PDA

Bekijk Volledige Versie : Ehsan Jami weg bij PVV



Eric de Blois
30-08-11, 13:29
Ehsan Jami weg bij PVV

Bron: Trouw

ANP − 29/08/11

http://static1.trouw.nl/static/photo/2011/12/5/10/20110829021537/media_xl_925825.jpg
Ehsan Jami © ANP

Ehsan Jami stopt met zijn werkzaamheden bij de PVV, waar hij medewerker is van Kamerlid Hero Brinkman. Jami vertrekt omdat hij zich op zijn studie wil richten, zei hij vannacht in het radioprogramma Echte Jannen van de omroep PowNed.

De in Iran opgegroeide Jami verwierf in 2007 landelijke bekendheid toen hij een comité voor ex-moslims oprichtte. Daarmee wilde hij opkomen 'voor het grondwettelijke recht op godsdienstvrijheid van voormalige moslims'. Hij werkte eerder als gemeenteraadslid van de PvdA in Leidschendam-Voorburg.

Het is niet de eerste keer dat de 26-jarige Jami zijn studie een hogere prioriteit geeft dan zijn politieke activiteiten. Zo gaf hij in 2010 aan te ontbreken op de PVV-kandidatenlijst voor de Tweede Kamer, omdat hij eerst zijn studie wilde afmaken.

Later besloot hij alsnog aan de slag te gaan voor de partij van Geert Wilders. Hij werd de rechterhand van Brinkman, maar dat was volgens Jami uiteindelijk niet te combineren met zijn studie.

foxcave
30-08-11, 13:44
Jammer, maar begrijpelijk.

Eric de Blois
30-08-11, 13:53
Jammer, maar begrijpelijk.

Als hij zijn studie heeft afgerond gaat hij misschien wel weer opnieuw de politiek in. De kans lijkt mij groot.

Eke
30-08-11, 13:57
Hij werd de rechterhand van Brinkman, maar dat was volgens Jami uiteindelijk niet te combineren met zijn studie.

Goed plan om z'n studie voorrang te geven.

Maar dat was niet de enige boodschap die hij gaf bij z'n afscheid van de PPV.

Hij droeg een rood T-shirt met de boodschap :"ik ben ook een ex-moslim"
Omdat hij :ik ben ook in het wit had laten drukken sprong dit deel van de zin eruit.

:fpetaf:

Eric de Blois
30-08-11, 14:59
Maar dat was niet de enige boodschap die hij gaf bij z'n afscheid van de PPV.

Hij droeg een rood T-shirt met de boodschap :"ik ben ook een ex-moslim"
Omdat hij :ik ben ook in het wit had laten drukken sprong dit deel van de zin eruit.



Ja, en we weten 'ook' waarom hij een ex-moslim is en waarom hij uit de pvda is gestapt.

foxcave
30-08-11, 19:11
Goed plan om z'n studie voorrang te geven.

Maar dat was niet de enige boodschap die hij gaf bij z'n afscheid van de PPV.

Hij droeg een rood T-shirt met de boodschap :"ik ben ook een ex-moslim"
Omdat hij :ik ben ook in het wit had laten drukken sprong dit deel van de zin eruit.

:fpetaf:


Klopt helemaal, lees zijn levensloop;
Ehsan Jami - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jami)

En zie hoe vriendelijk de islam is tegen afvalligen....

foxcave
30-08-11, 19:13
Ook wel ee4n leuke link momenteel;

PVDA - ehsanjami - home (http://www.ehsanjami.pvda.nl/)

het moet eerlijker hahahahahahahahaha

Eke
30-08-11, 20:00
Ja, en we weten 'ook' waarom hij een ex-moslim is en waarom hij uit de pvda is gestapt.



even geduld svp



@Eric en @Foxcave,


Ik had aanvankelijk de verkeerde man voor m'n geest. Inmiddels heb ik een paar artikeltjes gelezen over Ehsan Jami. Wat mij bij blijft is dat hij een stuk gematigder is geworden dan 5 jaar geleden en terecht...we redden het niet met polariseren, met zwart-wit-denken, met elkaars Geloof of Ongeloof te besmeuren.te hoge eisen aan elkaar te stellen door alleen in hokjes te denken.


Mijn invulling bij die tekst op het T-shirt : Ik ben ook een ex-moslim............ m.a.w. "PVV, ik hoor ook in m'n hart bij m'n ex-broeders." Je kunt het namelijk met iemand niet eens zijn, helemaal oneens zijn zelfs, maar toch van hem/haar houden ...

foxcave
30-08-11, 20:05
verwijdert op verzoek van eke...
tja, en dan moet je er een tekst plaatsen nietwaar...

