PDA

Bekijk Volledige Versie : Kindermeid van zoon Kadhafi meermaals als straf verbrand



Marsipulami
29-08-11, 13:07
Kindermeid van zoon Kadhafi meermaals als straf verbrand

29/08/11, 10u44


http://www.youtube.com/watch?v=jJDvFhtpFSg



De gruwel van het regime Kadhafi wordt steeds duidelijker in Libië. Een cameraploeg van CNN bezocht het luxueuze huis waar zijn zoon Hannibal woonde. Plots vonden ze een vrouw die de kindermeid van het gezin bleek te zijn. De vrouw is zwaar verbrand en verminkt, een straf die ze kreeg omdat ze niet gehoorzaamde. Ze werd vastgebonden in de badkamer en kreeg kokend water over zich heen.

Ik stond buiten in de kou, zonder voedsel. De rest van het personeel mocht me niets geven. Ik had zelfs geen water

Moammar Kadhafi vertelde zijn volk dat hij niet in luxe leefde en vaak gewoon in een tent sliep tijdens zijn 42-jarige dominantie in Libië. Intussen is al duidelijk geworden dat de familie Kadhafi er een decadente levensstijl op nahield. Niet in het minst zijn zonen, zo merkte een CNN-reporter op. Ze woonden in enkele stulpjes nabij de zee in het westen van Tripoli. Daar vernederden ze hun personeel met gruweldaden.

In één van de huizen woonde Hannibal Kadhafi. Plunderaars hebben zich al een weg door de woning gebaand: over de vloer liggen lege flessen whisky en champagne verspreid, alle elektrische snufjes zijn al lang verdwenen, enkel de handleidingen zijn blijven liggen. In de slaapkamer staat een groot bed, de badkamer heeft een comfortabele jacuzzi, en buiten bezit de villa zelfs een eigen bar.

Verborgen kindermeid

De gruwel van het regime wordt pas echt duidelijk als de CNN-ploeg op de kindermeid van het gezin stuit. De vrouw heeft zware brandwonden over haar hele lichaam, een gevolg van de folteringen die de echtgenote van Hannibal bij haar uitvoerde. Shweyga Mullah draagt een hoofddeksel om de wonden op haar halfkale hoofd te verbergen. Maar ook haar benen staan vol rode plekken.

De meest recente brandwonden zijn al drie maanden oud, maar Mullah heeft duidelijk nog veel pijn aangezien ze amper medische hulp heeft gekregen. De vrouw is afkomstig uit Ethiopië en had de eerste zes maanden geen problemen met de familie Kadhafi. Tot Aline, de moeder des huizes, haar voor het eerst brandwonden toebracht. Drie maanden later gebeurde hetzelfde, maar dit keer waren de gevolgen veel erger.

"Maden kropen uit mijn hoofd"

Aline ging helemaal door het lint toen haar dochter niet stopte met huilen en Mullah weigerde het kind te slaan. Mullah werd meegenomen naar de badkamer waar ze aan handen en voeten werd vastgebonden. "Ze bracht tape aan op mijn mond en begon kokend water over mijn hoofd te gieten", vertelt Mullah. Voorzichtig toont ze de brandwonden die onder haar laken verborgen zitten. Ze liggen verspreid over haar borst, buik en benen.

Maar niets is zo erg als de wonde op haar hoofd. Op de gruwelijke beelden van CNN is te zien hoe vloeistof uit de wonde puilt. "Na één van de aanvallen kwamen er zelfs maden uit mijn hoofd gekropen", zegt Mullah, die al die tijd verborgen werd voor de buitenwereld en medische hulp. Uiteindelijk is ze door een wachter gevonden, die haar naar het ziekenhuis bracht voor verzorging.

Slavernij en mishandeling

Toen Aline Kadhafi ontdekte dat de man Mullah geholpen had, bedreigde ze hem met opsluiting in de gevangenis als hij dat ooit nog eens zou wagen. "Drie dagen lang liet ze me niet slapen", zegt Mullah. "Ik stond buiten in de kou, zonder voedsel. De rest van het personeel mocht me niets geven. Ik had zelfs geen water." Een collega vertelt anoniem aan CNN dat Mullah regelmatig geslagen en met messen verwond werd.

De familie van Kadhafi deed aan slavernij en mishandeling, zo is nu wel duidelijk. "Ik werkte hier een heel jaar en heb geen cent gezien", zegt Mullah. "Nu wil naar het ziekenhuis, maar ik heb geen geld om mijn behandeling te betalen. Ik heb niets meer." Het verhaal van Mullah is gruwelijk en doet al vrezen wat er in de nabije toekomst nog aan het licht zal komen over het 42-jarige regime van Moammar Kadhafi. (gb)

Max Stirner
29-08-11, 14:53
Wat een ziekelijk sadisme, wat een k*tvolk. Arme vrouw ...

Hier zal het wijdverbreide racisme van Arabieren/wannabee Arabieren t.o.v. 'niet blanken' ook wel weer een rol spelen, trouwens

super ick
29-08-11, 15:25
Hier zal het wijdverbreide racisme van Arabieren........

Dat is toch voorbehouden aan het blanke ras?:stout:

The_Grand_Wazoo
29-08-11, 15:45
Wat een ziekelijk sadisme, wat een k*tvolk. Arme vrouw ...

Hier zal het wijdverbreide racisme van Arabieren/wannabee Arabieren t.o.v. 'niet blanken' ook wel weer een rol spelen, trouwens

?
Zij is door alle arabieren verbrand?
Je weet het niet, je suggereert maar wat op basis van een berichtje uit een oorlogsgebied waar ieder feit na vijf minuten weer niet zo feitelijk bleek als eerst verondersteld.

De tweede zin is wel zo self-defeating dat 'ie daardoor wel weer hilarisch is.

Hoe dan ook. De begeerte waarmee jij op dit bericht inspringt om een heel volk van racisme te betichten, doet weliswaar niets af aan dat vermeende racisme, maar zegt tegelijkertijd iets over dat van jou.

IbnRushd
29-08-11, 15:51
Wat een ziekelijk sadisme, wat een k*tvolk. Arme vrouw ...

Hier zal het wijdverbreide racisme van Arabieren/wannabee Arabieren t.o.v. 'niet blanken' ook wel weer een rol spelen, trouwens

Wat een haat. Normaal gesproken zou ik je hiervoor moeten bannen. Maar ik laat dit even staan, zodat iedereen kan lezen wat voor soort haatdragende persoon je bent.

Max Stirner
29-08-11, 16:42
?
Zij is door alle arabieren verbrand?
Je weet het niet, je suggereert maar wat op basis van een berichtje uit een oorlogsgebied waar ieder feit na vijf minuten weer niet zo feitelijk bleek als eerst verondersteld.

De tweede zin is wel zo self-defeating dat 'ie daardoor wel weer hilarisch is.

Hoe dan ook. De begeerte waarmee jij op dit bericht inspringt om een heel volk van racisme te betichten, doet weliswaar niets af aan dat vermeende racisme, maar zegt tegelijkertijd iets over dat van jou.


Nee.

Tegelijkertijd is het momenteel écht geen pretje om een zwarte Afrikaan in Libië te zijn, horen we soortgelijke berichtjes met de regelmaat van de klok uit de Golfstaten & Saudi Arabië, weten we hoe bijvoorbeeld Marokko en Algerije zwarte vluchtelingen behandelen, hebben we natuurlijk het akkefietje Darfoer (waarin 'blank tegen zwart' ook een rol speelt), heeft Max met eigen ogen mogen aanschouwen hoe respectvol de 'blanke' Toeareg met hun zwarte 'bedienden' omgaan ... enz.

mark61
29-08-11, 19:23
Wat een ziekelijk sadisme, wat een k*tvolk. Arme vrouw ...

Hier zal het wijdverbreide racisme van Arabieren/wannabee Arabieren t.o.v. 'niet blanken' ook wel weer een rol spelen, trouwens

Ziekelijke reactie. En dan nog als een debiele kleuter gaan reten.

Echt, het gaat niet goed met jou.

Max Stirner
29-08-11, 19:52
Ziekelijke reactie. En dan nog als een debiele kleuter gaan reten.

Echt, het gaat niet goed met jou.



Had niet moeten generaliseren, das waar, verder kan je moeilijk stellen dat er niet iets aan de hand is :


Algerians refer to Blacks as Kahlusha, while Black Africans are spat upon in many Algerian cities to the amusement of children who are encouraged in some areas to hoot at dark skinned people. The same is true in Morocco and Tunisia. Mauritania’s minority berber people consider themselves as Arab, and still have the slave system solidly in place as was the case in Southern Sudan where the "natives" were compared to "haiwanin" (animals) by the self declared Arab North. The irony is that the same so called Arab Sudanese and Mauritanians are themselves considered as abeed or slaves in Saudi Arabia.


arab racism towards black africans! (http://www.africaspeaks.com/reasoning/index.php?topic=5777.0)

'Nubian monkey' song and Arab racism | Nesrine Malik | Comment is free | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2009/nov/23/nubian-monkey-arab-racism)

Of Gaddafi and Arab racism towards Blacks - Afrik-news.com : Africa news, Maghreb news - The african daily newspaper (http://www.afrik-news.com/article18180.html)


enz.

Kortman
30-08-11, 00:09
Wat een ziekelijk sadisme, wat een k*tvolk. Arme vrouw ...

