing joh, toe maar.

Kortman
23-08-11, 15:45
Nog meer geschiedvervalsing joh, toe maar.

HIER INTENS ZIELIG FIGUURTJE , ga je school geld terug vragen of doe niet meer aan TOPICS waar je met je totaal geindoctrineerde breintje (eenzijdige visie) elke keer weer met je neusje op de feiten wordt gedrukt die de geschieddenis ons leert !

Slavernij in de Arabische wereld





Slavenmarkt van omstreeks 1236 in Jemen
De Arabische Afrikaanse slavenhandel is ouder dan de Europese en heeft eveneens een zeer grote omvang gekend. De Arabisch Afrikaanse slavenhandel startte rond de 6e eeuw n. Chr. en eindigde in de 20e eeuw. Exacte cijfers over het aantal gevangengenomen Afrikanen zijn niet voorhanden, schattingen liggen tussen de 15 en 28 miljoen mensen. De Arabieren haalden hun Afrikaanse slaven uit Noord- en Oost-Afrika (het Westen richtte zich op West-Afrika). Zanzibar was een bekend centrum voor slavenhandel. Het was in de Arabische wereld gebruikelijk dat bij rivaliserende stammen die met elkaar in conflict raakten de ‘winnaar’ de mannen doodde en de vrouwen en kinderen tot bezit maakten. Dat was in conflicten tussen Arabieren en Afrikanen niet anders. De buitgemaakte vrouwen en kinderen werden per schip of middels een karavaan (lopend) naar de Arabische wereld gebracht. Zo'n 60 procent van de door de Arabieren veroverde Afrikaanse slaven stierf tijdens dit transport. Waar de Westerlingen zich concentreerde op mannelijke slaven (voor arbeid), richtte de Arabieren zich op vrouwen, de Arabieren importeerden ongeveer 65% vrouwen tegen 35% mannen - deze vrouwen kwamen veelal in harems terecht. De mannen werden vooral ingezet in het leger (zie ook: Mamelukken). Jongetjes werden vaak omgevormd tot eunuch.*)
*)jeweetog: wat ze met gewone jongentjes doen (dit was nog 10 x pijnlijker en erger

Saul
23-08-11, 16:18
De Arabieren haalden hun Afrikaanse slaven uit Noord- en Oost-Afrika (het Westen richtte zich op West-Afrika).

Hier haal je je eigen mythe al onderuit dat zonder Arabieren Europeanen geen slaven konden krijgen. Ik weet niet of je het doorhebt... ?

Dat was nu juist mijn punt, niet dat Arabieren slaven verhandelden.

Saul
23-08-11, 16:20
Ongelooflijk trouwens hoe snel onze huistokkies gaan vingerwijzen. Ze benadrukken maar weer de boodschap van dit topic. :hihi:

foxcave
23-08-11, 16:47
Ongelooflijk trouwens hoe snel onze huistokkies gaan vingerwijzen. Ze benadrukken maar weer de boodschap van dit topic. :hihi:

Saul, je blijft een eikel, de slavenhandel van de Nederlanders vanuit Afrika naar de rest van de wereld is opgezet door Islamieten, of je het nu leuk vind of niet.
Toen de slavenhandel begon kenden we zelf geen slavernij in Nederland, dat hebben we geleerd van de arabieren.

En je posting om 14:20 had je beter niet kunnen doen, die laat alleen maar zien hoe blind veel islamieten werkelijk voor hun eigen sprookjesboek zijn.

Saul
23-08-11, 16:56
Saul, je blijft een eikel, de slavenhandel van de Nederlanders vanuit Afrika naar de rest van de wereld is opgezet door Islamieten, of je het nu leuk vind of niet.
Toen de slavenhandel begon kenden we zelf geen slavernij in Nederland, dat hebben we geleerd van de arabieren.

En je posting om 14:20 had je beter niet kunnen doen, die laat alleen maar zien hoe blind veel islamieten werkelijk voor hun eigen sprookjesboek zijn.