Eke
30-08-11, 20:42
Ik raad je aan het verhaal op de link te lezen die ik geef, ik denk niet dat hij in zijn hart trouw is aan zijn broeders hoor.....

En aangeboren homofilie, dat bewijs is er voor mensen met open ogen al veel en veel langer, kijk eens om je heen in de natuur.


Foxcave, dit door jou gequote mailtje heb ik teruggetrokken, want ik had een andere man in m'n gedachten. Wil jij dit verwijderen , ajb ? bedankt.

tanger'73
30-08-11, 22:12
Kennelijk valt er als rechterhand van een parlementaire dronkeboer niks te leren. Voor de fijne kneepjes van het comazuipen moet je echt in het studentenleven zijn.

foxcave
31-08-11, 05:08
even geduld svp



@Eric en @Foxcave,


Ik had aanvankelijk de verkeerde man voor m'n geest. Inmiddels heb ik een paar artikeltjes gelezen over Ehsan Jami. Wat mij bij blijft is dat hij een stuk gematigder is geworden dan 5 jaar geleden en terecht...we redden het niet met polariseren, met zwart-wit-denken, met elkaars Geloof of Ongeloof te besmeuren.te hoge eisen aan elkaar te stellen door alleen in hokjes te denken.


Mijn invulling bij die tekst op het T-shirt : Ik ben ook een ex-moslim............ m.a.w. "PVV, ik hoor ook in m'n hart bij m'n ex-broeders." Je kunt het namelijk met iemand niet eens zijn, helemaal oneens zijn zelfs, maar toch van hem/haar houden ...

Aaah gesproken als een echte d666'er oeps sorry D66, leg hem aub niet jou woorden in de mond, het is toch te gek dat jij gaat proberen die tekst naar jou ideeën te buigen.

Ik heb geen idee van de diepere zin, maar als ik hem zou willen weten zou ik hem mailen.

super ick
31-08-11, 07:36
Kennelijk valt er als rechterhand van een parlementaire dronkeboer niks te leren. Voor de fijne kneepjes van het comazuipen moet je echt in het studentenleven zijn.

Doe er een gooi naar Tanger. Er is een plaatsje vrij nu en jij draagt de PVV een warm hart toe.

Ik geef je een goede kans.

Eke
31-08-11, 11:18
leg hem aub niet jou woorden in de mond, het is toch te gek dat jij gaat proberen die tekst naar jou ideeën te buigen.

.

Lezen, foxcave ! Ik schrijf duidelijk : 'mijn invulling van die tekst', mijn interpretatie......Er zijn meerdere interpretaties mogelijk.

Soldim
31-08-11, 11:48
http://foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_8127_14aba46ca9b6470ec5bb98a5f963fde4a 1bb34c5.gif

:hihi:

mark61
31-08-11, 12:39
:hihi:

foxcave
31-08-11, 12:41
Lezen, foxcave ! Ik schrijf duidelijk : 'mijn invulling van die tekst', mijn interpretatie......Er zijn meerdere interpretaties mogelijk.

Sorry Eke, maar dat had ik wel begrepen hoor...

foxcave
31-08-11, 12:41
:hihi:

http://foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_8127_14aba46ca9b6470ec5bb98a5f963fde4a 1bb34c5.gif

:hihi:

Slinger
31-08-11, 12:46
even geduld svp



@Eric en @Foxcave,


Ik had aanvankelijk de verkeerde man voor m'n geest. Inmiddels heb ik een paar artikeltjes gelezen over Ehsan Jami. Wat mij bij blijft is dat hij een stuk gematigder is geworden dan 5 jaar geleden en terecht...we redden het niet met polariseren, met zwart-wit-denken, met elkaars Geloof of Ongeloof te besmeuren.te hoge eisen aan elkaar te stellen door alleen in hokjes te denken.


Mijn invulling bij die tekst op het T-shirt : Ik ben ook een ex-moslim............ m.a.w. "PVV, ik hoor ook in m'n hart bij m'n ex-broeders." Je kunt het namelijk met iemand niet eens zijn, helemaal oneens zijn zelfs, maar toch van hem/haar houden ...

Mijn invulling: een moedige tekst want geloofsafval kan bij de islam zeer ernstige gevolgen hebben.

super ick
31-08-11, 13:47
Ik schrijf duidelijk..............

Jij hebt ook duidelijk geschreven dat je hier weg ging. Zelfs een compleet topic. Dat bleek achteraf ook niets waard...............

Eke
31-08-11, 14:46
Sorry Eke, maar dat had ik wel begrepen hoor...

Dan begrijp ik niet dat dat voor jou hetzelfde is als iemand woorden in de mond leggen, zoals je schrijft...

Eke
31-08-11, 14:59
Jij hebt ook duidelijk geschreven dat je hier weg ging. Zelfs een compleet topic. Dat bleek achteraf ook niets waard...............

