PDA

Bekijk Volledige Versie : Koos Spee kraakt inhaalverbod vrachtwagens



foxcave
01-09-11, 11:49
Edit: suspected copyright infringement

foxcave
01-09-11, 11:54
Ik had al erg weinig op met de mening van deze schatkist vuller, maar dit is weer een overtreffende trap van een debiele mening hebben.

"Ze komen met 120 of 130 kilometer per uur aanblazen "

Ja meneer Spe met die snelheid mag je gewoon op de autosnelweg hoor, met je domme "aanblazen"

"omdat er een vrachtauto ‘plotseling’ gaat inhalen"

Ja 'plotseling' ja, juist omdat ze maar 80kmh gaan is het verschil zo groot dat het altijd lijkt alsof die chauffeur het stuur omgooit.

"Alles wat daar achter zit moet - omdat er vaak veel te weinig afstand wordt gehouden - ook vol in de remmen. Het geheel veroorzaakt een harmonica-effect naar achteren’’, schrijft Spee,"

Ja raar he, iedereen rijd 120 en word gedwongen ineens 80 te rijden, daar krijg je vast een file van.

"die vindt dat vrachtwagenchauffeurs geen blaam treft."

Hij heeft op school een paar lessen gemist over oorzaak en gevolg...

(leen)
01-09-11, 12:27
Ach zolang we allemaal wegen belasting betalen mogen we wat mij betreft gewoon allemaal inhalen.
Op de echt kritische stukken zijn er ook meer banen of al een geldend inhaalverbod.
en 40 km verschil is helemaal niet zo veel als je iets vooruitkijkt ipv andere dingen doet op de snelweg.:cool:

foxcave
01-09-11, 12:34
Ach zolang we allemaal wegen belasting betalen mogen we wat mij betreft gewoon allemaal inhalen.
Op de echt kritische stukken zijn er ook meer banen of al een geldend inhaalverbod.
en 40 km verschil is helemaal niet zo veel als je iets vooruitkijkt ipv andere dingen doet op de snelweg.:cool:

40kmh is ruim 11 meter per seconde.....

Gezien de trage reactie tijd van de bestuurder en een auto van pakweg 900kg is 40 kmh heel veel, maar goed jij zult wel 5 honderdste sneller reageren, maar de persoon voor en achter je niet....

mark61
01-09-11, 13:09
Die vent is nu echt seniel. De maximumsnelheid voor vrachtauto's is 80. Dat rijdt er geeneen, ze hebben zogenaamd tachografen, maar 95 rijden ze nog rustig.

Vervolgens wil er een met 95 eentje inhalen die 93 rijdt. Dat duurt uren, en blokkeert 2 van de meestal 3 banen. Vandaar dat heel NL de helft van de tijd in de file staat.

En wat wint zo'n gek ermee? Niks, ze doen het alleen maar uit verveling.

En dan komt Koos me vertellen dat ik ook 95 moet gaan rijden.

(leen)
01-09-11, 14:21
40kmh is ruim 11 meter per seconde.....

Gezien de trage reactie tijd van de bestuurder en een auto van pakweg 900kg is 40 kmh heel veel, maar goed jij zult wel 5 honderdste sneller reageren, maar de persoon voor en achter je niet....

het zijn ook maar werkende mensen,vervelend dat die er zijn hoor.
Ach laat dat die eikels lekker allemaal maar met 75 achter die pool met zijn brakke truck blijven rijden,
Komen ze teminste weer fijn te laat bij de supermarkten en dergelijke,net te laat om nog voor de schooltijden te kunnen lossen enzo.


Maar ff terug, ja een chauffeur met enige ervaring zal de richtingaanwijzer van de trucker die ook weet wat ie doet al lang zien en daar op anticiperen.