Hier zal het wijdverbreide racisme van Arabieren/wannabee Arabieren t.o.v. 'niet blanken' ook wel weer een rol spelen, trouwens

Ben het dit keer niet met je eens
Het bericht is duidelijk de arme vrouw is mishandeld door een van de vrouwen van de KHADAFFIE clan !
Begrijp niet wat het Volk er me te maken heeft , die vechten juist daarom tegen de despoot en zijn famillie !
:gechoquee

Max Stirner
30-08-11, 09:02
Ben het dit keer niet met je eens
Het bericht is duidelijk de arme vrouw is mishandeld door een van de vrouwen van de KHADAFFIE clan !
Begrijp niet wat het Volk er me te maken heeft , die vechten juist daarom tegen de despoot en zijn famillie !
:gechoquee


AU: Libya rebels killing black workers - CBS News (http://www.cbsnews.com/stories/2011/08/29/501364/main20099014.shtml)


(AP) ADDIS ABABA, Ethiopia - Libyan rebels may be indiscriminately killing black people because they have confused innocent migrant workers with mercenaries, the chairman of the African Union said, citing the fears as one reason the continental body has not recognized opposition forces as Libya's interim government.


"NTC seems to confuse black people with mercenaries," AU chairman Jean Ping said Monday, referring to the rebels' National Transitional Council. "All blacks are mercenaries. If you do that, it means (that the) one-third of the population of Libya, which is black, is also mercenaries. They are killing people, normal workers, mistreating them."


He added: "Maybe it's looters, uncontrolled forces. But then the government should say something, condemn this. We want to see a signal that the African workers that are there, they should be evacuated."


Ping's comments follow concerns from international rights groups about beatings and detentions of immigrants from sub-Saharan Africa.


Qaddafi's lifestyle of the rich and infamousQaddafi's family flees Libya to Algeria
Complete coverage: Anger in the Arab World

"I really fear vigilante justice and retribution and attacks by civilians against other civilians," said Richard Sollom, deputy director of Physicians for Human Rights, who is back from a June fact-finding mission in Misrata, Libya.


Sollom said Monday that his Boston-based group knew of about 500 Darfuris "who are desperately trying to get out of Libya. They have no money, they are basically homeless because they are from Darfur, and they very much fear for their lives because of the color of their skin."


Guest workers from Sudan, Chad, Darfur and other sub-Saharan African locales have been targeted in part because Gadhafi did hire foreign African mercenaries, Sollom said.

BoerHarms
30-08-11, 12:25
Wat een haat. Normaal gesproken zou ik je hiervoor moeten bannen. Maar ik laat dit even staan, zodat iedereen kan lezen wat voor soort haatdragende persoon je bent.


Geachte Moderator, ik hoop dat even de tijd neemt en even in Wie schrijft die blijft en de antwoorden van ene Rainbow wilt lezen, in de topic over minder asielzoekers,.......

Ik laat de beoordeling geheel aan u over.

BoerHarms
30-08-11, 14:25
Geachte Moderator, ik hoop dat even de tijd neemt en even in Wie schrijft die blijft en de antwoorden van ene Rainbow wilt lezen, in de topic over minder asielzoekers,.......

Ik laat de beoordeling geheel aan u over.

Ik zie dat momenteel het gummetje of de delete toets goed zijn werk gedaan heeft, wie het ook gedaan heeft is niet belangrijk, maar ben blij dat er toch met een maat gemeten wordt ongeacht aanziens des persoons,

mijn dank

super ick
30-08-11, 15:06
AU: Libya rebels killing black workers - CBS News (http://www.cbsnews.com/stories/2011/08/29/501364/main20099014.shtml)


(AP) ADDIS ABABA, Ethiopia - Libyan rebels may be indiscriminately killing black people because they have confused innocent migrant workers with mercenaries, the chairman of the African Union said, citing the fears as one reason the continental body has not recognized opposition forces as Libya's interim government.


"NTC seems to confuse black people with mercenaries," AU chairman Jean Ping said Monday, referring to the rebels' National Transitional Council. "All blacks are mercenaries. If you do that, it means (that the) one-third of the population of Libya, which is black, is also mercenaries. They are killing people, normal workers, mistreating them."


He added: "Maybe it's looters, uncontrolled forces. But then the government should say something, condemn this. We want to see a signal that the African workers that are there, they should be evacuated."


Ping's comments follow concerns from international rights groups about beatings and detentions of immigrants from sub-Saharan Africa.


Qaddafi's lifestyle of the rich and infamousQaddafi's family flees Libya to Algeria
Complete coverage: Anger in the Arab World

"I really fear vigilante justice and retribution and attacks by civilians against other civilians," said Richard Sollom, deputy director of Physicians for Human Rights, who is back from a June fact-finding mission in Misrata, Libya.


Sollom said Monday that his Boston-based group knew of about 500 Darfuris "who are desperately trying to get out of Libya. They have no money, they are basically homeless because they are from Darfur, and they very much fear for their lives because of the color of their skin."


Guest workers from Sudan, Chad, Darfur and other sub-Saharan African locales have been targeted in part because Gadhafi did hire foreign African mercenaries, Sollom said.

Wraakacties zijn bijna niet te voorkomen. Zeker niet na langdurige onderdrukking. Alles wat naar Khadaffi riekt kan zo maar het doelwit worden van woedende tegenstanders.

Ik hoop dat ze een eenheid kunnen vormen als ze uitgevochten zijn tegen Khadaffi en niet verder gaan tegen elkaar.

Eric de Blois
30-08-11, 15:11
Geachte Moderator, ik hoop dat even de tijd neemt en even in Wie schrijft die blijft en de antwoorden van ene Rainbow wilt lezen, in de topic over minder asielzoekers,.......

Ik laat de beoordeling geheel aan u over.

Dank je!

Ik moet oppassen en het hoofd er goed bijhouden...

BoerHarms
30-08-11, 18:03
Dank je!

Ik moet oppassen en het hoofd er goed bijhouden...

je moet inderdaad je hoofd erbij houden,

Ik lees meer dan dat ik schrijf, want als je iets gevoelig schrijft, wordt het altijd vaak verkeerd opgepakt of begrepen en dan wek je gelijk de schijn dat je beledigt, maar dan je wordt je er vaak met scheldpartijen op afgerekend , ipv van een ,dialoog, aan te gaan.

Nu zegt die ordinaire scheldpartij dan ook veel over de persoon die die schrijft, daarom houd ik dan maar de eer aan me eigen, want waarom zou ik dan alle energie er in steken om mijn gelijk te betuigen. Ik heb dan wel iets beters te doen

Je kan met mijn mening eens of niet mee eens zijn, ben je met me eens, ja ok, ben je niet meer eens dan ook ok.

Eric de Blois
30-08-11, 18:20
je moet inderdaad je hoofd erbij houden,

Ik lees meer dan dat ik schrijf, want als je iets gevoelig schrijft, wordt het altijd vaak verkeerd opgepakt of begrepen en dan wek je gelijk de schijn dat je beledigt, maar dan je wordt je er vaak met scheldpartijen op afgerekend , ipv van een ,dialoog, aan te gaan.

Nu zegt die ordinaire scheldpartij dan ook veel over de persoon die die schrijft, daarom houd ik dan maar de eer aan me eigen, want waarom zou ik dan alle energie er in steken om mijn gelijk te betuigen. Ik heb dan wel iets beters te doen

Je kan met mijn mening eens of niet mee eens zijn, ben je met me eens, ja ok, ben je niet meer eens dan ook ok.

Mijn reactie was dan ook heel terughoudend. Toch betreur ik dat het bericht is weggehaald. Het is nu alleen niet meer zichtbaar... Het gedachtengoed blijft natuurlijk.

Max Stirner
30-08-11, 18:54
Wraakacties zijn bijna niet te voorkomen. Zeker niet na langdurige onderdrukking. Alles wat naar Khadaffi riekt kan zo maar het doelwit worden van woedende tegenstanders.

.


Hmja ... Maar even los daarvan :

De heilige verontwaardiging hier betrof met name het feit dat ik stelde dat Arabieren nogal eens racistisch lijken te zijn, met name ten aanzien van zwarten - en dat dit wellicht mede de oorzaak was voor dit akkefietje

Had ik niet mogen zeggen, ofzo. Heel erg fout, haatzaaiend, ziekelijk en typerend voor mijn in en in slechte karakter - zelfs als het waar zou zijn.


Kan me herinneren dat ik zo-iets ook wel eens over Russen heb gezegd ('racistisch k*tvolk') .... n.a.v. het feit dat skinheads daar bijna vrij spel krijgen .... toen kreeg ik slechts bijval.

Typisch.

Eric de Blois
30-08-11, 18:58
Hmja ... Maar even los daarvan :

De heilige verontwaardiging hier betrof met name het feit dat ik stelde dat Arabieren nogal eens racistisch lijken te zijn, met name ten aanzien van zwarten - en dat dit wellicht mede de oorzaak was voor dit akkefietje

Had ik niet mogen zeggen, ofzo. Heel erg fout, haatzaaiend, ziekelijk en typerend voor mijn in-en-in slechte karakter .... zelfs als het waar zou zijn.


Volgens mij heb ik zo-iets ook wel eens over Russen gezegd ('racistisch k*tvolk') .... toen kreeg ik slechts bijval.

Je hebt wel gelijk denk ik, behalve dan over de beschrijving van je eigen karakter. Ik vind jou nu juist altijd heel terughoudend, meelevend, veel te netjes, buitengewoon beschaafd en zeer bescheiden. (Kun je van knuppeltje niet zeggen) Nu ook weer. Dan denk ik: zeg maar gewoon wat je zou willen zeggen. Dan maar een waarschuwing riskeren.

Kortman
30-08-11, 19:20
AU: Libya rebels killing black workers - CBS News (http://www.cbsnews.com/stories/2011/08/29/501364/main20099014.shtml)


(AP) ADDIS ABABA, Ethiopia - Libyan rebels may be indiscriminately killing black people because they have confused innocent migrant workers with mercenaries, the chairman of the African Union said, citing the fears as one reason the continental body has not recognized opposition forces as Libya's interim government.


"NTC seems to confuse black people with mercenaries," AU chairman Jean Ping said Monday, referring to the rebels' National Transitional Council. "All blacks are mercenaries. If you do that, it means (that the) one-third of the population of Libya, which is black, is also mercenaries. They are killing people, normal workers, mistreating them."