Dat klinkt teleurgesteld...:verward: Bedoel je dat zo ?

Stuur een BPtje anders.

Eke
31-08-11, 15:09
Mijn invulling: een moedige tekst want geloofsafval kan bij de islam zeer ernstige gevolgen hebben.

Je schrijft "kan", Slinger. Ja, die mogelijkheid is er als je openlijkafstand neemt van je religie.

Hij wilde er over discussieeren, maar verbreedde z'n onvrede door meteen ook de Profeet Mohammad af te vallen. AUW ! Dat doet zeer voor veel mensen.
Maar dat is al weer een aantal jaren terug....toen ie nog piepkuiken was.

super ick
31-08-11, 16:01
Dat klinkt teleurgesteld...:verward: Bedoel je dat zo ?

Stuur een BPtje anders.

:hihi: :hihi:

Welnee Eke,

Ik vind jou echt een verademing hier.
Een beetje plagen daar kan je toch wel tegen?

Eke
31-08-11, 17:13
:hihi: :hihi:

Welnee Eke,

Ik vind jou echt een verademing hier.
Een beetje plagen daar kan je toch wel tegen?


pffff.... bloos...bloos..Super ick,dat's even een fijn complimentje. Bedankt.


Zo leuk, dit forum. Ik las net op een ander topic dat ik kwaadaardig ben :hihi:





Maar wat waar is....ik mail minder en wil meer lezen, gewoon, in het zonlicht op een stoel met een echt boek !

tanger'73
01-09-11, 00:59
Doe er een gooi naar Tanger. Er is een plaatsje vrij nu en jij draagt de PVV een warm hart toe.

Ik geef je een goede kans.

voor de PVV moet je eerder bij jou dan bij mij zijn. Maar eerlijk gezegd zijn de opvattingen van de PVV niks bij die van mij. Namelijk een atoombom op de samenleving.

Slinger
01-09-11, 09:17
Je schrijft "kan", Slinger. Ja, die mogelijkheid is er als je openlijkafstand neemt van je religie.

Hij wilde er over discussieeren, maar verbreedde z'n onvrede door meteen ook de Profeet Mohammad af te vallen. AUW ! Dat doet zeer voor veel mensen.
Maar dat is al weer een aantal jaren terug....toen ie nog piepkuiken was.

De profeet Mohammed afvallen, dat moet kunnen, ook openlijk en ook voor personen die geen piepkuiken zijn.

super ick
01-09-11, 09:36
voor de PVV moet je eerder bij jou dan bij mij zijn. Maar eerlijk gezegd zijn de opvattingen van de PVV niks bij die van mij. Namelijk een atoombom op de samenleving.

Daar schrik ik toch wel een beetje van................
Wat een negativisme. IK bedoel ik ben ook niet zo'n optimist maar dit.........
IS er iets gebeurt man? HEt lijkt wel of je de laatste twee jaar een compleet ander persoon bent geworden.

super ick
01-09-11, 09:39
pffff.... bloos...bloos..Super ick,dat's even een fijn complimentje. Bedankt.

At your service, lady.


Zo leuk, dit forum. Ik las net op een ander topic dat ik kwaadaardig ben :hihi:

Dat moet Saul geweest zijn. NIet serieus nemen, die is knettergek.


Maar wat waar is....ik mail minder en wil meer lezen, gewoon, in het zonlicht op een stoel met een echt boek !

Ik moet me de laatste tijd zoveel inlezen in dossiers dat ik helemaal geen zin meer heb in een boek.

tanger'73
01-09-11, 12:52
Daar schrik ik toch wel een beetje van................
Wat een negativisme. IK bedoel ik ben ook niet zo'n optimist maar dit.........
IS er iets gebeurt man? HEt lijkt wel of je de laatste twee jaar een compleet ander persoon bent geworden.

Hoe radicaal anders en ongenuanceerd zou ik moeten reageren met betrekking tot blonde dolly? Verder is er niet echt iets bijzonders gebeurt, dan alleen het innig besef dat dit leven vergankelijk is.

foxcave
01-09-11, 13:01
het innig besef dat dit leven vergankelijk is.

1 van de weinige echte zekerheden, helaas.

Slinger
01-09-11, 13:05
Hoe radicaal anders en ongenuanceerd zou ik moeten reageren met betrekking tot blonde dolly? Verder is er niet echt iets bijzonders gebeurt, dan alleen het innig besef dat dit leven vergankelijk is.

En dat gecombineerd met een atoombom. Lijkt op een depressie

super ick
01-09-11, 16:38
Hoe radicaal anders en ongenuanceerd zou ik moeten reageren met betrekking tot blonde dolly? Verder is er niet echt iets bijzonders gebeurt, dan alleen het innig besef dat dit leven vergankelijk is.

