PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan ontduikt Italiaanse belastingen



Marsipulami
26-08-11, 19:09
VATICAAN REAGEERT OP FACEBOOKCAMPAGNE

‘Nulla otto per mille’


BRUSSEL (KerkNet/Kipa-Apic) – Het Vaticaan reageerde gisteren op een Facebookcampagne, waarin het Vaticaan al enkele weken wordt opgeroepen om bij te dragen tot de besparingen in Italië. Sinds de lancering sloten zich al 130.000 mensen aan bij de Facebookpagina. Woordvoerders van het Vaticaan verwijten de initiatiefnemers stemmingmakerij. Zo roept de Facebookpagina het Vaticaan op om ‘het geld dat het van de Italiaanse belastingbetaler krijgt’ terug te storten. Als smaakmaker wordt nog een portret van de paus met dollars in de hand toegevoegd.

Het Vaticaan wijst erop dat het geen euro krijgt van Italië en dat er een verschil is tussen het Vaticaan en de Italiaanse Kerk. “De kwestie van de immobiliën van het Vaticaan werd geregeld via internationale verdragen en in het bijzonder de Verdragen van Lateranen (1929).” Het Vaticaan wijst er nog op dat de Italiaanse Kerk weliswaar overheidssteun krijgt. Maar dat is evenzeer het geval voor niet-gouvernementele organisaties en politieke partijen, “onder wie die van verschillende politici die zich bij de groep aansloten.”

Ook ‘Radio Vaticaan’ reageert op de ‘primitieve, maar helaas bijzonder efficiënte campagne’. Het Vaticaan wordt via de Facebookpagina onder andere verweten dat het belastingen zou ontwijken op de inkomsten uit de Sint-Pietersbasiliek, de Sixtijnse kapel en de Vaticaanse Musea. Die bevinden zich echter allen op het grondgebied van Vaticaanstad.

(Kerknet)

Eric de Blois
26-08-11, 21:16
Als iets troebel is over inkomsten en uitgaven, is het wel de overheid. Belastingontduiking is een deugd, belastingheffing is roof, afpersing. Natuurlijk gaat er ook nog wel geld naar zaken die in ons aller belang zijn, maar het meeste geld gaat op aan zaken die niet in het belang zijn van de afgepersten.

H.P.Pas
26-08-11, 22:04
Als iets troebel is over inkomsten en uitgaven, is het wel de overheid. Belastingontduiking is een deugd, belastingheffing is roof, afpersing. Natuurlijk gaat er ook nog wel geld naar zaken die in ons aller belang zijn, maar het meeste geld gaat op aan zaken die niet in het belang zijn van de afgepersten.

Those were the days. (http://www.landschaftsmuseum.de/Bilder/Oetzi-Rek_Ausschn-2.jpg)

Eric de Blois
26-08-11, 22:07
Those were the days. (http://www.landschaftsmuseum.de/Bilder/Oetzi-Rek_Ausschn-2.jpg)

Ik krijg de indruk dat je mijn visie totaal belachelijk vindt. :D

H.P.Pas
26-08-11, 22:14
Ik krijg de indruk dat je mijn visie totaal belachelijk vindt. :D

Die indruk is juist.

(leen)
26-08-11, 22:30
Als iets troebel is over inkomsten en uitgaven, is het wel de overheid. Belastingontduiking is een deugd, belastingheffing is roof, afpersing. Natuurlijk gaat er ook nog wel geld naar zaken die in ons aller belang zijn, maar het meeste geld gaat op aan zaken die niet in het belang zijn van de afgepersten.

Niet verder vertellen hoor,
Maar van de belasting word betaald,

politie
brandweer
straat verlichting
scholing
weg en waterbouw

-enjoostmagwetenwhatelse-

vul zelf maar wat in waar je wel gratis of tegen sterk gereduceerde prijs gebruik van kan maken.

Tis dus nog wel ergens goed voor.
Ook voor opvreters maar die vind je niet alleen bij het rijk.

ergo; meedoen geld voor iedereen,jammer maar het hoort erbij.

Eric de Blois
26-08-11, 22:42
ergo; meedoen geld voor iedereen,jammer maar het hoort erbij.

Dat iets 'hoort' is geen argument. Dat zegt de taliban ook over 'vrouwenrechten': 'het hoort zo'. Ik maak mijn eigen afweging. Als het geld alléén naar dit rijtje...



politie


brandweer


straat verlichting


scholing


weg en waterbouw



...zou gaan konden de heffingen omlaag.