He added: "Maybe it's looters, uncontrolled forces. But then the government should say something, condemn this. We want to see a signal that the African workers that are there, they should be evacuated."


Ping's comments follow concerns from international rights groups about beatings and detentions of immigrants from sub-Saharan Africa.


Qaddafi's lifestyle of the rich and infamousQaddafi's family flees Libya to Algeria
Complete coverage: Anger in the Arab World

"I really fear vigilante justice and retribution and attacks by civilians against other civilians," said Richard Sollom, deputy director of Physicians for Human Rights, who is back from a June fact-finding mission in Misrata, Libya.


Sollom said Monday that his Boston-based group knew of about 500 Darfuris "who are desperately trying to get out of Libya. They have no money, they are basically homeless because they are from Darfur, and they very much fear for their lives because of the color of their skin."


Guest workers from Sudan, Chad, Darfur and other sub-Saharan African locales have been targeted in part because Gadhafi did hire foreign African mercenaries, Sollom said.


Maar we hebben het hier over de famillie leden van de Khadaffie clan ,
in dit geval zelfs een vrouw die laat zien hoe wreed deze famillie was voor hun personeel, en waar een mensenleven niet mee telde ,dit was blijkbaar al jaren de gewoonste gang van zaken.
Het geld zeker niet voor de gehele bevolking van LIBIE ,
en er zullen helaas zeker wraaknemingen plaats vinden door de opstandelingen , al de opgekropte woede van jaren onderdrukking komt nu naar boven!
Let wel ik praat het nietgoed maar het een heeft met het andere niet veel te maken.

Max Stirner
30-08-11, 19:24
Je hebt wel gelijk denk ik, behalve dan over de beschrijving van je eigen karakter. Ik vind jou nu juist altijd heel terughoudend, meelevend, veel te netjes, buitengewoon beschaafd en zeer bescheiden. Nu ook weer.


Dank je, vind ik ook :)

Max Stirner
30-08-11, 19:37
Let wel ik praat het nietgoed maar het een heeft met het andere niet veel te maken.


Mjah ... Daar denken veel Afrikanen zelf toch iets anders over, zo krijg ik het idee:

http://thinkafricapress.com/libya/north-africa-sub-saharan-africas-racist-neighbour

In spite of evidence showing widespread violence against migrant workers trying to escape the turmoil, the foreign press suggested that these attacks were regrettable but to be expected given the atrocities committed by Gaddafi's mercenaries. Few, however, picked up on the fact that these attacks are symptomatic of a racial prejudice that is deeply rooted and widely spread throughout North Africa and the wider Arab world.


Beyond Mercenaries: Racism In North Africa
Deep-rooted racism in the Arab world towards black Africans, an issue often neglected in coverage of the region, shows little sign of subsiding.
Article | 27 May 2011 - 6:13pm | By Tom Little
Share | .

Soon after the Libyan uprising began, reports began to surface of sub-Saharan mercenaries, paid for by Colonel Gaddafi, attacking demonstrators in Libya's towns and cities. In turn, these were followed by news of attacks on the country's many black African migrant workers, including a gruesome video on YouTube apparently showing rebels parading the corpses of killed workers on a pickup truck. In spite of evidence showing widespread violence against migrant workers trying to escape the turmoil, the foreign press suggested that these attacks were regrettable but to be expected given the atrocities committed by Gaddafi's mercenaries. Few, however, picked up on the fact that these attacks are symptomatic of a racial prejudice that is deeply rooted and widely spread throughout North Africa and the wider Arab world.

UN Watch, an NGO dedicated to monitoring the activities of the United Nations, published an article after the first attacks in February recalling Libya’s history of racism towards migrant African workers. In 1998 the Committee for the Elimination of Racial Discrimination (CERD) voiced their concerns over Libya's acts of discrimination against migrant workers based on their ethnic origin; and in 2000, following a series of attacks that left several migrant workers dead, the International Confederation of Free Trade Unions condemned "racist attacks on migrant workers". The UN had repeatedly criticised Gaddafi's government for aggravating the problem by flatly denying the existence of any kind of racism in the Great Socialist People’s Libyan Arab Peoples Jamahariya. After all, Gaddafi has always styled himself as a great champion of the pan-African cause, keen to be seen as a regional leader and incessantly meddling in his neighbours’ internal affairs.

Yet the problem of racism goes beyond institutions and governments as a number of articles published online suggest. Writing in December 2008 and describing racism as "the Arab world's dirty little secret", the Egyptian activist and writer Mona El-Tahawy described an incident on a train in Cairo in which a South Sudanese lady was harassed by two "white" Arabs on a train because of the colour of her skin. Other accounts describe how migrant workers from Burkina Faso, Ghana, Sudan, Cameroon, Niger and Chad have suffered daily abuse at the hands of Egyptian Arabs; some have been shouted at, spat on and even stabbed at as they go about their business in the streets.

In 2004, the Tunisian journalist Affet Mosbah wrote for Jeune Afrique describing the difficulties of being black and Tunisian. She talked of the widespread custom of calling black Arabs "oussif" or "abid", Arabic terms that refer back to the black slaves common in the Middle East until the beginning of the twentieth century. She talks about how this mentality is so embedded in people's minds that they think nothing of calling their black friends by these terms and are blind to see how they might cause offence. Tunisia, like its other Arabic neighbours in North Africa, has a significant black population as well as migrant workers from sub-Saharan Africa, although their exact numbers are unknown. They are noticeably absent from Tunis' up-and-coming neighbourhoods, and are largely found housed in cheap, overcrowded accommodation in run-down areas such as La Goulette.


(enz. )

BoerHarms
30-08-11, 21:03
Mijn reactie was dan ook heel terughoudend. Toch betreur ik dat het bericht is weggehaald. Het is nu alleen niet meer zichtbaar... Het gedachtengoed blijft natuurlijk.

Mensen geloven alleen maar in het slechte van de mens, de goede dingen willen ze niet zien, als je maar 1 keer iets gezegd heb dat negatief ervaren is dan moet vaak 100 keer iets positiefs zeggen om weer in balans te komen

BoerHarms
30-08-11, 21:15
Hmja ... Maar even los daarvan :

De heilige verontwaardiging hier betrof met name het feit dat ik stelde dat Arabieren nogal eens racistisch lijken te zijn, met name ten aanzien van zwarten - en dat dit wellicht mede de oorzaak was voor dit akkefietje

Had ik niet mogen zeggen, ofzo. Heel erg fout, haatzaaiend, ziekelijk en typerend voor mijn in en in slechte karakter - zelfs als het waar zou zijn.


Kan me herinneren dat ik zo-iets ook wel eens over Russen heb gezegd ('racistisch k*tvolk') .... n.a.v. het feit dat skinheads daar bijna vrij spel krijgen .... toen kreeg ik slechts bijval.

Typisch.




Ik ken de website International hospitality jobs, cruise ship jobs and jobs in Dubai from Catererglobal.com (http://www.catererglobal.com), daar worden heel veel jobs aangeboden specifiek in de oliestaten in de hotels, vaak staan er weer dezelde jobs in, omdat, ze geen personeel kunnen houden, om wat voor reden dan ook. Ja ik ken er een aantal die daar goede posities bekleed hebben maar tenslotte weer gauw weggegaan zijn.
Een van de reden, zoals ze in NL ook zeggen, je bent en blijft een buitenlander dus rascisme komt je ook hier tegen, alleen ben je in NL minder slaaf.


Maar dat jij uitgerekend een replemande krijg, daar schrik ik van terwijl je volgens mij echt niet zo inelkaar zit zoals de mod aanhaalt.

Maar ja, sommige opmerkingen kunnen wel heel pijnlijk zijn, net zoals het trappen tegen een zeer been, dat doet extra pijn

Kortman
30-08-11, 21:35
Mjah ... Daar denken veel Afrikanen zelf toch iets anders over, zo krijg ik het idee:

Beyond Mercenaries: Racism In North Africa | Think Africa Press (http://thinkafricapress.com/libya/north-africa-sub-saharan-africas-racist-neighbour)

In spite of evidence showing widespread violence against migrant workers trying to escape the turmoil, the foreign press suggested that these attacks were regrettable but to be expected given the atrocities committed by Gaddafi's mercenaries. Few, however, picked up on the fact that these attacks are symptomatic of a racial prejudice that is deeply rooted and widely spread throughout North Africa and the wider Arab world.


Beyond Mercenaries: Racism In North Africa
Deep-rooted racism in the Arab world towards black Africans, an issue often neglected in coverage of the region, shows little sign of subsiding.
Article | 27 May 2011 - 6:13pm | By Tom Little
Share | .

Soon after the Libyan uprising began, reports began to surface of sub-Saharan mercenaries, paid for by Colonel Gaddafi, attacking demonstrators in Libya's towns and cities. In turn, these were followed by news of attacks on the country's many black African migrant workers, including a gruesome video on YouTube apparently showing rebels parading the corpses of killed workers on a pickup truck. In spite of evidence showing widespread violence against migrant workers trying to escape the turmoil, the foreign press suggested that these attacks were regrettable but to be expected given the atrocities committed by Gaddafi's mercenaries. Few, however, picked up on the fact that these attacks are symptomatic of a racial prejudice that is deeply rooted and widely spread throughout North Africa and the wider Arab world.

UN Watch, an NGO dedicated to monitoring the activities of the United Nations, published an article after the first attacks in February recalling Libya’s history of racism towards migrant African workers. In 1998 the Committee for the Elimination of Racial Discrimination (CERD) voiced their concerns over Libya's acts of discrimination against migrant workers based on their ethnic origin; and in 2000, following a series of attacks that left several migrant workers dead, the International Confederation of Free Trade Unions condemned "racist attacks on migrant workers". The UN had repeatedly criticised Gaddafi's government for aggravating the problem by flatly denying the existence of any kind of racism in the Great Socialist People’s Libyan Arab Peoples Jamahariya. After all, Gaddafi has always styled himself as a great champion of the pan-African cause, keen to be seen as a regional leader and incessantly meddling in his neighbours’ internal affairs.