Blonde dolly moet je lekker laten lullen. Driekwart van de k-4 stemt niet op hem, dat is dus nog altijd de grote meerderheid.

Dat het leven vergankelijk is, is voor een gelovige toch minder erg? Dan begint het toch pas?

tanger'73
01-09-11, 20:40
Blonde dolly moet je lekker laten lullen. Driekwart van de k-4 stemt niet op hem, dat is dus nog altijd de grote meerderheid.

Dat het leven vergankelijk is, is voor een gelovige toch minder erg? Dan begint het toch pas?

Blonde Dolly moet zich net als iedereen maar zien te redden in dit leven. Voor mij niet echt een verschijnsel naar waar ik omkijk of enigszins serieus neem. Uiteraard samen met driekwart van het electoraat, waarvan de meeste die hem volgden dat maar in een opwelling deden.

Voor een gelovige is de vergankelijkheid van het leven iets waarbij zeker stil moet worden gestaan. Regelmatig tot Allah toevlucht zoeken tegen de vervloekte Satan.

"Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande sluimer noch slaap kan Hem treffen. Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is. Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof? Hij kent wat er voor hen is en wat achter hen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil. Zijn Zetel strekt zich uit over de hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Almachtige."

Kortman
01-09-11, 21:43
Kennelijk valt er als rechterhand van een parlementaire dronkeboer niks te leren. Voor de fijne kneepjes van het comazuipen moet je echt in het studentenleven zijn.

Gezien je voorliefde voor het ..Latijn,, en je kennis van de parlementariers.
Hier vast ietsom te oefenen, vor het geval dat je de,,vacante,, plaats wil innemen.

Ergo bibamus







Hier zijn wij te zamen om leutig te doen

Sa broederkens "Ergo Bibamus!"

De glazekens lachen, toe geeft z' enen zoen

En hertlijker "Ergo Bibamus!"

Dat is nu het eerste en enige woord,

Dat past in 't begin en het past immer voort

De lustige echo van 't feestelijk oord,

Het heerlijke "Ergo Bibamus!"(BIS)


Ons hart is nog jong en ons lied klinkt nog hel,

Ons feestelijk "Ergo Bibamus!"

En moeten we scheiden, als laatste vaarwel

Zo blijve het ons "Ergo Bibamus!"

Dat woord zal ons steunen in werk en in strijd

Ons weer doen herdenken het oude jolijt,

De vrolijke vrienden uit vroegeren tijd

Die 't zongen, ons "Ergo Bibamus!"(BIS)


En komen wij ooit naar de Hogeschool weer

En zingt men nog "Ergo Bibamus !"

Dat 't dreunt door de straten lijk 't dreunde weleer,

Vol geestdrift ons "Ergo Bibamus!"

Dan komt ons verfrommelde pet uit de zak

En 't oude verrompelde lint op den frak

En samen met schachten in splinternieuw pak,

Herhalen we 't "Ergo Bibamus!"(BIS)
:hihi:

Isch
02-09-11, 03:00
Gossie!

BlackBox
02-09-11, 04:21
Gossie!
Holy moly!

Eke
02-09-11, 16:48
De profeet Mohammed afvallen, dat moet kunnen, ook openlijk en ook voor personen die geen piepkuiken zijn.

Als jij dolveel van je vrouw houdt en de buurman maakt een vernederende opmerking over haar dan kan dat niet, volgens jou. Volgens die buurman wel, want hij laat zich de wet niet voorschrijven door jou.


Iets anders is dat afvalligheid van het Geloof strafbaar is. Strafbaar door de mens, wel te verstaan.

Geloof is een gave..dat kun je niet faken.Zo heb ik het geleerd en ervaren. Maar goed,er zijn ook mensen die denken dat Geloof een keuze is. Zo hebben zij het geleerd en ervaren.



Oeps..de tijd vliegt op het forum.ik moet snel weg !!!! Holy Moly.. :hihi:

foxcave
02-09-11, 18:53
Als jij dolveel van je vrouw houdt en de buurman maakt een vernederende opmerking over haar dan kan dat niet, volgens jou. Volgens die buurman wel, want hij laat zich de wet niet voorschrijven door jou.


Iets anders is dat afvalligheid van het Geloof strafbaar is. Strafbaar door de mens, wel te verstaan.

Geloof is een gave..dat kun je niet faken.Zo heb ik het geleerd en ervaren. Maar goed,er zijn ook mensen die denken dat Geloof een keuze is. Zo hebben zij het geleerd en ervaren.