H.P.Pas
26-08-11, 23:04
Dat iets 'hoort' is geen argument. Dat zegt de taliban ook over 'vrouwenrechten': 'het hoort zo'. Ik maak mijn eigen afweging. Als het geld alléén naar dit rijtje...



politie


brandweer


straat verlichting


scholing


weg en waterbouw



...zou gaan konden de heffingen omlaag.

Wat maakt het uit. Belasting omhoog of omlaag; volgens de IJzeren Loonwet van Eric (http://www.maroc.nl/forums/4814077-post3.html)blijf je gesjocht.
Toch ?

(leen)
26-08-11, 23:19
Dat iets 'hoort' is geen argument. Dat zegt de taliban ook over 'vrouwenrechten': 'het hoort zo'. Ik maak mijn eigen afweging. Als het geld alléén naar dit rijtje...



politie


brandweer


straat verlichting


scholing


weg en waterbouw



...zou gaan konden de heffingen omlaag.

Selectief omgaan met de inhoud van een systeem gaat nou eenmaal niet,
Systeem is zeker niet 100%,zal het met de verscheidenheid aan mensen ook nooit worden.
Taliban is btw zeker iets anders dan leven in een vrij land,juist daarom zou je blij moeten zijn om de fiscus tevreden te stellen,in het kielzog daarvan vaart het schip der vrijheid.

Eric de Blois
26-08-11, 23:27
Wat maakt het uit. Belasting omhoog of omlaag; volgens de IJzeren Loonwet van Eric (http://www.maroc.nl/forums/4814077-post3.html)blijf je gesjocht.
Toch ?

Wie zou er nog belasting betalen als de overheid niet zou dreigen met sanctie's? Wanneer je gebruik maakt van diensten of voorzieningen, moet je daar ook voor betalen, ok. Fietspaden, onderwijs, etc. Maar waarom moeten wij meebetalen aan de financiële chaos van landen als Griekenland? Waarom moeten wij betalen aan een militaire actie in den vreemde? De overheid moet mensen dienen en niet uitzuigen. De automobilist - ik fiets - betaalt ook buitenproportioneel voor het gebruik van de weg. Fietsen is weer gratis. Ik wil als fietser best meebetalen. Ik heb eens ooit een stukje gelezen wat de overheid 'teruggeeft' aan de automobilist. Dat vond ik schandalig weinig. Het milieu wordt ook aangewend om flink te heffen. Maar dat geld gaat maar voor een heel beperkt deel naar het milieu. Wie op gas reed mocht extra betalen. De overheid klaagt over fraude, maar fraudeert zelf ook. Legaal natuurlijk, dat wel. Zelf wordt je geacht alles netjes op te geven. Maar ik krijg nooit van de overheid een opgave waar mijn geld naartoe gaat en hoeveel aan wat wordt uitgegeven.

Marsipulami
26-08-11, 23:35
Dat iets 'hoort' is geen argument. Dat zegt de taliban ook over 'vrouwenrechten': 'het hoort zo'. Ik maak mijn eigen afweging. Als het geld alléén naar dit rijtje...



politie


brandweer


straat verlichting


scholing


weg en waterbouw



...zou gaan konden de heffingen omlaag.

Nou, volgens jouw lijstje heeft mijn moeder geen recht meer op een pensioen.

Eric de Blois
26-08-11, 23:45
Nou, volgens jouw lijstje heeft mijn moeder geen recht meer op een pensioen.

:D

Had ik nog vergeten, sorry.

Kortman
26-08-11, 23:51
VATICAAN REAGEERT OP FACEBOOKCAMPAGNE

‘Nulla otto per mille’


BRUSSEL (KerkNet/Kipa-Apic) – Het Vaticaan reageerde gisteren op een Facebookcampagne, waarin het Vaticaan al enkele weken wordt opgeroepen om bij te dragen tot de besparingen in Italië. Sinds de lancering sloten zich al 130.000 mensen aan bij de Facebookpagina. Woordvoerders van het Vaticaan verwijten de initiatiefnemers stemmingmakerij. Zo roept de Facebookpagina het Vaticaan op om ‘het geld dat het van de Italiaanse belastingbetaler krijgt’ terug te storten. Als smaakmaker wordt nog een portret van de paus met dollars in de hand toegevoegd.

Het Vaticaan wijst erop dat het geen euro krijgt van Italië en dat er een verschil is tussen het Vaticaan en de Italiaanse Kerk. “De kwestie van de immobiliën van het Vaticaan werd geregeld via internationale verdragen en in het bijzonder de Verdragen van Lateranen (1929).” Het Vaticaan wijst er nog op dat de Italiaanse Kerk weliswaar overheidssteun krijgt. Maar dat is evenzeer het geval voor niet-gouvernementele organisaties en politieke partijen, “onder wie die van verschillende politici die zich bij de groep aansloten.”