Yet the problem of racism goes beyond institutions and governments as a number of articles published online suggest. Writing in December 2008 and describing racism as "the Arab world's dirty little secret", the Egyptian activist and writer Mona El-Tahawy described an incident on a train in Cairo in which a South Sudanese lady was harassed by two "white" Arabs on a train because of the colour of her skin. Other accounts describe how migrant workers from Burkina Faso, Ghana, Sudan, Cameroon, Niger and Chad have suffered daily abuse at the hands of Egyptian Arabs; some have been shouted at, spat on and even stabbed at as they go about their business in the streets.

In 2004, the Tunisian journalist Affet Mosbah wrote for Jeune Afrique describing the difficulties of being black and Tunisian. She talked of the widespread custom of calling black Arabs "oussif" or "abid", Arabic terms that refer back to the black slaves common in the Middle East until the beginning of the twentieth century. She talks about how this mentality is so embedded in people's minds that they think nothing of calling their black friends by these terms and are blind to see how they might cause offence. Tunisia, like its other Arabic neighbours in North Africa, has a significant black population as well as migrant workers from sub-Saharan Africa, although their exact numbers are unknown. They are noticeably absent from Tunis' up-and-coming neighbourhoods, and are largely found housed in cheap, overcrowded accommodation in run-down areas such as La Goulette.


(enz. )

Uiteraard heb je gelijk dat er racisme plaats vind ,en ook nu in LIBIE.
Helaas het hoort er zeker bij
:brozac:

Max Stirner
30-08-11, 21:41
Ik ken de website International hospitality jobs, cruise ship jobs and jobs in Dubai from Catererglobal.com (http://www.catererglobal.com), daar worden heel veel jobs aangeboden specifiek in de oliestaten in de hotels, vaak staan er weer dezelde jobs in, omdat, ze geen personeel kunnen houden, om wat voor reden dan ook. Ja ik ken er een aantal die daar goede posities bekleed hebben maar tenslotte weer gauw weggegaan zijn.
Een van de reden, zoals ze in NL ook zeggen, je bent en blijft een buitenlander dus rascisme komt je ook hier tegen, alleen ben je in NL minder slaaf.


Maar dat jij uitgerekend een replemande krijg, daar schrik ik van terwijl je volgens mij echt niet zo inelkaar zit zoals de mod aanhaalt.

Maar ja, sommige opmerkingen kunnen wel heel pijnlijk zijn, net zoals het trappen tegen een zeer been, dat doet extra pijn



Als je blank bent, een 'goede positie' hebt en kan weglopen, zal het allemaal best wel meevallen.

Als je een pauper bent uit Afrika, Bangladesh of de Fillippijnen is het nét ff minder prettig werken - en dat bewijst dus niet dat de locals zulke fijne, tolerante, beschaafde mensen zijn.


En verder .... Als iemand twee zere benen en tien lange tenen heeft, jammer dan, kan ik niks aan doen.

Na een beetje googlen over dit onderwerp krijg ik steeds meer het idee dat ik bovendien - t zal ook ns niet :melig2: - in essentie gelijk heb.

BoerHarms
31-08-11, 00:31
Als je blank bent, een 'goede positie' hebt en kan weglopen, zal het allemaal best wel meevallen.

Als je een pauper bent uit Afrika, Bangladesh of de Fillippijnen is het nét ff minder prettig werken - en dat bewijst dus niet dat de locals zulke fijne, tolerante, beschaafde mensen zijn.


En verder .... Als iemand twee zere benen en tien lange tenen heeft, jammer dan, kan ik niks aan doen.

Na een beetje googlen over dit onderwerp krijg ik steeds meer het idee dat ik bovendien - t zal ook ns niet :melig2: - in essentie gelijk heb.


ach ja, de informatie die je met google gevonden heb zal wel weer afgedaan worden als westerse leugens.

Maar ja, sommige hebben dan ook zo'n grote balk in de ogen...........

IbnRushd
31-08-11, 01:17
Als je blank bent, een 'goede positie' hebt en kan weglopen, zal het allemaal best wel meevallen.

Als je een pauper bent uit Afrika, Bangladesh of de Fillippijnen is het nét ff minder prettig werken - en dat bewijst dus niet dat de locals zulke fijne, tolerante, beschaafde mensen zijn.


En verder .... Als iemand twee zere benen en tien lange tenen heeft, jammer dan, kan ik niks aan doen.

Na een beetje googlen over dit onderwerp krijg ik steeds meer het idee dat ik bovendien - t zal ook ns niet :melig2: - in essentie gelijk heb.

Als je net zolang googlet zul je ook westers racisme vinden. Ga je dan blanke westerlingen ook k*tvolk noemen?

super ick
31-08-11, 08:02
Hmja ... Maar even los daarvan :

De heilige verontwaardiging hier betrof met name het feit dat ik stelde dat Arabieren nogal eens racistisch lijken te zijn, met name ten aanzien van zwarten - en dat dit wellicht mede de oorzaak was voor dit akkefietje



Dat speelt zeker mee. Ik heb 5 jaar in drie Arabische landen vertoefd. Van politieke correcteheid had men daar nog nooit gehoord maar er is geen beter volk dan de Arabieren (vinden ze zelf)


Had ik niet mogen zeggen, ofzo. Heel erg fout, haatzaaiend, ziekelijk en typerend voor mijn in en in slechte karakter - zelfs als het waar zou zijn.



Zo zit het precies. Als ik een mening heb over de islam die afwijkt krijg ik ook een waarschuwing wegens 'liegen'. Moderatoren zijn hier zeer partijdig.
Kijk hoe sommigen hier uitgescholden worden maar ook hoe vaak het geloof van Knuppeltje en Mars keihard beledigd wordt (ik vind het niet erg, ik doe mee). Vervang in de scheldtirades het woordje christen of katholiek (en alle vervoegingen als paap, jezuiet, etc) eens door moslim en je ligt er direct voorgoed af. Het is meten met twee maten.


Kan me herinneren dat ik zo-iets ook wel eens over Russen heb gezegd ('racistisch k*tvolk') .... n.a.v. het feit dat skinheads daar bijna vrij spel krijgen .... toen kreeg ik slechts bijval.



Dit heerschap heeft uberlange teentjes. Niets negatiefs over de Arabs want dan slaat hij op tilt. Kritiek blijft moeilijk te verdragen.

Overigens vind ik 'kutvolk' persoonlijk ook te ver gaan.

Eke
31-08-11, 11:31
Wat een ziekelijk sadisme, wat een k*tvolk. Arme vrouw ...

Hier zal het wijdverbreide racisme van Arabieren/wannabee Arabieren t.o.v. 'niet blanken' ook wel weer een rol spelen, trouwens

Tssss...wat maak jij een grote sprong zeg, van de vrouw "van" (haar man blijkt ook veroordeeld te zijn voor gewelddaden in het verleden..) naar...

een heel volk !!!

Slinger
31-08-11, 12:27
Tssss...wat maak jij een grote sprong zeg, van de vrouw "van" (haar man blijkt ook veroordeeld te zijn voor gewelddaden in het verleden..) naar...

een heel volk !!!

Dat valt nog mee hoor. Meestal wordt hier op het forum de stap naar een hele beschaving gemaakt: "het westen".

Max Stirner
31-08-11, 12:59
Tssss...wat maak jij een grote sprong zeg, van de vrouw "van" (haar man blijkt ook veroordeeld te zijn voor gewelddaden in het verleden..) naar...

een heel volk !!!



Nee, dat mag natuurlijk niet.


Maar vraag me simpelweg af in hoeverre e.e.a. symbolisch / illustratief is voor een meer fundamenteel en algemeen probleem - zoals ook in de afrikaanse media zelf gesuggereerd wordt ....

Witte78
31-08-11, 13:30
Als je net zolang googlet zul je ook westers racisme vinden. Ga je dan blanke westerlingen ook k*tvolk noemen?

Ik kan me inderdaad nog wel herinneren dat je Nederland een racistisch land noemde (en daarmee Nederlanders een racistisch volk noemt).

Saul
31-08-11, 14:41
Ik kan me inderdaad nog wel herinneren dat je Nederland een racistisch land noemde (en daarmee Nederlanders een racistisch volk noemt).

Dat hoeft niet, er kan een substantieel deel van Nederland zijn dat racistisch is en derhalve kan iemand NL racistisch vinden.

En NL is racistisch/fascistisch in het kwadraat. Het is zelfs geformaliseerd in talloze neo-nazistische groepen, Lonsdalers en niet te vergeten de PVV die nadrukkelijk niet-westerse allochtonen en met name moslims ongewenst en minderwaardig vindt. Een zeer groot deel loopt hier nog met ideeën rond in de trant van "alle buitenlanders eruit" en "vol is vol". Laten we niet beginnen over de vele NSB'ers en de grootste deportatie en vernietiging van joden van Europa in verhouding tot de grootte van het land.


Je kunt veel van de Arabische wereld zeggen, maar de islam en vooral islamitische geleerden hebben altijd een stokje gestoken voor verspreiding en institutionalisering van racisme, daar voor God enkel het hart telt, niet de huid of afkomst.

Max Stirner
31-08-11, 14:54
Je kunt veel van de Arabische wereld zeggen, maar de islam en vooral islamitische geleerden hebben altijd een stokje gestoken voor verspreiding en institutionalisering van racisme, daar voor God enkel het hart telt, niet de huid of afkomst.


oh ... gelukkig maar, zal ik me wel vergist hebben.

mark61
31-08-11, 15:25
Dat hoeft niet, er kan een substantieel deel van Nederland zijn dat racistisch is en derhalve kan iemand NL racistisch vinden.