Oeps..de tijd vliegt op het forum.ik moet snel weg !!!! Holy Moly.. :hihi:

Mooi, kunnen we dan van af NU zeggen dat we het geloof aanbieden aan kinderen minstens tot hun 16de verbieden?

Immers ook dan geloven ze wel als ze echt geloven...

Eke
02-09-11, 19:39
Mooi, kunnen we dan van af NU zeggen dat we het geloof aanbieden aan kinderen minstens tot hun 16de verbieden?

Immers ook dan geloven ze wel als ze echt geloven...


Ja, dat lijkt zo logisch, maar dat is het niet. Jij wilt dat ze letterlijk a-theistisch opgevoed worden, want ..in de praktijk...komt het daar op neer.

Eke
02-09-11, 19:43
Ik moet me de laatste tijd zoveel inlezen in dossiers dat ik helemaal geen zin meer heb in een boek.

Vandaag was een zalige dossier-dag ! Mits je gebruik maakt van je tuin of de openbare ruimte :)

Eke
02-09-11, 19:52
Hier zijn wij te zamen om leutig te doen

:hihi:

Lied uit 1810 --- Goethe.

Uhm...die Brinkman..is die uit diezelfde lichting ? Opleiding Van Veldwachter tot Diender.
O wacht even, Kortman, rinkelt dat belletje bij jou ook :hihi: Die lui zijn lid van den blauwen knoop !!!! (geheelonthouder)

Eke
02-09-11, 20:22
Hoe radicaal anders en ongenuanceerd zou ik moeten reageren met betrekking tot blonde dolly? Verder is er niet echt iets bijzonders gebeurt, dan alleen het innig besef dat dit leven vergankelijk is.


Tanger, je bent van 'carpe diem' (pluk de dag) verhuist naar 'memento mori' (gedenk te sterven)?

Heb je deze zomer nog wel genoten van vissen met je vrienden in Tanger ?
Of heb je juist een paar van hen verloren... Of ?

Of heeft je oudste z'n eerste vriendinnetje :hihi: Het gaat zo snel, ons leven...

Kortman
02-09-11, 21:58
Lied uit 1810 --- Goethe.

Uhm...die Brinkman..is die uit diezelfde lichting ? Opleiding Van Veldwachter tot Diender.
O wacht even, Kortman, rinkelt dat belletje bij jou ook :hihi: Die lui zijn lid van den blauwen knoop !!!! (geheelonthouder)

Tjeetje zover had ik nog niet doorgedacht .
Het rijmt ook nog :
Rinkelt dat belletje bij jou ook ?
Die lui zijn lid van den blauwen knoop !

Eke
03-09-11, 09:56
Tjeetje zover had ik nog niet doorgedacht .
Het rijmt ook nog :
Rinkelt dat belletje bij jou ook ?
Die lui zijn lid van den blauwen knoop !

:)
Wat ik nu denk, Kortman : Is Brinkman wel geheelonthouder ?
Hij was toch praktisch geidentificeerd op camerabeelden voor een kroeg ?En gaf hij iemand geen muilpeer . een kaakstoot of zo? Of was dat niks ?
Hij was toen al wel kamerlid,he.

super ick
03-09-11, 10:22
:)
Wat ik nu denk, Kortman : Is Brinkman wel geheelonthouder ?
Hij was toch praktisch geidentificeerd op camerabeelden voor een kroeg ?En gaf hij iemand geen muilpeer . een kaakstoot of zo? Of was dat niks ?
Hij was toen al wel kamerlid,he.

Hij ging de barman te lijf die hem niet meer wilde schenken omdat hij al in aangeschoten toestand was. Verder is de man niet hard geraakt ofzo. Brinkman is maar pafferige slapzak die nog geen deuk in een pakje boter slaat.

Later heeft hij, in een interview erkend een drankprobleem te hebben en besloten te stoppen met drinken.

Als hij echt helemaal nuchter is zit het er dik in dat hij de PVV verlaat en zijn excuses aanbiedt. ( Sorry, ik was dronken) :hihi:

Eke
03-09-11, 17:11
Hij ging de barman te lijf die hem niet meer wilde schenken omdat hij al in aangeschoten toestand was. Verder is de man niet hard geraakt ofzo. Brinkman is maar pafferige slapzak die nog geen deuk in een pakje boter slaat.

Later heeft hij, in een interview erkend een drankprobleem te hebben en besloten te stoppen met drinken.

Als hij echt helemaal nuchter is zit het er dik in dat hij de PVV verlaat en zijn excuses aanbiedt. ( Sorry, ik was dronken) :hihi:

:hihi: Ik ben benieuwd.....

tanger'73
03-09-11, 21:01
Tanger, je bent van 'carpe diem' (pluk de dag) verhuist naar 'memento mori' (gedenk te sterven)?