Bron? :hihi:

En maar blijven wegkijken van je eigen bloedige geschiedenis en de schuld geven aan de ander. Hoe triest.

super ick
23-08-11, 16:58
Ongelooflijk trouwens hoe snel onze huistokkies gaan vingerwijzen. Ze benadrukken maar weer de boodschap van dit topic. :hihi:

Ongelofelijk wat een dom topic je gestart bent, je slaat de plank finaal mis.

En de passage uit je sprookjesboek en de conclusie dat ongeloof een keuze is slaat helemaal kant nog wal. Het blijft namelijk 1 van de puurste vormen van discriminatie. Daar maak jij je dus schuldig aan!

Mits je me met je hand op je hart kunt vertellen dat jou dochter met een atheist mag trouwen.

knuppeltje
23-08-11, 18:45
Ik denk dat je me heel vriendelijk zou vragen waarom ik me bekeerd heb tot pedofilie.:wink:

Vriendelijk? Geloof je het zelf?

foxcave
23-08-11, 19:27
http://www.maroc.nl/forums/4808616-post15.html

Elmina - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Elmina)

En kijk hier eens, kijk vooral naar de aantallen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Nederlandse_slavernij

Eric de Blois
23-08-11, 20:24
Wat denk je dat ik zou doen als ze met jou zou komen aanzetten? :blowen:

Iets met een knuppel(tje)?

Kortman
23-08-11, 20:41
Hier haal je je eigen mythe al onderuit dat zonder Arabieren Europeanen geen slaven konden krijgen. Ik weet niet of je het doorhebt... ?

Dat was nu juist mijn punt, niet dat Arabieren slaven verhandelden.
O ja :lees dit dan ff :wink:
Slavernij en slavenhandel bij de VOC

Inleiding
Slavernij kwam in Afrika en Oost-Indië al sinds de oudste geschiedenis voor en was geen uitvinding van Nederlanders of andere Europeanen. In Afrika werd slavernij als een normaal verschijnsel beschouwd, een gevolg van vele oorlogen waarbij de overwinnaars hun krijgsgevangenen als slaven verkochten. Binnen Afrika was er dus van oudsher al slavenhandel. De oude Grieken en Romeinen hadden slaven en ook in de Arabische landen was slavernij eeuwenlang gewoon. Voor de introductie van de islam in de 7e eeuw kenden de Arabische landen al slavernij en doordat de koran het verbood islamieten tot slaaf te maken werden de Arabieren genoodzaakt hun slaven uit niet-islamitische gebieden te halen. Rond het jaar 800 werden de eerste Afrikaanse slaven uit Oost-Afrika via de karavaanroutes naar buiten Afrika gebracht. De Arabieren waren zodoende de eerste georganiseerde slavenhandelaren die massaal Afrikanen naar buiten Afrika brachten. De slaven in Arabische landen werkten in de huishouding, als soldaat of ambachtslieden. Men schat dat er tussen 850 en 1850 drie miljoen Afrikanen door de Arabieren zijn verhandeld.
Rond 1500 kwamen de eerste Europese slavenhandelaren op de westkust van Afrika. In Portugal waren door de Arabieren suikerrietplantages die veel arbeidskrachten vereisten opgezet. Zij gebruikten slaven van de westkust van Afrika op deze plantages. Nadat de Arabieren uit Portugal verdreven waren gingen de Portugezen hier meer door en behalve handel in slaven hadden zij ook belangstelling voor ivoor en goud. De Portugezen koloniseerden o.a. de Kaap Verdische eilanden en startten daar ook suikerrietplantages. Om de aanvoer van slaven ook voor deze nieuwe gebieden veilig te stellen bouwden de Portugezen op de Afrikaanse kust enkele forten. De Arabische handelaren gingen ook een rol spelen in de aanvoer van slaven voor deze nieuwe markt.
Toen Nederland rond 1600 haar handelsgebied ging uitbreiden werd zij ook betrokken bij de slavenhandel. In de Hollanse transatlantische slavenhandel speelde de WIC (West-Indische Compagnie, 1621-1792) de grootste rol. Tussen 1621 en 1730 heeft de WIC ongeveer 273.000 slaven naar Amerika gebracht om te werken op de plantages. In die periode had de WIC een monopolie in de transatlantische handel. Na die periode hebben ook verschillende andere Nederlandse ondernemingen slaven getransporteerd naar Amerika. Van 1730 tot 1803 waren dat ongeveer 257.000 mensen. Omdat er ook slaven van Afrika naar Amerika gesmokkeld werden gaat men er van uit dat er door de Nederlanders zo'n 550.000 slaven over de Atlantische Oceaan verhandeld zijn. In totaal zijn tussen 1500 en 1850 tien tot elf miljoen Afrikanen naar Noord- en Zuid-Amerika getransporteerd. Aangeleverd door Afrikaanse en Arabische handelaren werden zij door de Europeanen naar Amerika gebracht.
:student:

Wij Nederlanders komen er rond vooruit dat we aan Slaven handel deden !
in tegenstelling van de Arabieren !

foxcave
23-08-11, 20:51
Kortman pas maar op, de modjes hier hebben het niet zo op met de waarheid....

Kortman
23-08-11, 22:27
Kortman pas maar op, de modjes hier hebben het niet zo op met de waarheid....

Ja dat is mij bekend , de waarheid is soms hard te verteren , maar ik ga ook niet de ,,walgelijke ,, rol die NEDERLAND heeft gespeelt ontkennen.
Integendeel haal gewoon de geschieddenis aan zo als het was , en het waren andere tijden ,ik kan me de afgunst en jaloezie wel voorstellen een klein landje ,een stipje op de wereld kaart presteerde het om scheepjes te bouwen en te bemannen en daarmee over de gehele wereld hun stempel wisten te drukken van Spitsbergen en Nova Zembla tot Mauritius en Madagaskar tot in China en Japan tot het huidige NewYork Canada ,Suriname en de Caribische eilanden overal wapperde de vlag van dat kleine kut landje.
Tja en als je dan ziet hoe een machtig rijk zoals het Osmaanse onder leiding van machtige Sulthans hoofdzakelijk over land te vuur en te zwaard hun imperium wisten uit te breidden met als hoofd motto zoveel mogelijk mensen te bekeren tot de hun geloof .(d evt handel was mooi megenomen ))
Dan staat het in schril contrast met wat de NEDERLANDERS deden die handelden en kochten en verkochten alles ja wel van Slaven , tot peper en nootmuskaat ,kleding en porselein uit China en walvis traan uit Nova Zembla.
GEK HE ?dat nu nog Nederland geld als het walhalla (wat het overigens allang niet meer is ) maar gezien het aantal buitenlanders dat hier graag naar toe wil komen ,schijnt dit kleine landje nog steeds erg in trek te zijn.
Welkom in Nederland.
:nl:

Saul
23-08-11, 23:05
O ja :lees dit dan ff :wink:
Slavernij en slavenhandel bij de VOC