En NL is racistisch/fascistisch in het kwadraat. Het is zelfs geformaliseerd in talloze neo-nazistische groepen, Lonsdalers en niet te vergeten de PVV die nadrukkelijk niet-westerse allochtonen en met name moslims ongewenst en minderwaardig vindt. Een zeer groot deel loopt hier nog met ideeën rond in de trant van "alle buitenlanders eruit" en "vol is vol". Laten we niet beginnen over de vele NSB'ers en de grootste deportatie en vernietiging van joden van Europa in verhouding tot de grootte van het land.


Je kunt veel van de Arabische wereld zeggen, maar de islam en vooral islamitische geleerden hebben altijd een stokje gestoken voor verspreiding en institutionalisering van racisme, daar voor God enkel het hart telt, niet de huid of afkomst.

1 post vol met wezenloos gelul.

Eke
31-08-11, 15:25
Nee, dat mag natuurlijk niet.


Maar vraag me simpelweg af in hoeverre e.e.a. symbolisch / illustratief is voor een meer fundamenteel en algemeen probleem - zoals ook in de afrikaanse media zelf gesuggereerd wordt ....


hHUH ? Je bedoelt effekten van een vroeger kolonialisme ?? Niet iedere kolonist was toch een rotzak ? Dat lijkt me sterk. Of...hoe zit dat dan ?

Of gevolg van onderlinge stammenstrijd in Libië ..? Zou het land al eeuwen geen vrede kennen ?

Wat "suggereren" die Afrikaanse kranten ? Waar in Afrika ? Heb je bronnen/bewijzen, Max ?

Eke
31-08-11, 15:32
En NL is racistisch/fascistisch in het kwadraat. Het is zelfs geformaliseerd in talloze neo-nazistische groepen, Lonsdalers en niet te vergeten de PVV die nadrukkelijk niet-westerse allochtonen en met name moslims ongewenst en minderwaardig vindt. Een zeer groot deel loopt hier nog met ideeën rond in de trant van "alle buitenlanders eruit" en "vol is vol". Laten we niet beginnen over de vele NSB'ers en de grootste deportatie en vernietiging van joden van Europa in verhouding tot de grootte van het land.
.

Saul !!!! pjjoeeeehee ! Nou uh..ik zet je aan het werk :hihi: . Kom maar met cijfers ! Gelukkig is het forum, he. Je bent vrij om je uitlatingen te staven, maar ik ben wel nieuwsgierig...

Jazeker lopen er wel racisten rond in ons land, maar je gebruikt het woord "TALLOZE"
En je gooit ook alle PVVers op 1 grote hoop ..er zijn er die gewoon de pest aan Den Haag hebben. Daarom stemden ze PVV.

Saul
31-08-11, 15:48
Saul !!!! pjjoeeeehee ! Nou uh..ik zet je aan het werk :hihi: . Kom maar met cijfers ! Gelukkig is het forum, he. Je bent vrij om je uitlatingen te staven, maar ik ben wel nieuwsgierig...

Jazeker lopen er wel racisten rond in ons land, maar je gebruikt het woord "TALLOZE"
En je gooit ook alle PVVers op 1 grote hoop ..er zijn er die gewoon de pest aan Den Haag hebben. Daarom stemden ze PVV.

29 virtuele zetels voor de PVV, dat is (29/150)*100 = ongeveer 1 op de vijf.

43% vindt het erg als ze een allochtone schoonzoon krijgen.

63% maakt zich zorgen over invloed van de islam op Europa. Bron (http://www.nieuwemoskee.nl/2011/08/meerderheid-nederlanders-bezorgd-over-toenemende-invloed-islam/)

Even de racisme- en discriminatiemonitor raadplegen.

http://i1027.photobucket.com/albums/y335/Hegron/THJJJHJJ.png

http://i1027.photobucket.com/albums/y335/Hegron/DGGFGDSGSDG.png

Een beetje willens en wetens de feiten, die u ook best bekend zijn, negeren en doen alsof er niets aan de hand is. U bent kwaadaardig.

super ick
31-08-11, 15:58
NL is racistisch/fascistisch in het kwadraat
geformaliseerd in talloze neo-nazistische groepen,
Lonsdalers
PVV
"alle buitenlanders eruit"
"vol is vol"
vele NSB'ers
grootste deportatie en vernietiging van joden van Europa


Hoog tijd om op te flikkeren.


Je kunt veel van de Arabische wereld zeggen, maar de islam en vooral islamitische geleerden hebben altijd een stokje gestoken voor verspreiding en institutionalisering van racisme, daar voor God enkel het hart telt, niet de huid of afkomst.

Inderdaad, het lijkt netjes verwoord maar het blijft smerig rascistisch. Want alleen het hart (lees Islamgeloof) dat telt. De rest is minderwaardig en mag apart behandeld worden met discriminerende wetten.
Wat een pareltje toch die woestijngeloven en haar o zo tolerante volgers.
Tot nu toe zijn andersdenkenden iedere keer het haasje geworden van moslims als er gezag/bescherming wegvalt. Pakistan, Afganistan, Irak, Egypte.
In S.A. kom je sommige gedeeltes niet eens in als niet moslim.
Discriminatie? Nee hoor. Dat is godsdienst. Als dat jou God is wil ik hem nooit leren kennen en zou iedereen adviseren er ver weg van te blijven. Hij deelt de wereld in, in moslims en de rest. Inderdaad ongeacht huidskleur of afkomst als ze maar wel moslim zijn.

Saul
31-08-11, 16:19
Hoog tijd om op te flikkeren.



Inderdaad, het lijkt netjes verwoord maar het blijft smerig rascistisch. Want alleen het hart (lees Islamgeloof) dat telt. De rest is minderwaardig en mag apart behandeld worden met discriminerende wetten.

Je reageerde net nog in het Kosovo-topic waarin islamieten de voorkeur geven aan universeel beleid (dat trouwens volledig geharmonieerd kan worden met islamitische theologie), alleen dat logenstraft al elke leugen die je hier met zoveel moeite probeert te verspreiden. Jammer jochie, je valt zo hard door de mand. :haha:


Ik voel me en ben hier prima welkom. Jij daarentegen... :hihi:

Slinger
31-08-11, 16:29
Dat hoeft niet, er kan een substantieel deel van Nederland zijn dat racistisch is en derhalve kan iemand NL racistisch vinden.

En NL is racistisch/fascistisch in het kwadraat. Het is zelfs geformaliseerd in talloze neo-nazistische groepen, Lonsdalers en niet te vergeten de PVV die nadrukkelijk niet-westerse allochtonen en met name moslims ongewenst en minderwaardig vindt. Een zeer groot deel loopt hier nog met ideeën rond in de trant van "alle buitenlanders eruit" en "vol is vol". Laten we niet beginnen over de vele NSB'ers en de grootste deportatie en vernietiging van joden van Europa in verhouding tot de grootte van het land.


Je kunt veel van de Arabische wereld zeggen, maar de islam en vooral islamitische geleerden hebben altijd een stokje gestoken voor verspreiding en institutionalisering van racisme, daar voor God enkel het hart telt, niet de huid of afkomst.

Voor God telt misschien alleen het hart, maar voor Arabieren en Noord-Afrikanen telt wel degelijk de huidskleur.

Saul
31-08-11, 16:34
Voor God telt misschien alleen het hart, maar voor Arabieren en Noord-Afrikanen telt wel degelijk de huidskleur.

L-e-z-e-n. Ik zeg uitdrukkelijk 'verspreiding' en 'institutionalisering'. Weet je wat dat betekent of zal ik even speciaal voor jou in kindertaal uitleggen wat dat betekent?

Max Stirner
31-08-11, 16:36
hHUH ? Je bedoelt effekten van een vroeger kolonialisme ?? Niet iedere kolonist was toch een rotzak ? Dat lijkt me sterk. Of...hoe zit dat dan ?

Of gevolg van onderlinge stammenstrijd in Libië ..? Zou het land al eeuwen geen vrede kennen ?

Wat "suggereren" die Afrikaanse kranten ? Waar in Afrika ? Heb je bronnen/bewijzen, Max ?



Ze suggereren dit, sterker, ze spreken over een 'feit' :


http://thinkafricapress.com/libya/no...cist-neighbour

In spite of evidence showing widespread violence against migrant workers trying to escape the turmoil, the foreign press suggested that these attacks were regrettable but to be expected given the atrocities committed by Gaddafi's mercenaries. Few, however, picked up on the fact that these attacks are symptomatic of a racial prejudice that is deeply rooted and widely spread throughout North Africa and the wider Arab world.

Slinger
31-08-11, 17:00
L-e-z-e-n. Ik zeg uitdrukkelijk 'verspreiding' en 'institutionalisering'. Weet je wat dat betekent of zal ik even speciaal voor jou in kindertaal uitleggen wat dat betekent?

Misschien is het waar dat ze het hebben geprobeerd, maar het is zeker niet gelukt.

Eke
31-08-11, 17:02
. U bent kwaadaardig.

Op dit moment zap ik even snel door de posts heen : ik ga koken namelijk.

"U bent kwaadaardig" :hihi: Je kent me niet eens, Saul !

sidi bibi
31-08-11, 17:40
1 post vol met wezenloos gelul.


:hihi::hihi::hihi:

sidi bibi
31-08-11, 17:47
Ze suggereren dit, sterker, ze spreken over een 'feit' :


http://thinkafricapress.com/libya/no...cist-neighbour

In spite of evidence showing widespread violence against migrant workers trying to escape the turmoil, the foreign press suggested that these attacks were regrettable but to be expected given the atrocities committed by Gaddafi's mercenaries. Few, however, picked up on the fact that these attacks are symptomatic of a racial prejudice that is deeply rooted and widely spread throughout North Africa and the wider Arab world.

Google op "racime of discrimmination maroc noir", eindeloze pagina's. Tis een structureel probleem, in heel Noord Afrika. En niet alleen de wat meer getinten, het gaat over de hele linie.

sidi bibi
31-08-11, 17:55
Je kunt veel van de Arabische wereld zeggen, maar de islam en vooral islamitische geleerden hebben altijd een stokje gestoken voor verspreiding en institutionalisering van racisme, daar voor God enkel het hart telt, niet de huid of afkomst.