Heb je deze zomer nog wel genoten van vissen met je vrienden in Tanger ?
Of heb je juist een paar van hen verloren... Of ?

Of heeft je oudste z'n eerste vriendinnetje :hihi: Het gaat zo snel, ons leven...

Genieten van het leven doe ik zoveel mogelijk uit dankbaarheid. Alleen was het deze Ramadan voor mij een uitermate emotionele Ramadan. Een Ramadan waar over de hele islamitische wereld geloofsgenoten door het vasten heen zijn afgeslacht. Een maand van vreugde en geluk, besmeurd met bloed.

Moge Allah (s.w.t) ontfermen over de doden, kwijtschelden van zonden, overspoelen met noer en Genade. Allah (s.w.t.) is Vergevensgezind, Hij houdt van vergeven. Zo vergeef ons! Alle lof zij Allah, Heer der werelden en alles wat in de hemelen zijt.

Slinger
03-09-11, 21:23
Genieten van het leven doe ik zoveel mogelijk uit dankbaarheid. Alleen was het deze Ramadan voor mij een uitermate emotionele Ramadan. Een Ramadan waar over de hele islamitische wereld geloofsgenoten door het vasten heen zijn afgeslacht. Een maand van vreugde en geluk, besmeurd met bloed.

Moge Allah (s.w.t) ontfermen over de doden, kwijtschelden van zonden, overspoelen met noer en Genade. Allah (s.w.t.) is Vergevensgezind, Hij houdt van vergeven. Zo vergeef ons! Alle lof zij Allah, Heer der werelden en alles wat in de hemelen zijt.

Het is je toch niet ontgaan dat het ook je geloofsgenoten waren die de slachtingen hebben uitgevoerd?

tanger'73
03-09-11, 21:28
Het is je toch niet ontgaan dat het ook je geloofsgenoten waren die de slachtingen hebben uitgevoerd?

Da's mij inderdaad niet ontgaan, des te meer diep en diep triest en te afgrijzelijk om in te zien.

Slinger
03-09-11, 21:30
Da's mij inderdaad niet ontgaan, des te meer diep en diep triest en te afgrijzelijk om in te zien.

Ok, ik voel met je mee. Hopelijk wordt het spoedig beter. Arabische lente.

Pizzaman
04-09-11, 16:54
Da's mij inderdaad niet ontgaan, des te meer diep en diep triest en te afgrijzelijk om in te zien.

Daarom mag ik je wel, tenminste 1 iemand die niet bang is om idioten ook als idioten te benoemen. :duim:

Eke
05-09-11, 08:37
Genieten van het leven doe ik zoveel mogelijk uit dankbaarheid. Alleen was het deze Ramadan voor mij een uitermate emotionele Ramadan. Een Ramadan waar over de hele islamitische wereld geloofsgenoten door het vasten heen zijn afgeslacht. Een maand van vreugde en geluk, besmeurd met bloed.

Moge Allah (s.w.t) ontfermen over de doden, kwijtschelden van zonden, overspoelen met noer en Genade. Allah (s.w.t.) is Vergevensgezind, Hij houdt van vergeven. Zo vergeef ons! Alle lof zij Allah, Heer der werelden en alles wat in de hemelen zijt.

Uit dankbaarheid !!! Yep.

"Een maand van vreugde en geluk, besmeurd met bloed...."

Dat is heel moeilijk, Tanger. Dit deel van het leven.The bitter and the sweet...Mensen die 'je buren' waren, afgeslacht. Onschuldigen.Maar misschien heb je het ook al bij andere madness. Mensen hoeven geen buren te zijn om met hen en hun familie mee te voelen...

Je bent dankbaar, maar dit kadootje "leven" is ook een opgave.....En geeft je kansen om te leren hoe dat leven dan zou kunnen..vooral op die hele zware momenten.
Voor de groei-zuchtigen : vergeving is niet alleen iets wat Allah/God kan, het is ook heel zinvol voor ons om te oefenen..

Tanger, dag :)

Karin.N
05-09-11, 09:15
Het is je toch niet ontgaan dat het ook je geloofsgenoten waren die de slachtingen hebben uitgevoerd?


Is dat dan van belang?

tanger'73
06-09-11, 00:21
Uit dankbaarheid !!! Yep.

"Een maand van vreugde en geluk, besmeurd met bloed...."

Dat is heel moeilijk, Tanger. Dit deel van het leven.The bitter and the sweet...Mensen die 'je buren' waren, afgeslacht. Onschuldigen.Maar misschien heb je het ook al bij andere madness. Mensen hoeven geen buren te zijn om met hen en hun familie mee te voelen...

