PDA

Bekijk Volledige Versie : Samenscholingsverbod in Edese wijk



foxcave
23-08-11, 19:53
EDE - In de Edese wijk Rietkampen geldt vanaf donderdag een samenscholingsverbod. Dat heeft de gemeente dinsdag bekendgemaakt.
Vanaf donderdag is het verboden om met vier of meer personen bij elkaar te staan in de wijk. Het verbod is minimaal een half jaar van kracht. De gemeente hoopt de overlast die veroorzaakt wordt door jongeren terug te dringen. Buurtbewoners klagen al lange tijd over geluidsoverlast en intimiderend gedrag van jongeren.
Burgemeester Cees van der Knaap bracht vorige week een bezoek aan de wijk. Hij zegt geschrokken te zijn van de "onbehoorlijkheid, onbeschoftheid en onopgevoedheid van de jeugd". Volgens Van der Knaap wordt door de overlast veroorzaakt door "een gemêleerd gezelschap van Nederlandse, Marokkaanse en Turkse jongeren." Hij wil op lange termijn in gesprek met zorgpartners om de problemen met de jongeren op te lossen.
Vorige week meldde de gemeente Ede al dat er cameratoezicht komt in de wijk. De camera's staan er tot 31 december.
A A A
dinsdag 23 augustus 2011 | 13:27 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 23 augustus 2011 | 15:13



Bron:
Omroep Gelderland - nieuwsartikel - Samenscholingsverbod in Edese wijk (http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuwsartikel/1075131/Samenscholingsverbod-in-Edese-wijk.htm?pagenr=1)

foxcave
23-08-11, 19:55
Incidentjes die al meerdere jaren duren....


"een gemêleerd gezelschap van Nederlandse, Marokkaanse en Turkse jongeren."

Allemaal stuk voor stuk oppakken, de ouders uit de ouderlijke macht ontzetten en steriliseren.
De kinderen ergens anders onderbrengen, en alle kosten op de ouders verhalen.

Eric de Blois
23-08-11, 20:00
De Rietkampen, ik heb daar ooit gewoond, toen de wijk nieuw was. Toen het nog zo goed als blank was, was het daar rustig. Maar ja, aan alles komt een eind. Cees lult uit zijn nek. Het probleem bestaat al enige jaren en er is ook bekend wie dat doen. Daarom is die 'schrik' van Cees ietwat gespeeld. Ook het Edese Veldhuizen is al heel lang niet meer leefbaar. langzamerhand loopt de pauperdrek ook naar schone buurten. Ja, met een pakkans die op de helft van Duistland ligt is het nog ongevaarlijk om overlast en criminaliteit te plegen in NL. Maar er is al een tijdje een buurtwacht actief en ik hoop dat die ook wat eigen richting gaan spelen. Van de overheid hoef je niet te verwachten dat het probleem grondig wordt aangepakt.

Joesoef
23-08-11, 20:03
De kinderen ergens anders onderbrengen, en alle kosten op de ouders verhalen.

Mensen die het zo simplificeren zouden ze ook moeten steriliseren #vaneenkalekipkanjenietplukken.

Eric de Blois
23-08-11, 20:05
Mensen die het zo simplificeren zouden ze ook moeten steriliseren #vaneenkalekipkanjenietplukken.

Waarom nu weer de boodschapper steriliseren en niet de dader? Dat steriliseren zie ik wel als beste oplossing om van dat verkeerde DNA af te komen.

foxcave
23-08-11, 20:07
Mensen die het zo simplificeren zouden ze ook moeten steriliseren #vaneenkalekipkanjenietplukken.

Jawel hoor, vroeger noemden ze het gewoon dwangarbeid, ik ben daar wel voor, als je wilt vreten ga je werken, niet werken niet vreten, hoe dan ook ruimt het op.

Eric de Blois
23-08-11, 20:15
Mensen die het zo simplificeren zouden ze ook moeten steriliseren #vaneenkalekipkanjenietplukken.

Tot noch toe hebben niet simpele maatregelen ook niet veel meer opgeleverd dan werkgelegenheid. Misschien moeten we weer juist naar simpele maatregelen toe. Niet alles wat simpel is, is ongeschikt. In tegendeel, vaak werkt simpel storingvrij. Laat ze maar werken voor hun eigen onderdak en eten. Onder dwang, dat wel.