Jazeker, je betaalt er wat extra belasting voor en je wordt geprotectioneerd door de superieurtjes.

Wat een hopeloos gezwam, discrimminatie is er niet alleen door het algemene gedachtengoed maar ook door de staat.

sidi bibi
31-08-11, 18:00
oh ... gelukkig maar, zal ik me wel vergist hebben.

Zekers, gebruik dat oeverloze gezwam als slaapmutsje hier, zo'n avond waarvan je voelt aankomen dat je niet in slaap kunt komen. Even naar het theehuis tot je oogleden zwaar worden.

sidi bibi
31-08-11, 18:47
Op dit moment zap ik even snel door de posts heen : ik ga koken namelijk.

"U bent kwaadaardig" :hihi: Je kent me niet eens, Saul !

Mensch, doe niet zo naïf.

Ga toch eens, als je de kans hebt, in good old Maroc wonen, verrechts op een dramatische wijze, anders overleef je niet. Schijt in buurman z'n tuin als ie het niet ziet, maakt niet uit. Ga de socialist of de moralist uithangen en je wordt geript.

Leuke school hier, een mens is nooit te oud om de schellen van het oog af te laten vallen.

sidi bibi
31-08-11, 18:58
Op dit moment zap ik even snel door de posts heen : ik ga koken namelijk.

"U bent kwaadaardig" :hihi: Je kent me niet eens, Saul !

Ik zat in het vliegtuig naar Brussel, raakte aan de praat met een oude dame naast me, een kleine riad in Marrakech. Ze was onlangs weduwe geworden, stond er alleen voor. Het verhaal, ze huilde, de vrienden die ze daar had, dacht ze.

Een tip voor wie in Marokko woont, wordt je afhankelijk, ga weg. Ze maken je af.

IbnRushd
31-08-11, 21:18
Mensch, doe niet zo naïf.

Ga toch eens, als je de kans hebt, in good old Maroc wonen, verrechts op een dramatische wijze, anders overleef je niet. Schijt in buurman z'n tuin als ie het niet ziet, maakt niet uit. Ga de socialist of de moralist uithangen en je wordt geript.

Leuke school hier, een mens is nooit te oud om de schellen van het oog af te laten vallen.

Je doet alsof je heel Marokko kent en alle mensen hebt gesproken.
Je moet 't niet zo dramatiseren, sidi bibi.

IbnRushd
31-08-11, 21:19
Ik kan me inderdaad nog wel herinneren dat je Nederland een racistisch land noemde (en daarmee Nederlanders een racistisch volk noemt).

Ik kan me dat niet herinneren. Heb je een URL?

Eke
31-08-11, 21:31
Een beetje willens en wetens de feiten, die u ook best bekend zijn, negeren en doen alsof er niets aan de hand is. U bent kwaadaardig.


Saul, voor mij zijn de onderzoeksresultaten van Maurice de Hond niet DE FEITEN.

Iedereen die het wil kan zich bij hem aanmelden :hihi: Lekker objektieve doorsnede van het volk.


Je bent te snel met je konklusie. Lees dit eens , een artikeltje uit Intermediair :
"Hoe betrouwbaar zijn opinie-onderzoeken".



Hoe betrouwbaar zijn opinieonderzoeken? | Weekblad archief | Intermediair weekblad | Service | Intermediair.nl (http://www.intermediair.nl/artikel//40301/hoe-betrouwbaar-zijn-opinieonderzoeken.html)

Eke
31-08-11, 21:35
Mensch, doe niet zo naïf.

Ga toch eens, als je de kans hebt, in good old Maroc wonen, verrechts op een dramatische wijze, anders overleef je niet. Schijt in buurman z'n tuin als ie het niet ziet, maakt niet uit. Ga de socialist of de moralist uithangen en je wordt geript.

Leuke school hier, een mens is nooit te oud om de schellen van het oog af te laten vallen.


Wacht even, Sidi Bibi, ik reageer op Saul ? Klopt,he.
Saul zal tweede of derde generatie Nederlander met Marokkaanse roots kunnen zijn. Die wordt in het land van z'n voorvaderen vaak beschouwd als buitenlander !

Eke
31-08-11, 21:48
Ze suggereren dit, sterker, ze spreken over een 'feit' :


http://thinkafricapress.com/libya/no...cist-neighbour

In spite of evidence showing widespread violence against migrant workers trying to escape the turmoil, the foreign press suggested that these attacks were regrettable but to be expected given the atrocities committed by Gaddafi's mercenaries. Few, however, picked up on the fact that these attacks are symptomatic of a racial prejudice that is deeply rooted and widely spread throughout North Africa and the wider Arab world.

Herinner jij je Rabia nog ... ? Ze had het hierover.
Lees je dit, Rabia ...kom nog eens prikken :)

Saul
31-08-11, 21:51
Wacht even, Sidi Bibi, ik reageer op Saul ? Klopt,he.
Saul zal tweede of derde generatie Nederlander met Marokkaanse roots kunnen zijn. Die wordt in het land van z'n voorvaderen vaak beschouwd als buitenlander !

Ik ben geboren in Marokko grappenmaakster. Over vooroordelen gesproken... :moe:

Eke
31-08-11, 21:53
Nog even terug op dat kindermeisje. Ze werd door de bazin mishandeld, maar hoe zat het met de baas ? Was de vrouw afgunstig op het meisje ? Of zou het puur macht zijn. Jij doet wat ik zeg. Punt. Die macht die de bazin bij de mannen ook niet had. Maar wel over het meisje.

Eke
31-08-11, 21:55
Ik ben geboren in Marokko grappenmaakster. Over vooroordelen gesproken... :moe:

Lezen, Saul ! Ik schrijf "kunnen" zijn....Dat is niet hetzelfde als "is". Grappenmaker.:)




Trusten.

Kortman
31-08-11, 22:17
Lezen, Saul ! Ik schrijf "kunnen" zijn....Dat is niet hetzelfde als "is". Grappenmaker.:)




Trusten.

Ja je moet heel goed op letten Eke !
Op elk slakje kan zout gelegd worden .
:jeweetog:

ronald
31-08-11, 22:36
Nog even terug op dat kindermeisje. Ze werd door de bazin mishandeld, maar hoe zat het met de baas ? Was de vrouw afgunstig op het meisje ? Of zou het puur macht zijn. Jij doet wat ik zeg. Punt. Die macht die de bazin bij de mannen ook niet had. Maar wel over het meisje.

In Palestina schenen Bedoeïenen wel zwarte slaven te hebben gehad. Ze hadden een gezegde: "Als je een slaaf koopt moet je wel in het bezit zijn van een goeie stok. Want slaven zijn niet alleen vies maar ook lastig"
Op zijn minst zou de arrogantie van dat mens haar wel hiertoe geleid hebben. Sadisme is tevens een gestoordheid. Misschien was die Hanibal wel blij dat zijn vrouw zo haar eigen bezigheden had. Die hele familie is toch gestoord.

Max Stirner
01-09-11, 09:08
Herinner jij je Rabia nog ... ? Ze had het hierover.
Lees je dit, Rabia ...kom nog eens prikken :)



Rabiah, ja


Grappig dat je dat zegt ... : kan me geloof ik herinneren dat ze inderdaad wel eens heeft gesproken over racisme van Nederlandse Marokkanen tav donkere mensen - dat ze daar zelf mee geconfronteerd werd.

In NL dus.


NB: overigens is het overal ter wereld zo dat blanke mensne neerkijken op donkere mensen; Latijns Amerika, India, zelfs in sub Sahara Afrika zelf... daar zijn de huidbleekmiddelen niet aan te slepen.

Vreemd fenomeen.


NB: Gisteren was het ook op nieuwsuur - de rebellen pakken willekeurig iedere Afrikaan op, beschuldigen hen van steun aan Khadaffi, zetten hen vast in scholen/sporthallen, 'ondervragen hen' ... enz.

Die mensen zagen er echt dóódsbang uit .... en daar zullen ze wel een reden voor hebben.

super ick
01-09-11, 09:11
Ik voel me en ben hier prima welkom. Jij daarentegen... :hihi:

Ik geloof dat je voor de zoveelste keer de plank mis slaat.
Jij trekt Nederland even lekker finaal door de stront. Als ik het dan heb over 'opflikkeren' dan doel ik niet op deze kneuzensite, capice?

De woorden die jij gebruikt en de dingen die jij over Nederlanders en NEderland uitbraakt.........
Ik snap echt niet waarom je dan niet op rot als dit pleurisland je zo hoog zit.

super ick
01-09-11, 09:19
Je moet 't niet zo dramatiseren, sidi bibi.

Agut, de waarheid doet pijn he? :hihi:
Let's face it.

En het is geen uitzondering maar schering en inslag.

Max Stirner
01-09-11, 09:21
Ik ben geboren in Marokko grappenmaakster. Over vooroordelen gesproken... :moe:


'Zou kunnen zijn'.

Om zelfs ruzie te willen maken met Eke, haar van kwaadaardigheid etc. te beschuldigen, zo ongelovelijk onbeschoft te doen

Knap hoor, zit met open mond te lezen, verbazingwekkend.



(Je bent zeker niet zo goed met vrouwen, he ... ben je daarom altijd zo boos ? :p )

super ick
01-09-11, 09:28
Ik ben geboren in Marokko grappenmaakster. Over vooroordelen gesproken... :moe:

Aha een dubbel paspoort.......


Hoe noemde je dat ook al weer?

NL is racistisch/fascistisch in het kwadraat
geformaliseerd in talloze neo-nazistische groepen,
Lonsdalers
"alle buitenlanders eruit"
"vol is vol"

Nu blijkt uit diverse bronnen dat er in MArokko nog veel erger gediscrimineerd wordt.
Ik kom tot twee conclusies, je moet me even een stukje op gang helpen welke de juiste is.