Inleiding
Slavernij kwam in Afrika en Oost-Indië al sinds de oudste geschiedenis voor en was geen uitvinding van Nederlanders of andere Europeanen. In Afrika werd slavernij als een normaal verschijnsel beschouwd, een gevolg van vele oorlogen waarbij de overwinnaars hun krijgsgevangenen als slaven verkochten. Binnen Afrika was er dus van oudsher al slavenhandel. De oude Grieken en Romeinen hadden slaven en ook in de Arabische landen was slavernij eeuwenlang gewoon. Voor de introductie van de islam in de 7e eeuw kenden de Arabische landen al slavernij en doordat de koran het verbood islamieten tot slaaf te maken werden de Arabieren genoodzaakt hun slaven uit niet-islamitische gebieden te halen. Rond het jaar 800 werden de eerste Afrikaanse slaven uit Oost-Afrika via de karavaanroutes naar buiten Afrika gebracht. De Arabieren waren zodoende de eerste georganiseerde slavenhandelaren die massaal Afrikanen naar buiten Afrika brachten. De slaven in Arabische landen werkten in de huishouding, als soldaat of ambachtslieden. Men schat dat er tussen 850 en 1850 drie miljoen Afrikanen door de Arabieren zijn verhandeld.
Rond 1500 kwamen de eerste Europese slavenhandelaren op de westkust van Afrika. In Portugal waren door de Arabieren suikerrietplantages die veel arbeidskrachten vereisten opgezet. Zij gebruikten slaven van de westkust van Afrika op deze plantages. Nadat de Arabieren uit Portugal verdreven waren gingen de Portugezen hier meer door en behalve handel in slaven hadden zij ook belangstelling voor ivoor en goud. De Portugezen koloniseerden o.a. de Kaap Verdische eilanden en startten daar ook suikerrietplantages. Om de aanvoer van slaven ook voor deze nieuwe gebieden veilig te stellen bouwden de Portugezen op de Afrikaanse kust enkele forten. De Arabische handelaren gingen ook een rol spelen in de aanvoer van slaven voor deze nieuwe markt.
Toen Nederland rond 1600 haar handelsgebied ging uitbreiden werd zij ook betrokken bij de slavenhandel. In de Hollanse transatlantische slavenhandel speelde de WIC (West-Indische Compagnie, 1621-1792) de grootste rol. Tussen 1621 en 1730 heeft de WIC ongeveer 273.000 slaven naar Amerika gebracht om te werken op de plantages. In die periode had de WIC een monopolie in de transatlantische handel. Na die periode hebben ook verschillende andere Nederlandse ondernemingen slaven getransporteerd naar Amerika. Van 1730 tot 1803 waren dat ongeveer 257.000 mensen. Omdat er ook slaven van Afrika naar Amerika gesmokkeld werden gaat men er van uit dat er door de Nederlanders zo'n 550.000 slaven over de Atlantische Oceaan verhandeld zijn. In totaal zijn tussen 1500 en 1850 tien tot elf miljoen Afrikanen naar Noord- en Zuid-Amerika getransporteerd. Aangeleverd door Afrikaanse en Arabische handelaren werden zij door de Europeanen naar Amerika gebracht.
:student:

Wij Nederlanders komen er rond vooruit dat we aan Slaven handel deden !
in tegenstelling van de Arabieren !

Wat een ontstellende domheid. Bent u al vergeten wat u beweerde?

Ik zie nergens het bewijs dat zonder Arabieren de Europese slavernij niet zou hebben bestaan. Dát is het punt, dat is wat u beweerde, niet dat Arabieren slaven verhandelden.


Hoe dan ook ik zie dat u bedreven bent in het vingerwijzen. Dat is een kwaadaardige eigenschap in combinatie met zoveel onwetendheid.

Slinger
24-08-11, 02:12
Ongelooflijk trouwens hoe snel onze huistokkies gaan vingerwijzen. Ze benadrukken maar weer de boodschap van dit topic. :hihi:

Wie kaatst moet de bal verwachten.

Kortman
24-08-11, 14:23
Wat een ontstellende domheid. Bent u al vergeten wat u beweerde?

Ik zie nergens het bewijs dat zonder Arabieren de Europese slavernij niet zou hebben bestaan. Dát is het punt, dat is wat u beweerde, niet dat Arabieren slaven verhandelden.


Hoe dan ook ik zie dat u bedreven bent in het vingerwijzen. Dat is een kwaadaardige eigenschap in combinatie met zoveel onwetendheid.

Wie haalt ernu alles doorelkaar . ik heb alleen gezegd dat de slaven aan de Westkust vanAFRIKA ook geleverd werden door Arabiere en de Hollanders die KOCHTEN , en transporteerden ze maar haalden ze niet zelf uit de rimboe! *) dus logisch gevolg als er geen aanbod was geweest enz.
Overigens is er in Europa al ver voor de komst van de ARABIEREN altijd al slavernij geweest ! kijk maar naar het oude ROME .
feit is dat de grootse slavenhandelaars altijd al de ARABIERENzijn geweest , dus ook al ver voordat Profeet Mohammed er was!
:student:
*) Heb al uitgebreid laten zien waarom niet ( eenvoudig Nederland had mensen te kort) wel bouwden of jatten ze forten van o.a de Portugezen.
Om daarin hun slaven te bewaren tot er voldoende waren voor transport overzee .