Veel gevaarlijker zijn de nitwits die eens per jaar 1000 of meer km rijden met een caravan en denken dat de rij en rusttijden wetgeving kul is.

foxcave
01-09-11, 14:38
het zijn ook maar werkende mensen,vervelend dat die er zijn hoor.
Ach laat dat die eikels lekker allemaal maar met 75 achter die pool met zijn brakke truck blijven rijden,
Komen ze teminste weer fijn te laat bij de supermarkten en dergelijke,net te laat om nog voor de schooltijden te kunnen lossen enzo.


Maar ff terug, ja een chauffeur met enige ervaring zal de richtingaanwijzer van de trucker die ook weet wat ie doet al lang zien en daar op anticiperen.


Veel gevaarlijker zijn de nitwits die eens per jaar 1000 of meer km rijden met een caravan en denken dat de rij en rusttijden wetgeving kul is.


Ja hoor, die lui die daar met 120 rijden hebben allemaal vrij en zijn daar voor de lol....

(leen)
01-09-11, 14:42
Ja hoor, die lui die daar met 120 rijden hebben allemaal vrij en zijn daar voor de lol....

Nee dat zeker niet dan zou ik ook werkeloos zijn:hihi:
Het antwoord zit gewoon niet in het beroepsvervoer (inc personenauto's),die weten juist wel waar ze mee bezig zijn.

Eric de Blois
01-09-11, 15:00
Het kan ook best anders.

http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/rooy0003slide.jpg

Zo'n chauffeur geef je toch de ruimte om in te halen!?

foxcave
01-09-11, 15:07
Het kan ook best anders.

http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/rooy0003slide.jpg

Zo'n chauffeur geef je toch de ruimte om in te halen!?

hehehehe, geloof me veel beroeps chauffeurs gedragen zich alsof ze in zo'n ding rijden.

Maar om iedereen even uit de droom te helpen, mijn broer is al 30 jaar beroepschauffeur, en als je hem vraagt waarom ze inhalen terwijl ze slechts 3 kmh harder kunnen, dat is inderdaad verveling.

En dat geneuzel over net te laat komen en drie minuten winnen door in te halen, als jij je als chauffeur door je planner laat opjagen omdat hij niet in staat is een rit fatsoenlijk te plannen, dan ben jij als chauffeur niets waard...

(leen)
01-09-11, 15:30
En dat geneuzel over net te laat komen en drie minuten winnen door in te halen, als jij je als chauffeur door je planner laat opjagen omdat hij niet in staat is een rit fatsoenlijk te plannen, dan ben jij als chauffeur niets waard...

Das ook weer waar,echter heeft het niets te maken met ervaring op de weg.
Het aantal vervoersbedrijven waar dit wel gebeurt is immens,
en als ze er wat van zeggen krijgen ze schijtvrachten en gestreepte pauzes.

Deze vorm van plannen word btw bewust gedaan en highly appreciated door de bazen:droef:

Vroeger was het wel wat om chauffeur te zijn vrijheid enzo,jammer voor die jongens maar met de gps en de geforceerde rij/rusttijden is het een pokkebaan geworden.

Eric de Blois
01-09-11, 15:32
Een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens heeft niets te maken met verkeersveiligheid.

Vrachtwagen haalt koe rechts in.

http://www.aslimasti.com/images/fun/it_happens/heavy_load_on_truck_cranes_sugarcane_india.jpg

Ik vind dat je in zo'n geval best wat ruimte mag krijgen.

Eric de Blois
01-09-11, 15:38
Een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens heeft niets te maken met verkeersveiligheid.

http://www.bouwmaterieel.nl/public/volvo-trucks.jpg

Als het zo moet kun je inderdaad beter gaan lopen.

(leen)
01-09-11, 15:44
Vrachtwagen haalt koe rechts in.

http://www.aslimasti.com/images/fun/it_happens/heavy_load_on_truck_cranes_sugarcane_india.jpg

Ik vind dat je in zo'n geval best wat ruimte mag krijgen.

Ik hou van de muziek maar deze rastafari overdrijft nu wel iets:hihi:

BoerHarms
01-09-11, 16:02
ik ben blij dat ik vaar, op het grote water, geen files, niets noppes probleem met inhalen en genoeg been en zit ruimte