Joesoef
23-08-11, 20:24
Jawel hoor, vroeger noemden ze het gewoon dwangarbeid, ik ben daar wel voor, als je wilt vreten ga je werken, niet werken niet vreten, hoe dan ook ruimt het op.


En jij denkt werkelijk dat dat soort mensen in staat zijn om al die kosten bij elkaar te werken :hihi:

foxcave
23-08-11, 20:26
En jij denkt werkelijk dat dat soort mensen in staat zijn om al die kosten bij elkaar te werken :hihi:

Dat is ook niet nodig, bij schulden meer honger, geen werk geen vreten, zoals al aangegeven het lost zich vanzelf op....

Joesoef
23-08-11, 20:29
Dat is ook niet nodig, bij schulden meer honger, geen werk geen vreten, zoals al aangegeven het lost zich vanzelf op....


Zelfs op geenstijl Hebben ze meer humor en dat zegt wat.

Eric de Blois
23-08-11, 20:29
En jij denkt werkelijk dat dat soort mensen in staat zijn om al die kosten bij elkaar te werken :hihi:

Ik denk van niet nee. Daarom zouden er gewoon wat mensen dood moeten die opzettelijk veel schade aanrichten en leed veroorzaken. Dat is echt heel economisch. Het is ook nog goed voor het milieu.

Joesoef
23-08-11, 20:32
Ik denk van niet nee. Daarom zouden er gewoon wat mensen dood moeten die opzettelijk veel schade aanrichten en leed veroorzaken. Dat is echt heel economisch. Het is ook nog goed voor het milieu.



Autisten en humor :moe:

Eric de Blois
23-08-11, 20:38
Autisten en humor :moe:

Daar zit wat in. Maar het is toch behalve grappig, gewoon waar? Waarom al die moordenaars en (zwaar) geweldplegers in leven laten? Detentie van dat soort kost heel erg veel geld en ze genezen toch niet. Dus wat levert dat op?

foxcave
23-08-11, 20:41
Daar zit wat in. Maar het is toch behalve grappig, gewoon waar? Waarom al die moordenaars en (zwaar) geweldplegers in leven laten? Detentie van dat soort kost heel erg veel geld en ze genezen toch niet. Dus wat levert dat op?

Ik zou herhalingsdaders ook in overweging nemen. Het systeem in Amerika werkt niet zegt men, dus moet er een definitiever oplossing gezocht worden.

foxcave
23-08-11, 20:45
Zelfs op geenstijl Hebben ze meer humor en dat zegt wat.

Ik heb net even gekeken, daar komen ze niet verder dan de burgemeester voor aap zetten, dat is wat mij betreft al lang niet meer nodig, zulke gasten moet je gewoon als wijk een zaak van maken en die gast direct aanklagen wegens onbehoorlijk bestuur.

En humor? Jij wel, voor jou is het tuig waar hierover gesproken word gewoon dagelijks werk, als dat tuig zich allemaal netjes zou gedragen heb jij geen baan meer, dus jou belang in deze.....

Joesoef
23-08-11, 20:50
Idd tijd voor een selectie...

Joesoef
23-08-11, 20:53
, als dat tuig zich allemaal netjes zou gedragen heb jij geen baan meer, dus jou belang in deze.....

Je vergist je ernstig in de maatschappij. Aparte wereld leef jij.

Eric de Blois
23-08-11, 20:53
Ik zou herhalingsdaders ook in overweging nemen. Het systeem in Amerika werkt niet zegt men, dus moet er een definitiever oplossing gezocht worden.

Wat bedoel je met: "Het systeem in Amerika werkt niet zegt men". Volgens mij werkt geen enkel systeem. Immers een moordenaar in spé denkt dat hij nooit wordt gepakt. Velen denken niet eens. Je voorkomt met geen enkel systeem dat er moorden worden gepleegt. Maar bekende moordenaars kun je wel preventief 'ruimen'. En dat gebeurd in Amerika te weinig.

foxcave
23-08-11, 20:55
Je vergist je ernstig in de maatschappij. Aparte wereld leef jij.


Nee hoor, dezelfde als jij, alleen zonder roze bril.

foxcave
23-08-11, 20:56
Wat bedoel je met: "Het systeem in Amerika werkt niet zegt men". Volgens mij werkt geen enkel systeem. Immers een moordenaar in spé denkt dat hij nooit wordt gepakt. Velen denken niet eens. Je voorkomt met geen enkel systeem dat er moorden worden gepleegt. Maar bekende moordenaars kun je wel preventief 'ruimen'. En dat gebeurd in Amerika te weinig.