Je bent dankbaar, maar dit kadootje "leven" is ook een opgave.....En geeft je kansen om te leren hoe dat leven dan zou kunnen..vooral op die hele zware momenten.
Voor de groei-zuchtigen : vergeving is niet alleen iets wat Allah/God kan, het is ook heel zinvol voor ons om te oefenen..

Tanger, dag :)

Hartelijk dank voor je vriendelijke woorden. Het was voor mij zonder meer een maand met duidelijke gemengde gevoelens.

Dat laatste zou ons zeker niet misstaan. Maar wist je dat buiten ons vooral iets anders notabene voor ons intensief bezig is vergeving voor elkaar te krijgen?

"Zij, die de Troon dragen en zij die er omheen staan verheerlijken hun Heer met de lof die Hem toekomt en zij geloven in Hem en vragen vergiffenis voor de gelovigen, zeggende: "Onze Heer, Gij omvat alle dingen in Uw barmhartigheid en kennis. Vergeef daarom hen die berouw tonen en Uw weg volgen; en behoed hen voor de straf der hel." (K 40:7)

Eke
06-09-11, 08:43
Maar wist je dat buiten ons vooral iets anders notabene voor ons intensief bezig is vergeving voor elkaar te krijgen ?


Dat is een ontroerend idee !!!

Dat is iets wat je krijgt...

Als mens heb je ook de kracht gekregen om een ander te vergeven, zodat je geen haat- en wraakgevoelens met je mee hoeft te sjouwen...
en zodat konflikten niet doorgegeven worden aan de volgende generatie.

Of je kunt die kracht in jezelf ontwikkelen...dat is vaak wel nodig ;) Het zijn sterke gevoelens waarmee je te dealen hebt.

Ik zie dit in Afrika, in Congo bv. gebeuren (in docu's), waar vrouwen mannen vergeven die beestachtig bezig zijn geweest met henzelf,hun mannen,kinderen, familie en vrienden. Dat vind ik zooo knap.... Indrukwekkend. Ze stellen een halt aan doorgaand geweld. En doen eigenlijk wat God wil : een barmhartiger samenleving neerzetten.(zie jouw tekst)

Slinger
06-09-11, 14:16
Is dat dan van belang?

Elke feit is van belang. Blijkbaar inspireert de ramadan niet alleen tot vreedzaam omgaan met elkaar.

tanger'73
06-09-11, 14:54
Dat is een ontroerend idee !!!

Dat is iets wat je krijgt...

Als mens heb je ook de kracht gekregen om een ander te vergeven, zodat je geen haat- en wraakgevoelens met je mee hoeft te sjouwen...
en zodat konflikten niet doorgegeven worden aan de volgende generatie.

Of je kunt die kracht in jezelf ontwikkelen...dat is vaak wel nodig ;) Het zijn sterke gevoelens waarmee je te dealen hebt.

Ik zie dit in Afrika, in Congo bv. gebeuren (in docu's), waar vrouwen mannen vergeven die beestachtig bezig zijn geweest met henzelf,hun mannen,kinderen, familie en vrienden. Dat vind ik zooo knap.... Indrukwekkend. Ze stellen een halt aan doorgaand geweld. En doen eigenlijk wat God wil : een barmhartiger samenleving neerzetten.(zie jouw tekst)

Bij veel menselijke tekortkomingen zou uiteindelijk vergeving een enorme daad van barmhartigheid wezen, maar vergewis je dat daar altijd rekenschap aan vooraf kan gaan.

"Geen lastdragende kan de last van een ander dragen en indien een zwaarbelaste (een ander) roept tot (verplichting van) zijn last, zal er niets van kunnen worden overgenomen, zelfs al is hij een bloedverwant; gij kunt slechts hen waarschuwen, die hun Heer in het verborgene vrezen en het gebed onderhouden. En wie zich reinigt, reinigt zich alleen in zijn eigen belang en tot Allah is de terugkeer." (K 35:18)

Eke
06-09-11, 16:25
Bij veel menselijke tekortkomingen zou uiteindelijk vergeving een enorme daad van barmhartigheid wezen, maar vergewis je dat daar altijd rekenschap aan vooraf kan gaan.

"Geen lastdragende kan de last van een ander dragen en indien een zwaarbelaste (een ander) roept tot (verplichting van) zijn last, zal er niets van kunnen worden overgenomen, zelfs al is hij een bloedverwant; gij kunt slechts hen waarschuwen, die hun Heer in het verborgene vrezen en het gebed onderhouden. En wie zich reinigt, reinigt zich alleen in zijn eigen belang en tot Allah is de terugkeer." (K 35:18)

Tanger, het spijt me, maar ik kan de Korantekst niet plaatsen....

Kun je een voorbeeld geven van berekening ? :)

tanger'73
06-09-11, 23:46
Tanger, het spijt me, maar ik kan de Korantekst niet plaatsen....