Saul
24-08-11, 19:29
Wie haalt ernu alles doorelkaar . ik heb alleen gezegd dat de slaven aan de Westkust vanAFRIKA ook geleverd werden door Arabiere en de Hollanders die KOCHTEN , en transporteerden ze maar haalden ze niet zelf uit de rimboe! *) dus logisch gevolg als er geen aanbod was geweest enz.
Overigens is er in Europa al ver voor de komst van de ARABIEREN altijd al slavernij geweest ! kijk maar naar het oude ROME .
feit is dat de grootse slavenhandelaars altijd al de ARABIERENzijn geweest , dus ook al ver voordat Profeet Mohammed er was!
:student:
*) Heb al uitgebreid laten zien waarom niet ( eenvoudig Nederland had mensen te kort) wel bouwden of jatten ze forten van o.a de Portugezen.
Om daarin hun slaven te bewaren tot er voldoende waren voor transport overzee .

Ik bewonder mensen die hun eigen fouten toegeven, dat is een nobele eigenschap.

Maar u zei niet dat Arabieren óók slaven aanleverden. U zei dat het exclusief Arabieren waren:


zonder de ARABIEREN brave en vrome Moslims dus , was er amper slaven handel geweest , want de Hollanders konden(*) of dorsten niet zo ver de rimboe in .

Kortman
24-08-11, 23:07
Ik bewonder mensen die hun eigen fouten toegeven, dat is een nobele eigenschap.

Maar u zei niet dat Arabieren óók slaven aanleverden. U zei dat het exclusief Arabieren waren:

Het waren voor 90 % de ARABIEREN die op ,,jacht ,,gingen en ze kochten ze soms van Negroide stamhoofden die hun overwonnen vijanden verkochten en doorverkochten aan wie maar kopen wou.
Slaven waren in die tijd (gewoon handels waar ) hoe vreselijk het ook was.
Ook moet het woordje AMPER ff opzoeken althans debetekenis daarvan >
HIERBIJ DE UITLEG :
amper: ` am - per

bijwoord

bijna, ternauwernood

amper: weinig, nauwelijks, ternauwernood

Saul
24-08-11, 23:15
Het waren voor 90 % de ARABIEREN die op ,,jacht ,,gingen en ze kochten ze soms van Negroide stamhoofden die hun overwonnen vijanden verkochten en doorverkochten aan wie maar kopen wou.
Slaven waren in die tijd (gewoon handels waar ) hoe vreselijk het ook was.
Ook moet het woordje AMPER ff opzoeken althans debetekenis daarvan >
HIERBIJ DE UITLEG :
amper: ` am - per

bijwoord

bijna, ternauwernood

amper: weinig, nauwelijks, ternauwernood

Werkelijk, 90%? Wie heeft dat allemaal geteld? Heb je daar een bron van?

Saul
24-08-11, 23:43
Gezien de geschieddenis benaderd dat ongeveer de waarheid .
We hebben het hier over het ROVEN EN GEVANGENNEMEN van slaven
Omgekeerd valt er met bijna 99.001 % aan zekerheid grenzende waarheid te zeggen dat de ARABIEREN geen slaven naar WEST INDIE hebben gebracht.


U liegt weer. U had het over slavenhandel, niet over roven en gevangennemen, nergens.

Ik heb genoeg met u gediscussieerd. U hebt te vaak gelogen en u baseert uzelf op dubieuze bronnen.

Doeidoei.

Kortman
24-08-11, 23:59
U liegt weer. U had het over slavenhandel, niet over roven en gevangennemen, nergens.