1) Je bent goed op de hoogte van de toestand in Marokko maar liegt er op los en verzwijgt de misstanden die je Nederland wel aanwrijft. Dan ben je dus een grote kwaadaardige hypocriet.

2) Je weet helemaal niets en lult maar wat. Dan ben je alleen dom.

Vraag:

Ben je een kwaadaardige hypocriet of ben je alleen dom?

Saul
01-09-11, 11:06
Aha een dubbel paspoort.......


Hoe noemde je dat ook al weer?

NL is racistisch/fascistisch in het kwadraat
geformaliseerd in talloze neo-nazistische groepen,
Lonsdalers
"alle buitenlanders eruit"
"vol is vol"

Nu blijkt uit diverse bronnen dat er in MArokko nog veel erger gediscrimineerd wordt.
Ik kom tot twee conclusies, je moet me even een stukje op gang helpen welke de juiste is.

1) Je bent goed op de hoogte van de toestand in Marokko maar liegt er op los en verzwijgt de misstanden die je Nederland wel aanwrijft. Dan ben je dus een grote kwaadaardige hypocriet.

2) Je weet helemaal niets en lult maar wat. Dan ben je alleen dom.

Vraag:

Ben je een kwaadaardige hypocriet of ben je alleen dom?

1. We hebben het niet over Marokko en heb er nooit over gesproken laat staan gelogen. Off-topic dus.
2. Dus nergens hier blijkt dat dat de discriminatie erger is.
3. Je loopt weer in het wilde weg te gillen zonder dat je weet waar je over praat.
4. Vanaf nu sta je op m'n banlist. Doei.

mark61
01-09-11, 11:27
Een beetje willens en wetens de feiten, die u ook best bekend zijn, negeren en doen alsof er niets aan de hand is. U bent kwaadaardig.

Tis een hele prestatie om Eke te omschrijven als 'kwaadaardig'. Dat is zelfs de ziekste prikkers hier nooit 'gelukt'.

Jochie, denk aan je cultuur en godsdienst, en toon respect tegen dames die je oma konden zijn.

Je bent een wandelende ontkenning van wat je beweert. Geen fantastische moslim met superieure cultuur, maar een achterbuurtschoffie zonder enig respect voor wie dan ook. Als jij de Profeet op straat tegenkwam gaf je hem één schop.

mark61
01-09-11, 11:31
Je doet alsof je heel Marokko kent en alle mensen hebt gesproken.
Je moet 't niet zo dramatiseren, sidi bibi.

Maar Saul doet niet of ie heel Nederland kent en alle mensen heeft gesproken.

Ehm, is dat überhaupt een gespreksonderwerp voor jou, racisme in Marokko?

Saul
01-09-11, 12:33
Tis een hele prestatie om Eke te omschrijven als 'kwaadaardig'. Dat is zelfs de ziekste prikkers hier nooit 'gelukt'.

Jochie, denk aan je cultuur en godsdienst, en toon respect tegen dames die je oma konden zijn.

Je bent een wandelende ontkenning van wat je beweert. Geen fantastische moslim met superieure cultuur, maar een achterbuurtschoffie zonder enig respect voor wie dan ook. Als jij de Profeet op straat tegenkwam gaf je hem één schop.

Cijfers vragen om racisme in Nederland te staven terwijl we post-9/11 en post-Van Gogh leven, de etnisch en minderheden gerelateerde nieuwsberichten schering en inslag zijn. Dat bewust negeren is kwaadaardig, ongeacht de persoon.

Wonderbaarlijk hoe je mij woorden in de mond legt. Ik spreek nooit over cultuur (laat staan superieure cultuur) omdat ik niet geloof dat cultuur bestaat, enkel groepsdynamiek en personen die besluiten zich te conformeren aan de groep.

Best dat je mij een achterbuurtschoffie vindt (heeft iig niets te maken met mijn woonplaats of gedrag). Ik streef ernaar mijn mening onderbouwd te geven, nooit met de opzet zaken te bagatelliseren of om te provoceren. Dit in tegenstelling tot veel levenlozen die aandacht zoeken op een Marokkaans forum. En ja die krijgen ervan langs en ja ik ben soms grof en ja ik besef dat dat volledig indruist tegen principes van mijn grote voorbeeld de profeet Mohammed ﷺ.

Slinger
01-09-11, 12:48
Cijfers vragen om racisme in Nederland te staven terwijl we post-9/11 en post-Van Gogh leven, de etnisch en minderheden gerelateerde nieuwsberichten schering en inslag zijn. Dat bewust negeren is kwaadaardig, ongeacht de persoon.

Wonderbaarlijk hoe je mij woorden in de mond legt. Ik spreek nooit over cultuur (laat staan superieure cultuur) omdat ik niet geloof dat cultuur bestaat, enkel groepsdynamiek en personen die besluiten zich te conformeren aan de groep.

Best dat je mij een achterbuurtschoffie vindt (heeft iig niets te maken met mijn woonplaats of gedrag). Ik streef ernaar mijn mening onderbouwd te geven, nooit met de opzet zaken te bagatelliseren of om te provoceren. Dit in tegenstelling tot veel levenlozen die aandacht zoeken op een Marokkaans forum. En ja die krijgen ervan langs en ja ik ben soms grof en ja ik besef dat dat volledig indruist tegen principes van mijn grote voorbeeld de profeet Mohammed ﷺ.

Helemaal niet, je bent een perfecte navolger.

mark61
01-09-11, 13:13
dat dat volledig indruist tegen principes van mijn grote voorbeeld de profeet Mohammed ﷺ.

Je bent dus volledig in de war. Hij is dus NIET je grote voorbeeld, integendeel, je doet precies het tegengestelde. Laat je onder behandeling stellen.

Oh ga eerst even je excuses aanbieden aan Eke.

Saul
01-09-11, 13:19
Je bent dus volledig in de war. Hij is dus NIET je grote voorbeeld, integendeel, je doet precies het tegengestelde. Laat je onder behandeling stellen.

Oh ga eerst even je excuses aanbieden aan Eke.

Misschien moet je eens beginnen bij jezelf. Onderbouwde meningen, geen provocaties, toon matigen etc. In het wilde weg roepen dat mensen onder behandeling moeten duidt op vergaande hysterie.

Nee, laat Eke eerst maar uitleggen waarom zij veronderstelt dat racisme in NL bewezen moet worden met cijfers terwijl het overduidelijk is. Vooralsnog geen excuses, want dat het kwade opzet is ligt niet aan mijn grofheid.

sidi bibi
01-09-11, 14:00
Je doet alsof je heel Marokko kent en alle mensen hebt gesproken.
Je moet 't niet zo dramatiseren, sidi bibi.

Ik hoef niet eens zo ver te zoeken. Heb zelf een half Marokkaanse kleindochter die al jaren met een "neger" samenwoont. Ik wil wel een A4tje met anecdotes plaatsen hoe dat gaat in NL en hier, als ze op vakantie is.

Triest hoor.

mark61
01-09-11, 14:11
Nee, laat Eke eerst maar

Nope, zo werkt dat niet. Magoed, jij probeert je te gedragen als het tegendeel van de Profeet, en dat lukt heel aardig zo :duim:.

Of respecteer je alleen islamitische ouderen, is dat het?

Saul
01-09-11, 14:24
Nope, zo werkt dat niet. Magoed, jij probeert je te gedragen als het tegendeel van de Profeet, en dat lukt heel aardig zo :duim:.

Of respecteer je alleen islamitische ouderen, is dat het?

Tja als je "ongeacht de persoon" zo graag weghaalt en dan gewoon doorgaat met woorden in de mond leggen en discriminatie insinueren dan smeek je om een plekje in de negeerlijst tussen andere oliedomrechtse hersendoden. Jammer, maar je hebt zelf de discussie doodgeslagen. Doeidoei en beslama.

super ick
01-09-11, 16:42
Tja als je "ongeacht de persoon" zo graag weghaalt en dan gewoon doorgaat met woorden in de mond leggen en discriminatie insinueren dan smeek je om een plekje in de negeerlijst tussen andere oliedomrechtse hersendoden. Jammer, maar je hebt zelf de discussie doodgeslagen. Doeidoei en beslama.

Wil je mij ook toevoegen?

Kortman
01-09-11, 21:51
Wil je mij ook toevoegen?

Welkom in de club !
Hij heeft mij ook al eens gezegd dat ik opz,n lijstje sta.
:blij:

super ick
02-09-11, 09:30
Welkom in de club !
Hij heeft mij ook al eens gezegd dat ik opz,n lijstje sta.
:blij:

Kan hij straks fijn op zijn eigen berichten reageren.

Eke
02-09-11, 15:45
Ik ben geboren in Marokko grappenmaakster. Over vooroordelen gesproken... :moe:

Die vooroordelen heb jij er dus ingelegd..wat jammer voor jou is.

Maar waar ik benieuwd naar ben is of jij het belang in ziet van het tot je nemen van solide feiten EN het verspreiden van solide feiten. Eigenlijk zoals de NRC in principe doet (ik zag net je topic daarover)

Als je niet uitzoekt of de zaken kloppen zoals jij dat ziet (een soort reality-checking) draag je bij aan onrust in jezelf --je bent omringd door kwaadaardigen die die afschuwelijke feiten van fascisme en racisme bagatelliseren of zelfs ontkennen anno 2011--
en draag je bij aan onrust in de samenleving waarin je leeft.

Datzelfde gebrek aan nuance zie ik jammergenoeg bij een van onze politieke lijsttrekkers heel duidelijk...die daardoor onze samenleving opfokt.

Wat heeft het voor zin als een klein deel van Nederland fascisme en racisme vertoont om de hele bevolking zo te etiketteren..
Wat heeft het voor zin als een klein deel van de moslims het Westen wil aanvallen om iedere moslim als potentieele terrorist te zien en zo ook te behandelen.