Kun je een voorbeeld geven van berekening ? :)

Dat iedereen verantwoordelijk zal gesteld worden voor wat hij heeft gedaan. impulsief, irrationeel en emotioneel gedrag dat strijdig is met de moraliteit van de Koran vermijden.

Eke
07-09-11, 13:46
Dat iedereen verantwoordelijk zal gesteld worden voor wat hij heeft gedaan. impulsief, irrationeel en emotioneel gedrag dat strijdig is met de moraliteit van de Koran vermijden.


Dank je. Ik snap het.


Als je bv. als die Congolese vrouw na grote innerlijke strijd de martelaar en moordenaar van je man vergeeft zodat je niet langer gevangen zit in haat (en eventueel wraakgevoelens) en weer rust in je ziel hebt gevonden

dan heeft die man (moordenaar) ook nog te maken met het oordeel van Allah, volgens (de moraliteit van) de Koran. Maar je hebt al eerder vastgesteld in dit topic dat God een barmhartige God is...


Oprecht berouw, kan dat helpen hier op aarde ? Kun je hier op aarde al innerlijke rust bereiken volgens de Koran ?


Als kind leerde ik "Vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren" (dat is een gebed: "Het onze Vader")

Dat's geen vrijbrief, hoor , om maar beestachtig je gang te gaan (!!!!).

Maar het duidt wel op het belang van (oefenen in)vergeving. Om Gods' rust te ervaren in je ziel....

Ik ben benieuwd wat de Profeet Mohammed hierover vernomen heeft toen hij zich richtte op de boodschappen van Allah/God.

Je kent zo'n spreuk, Tanger ?

tanger'73
07-09-11, 17:31
Dank je. Ik snap het.


Als je bv. als die Congolese vrouw na grote innerlijke strijd de martelaar en moordenaar van je man vergeeft zodat je niet langer gevangen zit in haat (en eventueel wraakgevoelens) en weer rust in je ziel hebt gevonden

dan heeft die man (moordenaar) ook nog te maken met het oordeel van Allah, volgens (de moraliteit van) de Koran. Maar je hebt al eerder vastgesteld in dit topic dat God een barmhartige God is...


Oprecht berouw, kan dat helpen hier op aarde ? Kun je hier op aarde al innerlijke rust bereiken volgens de Koran ?


Als kind leerde ik "Vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren" (dat is een gebed: "Het onze Vader")

Dat's geen vrijbrief, hoor , om maar beestachtig je gang te gaan (!!!!).

Maar het duidt wel op het belang van (oefenen in)vergeving. Om Gods' rust te ervaren in je ziel....

Ik ben benieuwd wat de Profeet Mohammed hierover vernomen heeft toen hij zich richtte op de boodschappen van Allah/God.

Je kent zo'n spreuk, Tanger ?

Beste Eke, als een mens niet naar de Koranische moraliteit leeft, niet helemaal beleeft en diep geloof ontbreekt. Kan in een gemoedstoestand geraken, die zowel voor hem als voor zijn omgeving schadelijk is. Omdat hij zijn eigen toestand niet rationeel en logisch kan inschatten. Zal het haast onmogelijk worden om rekening met alles om hem heen te houden en slaat achteloosheid genadeloos toe.

Eke
11-09-11, 10:30
Beste Eke, als een mens niet naar de Koranische moraliteit leeft, niet helemaal beleeft en diep geloof ontbreekt. Kan in een gemoedstoestand geraken, die zowel voor hem als voor zijn omgeving schadelijk is. Omdat hij zijn eigen toestand niet rationeel en logisch kan inschatten. Zal het haast onmogelijk worden om rekening met alles om hem heen te houden en slaat achteloosheid genadeloos toe.

Tanger, hellup ! Ik kan bij deze mail de link niet leggen naar m'n vorige posting...

Je bent nu serieus bezig met je Geloof, he ?

tanger'73
11-09-11, 18:06
Tanger, hellup ! Ik kan bij deze mail de link niet leggen naar m'n vorige posting...

Je bent nu serieus bezig met je Geloof, he ?

Zeg, waarmee kan ik u van dienst zijn?

Zo serieus dat ik ben gaan verlangen naar de 5de zuil van de islam, insaallah.

Eke
12-09-11, 11:43
Zeg, waarmee kan ik u van dienst zijn?

Zo serieus dat ik ben gaan verlangen naar de 5de zuil van de islam, insaallah.

Dankjewel -even wachten ,graag -


....ook op jouw bedevaart ! :)

tanger'73
12-09-11, 19:00
Dankjewel -even wachten ,graag -


....ook op jouw bedevaart ! :)

tot uw dienst.

insaallah, het vereist echter wel toewijding en blijvende volharding.