Ik doelde op de herhaling daders "three strikes out" er word beweert dat dat systeem niet werkt, dus hup ook in een werkkamp. Niet werken niet eten.
Ruimt zich vanzelf op.

Eric de Blois
23-08-11, 21:00
Ik doelde op de herhaling daders "three strikes out" er word beweert dat dat systeem niet werkt, dus hup ook in een werkkamp. Niet werken niet eten.
Ruimt zich vanzelf op.

Laat ze maar onder dwang ergens gaan ontpolderen of zo. De rest gaat vanzelf. Daar kan de natuur dan weer iets mooi's van maken.

Stopnaald
25-08-11, 09:26
Mensen die het zo simplificeren zouden ze ook moeten steriliseren #vaneenkalekipkanjenietplukken.

En zo'n niets toevoegende one-liner is natuurlijk een veel betere reactie dan een inhoudelijk antwoord.

Voordelen te over want:
1) je hoeft deze (en wellicht andere) prikker helemaal niet serieus te nemen.
2) je hoeft niet na te denken over een andere (eigen) oplossing.
3) je stijgt weer een plaatsje op de troll-ranglijst.

Joesoef
25-08-11, 18:45
En zo'n niets toevoegende one-liner is natuurlijk een veel betere reactie dan een inhoudelijk antwoord.

Voordelen te over want:
1) je hoeft deze (en wellicht andere) prikker helemaal niet serieus te nemen.
2) je hoeft niet na te denken over een andere (eigen) oplossing.
3) je stijgt weer een plaatsje op de troll-ranglijst.


En de opmerken over het opruimen van mensen val je niet?

Joesoef
25-08-11, 18:51
Laat ze maar onder dwang ergens gaan ontpolderen of zo. De rest gaat vanzelf. Daar kan de natuur dan weer iets mooi's van maken.


Die wet is er bijna, wet werken naar vermogen. Jaartje en dan is het rond. Iedereen in de bijstand/ steun of met een uitkering moet aan de slag. Wat die mensen gaan doen is nog wat onduidelijk, straat vegen, wasknijpers in elkaar zetten, luiers wassen....

Karin.N
25-08-11, 21:31
Die wet is er bijna, wet werken naar vermogen. Jaartje en dan is het rond. Iedereen in de bijstand/ steun of met een uitkering moet aan de slag. Wat die mensen gaan doen is nog wat onduidelijk, straat vegen, wasknijpers in elkaar zetten, luiers wassen....

Realiteit is dat er altijd mensen zullen blijven die niet mee kunnen of niet mee willen komen. Deze mensen kosten de samenleving idd geld. Tis vervelend, maar het is niet anders. Op middeleeuwse toestanden om deze mensen een lesje te leren zit ik niet te wachten.

Slinger
25-08-11, 21:34
Die wet is er bijna, wet werken naar vermogen. Jaartje en dan is het rond. Iedereen in de bijstand/ steun of met een uitkering moet aan de slag. Wat die mensen gaan doen is nog wat onduidelijk, straat vegen, wasknijpers in elkaar zetten, luiers wassen....

Er is werk genoeg. Nederland kan er alleen maar beter en mooier op worden.

Joesoef
25-08-11, 21:37
Er is werk genoeg. Nederland kan er alleen maar beter en mooier op worden.


Stuur mij maar een pm als je werk hebt voor die mensen, je krijgt 15% commissie, geen grap.

Bar
25-08-11, 22:09
Realiteit is dat er altijd mensen zullen blijven die niet mee kunnen of niet mee willen komen. Deze mensen kosten de samenleving idd geld. Tis vervelend, maar het is niet anders. Op middeleeuwse toestanden om deze mensen een lesje te leren zit ik niet te wachten.
De middeleeuwse toestanden vindt men in de ouderenzorg, waar onvoldoende middelen zijn om mensen die wèl hun hele leven gewerkt hebben fatsoenlijk te verzorgen. Die tekorten zijn snel weggewerkt als de grote groepen klaplopers hun uitkeringen kwijtraken. Ik voorzie een sterke motivatiestijging voor welk werk dan ook als de honger toeslaat.