Afgezien van de zinloosheid is het ook een onrecht. En het draagt JUIST gevaar in zich van polarisatie en strijd. Van radicalisatie.Dus wat je niet wilt in je hart, gebeurt juist.

Saul, je wilt toch niet horen bij de lui die maar mee yellen en niet zelfstandig gaan uitzoeken wat nu wel en wat niet klopt en in welke mate.

Eke
02-09-11, 16:14
Rabiah, ja



NB: overigens is het overal ter wereld zo dat blanke mensne neerkijken op donkere mensen; Latijns Amerika, India, zelfs in sub Sahara Afrika zelf... daar zijn de huidbleekmiddelen niet aan te slepen.


.
Soms :zwarte mensen
kijken neer op zwarte mensen, nog sterker ..ze kijken neer op zich zelf.
Die mechanismes leven...

Uiteindelijk stammen we allemaal uit Afrika (Ethiopië of zo)

Maar niet alleen de huidskleur wordt gebruikt om te onderscheiden..

Libië e ook SA hebben superrijke families die denken alles te kunnen maken mss wel....en ze worden nageaapt door minderrijken enz.

ronald
02-09-11, 16:22
Soms :zwarte mensen
kijken neer op zwarte mensen, nog sterker ..ze kijken neer op zich zelf.
Die mechanismes leven...

Uiteindelijk stammen we allemaal uit Afrika (Ethiopië of zo)

Maar niet alleen de huidskleur wordt gebruikt om te onderscheiden..

Libië e ook SA hebben superrijke families die denken alles te kunnen maken mss wel....en ze worden nageaapt door minderrijken. De goeien uitgezonderd,he.

Het zijn slechts nuances. De gemiddelde Keniaan kijkt neer op de "hele zwarten" van West Afrika en evenzo de Zuid Afrikaan op de "zwartere" Namibiër. Zo gebeurt dat overal met overal de factor "kleur" als meetpunt. Idd ook wel religie, streek, geldbezit.....

Eke
02-09-11, 16:33
Het zijn slechts nuances. De gemiddelde Keniaan kijkt neer op de "hele zwarten" van West Afrika en evenzo de Zuid Afrikaan op de "zwartere" Namibiër. Zo gebeurt dat overal met overal de factor "kleur" als meetpunt. Idd ook wel religie, streek, geldbezit.....


Nuances...Het is stom,he, dat wij als gelovigen (jij dan als geregistreerde..ik dan als niet-geregistreerde) er niet in zijn geslaagd zijn door te dringen tot het eigenwijze hoofd van de mens.
Kain en Abel...broederstrijd. Waarom vochten die nou ook weer ?

ronald
02-09-11, 16:36
Het is stom,he, dat wij als gelovigen (jij dan als geregistreerde..ik dan als niet-geregistreerde) er niet in zijn geslaagd zijn door te dringen tot het eigenwijze hoofd van de mens.
Kain en Abel...broederstrijd. Waarom vochten die nou ook weer ?

Ja dat is een lange strijd. Misschien dan wel de laatste.
Deze discussie heb ik deze week nog gevoerd met een Keniaanse die in de Bijlmermeer woont en haar opinie over West Afrikanen heel duidelijk klaar heeft. Dat klinkt mij heel raar in de oren ja.

Saul
02-09-11, 18:19
Die vooroordelen heb jij er dus ingelegd..wat jammer voor jou is.

Maar waar ik benieuwd naar ben is of jij het belang in ziet van het tot je nemen van solide feiten EN het verspreiden van solide feiten. Eigenlijk zoals de NRC in principe doet (ik zag net je topic daarover)

Als je niet uitzoekt of de zaken kloppen zoals jij dat ziet (een soort reality-checking) draag je bij aan onrust in jezelf --je bent omringd door kwaadaardigen die die afschuwelijke feiten van fascisme en racisme bagatelliseren of zelfs ontkennen anno 2011--
en draag je bij aan onrust in de samenleving waarin je leeft.

Datzelfde gebrek aan nuance zie ik jammergenoeg bij een van onze politieke lijsttrekkers heel duidelijk...die daardoor onze samenleving opfokt.

Wat heeft het voor zin als een klein deel van Nederland fascisme en racisme vertoont om de hele bevolking zo te etiketteren..
Wat heeft het voor zin als een klein deel van de moslims het Westen wil aanvallen om iedere moslim als potentieele terrorist te zien en zo ook te behandelen.

Afgezien van de zinloosheid is het ook een onrecht. En het draagt JUIST gevaar in zich van polarisatie en strijd. Van radicalisatie.Dus wat je niet wilt in je hart, gebeurt juist.

Saul, je wilt toch niet horen bij de lui die maar mee yellen en niet zelfstandig gaan uitzoeken wat nu wel en wat niet klopt en in welke mate.

Ik ben juist blij dat je het belang inziet van solide feiten want alleen die tellen. Als men wat beweert moet men het kunnen staven met cijfers. Alleen zo kan "de onderbuik getemd worden".

Het is goed dat je naar cijfers vroeg, maar in deze tijd en in dit onderwerp ernaar vragen maakt je uiterst verdacht. Het staat bijna gelijk aan "ik heb nog nooit van de PVV gehoord".

Eke
02-09-11, 18:41
Het is goed dat je naar cijfers vroeg, maar in deze tijd en in dit onderwerp ernaar vragen maakt je uiterst verdacht. Het staat bijna gelijk aan "ik heb nog nooit van de PVV gehoord".


Holy Moly :hihi:

Wat ik wil zeggen dat er verschil is tussen 'een opinieonderzoek" (waarbij de mensen die mee willen doen zichzelf aanmelden bij diegene die een onderzoekje wil doen over een bepaald onderwerp) en wetenschappelijk onderzoek..waarbij de populatie die men onderzoekt ad random (willekeurig) wordt gevormd. De kans is heel groot dat je dan een andere uitslag krijgt....Een uitslag die beter de mening van de gehele bevolking laat zien..
Maar goed, je hebt natuurlijk het gelinkte artikel van Intermediair gelezen.



Dus we zijn het eens ,Saul : solide feiten en geen onderbuikgevoelens :)

sidi bibi
03-09-11, 01:30
.

Les étrangers au Maroc bénéficient-ils pleinement de leurs droits ? (http://www.lavieeco.com/news/societe/les-etrangers-au-maroc-beneficient-ils-pleinement-de-leurs-droits--16382.html)

super ick
03-09-11, 10:51
Ik ben juist blij dat je het belang inziet van solide feiten want alleen die tellen. Als men wat beweert moet men het kunnen staven met cijfers. Alleen zo kan "de onderbuik getemd worden".

Het is goed dat je naar cijfers vroeg, maar in deze tijd en in dit onderwerp ernaar vragen maakt je uiterst verdacht. Het staat bijna gelijk aan "ik heb nog nooit van de PVV gehoord".

Waarom reageer je dan niet meer in het topic over de islamitische scholen waarin je verwezen werd naar de site van de onderwijsinspectie.

Bevielen de cijfers niet?

Saul
03-09-11, 13:39
Holy Moly :hihi:

Wat ik wil zeggen dat er verschil is tussen 'een opinieonderzoek" (waarbij de mensen die mee willen doen zichzelf aanmelden bij diegene die een onderzoekje wil doen over een bepaald onderwerp) en wetenschappelijk onderzoek..waarbij de populatie die men onderzoekt ad random (willekeurig) wordt gevormd. De kans is heel groot dat je dan een andere uitslag krijgt....Een uitslag die beter de mening van de gehele bevolking laat zien..
Maar goed, je hebt natuurlijk het gelinkte artikel van Intermediair gelezen.



Dus we zijn het eens ,Saul : solide feiten en geen onderbuikgevoelens :)

Of de PVV nu 24 reële of 29 virtuele zetels heeft, het maakte niets uit voor m'n punt.

We zijn het daar zeker over eens.

Eke
03-09-11, 17:01
Of de PVV nu 24 reële of 29 virtuele zetels heeft, het maakte niets uit voor m'n punt.

We zijn het daar zeker over eens.

Mooi :)

Weet je, Saul, we hebben alleen maar taal om ons hier uit te drukken.


Oorspronkelijk geplaatst door Saul
"En NL is racistisch/fascistisch in het kwadraat. Het is zelfs geformaliseerd in talloze neo-nazistische groepen, Lonsdalers en niet te vergeten de PVV die nadrukkelijk niet-westerse allochtonen en met name moslims ongewenst en minderwaardig vindt. Een zeer groot deel loopt hier nog met ideeën rond in de trant van "alle buitenlanders eruit" en "vol is vol". Laten we niet beginnen over de vele NSB'ers en de grootste deportatie en vernietiging van joden van Europa in verhouding tot de grootte van het land."



Toen mijn reaktie op dat " NL is racistisch/fascistisch in het kwadraat" enz.:

Quote van mij :"Saul !!!! pjjoeeeehee ! Nou uh..ik zet je aan het werk . Kom maar met cijfers ! Gelukkig is het forum, he. Je bent vrij om je uitlatingen te staven, maar ik ben wel nieuwsgierig...

Jazeker lopen er wel racisten rond in ons land, maar je gebruikt het woord "TALLOZE"
En je gooit ook alle PVVers op 1 grote hoop ..er zijn er die gewoon de pest aan Den Haag hebben. Daarom stemden ze PVV."


Uiteindelijk jouw redelijke formulering :


Saul :"Nee, laat Eke eerst maar uitleggen waarom zij veronderstelt dat racisme in NL bewezen moet worden met cijfers terwijl het overduidelijk is."


Nee Saul, het ging me niet om het feit dat er in Nederland geen racisme te vinden is ---die is er zeker wel !!! - maar mijn reaktie was op jouw eerste : Nederland is racistisch/fascistisch in het kwadraat.

Dat was de graat in mijn keel ;)


Maar ja, je hebt het zelf weer gecorrigeerd !!!

We zijn klaar en we zijn het eens . Right ?