Ik heb genoeg met u gediscussieerd. U hebt te vaak gelogen en u baseert uzelf op dubieuze bronnen.

Doeidoei.

Ja als je het onderscheid gaat maken tussen dief en diefjes maat dan houd het voor mij ook op , dus de ARABIEREN MOCHTEN WEL DE SLAVEN VANGEN voor de lol ?? en ze niet verhandelen ?
Sorry maar je bent echt niet meer te volgen
Overigens ...............
Dit onderwerp is al eerder aan de orde geweest
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/230667-coolassprov-mc-thermp-de-onderschrift.html

Zielig hoor dat je de ware geschiedenis niet wil weten !
Dat deze vaak teleurstellend is ,kan ik ook niet helpen.
En dan worden de bronnen meteen dubieus genoemd , tja dat kennen we onderhand wel.
De hand in eigen boezem steken is iets wat je leren moet en dat komt in de loop der jaren wel goed (ik dacht vroeger ookdat de HOLLANDERS alleen maar goede dingen gedaan hadden en wou geen kwaad er over horen ) nu weet ik wel beter .
:wink:

foxcave
25-08-11, 07:47
Hoe heet die stad ook alweer, nu vervalen tot ruïne, maar in de hoogtij van de slavenhandel een wereldstad....

foxcave
25-08-11, 10:45
laten we de zaak een helemaal omdraaien, waar in de westerse wereld het erg simpel is, slavernij is gewoon verboden, is het in de islam iets anders.

In de islam is slavernij een nog steeds toegestane vorm van mensen houden, net als dieren houden.

En nu niet direct schreeuwen, of deze bewering door een mod laten weghalen, zoek het maar op, de koran verbiet nergens om slaven te houden, er zijn zelfs geen hadieth voor.

Kortman
25-08-11, 14:55
laten we de zaak een helemaal omdraaien, waar in de westerse wereld het erg simpel is, slavernij is gewoon verboden, is het in de islam iets anders.

In de islam is slavernij een nog steeds toegestane vorm van mensen houden, net als dieren houden.

En nu niet direct schreeuwen, of deze bewering door een mod laten weghalen, zoek het maar op, de koran verbiet nergens om slaven te houden, er zijn zelfs geen hadieth voor.

HELAAS ik kan je niet anders dan gelijk geven, maar de KORAN
mag niet veranderd worden deze is immers PERFECT!
IK HEB AL EENS EERDER GEOPPERD DAT EEN GROEP VAN WIJZE MANNEN , DUS ECHTE HOGE EN VOORAANSTAANDE MOSLIMS , DE KORAN EENS MOETEN HERZIEN .
Maar kreeg toen een berg ,,prut ,,over me heen .
Het R.k heeft dat wel gedaan destijds in een concillie ,ik bedoel een overzichtelijke uitgave van de regelementen ,bijbel verhaal , de kerkdiens in eigen taal enz enz zodat het voor elke gelovige in begrijpelijke taal te lezen was.
En niet voor enkele ingewijden zoals het vroeger er aan toe ging.

Slinger
25-08-11, 15:01
laten we de zaak een helemaal omdraaien, waar in de westerse wereld het erg simpel is, slavernij is gewoon verboden, is het in de islam iets anders.

In de islam is slavernij een nog steeds toegestane vorm van mensen houden, net als dieren houden.

En nu niet direct schreeuwen, of deze bewering door een mod laten weghalen, zoek het maar op, de koran verbiet nergens om slaven te houden, er zijn zelfs geen hadieth voor.

De Bijbel verbiedt het ook niet hoor.

foxcave
25-08-11, 15:18
De Bijbel verbiedt het ook niet hoor.


Klopt, maar ik krijg van bijbel lezers niet telkens het verwijt dat Nederlanders slaven handelaren waren.
Saul bijvoorbeeld is er goed in, ik vraag me ook af waar hij blijft....

Soldim
25-08-11, 15:21
Saul bijvoorbeeld is er goed in,

Saul is een trollende puber; waarom maak je je druk?

foxcave
25-08-11, 15:29
Saul is een trollende puber; waarom maak je je druk?