Kortman
25-08-11, 22:21
De middeleeuwse toestanden vindt men in de ouderenzorg, waar onvoldoende middelen zijn om mensen die wèl hun hele leven gewerkt hebben fatsoenlijk te verzorgen. Die tekorten zijn snel weggewerkt als de grote groepen klaplopers hun uitkeringen kwijtraken. Ik voorzie een sterke motivatiestijging voor welk werk dan ook als de honger toeslaat.

TJa nu vat je een koe bij de horens , het is schandalig dat het schorremorie
niks anders doen dan hun hand op houden omdat ze zgn ,,kansloze,, arme jongeren zijn.
We hebben onlangs in Engeland gezien waar dergelijk tuig toe in staat is en dan zijn er nog mensen die ze verdedigen ook !
:wtf:

H.P.Pas
25-08-11, 22:29
een definitiever oplossing

:moe: Een Endlösung.
Zou je zelf niet eens een poosje gaan turfsteken ? Knap je van op.

Karin.N
26-08-11, 09:59
De middeleeuwse toestanden vindt men in de ouderenzorg, waar onvoldoende middelen zijn om mensen die wèl hun hele leven gewerkt hebben fatsoenlijk te verzorgen. Die tekorten zijn snel weggewerkt als de grote groepen klaplopers hun uitkeringen kwijtraken. Ik voorzie een sterke motivatiestijging voor welk werk dan ook als de honger toeslaat.

En wat krijg je dan? Denk je nu werkelijk dat deze mensen zich dan rustig houden. Tenzij je natuurlijk heel serieus meent dat je "klaplopers" mag vermoorden. Dat maakt jou tot niets anders dan een wrede dictator. En ik kan je verzekeren dat bij wrede regimes de ouderenzorg geen bal voorstelt!

Werkelijkheid is dat er nu eenmaal mensen zijn die niet mee kunnen of niet mee willen komen. En daar heb je als samenleving mee te dealen. Veel van deze mensen hebben gewoon hun leven lang begeleiding nodig. En ja, dat kost geld. En deze begeleiding mag wat mij betreft strikt zijn. Maar liever dat dan de zgn oplossingen waar sommige hier mee komen. Zo makkelijk als er gesproken wordt over het opruimen van sommige mensen, gewoon ronduit gruwelijk!

BoerHarms
26-08-11, 10:13
Dat is ook niet nodig, bij schulden meer honger, geen werk geen vreten, zoals al aangegeven het lost zich vanzelf op....

En als ze niets meer te etn heben dan heeft Joesoef altijd nog een plaats vrij aan de tafel

BoerHarms
26-08-11, 10:19
Stuur mij maar een pm als je werk hebt voor die mensen, je krijgt 15% commissie, geen grap.

er is nog genoeg werk in de tuinderijen, maar neen hoor, hotels voor Polen worden gebouwd dicht bij het werk om de personen een beetje in het gareel te houden. Men werft buitenlanders aan omdat men geen werknemers uit Eigen land kunnen krijgen.

super ick
26-08-11, 10:52
De middeleeuwse toestanden vindt men in de ouderenzorg, waar onvoldoende middelen zijn om mensen die wèl hun hele leven gewerkt hebben fatsoenlijk te verzorgen. Die tekorten zijn snel weggewerkt als de grote groepen klaplopers hun uitkeringen kwijtraken. Ik voorzie een sterke motivatiestijging voor welk werk dan ook als de honger toeslaat.

Daar heb je een punt waar ik volledig achter sta...................mits je erkent dat het geen oplossing is voor de hele groep.

De klaplopers moeten inderdaad de keuze krijgen tussen werken of anders uitkering stoppen.
Maar dat gaat niet op voor alle bijstandstrekkers. Als 'we' de helft aan werk kunnen helpen is dat een topprestatie. Deze mensen zijn nodig dus desnoods moeten ze letterlijk van hun bed afgetrokken worden.