Ook ‘Radio Vaticaan’ reageert op de ‘primitieve, maar helaas bijzonder efficiënte campagne’. Het Vaticaan wordt via de Facebookpagina onder andere verweten dat het belastingen zou ontwijken op de inkomsten uit de Sint-Pietersbasiliek, de Sixtijnse kapel en de Vaticaanse Musea. Die bevinden zich echter allen op het grondgebied van Vaticaanstad.

(Kerknet)

Zoals gewoonlijk stinkt de HAAT t.o.v van de R.K bij het zien van de totaal onnodige kop van het topic er weer boven uit.
Als ex R.K ben ik absoluut niet pro Vaticaan,in tegen deel zelfs.

Ze ontduiken de belasting niet want ze zijn:
Vaticaanstad (Latijn: Status Civitatis Vaticanae, Italiaans: Città del Vaticano) is de kleinste onafhankelijke staat ter wereld. Het grondgebied wordt echter geheel omsloten door de stad Rome, waardoor het een enclave binnen Italië is.
Afgezien daarvan kunnen ze best wel van mijn part belasting betalen , maar gemakshalve vergeet men de enorme kosten om dit monument in goede staat te houden (de restauratie van de Sixtijnse Kapel Koste miljoenen.
Maar of de inkomsten van alleen het Vaticaan voldoende zijn om de kosten te dekken betwijfel ik ,wel de inkomsten uit (nevenbedrijven ) maar daar draaid het nu dus niet om! daar gaat het topic niet over .
Niet leuk maar wel de waarheid !

H.P.Pas
27-08-11, 00:53
:D

Had ik nog vergeten, sorry.

Ga een poosje in Lagos of Calcutta wonen. Dan weet je wat je nog meer vergeten had.

Eric de Blois
27-08-11, 03:23
Ga een poosje in Lagos of Calcutta wonen. Dan weet je wat je nog meer vergeten had.

Hoeft niet, ik ben in (noord) India en Nepal geweest in 1979. Staat mij nog goed bij. Geen richting aangeven en niet over de schouder kijken in het verkeer is de norm evenals in het openbaar schijten en pissen. Eén grote chaos en vuilnisbelt. De stank komt je al tegemoet zodra je uit het vliegtuig stapt in Delhi. Ik had de zuivere lucht van de alpen nog vers in mijn geheugen. Dat was dus een tegenvaller. Verder was ik zeer onder de indruk van de ontbossing in Nepal. Alleen die felgroene kleur van de rijstplantages in oktober vond ik wel aardig. De sherpa's die meeliepen konden ook niet koken trouwens. Die kregen we er bij en zeulden met de bagage van de groep. Nou, ik sleepte mijn rugzak zelf liever mee. Ik vond die sherpa's afbreuk doen aan het avontuurlijke karakter van de trektocht. Wat ik mij nog herinner was de typische gewoonte destijds om zonder overleg naakt te gaan zonnen of zwemmen aan het eind van de dag. Niet de sherpa's , wél bijna alle leden van onze groep. Eén lid van de groep wilde dat niet, en dat werd als heel vreemd ervaren. Naakt was toen helemaal vanzelfsprekend. Ik betwijfel of dat nog zo gaat. Erg kaal landschap overal, rond de Annapurna. Oh ja en overal controle, omdat je langs de grens met Tibet loopt en de trek pas een jaar open was. En die achtduizenders (Dhaulagiri, Manaslu, Annapurna) leken helemaal niet zo hoog vanwege de breedte van het dal en de afstand tot de top. Ik vind Oostenrijk, Canada of Noorwegen toch veel mooier en natuurlijk zuid-Chili. De Machapuchare was wel erg mooi, maar die zagen we op grote afstand. Fietspaden heb ik ook niet gezien. Fietsen lijkt mij ook erg gevaarlijk daar. Net als het hele verkeer daar. Maar dat is hier in Chili trouwens ook behoorlijk gevaarlijk. Ik fiets hier wel, maar het is behoorlijk uitkijken.
En wat is er met Calcutta? Ben ik niet geweest, jij wel of zo? Ik er wel een idee van. Kun je beter in Saas Fee zitten denk ik. Autovrij, schone lucht, veilig op straat 's nachts etc. De huizen zijn daar ook mooier.

http://forums.techguy.org/members/489486-bichey-album173-city-joy-pic1310-busy-streets-calcutta.jpg

'Acht-baan' in Calcutta. In ieder geval lijken ze wel dezelfde kant op te gaan.