PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer godsdienstles in Russische scholen



Marsipulami
02-09-11, 17:31
Weer godsdienstles in Russische scholen

vrijdag 2 september 2011 om 16:00u (Bron: RKT)


MOSKOU (RKnieuws.net) - Vanaf volgend jaar worden weer lessen godsdienst en moraal ingevoerd in de Russische scholen. Leerlingen krijgen de kans om te opteren voor het keuzevak ‘godsdienstleer en ethiekonderricht’.
Het godsdienstonderwijs werd na de communistische machtsovername en Oktoberrevolutie van 1917 afgeschaft.

foxcave
02-09-11, 18:55
Eng, heel erg eng, alhoewel ik het wel mooi vind dat het algemeen gebeurd en niet doelgericht naar een bepaald geloof.

Marsipulami
02-09-11, 20:16
alhoewel ik het wel mooi vind dat het algemeen gebeurd en niet doelgericht naar een bepaald geloof.

Dat maak ik niet onmiddelijk op uit het bericht. Het lijkt me eerder iets zoals het Belgische systeem, daar kunnen leerlingen kiezen tussen katholieke, islamitische, protestantse, joodse godsdienst, alsook niet confessionele zedenleer (lijst is niet volledig).

H.P.Pas
02-09-11, 23:06
Het godsdienstonderwijs werd na de communistische machtsovername en Oktoberrevolutie van 1917 afgeschaft.

Welnee. Het werd verruiild voor het verplichte vak 'Об основах марксизма-ленинизма' (principiis doctrinae marxianae-leninianae).
Nu wordt teruggeruild.
Lood om oud ijzer.
Onderwijs hoort iemand bij te brengen hoe te denken, niet wat.

sidi bibi
02-09-11, 23:21
Eng, heel erg eng,

Welnee, dat Roomse leven heeft wel iets.


http://youtube.com/watch?v=Vh-Qe8lSKoo&NR=1

Marsipulami
03-09-11, 00:16
Onderwijs hoort iemand bij te brengen hoe te denken, niet wat.

Volgens mij ben je slecht geïnformeerd over het godsdienstonderwijs van de laatste 50 jaar.

H.P.Pas
03-09-11, 00:47
Volgens mij ben je slecht geïnformeerd over het godsdienstonderwijs van de laatste 50 jaar.

Ik heb, gezien het verleden, weinig vertrouwen in de Russen in deze.
Ben jij daar beter geïnformeerd ?