Dan blijven er plm. 200000 over waar je niets mee kunt. Te dom, vaak psychische aandoening(en), o.i.d. waardoor ze niet geschikt zijn voor welke vorm van arbeid dan ook. Daar heb je rekening mee te houden. Dat is door de eeuwen heen al zo, alleen valt het nu minder op omdat niet al die mensen meer hoeven te bedelen aan de rand van de stad en buiten slapen (op een enkeling na).
Als ze nu allemaal treurend op de bank blijven zitten omdat ze geen vakantiewoning hebben en geen auto kunnen rijden dan was er niets aan de hand. Gelukkig doen de meeste dat ook. Maar een bepaalde groep is beinvloedbaar en ontspoort gemakkelijker.
Begeleiding is noodzakelijk. Zij kunnen hun leven niet zelf regiseren. Zien dat er meer 'te halen' is maar hebben niet de mogelijkheden. Zelf zien ze vaak hun beperkingen niet. De schuld ligt daarom bij maatschappij. Vriendjespolitiek, leeftijd, discriminatie, etc. Alles wordt erbij gehaald behalve eigen schuld, het eigen falen. Het gevolg is onbegrip, onaangepast gedrag, aggressie, overlast, etc. Te vaak wordt de fout gemaakt deze mensen te zien als opzettelijke luie maatschappijverziekers terwijl het juist zwakkeren zijn.
Nazi-oplossingen als vermoorden zijn grappig voor op een forum maar de echte oplossing voor deze groep blijft toch een betere, strakkere, minder vrijblijvende begeleiding.

Veel jeugd is tijdens de pubertijd zowiezo tijdelijk ontoerekeningsvatbaar en draaid in de loop van de tijd gelukkig weer bij. Voor deze groep kan repressie louterend werken. Ook voor de ouders! Liefst in een vroeg stadium.

foxcave
26-08-11, 10:54
Mensen houd op, dit heeft geen reet met werkeloosheid te maken, dit is gewoon asociaal gedrag van jeugdigen die niet door hun ouders opgevoed zijn.



En wat krijg je dan? Denk je nu werkelijk dat deze mensen zich dan rustig houden. Tenzij je natuurlijk heel serieus meent dat je "klaplopers" mag vermoorden. Dat maakt jou tot niets anders dan een wrede dictator. En ik kan je verzekeren dat bij wrede regimes de ouderenzorg geen bal voorstelt!

Werkelijkheid is dat er nu eenmaal mensen zijn die niet mee kunnen of niet mee willen komen. En daar heb je als samenleving mee te dealen. Veel van deze mensen hebben gewoon hun leven lang begeleiding nodig. En ja, dat kost geld. En deze begeleiding mag wat mij betreft strikt zijn. Maar liever dat dan de zgn oplossingen waar sommige hier mee komen. Zo makkelijk als er gesproken wordt over het opruimen van sommige mensen, gewoon ronduit gruwelijk!


Weet je wat echt gruwelijk is, deze groep "of niet mee willen komen" , jij vind dat dat maar moet kunnen, ik vind van niet, als je echt niet kunt werken ala, maar niet willen?

Dan laat mij maar gruwelijk zijn, in de natuur lost dat probleem zich ook vanzelf op, als je niet zelf iets doet krijg je honger, doe je dan nog niets dan ga je dood....
En als er mensen zijn de de groep "of niet mee willen komen" willen blijven steunen met bankhangen, dan betaal je dat maar lekker zelf, of laats ze lekker mee-eten, ik kan me voorstellen dat die luitjes geen zijn hebben om zelf te koken...

super ick
26-08-11, 11:16
Mensen houd op, dit heeft geen reet met werkeloosheid te maken, dit is gewoon asociaal gedrag van jeugdigen die niet door hun ouders opgevoed zijn.





Weet je wat echt gruwelijk is, deze groep "of niet mee willen komen" , jij vind dat dat maar moet kunnen, ik vind van niet, als je echt niet kunt werken ala, maar niet willen?

Dan laat mij maar gruwelijk zijn, in de natuur lost dat probleem zich ook vanzelf op, als je niet zelf iets doet krijg je honger, doe je dan nog niets dan ga je dood....
En als er mensen zijn de de groep "of niet mee willen komen" willen blijven steunen met bankhangen, dan betaal je dat maar lekker zelf, of laats ze lekker mee-eten, ik kan me voorstellen dat die luitjes geen zijn hebben om zelf te koken...

Jeugd is een heel ander probleem. Het milieu ontstijgen blijkt moeilijk zonder hulp. Dat de ouders vaak incompetent zijn is een lastig bijkomend probleem.
Vooraf gedwongen aan geboortebeperking lijkt mij beter dan achteraf vermoorden zoals hier geoppert wordt. Ook in de hulpverlening hoor je deze wens steeds weer machteloos weerklinken.
Uithuisplaatsingen van alle kinderen en wederom zwanger. Hoe doorbreek je die negatieve cirkel?