Druk maken is een groot woord, maar wacht even, als ik volgens beheer loop te trollen weet beheer mij prima te vinden, hoe zit het dan met een trollende puber, of zijn die op maroc.nl ook al vrij om te doen en laten wat ze willen, net als in sommige gebieden in Nederland.

Saul
25-08-11, 15:38
Saul is een trollende puber; waarom maak je je druk?

Als ik zou trollen zou ik niet eens de moeite doen om serieus te reageren maar lekker 'belletje lellen'.

Belletje lellen doe je wanneer, zijnde iemand zonder enige binding met de islam of Marokko, aandacht zoekt bij uitgerekend de mensen waar je de meeste hekel of afkeer aan hebt.

Je mag zelf bepalen bij welke groep jij hoort.

Joesoef
25-08-11, 20:16
Druk maken is een groot woord, maar wacht even, als ik volgens beheer loop te trollen weet beheer mij prima te vinden, hoe zit het dan met een trollende puber, of zijn die op maroc.nl ook al vrij om te doen en laten wat ze willen, net als in sommige gebieden in Nederland.


Als je er niet tegen kan mag je best wegblijven, ik zal je niet tegenhouden.

foxcave
25-08-11, 20:23
Als je er niet tegen kan mag je best wegblijven, ik zal je niet tegenhouden.


Nee hoor gaat prima met mij, ik vermaak me best, veel geloofs genoten hier weet je.....

Joesoef
25-08-11, 20:32
Nee hoor gaat prima met mij, ik vermaak me best, veel geloofs genoten hier weet je.....


Hecht je niet teveel.

foxcave
25-08-11, 20:53
Hecht je niet teveel.

Kijk, het dreigt weer, lekker hè zo'n machtsgevoel.

Kortman
25-08-11, 22:39
Als ik zou trollen zou ik niet eens de moeite doen om serieus te reageren maar lekker 'belletje lellen'.

Belletje lellen doe je wanneer, zijnde iemand zonder enige binding met de islam of Marokko, aandacht zoekt bij uitgerekend de mensen waar je de meeste hekel of afkeer aan hebt.

Je mag zelf bepalen bij welke groep jij hoort.

Jammer dat je schijnt te vergeten ,dat de opzet van deze SITE was gericht op meer onderling begrip tussen Marokkanen en Nederlanders !
En dus niet een SITE voor uitsluitend Marokkaanse mensen of uitsluitend mensen met de ISLAM als geloof .

hier nog een stukje uit 2005
Maroc.nl

De website Maroc.nl bestaat vijf jaar en noemt zich de grootste Marokkaanse gemeenschap op internet. Zij telt meer dan 31.000 leden, van wie er ongeveer 9700 actief aan discussies deelnemen (oktober 2004). De Stichting Maroc.nl richt zich op Marokkaanse jongeren in Nederland en heeft zich als doel gesteld de toegang tot internet van eigen organisaties te vergroten en de interactie tussen migranten onderling en tussen migranten en Nederlanders te bevorderen. De interactieve mogelijkheden behoren tot de sterkste punten van de site.

Kortman
25-08-11, 22:50
Hoe heet die stad ook alweer, nu vervalen tot ruïne, maar in de hoogtij van de slavenhandel een wereldstad....

Mogelijk doel je op Zanzibar ?

foxcave
26-08-11, 07:52
Mogelijk doel je op Zanzibar ?

Nee nee, het is een stad in het zuiden of ten zuiden van Marokko, ik ben echt de naam kwijt, daar verkochten inlandse slavenhandelaren hun zwarte eigendommen aan Portugezen en Hollanders .


Ook een leuk draadje aangaande slavernij,

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2056535&page=5

Daar word ook duidelijk waarom slavernij in de islam gewoon is toegestaan, omdat het altijd al geweest is en als cultuur onderdeel gewoon gevonden werd toen de koran werd geschreven, o sorry, door god ingegeven.